Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PRECIZARI nr. 180.196 din 29 ianuarie 1992  in legatura cu sistemul de stabilire a fondului de salarii la societatile comerciale cu capital majoritar de stat, aprobat prin   Hotarirea Guvernului nr. 21/18 ianuarie 1992     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PRECIZARI nr. 180.196 din 29 ianuarie 1992 in legatura cu sistemul de stabilire a fondului de salarii la societatile comerciale cu capital majoritar de stat, aprobat prin Hotarirea Guvernului nr. 21/18 ianuarie 1992

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 22 din 18 februarie 1992

În baza <>art. 17 din Hotãrîrea Guvernului nr. 21/1992 , pentru aplicarea prevederilor acesteia, se precizeazã urmãtoarele:

CAP. I
Prevederi generale

1. Sistemul de stabilire a fondului de salarii pe anul 1992, conform prevederilor <>Hotãrîrii Guvernului nr. 21/1992 , se aplica la toate societãţile comerciale cu capital majoritar de stat, precum şi la regiile autonome la care salarizarea se face ca la societãţile comerciale.
Prevederile hotãrîrii se aplicã şi unitãţilor care sînt în curs de organizare ca societãţi comerciale cu capital majoritar de stat sau regii autonome.
2. Potrivit art. 14 din hotãrîre, la regiile autonome cu specific deosebit nu se aplicã sistemul de stabilire a fondului de salarii şi de impozitare prevãzut de hotãrîre. De asemenea, nu se aplicã prevederile hotãrîrii la societãţile comerciale cu capital strãin sau la reprezentanţele strãine, care îşi desfãşoara activitatea pe teritoriul României, la societãţile comerciale cu capital privat, precum şi la unitãţile cu capital mixt, la care ponderea capitalului strãin sau privat este de minimum 50%.
3. Potrivit prevederilor art. 1 şi 2 din hotãrîre, stabilirea salariilor şi a modului de indexare a acestora se face prin contractele colective de muncã sau, dupã caz, prin contractele individuale de muncã, în limita posibilitãţilor financiare ale fiecãrei unitãţi, astfel încît societatea sã poatã asigura acordarea drepturilor stabilite din veniturile realizate.

