Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 12 decembrie 2011  criteriile de autorizare, reautorizare, revizuire, avizare anuala, emitere si anulare a licentei  de operare, a procentajului minim de valorificare a deseurilor  de ambalaje preluate de la populatie, a operatorilor economici  in vederea preluarii obligatiilor privind realizarea  obiectivelor anuale de valorificare si reciclare  a deseurilor de ambalaje    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 12 decembrie 2011 criteriile de autorizare, reautorizare, revizuire, avizare anuala, emitere si anulare a licentei de operare, a procentajului minim de valorificare a deseurilor de ambalaje preluate de la populatie, a operatorilor economici in vederea preluarii obligatiilor privind realizarea obiectivelor anuale de valorificare si reciclare a deseurilor de ambalaje

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 48 din 20 ianuarie 2012

    CAP. I
    Prevederi generale

    1. Obiectul prezentei reglementãri îl constituie stabilirea Procedurii, criteriilor de autorizare, reautorizare, revizuire, avizare anualã, emitere şi anulare a licenţei de operare, a procentajului minim de valorificare a deşeurilor de ambalaje preluate de la populaţie, a operatorilor economici în vederea preluãrii obligaţiilor anuale de valorificare şi reciclare a deşeurilor de ambalaje, denumitã în continuare Procedura, care trebuie îndeplinitã în vederea autorizãrii, reautorizãrii, revizuirii, avizãrii anuale, emiterii şi anulãrii licenţei de operare pentru operatorii economici care preiau, în baza prevederilor art. 16 alin. (2) lit. b) din Hotãrârea Guvernului nr. 621/2005 privind gestionarea ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, obligaţiile privind realizarea obiectivelor anuale de valorificare şi reciclare a deşeurilor de ambalaje.
    2. Prezenta procedurã trebuie sã asigure o abordare integratã, eficientã şi transparentã a gestionãrii deşeurilor de ambalaje, prin promovarea unor soluţii de colectare, valorificare, inclusiv reciclare, eficiente din punctul de vedere al protecţiei mediului şi viabile din punct de vedere economic, cu acoperire naţionalã.

    CAP. II
    Depunerea solicitãrii în vederea autorizãrii şi emiterii licenţei de operare pentru operatorii economici în vederea preluãrii obligaţiilor privind realizarea obiectivelor anuale de valorificare şi reciclare a deşeurilor de ambalaje

    3. Dosarul de autorizare trebuie sã cuprindã urmãtoarele documente:
    a) cerere-tip, conform anexei nr. 1;
    b) actul constitutiv al persoanei juridice, în copie conformã cu originalul;
    c) certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în copie conformã cu originalul;
    d) dovada achitãrii tarifului de analizã, potrivit prevederilor art. 6 lit. a) din ordin;
    e) certificatul constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în original, eliberat cu maximum 15 zile calendaristice înainte de depunerea documentaţiei;
    f) planul de operare pentru perioada de valabilitate a licenţei de operare, care va conţine cel puţin elementele menţionate în anexa nr. 3A, precum şi oricare alte solicitãri ale Comisiei de evaluare, autorizare, reautorizare, revizuire, avizare anualã, emitere şi anulare a licenţei de operare a operatorilor economici în vederea preluãrii obligaţiilor privind realizarea obiectivelor anuale de valorificare şi reciclare a deşeurilor de ambalaje, denumitã în continuare Comisia, în condiţiile legii.
    4. Dosarul de autorizare se depune în format hârtie, semnat şi ştampilat, şi în format electronic la Secretariatul Comisiei.

