Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA DE IMPLEMENTARE din 21 aprilie 2005  a Programului pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii prin fonduri in limita sumelor platite pentru impozitul pe profitul reinvestit    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA DE IMPLEMENTARE din 21 aprilie 2005 a Programului pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii prin fonduri in limita sumelor platite pentru impozitul pe profitul reinvestit

EMITENT: AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 422 din 19 mai 2005

1. Obiectivul Programului
Obiectivul principal al Programului pentru sprijinirea dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii prin fonduri în limita sumelor plãtite pentru impozitul pe profitul reinvestit, denumit în continuare Programul, îl constituie creşterea competitivitãţii şi capitalizarea întreprinderilor mici şi mijlocii prin alocarea de fonduri în limita sumelor plãtite pentru impozitul pe profitul reinvestit, realizându-se astfel o mai bunã consolidare a capitalului autohton în perspectiva integrãrii României în Uniunea Europeanã şi a competiţiei la care vor fi supuse aceste societãţi pe piaţa unicã.
2. Bugetul Programului
Bugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2005 este de 245 miliarde lei, din care:
a) 99% pentru alocarea de fonduri conform pct. 4.1;
b) 1% la dispoziţia Agenţiei Naţionale pentru întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, constând în cheltuieli pentru implementarea, promovarea, administrarea, monitorizarea şi evaluarea Programului.
3. Beneficiari eligibili
3.1. Pot beneficia de prevederile Programului agenţii economici, astfel cum sunt definiţi în <>art. 2 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii.
3.2. Agenţii economici menţionaţi la pct. 3.1 pot beneficia de prevederile Programului, dacã îndeplinesc cumulativ la data solicitãrii urmãtoarele criterii de eligibilitate:
a) au capital social integral privat;
b) îndeplinesc condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 346/2004 , de Regulamentul privind ajutorul de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 55/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de Instrucţiunile privind încadrarea unei întreprinderi în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 57/2005 , pentru a fi întreprinderi mici şi mijlocii;
c) şi-au îndeplinit la termen obligaţiile exigibile de platã a contribuţiilor, impozitelor şi taxelor cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor pentru şomaj, bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, bugetul asigurãrilor pentru accidente de muncã şi boli profesionale şi bugetele locale, prevãzute de legislaţia în vigoare;
d) nu sunt în stare de faliment ori de lichidare, nu au afacerile administrate de un judecãtor-sindic, nu au activitãţile comerciale suspendate sau nu se aflã într-o situaţie similarã cu cele menţionate mai sus, reglementatã de lege;
e) nu fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea lor în una dintre situaţiile prevãzute la lit. d);
f) au încheiat anul fiscal anterior anului în curs cu bilanţ pozitiv şi au reinvestit în tot sau în parte profitul;
g) nu au aplicat amortizarea acceleratã prevãzutã de <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru activul respectiv.
3.3. Nu beneficiazã de prevederile Programului agenţii economici care desfãşoarã activitãţi legate de producţia, procesarea sau comercializarea produselor prevãzute în anexa nr. 3 la Regulamentul privind ajutorul de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 55/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
4. Tipurile de ajutor financiar
4.1. (1) Prin Program, beneficiarii eligibili primesc fonduri în limita impozitului aferent profitului pe care societatea l-a reinvestit (de exemplu: profitul unei societãţi la sfârşitul anului 2004 este de 10 milioane lei. Din acest profit societatea investeşte 5 milioane lei. Valoarea ajutorului de stat este în acest caz 5.000.000 lei x 25% = 1.250.000 lei.
Dacã societatea ar fi investit întregul profit realizat, de 10 milioane lei, atunci ar fi putut beneficia de un ajutor de stat în valoare maximã de 10.000.000 lei x 25% = 2.500.000 lei), dar nu mai mult de 2 miliarde lei pentru fiecare beneficiar.
