Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 15 iunie 2007  privind stingerea creantelor reprezentand impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat si/sau a creantelor reprezentand contributii sociale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 15 iunie 2007 privind stingerea creantelor reprezentand impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat si/sau a creantelor reprezentand contributii sociale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 420 din 22 iunie 2007

1. Creanţele reprezentând impozite, taxe şi alte venituri cuvenite bugetului de stat şi/sau creanţele reprezentând contribuţii sociale administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor, denumite în continuare creanţe fiscale, se pot stinge prin dare în platã.
2. Procedura de dare în platã prevãzutã la pct. 1 constã în cedarea de cãtre debitorul persoanã juridicã, în schimbul obligaţiilor sale restante faţã de creditorul fiscal, a unui bun imobil, care trece din proprietatea sa în proprietatea publicã a statului ca urmare a unei solicitãri de preluare în administrare.
3. Procedura prevãzutã la pct. 2 se aplicã şi în situaţia în care executarea silitã este suspendatã, potrivit legii.
4. Debitorul persoanã juridicã, proprietar al unor bunuri imobile, poate cere organului fiscal competent la care acesta este înregistrat fiscal stingerea unor creanţe fiscale prin darea în platã a acestor bunuri.
5. Cererea debitorului, conform modelului din anexa nr. 2, se poate depune în scris la organul fiscal competent, inclusiv la direcţia regionalã vamalã, începând cu ziua imediat urmãtoare scadenţei, inclusiv în perioada în care s-a început executarea silitã asupra bunurilor imobile pentru care se solicitã darea în platã. De asemenea, cererea poate fi depusã în perioada în care poate avea loc reluarea procedurii de valorificare în condiţiile <>art. 163 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în perioada în care executarea silitã este suspendatã ca urmare a aprobãrii unei înlesniri la plata obligaţiilor fiscale.
6. Cererea debitorului va cuprinde în mod obligatoriu date referitoare la:
a) denumirea şi sediul debitorului;
b) codul de înregistrare fiscalã, precum şi alte date de identificare a debitorului;
c) structura capitalului social, a asociaţilor ori a acţionariatului, dupã caz;
d) volumul şi natura creanţelor fiscale, pe bugete, din care, pe debite principale şi accesorii;
e) titlurile executorii în temeiul cãrora sunt urmãrite prin executare silitã bunurile imobile care fac obiectul cererii, dacã este cazul;
f) bunurile imobile, pentru care se solicitã trecerea în proprietatea publicã a statului, denumirea, datele de identificare a acestora, precum şi o scurtã descriere;
g) menţiunea debitorului referitoare la taxarea sau scutirea cu/de TVA a operaţiunii de transfer al proprietãţii bunului imobil prin dare în platã, în conformitate cu art. 126 alin. (1), <>art. 141 alin. (2) lit. f) şi alin. (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
h) menţiunea cu privire la actele doveditoare ale dreptului de proprietate asupra bunurilor imobile respective;
i) acordul expres al debitorului privind preţul de evaluare al bunurilor imobile, stabilit prin servicii prestate de organe sau de persoane specializate, în conformitate cu prevederile <>art. 143 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
j) valoarea de inventar a bunurilor imobile, evidenţiatã în contabilitate, reevaluatã în conformitate cu ultimele reglementãri legale în vigoare;
k) menţiunea debitorului cã a luat cunoştinţã despre prevederile legale cuprinse în prezentul ordin, în sensul cã stingerea creanţei fiscale se va face cu valoarea determinatã potrivit pct. 26;
l) menţiunea debitorului cã bunurile imobile nu sunt grevate de drepturi reale şi de alte sarcini şi cã nu fac obiectul unor cereri privind retrocedarea proprietãţii sau al altor litigii, cu precizarea documentelor doveditoare;
m) menţiunea debitorului cã bunurile imobile nu sunt aduse ca aport în cadrul unei asocieri în participaţiune, aport la capitalul social al unei societãţi comerciale şi/sau nu sunt închiriate, concesionate, arendate;
n) menţiunea debitorului cã pe numele sãu nu existã cereri sau nu a fost deschisã procedura insolvenţei;
o) acceptul debitorului cu privire la compensarea diferenţei, potrivit legii, în cazul în care valoarea bunului imobil, determinatã potrivit pct. 26, este mai mare decât creanţa fiscalã pentru care se solicitã stingerea prin dare în platã;
p) semnãtura reprezentantului legal al debitorului persoanã juridicã, precum şi ştampila acestuia.
7. La cerere se anexeazã:
a) copii legalizate de pe actele care atestã dreptul de proprietate al debitorului asupra bunurilor imobile pentru care acesta solicitã trecerea în proprietatea publicã a statului;
b) extras de carte funciarã, în original, emis în condiţiile legii, la data depunerii cererii, de Biroul de carte funciarã din cadrul oficiului de cadastru şi publicitate imobiliarã în a cãrui razã teritorialã se aflã bunul imobil, din care sã rezulte cã acesta nu este grevat de drepturi reale şi de alte sarcini;
c) raportul de evaluare întocmit de un expert privind bunurile imobile care fac obiectul dãrii în platã;
d) documentul emis de instituţiile abilitate, din care sã rezulte cã bunurile imobile nu fac obiectul unor cereri privind retrocedarea proprietãţii sau al altor litigii;
e) copii de pe fişa mijlocului fix şi de pe balanţa analiticã a mijloacelor fixe;
f) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului, din care sã rezulte cã pe numele debitorului nu sunt înscrise menţiuni cu privire la declararea stãrii de insolvenţã;
g) acordul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse ori al Ministerului Sãnãtãţii Publice, dupã caz, referitor la stingerea prin dare în platã a contribuţiilor sociale care se fac venit la bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor pentru şomaj, bugetul asigurãrilor pentru accidente de muncã şi boli profesionale ori bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, dupã caz;
h) acordul Ministerului Economiei şi Finanţelor privind stingerea creanţelor bugetului de stat, în cazul în care bunurile imobile sunt solicitate a fi preluate în administrare de instituţii publice, altele decât Ministerul Economiei şi Finanţelor, Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor şi unitãţile din subordinea acestora;
i) declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã bunurile imobile nu sunt aduse ca aport în cadrul unei asocieri în participaţiune, aport la capitalul social al unei societãţi comerciale şi/sau nu sunt închiriate ori concesionate, închiriate, arendate;
j) declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã pe numele debitorului nu existã cereri sau nu a fost deschisã procedura insolvenţei;
k) declaraţie pe propria rãspundere, potrivit cãreia bunurile imobile nu sunt grevate de drepturi reale şi de alte sarcini şi cã nu fac obiectul unor cereri privind retrocedarea proprietãţii;
l) declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã la data depunerii cererii bunurile imobile care fac obiectul solicitãrii de dare în platã sunt proprietate a debitorului.
8. (1) Organul fiscal competent, inclusiv direcţia regionalã vamalã, va analiza documentaţia prezentatã şi va asigura existenţa în dosar a tuturor documentelor prevãzute de lege, precum şi a corelaţiilor dintre datele cuprinse în aceasta.
(2) Dupã verificarea documentaţiei, organul fiscal competent, inclusiv direcţia regionalã vamalã, va transmite direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili sau Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, dupã caz, cererea împreunã cu documentaţia în susţinerea acesteia, depuse de debitor, însoţite de urmãtoarele documente:
a) înscrisul prin care, de comun acord cu debitorul, s-a stabilit valoarea, determinatã potrivit pct. 26, la care se va realiza darea în platã;
b) solicitarea privind preluarea în administrare a imobilului respectiv, avizatã de ordonatorul principal de credite, însoţitã de un referat întocmit de instituţia publicã solicitantã, potrivit modelului din anexa nr. 1, în cazul în care aceasta a fost depusã la organul fiscal competent, inclusiv la direcţia regionalã vamalã. În cazul în care solicitantul preluãrii în administrare a bunurilor imobile este un consiliu local, solicitarea va fi avizatã de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative;