    CAP. III
    Criterii de autorizare

    5. Operatorii economici care solicitã autorizarea în baza prevederilor art. 16 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 621/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele criterii:
    a) sã fie organizaţi sub formã de "societate pe acţiuni" şi sã aibã ca acţionari numai operatori economici responsabili pentru ambalajele şi deşeurile de ambalaje, prevãzuţi la art. 16 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 621/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) sã aibã un capital social subscris şi vãrsat de minimum 400.000 lei;
    c) sã aibã ca scop numai desfãşurarea activitãţilor necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor care le revin operatorilor economici privind realizarea obiectivelor anuale de valorificare şi reciclare a deşeurilor de ambalaje şi raportarea informaţiilor referitoare la gestionarea ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje;
    d) sã demonstreze prin planul de operare propus cã au capacitatea sã implementeze la nivel naţional, în cadrul sistemelor integrate de gestionare a deşeurilor, colectarea, valorificarea, inclusiv reciclarea deşeurilor de ambalaje, astfel încât sã asigure funcţionarea eficientã şi transparentã a acestora la nivelul judeţului;
    e) sã demonstreze prin planul de operare propus cã au capacitatea de atingere a obiectivelor prevãzute în Strategia naţionalã de gestionare a deşeurilor, în Planul naţional de gestionare a deşeurilor, în Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 105/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în Hotãrârea Guvernului nr. 621/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    f) sã asigure finanţarea, în numele operatorilor economici, a tuturor costurilor care decurg din colectarea, valorificarea, inclusiv reciclarea tuturor deşeurilor de ambalaje generate în gospodãriile populaţiei, în limita cantitãţilor de ambalaje primare pentru care au preluat obligaţiile;
    g) sã demonstreze prin precontracte sau alte forme de colaborare cu autoritãţile executive ale unitãţilor administrativ-teritoriale capacitatea de a colecta deşeurile de ambalaje de la un numãr minim de locuitori corespunzãtor unui indicator de 1 locuitor/40 kg de ambalaje primare estimate a fi contractate;
    h) sã aloce anual, pânã la atingerea obiectivelor naţionale de valorificare şi reciclare aplicate cantitãţilor de ambalaje primare contractate cu operatorii economici responsabili, minimum 6 lei/tonã ambalaje primare pentru care au preluat obligaţiile pentru investiţii în dezvoltarea sistemului de colectare selectivã a deşeurilor de ambalaje;
    i) sã aloce anual, pânã la atingerea obiectivelor naţionale de valorificare şi reciclare aplicate cantitãţilor de ambalaje primare contractate cu operatorii economici responsabili, minimum 4 lei/tonã de ambalaje primare pentru care au preluat obligaţiile pentru derularea, împreunã cu autoritãţile, instituţiile administraţiei publice şi societatea civilã, de programe educaţionale şi de informare/conştientizare privind colectarea selectivã şi valorificarea deşeurilor de ambalaje;
    j) planul de operare propus trebuie sã urmãreascã şi sã conţinã cel puţin informaţiile solicitate în conformitate cu anexa nr. 3A;
    k) sã fie deschişi şi echidistanţi faţã de toţi operatorii economici de la care preiau obligaţiile de valorificare şi reciclare a deşeurilor de ambalaje, respectiv sã utilizeze acelaşi tip de contract şi sã practice pentru toţi operatorii economici de la care preiau obligaţiile aceleaşi tarife pe tip de material de ambalare;
    l) sã informeze utilizatorii finali privind sistemele de colectare şi reciclare a deşeurilor de ambalaje, disponibile pentru aceştia;
    m) sã îşi asume responsabilitãţile prevãzute la cap. V.