(2) Beneficiarii fondurilor alocate prin Program sunt obligaţi sã asigure din surse proprii, care nu sunt atinse de ajutor de stat, minimum 25% din costurile eligibile aferente investiţiei.
4.2. Profitul brut reinvestit reprezintã sumele utilizate pentru efectuarea de investiţii în active corporale (echipamente tehnologice, respectiv maşini, unelte şi instalaţii, precum şi pentru computerele şi echipamentele periferice ale acestora) şi necorporale (brevete, drepturi de autor, licenţe, mãrci de comerţ sau de fabricã şi alte valori similare, precum şi achiziţionarea ori producerea programelor informatice) prevãzute la <>art. 24 alin. (6) lit. b) şi alin. (10) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aferente obiectului de activitate, exclusiv cele care au alte surse de finanţare decât profitul brut, cum sunt: credite, împrumuturi nerambursabile sau civile.
4.3. Suma maximã asupra cãreia se calculeazã valoarea fondului de stimulare este cea plãtitã cu titlu de impozit pe profitul reinvestit, dar nu mai mult de 2 miliarde lei pentru fiecare beneficiar, începând cu trimestrul IV al anului 2004.
4.4. Fondurile vor fi alocate în anul 2005 în limita sumelor plãtite pentru impozitul aferent profitului pe care societatea l-a reinvestit în activele menţionate la pct. 4.2, dar nu mai mult de 2 miliarde lei pentru fiecare beneficiar, achiziţionate dupã data de 1 octombrie 2004 şi puse în funcţiune pânã la sfârşitul anului 2004.
4.5. În cazul echipamentelor tehnologice, respectiv al maşinilor, uneltelor şi instalaţiilor, precum şi al computerelor şi echipamentelor periferice ale acestora, ajutorul financiar va fi acordat numai dacã acestea sunt noi, introduse pe piaţã şi puse în funcţiune cu respectarea reglementãrilor tehnice aplicabile şi pentru care nu s-a aplicat amortizarea acceleratã prevãzutã de <>Legea nr. 571/2003 .
4.6. Nu se acordã ajutor financiar pentru activele corporale şi necorporale achiziţionate în sistem de leasing şi pentru activele corporale second hand.
4.7. Agenţii economici beneficiari ai fondurilor alocate conform acestui Program se angajeazã sã menţinã investiţia pentru care au primit fonduri pentru o perioadã de minimum 5 ani, în caz contrar fiind obligaţi sã restituie fondurile alocate.
4.8. Intensitatea brutã a ajutorului de stat nu poate depãşi pragul pentru ajutor de stat regional cu mai mult de 15% procentul brut, cu condiţia ca intensitatea netã a ajutorului de stat sã nu depãşeascã 75%.
5. Modalitatea de derulare a Programului
5.1. (1) Beneficiarul potenţial va înainta, personal sau prin poştã, cu confirmare de primire, cererea-tip pentru alocarea de fonduri, prevãzutã în anexa nr. 1 la prezenta procedurã, la sediul Agenţiei Naţionale pentru întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie - Unitatea de implementare a Programului (UIP), însoţitã de urmãtoarele documente justificative:
a) certificatul constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunalul în a cãrui razã teritorialã îşi are sediul societatea, în care sã menţioneze acţionarii/asociaţii, reprezentanţii legali ai societãţii, situaţia juridicã, precum şi toate domeniile de activitate principale şi secundare ale societãţii solicitante;
b) declaraţia pe propria rãspundere privind numãrul mediu anual al salariaţilor;
c) copie de pe bilanţul contabil din anul precedent, vizat şi înregistrat de organele competente, semnatã, pentru conformitate cu originalul, de reprezentantul legal al societãţii;
d) declaraţia pe propria rãspundere şi certificatul de obligaţii fiscale, din care rezultã cã nu are datorii exigibile de platã a contribuţiilor, impozitelor şi taxelor cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor pentru şomaj, bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, bugetul asigurãrilor pentru accidente de muncã şi boli profesionale şi bugetele locale, prevãzute de legislaţia în vigoare;
e) documentele care atestã plata impozitului pe profit datorat la nivelul anului 2004;
f) documente în copie certificatã care atestã valoarea investiţiei (contracte, facturi fiscale, extrase de cont, ordine de platã, chitanţe fiscale şi alte documente fiscale care pot dovedi efectuarea de plãţi care atestã investiţia);
g) declaraţia pe propria rãspundere, prevãzutã în anexa nr. 2 la prezenta procedurã;
h) declaraţia pe propria rãspundere cã nu aplicã amortizarea acceleratã, cu privire la activul respectiv.