CAP. II
Cu privire la stabilirea fondului de salarii de referinţã

4. Determinarea fondului de salarii de referinţã se face în conformitate cu prevederile art. 6 şi ale anexei nr. 1 la hotãrîre, pe baza urmãtoarelor elemente:
a) Fondul salariilor de bazã, determinat prin însumarea salariilor de bazã lunare negociate prin contractele individuale de muncã, pentru personalul existent în evidenţele unitãţii în ultima zi a lunii octombrie 1991.
Salariul de bazã este cel stabilit pentru program normal de lucru şi cuprinde compensãrile şi indexãrile pentru creşterea preţurilor acordate efectiv pînã la sfîrşitul lunii octombrie 1991. In salariul de baza se cuprind si sporurile si indemnizatiile care, in conformitate cu prevederile anexei nr. 3 la <>Hotarirea Guvernului nr. 127/1991 , au facut parte din salariul de baza.
Indemnizatia de zbor pentru luna octombrie 1991 se va calcula in functie de numarul de ore de zbor realizat, in medie lunara, de catre fiecare persoana, in perioada august-octombrie 1991.
Salariile de baza pentru personalul incadrat cu contract de munca pe durata nedeterminata pentru o fractiune de norma (1/2 norma, 1/4 norma etc.) se iau in calcul corespunzator fractiunii respective.
In situatia agentilor economici care, datorita posibilitatilor financiare reduse, nu au indexat salariile la nivelul maxim de 13,43% prevazut prin <>Hotarirea Guvernului nr. 579/1991 , fondul de salarii calculat potrivit celor de mai sus se corecteaza astfel incit sa se asigure integral coeficientul de indexare. Exemplu: o societate comerciala a acordat o indexare medie de 10%. In aceasta situatie, fondul de salarii de baza se majoreaza cu raportul dintre indicele de indexare prevazut prin hotarirea respectiva (1,1343) si indicele efectiv acordat (1,10), adica cu 1,031 (1,1343:1,10=1,031).
b) Numarul de personal existent in evidentele unitatii cuprinde personalul incadrat cu contract de munca pe durata nedeterminata, inclusiv personalul din conducerea unitatii, personalul aflat in incapacitate temporara de munca sau in concediu platit pentru ingrijirea copiilor in virsta de pina la un an, precum si alte categorii de personal care lipsesc temporar din unitate si pentru care, potrivit legii, unitatile au obligatia pastrarii locului de munca: personalul aflat in concentrare militara, in delegatie in tara sau in strainatate, care urmeaza diferite forme de pregatire profesionala in tara sau in strainatate, precum si cel aflat in somaj tehnic.
Nu se cuprind in acest numar personalul care-si satisface stagiul militar si cel detasat care se cuprinde in numarul de personal al societatilor comerciale unde isi desfasoara activitatea.
In cadrul personalului incadrat cu o fractiune de norma, la calculul numarului de personal se are in vedere fractiunea in cauza.
Modul de cuprindere in numarul de personal al salariatilor incadrati cu contract de munca pe durata determinata, altii decit cei angajati pentru inlocuirea unor salariati incadrati cu contract de munca pe durata nedeterminata, care lipsesc din unitate din diferite motive, se face in conditiile prevazute la art. 11 din hotarire.
c) Valoarea absoluta a sporurilor in cuantumul stabilit pentru fiecare persoana existenta in evidentele unitatii in ultima zi a lunii octombrie:
Sporurile stabilite in procente se vor determina ca valoare absoluta la salariul de baza luat in calcul conform lit. a).
Sporul pentru orele lucrate in cursul noptii se va calcula la salariul de baza determinat pentru numarul de ore lucrate in medie lunara, in cursul noptii, in perioada august-octombrie 1991.
In cazurile in care, prin sistemul aplicat in cursul anului 1991, s-a optat si s-au introdus efectiv in salariile de baza unele sporuri care nu s-au mai acordat in mod distinct, acestea vor fi avute in vedere, in continuare, ca parte a salariilor de baza si se vor cuprinde in fond conform lit. a).
d) Adaosurile si premiile realizate in perioada august-octombrie 1991, se determina ca medie procentuala lunara fata de salariile de baza corespunzatoare timpului efectiv lucrat in aceste luni si cuprind:
- diferenta in plus sau in minus dintre suma acordata potrivit formei de salarizare aplicate si suma salariilor de baza corespunzatoare timpului efectiv lucrat;
- premiile stabilite potrivit prevederilor <>Hotaririi Guvernului nr. 127/1991 , constituite si prelevate pe costuri in perioada august-octombrie 1991;
- sumele platite angajatilor pentru orele suplimentare efectuate, inclusiv sumele platite pentru lucrul sistematic peste programul normal; alte adaosuri variabile necuprinse in lit. c).
Sumele platite in lunile august-octombrie 1991 pentru perioadele anterioare nu se iau in calcul la stabilirea fondului de referinta.
Media procentuala se calculeaza prin raportarea sumei adaosurilor si premiilor enumerate mai sus la salariile de baza corespunzatoare timpului efectiv lucrat in perioada august-octombrie 1991.
Suma corespunzatoare adaosurilor si premiilor se calculeaza prin aplicarea mediei procentuale la fondul de salarii de baza stabilit potrivit lit. a) de mai sus.
e) La suma salariilor de baza (lit. a), a sporurilor (lit. c) si a adaosurilor si premiilor (lit. d), de mai sus, se adauga indemnizatiile acordate membrilor consiliului imputernicitilor statului, consiliului de administratie, cenzorilor si comitetului de directie in luna octombrie 1991.
f) Fondul de salarii determinat conform lit. e) se diminueaza cu fondul rezultat din insumarea diferentelor in plus dintre salariile de baza stabilite prin contractele individuale de munca si limitele salariilor de baza prevazute in anexa nr. 1 la <>Hotarirea Guvernului nr. 127/1991 , astfel cum au fost modificate prin <>Hotarirea Guvernului nr. 219/1991 si <>Hotarirea Guvernului nr. 579/1991 , pentru care se datora impozit suplimentar potrivit anexei nr. 2 la <>Hotarirea Guvernului nr. 127/1991 , precum si cu valoarea medie lunara a fondului de salarii din lunile august, septembrie si octombrie 1991, pentru care se datora impozit suplimentar, potrivit anexei nr. 4 la <>Hotarirea Guvernului nr. 127/1991 .
Fondul astfel rezultat constituie fondul de referinta.