    CAP. IV
    Etapa de evaluare a solicitãrii de autorizare şi reautorizare

    6. În termen de 10 zile lucrãtoare de la depunerea documentaţiei, Secretariatul Comisiei realizeazã o analizã preliminarã a solicitãrii şi:
    a) dacã documentaţia este completã, înainteazã documentaţia depusã cãtre membrii Comisiei;
    b) dacã documentaţia nu este completã, solicitã în scris solicitantului completarea acesteia.
    7. În termen de 20 de zile lucrãtoare de la primirea documentaţiei complete se întruneşte Comisia în scopul analizãrii solicitãrii, iar decizia se consemneazã într-un proces-verbal semnat de toţi membrii Comisiei.
    8. În cazul îndeplinirii tuturor criteriilor de autorizare sau reautorizare, decizia Comisiei se comunicã operatorului economic în maximum 5 zile lucrãtoare.
    9. Operatorul economic este obligat sã achite în termen de 5 zile lucrãtoare de la data primirii comunicãrii tariful pentru emiterea licenţei de operare şi sã depunã la Secretariatul Comisiei dovada achitãrii acestuia.
    10. Licenţa de operare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, se emite în maximum 10 zile lucrãtoare de la plata tarifelor prevãzute la art. 6 lit. b) din ordin.
    11. Comisia poate solicita, prin intermediul Secretariatului, completarea documentaţiei depuse cu alte informaţii suplimentare, în condiţiile legii, în maximum 5 zile lucrãtoare de la analizarea acesteia în cadrul Comisiei, iar procedura se reia de la data depunerii documentelor solicitate.
    12. Absenţa unei solicitãri din partea Comisiei nu se interpreteazã ca accept pentru acordarea licenţei de operare pentru operatorii economici care au depus documentaţia.
    13. Neîndeplinirea criteriilor prevãzute la cap. III conduce la respingerea solicitãrii.
    14. Respingerea solicitãrii se motiveazã şi se comunicã în scris solicitantului, prin intermediul Secretariatului, în termen de 5 zile lucrãtoare de la luarea deciziei.
    15. În cazul în care Comisia considerã necesar, poate invita pentru consultare solicitantul, reprezentanţi ai autoritãţilor publice cu atribuţii în domeniu sau oricare altã persoanã fizicã ori juridicã cu atribuţii în domeniu, în condiţiile legii.
    16. Solicitantul poate ataca decizia de respingere a autorizãrii sau a reautorizãrii, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    17. Solicitantul poate obţine la cerere şi din motive justificate întreruperea etapei de evaluare, prin depunerea unei cereri scrise care sã cuprindã motivarea demersului şi perioada de timp pentru care solicitã întreruperea etapei de evaluare.
    18. În cazul în care Comisia aprobã întreruperea etapei de evaluare, aceasta se reia de drept dupã depãşirea perioadei de întrerupere a evaluãrii solicitate conform prevederilor pct. 17.
    19. Etapa de evaluare a solicitãrii nu poate depãşi 90 de zile lucrãtoare.
    20. În cazul depunerii a mai mult de douã documentaţii în aceeaşi perioadã de timp, Comisia poate decide prelungirea termenelor de analizã, respectiv de decizie cu cel mult 30 de zile lucrãtoare, cu prelungirea corespunzãtoare a termenului prevãzut la pct. 19.
    21. Toate celelalte termene prevãzute în cadrul cap. IV se decaleazã corespunzãtor cu perioada de prelungire.
    22. În cazul în care solicitantul nu aduce toate completãrile cerute de cãtre Comisie în termenele legale sau dacã procedura de evaluare depãşeşte termenul menţionat la pct. 19 din culpa solicitantului, solicitarea este respinsã.

