Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 11 februarie 2002  de avizare a specialistilor pentru evaluarea starii de siguranta in exploatare a barajelor incadrate in categoriile de importanta C si D - NTLH-015    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 11 februarie 2002 de avizare a specialistilor pentru evaluarea starii de siguranta in exploatare a barajelor incadrate in categoriile de importanta C si D - NTLH-015

EMITENT: MINISTERUL APELOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 19 iunie 2002

ART. 1
(1) Membrii corpului de experţi certificati pentru evaluarea stãrii de siguranta în exploatare a barajelor pot evalua starea de siguranta în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanta C şi D, în conformitate cu prevederile Metodologiei privind stabilirea categoriilor de importanta a barajelor - NTLH-021, aprobatã prin Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului şi al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 115/288/2002.
(2) Evaluarea stãrii de siguranta în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanta C şi D, prevãzutã la alin. (1), poate fi efectuatã şi de cãtre membrii corpului de experţi certificati de Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului pentru barajele încadrate în categoriile de importanta A şi B, în limitele specialitatii pentru care sunt certificati.
ART. 2
(1) În vederea obţinerii Avizului pentru evaluarea stãrii de siguranta în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanta C şi D, denumit în continuare aviz, eliberat de Direcţia generalã de gospodãrire a apelor din cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului, specialiştii, respectiv persoanele fizice prevãzute la art. 1, care doresc sa participe la licitaţiile organizate de beneficiari, vor depune un dosar cuprinzând urmãtoarele documente:
a) cerere-tip, conform modelului prezentat în anexa nr. 2.1;
b) copie legalizatã de pe diploma de studii şi, dupã caz, de pe titluri ştiinţifice şi altele;
c) copie legalizatã de pe atestatul de specialist verificator de proiecte sau de expert tehnic, eliberat de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, în domeniile prevãzute la art. 1;
d) memoriu de activitate generalã - curriculum vitae;
e) memoriu de activitate în domeniul de atestare;
f) cazier judiciar.
(2) Tariful pentru obţinerea avizului se achitã numai dupã admiterea dosarului pentru avizare, iar chitanţa de achitare se anexeazã la acesta.
ART. 3
(1) Direcţia generalã de gospodãrire a apelor din cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului analizeazã dosarul, decide şi comunica solicitantului, în scris, în termen de 10 zile:
a) admiterea pentru avizare;
b) solicitarea de completãri;
c) respingerea dosarului.
(2) În cazul în care se decide admiterea pentru avizare, solicitantului i se vor comunica:
- data la care se va prezenta pentru obţinerea avizului;
- necesitatea achitãrii taxei şi a prezentãrii chitanţei aferente;
- documentele necesare pe care va trebui sa le aibã asupra sa.
(3) În cazul în care se decide solicitarea de completãri, solicitantului i se vor comunica termenul de depunere şi documentele solicitate. Nedepunerea documentelor în termenul prevãzut va conduce la respingerea dosarului.
(4) În cazul în care se decide respingerea dosarului, solicitantului i se vor comunica motivele care au condus la aceasta decizie. Dosarele respinse se restituie pe baza de semnatura.
(5) Posturile de specialişti avizaţi nu sunt limitate ca numãr.
(6) Contestaţiile cu privire la respingerea dosarului se depun la secretarul de stat pentru ape din cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului în termen de 5 zile de la data comunicãrii. Secretarul de stat pentru ape dispune analiza contestaţiilor, iar rezultatul, care este definitiv, se comunica solicitantului în termen de 3 zile.
ART. 4
(1) Eliberarea avizului, al cãrui model este prezentat în anexa nr. 2.2, se face personal fiecãrui solicitant, în ziua prezentãrii acestuia la Direcţia generalã de gospodãrire a apelor din cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului, în condiţiile prevãzute la art. 3 alin. (2).
(2) Avizul este valabil pe o perioada de 5 ani de la data eliberãrii, cu posibilitatea prelungirii pentru o perioada de încã 5 ani.
(3) Prelungirea valabilitãţii avizului se face în baza depunerii la Direcţia generalã de gospodãrire a apelor din cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului, cu 30 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate, a unui dosar care va cuprinde:
a) cererea de prelungire;
b) memoriu de activitate în domeniul de avizare;
c) chitanţa de achitare a tarifului pentru prelungirea valabilitãţii avizului.
ART. 5
(1) Tariful pentru obţinerea avizului este de 600.000 lei.
(2) Tariful pentru prelungirea valabilitãţii avizului este de 400.000 lei.
(3) Tarifele prevãzute la alin. (1) şi (2) vor fi actualizate anual, în raport cu rata inflaţiei, prin ordin al ministrului apelor şi protecţiei mediului.
(4) Sumele încasate din tarifele prevãzute la alin. (1) şi (2) se fac venit la Fondul apelor, constituit în conformitate cu prevederile <>art. 84 din Legea apelor nr. 107/1996 .
ART. 6
(1) Avizul îşi înceteazã valabilitatea în urmãtoarele cazuri:
a) la expirarea termenului pentru care a fost eliberat, dacã acesta nu a fost prelungit;
b) prin decesul titularului;
c) la cererea titularului, înregistratã la Direcţia generalã de gospodãrire a apelor din cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului.
(2) Avizul se revoca în urmãtoarele cazuri:
a) în caz de inactivitate a titularului pe o perioada mai mare de 2 ani;
b) dacã persoana fizica avizatã a fost condamnata prin sentinta definitiva pentru fapte comise în exercitarea profesiei.
(3) Avizul este suspendat pe perioada în care titularul ocupa o funcţie care, în conformitate cu prevederile legii, intra în conflict de interese sau incompatibilitate cu exercitarea funcţiei de specialist avizat.
(4) Specialiştii avizaţi revocaţi pentru motivele prevãzute la alin. (2) lit. b) nu pot sa mai depunã un nou dosar pentru avizare.
ART. 7
Evaluarea stãrii de siguranta a barajelor încadrate în categoriile de importanta C şi D se efectueazã sub forma unui raport de inspecţie tehnica, al cãrui conţinut este prevãzut în Metodologia privind evaluarea stãrii de siguranta în exploatare a barajelor şi lacurilor de acumulare - NTLH-022 sau în Metodologia privind evaluarea stãrii de siguranta în exploatare a barajelor şi digurilor care realizeazã depozite de deşeuri industriale - NTLH-023, aprobate prin Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului şi al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 116/289/2002.
ART. 8
(1) Evaluarea stãrii de siguranta a barajelor încadrate în categoriile de importanta C şi D se realizeazã, pentru fiecare obiectiv, de cãtre un expert avizat, potrivit prevederilor prezentei proceduri.
(2) Angajarea experţilor avizaţi se face de cãtre beneficiarul expertizei (deţinãtorul sau administratorul barajului) în condiţiile legii (cerere de oferta, licitaţie, încredinţare directa în cazuri justificate).
ART. 9
(1) Experţii avizaţi rãspund personal, în condiţiile legii, pentru soluţiile şi recomandãrile fãcute, inclusiv pentru consecinţele acestora.
(2) Aplicarea soluţiilor şi/sau a recomandãrilor prevãzute în raportul de inspecţie tehnica este în sarcina şi la latitudinea deciziei beneficiarului, care rãspunde, conform legii, de siguranta barajelor pe care le deţine şi/sau le administreazã.
ART. 10
(1) Contestarea expertizei se poate face, potrivit legii, de beneficiar sau de organele abilitate sa controleze siguranta barajelor.
(2) Contestaţia se rezolva prin contraexpertiza realizatã de alţi specialişti avizaţi, angajaţi de beneficiarul expertizei.
ART. 11
Anexele nr. 2.1 şi 2.2 fac parte integrantã din prezenta procedura.