CAP. III
Cu privire la determinarea fondului total destinat platii salariilor, care poate fi consumat de catre societatile comerciale cu capital majoritar de stat si regiile autonome fara plata impozitului suplimentar prevazut in anexa nr. 2 la <>Hotarirea Guvernului nr. 21/1992

5. Fondul total destinat platii salariilor, care poate fi consumat fara ca societatile comerciale si regiile autonome sa plateasca impozitul suplimentar, se va stabili, lunar, cumulat de la inceputul anului 1992, pe baza fondului de salarii de referinta, corectat cu o parte din cresterea preturilor de consum fata de luna octombrie 1991, care se stabileste periodic potrivit art. 7 din hotarire.
6. Pentru lunile ianuarie-aprilie 1992, fondul de referinta se va majora cu coeficientul de 1,25, rezultind lunar si cumulat de la 1 ianuarie 1992 fondul de salarii pentru care nu se plateste impozitul suplimentar.
7. Fondul lunar rezultat in urma majorarii fondului de referinta cu coeficientul de 1,25 poate fi majorat, potrivit hotaririi, in urmatoarele cazuri:
a) daca unitatile isi dezvolta activitatea si pentru aceasta este necesar un numar de personal mai mare decit cel avut in vedere la stabilirea fondului de salarii de referinta;
b) daca unitatile au realizat o sporire a eficientei activitatii prin cresterea productivitatii muncii.
Conditiile in care se vor face aceste majorari sint cele stabilite prin norme metodologice elaborate, in acest scop, de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, impreuna cu Ministerul Economiei si Finantelor;
c) daca salariul de baza minim brut pe tara va inregistra o crestere mai mare decit coeficientul cu care se majoreaza fondul de referinta.
Majorarea fondului de salarii se va face cu diferenta de fond pe care agentul economic este obligat sa o plateasca in plus pentru respectarea salariului de baza minim brut stabilit pe tara, respectiv cu fondul necesar pentru a ridica salariile de baza indexate cu coeficientul de majorare a fondului de referinta la nivelul salariului de baza minim brut pe tara.
Avind in vedere ca, incepind cu data de 1 ianuarie 1992, salariul de baza minim brut pe tara a crescut cu 25% fata de cel din luna octombrie 1991, deci cu acelasi coeficient cu care se majoreaza fondul de referinta, in aceasta perioada nu se aplica prevederile pct. 6 din anexa nr. 1 la hotarire.

CAP. IV
Cu privire la fondul de salarii care poate fi destinat in mod efectiv platii salariilor in anul 1992

8. Incepind cu data de 1 ianuarie 1992, in cadrul fiecarei societati comerciale cu capital majoritar de stat pot fi negociate elementele sistemului de salarizare fara nici o restrictie.
Drepturile de salarii ce se negociaza trebuie sa se bazeze pe veniturile ce urmeaza a fi obtinute din activitatea desfasurata, respectiv sa se incadreze in fondul de salarii care poate fi destinat in mod efectiv platii salariilor in anul 1992, astfel incit sa fie asigurata o activitate rentabila.
9. Fondul de salarii care poate fi destinat in mod efectiv platii salariilor in anul 1992 va fi mai mic decit fondul de salarii neimpozabil suplimentar determinat potrivit cap. III, in cazul in care posibilitatile financiare nu permit plata unor salarii pina la limita fondului respectiv, in conditii de rentabilitate.
Societatile comerciale care au posibilitati financiare ce le permit utilizarea unui fond de salarii mai mare decit cel neimpozabil suplimentar, determinat potrivit cap. III, vor trebui ca, la determinarea fondului destinat in mod efectiv platii salariilor, sa tina seama si de impozitul suplimentar ce se va suporta, de asemenea, tot din veniturile realizate, asigurind in continuare o activitate rentabila.