c) copiile certificate de pe titlurile executorii şi, dacã este cazul, de pe celelalte acte de executare silitã privind bunurile imobile care fac obiectul cererii;
d) raportul de evaluare întocmit de organe şi persoane specializate, în conformitate cu <>art. 143 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) referatul organului fiscal competent sau al direcţiei regionale vamale, dupã caz, conform modelului din anexa nr. 3, care sã cuprindã informaţiile referitoare la debitor şi la bunurile imobile care pot face obiectul dãrii în platã, cuprinse în cererea debitorului şi în documentaţia în susţinere depusã de acesta, suma obligaţiilor fiscale restante la data întocmirii referatului, actualizate cu nivelul accesoriilor aferente şi, dacã este cazul, al cheltuielilor de executare silitã, propunerile privind aplicarea procedurii de dare în platã, precum şi eficienţa acestei modalitãţi de stingere a creanţelor fiscale;
f) alte acte necesare, potrivit legii, în susţinerea cererii.
9. În cazul cererilor privind stingerea unor creanţe reprezentând contribuţii sociale administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin trecerea în proprietatea publicã a statului a unor bunuri imobile, solicitate de alte instituţii publice, debitorul va prezenta şi acordul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse ori al Ministerului Sãnãtãţii Publice, dupã caz, referitor la stingerea prin aceastã modalitate. În situaţia în care bunurile imobile sunt solicitate a fi preluate în administrare de instituţii publice, altele decât Ministerul Economiei şi Finanţelor, Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor şi unitãţile din subordinea acestora, debitorul va prezenta, pentru stingerea creanţelor bugetului de stat, şi acordul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
10. Direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, dupã caz, va completa documentaţia primitã de la organul fiscal competent ori de la direcţia regionalã vamalã, dupã caz, cu solicitarea privind preluarea în administrare a bunului imobil, împreunã cu referatul întocmit de instituţia publicã solicitantã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, dacã acestea nu au fost depuse la organul fiscal competent, şi va întocmi un referat de oportunitate, conform modelului din anexa nr. 4, care va cuprinde elementele prevãzute la pct. 8 alin. (2) lit. e), precum şi:
a) punctul de vedere asupra solicitãrii debitorului şi propunerea privind aplicarea procedurii de dare în platã;
b) menţiunea cã valoarea de inventar evidenţiatã în cererea debitorului este cea specificatã în fişa mijlocului fix şi în balanţa analiticã a mijloacelor fixe şi este reevaluatã în conformitate cu ultimele reglementãri legale în vigoare;
c) eficienţa preluãrii bunului imobil, determinatã prin compararea creanţelor fiscale stinse, la care se adaugã şi cheltuielile de transformare şi amenajare, cu cheltuielile necesare unei noi construcţii sau achiziţii ori cu cele aferente plãţii de chirii, astfel cum au fost estimate de cãtre instituţia publicã solicitantã. Se va menţiona, de asemenea, şi sursa de acoperire suplimentarã prevãzutã pentru amenajarea spaţiului.
11. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili ori Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, dupã caz, ţin evidenţa solicitãrilor de bunuri imobile în registre de evidenţã deschise în acest scop.
12. Întreaga documentaţie analizatã şi verificatã conform prevederilor prezentei proceduri, însoţitã de referatul de oportunitate, avizatã de compartimentul juridic al direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili ori al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, dupã caz, va fi transmisã, sub semnãtura conducãtorului acesteia sau sub semnãtura înlocuitorului acestuia, comisiei constituie în cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, prin direcţia de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
13. Componenţa comisiei şi regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia se stabilesc prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
14. Direcţia de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã va restitui direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ori Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili sau Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, dupã caz, cererea debitorului însoţitã de întreaga documentaţie aferentã, fãrã a fi necesare prezentarea şi analizarea acestora în cadrul comisiei în urmãtoarele situaţii:
a) documentaţia transmisã de direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, ori de Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili sau de Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, dupã caz, nu cuprinde documentele conform prevederilor legale în materie;
b) cererea şi/sau documentaţia nu au fost completate, în termen de 30 de zile de la comunicarea solicitãrii privind transmiterea unor date şi documente, solicitate de cãtre direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
c) debitorul renunţã la cerere sau nu existã o solicitare de preluare în administrare a acestor bunuri ori organul fiscal competent comunicã, prin direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, ori prin Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili sau prin Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, dupã caz, cã cererea debitorului rãmâne fãrã obiect din orice alte motive.
15. Comisia va analiza şi va decide asupra fiecãrei cereri, având în vedere urmãtoarele elemente:
a) documentele prezentate de debitor, care atestã dreptul de proprietate asupra bunurilor imobile pentru care acesta solicitã trecerea în proprietatea publicã a statului, precum şi dovada cã acestea nu sunt grevate de drepturi reale şi de alte sarcini;
b) existenţa solicitãrilor pentru obţinerea în administrare a bunurilor imobile pentru care urmeazã sã se analizeze oportunitatea trecerii în proprietatea publicã a statului;
c) respectarea reglementãrilor legale în vigoare referitoare la aplicarea procedurii de executare silitã a creanţelor fiscale, dacã este cazul;
d) inexistenţa unor cereri privind retrocedarea proprietãţii, a unor cereri privind deschiderea procedurii insolvenţei, precum şi inexistenţa unor contracte de închiriere sau concesiune, arendare ori când bunurile imobile au fost aduse ca aport în cadrul unei asocieri în participaţiune, aport la capitalul social al unei societãţi comerciale ori inexistenţa altor litigii, în mãsura în care aceasta poate fi prevãzutã;
e) propunerile organului fiscal competent ori ale direcţiei regionale vamale, dupã caz, precum şi punctul de vedere al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ori al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili sau al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, dupã caz;
f) punctele de vedere ale direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
g) cheltuielile necesare, estimate de cãtre solicitantul bunurilor imobile ce urmeazã sã fie trecute în proprietatea publicã a statului, pentru transformarea acestora în sedii sau în spaţii corespunzãtoare desfãşurãrii obiectului activitãţii ori în alte spaţii de uz sau de interes public, precum şi sursa de acoperire a acestora;
h) eficienţa trecerii bunurilor imobile în proprietatea publicã a statului;
i) orice alte elemente necesare soluţionãrii cererii.
16. Comisia din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor aprobã sau respinge, prin decizie, dupã caz, cererile privind stingerea unor creanţe prevãzute la pct. 1 prin trecerea în proprietatea publicã a statului şi darea în administrare a unor bunuri imobile corespunzãtoare unor sedii sau spaţii necesare desfãşurãrii obiectului activitãţii ori alte spaţii de uz sau de interes public, Ministerului Economiei şi Finanţelor, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse ori Ministerului Sãnãtãţii Publice, a unitãţilor din subordinea sau sub autoritatea acestora, precum şi a celor necesare altor autoritãţi publice centrale ori locale sau unitãţilor din subordinea sau sub autoritatea acestora, dupã caz.
17. În situaţia în care bunurile imobile nu sunt de uz sau de interes public, comisia din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor poate respinge cererea privind stingerea creanţelor fiscale prin dare în platã.
