Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 19 octombrie 2005  privind mecanismul de acces la informatiile de interes public privind gospodarirea apelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 19 octombrie 2005 privind mecanismul de acces la informatiile de interes public privind gospodarirea apelor

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 978 din 3 noiembrie 2005
PROCEDURA din 19 octombrie 2005
privind mecanismul de acces la informaţiile de interes public privind gospodãrirea apelor
EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI ŞI GOSPODÃRIRII APELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 978 din 3 noiembrie 2005

CAP. I
Dispoziţii generale

Prezenta procedura stabileşte principiile, condiţiile, regulile şi mecanismele privind accesul la informaţiile de interes public privind gospodãrirea apelor, în aplicarea <>Legii apelor nr. 107/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Dispoziţiile prezentei proceduri se aplica autoritãţilor, instituţiilor publice şi comitetelor de bazin.
ART. 1
Accesul publicului la informaţiile de interes public privind gospodãrirea apelor deţinute de Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor, comitetele de bazin şi Administraţia Nationala "Apele Romane" reprezintã o obligaţie în procesul transpunerii Directivei-cadru pentru apa nr. 60/2000/EC .

CAP. II
Principii

ART. 2
Accesul publicului la informaţia de interes public privind gospodãrirea apelor se face cu respectarea urmãtoarelor principii:
a) principiul transparenţei - Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor, Administraţia Nationala "Apele Romane" şi comitetul de bazin vor asigura accesul liber şi neingradit la informaţiile de interes public privind gospodãrirea apelor;
b) principiul accesibilitatii progresive - informaţiile vor fi puse la dispoziţie progresiv, pe mãsura evoluţiei legislaţiei, strategiilor, politicilor şi programelor/proiectelor în domeniu, într-o forma clara şi comprehensibila.

CAP. III
Condiţiile accesului la informaţiile de interes public privind gospodãrirea apelor

ART. 3
Solicitarea şi furnizarea informaţiilor de interes public privind gospodãrirea apelor se fac cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.

CAP. IV
Reguli de informare

ART. 4
(1) În sensul prezentei proceduri, informaţiile de interes public privind gospodãrirea apelor reprezintã orice informaţie disponibilã, în forma scrisã, vizuala, audio, electronica sau sub orice alta forma materialã, privind regimul apelor şi efectele negative ale acestora, care pot afecta bunurile şi viata oamenilor, caracteristicile mediului şi obiectivele economico-sociale.
(2) Informaţiile de interes public privind gospodãrirea apelor sunt urmãtoarele:
a) avertizari şi prognoze hidrologice;
b) starea calitãţii apelor;
c) zone inundabile;
d) sursele de poluare a apelor;
e) caracteristicile generale ale lucrãrilor de amenajare a bazinelor hidrografice;
f) calendarul şi programul de lucru, incluzând procedura de consultare, cu cel puţin 3 ani înainte de data prevãzutã pentru aprobarea schemei directoare actualizate;
g) sinteza problemelor care exista în bazin în domeniul gospodãririi apelor, cu cel puţin 2 ani înainte de data prevãzutã pentru aprobarea schemei directoare actualizate;
h) proiectul schemei directoare, cu cel puţin un an înainte de data prevãzutã pentru aprobarea schemei directoare actualizate;
i) sinteza informaţiilor din urmãtoarele documentaţii:
(i) planuri de restrictii temporare pentru cursurile de apa deficitare;
(ii) planuri de apãrare impotriva inundatiilor pe bazine hidrografice;
j) textele tratatelor, convenţiilor şi acordurilor internaţionale în domeniul gospodãririi apelor la care România este parte, precum şi legislaţia localã, regionala, nationala sau comunitara în domeniul gospodãririi apelor, care sunt publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Persoanele fizice sau juridice au acces la informaţiile de interes public privind gospodãrirea apelor.
(4) Solicitant este orice persoana fizica sau juridicã care solicita informaţii de interes public privind gospodãrirea apelor.
(5) Pentru a facilita accesul publicului la informaţiile privind gospodãrirea apelor, Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor, Administraţia Nationala "Apele Romane" şi comitetele de bazin vor lua unele mãsuri, dupã cum urmeazã:
a) indruma publicul prin reprezentanţii compartimentelor specializate în exercitarea dreptului de acces la informaţiile de interes public privind gospodãrirea apelor;
b) organizeazã puncte de informare în cadrul compartimentelor specializate de informare şi relaţii publice; autoritatea publica centrala va pune la dispoziţie publicului informaţiile pe care le deţine la nivel regional (bazinul Dunãrii) sau va indruma solicitantul în legatura cu modalitatea prin care acesta poate sa obţinã informaţiile de la Centrul regional al bazinului Dunarea, stabilit la nivel internaţional;
c) asigura în mod gratuit mediatizarea imediata şi fãrã întârziere a informatiei în cazul unor ameninţãri iminente asupra sãnãtãţii şi securitãţii populaţiei şi apelor, datorate unor activitãţi umane sau unor cauze naturale, astfel încât sa permitã luarea unor mãsuri de prevenire şi/sau de ameliorare a daunelor provocate.
ART. 5
(1) Activitatea de informare va fi organizatã în urmãtoarele componente:
a) informaţii difuzate din oficiu, potrivit legii, prin:
(i) afişarea la sediul autoritãţilor în cadrul punctelor de informare, prin editarea de publicaţii proprii;
(ii) afişarea pe pagina de Internet proprie;
(iii) utilizarea oricãror mijloace de informare corespunzãtoare;
(iv) comunicate şi informãri de presa care cuprind sinteza evenimentelor şi acţiunilor ce au avut loc, cat şi a celor preconizate a avea loc în domeniul gospodãririi apelor;
(v) conferinţe de presa organizate periodic;
b) informaţii difuzate la solicitarea publicului/solicitantului, pe baza formularelor-tip puse la dispoziţie de cãtre autoritãţi.
(2) Programul zilnic al punctelor de informare va fi cel al autoritãţilor respective.
ART. 6
Persoanele fizice sau juridice pot solicita, printr-un formular, informaţii de interes public privind gospodãrirea apelor, deţinute de Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor, de Administraţia Nationala "Apele Romane" şi de direcţiile de ape ale acesteia, cu excepţia informaţiilor prevãzute la art. 11.
ART. 7
Solicitarea de informaţii de interes public privind gospodãrirea apelor se realizeazã prin completarea unui formular care se adreseazã autoritãţii care deţine informaţia.
ART. 8
Formularul de solicitare va conţine:
Numele şi adresa unitãţii deţinãtoare de informaţii de interes public privind gospodãrirea apelor
Ref.: Solicitare pentru informaţie potrivit prevederilor <>Legii apelor nr. 107/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Ordinului ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 1.012/2005 pentru aprobarea Procedurii privind mecanismul de acces
la informaţiile de interes public privind gospodãrirea apelor.