CAP. V
Cu privire la impozitul suplimentar in cazul depasirii fondului de salarii determinat potrivit cap. III

10. Impozitul suplimentar se calculeaza lunar, in raport cu gradul de depasire a fondului de salarii determinat potrivit cap. III, cumulat de la 1 ianuarie 1992.
Impozitul suplimentar datorat pentru fiecare luna se stabileste ca diferenta intre impozitul suplimentar calculat in raport cu depasirea fondului de salarii cumulat de la inceputul anului pina la sfirsitul lunii si cel efectiv platit pina la data respectiva. Spre exemplu: in cazul in care la sfirsitul unei luni, in cursul perioadei cuprinse intre 1 ianuarie si 30 aprilie 1992, va rezulta, pe date cumulate, ca unitatea se incadreaza in fondul de salarii determinat conform cap. III, impozitul suplimentar platit anterior se compenseaza sau se restituie acesteia.
11. Fondul total destinat platii salariilor, stabilit potrivit prevederilor cap. III, se recalculeaza pe parcursul anului 1992, de fiecare data cind se stabileste un nou coeficient de corectare a fondului de referinta, respectiv pentru prima perioada, la sfirsitul lunii aprilie 1992. In mod corespunzator, daca este cazul, se face si regularizarea impozitului suplimentar.
12. Pentru societatile comerciale la care, potrivit art. 9 alin. (3) din hotarire, datorita specificului activitatii in anumite perioade, durata zilei de lucru este mai mare, iar incadrarea in durata normala a zilei de lucru se realizeaza, in medie, trimestrial, semestrial sau anual, impozitul suplimentar se calculeaza si se evidentiaza lunar, iar plata acestuia se face la sfirsitul fiecarui semestru, dupa regularizarile respective.
13. In anexa nr. 1 se prezinta un exemplu de calcul al impozitului suplimentar si de regularizare a acestuia.
14. Impozitul suplimentar suportat de societatile comerciale se vireaza la bugetul de stat, cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 32/1991 .

CAP. VI
Cu privire la stimularea salariatilor din profitul net, adica din profitul ramas dupa plata impozitului pe profit datorat potrivit legii

15. Societatile comerciale pot constitui, potrivit art. 13 din hotarire, un fond de stimulare a salariatilor de pina la 10% din profitul ramas dupa plata impozitului datorat potrivit legii (profitul net), din care, pina la 50% poate fi acordat salariatilor in cursul anului.
Sumele reprezentind stimulentele ce se acorda in cursul anului din profitul net realizat se adauga la fondul de salarii ce se plateste in luna respectiva, in vederea stabilirii impozitului suplimentar datorat in raport cu gradul de depasire a fondului de salarii determinat potrivit cap. III.
La sfirsitul anului, fondul de stimulare calculat prin aplicarea cotei de pina la 10% asupra profitului net realizat se adauga la fondul total destinat platii salariilor, determinat conform prevederilor cap. III, cumulat de la inceputul anului, rezultind fondul in limita caruia, pe total an, nu se plateste impozit suplimentar. In situatia cind acest fond astfel determinat este mai mare decit fondul de salarii consumat in tot cursul anului (inclusiv stimulentele acordate din profitul net realizat), impozitul retinut in cursul anului se restituie. In cazul in care acest fond este mai mic decit fondul de salarii consumat, impozitul se recalculeaza si se face regularizarea cu cel platit in cursul anului.
In anexa nr. 2 se prezinta un exemplu de impozitare a fondului total de salarii in cazul in care sint acordate si stimulente din profitul net.
16. Regiile autonome la care salariile sint negociate constituie si acorda fondul de participare la profit in conditiile prevazute de <>Legea nr. 15/1991 , aplicindu-se in mod corespunzator si prevederile pct. 15 de mai sus.

