Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 2 februarie 2011  privind desemnarea organismelor de evaluare a conformitatii ce se notifica si notificarea la Comisia Europeana si celelalte state membre ale Uniunii Europene a organismelor desemnate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 2 februarie 2011 privind desemnarea organismelor de evaluare a conformitatii ce se notifica si notificarea la Comisia Europeana si celelalte state membre ale Uniunii Europene a organismelor desemnate

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 125 din 18 februarie 2011
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezenta procedurã stabileşte cerinţele privind desemnarea organismelor de evaluare a conformitãţii ce se notificã şi notificarea la Comisia Europeanã şi celelalte state membre ale Uniunii Europene a organismelor desemnate de cãtre Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, denumit în continuare MECMA.
    ART. 2
    (1) MECMA desemneazã şi notificã numai organisme de evaluare a conformitãţii care realizeazã sarcini specifice de evaluare a conformitãţii prevãzute în legislaţia Uniunii Europene de armonizare şi/sau în actele de punere în aplicare a acesteia, denumitã în continuare legislaţie relevantã, aflatã în domeniul sãu de competenţã.
    (2) MECMA desemneazã numai organisme de evaluare a conformitãţii pentru care respectarea cerinţelor/criteriilor aplicabile organismelor notificate este atestatã, prin acreditare, de cãtre organismul naţional de acreditare, în înţelesul şi conform Regulamentului nr. 765/2008 al Parlamentului european şi al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a cerinţelor de acreditare şi de supraveghere a pieţei în ceea ce priveşte comercializarea produselor şi de abrogare a Regulamentului CEE nr. 339/93 .
    (3) MECMA notificã Comisiei Europene şi celorlalte state membre ale Uniunii Europene organismele de evaluare a conformitãţii pe care le desemneazã prin ordin al ministrului, folosind instrumentul de notificare electronicã dezvoltat şi gestionat de cãtre Comisia Europeanã.

    Solicitarea desemnãrii

    ART. 3
    (1) În scopul desemnãrii, în temeiul prevederilor din legislaţia relevantã, organismul de evaluare a conformitãţii, denumit în continuare organism, trebuie sã adreseze o solicitare MECMA.
    (2) Solicitarea prevãzutã la alin. (1) se realizeazã prin transmiterea cãtre MECMA a cererii de desemnare, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 1, însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului sau orice act juridic echivalent privind înfiinţarea, în copie;
    b) scurtã prezentare a activitãţii organismului, din care sã rezulte experienţa şi abilitãţile acestuia în domeniul în care se solicitã a fi desemnat şi/sau în domenii înrudite cu acest domeniu, inclusiv organigrama organismului;
    c) certificatul de acreditare în legãturã cu obiectul desemnãrii, emis de cãtre organismul naţional de acreditare, în copie;
    d) asigurarea de rãspundere civilã, în copie, pentru cazul în care rãspunderea nu revine statului prin lege;
    e) o descriere a activitãţilor de evaluare a conformitãţii, a modulului sau modulelor de evaluare a conformitãţii aplicabile produsului sau produselor pentru a cãror evaluare a conformitãţii organismul solicitã desemnarea;
    f) contractul/contractele de subcontractare, încheiat/încheiate pentru subcontractarea unor activitãţi în legãturã cu sarcinile pentru care solicitã desemnarea, în copie, dacã este cazul;
    g) o declaraţie scrisã prin care solicitantul este de acord ca organismul naţional de acreditare sã punã la dispoziţia autoritãţii competente, la cerere, documente şi informaţii în legãturã cu acreditarea sa.