ANEXA 2.1
---------
la procedura
------------

CERERE - TIP
în vederea obţinerii Avizului pentru evaluarea stãrii
de siguranta în exploatare a barajelor
încadrate în categoriile de importanta C şi D

Subsemnatul/subsemnata ..................................., domiciliat/domiciliata în ...................., str. .................... nr. .........., judeţul/sectorul .........., posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria .......... nr. .........., eliberat/eliberata de Secţia de poliţie ......................... la data de ............................., codul numeric personal ..............., având Atestatul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei nr. .........., solicit obţinerea Avizului pentru evaluarea stãrii de siguranta în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanta C şi D.
Anexez în copie toate documentele solicitate prin Procedura de avizare a specialiştilor pentru evaluarea stãrii de siguranta în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanta C şi D - NTLH-015.

(Data, semnatura)

ANEXA 2.2
---------
la procedura
------------

Model de Aviz pentru evaluarea stãrii de siguranta
în exploatare a barajelor
încadrate în categoriile de importanta C şi D


MINISTERUL APELOR ŞI PROTECŢIEI MEDIULUI
Direcţia generalã de gospodãrire a apelor

În baza prevederilor <>art. 4 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranta barajelor, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 466/2001 , şi ale Procedurii de avizare a specialiştilor pentru evaluarea stãrii de siguranta în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanta C şi D - NTLH-015, aprobatã prin Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 114/2002, Direcţia generalã de gospodãrire a apelor din cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului este imputernicita sa elibereze prezentul


AVIZ
pentru evaluarea stãrii de siguranta în exploatare
a barajelor încadrate în categoriile de importanta C şi D

Nr. .......... din ..........

domnului/doamnei ............................................, domiciliat/domiciliata în ............................................., str. .............................................. nr. .........., judeţul/sectorul .........., posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria .......... nr. ....................., eliberat/eliberata de Secţia de poliţie............. la data de ........................., codul numeric personal ..........................., având Atestatul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei nr. .........., pentru evaluarea stãrii de siguranta în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanta C şi D, în domeniul .......... .

Prezentul aviz este valabil pentru o perioada de 5 (cinci) ani de la data emiterii.

Director general,
.....................
(numele, prenumele şi ştampila)

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016