Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA DE RESTITUIRE din 17 octombrie 2007  a sumelor reprezentand contributie individuala de asigurari sociale retinuta de la asigurati, platita in plus fata de plafonul maxim admis prin prevederile   Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, pe perioada de timp in care a fost instituit plafon maximal de calcul al bazei de impunere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA DE RESTITUIRE din 17 octombrie 2007 a sumelor reprezentand contributie individuala de asigurari sociale retinuta de la asigurati, platita in plus fata de plafonul maxim admis prin prevederile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, pe perioada de timp in care a fost instituit plafon maximal de calcul al bazei de impunere

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 725 din 26 octombrie 2007

1. Obiectul prezentei proceduri este constituit de sumele reprezentând contribuţie individualã de asigurãri sociale plãtitã în plus faţã de plafonul maxim admis prevãzut de <>Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2. Sumele prevãzute la pct. 1 se restituie la cerere, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, persoanelor fizice care au drept de restituire, potrivit legii, denumite în continuare solicitanţi.
3. Pentru restituirea sumelor în cauzã solicitanţii vor depune la Casa Naţionalã de Pensii şi alte Drepturi de Asigurãri Sociale o cerere pentru certificarea dreptului la restituire.
4. Cererile depuse la Casa Naţionalã de Pensii şi alte Drepturi de Asigurãri Sociale vor fi verificate sub aspectul realitãţii şi exactitãţii celor solicitate, precum şi al încadrãrii în termenul legal de prescripţie a dreptului de a cere compensarea sau restituirea sumelor în cauzã.
5. În conformitate cu rezultatele verificãrilor, Casa Naţionalã de Pensii şi alte Drepturi de Asigurãri Sociale va emite o dispoziţie de restituire a unor sume de la bugetul de asigurãri sociale de stat, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezenta procedurã.
6. Prin dispoziţia de restituire aprobatã de conducãtorul Casei Naţionale de Pensii şi alte Drepturi de Asigurãri Sociale, aceasta va confirma sumele plãtite în plus faţã de obligaţia fiscalã, pe fiecare an în parte. Dupã aprobare, dispoziţia de restituire se comunicã solicitantului.
7. În cazul în care dispoziţia de restituire a fost aprobatã, iar dreptul la restituire a fost confirmat, solicitantul va formula şi depune o cerere de restituire a sumelor în cauzã la organul fiscal în a cãrui administrare se aflã, potrivit prevederilor legale, denumit în continuare organ fiscal competent. La cererea de restituire se anexeazã, în original, dispoziţia de restituire.
8. Cererea de restituire, însoţitã de dispoziţia de restituire, se depune şi se înregistreazã la organul fiscal competent şi va fi soluţionatã în termen de 45 de zile de la data înregistrãrii de cãtre serviciul/compartimentul cu atribuţii în evidenţa analiticã pe plãtitori - persoane fizice, în conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire şi rambursare a sumelor de la buget, precum şi de acordare a dobânzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depãşirea termenului legal.
9. Dupã primirea cererii de restituire şi a dispoziţiei de restituire, organul fiscal competent va efectua verificarea acestora şi a datelor din evidenţa analiticã pe plãtitori - persoane fizice.