    Evaluarea solicitãrii, acordarea, restricţionarea, suspendarea şi retragerea desemnãrii

    ART. 4
    (1) MECMA analizeazã solicitarea de desemnare înaintatã potrivit prevederilor art. 3 alin. (2), prin verificarea îndeplinirii de cãtre organismul solicitant a cerinţelor şi condiţiilor ce îi sunt aplicabile, conform prevederilor din legislaţia relevantã, precum şi ale prezentului ordin.
    (2) În perioada de analizare a solicitãrii, precum şi în perioada de monitorizare, organismul trebuie sã punã la dispoziţia MECMA toate informaţiile, datele şi documentele cerute în legãturã cu solicitarea de desemnare sau cu activitatea ca organism desemnat.
    ART. 5
    (1) MECMA desemneazã prin ordin al ministrului organismul solicitant, în situaţia în care conformitatea cu cerinţele stabilite în legislaţia relevantã aplicabilã este doveditã de cãtre acesta.
    (2) Ordinul prevãzut la alin. (1) se emite potrivit prevederilor <>art. 5 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 20/2010 privind stabilirea unor mãsuri pentru aplicarea unitarã a legislaţiei Uniunii Europene care armonizeazã condiţiile de comercializare a produselor.
    (3) Organismul desemnat emite certificate numai dupã ce MECMA i-a confirmat notificarea şi i-a transmis numãrul de identificare ca organism notificat, alocat de cãtre Comisia Europeanã.
    ART. 6
    (1) MECMA poate sã restricţioneze, sã suspende sau sã retragã desemnarea unui organism în cazul nerespectãrii cerinţelor care au stat la baza desemnãrii sau în situaţia în care organismul solicitã acest lucru.
    (2) Solicitarea organismului privind restricţionarea, suspendarea ori retragerea desemnãrii trebuie înaintatã cu minimum 3 luni înainte de încetarea activitãţii.
    (3) În situaţia retragerii desemnãrii, organismul trebuie sã asigure predarea documentelor şi a înregistrãrilor în legãturã cu evaluãrile realizate ori în curs de realizare din perioada în care a fost desemnat cãtre un alt organism desemnat din domeniu şi sã informeze MECMA în legãturã cu aceasta sau sã le punã la dispoziţia MECMA şi a autoritãţii de supraveghere a pieţei responsabile, la cererea acestora.
    (4) Restricţionarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii se face prin ordin al ministrului; MECMA trebuie sã informeze statele membre ale Uniunii Europene şi Comisia Europeanã în legãturã cu acest act, respectând procedura aplicabilã a Uniunii Europene.
    (5) Restricţionarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii şi, implicit, a notificãrii unui organism nu afecteazã rapoartele de încercãri sau certificatele de conformitate emise de cãtre acesta anterior datei la care s-a luat decizia respectivã.
    ART. 7
    Decizia privind retragerea desemnãrii, respectiv a notificãrii se poate contesta de cãtre organism la instanţa judecãtoreascã competentã, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