    CAP. V
    Obligaţii ale operatorilor economici licenţiaţi

    23. Operatorii economici care au obţinut licenţa de operare au urmãtoarele obligaţii:
    a) sã organizeze şi sã finanţeze pe baza costurilor reale, în numele operatorilor economici responsabili, colectarea, valorificarea, inclusiv reciclarea deşeurilor de ambalaje, raportarea modului de gestionare a acestora şi atingerea tuturor obiectivelor prevãzute în Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 105/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în Hotãrârea Guvernului nr. 621/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) sã încheie contracte/parteneriate sau alte forme de colaborare, în condiţiile legii, pentru asigurarea valorificãrii deşeurilor de ambalaje colectate de la populaţie, cu toate autoritãţile executive ale unitãţilor administrativ-teritoriale care solicitã acest lucru, în limita cantitãţilor de ambalaje primare preluate prin contract de la operatorii economici responsabili;
    c) sã asigure prin contracte sau alte forme de colaborare cu autoritãţile executive ale unitãţilor administrativ-teritoriale preluarea deşeurilor de ambalaje colectate de la un numãr minim de locuitori corespunzãtor unui indicator de 1 locuitor/40 kg de ambalaje primare contractate;
    d) sã asigure valorificarea unor cantitãţi de deşeuri de ambalaje preluate de la populaţie, astfel încât sã realizeze un procentaj minim de 20% raportat la cantitatea de ambalaje primare preluatã prin contract de la operatorii economici responsabili;
    e) sã asigure pentru deşeurile de ambalaje preluate de la populaţie, prin colaborarea cu autoritãţile executive ale unitãţilor administrativ-teritoriale, realizarea obiectivelor de reciclare şi valorificare prevãzute în planurile judeţene de gestionare a deşeurilor;
    f) sã aloce anual, pânã la atingerea obiectivelor naţionale de valorificare şi reciclare aplicate cantitãţilor de ambalaje primare contractate cu operatorii economici responsabili, minimum câte 6 lei/tonã ambalaje primare pentru care au preluat obligaţiile pentru investiţii în dezvoltarea sistemului de colectare a deşeurilor de ambalaje de la populaţie şi câte 4 lei/tonã ambalaje primare pentru care au preluat obligaţiile pentru derularea, împreunã cu autoritãţile, instituţiile administraţiei publice şi societatea civilã, de programe educaţionale şi de informare/conştientizare;
    g) sã asigure valorificarea şi reciclarea cantitãţii de deşeuri de ambalaje corespunzãtoare cantitãţii de ambalaje contractate, pentru toate tipurile de materiale de ambalaj, astfel încât sã fie atinse cel puţin obiectivele anuale prevãzute în Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 105/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în Hotãrârea Guvernului nr. 621/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    h) sã asigure corelaţia dintre cantitãţile pe tipuri de ambalaje şi de materiale de ambalare contractate şi cantitãţile pe tipuri de deşeuri de ambalaje gestionate, fãrã ca acestea sã depãşeascã cantitatea de ambalaje introdusã pe piaţa naţionalã;
    i) sã asigure desfãşurarea activitãţii de gestionare a deşeurilor de ambalaje în mod transparent faţã de operatorul economic de la care a preluat obligaţiile;
    j) sã acţioneze fãrã discriminare între operatorii economici responsabili simpli contractanţi şi cei care au şi calitatea de acţionari;
    k) sã acţioneze fãrã discriminare faţã de materialele de ambalaj şi de cantitãţile propuse spre contractare de cãtre oricare operator economic responsabil;
    l) sã respecte tariful declarat, orice modificare notificându-se Comisiei cu 15 zile înainte de aplicarea lui;
    m) sã desfãşoare, pe lângã activitatea de preluare a obligaţiilor care revin operatorilor economici responsabili, numai activitãţi referitoare la dezvoltarea sistemului de colectare, valorificare şi reciclare a deşeurilor de ambalaje, derularea de programe educaţionale şi de informare/conştientizare, precum şi realizarea de studii privind activitatea de gestionare a deşeurilor de ambalaje;
    n) sã încheie contracte cu oricare operator economic responsabil conform art. 16 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 621/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care solicitã acest lucru şi acceptã condiţiile contractuale aplicate tuturor operatorilor economici pentru care s-au preluat obligaţiile;
    o) sã încheie contracte cu colectorii autorizaţi sã preia deşeuri de ambalaje, care acceptã condiţiile contractuale, în limita cantitãţilor şi tipurilor de ambalaje preluate de la operatorii economici responsabili;
    p) sã informeze în scris Comisia asupra oricãrei schimbãri a datelor care au stat la baza eliberãrii licenţei de operare, situaţie în care Comisia va decide asupra necesitãţii revizuirii autorizaţiei operatorului economic licenţiat;
    q) sã transmitã Comisiei raportul anual de activitate complet, care trebuie sã cuprindã cel puţin informaţiile prevãzute în anexa nr. 3B, semnat şi ştampilat în vederea avizãrii anuale, conform prevederilor pct. 26;
    r) sã transmitã, la solicitarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului sau a unitãţilor din subordonarea sau în coordonarea acesteia, orice informaţii referitoare la activitatea pentru care a obţinut licenţa de operare în vederea elaborãrii de studii, statistici ori pentru monitorizarea respectãrii prevederilor privind protecţia mediului şi pentru respectarea obligaţiilor privind raportãrile cãtre Comisia Europeanã, potrivit legii;
    s) sã transmitã, la solicitarea Comisiei, orice informaţii referitoare la activitatea pentru care a obţinut licenţa de operare, în condiţiile legii;
    t) sã respecte planul de operare prevãzut la pct. 5 lit. e);
    u) sã punã la dispoziţia organelor de control abilitate potrivit legii toate documentele pentru verificarea modului de îndeplinire a obiectivelor de reciclare şi valorificare şi de cheltuire a sumelor încasate de la operatorii economici responsabili;
    v) sã respecte principiile achiziţiilor publice şi sã facã publice pe site-ul propriu toate achiziţiile şi finanţãrile efectuate, cu excepţia celor care fac obiectul contractelor încheiate pentru îndeplinirea obligaţiei prevãzute la lit. a).