(2) Formularul cererii-tip şi modelul declaraţiei pe propria rãspundere sunt disponibile şi pe pagina web a ANIMMC la adresa www.animmc.ro.
5.2. Evaluarea cererilor-tip pentru alocarea de fonduri în condiţiile pct. 4.1 va fi efectuatã de cãtre Unitatea de implementare a Programului.
5.3. Decizia cu privire la acordarea fondurilor prevãzute la pct. 4.1 este de competenţa UIP.
5.4. (1) Acordarea fondurilor se face pe baza documentelor justificative prezentate de beneficiar.
(2) Fondurile vor fi acordate dupã vãrsarea la bugetul de stat a impozitului aferent profitului realizat.
6. Procedura de înregistrare, evaluare şi selecţie a beneficiarilor
6.1. (1) Cererea-tip pentru alocarea de fonduri, completatã, însoţitã de documentele justificative, va fi înregistratã la UIP-ANIMMC, în Registrul special al Programului, menţionându-se data, ora şi numãrul de înregistrare al cererii.
(2) înregistrarea cererilor pentru alocarea de fonduri va începe dupã intrarea în vigoare a prezentului ordin şi se va efectua conform urmãtorului program: Luni-Vineri, ora 8,30-16,30.
6.2. Solicitãrile vor fi analizate şi selectate în concordanţã cu data şi ora înregistrãrii la ANIMMC a documentelor prevãzute la pct. 5.1, în baza verificãrii cererii-tip pentru finanţare, conformitãţii criteriilor de eligibilitate a beneficiarilor, activitãţilor şi investiţiilor eligibile.
6.3. (1) UIP va finaliza procesul de evaluare a solicitãrii în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data înregistrãrii cererii-tip pentru alocarea de fonduri, însoţitã de toate documentele justificative, sau de la data primirii clarificãrilor solicitate conform alin. (3).
(2) În cazul în care cererea-tip pentru alocarea de fonduri nu este completatã corect sau nu este însoţitã de toatã documentaţia necesarã ori existã neconcordanţe în informaţiile furnizate, procesul de evaluare se va relua de la data înregistrãrii unei noi cereri-tip pentru alocarea de fonduri cu completãrile şi corecţiile corespunzãtoare efectuate.
(3) Verificarea cantitativã a conţinutului dosarului se face la momentul depunerii acestuia, iar existenţa neconcordanţelor în informaţiile furnizate se va comunica solicitantului în termen de maximum 15 zile de la depunerea sa.
6.4. UIP va transmite solicitanţilor o notificare cu privire la alocarea sau nealocarea fondurilor respective şi modalitatea de platã a acestora.
7. Confidenţialitate
Documentele justificative depuse de solicitanţi în cadrul Programului sunt confidenţiale, membrii UIP având obligaţia de a nu dezvãlui informaţiile menţionate în acestea cãtre terţe persoane.
8. Soluţionarea contestaţiilor
8.1. Orice persoanã vãtãmatã poate formula contestaţie împotriva deciziilor UIP sau poate depune sesizãri cu privire la activitatea acesteia. Contestaţiile se depun la sediul ANIMMC, în scris, personal, prin poştã sau fax.
8.2. Contestaţiile formulate împotriva deciziilor UIP sau sesizãrile privind activitatea acesteia vor fi prezentate Comitetului consultativ pentru dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii şi vor fi soluţionate în baza avizului acestuia.
8.3. Termenul de soluţionare a contestaţiilor şi sesizãrilor este de 7 zile lucrãtoare de la depunerea acestora.
8.4. Persoanele nemulţumite de rãspunsurile la contestaţii pot solicita soluţionarea acestora de cãtre instanţele judecãtoreşti competente.
8.5. Obiectul contestaţiilor şi modul de soluţionare a acestora vor fi publicate pe site-ul ANIMMC.
9. Prevederi finale
9.1. ANIMMC, prin membrii UIP, are dreptul sã verifice respectarea de cãtre beneficiari a condiţiilor impuse de prezentul ordin.
9.2. ANIMMC, prin UIP, va prezenta lunar Comitetului consultativ pentru dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii un raport de activitate privind derularea Programului.
9.3. În vederea asigurãrii monitorizãrii, beneficiarii alocaţiilor financiare nerambursabile au obligaţia de a raporta efectele participãrii la Program cãtre UIP din cadrul ANIMMC, pentru o perioadã de 5 ani, începând cu anul urmãtor acordãrii alocaţiei financiare nerambursabile, prin completarea şi transmiterea prin poştã, fax sau e-mail a formularului prevãzut în anexa nr. 3 la prezenta procedurã.
Perioada de transmitere a formularului de raportare tehnicã este 1-30 aprilie a anului urmãtor expirãrii exerciţiului financiar de referinţã.