CAP. VII
Alte precizari

17. Fondul de salarii de referinta, numarul de personal existent in evidente in ultima zi a lunii octombrie, precum si celelalte elemente necesare verificarii datelor respective se inregistreaza la directiile de munca si protectie sociala judetene si a municipiului Bucuresti, de catre fiecare societate comerciala cu capital majoritar de stat si regie autonoma la care salariile se negociaza, pina la data de 31 ianuarie 1992, conform fisei model prevazuta in anexa nr. 3.
Directiile de munca si protectie sociala vor transmite o copie directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti.
Inregistrarea datelor de mai sus se face la aceeasi directie de munca si protectie sociala judeteana sau a municipiului Bucuresti la care se inregistreaza, potrivit legii, si contractul colectiv de munca.
18. Potrivit prevederilor art. 16 alin. (2) din hotarire, directiile de munca si protectie sociala judetene si a municipiului Bucuresti, impreuna cu directiile generale ale finantelor publice, judetene si a municipiului Bucuresti, vor efectua verificarea datelor prezentate, potrivit pct. 17, pina la sfirsitul trim. I/1992.
In vederea realizarii acestei prevederi, societatile comerciale cu capital majoritar de stat si regiile autonome vor organiza evidenta necesara pentru asigurarea unei verificari operative a datelor prezentate.
19. La stabilirea indemnizatiei de concediu de odihna, veniturile realizate pina la data de 1 ianuarie 1992, stabilite potrivit Precizarilor nr. 1399/6436/1991 ale Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si Ministerului Economiei si Finantelor, emise in aplicarea prevederilor <>Hotaririi Guvernului nr. 780/1991 , se majoreaza cu procentul cu care au fost majorate si salariile de baza incepind cu aceeasi data, dar nu mai mult de 11,1% cit reprezinta partea din cresterea prognozata a preturilor de consum in perioada ianuarie-aprilie 1992.
20. Costul mesei calde si al indemnizatiei de hrana ce se acorda, potrivit reglementarilor in vigoare, salariatilor din unele regii autonome si societati comerciale cu capital majoritar de stat si care se suporta din cheltuielile de productie stabilite prin negociere cu ocazia incheierii contractelor colective de munca vor fi majorate cu pina la 20%, cit reprezinta cresterea prognozata a preturilor pentru perioada ianuarie-aprilie 1992, la produsele alimentare, fata de noiembrie-decembrie 1991.
21. Plafoanele reglementate prin <>Hotarirea Guvernului nr. 360/1991 , in raport cu care se stabileste contributia parintilor la intretinerea copiilor in crese si gradinite, sint prevazute in anexa nr. 3 la <>Hotarirea Guvernului nr. 20/1992 .
22. Potrivit <>art. 18 din Hotarirea Guvernului nr. 21/1992 , nerespectarea prevederilor acesteia atrage raspunderea, dupa caz, disciplinara, materiala sau penala, potrivit dispozitiilor legale.

Ministrul muncii si protectiei sociale,
Dan Mircea Popescu

Ministrul bugetului,
veniturilor statului si
controlului financiar,
Florian Bercea


ANEXA 1

EXEMPLU
de calcul al impozitului suplimentar pentru depãşirea fondului total
destinat plãţii salariilor şi de
regularizare a acestuia, pe parcursul unei perioade



1. Fondul de salarii de referinţã 13.800 mii lei
2. Coeficientul pe baza cãruia se calculeazã fondul total
de salarii pentru care societatea comercialã nu
plãteşte impozit suplimentar 1,25
3. Fondul total de salarii pentru care nu se plãteşte
impozit suplimentar 17.250 mii lei

A. Luna ianuarie

4. Fondul total de salarii consumat 18.025 mii lei
5. Depãşirea fondului prevãzut la rîndul 3
- în lei (rd. 4 - rd. 3) 775 mii lei
- în % (rd, 5 : rd. 3) x 100 4,5%
6. Cota de impozit prevãzutã în anexa nr. 2 la Hotãrîrea
Guvernului nr. 21/1992 20%
7. Impozitul suplimentar datorat şi plãtit de unitate
(rd, 5 x rd 6) 155 mii lei

B. Cumulat ianuarie-februarie

1. Fondul total de salarii pentru care nu se plãteşte
impozit suplimentar 34.500 mii lei
2. Fondul total de salarii consumat 35.225 mii lei*)


*) Fondul de salarii plãtit în luna februarie este mai mic faţã de luna
ianuarie ca urmare a numãrului diferit de zile lucrãtoare sau ca urmare a
reducerii numãrului de personal, dacã s-a optat pentru o astfel de soluţie.