18. Deciziile emise potrivit pct. 16, 38, 45 şi 50 se întocmesc în 4 exemplare cu valoare de original şi se comunicã de cãtre direcţia de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã debitorului şi, prin direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, ori prin Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, dupã caz, organului fiscal competent, inclusiv direcţiei regionale vamale, şi instituţiei publice solicitante. Un exemplar al deciziei se arhiveazã de cãtre direcţia de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
19. În cazul în care comisia decide stingerea creanţelor fiscale, conform pct. 26, prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publicã a statului, organul fiscal competent, inclusiv direcţia regionalã vamalã, dupã primirea deciziei de aprobare, întocmeşte procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea publicã a statului a bunului imobil, conform modelului din anexa nr. 5.
20. Încheierea procesului-verbal şi stingerea creanţelor fiscale prin procedura de dare în platã sunt condiţionate de depunerea de cãtre debitor, la organul fiscal competent, inclusiv la direcţia regionalã vamalã, la data încheierii procesului-verbal de dare în platã, a urmãtoarelor acte:
a) un nou extras de carte funciarã, în original, emis de Biroul de carte funciarã, care sã ateste cã bunul imobil nu este grevat de drepturi reale şi de alte sarcini;
b) o nouã declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã pe numele sãu nu s-a deschis procedura insolvenţei, cã bunurile imobile sunt proprietatea sa, cã nu fac obiectul unor cereri privind retrocedarea ori al altor litigii şi nu sunt aduse ca aport în cadrul unei asocieri în participaţiune, aport la capitalul social al unei societãţi comerciale şi/sau nu sunt închiriate, concesionate, arendate;
c) un nou certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului, din care sã rezulte cã pe numele debitorului nu sunt înscrise menţiuni cu privire la declararea stãrii de insolvenţã.
21. În cazul în care se constatã cã bunul imobil este grevat de drepturi reale şi de alte sarcini ori face obiectul unor litigii, cereri sau contracte de felul celor prevãzute la pct. 20 lit. b), organul fiscal competent, inclusiv direcţia regionalã vamalã, înştiinţeazã comisia, care analizeazã şi care poate proceda la revocarea deciziei. Despre aceasta este înştiinţat şi debitorul.
22. Procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea publicã a statului se întocmeşte în 3 exemplare cu valoare de original, dintre care un exemplar se înainteazã debitorului, un alt exemplar se înainteazã, prin direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, ori prin Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, dupã caz, împreunã cu un exemplar al deciziei, solicitantului pentru obţinerea bunului imobil, în administrare, iar al treilea exemplar rãmâne la organul fiscal competent, inclusiv la direcţia regionalã vamalã.
23. La data întocmirii procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea publicã a statului a bunului imobil, organul fiscal competent, inclusiv direcţia regionalã vamalã, va actualiza nivelul creanţelor fiscale restante, precum şi, dacã este cazul, nivelul accesoriilor aferente acestora şi al cheltuielilor de executare pânã la aceastã datã.
24. La data întocmirii procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea publicã a statului a bunului imobil, în cazul bunului imobil sechestrat, înceteazã mãsura de indisponibilizare a acestuia, precum şi, dacã este cazul, calitatea de administrator-sechestru a persoanelor desemnate, conform legii.
25. Bunurile imobile pentru care s-a solicitat trecerea în proprietatea publicã a statului vor fi evaluate conform <>art. 143 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
26. Stingerea creanţelor fiscale se va face la valoarea cea mai micã dintre valoarea stabilitã prin evaluare, conform pct. 25, şi valoarea de inventar evidenţiatã în contabilitatea persoanei juridice debitoare.
27. În cazul în care operaţiunea de transfer al proprietãţii bunului imobil prin dare în platã este taxabilã conform <>art. 141 alin. (2) lit. f) sau alin. (3) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se datoreazã TVA corespunzãtor cotei standard de 19% aplicate la valoarea stabilitã potrivit pct. 26.
28. Cu valoarea stabilitã potrivit pct. 26 plus TVA, dacã este cazul, se stinge TVA aferentã operaţiunii de dare în platã dacã operaţiunea este taxabilã şi total sau parţial creanţele fiscale pentru care se solicitã stingerea, accesoriile aferente acestora şi, dacã este cazul, cheltuielile de executare, actualizate la data stingerii, respectiv la data întocmirii procesului-verbal de trecere în proprietatea publicã a statului a bunului imobil aprobat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
29. În cazul în care suma care reprezintã valoarea bunului imobil pentru care s-a aprobat trecerea în proprietatea publicã a statului, plus TVA colectatã, dacã este cazul, este mai micã decât TVA aferentã operaţiunii de dare în platã plus creanţele fiscale, la care se adaugã accesoriile aferente acestora şi, dacã este cazul, cheltuielile de executare silitã, actualizate, diferenţa urmeazã sã fie stinsã prin aplicarea celorlalte modalitãţi de stingere prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
30. În cazul în care suma care reprezintã atât TVA aferentã operaţiunii de dare în platã, cât şi creanţele fiscale şi accesoriile aferente acestora şi, dacã este cazul, cheltuielile de executare, actualizate, este mai micã decât valoarea bunului imobil pentru care s-a aprobat trecerea în proprietatea publicã a statului, inclusiv TVA colectatã, dacã este cazul, cu aceastã diferenţã se va proceda la compensare, potrivit legii.
31. Conform <>art. 155 şi 156 din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, debitorul are obligaţia sã emitã factura şi sã înregistreze în evidenţa proprie operaţiunea de livrare a bunului imobil, inclusiv TVA colectatã aferentã.
32. TVA colectatã pentru livrarea bunului imobil prin trecerea acestuia în proprietatea publicã a statului se evidenţiazã la rândul de regularizãri din decontul de TVA prevãzut la <>art. 156^2 din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu semnul minus, pe baza procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea publicã a statului a bunului imobil.
33. Cheltuielile necesare pentru transformarea şi amenajarea bunurilor imobile trecute în proprietatea publicã a statului, în sedii sau spaţii corespunzãtoare desfãşurãrii obiectului de activitate ori în spaţii de uz ori de interes public, sunt suportate de instituţia publicã care a solicitat preluarea în administrare a acestora.
34. În cazul bunurilor imobile care au încorporate în structurã bunuri mobile sau dotãri specifice activitãţii, a cãror valoare nu este cuprinsã în valoarea acestor bunuri imobile, cheltuielile cu lucrãrile privind dezafectarea, dezmembrarea, înlãturarea acestora ori altele asemenea, dupã caz, sunt suportate de cãtre debitor.
35. Darea în administrare se va efectua prin hotãrâre a Guvernului, iniţiatã de autoritãţile publice centrale solicitante sau de Ministerul Economiei şi Finanţelor, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, Ministerul Sãnãtãţii Publice, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, dupã caz.
36. Operaţiunile legate de stingerea creanţelor fiscale prin preluarea de la debitori a bunurilor imobile şi trecerea lor în proprietatea publicã a statului se reflectã în evidenţa analiticã pe plãtitori deschisã la nivelul unitãţilor teritoriale subordonate Ministerului Economiei şi Finanţelor ori la nivelul direcţiei regionale vamale, dupã caz, în a cãror razã teritorialã îşi au domiciliul fiscal debitorii respectivi, precum şi în evidenţa contabilã a debitorilor.
37. În cazul în care bunurile imobile trecute în proprietatea publicã a statului ca urmare a aplicãrii procedurii de dare în platã au fost revendicate şi restituite, potrivit legii, de cãtre terţe persoane, organul fiscal competent, inclusiv direcţia regionalã vamalã, va proceda la redebitarea acestuia cu sumele reprezentând creanţele fiscale pentru care s-a solicitat stingerea, la data la care bunurile imobile au fost restituite terţelor persoane, exclusiv TVA aferentã operaţiunii de transfer al proprietãţii bunului imobil prin dare în platã.