Stimata/Stimate doamna/domn,
Subsemnatul ........, domiciliat în localitatea ........, str. ..... nr. ..., bl. ..., sc. ....., et. ...., ap. ..., cod poştal ..., telefon ....., e-mail ........
În conformitate cu prevederile <>Legii nr. 107/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Ordinului ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 1.012/2005 , solicit accesul la (sau o copie a ......) informaţiile legate de ....... (descrierea subiectului solicitãrii sau a documentelor solicitate) ........... (clarificarea formei de furnizare a conţinutului informatiei solicitate - discheta, copie xerox etc.) ........ .
Confirm plata pentru tariful de copiere a materialului solicitat (pe suport hârtie sau pe suportul magnetic utilizat etc.).
Astept rãspuns în termen de ...... zile, dar nu mai târziu de o luna.
Multumesc pentru colaborare.
Semnatura/Data .........

CAP. V
Mecanismul de furnizare a informatiei

ART. 9
Unitatea de gospodãrire a apelor are obligaţia sa rãspundã în scris la solicitarea informaţiilor de interes public, în termen de 10 zile sau, dupã caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitãrii, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrãrilor documentare şi de urgenta solicitãrii. În cazul în care durata necesarã pentru identificarea şi difuzarea informatiei solicitate depãşeşte 10 zile, rãspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţãrii acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.
ART. 10
(1) Unitãţile de gospodãrire a apelor vor asigura mãsurile necesare publicãrii rapoartelor informative privind starea de calitate a apei, prognoze hidrologice, inclusiv sinteze informative din urmãtoarele materiale:
a) planuri de restrictii temporare pentru cursurile de apa deficitare;
b) planuri de apãrare impotriva inundatiilor pe bazine hidrografice.
(2) Comitetele de bazin se vor îngriji sa faciliteze o informare continua a publicului, sa favorizeze sensibilizarea şi educarea pe probleme de gospodãrire a apelor şi medii acvatice. În acest sens, comitetele de bazin vor putea stabili convenţii de parteneriat cu colectivitatile locale, asociaţii sau cu instituţii de învãţãmânt.
ART. 11
(1) Prin excepţie de la regula prevãzutã în art. 5, deţinãtorii de informaţii de interes public privind gospodãrirea apelor pot refuza furnizarea de astfel de informaţii în cazul în care:
a) acestea afecteazã siguranta nationala;
b) acestea afecteazã desfãşurarea unor acţiuni în curs de urmãrire penalã sau de judecata;
c) acestea afecteazã confidenţialitatea industriala şi comercialã. Prin aceasta se înţelege situaţiile în care se dezvaluie şi se folosesc secrete de comerţ, într-o maniera contrarã practicilor comerciale loiale;
d) cererea este în mod evident nerezolvabila;
e) cererea este formulatã într-o maniera prea generalã;
f) cererea priveşte materiale în curs de completare sau nefinalizate; în acest caz se vor indica autoritatea care finalizeazã materialul şi data de finalizare;
g) informaţia este detinuta de o alta autoritate publica; se transmite în termen de 15 zile cererea de informaţii acelei autoritãţi;
h) se constata manifestarea unor solicitãri nerezonabile.
(2) Informaţia solicitatã poate fi furnizatã parţial, în condiţiile în care se poate separa acea componenta care este protejata prin excepţiile sus-menţionate.

CAP. VI
Tarife

ART. 12
(1) Accesul la orice evidente sau registre publice puse la dispoziţie publicului, precum şi accesarea pe loc a informatiei solicitate se fac în mod gratuit.
(2) Autoritãţile publice din domeniul apelor şi comitetele de bazin pot percepe tarife pentru serviciile de copiere sau reproducere a informatiei solicitate, fãrã ca acestea sa depãşeascã costurile de copiere pe suport hârtie sau magnetic.
(3) Autoritãţile publice din domeniul apelor sunt obligate sa publice şi sa punã la dispoziţie solicitanţilor lista tarifelor percepute, precum şi informaţii privind excepţiile de la plata tarifelor.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016