ANEXA 1
la procedurã


CERERE - TIP
pentru alocarea de fonduri în limita sumelor
plãtite pentru impozitul pe profitul reinvestit
(Se completeazã toate rubricile în limba românã, prin tehnoredactare.)

Subscrisa ....................., având datele de identificare menţionate mai jos, reprezentatã legal prin domnul/doamna ...................., având calitatea de .........................., identificat/identificatã cu actul de identitate seria ..... nr. ........., eliberat de ....................... la data de ............, cu domiciliul în localitatea ................., str. ................ nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ..., sectorul/judeţul ............, codul poştal ............, solicit alocarea sumei de ................ lei reprezentând 25% din profitul reinvestit, dar nu mai mult de 2 miliarde lei, în condiţiile prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.461/2004 , ale Deciziei Consiliului Concurenţei pentru autorizarea ajutorului de stat nr. 305/2004 şi ale Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie nr. ........................ .
Datele de identificare a societãţii solicitante:
Denumirea societãţii comerciale ...........................................
Adresa ....................................................................
Telefon .................., fax ................., e-mail .................
Data înregistrãrii societãţii comerciale ..................................
Numãrul de înmatriculare în registrul comerţului ..........................
codul fiscal ..............................................................
Codul unic de înregistrare ................................................
Cont IBAN nr. .................. deschis la Trezoreria ....................
Anexez la prezenta urmãtoarele documente prevãzute la pct. 5 din Procedura de implementare a Programului pentru sprijinirea dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii prin fonduri în limita sumelor plãtite pentru impozitul pe profitul reinvestit:


● certificatul constatator, în original, emis de oficiul registrului
comerţului de pe lângã tribunalul în a cãrui razã teritorialã îşi are sediul
societatea, în care sã menţioneze acţionarii/asociaţii, reprezentanţii legali
ai societãţii, situaţia juridicã, precum şi toate domeniile de activitate
principale şi secundare ale societãţii solicitante; ________
● declaraţia pe propria rãspundere privind numãrul mediu anual
al salariaţilor; ________
● copie de pe bilanţul contabil din anul precedent, vizat şi înregistrat
de organele competente, semnatã, pentru conformitate cu originalul, de
reprezentantul legal al societãţii; ________
● declaraţia pe propria rãspundere şi certificatul de obligaţii fiscale,
din care rezultã cã nu are datorii exigibile de platã a contribuţiilor,
impozitelor şi taxelor cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale
de stat, bugetul asigurãrilor pentru şomaj, bugetul Fondului naţional unic
de asigurãri sociale de sãnãtate, bugetul asigurãrilor pentru accidente de
muncã şi boli profesionale şi bugetele locale, prevãzute de legislaţia
în vigoare; ________
● documente în copie certificatã care atestã valoarea investiţiei
(contracte, facturi fiscale, extrase de cont, ordine de platã, chitanţe
fiscale şi alte documente fiscale care pot dovedi efectuarea de plãţi
care atestã investiţia); ________
● declaraţia pe propria rãspundere prevãzutã în anexa nr. 2
la procedurã; ________
● declaraţia pe propria rãspundere cã nu aplicã amortizarea acceleratã,
cu privire la activul respectiv. ________


NOTĂ:
Solicitantul nu este obligat sã suporte nici o taxã din partea nici unei persoane sau instituţii care îl ajutã în completarea acestei cereri. Reprezentanţii ANIMMC pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis sã completeze cererea în locul acestora.

Semnãtura autorizatã şi ştampila solicitantului*) Funcţia
................................................... .................