38. Comisia poate fi sesizatã, în cadrul termenului de prescripţie a dreptului de a cere executarea silitã a creanţelor fiscale, asupra unor aspecte privind bunurile imobile, necunoscute la data analizãrii cererii de dare în platã a debitorului, constatate sau sesizate dupã emiterea deciziei comisiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor de aprobare a cererii debitorului, şi poate decide, pe baza documentelor prezentate şi a altor informaţii sau documente solicitate de comisie, revocarea, în tot sau în parte, a deciziei prin care s-a aprobat stingerea unor creanţe fiscale prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publicã a statului, în urmãtoarele situaţii:
a) se constatã vicii ascunse, totale sau parţiale, ale bunurilor imobile date în platã;
b) bunurile imobile supuse procedurii de dare în platã erau la data aprobãrii cererii aduse ca aport în cadrul unei asocieri în participaţiune, aport la capitalul social al unei societãţi comerciale sau închiriate ori concesionate sau arendate;
c) bunurile imobile erau grevate de drepturi reale sau de alte sarcini la data aprobãrii cererii, iar acest fapt nu a fost adus la cunoştinţã comisiei la data aprobãrii cererii;
d) debitorul a furnizat pânã la data aprobãrii cererii de dare în platã ori pânã la data încheierii procesului-verbal de trecere în proprietatea publicã a statului a bunului imobil, inclusiv, date şi informaţii incomplete şi/sau nereale care afecteazã în orice mod dreptul de proprietate publicã a statului asupra bunurilor imobile;
e) alte aspecte necunoscute la data aprobãrii cererii de dare în platã.
39. Dupã emiterea deciziei de revocare, organele fiscale competente vor lua mãsurile necesare pentru desfiinţarea actelor administrative întocmite ulterior deciziei de aprobare a cererii de dare în platã.
40. În situaţia în care titularul dreptului de administrare asupra bunului imobil trecut în proprietatea publicã a statului a efectuat cheltuieli utile, acestea vor fi suportate de debitor.
41. Dupã emiterea deciziei de revocare, organul fiscal competent, inclusiv direcţia regionalã vamalã, va repune în sarcina debitorului sumele reprezentând creanţe fiscale pentru care s-a solicitat stingerea, la data la care bunurile imobile au fost restituite terţelor persoane, exclusiv TVA aferentã operaţiunii de transfer al proprietãţii bunului imobil prin dare în platã.
42. Orice persoanã care se considerã lezatã în drepturile sale prin emiterea, potrivit pct. 16 şi 38, a deciziilor comisiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, poate face contestaţie împotriva acestora, în condiţiile <>art. 179 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
43. Contestaţia se depune la comisia constituitã în cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, prin direcţia de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii deciziei, sub sancţiunea decãderii, şi nu este supusã taxelor de timbru.
44. Contestaţia împotriva deciziilor emise potrivit pct. 16 şi 38 se soluţioneazã în conformitate cu dispoziţiile privind soluţionarea pe cale administrativã a contestaţiilor formulate împotriva actelor administrative fiscale, de cãtre comisia constituitã în cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor în temeiul <>art. 171^1 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în termen de 45 de zile de la înregistrare.
45. În soluţionarea contestaţiei, comisia constituitã în cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor se pronunţã prin decizie.
46. Decizia emisã potrivit pct. 45 este definitivã în sistemul cãilor administrative de atac, în sensul cã asupra ei comisia nu mai poate reveni, cu excepţia situaţiilor privind îndreptarea erorilor materiale, potrivit legii.
47. Decizia emisã în soluţionarea contestaţiei poate fi atacatã la instanţa judecãtoreascã de contencios administrativ competentã.
48. Decizia privind soluţionarea contestaţiei se comunicã contestatorului, potrivit dispoziţiilor referitoare la comunicarea actului administrativ fiscal din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
49. Erorile materiale din cuprinsul deciziilor emise de comisie se pot îndrepta, din oficiu sau la cererea debitorului, a organului fiscal competent, inclusiv a direcţiei regionale vamale, ori a instituţiei publice solicitante pentru preluarea în administrare a bunurilor imobile, dupã caz, conform procedurii privind îndreptarea erorilor materiale din cuprinsul actului administrativ.
50. În cazul în care îndreptarea erorilor materiale prevãzute la pct. 49 nu se poate efectua direct pe decizie, datoritã constatãrii sau sesizãrii unor omisiuni în cuprinsul acesteia, se emite o decizie rectificativã.
51. Procedura privind stingerea creanţelor reprezentând impozite, taxe şi alte venituri datorate bugetului de stat şi/sau a creanţelor reprezentând contribuţii sociale administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor prin dare în platã se aplicã, în cazul debitorilor persoane juridice la care s-a instituit administrarea specialã în perioada de privatizare, numai cu avizul administratorului special.
52. În cazul debitorilor persoane juridice pentru care s-a deschis procedura insolvenţei, stingerea creanţelor fiscale administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor prin dare în platã se poate realiza în urmãtoarele condiţii:
a) pentru debitor a fost pronunţatã o încheiere sau o sentinţã judecãtoreascã de deschidere a procedurii insolvenţei de cãtre judecãtorul-sindic;
b) toţi membrii adunãrii creditorilor au fost de acord, fie ca o mãsurã în cadrul planului de reorganizare judiciarã, fie ca o modalitate de atribuire a unui bun în contul creanţei în cadrul lichidãrii, cu trecerea în proprietatea publicã a statului a unor bunuri imobile libere de sarcini în contul creanţelor fiscale administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã înscrise în tabloul creditorilor;
c) existenţa unor solicitãri de preluare în administrare, potrivit legii, a bunurilor imobile respective;
d) existenţa dreptului de proprietate al debitorului asupra bunurilor imobile care fac obiectul dãrii în platã;
e) bunurile imobile nu fac obiectul unor cereri de revendicare şi restituire, potrivit legii.
53. Documentaţia în susţinerea mãsurii de dare în platã va fi transmisã de cãtre administratorul sau lichidatorul judiciar, în funcţie de stadiul procedurii, organului fiscal competent ori direcţiei regionale vamale, dupã caz, şi va cuprinde:
a) încheierea sau sentinţa judecãtoreascã de deschidere a procedurii insolvenţei, dupã caz;
b) procesul-verbal al şedinţei adunãrii creditorilor prin care toţi membrii adunãrii creditorilor au fost de acord cu darea în platã;
c) raportul de evaluare a bunurilor imobile, întocmit de cãtre un expert evaluator, potrivit dispoziţiilor <>art. 115 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile ulterioare;
d) o scurtã descriere a bunurilor imobile propuse pentru mãsura dãrii în platã, denumirea şi datele de identificare a acestora;
e) menţiunea privind taxarea sau scutirea de TVA a operaţiunii de transfer al proprietãţii bunului imobil prin dare în platã, în conformitate cu art. 126 alin.(1), <>art. 141 alin. (2) lit. f) şi alin. (3) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) avizul administratorului sau al lichidatorului judiciar, dupã caz, asupra existenţei dreptului de proprietate al debitorului asupra bunurilor imobile, precum şi pentru inexistenţa unor cereri de revendicare şi restituire, potrivit legii;
g) extras de carte funciarã în original, la zi.
54. Organul fiscal competent, inclusiv direcţia regionalã vamalã, va transmite întreaga documentaţie direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili ori Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, dupã caz, care va proceda conform pct. 10 şi 12.
55. Stingerea creanţelor fiscale în cazul aprobãrii dãrii în platã a bunurilor imobile proprietate a debitorilor persoane juridice pentru care s-a deschis procedura insolvenţei se va face la valoarea de evaluare stabilitã potrivit <>art. 115 din Legea nr. 85/2006 , cu modificãrile ulterioare.
56. În cazul în care livrarea bunului imobil prin dare în platã este taxabilã, conform <>art. 141 din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, TVA se colecteazã prin aplicarea cotei de 19% la preţul stabilit potrivit <>art. 115 din Legea nr. 85/2006 .
57. Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta procedurã.