    CAP. VI
    Valabilitatea licenţei de operare

    24. Licenţa de operare pentru operatorii economici licenţiaţi se emite pentru o perioadã de 5 ani şi este avizatã anual.

    CAP. VII
    Avizarea anualã

    25. Comisia decide acordarea sau respingerea vizei anuale în baza analizãrii raportului de activitate pe anul precedent al operatorului economic licenţiat şi a constatãrilor reprezentanţilor împuterniciţi ai Administraţiei Fondului pentru Mediu cu privire la realizarea obiectivelor de valorificare şi reciclare pentru anul respectiv.
    26. Operatorii economici licenţiaţi depun raportul de activitate pentru anul precedent pânã la data de 30 aprilie a anului în curs, cu excepţia raportului pentru anul în care au primit licenţa de operare, care se depune odatã cu raportul pentru anul urmãtor celui în care au fost licenţiaţi.
    27. Raportul trebuie sã cuprindã elementele precizate în anexa nr. 3B pentru întreaga perioadã de activitate desfãşuratã în anul respectiv sau, dupã caz, de la obţinerea licenţei şi va fi însoţit de dovada achitãrii tarifului potrivit prevederilor art. 6 lit. c) din ordin.
    28. Raportul controlului realizat de cãtre Administraţia Fondului pentru Mediu privind îndeplinirea obiectivelor de reciclare şi valorificare a deşeurilor de ambalaje în anul precedent se transmite Comisiei pânã la data de 15 septembrie a anului în curs.
    29. Nerespectarea oricãreia dintre obligaţiile prevãzute la cap. V conduce la respingerea vizei anuale.
    30. În cazul respingerii vizei anuale, operatorul economic licenţiat continuã activitatea pentru care a fost licenţiat pânã la avizare în anul urmãtor.
    31. Comisia, pânã cel târziu la data de 31 octombrie a anului în curs, prin intermediul Secretariatului Comisiei, comunicã solicitantului care a depus raportul de activitate conform prevederilor pct. 26 şi 27 decizia luatã cu privire la acordarea sau respingerea vizei anuale.
    32. Avizarea anualã a licenţei de operare se acordã de cãtre preşedintele Comisiei, în baza deciziei Comisiei.

    CAP. VIII
    Reautorizarea

    33. Operatorii economici licenţiaţi, în cazul în care vor sã îşi continue activitatea dupã expirarea perioadei de valabilitate a licenţei de operare, sunt obligaţi sã solicite reautorizarea.
    34. Reautorizarea se realizeazã în baza respectãrii prevederilor pct. 3 lit. a), d), f) şi pct. 4.
    35. Operatorul economic licenţiat depune la Secretariatul Comisiei documentaţia de reautorizare însoţitã de un raport al activitãţii pentru anul în curs şi dovada achitãrii tarifului potrivit prevederilor art. 6 lit. a) din ordin, cu 90 de zile lucrãtoare înainte de data de 20 octombrie a anului în care expirã licenţa de operare.
    36. Licenţele de operare emise anterior intrãrii în vigoare a prezentei proceduri, care expirã anterior datei de 31 octombrie, sunt valabile pânã la data de 31 octombrie a anului respectiv.

