Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 18 februarie 2004  de implementare a Programului national multianual pe perioada 2002-2005 de sustinere a investitiilor realizate de catre intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, precum si a investitiilor de modernizare/retehnologizare a intreprinderilor mici si mijlocii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 18 februarie 2004 de implementare a Programului national multianual pe perioada 2002-2005 de sustinere a investitiilor realizate de catre intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, precum si a investitiilor de modernizare/retehnologizare a intreprinderilor mici si mijlocii

EMITENT: AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 215 din 11 martie 2004
1. Obiectivul Programului
Obiectivul Programului naţional multianual pe perioada 2002-2005 de susţinere a investiţiilor realizate de cãtre întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor de modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii, denumit în continuare Program, îl constituie susţinerea investiţiilor realizate de întreprinderile nouînfiinţate, precum şi de întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) în sectoarele economice prioritare stabilite prin prezentul ordin, creşterea volumului de activitate şi a competitivitãţii IMM din aceste sectoare, crearea de noi locuri de muncã.

2. Bugetul Programului
Bugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2004 este de 39,524 miliarde lei, defalcat astfel:
● 36,524 miliarde lei pentru acordarea de alocaţii financiare nerambursabile (AFN) beneficiarilor eligibili;
● 3 miliarde lei pentru asistenţã tehnicã destinatã Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie (ANIMMC), constând în cheltuieli pentru implementarea, administrarea, monitorizarea şi evaluarea Programului (cheltuieli de personal, cheltuieli materiale şi servicii), inclusiv comisionul de administrare al bãncii.

3. Implementarea Programului
3.1. ANIMMC este administratorul Programului, iar derularea acestuia se realizeazã prin intermediul unei bãnci ce urmeazã a fi selectatã prin licitaţie publicã deschisã, în conformitate cu prevederile <>art. 21 alin. (3) din Legea nr. 133/1999 privind stimularea întreprinzãtorilor privaţi pentru înfiinţarea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
3.2. ANIMMC va încheia cu banca selectatã un contract de prestãri de servicii în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data transmiterii comunicãrii privind rezultatul aplicãrii procedurii de licitaţie publicã deschisã.
3.3. Banca va demara implementarea Programului în termen de 20 de zile calendaristice de la data încheierii contractului de prestãri de servicii.
3.4. În vederea administrãrii corespunzãtoare a Programului, în cadrul ANIMMC se va constitui o unitate de implementare a Programului (UIP). Structura organizatoricã, numãrul de persoane, atribuţiile şi responsabilitãţile acesteia vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui ANIMMC.

4. Beneficiari eligibili
4.1. Pot beneficia de prevederile Programului întreprinderile nou-înfiinţate, microîntreprinderile, precum şi întreprinderile mici şi mijlocii care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele criterii de eligibilitate:
a) sunt organizate în baza <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi îşi desfãşoarã activitatea în România;
b) au capital social integral privat;
c) şi-au îndeplinit la termen obligaţiile exigibile de platã a contribuţiilor, impozitelor şi taxelor cãtre bugetul de stat, bugetele speciale şi bugetele locale, prevãzute de legislaţia în vigoare;
d) nu au credite restante;
e) nu sunt în stare de faliment ori de lichidare, nu au afacerile administrate de un judecãtor-sindic, nu au activitãţile comerciale suspendate sau nu se aflã într-o situaţie similarã cu cele menţionate mai sus, reglementatã de lege;
f) nu fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea lor în una dintre situaţiile prevãzute la lit. e);
g) nu au ca acţionar sau asociat cu o pondere de peste 25% din capitalul social persoane juridice care nu se încadreazã în categoria IMM, conform <>art. 4 alin. (3) din Legea nr. 133/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
h) îndeplinesc criteriile de eligibilitate prevãzute de normele interne în vigoare ale bãncii pentru a obţine creditul asociat.
4.2. În sensul Programului, o societate comercialã este consideratã întreprindere nou-înfiinţatã dacã:
a) a fost înfiinţatã cu cel mult 2 ani înaintea datei de solicitare a AFN sau nu a înregistrat venituri din exploatare în ultimul an fiscal;
b) are un numãr mediu scriptic anual de salariaţi de maximum 49 inclusiv, conform <>art. 4 alin. (1) din Legea nr. 133/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) are o cifrã de afaceri anualã echivalentã cu pânã la 8 milioane euro, conform <>art. 4 alin. (4) din Legea nr. 133/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
4.3. În sensul Programului, o societate comercialã este consideratã microîntreprindere dacã:
a) are un numãr mediu scriptic anual de salariaţi de maximum 9 inclusiv, conform <>art. 4 alin. (1) din Legea nr. 133/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) are o cifrã de afaceri anualã echivalentã cu pânã la 8 milioane euro, conform <>art. 4 alin. (4) din Legea nr. 133/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
4.4. În sensul Programului, o societate comercialã este consideratã întreprindere micã sau mijlocie dacã:
a) a fost înfiinţatã cu cel puţin 2 ani înaintea datei de solicitare a AFN şi a înregistrat venituri din exploatare în fiecare dintre ultimii 2 ani anteriori solicitãrii AFN;
b) are un numãr mediu scriptic anual de salariaţi de maximum 249 inclusiv, conform <>art. 4 alin. (1) din Legea nr. 133/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) are o cifrã de afaceri anualã echivalentã cu pânã la 8 milioane euro.