    Monitorizarea organismelor desemnate

    ART. 8
    Organismul desemnat trebuie sã îndeplineascã în mod permanent cerinţele şi condiţiile care au stat la baza deciziei privind desemnarea.
    ART. 9
    (1) Monitorizarea organismelor desemnate se realizeazã de organismul naţional de acreditare, potrivit procedurilor acestuia.
    (2) Organismul desemnat informeazã MECMA cu privire la rezultatul evaluãrilor realizate de cãtre organismul naţional de acreditare, prin transmiterea raportului complet privind evaluarea, încheiat de echipa de evaluare a organismului naţional de acreditare, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data primirii documentului.
    (3) Orice modificare pe care organismul desemnat intenţioneazã sã o aducã documentelor prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. a) şi c)-f), precum şi orice altã mãsurã pe care doreşte sã o implementeze şi care ar putea afecta îndeplinirea cerinţelor şi respectarea condiţiilor în legãturã cu desemnarea trebuie aduse la cunoştinţa MECMA cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de punerea în aplicare a modificãrii. Organismul desemnat va comunica totodatã şi data pentru punerea în aplicare a modificãrii.
    (4) Ca urmare a modificãrilor prevãzute la alin. (3), organismul desemnat transmite MECMA raportul întocmit de organismul naţional de acreditare referitor la impactul asupra acreditãrii.
    (5) În situaţia în care modificãrile privesc documentele prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. a), organismul desemnat va transmite MECMA inclusiv documentul actualizat, în copie.
    (6) Organismele desemnate au obligaţia sã informeze MECMA cu privire la restrângerea, suspendarea, retragerea, expirarea acreditãrii sau reînnoirea acesteia, dupã caz.
    ART. 10
    (1) În caz de existenţã a oricãrei suspiciuni privind nerespectarea cerinţelor care au stat la baza desemnãrii, organismul desemnat va transmite, la solicitarea MECMA, toate informaţiile necesare pentru clarificarea situaţiei apãrute. Când este cazul, la solicitarea MECMA, organismul naţional de acreditare va realiza o evaluare neplanificatã a organismului desemnat în cauzã. Totodatã, MECMA poate întreprinde orice alte mãsuri necesare pentru clarificarea situaţiei.
    (2) Organismul naţional de acreditare va transmite MECMA raportul şi concluziile privind evaluarea neplanificatã prevãzutã la alin. (1), în termen de 3 zile lucrãtoare de la finalizarea acestuia.
    ART. 11
    (1) În situaţia în care în cadrul procesului de evaluare se constatã neconformitãţi în legãturã cu îndeplinirea cerinţelor prezentei proceduri, organismul naţional de acreditare şi organismul în cauzã stabilesc mãsurile necesare şi programul pentru eliminarea neconformitãţilor, care se supun avizãrii MECMA.
    (2) MECMA, în funcţie de natura neconformitãţilor, poate decide ca pe o perioadã determinatã, pânã la eliminarea neconformitãţilor, activitatea organismului, în domeniul în care este desemnat, sã fie restricţionatã ori suspendatã.
    ART. 12
    Organismul trebuie sã permitã necondiţionat reprezentanţilor MECMA accesul la documente şi participarea la activitãţile care privesc încercãrile şi evaluãrile ce se realizeazã de cãtre acesta în legãturã cu obiectul desemnãrii şi monitorizãrii, conform prevederilor prezentei proceduri.
    ART. 13
    (1) Organismul desemnat va transmite MECMA copii ale rapoartelor de încercare şi/sau ale certificatelor de conformitate emise, refuzate sau retrase, în situaţia în care legislaţia relevantã prevede o astfel de cerinţã referitoare la informarea MECMA.
    (2) În cazul retragerii certificatelor se vor transmite şi motivele care au stat la baza acestei retrageri.
    ART. 14
    Organismul desemnat va transmite MECMA, în fiecare an, anterior datei de 1 martie, un raport scris referitor la activitãţile întreprinse în anul calendaristic anterior. Raportul anual va conţine informaţii privind:
    a) activitãţile de evaluare a conformitãţii realizate în limita domeniului notificãrii şi în legãturã cu orice altã activitate realizatã, inclusiv activitãţi transfrontaliere şi subcontractare;
    b) orice refuz, restricţie, suspendare sau retragere a certificatelor, însoţite de motivarea acestora;
    c) apelurile şi reclamaţiile primite, inclusiv informaţii privind modul de rezolvare a acestora;
    d) dificultãţile întâmpinate în realizarea sarcinilor; mãsurile proprii întreprinse şi/sau pe care le propune pentru îmbunãtãţirea activitãţii;
    e) activitãţile subcontractate, subcontractanţii; mãsurile întreprinse şi/sau pe care le propune pentru îmbunãtãţirea acestor activitãţi;
    f) cererile de informare cu privire la activitãţile de evaluare a conformitãţii desfãşurate primite de la autoritãţile de supraveghere a pieţei;
    g) participarea la activitatea de standardizare din domeniul în care a fost desemnat;
    h) participarea la activitatea grupurilor organismelor notificate, organizate la nivelul Comisiei Europene.