Data semnãrii
................

--------
*) Toate cererile depuse pentru Program vor fi semnate de aceeaşi persoanã autorizatã sã reprezinte legal societatea.


ANEXA 2
la procedurã

APLICANT
..........................
(denumirea/numele)

DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE

1. Subsemnatul .......(numele, prenumele, funcţia în cadrul societãţii comerciale, cartea de identitate: seria, numãrul, data eliberãrii şi instituţia care a emis-o).........., reprezentant împuternicit al ....... (denumirea/numele şi sediul/adresa aplicantului)........., declar pe propria rãspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice şi respingerii cererii-tip pentru alocarea de fonduri în limita sumelor plãtite pentru impozitul pe profitul reinvestit, cã societatea comercialã pe care o reprezint îndeplineşte criteriile de eligibilitate prevãzute la pct. 3.2 lit. a)-g) din Programul pentru sprjinirea dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii prin fonduri în limita sumelor plãtite pentru impozitul pe profitul reinvestit.
2. Subsemnatul declar cã informaţiile furnizate sunt complete şi corecte în fiecare detaliu şi înţeleg cã ANIMMC, prin Unitatea de implementare a Programului, are dreptul de a solicita, în scopul verificãrii şi confirmãrii, orice informaţii suplimentare privind eligibilitatea noastrã, precum şi experienţa, competenţa şi resursele de care dispunem.
3. Subsemnatul declar cã societatea comercialã a luat cunoştinţã de prevederile procedurii de implementare a Programului, de dispoziţiile legale referitoare la ajutorul de stat.
4. Subsemnatul declar cã societatea comercialã se angajeazã sã menţinã investiţia pentru care a beneficiat de fondurile alocate prin Program pentru o perioadã de minimum 5 ani.
5. Subsemnatul declar cã societatea comercialã pe care o reprezint se angajeazã sã restituie fondurile alocate în limita sumelor plãtite pentru impozitul pe profitul reinvestit împreunã cu dobânzile şi penalitãţile stabilite de prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile ulterioare, pentru întârzierea plãţii datoriilor bugetare în situaţia în care se constatã ulterior cã societatea comercialã nu îndeplinea criteriile de eligibilitate prevãzute la pct. 3.2 lit. a)-g) din Program.

Data completãrii ...................
Aplicant,
........................
(semnãtura autorizatã)


ANEXA 3
la procedurã

FORMULAR DE RAPORTARE TEHNICĂ*)
pentru Programul pentru sprijinirea dezvoltãrii
întreprinderilor mici şi mijlocii prin fonduri în limita sumelor plãtite
pentru impozitul pe profitul reinvestit
(Se completeazã toate rubricile în limba românã, prin tehnoredactare.)

Perioada pentru raportare: anul ............
Datele de identificare a societãţii:
Denumirea societãţii comerciale ..........................................
Adresa ....................................................................
Telefon .................., fax ................., e-mail .................
Data înregistrãrii societãţii comerciale ..................................
Numãrul de înmatriculare în registrul comerţului ..........................
Codul unic de înregistrare ................................................
Am obţinut Notificarea de alocare a sumei de ........... nr. ..../zz.ll..

Date de raportare tehnicã:

- Cifra de afaceri .................... lei;
- Profitul brut ....................... lei;
- Ponderea valorii investiţiei finanţate din profit în totalul cifrei de afaceri ...... %;
- Numãrul mediu scriptic anual de personal ...............................;
Subsemnatul/Subsemnata ........................, identificat/identificatã cu actul de identitate seria ..... nr. ......, eliberat de ................. la data de ............., cu domiciliul în localitatea ................, str. ................ nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., sectorul/judeţul .................., în calitate de reprezentant legal al societãţii ......................., declar pe propria rãspundere cã toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezentul formular sunt corecte şi complete.

Semnãtura autorizatã şi ştampila solicitantului Funcţia .............
............................................

Data semnãrii .....................

-------
*) Transmiterea formularului este obligatorie pentru toţi beneficiarii de alocaţii financiare nerambursabile în cadrul Programului, pentru o perioadã de 5 ani, începând cu anul urmãtor acordãrii alocaţiei financiare de cãtre ANIMMC.

------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016