ANEXA 1
-------
la procedurã
------------

DATE
care trebuie cuprinse în referatul întocmit de instituţia publicã
solicitantã pentru preluarea în administrare a bunurilor imobile,
care fac obiectul cererii de trecere în proprietatea publicã a statului

I. Situaţia existentã:
- numãr de personal pe unitãţi specifice:
- direcţia generalã a finanţelor publice;
- trezorerie;
- administraţia finanţelor publice;
- alte instituţii publice;
- spaţiile de care dispune:
- natura clãdirii (locuinţe, birouri, alte cazuri);
- regim înãlţime (S+P+nE);
- suprafaţa desfãşuratã pe fiecare nivel;
- suprafaţa utilã;
- dacã imobilul are şi spaţii ocupate de alte persoane (fizice sau juridice):
- nivelurile ocupate (parţial sau integral);
- suprafeţele desfãşurate;
- modul de deţinere a spaţiilor:
- în proprietate sau în administrare;
- cu chirie de la .........;
- fãrã forme.
II. Descrierea imobilului ce se propune spre preluare:
- natura clãdirii;
- regimul de înãlţime;
- suprafaţa desfãşuratã pe fiecare nivel;
- stadiul în care se aflã construcţia:
- bunã (construcţie din beton armat sau zidãrie din cãrãmidã);
- degradatã, parţial degradatã.
III. Motivele susţinute în cazul propunerii de abandonare a spaţiilor existente deţinute:
- fãrã forme de deţinere;
- degradare accentuatã;
- grave disfuncţii în exploatare;
- chirii exagerate.
IV. Propuneri de refuncţionalizare:
- a spaţiilor existente;
- a spaţiilor suplimentare ce se obţin în administrare.

Costurile totale pentru amenajare - refuncţionalizare şi cine le va suporta.
Se vor prezenta, de asemenea, orice alte aspecte care sã vinã în sprijinul fundamentãrii necesitãţii obţinerii în administrare a bunurilor imobile ce fac obiectul cererii debitorilor (chiria lunarã plãtitã, compararea cheltuielilor cu plata chiriei faţã de cheltuielile cu amenajarea - refuncţionalizarea imobilului, perioada de amortizare a acestora, dotarea imobilului cu o serie de utilitãţi sau amplasarea acestuia, care contribuie la o mai bunã desfãşurare a activitãţii etc.) şi sursele din care se vor acoperi cheltuielile necesare pentru transformarea-amenajarea bunurilor, precum şi modul de asigurare a acestora.


