Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 11 februarie 2002  de trecere in conservare, postutilizare sau abandonare a barajelor - NTLH-033    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 11 februarie 2002 de trecere in conservare, postutilizare sau abandonare a barajelor - NTLH-033

EMITENT: MINISTERUL APELOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 19 iunie 2002

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
În conformitate cu prevederile <>art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranta barajelor, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 466/2001 , în cazul trecerii în conservare, postutilizare sau abandonare a unui baraj, deţinãtorul acestuia va întocmi o documentaţie distinctã care stabileşte lucrãrile şi mãsurile necesare, generate de noua situaţie.
ART. 2
Deţinãtorul va asigura, de asemenea, pe cheltuiala proprie, lucrãrile şi mãsurile de trecere în conservare, postutilizare sau abandonare, de încadrare într-o alta categorie de folosinta posibila a barajului sau de demolare a acestuia, cu asigurarea corespunzãtoare a curgerii debitelor lichide şi solide, inclusiv a apelor maxime, în secţiunea barata iniţial.
ART. 3
(1) Trecerea în conservare se referã la barajele oprite temporar la diverse stadii ale execuţiei şi care trebuie pãstrate în anumite condiţii pana la reluarea lucrãrilor pentru terminarea acestora.
(2) Trecerea în conservare impune punerea în aplicare a unui ansamblu de mãsuri şi lucrãri care sa asigure, în perioada de conservare, siguranta privind stabilitatea construcţiei, precum şi protecţia populaţiei şi a mediului.
(3) Mãsurile şi lucrãrile necesare conservãrii în siguranta se realizeazã prin grija deţinãtorului barajului şi nu conduc la schimbarea folosinţei acestuia.
ART. 4
(1) Postutilizarea se referã la barajele ajunse la cota finala, care şi-au îndeplinit stagiul normal de funcţionare şi care pot fi folosite în continuare în alte scopuri decât cel pentru care au fost realizate.
(2) Postutilizarea impune punerea în aplicare a unui ansamblu de mãsuri şi lucrãri care sa asigure noua funcţionalitate în condiţii de siguranta a barajului şi de protecţie a populaţiei şi a mediului.
(3) Mãsurile şi lucrãrile necesare se realizeazã atât prin grija deţinãtorului sau administratorului barajului, cat şi a postutilizatorului, prin schimbarea folosinţei.
ART. 5
(1) Abandonarea se referã la barajele terminate sau neterminate, cu sau fãrã durata normalã de viata depãşitã, care nu mai pot fi ţinute în funcţiune sau postutilizate datoritã imposibilitãţii tehnice sau unor costuri exagerat de mari şi care, în acelaşi timp, reprezintã un potenţial pericol pentru populaţie şi mediu.
(2) Abandonarea impune punerea în aplicare a unui ansamblu de mãsuri şi lucrãri pentru dezafectarea barajului, reconstructia ecologica a zonei şi asigurarea corespunzãtoare a curgerii debitelor lichide şi solide, inclusiv a celor maxime, în secţiunea barata iniţial.
(3) Mãsurile şi lucrãrile necesare se realizeazã prin grija deţinãtorului sau a administratorului barajului şi trebuie sa asigure condiţiile de curgere existente anterior executãrii barajului.

CAP. 2
Procedura de trecere în conservare a barajelor

ART. 6
(1) Trecerea în conservare a barajelor se propune de deţinãtorul cu orice titlu al acestuia şi se aproba prin ordin al ministrului în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea cãruia se afla unitatea care deţine barajul respectiv, pe baza avizelor Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului şi al Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
(2) În cazul în care unitatea care deţine barajul se afla în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului, trecerea în conservare se aproba prin ordin al ministrului apelor şi protecţiei mediului, cu avizul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
ART. 7
Lucrãrile şi mãsurile necesare la trecerea în conservare a barajelor sunt prezentate într-o documentaţie tehnico-economicã, avizatã de ministerul în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea cãruia se afla unitatea care deţine barajul.
ART. 8
Documentaţia care sta la baza ordinului de aprobare a trecerii în conservare cuprinde:
- proiectul de trecere în conservare, întocmit de un proiectant certificat de Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului;
- referatul de solicitare a trecerii în conservare a barajului, întocmit de beneficiarul de investiţie;
- avizul ministerului care aproba trecerea în conservare;
- avizul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului şi al Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei;
- programul de urmãrire a comportãrii în timp a lucrãrilor rãmase în conservare, acolo unde este cazul.
ART. 9
În referatul de solicitare a trecerii în conservare trebuie prevãzutã perioada de execuţie a lucrãrilor şi de realizare a mãsurilor prezentate în proiectul întocmit în acest sens.
ART. 10
Proiectul de trecere în conservare a barajului are în vedere datele cuprinse în documentaţia de verificare a calitãţii lucrãrilor executate la acea data, a siguranţei acestora şi a mãsurilor ce se impun pentru perioada de conservare, precum şi mãsuri şi lucrãri de protecţie a mediului, avizate de un expert certificat/avizat.
ART. 11
La terminarea lucrãrilor de trecere în conservare a barajului se constituie de cãtre beneficiarul de investiţie o comisie de recepţie care va verifica respectarea proiectului întocmit în acest scop şi a reglementãrilor aferente în vigoare, existenta programului de urmãrire a comportãrii în timp a lucrãrilor aflate în conservare, care va confirma şi va semna rezultatele verificãrii în procesul-verbal de recepţie întocmit în acest sens.
ART. 12
Reluarea execuţiei la un baraj aflat în conservare se aproba prin ordin al ministrului în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea cãruia se afla unitatea care deţine barajul, cu avizul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului şi al Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, pe baza unei expertize privind starea tehnica şi funcţionalã a lucrãrilor aflate în conservare şi a unui proiect pentru reluarea lucrãrilor, avizat şi aprobat conform legislaţiei în vigoare privind obiectivele de investiţii.
ART. 13
Pe toatã perioada de conservare deţinãtorul barajului este responsabil de comportarea în timp şi de siguranta lucrãrilor aflate în conservare.