10. În cazul în care, dupã primirea şi verificarea documentelor prevãzute la pct. 9, precum şi a datelor din evidenţa analiticã pe plãtitori - persoane fizice, organul fiscal competent constatã existenţa unor obligaţii fiscale restante ale solicitantului, sumele solicitate se restituie numai dupã efectuarea compensãrii acestor obligaţii bugetare restante, iar acesta întocmeşte în acest sens Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale - M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99.
11. În cazul în care suma de restituit este mai mare decât suma reprezentând obligaţiile fiscale restante ale contribuabilului - persoanã fizicã, organul fiscal competent efectueazã compensarea pânã la concurenţa acestor obligaţii fiscale, iar diferenţa rezultatã o restituie acestuia şi întocmeşte în acest sens, în 3 exemplare, decizia de restituire prevãzutã de <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.899/2004 . În baza deciziei de restituire aprobate, organul fiscal competent va întocmi, în 3 exemplare, Nota privind restituirea/rambursarea unor sume - M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99/a.
12. Cererea de restituire şi dispoziţia de restituire, în copie, însoţite de nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau de nota privind restituirea/rambursarea unor sume, dupã caz, se transmit la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal competent, în scopul efectuãrii operaţiunii de compensare şi/sau restituire.
13. Cererea de restituire şi dispoziţia de restituire, în copie, însoţite de nota privind restituirea/rambursarea unor sume se transmit şi compartimentului cu atribuţii în administrarea impozitului pe venit, care, pe baza documentelor prezentate, stabileşte impozitul pe venit datorat şi emite o decizie de impunere. Modelul şi conţinutul formularului "Decizie de impunere pe venitul din salarii realizat prin calcularea contribuţiei individuale de asigurãri sociale", cod M.E.F. 14.13.02.13/c.r., precum şi caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi pãstrare ale formularului sunt prevãzute în anexele nr. 2 şi 3 care fac parte integrantã din prezenta procedurã.
14. Calculul impozitului pe venit se face prin aplicarea cotei de impozit asupra venitului reprezentând contribuţie individualã de asigurãri sociale achitatã în plus de cãtre asigurat şi solicitatã la restituire. Decizia de impunere se emite în douã exemplare, unul dintre acestea urmând a fi transmis prin poştã, cu confirmare de primire sau înmânat contribuabilului sub semnãturã de primire, iar celãlalt urmând a fi transmis compartimentului cu atribuţii de organizare a evidenţei analitice pe plãtitori - persoane fizice, împreunã cu cererea de restituire şi copia dispoziţiei de restituire, în vederea instituirii debitului şi compensãrii şi/sau restituirii sumei, dupã caz.
15. Unitatea Trezoreriei Statului va efectua restituirea sumei solicitate ori a celei rãmase de restituit dupã efectuarea operaţiunii de compensare, din contul de venituri al bugetului asigurãrilor sociale de stat 22.21.03.08.
16. Restituirea se efectueazã în numerar sau în contul bancar indicat de persoana fizicã solicitantã, prin cererea sa.
17. Dupã efectuarea compensãrii şi/sau a restituirii, dupã caz, unitatea Trezoreriei Statului pãstreazã un exemplar al notei de compensare şi/sau al notei de restituire şi le transmite pe celelalte douã organului fiscal competent, în termen de 3 zile de la efectuarea operaţiunilor, în vederea înregistrãrii în evidenţa analiticã pe plãtitori - persoane fizice a acestora.
18. Ulterior, organul fiscal competent va transmite, în termen de 7 zile de la primirea acestor documente, un exemplar al notei de compensare şi/sau al notei de restituire solicitantului şi va informa, printr-o adresã, Casa Naţionalã de Pensii şi alte Drepturi de Asigurãri Sociale cu privire la efectuarea operaţiunilor de compensare/restituire.