ANEXA 2
-------
la procedurã
------------

ANTETUL PERSOANEI JURIDICE DEBITOARE
Nr. de înregistrare/data

Cãtre:
Administraţia Finanţelor Publice ........./Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ......../Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regionalã Vamalã ..............
Subscrisa ..........(denumirea persoanei juridice debitoare)........ reprezentatã legal prin ........., cu sediul în localitatea ........., str. ......... nr. ......, judeţul ........, cod de înregistrare fiscalã ......., înregistratã la oficiul registrului comerţului sub nr. ......., vã rugãm a aproba cererea de stingere a unor creanţe fiscale prin trecerea în proprietatea publicã a statului a unor bunuri imobile proprietate a ........... .
Structura capitalului social/a asociaţilor/a acţionariatului este urmãtoarea: .........
Volumul şi natura creanţelor fiscale:
La data de ........... obligaţiile fiscale ale .........(denumirea persoanei juridice debitoare)........ sunt în sumã totalã de ........ lei (debite principale ...... lei şi accesorii ....... lei), din care:
1. bugetul de stat, total ........ lei, din care, debite principale ...... lei, accesorii ........ lei;
2. bugetul asigurãrilor sociale de stat, total ....... lei, din care, debite principale ........ lei, accesorii ........ lei;
3. bugetul asigurãrilor pentru şomaj, total ....... lei, din care, debite principale ......... lei, accesorii ....... lei;
4. bugetul asigurãrilor pentru accidente de muncã şi boli profesionale, total ..... lei, din care, debite principale ........ lei, accesorii ....... lei;
5. bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, total ........ lei, din care, debite principale ....... lei, accesorii ....... lei.
Pentru stingerea creanţelor bugetului asigurãrilor sociale de stat/bugetului asigurãrilor pentru şomaj/bugetului asigurãrilor pentru accidente de muncã şi boli profesionale prin dare în platã, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse şi-a dat acordul prin Adresa nr. /data ........., iar pentru stingerea creanţelor bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate prin dare în platã, Ministerul Sãnãtãţii Publice a fost de acord prin Adresa nr./data .........
Pentru realizarea creanţelor fiscale menţionate mai sus, Administraţia Finanţelor Publice ....../Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ......, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regionalã Vamalã ...... a început executarea silitã în temeiul titlurilor executorii .........
Bunurile imobile pentru care solicitãm trecerea în proprietatea publicã a statului sunt urmãtoarele:
1. denumirea ........, situat în localitatea ......, str. ...... nr. ......, judeţul ......., scurtã descriere a imobilului ......., valoarea de inventar ......., valoarea de evaluare .......;
2. denumirea ......., situat în localitatea ......., str. ...... nr. ......, judeţul ......., scurtã descriere a imobilului ......., valoarea de inventar ......., valoarea de evaluare .........;
3. denumirea ......., situat în localitatea ......., str. ...... nr. ......, judeţul ......., scurtã descriere a imobilului ......., valoarea de inventar ......., valoarea de evaluare .........;
4. denumirea ......., situat în localitatea ......., str. ...... nr. ......, judeţul ......., scurtã descriere a imobilului ......., valoarea de inventar ......., valoarea de evaluare .........;
În susţinerea dreptului de proprietate al ........ (denumirea persoanei juridice debitoare)........ asupra bunurilor imobile care fac obiectul prezentei cereri, anexãm urmãtoarele acte: .........................................
...................................................................
Menţionãm cã suntem de acord cu preţul de evaluare al bunurilor imobile stabilit prin servicii prestate de organe sau de persoane specializate, în conformitate cu prevederile <>art. 143 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Valoarea de inventar evidenţiatã în contabilitate, conform fişei mijlocului fix şi balanţei analitice a mijloacelor fixe, a bunurilor imobile precizate mai sus este de ......... şi este reevaluatã în conformitate cu ultimele reglementãri legale în vigoare.
Menţionãm cã operaţiunea de transfer al dreptului de proprietate al bunului imobil prin dare în platã este operaţiune taxabilã/scutitã, conform <>art. ............. din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Am luat cunoştinţã de prevederile legale cuprinse în anexa la Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007, în sensul cã stingerea creanţei fiscale se va face cu valoarea determinatã potrivit pct. 26, şi suntem de acord cu aceasta (Acord nr. ......... din data de ..........).
Precizãm cã bunurile imobile care fac obiectul prezentei cereri nu sunt grevate de drepturi reale şi de alte sarcini, nu fac obiectul unor cereri privind retrocedarea proprietãţii sau al altor litigii, nu sunt aduse ca aport în cadrul unei asocieri în participaţiune, aport la capitalul social al unei societãţi comerciale şi/sau nu sunt închiriate şi cã pe numele ..........(denumirea persoanei juridice debitoare)....... nu existã cereri şi nu a fost deschisã procedura insolvenţei, în care sens anexãm urmãtoarele documente doveditoare:
...............................................................
..............(denumirea persoanei juridice debitoare).........
prin reprezentantul sãu legal ............, este de acord cu compensarea diferenţei, potrivit legii, în cazul în care valoarea bunului/bunurilor imobile care fac obiectul prezentei cereri, determinatã potrivit pct. 26 din anexa la Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007, este mai mare decât creanţa fiscalã pentru care solicitãm stingerea prin dare în platã.
Alte precizãri: ...................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................
Subsemnatul, ..........(numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal al persoanei juridice debitoare)......., declar pe propria rãspundere, sub sancţiunea prevãzutã de art. 292 din Codul penal, exactitatea şi caracterul complet al menţiunilor fãcute în declaraţiile pe propria rãspundere anexate la prezenta cerere.


Reprezentantul legal al persoanei juridice,
.........................................
(Numele şi prenumele)
...........................
Semnãtura

L.S.

ANEXA 3
-------
la procedurã
------------

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A JUDEŢULUI ...........
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A ...........................
DIRECŢIA GENERALĂ DE ADMINISTRARE A MARILOR CONTRIBUABILI
DIRECŢIA REGIONALĂ VAMALĂ ....................................

Nr. ........./data ........

Cãtre:

Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului .............
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Muncipiului Bucureşti
Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili
Autoritatea Naţionalã a Vãmilor

Prin cererea depusã de ............(denumirea persoanei juridice debitoare)........ reprezentatã legal prin ......., cu sediul în localitatea ........, str. ....... nr. ..., judeţul ......., cod de înregistrare fiscalã ......, înregistratã la oficiul registrului comerţului sub nr. ........., înregistratã la Administraţia Finanţelor Publice ........../Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ........./Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regionalã Vamalã ........ sub nr. ......... din data de ........, se solicitã stingerea unor creanţe fiscale prin trecerea în proprietatea publicã a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorului.
Structura capitalului social/a asociaţilor/a acţionariatului debitorului este urmãtoarea: ...............
Volumul şi natura creanţelor fiscale:
Obligaţiile fiscale actualizate la data de ........ ale .......(denumirea persoanei juridice debitoare)...... sunt în sumã totalã de ........ lei (debite principale ...... lei + accesorii ........ lei + cheltuieli de executare ...... lei), din care:
1. bugetul de stat, total ........ lei, din care debite principale ..... lei, accesorii ....... lei;
2. bugetul asigurãrilor sociale de stat, total ....... lei, din care debite principale ........ lei, accesorii ....... lei;
3. bugetul asigurãrilor pentru şomaj, total ....... lei, din care debite principale ...... lei, accesorii ......... lei;
4. bugetul asigurãrilor pentru accidente de muncã şi boli profesionale, total ...... lei, din care debite principale ..... lei, accesorii ........ lei;
5. bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, total ..... lei, din care debite principale ....... lei, accesorii ......... lei;
6. cheltuieli de executare .......... lei.
Pentru stingerea creanţelor bugetului de stat, Ministerul Economiei şi Finanţelor şi-a dat acordul prin Adresa nr. ......... din data de ..................... .
Pentru stingerea creanţelor bugetului asigurãrilor sociale de stat/bugetului asigurãrilor pentru şomaj/bugetului asigurãrilor pentru accidente de muncã şi boli profesionale prin dare în platã, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse şi-a dat acordul prin Adresa nr. ..... din data de ........., iar pentru stingerea creanţelor bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate prin dare în platã, Ministerul Sãnãtãţii Publice a fost de acord prin Adresa nr. ..... din data de ...... .
Pentru realizarea creanţelor fiscale menţionate mai sus, Administraţia Finanţelor Publice ......./Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ......../ Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regionalã Vamalã ........ a început executarea silitã în temeiul titlurilor executorii nr. ......... din data de ........., prin comunicarea somaţiilor nr. ....... din data de ......, şi a aplicat sechestrul asupra bunurilor imobile nr. ......... din data de ........, anexate în copie certificatã.
Bunurile imobile pentru care ...........(denumirea persoanei juridice debitoare)...... solicitã trecerea în proprietatea publicã a statului prin dare în platã sunt urmãtoarele:
1. denumirea ........, situat în localitatea ........, str. ...... nr. ..., judeţul ........., scurtã descriere a imobilului ........, valoarea de inventar .........., valoarea de evaluare ...........;
2. denumirea ........, situat în localitatea ........, str. ...... nr. ..., judeţul ........., scurtã descriere a imobilului ........, valoarea de inventar .........., valoarea de evaluare ...........;
3. denumirea ........, situat în localitatea ........, str. ...... nr. ..., judeţul ........., scurtã descriere a imobilului ........, valoarea de inventar .........., valoarea de evaluare ...........;
4. denumirea ........, situat în localitatea ........, str. ...... nr. ..., judeţul ........., scurtã descriere a imobilului ........, valoarea de inventar .........., valoarea de evaluare ...........;
În susţinerea dreptului de proprietate ............(denumirea persoanei juridice debitoare)...... asupra bunurilor imobile care fac obiectul cererii debitorului, acesta a anexat urmãtoarele acte:......................
Menţionãm cã cererea şi documentaţia în susţinerea acesteia cuprind toate datele şi documentele prevãzute în anexa la Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007.
Valoarea de inventar evidenţiatã în contabilitate a bunurilor imobile care fac obiectul cererii de dare în platã, menţionatã de debitor în cerere, este cea din fişa mijlocului fix şi din balanţa analiticã a mijloacelor fixe şi este reevaluatã în conformitate cu ultimele reglementãri legale în vigoare.
Valoarea de evaluare a bunurilor imobile, stabilitã prin raportul de evaluare anexat, întocmit de .........., este în sumã de ........., fãrã TVA.
Operaţiunea de transfer al proprietãţii bunului imobil prin dare în platã este operaţiune taxabilã/scutitã din punct de vedere al TVA, conform <>art. ....... din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Eficienţa modalitãţii de stingere a creanţelor fiscale prin dare în platã faţã de alte modalitãţi de realizare a creanţelor fiscale, inclusiv valorificarea în cadrul procedurii de executare silitã ............................................
Bunurile imobile care fac obiectul debitorului ............ sunt solicitate a fi preluate în administrare de cãtre ......(denumirea instituţiei publice solicitante)....., cu avizul ordonatorului principal de credite al acesteia, prin Adresa nr. ...... din data de ......., însoţitã de Referatul nr. ....... din data de ......., întocmit de instituţia publicã solicitantã conform anexei nr. 1 la procedura aprobatã prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007, anexate, în vederea utilizãrii lor ca spaţii destinate ....................................
Alte precizãri ...........................................
Propunerile privind aplicarea procedurii de dare în platã
Administraţia Finanţelor Publice a ........./Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ........./Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regionalã Vamalã ........ propune stingerea creanţelor bugetului de stat/bugetului asigurãrilor sociale de stat/bugetului asigurãrilor pentru şomaj/bugetului asigurãrilor pentru accidente de muncã şi boli profesionale/bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate prin dare în platã în limita sumei de ... lei, stabilitã potrivit pct. 26 din anexa la Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007, de comuna cord cu debitorul .......... (Acord nr. .......... din data de ..........).