5. Termenii şi condiţiile Programului
5.1. În cadrul Programului se susţin prin AFN investiţiile realizate de beneficiarii eligibili care au activitatea principalã conform codului CAEN în unul dintre sectoarele economice/activitãţile eligibile prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta procedurã de implementare a Programului.
5.2. Alocaţia financiarã nerambursabilã ce poate fi acordatã unui beneficiar eligibil nu poate depãşi echivalentul în lei a 50.000 euro, în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, conform pct. 4.4, respectiv 10.000 euro pentru întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, conform pct. 4.2, respectiv 4.3, exclusiv taxa pe valoarea adãugatã, şi în acelaşi timp nu poate acoperi mai mult de 40% din valoarea proiectului de investiţii.
5.3. Banca selectatã va acorda beneficiarului eligibil un credit de finanţare, pe termen mediu sau lung, care va acoperi minimum 45% din valoarea proiectului de investiţii.
5.4. Contribuţia proprie a beneficiarului eligibil trebuie sã fie minimum 15% din valoarea proiectului de investiţii, în naturã sau numerar.
5.5. AFN pot fi utilizate pentru achiziţionarea de active corporale şi necorporale, de tipul: terenuri, clãdiri, construcţii, maşini, utilaje şi echipamente, mijloace de transport mãrfuri, brevete de invenţie, licenţe, dar şi pentru reconstrucţia, extinderea sau modernizarea de active corporale direct legate de realizarea proiectului de investiţii.
5.6. Se pot finanţa numai achiziţiile de maşini, utilaje, echipamente, mijloace de transport mãrfuri care sunt noi (nu second-hand).
5.7. Cheltuielile efectuate înaintea depunerii cererii de finanţare nu sunt eligibile.
5.8. Atât AFN, cât şi creditul bancar în cadrul Programului nu pot fi utilizate pentru rambursarea împrumuturilor existente care au fost contractate din alte surse.
5.9. O întreprindere poate beneficia o singurã datã de ajutor în cadrul Programului.

6. Modalitatea de derulare a Programului
6.1. Beneficiarul potenţial va înainta cererea de finanţare însoţitã de documentele justificative cãtre banca derulatoare. Modelul cererii de finanţare şi lista documentelor justificative vor fi stabilite în cadrul contractului dintre ANIMMC şi bancã.
6.2. Evaluarea cererilor de finanţare va fi fãcutã de bancã conform procedurilor acesteia, cuprinse în contractul dintre ANIMMC şi bancã.
6.3. Decizia cu privire la acordarea AFN şi a creditului se va lua în Comitetul de evaluare al bãncii.
6.4. Acordarea AFN se va face în baza unui contract încheiat între banca selectatã şi beneficiar.


ANEXĂ
la procedurã

LISTA

sectoarelor economice şi a activitãţilor eligibile în
cadrul Programului naţional multianual pe perioada 2002-2005
de susţinere a investiţiilor realizate de cãtre
întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi,
precum şi a investiţiilor de
modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii




┌─────────┬──────────────────────────┬───────────┬───────────────────────────┐
│ │ Denumirea │ Cod │ Denumirea │
│Nr. crt. │ sectoarelor eligibile │ CAEN │ activitãţilor eligibile │
├─────────┼──────────────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│1 │Industria textilã şi a │ 171 │Pregãtirea fibrelor şi │
│ │produselor textile │ │filarea firelor │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 172 │Producţia de ţesãturi │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 173 │Finisarea materialelor │
│ │ │ │textile │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 174 │Fabricarea de articole │
│ │ │ │confecţionate din textile, │
│ │ │ │cu excepţia îmbrãcãmintei │
│ │ │ │şi lenjeriei de corp │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 175 │Fabricarea altor articole │
│ │ │ │textile │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 176 │Fabricarea de metraje │
│ │ │ │obţinute prin tricotare │
│ │ │ │sau croşetare │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 177 │Fabricarea de articole │
│ │ │ │tricotate sau croşetate │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 181 │Fabricarea articolelor de │
│ │ │ │îmbrãcãminte din piele │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 182 │Fabricarea altor articole │
│ │ │ │de îmbrãcãminte şi acce- │
│ │ │ │sorii │
├─────────┼──────────────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│ 2 │Industria pielãriei şi a │ 192 │Fabricarea articolelor de │
│ │produselor din piele │ │voiaj şi marochinãrie şi │
│ │ │ │articolelor de harnaşament │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 193 │Fabricarea încãlţãmintei │
├─────────┼──────────────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│3 │Fabricarea lemnului şi a │ 202 │Fabricarea de produse stra-│
│ │produselor din lemn │ │tificate din lemn │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 203 │Fabricarea de elemente de │
│ │ │ │dulgherie şi tâmplãrie, │
│ │ │ │pentru construcţii │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 205 │Fabricarea altor produse │
│ │ │ │din lemn; │
│ │ │ │Fabricarea articolelor din │
│ │ │ │plutã, paie şi împletituri │
├─────────┼──────────────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│4 │Fabricarea celulozei, │ 212 │Fabricarea articolelor din │
│ │hârtiei şi a produselor │ │hârtie şi carton │
│ │din hârtie │ │ │
├─────────┼──────────────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│5 │Fabricarea substanţelor, │ 243 │Fabricarea vopselelor, la- │
│ │a produselor chimice şi a │ │curilor, cernelii tipogra- │
│ │fibrelor sintetice şi │ │fice şi masticurilor │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 244 │Fabricarea de medicamente, │
│ │ │ │produse farmaceutice şi │
│ │ │ │naturiste │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 2451 │Fabricarea sãpunurilor, │
│ │ │ │detergenţilor şi a produ- │
│ │ │ │selor de întreţinere │
├─────────┼──────────────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│6 │Fabricarea produselor din │ 251 │Producţia de articole din │
│ │cauciu şi mase plastice │ │cauciuc │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 252 │Fabricarea articolelor din │
│ │ │ │material plastic │
├─────────┼──────────────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│7 │Fabricarea altor produse │ 261 │Fabricarea sticlei şi a │
│ │din materiale nemetalice │ │articolelor din sticlã │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 262 │Fabricarea produselor din │
│ │ │ │ceramicã refractarã şi ne- │
│ │ │ │refractarã (exclusiv cele │
│ │ │ │pentru construcţii) │
├─────────┼──────────────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│8 │Industria metalurgicã şi │ 281 │Fabricarea de construcţii │
│ │a produselor din metal │ │metalice │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 282 │Producţia de rezervoare, │
│ │ │ │cisterne şi containere me- │
│ │ │ │talice; │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 285 │Tratarea şi acoperirea me- │
│ │ │ │talelor, operaţiuni de me- │
│ │ │ │canicã generalã │
├─────────┼──────────────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│9 │Industria de maşini şi │ 295 │Fabricarea altor maşini cu │
│ │aparate electrice │ │destinaţie specificã │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 297 │Fabricarea maşinilor şi │
│ │ │ │aparatelor pentru uz │
│ │ │ │casnic │
├─────────┼──────────────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│10 │Industria de maşini şi │ 316 │Producţia de alte aparate, │
│ │aparate electrice │ │echipamente şi materiale │
│ │ │ │electrice │
├─────────┼──────────────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│11 │Industria mijloacelor de │ 3430 │Producţia de piese şi ac- │
│ │transport │ │cesorii pentru autovehicule│
│ │ │ │şi motoare de autovehicule │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 351 │Construcţii şi reparaţii │
│ │ │ │de nave │
├─────────┼──────────────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│12 │Alte activitãţi indus- │ 361 │Producţia de mobilier │
│ │triale ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 366 │Fabricarea altor produse │
│ │ │ │n.c.a. │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 371 │Recuperarea deşeurilor şi │
│ │ │ │resturilor metalice reci- │
│ │ │ │clabile │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 372 │Recuperarea deşeurilor şi │
│ │ │ │resturilor nemetalice re- │
│ │ │ │ciclabile │
├─────────┼──────────────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│13 │Industria de echipamente │ 3002 │Fabricarea calculatoarelor │
│ │electrice şi optice │ │şi altor echipamente │
│ │ │ │electronice │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 3110 │Producţia de motoare, ge- │
│ │ │ │neratoare şi transforma- │
│ │ │ │toare electrice │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 3210 │Producţia tuburilor elec- │
│ │ │ │tronice şi a altor compo- │
│ │ │ │nente electronice │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 3220 │Producţia de emiţãtoare │
│ │ │ │radioteleviziune, echipa- │
│ │ │ │mente şi aparate telefonice│
│ │ │ │şi telegrafice │
│ │ ├───────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ 3330 │Producţia de echipamente de│
│ │ │ │mãsurã, reglare şi control │
│ │ │ │pentru procesele indus- │
│ │ │ │triale │
└─────────┴──────────────────────────┴───────────┴───────────────────────────┘



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016