ANEXA 1
-------
la procedurã
------------

Denumirea instituţiei publice
............................
Str. ...... nr. .....,
localitatea ..., sectorul ...

DISPOZIŢIE DE RESTITUIRE
a unor sume de la bugetul de asigurãri sociale de stat
Nr. .../data ....

Cãtre:
Solicitant .....(denumirea asiguratului)..... cu domiciliul în localitatea ....., str. ... nr. .., bl. ..., sc. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ......, având C.N.P. ...........
În baza cererii dumneavoastrã nr. .../data ...., au fost efectuate verificãri cu privire la situaţia sumelor plãtite în plus faţã de obligaţia fiscalã, în perioada ......, în urma cãrora se certificã dreptul dumneavoastrã de creanţã, pentru suma totalã de ..... lei, şi se dispune restituirea acesteia.

Conducãtorul instituţiei publice
Nume/prenume ......
Semnãtura
L.S.

Verificat Întocmit
--------- ---------
Funcţia ........... Funcţia ..........
Nume/prenume ...... Nume/prenume .....
Data .............. Data .............
Semnãtura ......... Semnãtura ........

ANEXA 2
-------
la procedurã
------------



[SIGLA ANAF] MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
Numãr de AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Nr. înregistrare....
operator Administraţia Finanţelor Publice ........ Data .../..../......
de date
cu caracte
personal - 1067


DECIZIE DE IMPUNERE
pe venitul din salarii realizat prin recalcularea
contribuţiei individuale de asigurãri sociale

Cãtre: CNP ...................
Nume: ............... În baza art. 57 din Legea
nr. 571/2003 privind Codul fiscal
şi a
Prenume: ........... documentului care atestã contribuţia
individualã de asigurãri
Domiciliul fiscal: Localitatea: .. sociale plãtitã în plus în perioada
... şi admisã la
Str. ................ restituire, eliberat de Casa
Naţionalã de Pensii şi alte Drepturi
Nr. ..Bl. ..Sc. ...Ap. ..Judeţ/sector: de Asigurãri Sociale nr. .. din ....,
se stabileşte impozitul pe venit
datorat, dupã cum urmeazã:

- lei -
┌───────────────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┐
│Denumire indicator │Decizie │ Decizie │
│ │anterioarã │ curentã │
├───────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
│1. Venitul din salarii realizat prin │ │ │
│recalcularea contribuţiei individuale │ │ │
│de asigurãri sociale │ │ │
├───────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
│2. Impozit datorat │ │ │
├────────────────────────┬──────────────────────┼──────────────┴──────────────┤
│3. Diferenţe de impozit,│ │ │
│conform art. 90 │ │ │
│alin. (2) │a. constatate în plus │ │
│din Ordonanţa Guvernului│ │ │
│nr. 92/2003, republicatã│b. constatate în minus│ │
└────────────────────────┴──────────────────────┴─────────────────────────────┘



Impozitul datorat (rd. 2) în sumã de ........ lei se plãteşte în termen de .... de la data comunicãrii prezentei decizii.
Diferenţa de impozit constatatã în plus (rd. 3a) în sumã de ..... lei se plãteşte în funcţie de data comunicãrii prezentei decizii, astfel:
- dacã data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 1-15 din lunã, termenul de platã este pânã la data de 5 a lunii urmãtoare;
- dacã data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 16-31 din lunã, termenul de platã este pânã la data de 20 a lunii urmãtoare;
Diferenţa constatatã în minus (rd. 3b) în sumã de ....... lei se compenseazã şi/sau se restituie, dupã caz, potrivit prevederilor legale în vigoare. Împotriva mãsurilor dispuse prin prezenta se poate face contestaţie, care se depune, în termen de 30 zile de la comunicare la organul fiscal emitent. Prezenta reprezintã titlu de creanţã şi constituie înştiinţare de platã, conform legii.



Aprobat: Verificat: Întocmit: Am primit un exemplar,
Funcţie ...... Funcţie ....... Funcţie ...... Semnãturã contribuabil...
Nume, prenume .. Nume, prenume ... Nume, prenume .. Data ..../...../......
Data ........... Data ............ Data ........... sau nr. şi data
confirmãrii de primire ...
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Cod MEF 14.13.02.13/c.r.

ANEXA 3
-------
la procedurã
------------

CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, de utilizare şi pãstrare ale formularului "Decizie de impunere pe venitul din salarii realizat prin recalcularea contribuţiei individuale de asigurãri sociale", cod M.E.F. 14.13.02.13/c.r.

1. Denumirea: Decizie de impunere pe venitul din salarii realizat prin recalcularea contribuţiei individuale de asigurãri sociale;
2. Codul M.E.F.: 14.13.02.13/c.r.
3. Formatul: A4/t1
4. Caracteristicile de tipãrire:
- pe o singurã faţã;
- se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare, cu adaptãri adecvate situaţiei contribuabilului.
5. Se difuzeazã: gratuit.
6. Se utilizeazã: la calculul impozitului datorat pe venitul din salarii realizat prin recalcularea contribuţiei individuale de asigurãri sociale.
7. Se întocmeşte în douã exemplare, de cãtre organul fiscal competent.
8. Circulã:
- un exemplar la organul fiscal competent;
- un exemplar la contribuabil.
9. Se arhiveazã: de compartimentul cu atribuţii de organizare a evidenţei analitice pe plãtitori - persoane fizice.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016