Conducãtorul organului fiscal,
.............................
(Numele şi prenumele)

L.S.


ANEXA 4
-------
la procedurã
------------

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A JUDEŢULUI .............
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
DIRECŢIA GENERALĂ DE ADMINISTRARE A MARILOR CONTRIBUABILI
AUTORITATEA NAŢIONALĂ A VĂMILOR

Nr. ......./data .........

Cãtre:
Ministerul Economiei şi Finanţelor

Prin cererea depusã de ..........(denumirea persoanei juridice debitoare)......., reprezentata legal prin ......... cu sediul în localitatea ......., str. ......... nr. ...., judeţul ........, cod de înregistrare fiscalã .........., înregistratã la oficiul registrului comerţului sub nr. .........., înregistratã la Administraţia Finanţelor Publice ........./ Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ......../Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regionalã Vamalã ........ sub nr. ......... din data de ........., se solicitã stingerea unor creanţe fiscale prin trecerea în proprietatea publicã a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorului.
Structura capitalului social/a asociaţilor/a acţionariatului debitorului este urmãtoarea:
....................................................................
Volumul şi natura creanţelor fiscale:
Obligaţiile fiscale actualizate la data de ....... ale .....(denumirea persoanei juridice debitoare)....... sunt în sumã totalã de ...... lei (debite principale ...... lei + accesorii ....... lei + cheltuieli de executare ... lei), din care:
1. bugetul de stat, total ........ lei, din care debite principale ...... lei, accesorii .......... lei;
2. bugetul asigurãrilor sociale de stat, total ...... lei, din care debite principale ........ lei, accesorii ........ lei;
3. bugetul asigurãrilor pentru şomaj, total ........ lei, din care debite principale ........ lei, accesorii ......... lei;
4. bugetul asigurãrilor pentru accidente de muncã şi boli profesionale, total ...... lei, din care debite principale ........ lei, accesorii ........ lei;
5. bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate total ... lei, din care debite principale ....... lei, accesorii ........ lei;
6. cheltuieli de executare ........... lei.
Pentru stingerea creanţelor bugetului de stat, Ministerul Economiei şi Finanţelor şi-a dat acordul prin Adresa nr. ......... din data de ........... .
Pentru stingerea creanţelor bugetului asigurãrilor sociale de stat/bugetului asigurãrilor pentru şomaj/bugetului asigurãrilor pentru accidente de muncã şi boli profesionale prin dare în platã, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse şi-a dat acordul prin Adresa nr. ............ din data de ......, iar pentru stingerea creanţelor bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate prin dare în platã, Ministerul Sãnãtãţii Publice a fost de acord prin Adresa nr. .... din data de .... .
Pentru realizarea creanţelor fiscale menţionate mai sus, Administraţia Finanţelor Publice ..../Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ../ Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regionalã Vamalã .. a început executarea silitã în temeiul titlurilor executorii nr. .. din data de ..., prin comunicarea somaţiilor nr. ......... din data de ........., şi a aplicat sechestrul asupra bunurilor imobile nr. ....... din data de ....
Bunurile imobile pentru care .........(denumirea persoanei juridice debitoare)........ solicitã trecerea în proprietatea publicã a statului prin dare în platã sunt urmãtoarele:
1. denumirea ........, situat în localitatea ........., str. ....... nr. .., judeţul ........, scurtã descriere a imobilului ......, valoarea de inventar ........, valoarea de evaluare .......;
2. denumirea ......., situat în localitatea ........., str. ....... nr. .., judeţul ........, scurtã descriere a imobilului ......, valoarea de inventar ........, valoarea de evaluare .......;
3. denumirea ......., situat în localitatea ........., str. ....... nr. .., judeţul ........, scurtã descriere a imobilului ......, valoarea de inventar ........, valoarea de evaluare .......;
4. denumirea ......., situat în localitatea ........., str. ....... nr. .., judeţul ........, scurtã descriere a imobilului ......, valoarea de inventar ........, valoarea de evaluare ....... .
În susţinerea dreptului de proprietate .......(denumirea persoanei juridice debitoare)..... asupra bunurilor imobile care fac obiectul cererii debitorului, acesta a anexat urmãtoarele acte: ....... .
Menţionãm cã cererea şi documentaţia în susţinerea acesteia cuprind toate datele şi documentele prevãzute în anexa la Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007.
Valoarea de inventar evidenţiatã în contabilitate a bunurilor imobile care fac obiectul cererii de dare în platã, menţionatã de debitor în cerere, este cea din fişa mijlocului fix şi din balanţa analiticã a mijloacelor fixe şi este reevaluatã în conformitate cu ultimele reglementãri legale în vigoare.
Valoarea de evaluare a bunurilor imobile stabilitã prin raportul de evaluare, întocmit de ......, este în sumã de ......, fãrã TVA.
Operaţiunea de transfer al proprietãţii bunului imobil prin dare în platã este operaţiune taxabilã/scutitã din punct de vedere al TVA, conform <>art. .... din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Eficienţa modalitãţii de stingere a creanţelor fiscale prin dare în platã faţã de alte modalitãţi de realizare a creanţelor fiscale, inclusiv valorificarea în cadrul procedurii de executare silitã ........ .
Bunurile imobile care fac obiectul cererii debitorului .......... sunt solicitate a fi preluate în administrare de cãtre .......(denumirea instituţiei publice solicitante)........, cu avizul ordonatorului principal de credite al acesteia, prin Adresa nr. ....... din data de ........, însoţitã de Referatul nr. ...... din data de ......, întocmit de instituţia publicã solicitantã conform anexei nr. 1 la procedura aprobatã prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007, anexate, în vederea utilizãrii lor ca spaţii destinate ................... .
Eficienţa preluãrii bunului imobil este determinatã prin compararea creanţelor fiscale stinse, la care se adaugã şi cheltuielile de transformare şi amenajare, cu cheltuielile necesare unei noi construcţii sau achiziţii ori cu cele aferente plãţii de chirii. Se va menţiona, de asemenea, şi sursa de acoperire suplimentarã prevãzutã pentru amenajarea spaţiului.
Alte precizãri .................... .
Propunerile privind aplicarea procedurii de dare în platã .......... .
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ......../Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili/ Autoritatea Naţionalã a Vãmilor propune stingerea creanţelor bugetului de stat/bugetului asigurãrilor sociale de stat/bugetului asigurãrilor pentru şomaj/bugetului asigurãrilor pentru accidente de muncã şi boli profesionale/bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate prin dare în platã în limita sumei de ..... lei, stabilitã potrivit pct. 26 din anexa la Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007.


