Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA DE IMPLEMENTARE din 16 martie 2005  a Programului national multianual pe perioada 2002-2005 de sustinere a investitiilor realizate de catre intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, precum si a investitiilor de modernizare/retehnologizare a intreprinderilor mici si mijlocii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA DE IMPLEMENTARE din 16 martie 2005 a Programului national multianual pe perioada 2002-2005 de sustinere a investitiilor realizate de catre intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, precum si a investitiilor de modernizare/retehnologizare a intreprinderilor mici si mijlocii

EMITENT: AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 279 din 4 aprilie 2005

1. Obiectivul Programului

Obiectivul Programului naţional multianual pe perioada 2002-2005 de susţinere a investiţiilor realizate de cãtre întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor de modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii, denumit în continuare Program, îl constituie susţinerea investiţiilor realizate de întreprinderile nouînfiinţate, precum şi de întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) în sectoarele economice prioritare stabilite prin prezenta procedurã, creşterea volumului de activitate şi a competitivitãţii IMM din aceste sectoare.

2. Bugetul Programului

Bugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2005 este de 100 miliarde lei, defalcat astfel:
● 97,2 miliarde lei pentru acordarea de alocaţii financiare nerambursabile (AFN) beneficiarilor eligibili;
● 2,8 miliarde lei la dispoziţia Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie (ANIMMC), constând în cheltuieli pentru implementarea, administrarea, monitorizarea şi evaluarea Programului (cheltuieli materiale şi servicii: cheltuieli pentru derularea procedurii de achiziţie publicã, cheltuieli de promovare a Programului etc.).

3. Implementarea Programului

3.1. ANIMMC este administratorul Programului, iar derularea acestuia se realizeazã prin intermediul unei bãnci comerciale (bancã) ce urmeazã a fi selectatã prin licitaţie publicã deschisã, în conformitate cu prevederile <>art. 26 alin. (3) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii.
3.2. ANIMMC va încheia cu banca selectatã conform subpct. 3.1 un contract de prestãri de servicii în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data transmiterii comunicãrii privind rezultatul aplicãrii procedurii de licitaţie publicã deschisã.
3.3. Banca va demara implementarea Programului în termen de 20 de zile calendaristice de la data încheierii contractului de prestãri de servicii.
3.4. În vederea administrãrii corespunzãtoare a Programului, în cadrul ANIMMC se va constitui o unitate de implementare a Programului (UIP). Structura organizatoricã, numãrul de persoane, atribuţiile şi responsabilitãţile UIP vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui ANIMMC.

4. Beneficiari eligibili

4.1. Pot beneficia de prevederile Programului întreprinderile nou-înfiinţate, microîntreprinderile, precum şi întreprinderile mici şi mijlocii care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele criterii de eligibilitate:
a) sunt definite conform <>art. 2 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii şi îşi desfãşoarã activitatea în România;
b) au capital social integral privat;
c) şi-au îndeplinit la termen obligaţiile exigibile de platã a contribuţiilor, impozitelor şi taxelor cãtre bugetul de stat, bugetele speciale şi bugetele locale, prevãzute de legislaţia în vigoare;
d) nu au credite restante;
e) nu sunt în stare de faliment ori de lichidare, nu au afacerile administrate de un judecãtor-sindic, nu au activitãţile comerciale suspendate sau nu se aflã într-o situaţie similarã cu cele menţionate mai sus, reglementatã de lege;
f) nu fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea lor în una dintre situaţiile prevãzute la lit. e);
g) respectã criteriul de independenţã aşa cum este definit în <>art. 3 alin. (2) din Legea nr. 346/2004 ;
h) îndeplinesc criteriile de eligibilitate prevãzute de normele specifice de creditare ale bãncii, pentru a obţine creditul asociat.
4.2. În sensul Programului, o societate comercialã este consideratã întreprindere nou-înfiinţatã dacã:
a) a fost înfiinţatã cu cel mult 2 ani înaintea datei de solicitare a AFN sau nu a înregistrat venituri din exploatare în ultimul an fiscal;
b) are un numãr mediu scriptic anual de salariaţi de maximum 49 inclusiv, calculat conform art. 5 şi <>art. 6 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 ;
c) are o cifrã de afaceri anualã echivalentã în lei cu pânã la 8 milioane euro sau un rezultat anual al bilanţului contabil care nu depãşeşte echivalentul în lei a 5 milioane euro, conform <>art. 3 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 346/2004 .
4.3. În sensul Programului, o societate comercialã este consideratã microîntreprindere dacã:
a) a fost înfiinţatã cu cel puţin un an înaintea datei de solicitare a AFN şi a înregistrat venituri din exploatare de cel puţin 3 luni;
b) are un numãr mediu scriptic anual de salariaţi de maximum 9 inclusiv, calculat conform art. 5 şi <>art. 6 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 ;
c) are o cifrã de afaceri anualã echivalentã în lei cu pânã la 8 milioane euro sau un rezultat anual al bilanţului contabil care nu depãşeşte echivalentul în lei a 5 milioane euro, conform <>art. 3 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 346/2004 .
4.4. În sensul Programului, o societate comercialã este consideratã întreprindere micã sau mijlocie dacã:
a) a fost înfiinţatã cu cel puţin 2 ani înaintea datei de solicitare a AFN şi a înregistrat venituri din exploatare în fiecare dintre ultimii 2 ani anteriori solicitãrii AFN;
b) are un numãr mediu scriptic anual de salariaţi de maximum 249 inclusiv, calculat conform art. 5 şi <>art. 6 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 ;
c) are o cifrã de afaceri anualã echivalentã în lei cu pânã la 8 milioane euro sau un rezultat anual al bilanţului contabil care nu depãşeşte echivalentul în lei a 5 milioane euro, conform <>art. 3 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 346/2004 .