CAP. 3
Procedura de postutilizare a barajelor

ART. 14
Trecerea la postutilizare a barajelor se propune de deţinãtorii barajelor şi se aproba prin ordin al ministrului în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea cãruia se afla unitatea care deţine barajul, pe baza avizului Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului.
ART. 15
(1) Lucrãrile şi mãsurile necesare pentru postutilizare sunt prevãzute într-o documentaţie de proiectare, întocmitã pe baza unei expertize de evaluare a stãrii de siguranta a barajului, realizatã de experţi atestaţi de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei şi certificati/avizaţi de Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului.
(2) Documentaţia de proiectare prevãzutã la alin. (1) se întocmeşte de agenţi economici certificati pentru domeniul respectiv, se aproba de conducerea ministerului în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea cãruia se afla unitatea care deţine barajul şi se avizeazã de Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului, dacã acesta nu este deţinãtor, şi, de la caz la caz, de ministerul în subordinea sau coordonarea cãruia se afla postutilizatorul.
ART. 16
Ordinul de aprobare a trecerii la postutilizare a barajelor are la baza o documentaţie care cuprinde:
- referatul de solicitare a trecerii în postutilizare, întocmit de deţinãtorul barajului;
- raportul de expertiza privind evaluarea stãrii de siguranta a barajului înainte de trecerea în postutilizare;
- documentaţia de proiectare pentru lucrãrile necesare pentru postutilizarea barajului;
- avizele tehnice prevãzute la art. 15 alin. (2);
- programul de urmãrire a comportãrii în timp a barajului în noile condiţii de postutilizare.
ART. 17
Proiectul lucrãrilor necesare pentru postutilizarea barajului cuprinde şi mãsurile ce se impun pentru perioada de postutilizare privind siguranta acestuia, precum şi lucrãrile şi mãsurile care asigura protecţia mediului.
ART. 18
Dupã executarea lucrãrilor prevãzute în proiectul de postutilizare, o data cu recepţia acestora se efectueazã şi predarea-primirea lucrãrilor între fostul deţinãtor şi postutilizator, urmandu-se procedurile legale de predare-preluare a obiectivului. Procesul-verbal de predare-preluare se aproba prin ordin comun al autoritãţilor centrale tutelare ale fostului deţinãtor şi viitorului postutilizator.

CAP. 4
Procedura de abandonare a barajelor

ART. 19
Declanşarea operaţiunilor de abandonare a barajelor are loc:
- ca urmare a solicitãrii deţinãtorilor barajelor, atunci când aceştia constata ca nu se pot îndeplini exigenţele de performanta necesare conform legii, barajele respective prezentând un risc asociat inacceptabil;
- ca urmare a dispoziţiei organelor de control, în urma unor expertize efectuate care arata ca barajele prezintã un risc asociat inacceptabil, constituind un real pericol pentru populaţie şi mediu;
- în urma unor accidente, atunci când concluziile expertizei specifica expres abandonarea datoritã costului foarte ridicat al refacerilor necesare, precum şi neîndeplinirii exigenţelor de performanta şi a criteriilor de siguranta etc.
ART. 20
Declanşarea operaţiunilor de abandonare se realizeazã pe baza unei documentaţii speciale întocmite prin grija deţinãtorului, care conţine:
- nota de fundamentare a solicitãrii de abandonare a barajului, întocmitã prin grija deţinãtorului acestuia;
- avizul de gospodãrire a apelor şi acordul de protecţia mediului;
- avizul administraţiei publice locale şi centrale, dupã caz.
ART. 21
Documentaţia de abandonare a barajului se aproba de autoritatea centrala tutelara a deţinãtorului acestuia, prin ordin al ministrului, pe baza avizului Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului.
ART. 22
Realizarea în teren a proiectului de abandonare începe numai dupã aprobarea documentaţiei de abandonare şi intra în responsabilitatea deţinãtorului barajului.
ART. 23
Recepţia lucrãrilor de dezafectare şi reconstrucţie ecologica se realizeazã de reprezentanţi ai deţinãtorului barajului şi ai administraţiei publice centrale sau locale, care preia în folosinta zona respectiva, prin încheierea unui proces-verbal de predare-preluare.
ART. 24
Procesul-verbal de predare-preluare se aproba de autoritãţile centrale ale fostului deţinãtor al barajului şi de autoritãţile administraţiei publice centrale sau locale, dupã care se deruleazã toate acţiunile legale de descãrcare de gestiune pentru fostul deţinãtor şi preluarea gestiunii de cãtre unitatea care va utiliza folosinta din acea zona.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 25
Deţinãtorii cu orice titlu ai barajelor care în urma evaluãrii stãrii de siguranta nu îndeplinesc exigenţele de performanta necesare pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare în siguranta vor trebui sa declanseze procedura de abandonare a barajului respectiv în termen de 2 ani de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei proceduri.
ART. 26
Prevederile prezentei proceduri sunt obligatorii pentru toţi deţinãtorii şi/sau administratorii de baraje pentru retentii de apa, de diguri şi baraje care realizeazã depozite de deşeuri industriale, precum şi ai altor lucrãri incluse în categoria barajelor, conform legii, indiferent de mãrimea şi gradul de risc asociat acestora.




────────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016