    CAP. IX
    Revizuirea licenţei de operare

    37. Licenţa de operare se revizuieşte:
    a) în cazul în care se modificã legislaţia relevantã;
    b) în situaţia în care Comisia decide asupra necesitãţii revizuirii licenţei de operare;
    c) în baza modificãrii datelor care au stat la baza eliberãrii acesteia, comunicate de cãtre operatorul economic licenţiat.
    38. Revizuirea licenţei de operare se realizeazã prin analizarea documentaţiei în baza cãreia a fost emisã licenţa de operare, a documentelor transmise de operatorul economic licenţiat privind modificarea datelor care au stat la baza eliberãrii licenţei de operare, precum şi a eventualelor documente suplimentare solicitate de Comisie.
    39. În vederea revizuirii licenţei de operare, operatorul economic licenţiat trebuie sã depunã la Secretariatul Comisiei documentele suplimentare solicitate în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea solicitãrii.
    40. Comisia comunicã, prin intermediul Secretariatului Comisiei, rezultatul revizuirii licenţei de operare, în maximum 30 de zile lucrãtoare de la data comunicãrii cãtre operatorul economic licenţiat a deciziei de revizuire.

    CAP. X
    Anularea licenţei de operare

    41. Licenţa de operare se anuleazã în urmãtoarele situaţii:
    a) pentru respingerea vizei anuale în 2 ani consecutiv;
    b) în baza deciziei Comisiei, ca urmare a revizuirii acesteia.
    42. Operatorii economici a cãror licenţã de operare a fost anulatã sunt obligaţi ca în decurs de maximum 10 zile lucrãtoare sã comunice în scris acest lucru tuturor operatorilor responsabili cu care au încheiat contracte în baza prevederilor art. 16 alin. (2) lit. b) din Hotãrârea Guvernului nr. 621/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    CAP. XI
    Anexe

    43. Anexele nr. 1, 2, 3A şi 3B fac parte integrantã din prezenta procedurã.

    ANEXA 1
    la procedurã

    Antet solicitant
    Nr. ....../............

                                     CERERE
                       de acordare a licenţei de operare

    Subscrisa, ................................., cu sediul social în ................, str. .................... nr. ...., bl. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ................................., înregistratã la ......................... cu nr. ........., cod unic de înregistrare nr. ........./..........., cont bancar nr. ........................................, deschis la.........................., sucursala..................., telefon......................., fax.............., e-mail................, reprezentatã prin.................................., în calitate de................................, solicit acordarea licenţei de operare în vederea preluãrii obligaţiilor privind realizarea obiectivelor anuale de valorificare şi reciclare a deşeurilor de ambalaje, având ca scop organizarea şi finanţarea sistemului de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, în numele operatorilor economici responsabili, conform prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 621/2005 privind gestionarea ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Anexãm documentele specifice prevãzute în Ordinul ministrului mediului şi pãdurilor, ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri şi ministrului administraţiei şi internelor nr. 2.742/3.190/305/2011 pentru aprobarea Procedurii, criteriilor de autorizare, reautorizare, revizuire, avizare anualã, emitere şi anulare a licenţei de operare, a procentajului minim de valorificare a deşeurilor de ambalaje preluate de la populaţie, a operatorilor economici în vederea preluãrii obligaţiilor privind realizarea obiectivelor anuale de valorificare şi reciclare a deşeurilor de ambalaje, precum şi pentru aprobarea componenţei şi atribuţiilor comisiei de autorizare.
    Declar pe propria rãspundere, potrivit legii penale, cã documentele prezentate în copie sunt conforme cu originalul.

    Data .....................


                              Persoana autorizatã,
        ............../(numele, prenumele, semnãtura şi ştampila)..........