3. Depãşirea fondului prevãzut la rîndul 1
- în lei (rd. 2 - rd. 1) 725 mii lei
- în % (rd. 3 : rd. 1) x 100 2,1%
4. Cota de impozit prevãzutã în anexa nr. 2 la Hotãrîrea
Guvernului nr. 21/1992 20 %
5. Impozitul suplimentar datorat pe perioada ianuarie -
februarie (rd. 3 x rd. 4) 145 mii lei
6. Impozitul suplimentar plãtit în luna ianuarie 155 mii lei
7. Impozitul suplimentar de regularizat în luna martie
(rd. 6 - rd. 5) 10 mii lei

C. Cumulat ianuarie-martie

1. Fondul total de salarii pentru care nu se plãteşte
impozit suplimentar 51.750 mii lei
2. Fondul total de salarii consumat 55.500 mii lei**)
----------
**) Ipotetic, s-a avut în vedere cã în luna martie va avea loc o majorare a
salariilor, faţã de luna ianuarie cu circa 12,4%.

3. Depãşirea fondului prevãzut la rîndul 1
- în lei (rd. 2 - rd. 1) 3.750 mii lei
- în % (rd. 3 : rd. 1) x 100 7,2%
4. Cota de impozit prevãzutã în anexa nr. 2 la Hotãrîrea
Guvernului nr. 21/1992, corespunzãtoare:
a) tranşei de depãşire a fondului cu pînã la 5% 20%
b) tranşei de depãşire a fondului între 5-10% 50%
5. Depãşirea fondului prevãzut la rîndul 1, care se
impoziteazã:
a) cu 20% (rd. 1 x 5%) 2.588 mii lei
b) cu 50% 1.162 mii lei


───────────────
Total: 3.750 mii lei
6. Impozitul suplimentar datorat pe perioada ianuarie -
martie - total 1.098,6 mii lei
din care :
a) calculat cu cota de 20% [rd. 5 a) x rd. 4 a)] 517,6 mii lei
b) calculat cu cota de 50% [rd. 5 b) x rd. 4 b)] 581 mii lei
7. Impozitul suplimentar datorat de unitate pe perioada
ianuarie-februarie 145 mii lei
8. Impozitul suplimentar plãtit de unitate în luna
ianuarie 155 mii lei
9. Impozitul suplimentar plãtit ce se regularizeazã în
luna martie 10 mii lei
10. Impozitul suplimentar ce se plãteşte în luna martie
(rd. 6 - rd. 8) 943,6 mii lei

D. Cumulat ianuarie-aprilie

1. Fondul total de salarii pentru care nu se plãteşte
impozit suplimentar 69.000 mii lei
2. Fondul total de salarii consumat 72.750 mii lei
3. Depãşirea fondului prevãzut la rîndul 1
- în lei (rd. 2 - rd. 1) 3.750 mii lei
- în % (rd. 3 : rd. 1) x 100 5,4%
4. Cota de impozit prevãzutã în anexa nr. 2 la Hotãrîrea
Guvernului nr. 21/1992, corespunzãtoare:
a) tranşei de depãşire a fondului cu pînã la 5% 20%
b) tranşei de depãşire a fondului între 5-10% 50%
5. Depãşirea fondului prevãzut la rîndul 1, care se va
impozita:
a) cu 20% (rd. 1 x 5%) 3.450 mii lei
b) cu 50 % 300 mii lei
───────────────
Total: 3.750 mii lei
6. Impozit suplimentar datorat pe perioada ianuarie -
aprilie - total 840 mii lei
din care :
a) calculat cu cota de 20% [rd. 5 a) x rd. 4 a)] 690 mii lei
b) calculat cu cota de 50% [rd. 5 b) x rd. 4 b)] 150 mii lei
7. Impozit suplimentar plãtit de unitate în perioada
ianuarie - martie 943,6 mii lei
8. Impozit suplimentar de regularizat în luna mai
(rd. 7 - rd. 6) 103,6 mii lei