    Dispoziţii finale

    ART. 15
    (1) Pentru analizarea solicitãrii, acordarea, restricţionarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii organismelor, MECMA constituie comisii de desemnare care îşi desfãşoarã activitatea în baza prevederilor prezentei proceduri şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 2.
    (2) Componenţa comisiilor de desemnare prevãzute la alin. (1) se aprobã de cãtre secretarul general al MECMA.
    (3) Comisia de desemnare verificã documentele prevãzute la art. 3 alin. (2) şi ia decizia de acceptare sau de respingere a solicitãrii de desemnare ori, dupã caz, de restricţionare, suspendare sau retragere a desemnãrii; rezultatul motivat al deciziei se comunicã organismului care a solicitat desemnarea.
    (4) Unul sau mai mulţi membri ai comisiei de desemnare participã, în cadrul echipelor de evaluare ale organismului naţional de acreditare, la evaluarea şi monitorizarea organismelor, în calitate de observatori.
    ART. 16
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta procedurã.


    ANEXA 1
    la procedurã


    Organismul .......................
    (denumirea completã, adresa, telefon/fax, e-mail, codul
    unic de înregistrare, numãrul de ordine în registrul comerţului)
    Nr. ....../data ..........*1)


                                    CERERE DE DESEMNARE

                                        - model -

    Organismul*2) ................., având sediul în*3) .............., reprezentat prin director/preşedinte*4) .............., în aplicarea prevederilor <>art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 20/2010 privind stabilirea unor mãsuri pentru aplicarea unitarã a legislaţiei Uniunii Europene care armonizeazã condiţiile de comercializare a produselor şi ale*5) ........., solicitã Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri sã fie desemnat în vederea notificãrii, în scopul de a realiza evaluarea conformitãţii pentru grupa de produse*6) ....................... prin*7) ............................... .
    Anexãm prezentei cereri urmãtoarele documente*8): .........................


                   Directorul/Preşedintele*9) organismului,
                 ...........................................

---------------
    *1) Numãrul/Data de înregistrare la Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.
    *2) Denumirea completã a organismului.
    *3) Adresa completã, codul poştal.
    *4) Numele şi prenumele.
    *5) Articolul, numãrul şi denumirea completã ale legislaţiei relevante în baza prevederilor cãreia se realizeazã evaluarea.
    *6) Denumirea şi codul produselor sau grupelor de produse ce fac obiectul evaluãrii, asociate activitãţilor CAEN.
    *7) Denumirea încercãrilor sau procedurii de evaluare a conformitãţii produselor ce fac obiectul evaluãrii.
    *8) Documentele necesare conform prevederilor art. 3 alin. (2) din Procedura privind desemnarea organismelor de evaluare a conformitãţii ce se notificã şi notificarea la Comisia Europeanã şi celelalte state membre ale Uniunii Europene a organismelor desemnate, aprobatã prin Ordinul ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri nr. 186/2011.
    *9) Numele, prenumele, semnãtura reprezentantului organismului şi ştampila organismului.


    ANEXA 2
    la procedurã


                   REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
          a Comisiei de desemnare a organismelor de evaluare a conformitãţii