    ANEXA 2
    la procedurã

    MINISTERUL MEDIULUI ŞI PÃDURILOR


                               LICENŢÃ DE OPERARE
                        Nr. ......... din .............

    pentru ............................, din localitatea ....................., str. .................. nr. ......, judeţul/sectorul........................, înregistratã la................................. cu nr. ...................., cod unic de înregistrare nr. ........../................., în vederea preluãrii obligaţiilor privind realizarea obiectivelor anuale de valorificare şi reciclare a deşeurilor de ambalaje, având ca scop organizarea şi finanţarea sistemului de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, în numele operatorilor economici responsabili conform prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 621/2005 privind gestionarea ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, emisã în baza Ordinului ministrului mediului şi pãdurilor, al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 2.742/3.190/305/2011 pentru aprobarea Procedurii, criteriilor de autorizare, reautorizare, revizuire, avizare anualã, emitere şi anulare a licenţei de operare, a procentajului minim de valorificare a deşeurilor de ambalaje preluate de la populaţie, a operatorilor economici în vederea preluãrii obligaţiilor privind realizarea obiectivelor anuale de valorificare şi reciclare a deşeurilor de ambalaje, precum şi pentru aprobarea componenţei şi atribuţiilor comisiei de autorizare.
    Licenţa de operare se emite pe baza documentaţiei depuse la data de ..................., operatorul economic licenţiat având obligaţia sã respecte prevederile pct. 5 din Procedura şi criteriile de autorizare, reautorizare, revizuire, avizare anualã, emitere şi anulare a licenţei de operare, a procentajului minim de valorificare a deşeurilor de ambalaje preluate de la populaţie, a operatorilor economici în vederea preluãrii obligaţiilor privind realizarea obiectivelor anuale de valorificare şi reciclare a deşeurilor de ambalaje, aprobate prin Ordinul ministrului mediului şi pãdurilor, al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 2.742/3.190/305/2011.

    Data emiterii: ............. Valabilã pânã la: 31 octombrie ............


                        Ministrul mediului şi pãdurilor,
             .....................................................

                             Preşedintele Comisiei,
                    .......................................