E. Regularizarea fondului total destinat plãţii salariilor în
funcţie de indicele preţurilor de consum
efectiv realizat la sfîrşitul lunii aprilie

1. Coeficientul pe baza cãruia se recalculeazã fondul total
de salarii pentru care societatea comercialã nu plãteşte
impozit suplimentar 1,28
2. Fondul total de salarii pentru care nu se plãteşte
impozit suplimentar pe perioada ianuarie-aprilie 70.656 mii lei
3. Fondul de salarii consumat 72.750 mii lei
4. Depãşirea fondului prevãzut la rîndul 2
- în lei (rd. 3 - rd. 2) 2.094 mii lei
- în % (rd. 4 : rd. 2) 3,0%
5. Cota de impozit prevãzutã în anexa nr. 2 la Hotãrîrea
Guvernului nr. 21/1992 20%
6. Impozitul suplimentar datorat pe perioada ianuarie -
aprilie (rd. 4 x rd. 5) 418,8 mii lei
7. Impozitul suplimentar plãtit în perioada ianuarie-martie 943,6 mii lei
8. Impozitul suplimentar de regularizat în luna mai
(rd. 7 - rd. 6) 524,8 mii lei




ANEXA 2

EXEMPLU
privind modul de impozitare a stimulentelor acordate din
profitul net potrivit <>art. 13 din Hotãrîrea Guvernului nr. 21/1992



A. In cursul anului

1. Profitul net realizat în trimestrul I 21.200 mii iei
2. Procentul de constituire a fondului de stimulare,
stabilit de societatea comercialã 8%
3. Fondul de stimulare din profitul net (rd. 1 x rd. 2) 1.696 mii lei
4. Din fondul constituit, 50% se acordã salariaţilor în
cursul lunii aprilie 848 mii lei
5. Fondul total de salarii pentru care nu se plãteşte
impozit suplimentar în perioada ianuarie-aprilie 69.000 mii lei
6. Fondul total de salarii consumat pe perioada ianuarie -
aprilie 72.750 mii lei
7. Fondul total supus impozitãrii (rd. 6 + rd. 4) 73.598 mii lei
8. Depãşirea fondului prevãzut la rîndul 7
- în lei (rd. 7 - rd. 5) 4.598 mii lei
- în % (ni. 8 : rd. 5) x 100 6,7%
9. Cota de impozit prevãzutã în anexa nr. 2 la Hotãrîrea
Guvernului nr. 21/1992, corespunzãtoare:
a) tranşei de depãşire a fondului cu pînã la 5% 20%
b) tranşei de depãşire a fondului între 5-10% 50%
10. Depãşirea fondului prevãzut la rîndul 7, care se va
impozita:
a) tranşa de fond de salarii cu impozit de 20%
(rd. 5 x 5%) 3.450 mii lei
b) tranşa de fond de salarii cu impozit de 50% 1.148 mii lei
───────────────
Total: 4.598 mii lei
11. Impozitul suplimentar datorat pe perioada ianuarie -
aprilie - total 1.264 mii lei
din care :
a) calculat cu cota de 20% [rd. 10a) x rd. 9a)] 690 mii lei
b) calculat cu cota de 50% [rd. 10b) x rd. 9b)] 574 mii lei
12. Impozitul suplimentar plãtit de unitate pe perioada
ianuarie-martie 943,6 mii lei
13. Impozitul suplimentar de plãtit în luna aprilie
(rd. 11 - rd. 12) 320,4 mii lei

B. La sfîrşitul anului

1. Profitul net realizat 95.000 mii lei
2. Procentul de constituire a fondului de stimulare,
stabilit de societatea comercialã 10%
3. Fondul de stimulare din profitul net 9.500 mii lei
4. Fondul total de salarii pentru care nu se plãteşte
impozit suplimentar 301.000 mii lei
5. Fondul total de salarii, inclusiv fondul de stimulare
din profitul net, pentru care nu se plãteşte impozit
suplimentar 310.500 mii lei
6. Fondul total de salarii, inclusiv fondul de stimulare
din profit, consumat:
- varianta a) 308.000 mii lei
- varianta b) 315.500 mii lei