    1.1. Comisia de desemnare este formatã din 3-5 membri, dintre care unul are funcţia de preşedinte. Din Comisia de desemnare, în mod obligatoriu, face parte administratorul de directivã, stabilit conform anexei nr. 1 la Ordinul ministrului economiei şi comerţului pentru aprobarea unor mãsuri privind structurile pentru gestionarea reglementãrilor tehnice aferente domeniilor reglementate prevãzute în anexa nr. 1 la <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitãţii produselor, republicatã.
    1.2. Secretariatul Comisiei de desemnare este asigurat de cãtre unul dintre membri.
    2. Comisia de desemnare se reuneşte ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui, şi ia decizii în prezenţa majoritãţii membrilor, dintre care unul este preşedintele.
    3. Principalele atribuţii ale Comisiei de desemnare sunt:
    a) analizeazã solicitãrile privind desemnarea;
    b) solicitã organismului pentru evaluarea conformitãţii sau organismului naţional de acreditare informaţii, date, documente suplimentare considerate necesare pentru luarea deciziei privind acordarea/neacordarea, restricţionarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii;
    c) hotãrãşte desemnarea organismului pentru evaluarea conformitãţii sau respingerea solicitãrii, în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii; în cazul de la lit. b), termenul se prelungeşte cu numãrul de zile aferent primirii informaţiilor solicitate;
    d) elaboreazã şi propune ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri ordinul pentru desemnarea organismului în vederea notificãrii;
    e) solicitã organismului desemnat programul de supraveghere stabilit de acesta împreunã cu organismul naţional de acreditare;
    f) propune ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri aprobarea deciziilor sale privind suspendarea, restricţionarea sau retragerea desemnãrii organismului şi ia mãsurile ce se impun în ceea ce priveşte notificarea;
    g) asigurã preluarea sau, dupã caz, transferarea cãtre un alt organism desemnat a documentelor şi înregistrãrilor în legãturã cu evaluãrile în curs de realizare sau realizate de cãtre organismul cãruia i s-a retras desemnarea;
    h) solicitã, în situaţia existenţei oricãrui dubiu privind respectarea cerinţelor care au stat la baza desemnãrii, informaţii pentru clarificarea situaţiei apãrute şi, dacã este cazul, dispune realizarea unei evaluãri neplanificate;
    i) participã, dacã este cazul, în baza dispoziţiei preşedintelui Comisiei de desemnare, la acţiunile de evaluare efectuate de cãtre organismul naţional de acreditare la organismul desemnat;
    j) avizeazã programul întocmit de organismul desemnat şi organismul naţional de acreditare pentru eliminarea neconformitãţilor constatate în cadrul procesului de evaluare;
    k) primeşte şi analizeazã rapoartele anuale întocmite de cãtre organismul desemnat şi face propuneri pentru îmbunãtãţirea activitãţii acestora.
    4.1. Conducerea Comisiei de desemnare este asiguratã de cãtre directorul general/directorul direcţiei de specialitate cu atribuţii în domeniul pentru care se solicitã desemnarea, în calitate de preşedinte.
    4.2. Preşedintele Comisiei de desemnare are în principal urmãtoarele atribuţii:
    a) asigurã conducerea Comisiei de desemnare;
    b) solicitã întrunirea Comisiei de desemnare ori de câte ori este necesar;
    c) semneazã, în numele Comisiei de desemnare/direcţiei generale/direcţiei, ordinul privind desemnarea organismelor de evaluare a conformitãţii ce se notificã, hotãrârile şi orice alte documente ale acesteia;
    d) dispune privind participarea membrilor Comisiei de desemnare la acţiunile de evaluare a organismelor desemnate.
    4.3. În situaţia în care preşedintele numit conform prevederilor prezentului ordin nu poate asigura, din motive obiective, prezenţa la reuniunea Comisiei de desemnare, el trebuie sã delege realizarea atribuţiilor sale, în totalitate sau în parte, unui alt membru al Comisiei de desemnare, în baza aprobãrii secretarului general al Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.
    5. Secretarul Comisiei de desemnare are urmãtoarele atribuţii principale;
    a) asigurã gestionarea cererilor şi documentelor în legãturã cu desemnarea;
    b) informeazã membrii Comisiei de desemnare cu privire la cererile şi documentele depuse de cãtre organismele care solicitã sã fie desemnate, precum şi în legãturã cu orice informaţie transmisã Comisiei de desemnare privind organismele desemnate;
    c) întocmeşte procesele-verbale în cadrul reuniunilor Comisiei de desemnare;
    d) întocmeşte proiectele de ordin, hotãrâri sau alte documente ale Comisiei de desemnare;
    e) înainteazã preşedintelui Comisiei de desemnare proiectele de documente prevãzute la lit. d) în vederea semnãrii de cãtre acesta conform prevederilor pct. 4.2. lit. c).

                                         -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016