    ANEXA 3A
    la procedurã


                         Conţinutul planului de operare

    Planul de operare trebuie sã urmãreascã şi sã conţinã cel puţin urmãtoarele informaţii:
    1. evidenţa în format tabelar a tipurilor de ambalaje, a materialelor de ambalare, a deşeurilor de ambalaje care urmeazã a fi gestionate, cu precizarea provenienţei deşeurilor de ambalaje: din circuitele industriale şi comerciale, colectate direct de la populaţie, precum şi cu prezentarea în detaliu a schemei de colectare, valorificare şi reciclare a acestora;
    2. argumentele de susţinere a realizãrii planului de operare, în concordanţã cu obiectivele Strategiei naţionale de gestionare a deşeurilor, ale Planului naţional de gestionare a deşeurilor şi ale Planului de implementare a Directivei Parlamentului şi Consiliului nr. 94/62/CE privind ambalajele şi deşeurile de ambalaje, amendatã prin Directiva Parlamentului şi Consiliului 2004/12/CE şi cu obiectivele precizate în Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 105/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în Hotãrârea Guvernului nr. 621/2005 privind gestionarea ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    3. modul de atingere a obiectivelor operatorilor economici responsabili conform prevederilor art. 16 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 621/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru care au preluat obligaţiile potrivit prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 621/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    4. modul de alocare a sumelor pentru investiţii în dezvoltarea sistemului de colectare selectivã a deşeurilor de ambalaje de la populaţie şi pentru derularea, împreunã cu autoritãţile şi instituţiile administraţiei publice, de programe educaţionale şi de informare/conştientizare;
    5. strategia prin care utilizatorii de produse ambalate sau materiale de ambalare vor fi informaţi asupra mãsurilor care se vor lua pentru colectarea selectivã a deşeurilor de ambalaje, rolul utilizatorilor în procesul de colectare, reciclare şi alte forme de recuperare a deşeurilor de ambalaje;
    6. procedura prin care se asigurã trasabilitatea deşeurilor de ambalaje de la locul de generare/colectare pânã la reciclare şi valorificare, inclusiv fluxul documentelor justificative;
    7. planul de finanţare propus pentru dezvoltarea sistemului de colectare selectivã a deşeurilor de ambalaje şi de alocare a sumelor pentru dezvoltarea sistemului de colectare a deşeurilor de ambalaje de la populaţie şi pentru derularea de programe educaţionale şi de informare/conştientizare împreunã cu operatorii economici, autoritãţile şi instituţiile administraţiei publice;
    8. planul financiar pentru perioada de valabilitate a licenţei de operare în care vor fi menţionate distinct şi detaliat urmãtoarele informaţii:
    a) modul de evaluare şi calculare, precum şi valoarea sumelor care urmeazã a fi percepute de la operatorii economici responsabili, demonstrând cã sunt acoperite costurile reale generate de colectarea selectivã, valorificarea şi reciclarea deşeurilor de ambalaje, inclusiv formula de calcul şi justificarea acestora;
    b) modul de evaluare şi calculare, precum şi valoarea sumelor alocate pentru funcţionarea sistemului de gestionare a deşeurilor de ambalaje de la colectare/valorificare/reciclare, inclusiv a sumelor care urmeazã a fi plãtite colectorilor/valorificatorilor/reciclatorilor autorizaţi din punctul de vedere al protecţiei mediului, pe tip de material, inclusiv formula de calcul şi justificarea acestora, astfel încât sã acopere costurile reale de gestionare;
    c) estimarea costurilor administrative, inclusiv a activitãţilor suport, şi descrierea modalitãţilor de finanţare a acestor costuri;
    d) estimarea costurilor privind finanţarea sistemului de colectare selectivã a deşeurilor de ambalaje;
    9. tipuri de contracte care urmeazã a fi folosite în relaţia cu toţi partenerii;
    10. prezentarea sistemului de evidenţã/bazei de date care urmeazã a fi folosit(ã), sistem care se va actualiza în funcţie de cerinţele de raportare cãtre Comisia Europeanã şi legislaţia naţionalã în vigoare;
    11. orice alte dovezi furnizate de cãtre solicitant privind capacitatea de a îşi desfãşura activitatea în domeniul pentru care solicitã licenţa de operare, în condiţiile legii;
    12. orice alte documente solicitate de cãtre Comisie, în condiţiile legii.


    ANEXA 3B
    la procedurã

                          Raportul anual de activitate

    Raportul anual de activitate pentru operatorii economici licenţiaţi trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele informaţii detaliate:
    1. Lista cuprinzând persoanele juridice cu care s-au încheiat contracte:
    a) operatorii economici responsabili cu care au încheiat contracte;
    b) operatori economici autorizaţi din punctul de vedere al protecţiei mediului pentru activitãţi de colectare, sortare şi valorificare/reciclare deşeuri de ambalaje;
    c) autoritãţi ale administraţiei publice locale;
    2. date privind cantitãţile de ambalaje în total şi pe fiecare operator economic, pe tip de material şi tip de ambalaj, pentru care s-au preluat obligaţiile;
    3. cantitãţile de deşeuri de ambalaje gestionate în total şi pe fiecare operator economic, cu precizarea provenienţei deşeurilor de ambalaje: din circuitele industriale şi comerciale, colectate direct de la populaţie;
    4. prezentarea activitãţii derulate (atât din punct de vedere tehnic, cât şi organizatoric);
    5. modalitatea de realizare a planului de finanţare pentru dezvoltarea sistemului de colectare selectivã a deşeurilor de ambalaje;
    6. modalitatea de realizare a planului de informare/conştientizare şi educare pentru anul pentru care se face raportarea şi proiectul pentru anul în curs;
    7. copie de pe raportul de audit financiar aferent activitãţii;
    8. orice alte solicitãri ale Comisiei, ulterioare depunerii acestora, în condiţiile legii;
    9. copie de pe bilanţurile contabile/situaţia financiarã în vederea verificãrii modului de gestionare a fondurilor încasate pentru activitãţile de colectare, valorificare, inclusiv reciclare a deşeurilor de ambalaje.

                          -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016