Conducãtorul unitãţii fiscale,
............................
(Numele şi prenumele)

L.S.


Vizat,

Serviciul juridic


ANEXA 5
-------
la procedurã
------------

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ..../
Direcţia Regionalã Vamalã ......./
Administraţia Finanţelor Publice ......../
str. ...... nr. ...., localitatea .....

Dosar de executare nr. ..../......
Nr. ...... din .........


PROCES-VERBAL
pentru trecerea în proprietatea publicã a statului a bunurilor imobile

încheiat astãzi, ......, luna ......., anul .., în temeiul <>art. 171^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Pentru stingerea creanţelor fiscale*1) faţã de debitorul (persoanã juridicã)*2) ..... din localitatea ........, str. ...... nr. ., cod de identificare fiscalã*3) ......., astfel cum au fost specificate în evidenţa pe plãtitori/titlurile executorii*4) ......, emise de ......, în sumã totalã de .... lei, din care rãmase de recuperat*5):..................
...................................................................
...................................................................
...................................................................
Întrucât debitorul nu a plãtit la termenele stabilite obligaţiile fiscale prevãzute mai sus, la cererea acestuia se efectueazã trecerea în proprietatea publicã a statului a bunurilor imobile*6).
a) Date privind identificarea bunurilor imobile (clãdire şi/sau teren):
...................................................................
...................................................................
...................................................................
b) Descriere sumarã:
...................................................................
...................................................................
...................................................................
c) Documente care atestã dreptul de proprietate al debitorului asupra bunurilor imobile:
...................................................................
...................................................................
...................................................................
d) Valoarea bunului imobil pentru care s-a decis trecerea în proprietatea publicã a statului este de ..... lei, plus TVA în sumã de .... lei, dupã caz.
e) Preţul bunului imobil acceptat de debitor (inclusiv TVA): .... lei.
f) Suma totalã a obligaţiilor fiscale: ...... lei, din care:
- .......... lei, reprezentând TVA colectatã, aferentã operaţiunii de transfer al proprietãţii bunului imobil prin dare în platã, în conformitate cu art. 126 alin. (1), <>art. 141 alin. (2) lit. f) şi alin. (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- .......... lei, reprezentând obligaţii fiscale actualizate pentru care se solicitã stingerea prin dare în platã.
g) Diferenţa din care:
- obligaţii fiscale rãmase de recuperat (f-e) ......... lei;
- sumã rãmasã în plus, care urmeazã a fi regularizatã conform dispoziţiilor legale în vigoare (e-f): ...... lei.
Documentele din care rezultã cã bunurile imobile sunt libere de orice sarcini (din evidenţele Biroului de carte funciarã):
...................................................................
...................................................................
---------
*1) Impozite, taxe, contribuţii sociale, amenzi şi alte sume, precum şi accesoriile acestora, gestionate şi administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor-Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi unitãţile sale teritoriale.
*2) Nume, prenume/denumire.
*3) Se va completa: codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz.
*4) În cazul în care s-au emis mai multe titluri executorii, se vor indica pentru toate numãrul şi data emiterii.
*5) Se înscriu sumele rãmase de recuperat pe tipuri de impozite, taxe, contribuţii sociale, amenzi şi alte sume, precum şi accesoriile acestora, gestionate şi administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor-Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi unitãţile sale teritoriale, inclusiv cheltuielile de executare, actualizate.
*6) În cazul în care bunurile imobile sunt sechestrate, se va indica Procesul-verbal de sechestru pentru bunuri imobile nr. ........ din ......, întocmit de ........, care se va anexa la prezentul proces-verbal.

Prezentul proces-verbal s-a încheiat în baza Deciziei nr. ....... din data de ...... a comisiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor în .. exemplare.
Conform <>art. 155 şi 156 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, debitorul are obligaţia sã emitã factura şi sã evidenţieze în evidenţa proprie operaţiunea de livrare a bunului imobil, inclusiv TVA colectatã aferentã.
TVA colectatã pentru livrarea bunului imobil prin trecerea acestuia în proprietatea publicã a statului se evidenţiazã la rândul de regularizãri din decontul de TVA prevãzut la <>art. 156^2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu semnul minus, pe baza acestui proces-verbal.
În conformitate cu prevederile <>art. 171^1 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prezentul proces-verbal constituie titlu de proprietate.
Împotriva prezentului înscris cel interesat poate introduce contestaţie la instanţa judecãtoreascã competentã, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţã, în conformitate cu prevederile <>art. 169 şi 170 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Potrivit dispoziţiilor <>art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, când urmeazã sã se ia mãsuri de executare silitã, nu este obligatorie audierea contribuabilului.


Conducãtorul organului fiscal, Debitor,
............................ ..........
(Semnãtura) (Semnãtura)

L.S.
...............
...............
...............

Executor fiscal,
...............
Nume ................
Prenume .............
Semnãtura ...........

MEF-ANAF cod 14.13.37.99

1. Denumire: Proces-verbal pentru trecerea în proprietatea publicã a statului a bunurilor imobile
2. Cod: 14.13.37.99
3. Format: A4/t2
4. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe ambele feţe, în blocuri de 150 de file.
5. Se difuzeazã: gratuit.
6. Se utilizeazã: în baza <>art. 171^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
7. Se întocmeşte: în 3 exemplare de organul fiscal.
8. Circulã: - 1 exemplar la debitor;
- 1 exemplar la instituţia publicã solicitantã.
9. Se arhiveazã: 1 exemplar la dosarul fiscal/de executare.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016