În varianta a), considerînd cã pe 11 luni societatea comercialã a plãtit un
impozit suplimentar da 1.200 mii iei, acesta se restituie.
În varianta b) se efectueazã regularizarea impozitului astfel:

7. Depãşirea fondului prevãzut la rîndul 5
- în lei [rd. 6b) - rd. 5] 5.000 mii lei
- în % (rd. 7 : rd. 5) x 100 1,6%
8. Cota de impozit prevãzutã în anexa nr. 2 la Hotãrîrea
Guvernului nr. 21/1992 20%
9. Impozitul suplimentar datorat pe întregul an
(rd. 7 x rd. 8) 1.000 mii lei
10. Impozitul suplimentar plãtit pe 11 luni 1.200 mii lei
11. Impozitul de restituit (rd. 10 - rd. 9) 200 mii lei




ANEXA 3



Judeţul ....................... Obiectul de activitate (pe scurt)
Unitatea ...................... ......................................
Adresa ........................ ......................................
Data înfiinţãrii .............. Organul ierarhic (minister,
departament, prefectura etc.)
......................................
......................................

FIŞA
cuprinzind numãrul de personal, fondul de
salarii de referinţã şi alte elemente care au stat îa baza
determinãrii fondului de salarii de referinţã în luna octombrie 1991

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Indicatori U.M. Total Din care:
crt. muncitori
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Numãrul de personal existent in evidenţele
unitãţii la 31.X.1991 pers.
2. Fondul de salarii de referinţã în luna
octombrie 1991 mii lei

Elemente care au stat la baza determinãrii
fondului de salarii de referinţã şi numãrului de personal

- Fondul salariilor de bazã (cap. II, lit. a)
din Precizãrile Ministerului Muncii şi
Protecţiei Sociale şi Ministerului Economiei
şi Finanţelor nr. 104/180196/1992) mii lei
- Valoarea sporurilor la salariu (cap. II,
lit. c) din Precizãrile Ministerului Muncii
şi Protecţiei Sociale şi Ministerului
Economiei şi Finanţelor nr. 104/180196/1992) mii lei
- Adaosurile şi premiile medii realizate în
perioada august-octombrie 1991
- medie procentualã %
- suma ce s-a inclus în fondul de referinţã mii lei
- Valoarea indemnizaţiilor acordate membrilor
consiliilor împuterniciţilor statului,
consiliilor de administraţie, cenzorilor şi
comitetului de direcţie în luna octombrie
1991 mii lei
- Valoarea întregului fond de salarii de bazã
pentru care se datora impozit suplimentar în
luna octombrie 1991, conform anexei nr. 1 la
<>Hotãrîrea Guvernului nr. 127/1991 mii lei
- Valoarea medie lunarã a fondului de salarii
din perioada august-octombrie 1991, pentru
care se datora impozit suplimentar, potrivit
anexei nr. 4 la Hotãrîrea Guvernului nr.
127/1991 mii lei
- Numãrul de personal încadrat cu contract de
muncã pe duratã nedeterminatã la 31.X.1991
din care:
- numãrul de personal aflat în incapacitate
temporarã de muncã sau în concediu plãtit
pentru îngrijirea copiilor în vîrstã de
pînã la un an; pers.
- numãrul de personal aflat în şomaj tehnic; pers.
- numãrul de personal care urmeazã diferite
forme de pregãtire profesionalã în ţarã
sau în strãinãtate; pers.
- numãrul de personal aflat în concentrare
militarã; pers.
- Numãrul mediu de personal realizat în
perioada august-octombrie 1991 pers.
- Fondul total de salarii medii lunare plãtit
în perioada august - octombrie 1991 mii lei
- Salariul mediu lunar realizat în perioada
august - octombrie 1991 lei/pers.
- Impozitul suplimentar plãtit de unitate în
luna octombrie 1991, ca urmare a depãşirii
limitelor maxime ale salariilor de bazã
prevãzute în anexa nr. 1 la Hotãrîrea
Guvernului nr. 127/1991, astfel cum au fost
modificate prin Hotãrîrea Guvernului nr.
579/1991, a sporurilor şi a adaosurilor
conform anexei nr. 4 la Hotãrîrea Guvernului
nr. 127/1991 mii lei
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016