5. Termenii şi condiţiile Programului

5.1. În cadrul Programului se susţin prin AFN investiţiile realizate de beneficiarii eligibili în sectoarele economice/ activitãţile eligibile prevãzute în anexa la prezenta procedurã.
5.2. AFN ce poate fi acordatã unui beneficiar eligibil nu poate depãşi echivalentul în lei a 50.000 euro, în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, conform subpct. 4.4, respectiv 10.000 euro, pentru întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, conform subpct. 4.2, respectiv 4.3, exclusiv taxa pe valoarea adãugatã, şi în acelaşi timp nu poate acoperi mai mult de 40% din valoarea proiectului de investiţii.
5.3. Banca selectatã va acorda beneficiarului eligibil un credit de finanţare, pe termen mediu sau lung, care va acoperi minimum 45% din valoarea proiectului de investiţii.
5.4. Contribuţia proprie a beneficiarului eligibil trebuie sã fie de minim 15% din valoarea proiectului de investiţii, în naturã sau în numerar.
5.5. AFN poate fi utilizatã pentru achiziţionarea de active corporale şi necorporale de tipul: terenuri, clãdiri, construcţii, maşini, utilaje şi echipamente, mijloace de transport de mãrfuri, brevete de invenţie, licenţe, dar şi pentru reconstrucţia, extinderea sau modernizarea de active corporale direct legate de realizarea proiectului de investiţii.
5.6. Se pot finanţa numai achiziţiile de maşini, utilaje, echipamente, mijloace de transport de mãrfuri care sunt noi (nu second-hand).
5.7. Cheltuielile efectuate înaintea depunerii cererii de finanţare nu sunt eligibile.
5.8. Atât AFN, cât şi creditul bancar în cadrul Programului nu pot fi utilizate pentru rambursarea împrumuturilor existente care au fost contractate din alte surse.
5.9. O întreprindere poate beneficia o singurã datã de ajutor în cadrul Programului.

6. Modalitatea de derulare a Programului

6.1. Beneficiarul potenţial va înainta, personal sau prin poştã, cererea de finanţare însoţitã de documentele justificative cãtre ANIMMC. Modelul cererii de finanţare şi lista documentelor justificative vor fi stabilite în cadrul contractului dintre ANIMMC şi bancã.
6.2. Evaluarea cererilor de finanţare şi a documentelor justificative va fi fãcutã de comitetul de evaluare a programului, conform procedurilor cuprinse în contractul dintre ANIMMC şi bancã.
6.3. Membrii, atribuţiile şi responsabilitãţile Comitetului de evaluare a Programului vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui ANIMMC.
6.4. Decizia cu privire la acordarea AFN şi a creditului bancar se va lua în cadrul Comitetului de evaluare a Programului.
6.5. Acordarea AFN şi a creditului bancar se va face în baza unui contract încheiat între banca selectatã şi beneficiar.

7. Dispoziţii finale

7.1. Banca selectatã în urma licitaţiei publice deschise, modelul cererii de finanţare şi lista documentelor justificative vor fi publicate pe site-ul ANIMMC (www.animmc.ro), precum şi pe site-ul bãncii respective în termen de 3 zile de la data semnãrii contractului de intermediere financiarã.
7.2. Data de la care se pot depune cererile de finanţare şi documentele justificative la ANIMMC va fi anunţatã anterior cu cel puţin 10 zile calendaristice pe pagina web a ANIMMC (www.animmc.ro).
7.3. Procedura de înregistrare şi evaluare a cererilor de finanţare şi a documentelor justificative va fi elaboratã dupã selectarea bãncii, va fi stipulatã în contractul de prestãri de servicii şi va fi publicatã pe site-ul ANIMMC (www.animmc.ro), precum şi pe site-ul bãncii implementatoare.

ANEXĂ


──────
la procedurã
──────────────

LISTA
sectoarelor economice şi a activitãţilor eligibile în cadrul
Programului naţional multianual pe perioada 2002-2005 de susţinere
a investiţiilor realizate de cãtre întreprinderi nou-înfiinţate şi
microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor de
modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii





┌──┬─────────────────────────────┬─────┬───────────────────────────────────────┐
│Nr│ │Cod │ │
│c │ Denumirea sectoarelor │CAEN │ Denumirea activitãţilor eligibile │
│r │ eligibile │ │ │
│t │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────┤
│1 │Industria textilã şi a │171 │Pregãtirea fibrelor şi filarea în fire │
│ │produselor textile ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │172 │Producţia de ţesãturi │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │173 │Finisarea materialelor textile │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │174 │Fabricarea de articole confecţionate │
│ │ │ │din textile, cu excepţia îmbrãcãmintei │
│ │ │ │şi lenjeriei de corp │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │175 │Fabricarea altor articole textile │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │176 │Fabricarea de metraje obţinute prin │
│ │ │ │tricotare sau croşetare │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │177 │Fabricarea de articole tricotate sau │
│ │ │ │croşetate │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │181 │Fabricarea articolelor de îmbrãcãminte │
│ │ │ │din piele │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │182 │Fabricarea altor articole de îmbrãcã- │
│ │ │ │minte şi accesorii │
├──┼─────────────────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────┤
│2 │Industria pielãriei şi a │192 │Fabricarea articolelor de voiaj şi │
│ │produselor din piele │ │marochinãrie şi a articolelor de │
│ │ │ │harnaşament │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │193 │Fabricarea încãlţãmintei │
├──┼─────────────────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────┤
│3 │Fabricarea lemnului şi a │202 │Fabricarea de produse stratificate │
│ │produselor din lemn │ │din lemn │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │203 │Fabricarea de elemente de dulgherie şi │
│ │ │ │tâmplãrie, pentru construcţii │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │205 │Fabricarea altor produse din lemn; │
│ │ │ │Fabricarea articolelor din plutã, │
│ │ │ │paie şi împletituri. │
├──┼─────────────────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────┤
│4 │Fabricarea celulozei, │212 │Fabricarea articolelor din hârtie │
│ │hârtiei şi a produselor din │ │şi carton │
│ │hârtie │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────┤
│5 │Fabricarea substanţelor, │243 │Fabricarea vopselelor, lacurilor, │
│ │a produselor chimice şi a │ │cernelii tipografice şi masticurilor │
│ │fibrelor sintetice şi │ │ │
│ │artificiale │ │ │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │244 │Fabricarea de medicamente, produse │
│ │ │ │farmaceutice şi naturiste │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │2451 │Fabricarea sãpunurilor, detergenţilor │
│ │ │ │şi a produselor de întreţinere │
├──┼─────────────────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────┤
│6 │Fabricarea produselor din │251 │Producţia de articole din cauciuc │
│ │cauciuc şi mase plastice ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │252 │Fabricarea articolelor din material │
│ │ │ │plastic │
├──┼─────────────────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────┤
│7 │Fabricarea altor produse din │261 │Fabricarea sticlei şi a articolelor │
│ │materiale nemetalice │ │din sticlã │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │262 │Fabricarea produselor din ceramicã │
│ │ │ │refractarã şi nerefractarã (exclusiv │
│ │ │ │cele pentru construcţii) │
├──┼─────────────────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────┤
│8 │Industria metalurgicã şi a │281 │Fabricarea de construcţii metalice │
│ │produselor din metal ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │282 │Producţia de rezervoare, cisterne şi │
│ │ │ │containere metalice; │
│ │ │ │Producţia de radiatoare şi cazane │
│ │ │ │pentru încãlzire centralã │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │285 │Tratarea şi acoperirea metalelor, │
│ │ │ │operaţiuni de mecanicã generalã │
├──┼─────────────────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────┤
│9 │Industria de maşini şi │295 │Fabricarea altor maşini cu destinaţie │
│ │echipamente │ │specificã │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │297 │Fabricarea maşinilor şi aparatelor │
│ │ │ │pentru uz casnic │
├──┼─────────────────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────┤
│10│Industria de maşini şi │316 │Producţia de alte aparate, echipamente │
│ │aparate electrice │ │şi materiale electrice │
├──┼─────────────────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────┤
│11│Industria mijloacelor de │3430 │Producţia de piese şi accesorii pentru │
│ │transport │ │autovehicule şi motoare de autovehicule│
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │351 │Construcţii şi reparaţii de nave │
├──┼─────────────────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────┤
│12│Alte activitãţi industriale │361 │Producţia de mobilier │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │366 │Fabricarea altor produse n.c.a. │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │371 │Recuperarea deşeurilor şi resturilor │
│ │ │ │metalice reciclabile │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │372 │Recuperarea deşeurilor şi resturilor │
│ │ │ │nemetalice reciclabile │
├──┼─────────────────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────┤
│13│Industria de echipamente │3002 │Fabricarea calculatoarelor şi altor │
│ │electrice şi optice │ │echipamente electronice │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │3110 │Producţia de motoare, generatoare şi │
│ │ │ │transformatoare electrice │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │3210 │Producţia tuburilor electronice şi a │
│ │ │ │altor componente electronice │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │3220 │Producţia de emiţãtoare │
│ │ │ │radioteleviziune, echipamente şi │
│ │ │ │aparate telefonice şi telegrafice │
│ │ ├─────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │3330 │Producţia de echipamente de mãsurã, │
│ │ │ │reglare şi control pentru procesele │
│ │ │ │industriale │
└──┴─────────────────────────────┴─────┴───────────────────────────────────────┘


________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016