Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PRECIZARI METODOLOGICE din 30 octombrie 2000  privind compensarea unor obligatii de plata, potrivit prevederilor art. 65 alin. (6), (6^1) si (6^2) din   Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000 , modificata si completata prin   Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2000    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PRECIZARI METODOLOGICE din 30 octombrie 2000 privind compensarea unor obligatii de plata, potrivit prevederilor art. 65 alin. (6), (6^1) si (6^2) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000 , modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2000

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 16 noiembrie 2000
În aplicarea prevederilor art. 65 alin. (6), (6^1) şi (6^2) din <>Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000 , se emit urmãtoarele precizãri metodologice:
1. Sumele reprezentând contravaloarea în lei a garanţiilor în cota de 10% din valoarea utilajelor, echipamentelor, aparatajului şi construcţiilor metalice livrate pentru Combinatul minier de imbogatire a minereurilor acide cu conţinut de fier (CIM) de la Krivoi Rog, Ucraina, reţinute prin necreditare, se compenseazã pana la data de 15 decembrie 2000 cu obligaţiile de plata datorate bugetului de stat pana la data de 31 decembrie 1999 şi neachitate pana la data compensãrii, de cãtre societãţile comerciale furnizoare.
În înţelesul prezentelor precizãri metodologice data compensãrii este data întocmirii procesului-verbal de compensare.
În cuantumul obligaţiilor de plata datorate bugetului de stat nu se includ şi majorãrile de întârziere aferente sumelor compensate, calculate pana la data compensãrii inclusiv, care se scutesc la plata.
2. Procedura de compensare se realizeazã de organele fiscale teritoriale la care sunt înregistrate ca plãtitori de impozite şi taxe societãţile comerciale furnizoare, denumite în continuare organe fiscale competente, cu condiţia încheierii în prealabil, conform <>art. 65 alin. (6^1) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000 , a unei convenţii între fiecare societate comercialã şi Ministerul Industriei şi Comerţului. Prin convenţie se prevede obligaţia expresã a acestor societãţi comerciale furnizoare ca, în cadrul noilor termene de punere în funcţiune a combinatului şi în condiţiile ce vor fi stabilite prin noua înţelegere care va fi perfectata între Guvernul României şi Cabinetul de Miniştri al Ucrainei, sa aducã furnitura livrata, pe cheltuiala proprie, într-o noua garanţie externa care sa expire în termen de 12 luni de la data punerii în funcţiune a combinatului. Convenţia va fi întocmitã în 3 exemplare originale, dintre care un exemplar pentru Ministerul Industriei şi Comerţului, un exemplar pentru societatea comercialã şi al treilea exemplar va însoţi exemplarul procesului-verbal de compensare care va fi reţinut de organul fiscal.
3. În operaţiunea de compensare nu sunt cuprinse societãţile comerciale furnizoare aflate în procedura de dizolvare-lichidare, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, sau în procedura de reorganizare judiciarã şi faliment, conform prevederilor <>Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului, republicatã.
4. Societãţile comerciale furnizoare care se încadreazã în prevederile art. 65 alin. (6), (6^1) şi (6^2) din <>Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000 , care au încheiat convenţia cu Ministerul Industriei şi Comerţului, vor stabili valoarea în lei a garanţiilor reţinute şi vor întocmi pe propria rãspundere, în 4 exemplare, procesul-verbal de compensare prevãzut în modelul cuprins în anexa la prezentele precizãri metodologice.
Sumele reprezentând valoarea garanţiilor reţinute, potrivit pct. 1 din anexa, se stabilesc de cãtre aceste societãţi comerciale pe baza datelor cuprinse în documentele justificative proprii.
Procesul-verbal de compensare, semnat de directorul general şi de şeful compartimentului financiar-contabil al societãţii comerciale este transmis Ministerului Industriei şi Comerţului pentru verificare şi confirmarea pe propria rãspundere a realitãţii garanţiilor reţinute şi a cuantumului acestora, actualizat la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a României, în vigoare la data compensãrii, menţionate de societatea comercialã furnizoare şi rezultate din documentele justificative prezentate de aceasta, potrivit pct. 2 din anexa. Procesul-verbal de compensare va fi însoţit de un exemplar original al convenţiei.
Dupã confirmarea realitãţii garanţiilor cele 4 exemplare ale procesului-verbal de compensare, însoţite de convenţie, sunt transmise de cãtre Ministerul Industriei şi Comerţului organului fiscal teritorial la care este înregistratã ca plãtitor de impozite şi taxe societatea comercialã furnizoare, nominalizatã în document.
Organul fiscal teritorial competent va verifica mai întâi dacã societatea comercialã respectiva nu se afla în procedura de dizolvare-lichidare sau reorganizare judiciarã ori faliment, dupã care, numai pentru societãţile comerciale care nu se afla în aceste situaţii, va înscrie la pct. 3.1 din anexa cuantumul obligaţiilor datorate bugetului de stat pana la data de 31 decembrie 1999 şi neachitate pana la data compensãrii, pe feluri de impozite şi taxe.
Organul fiscal teritorial competent va efectua compensarea obligaţiilor bugetare datorate bugetului de stat în limita sumei reprezentând contravaloarea în lei a garanţiilor reţinute, prevãzutã la pct. 1.3 din anexa, şi în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, conform pct. 3.2 din anexa.
Pot fi stinse numai obligaţiile menţionate în procesul-verbal de compensare al cãrui model este prezentat în anexa la prezentele precizãri metodologice, cu menţiunea ca T.V.A. datoratã în vama nu face obiectul compensãrii.
Pentru impozitul pe salarii se vor compensa numai sumele reprezentând cota din acest impozit, aferentã bugetului de stat, care trebuia virata de societatea comercialã furnizoare.
5. Dupã efectuarea procedurii de stingere organul fiscal competent va retine un exemplar al procesului-verbal de compensare, împreunã cu exemplarul original al convenţiei care l-a însoţit, pentru operarea în evidenta a compensãrii obligaţiilor datorate bugetului de stat de cãtre societatea comercialã furnizoare, care se vor pãstra la dosarul fiscal al acesteia, iar pe celelalte 3 exemplare ale procesului-verbal le va transmite, dupã cum urmeazã:
- un exemplar societãţii comerciale furnizoare, pentru a sta la baza efectuãrii operaţiunii de compensare în contabilitatea proprie;
- un exemplar Ministerului Industriei şi Comerţului, pentru informarea ordonatorului principal de credite asupra rezultatelor compensãrii garanţiilor reţinute şi pãstrãrii acestuia împreunã cu convenţia, în vederea respectãrii obligaţiilor menţionate în aceasta;
- un exemplar direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti (serviciul buget şi achiziţii publice), la care este înregistratã societatea comercialã furnizoare ca plãtitor de impozite şi taxe, în vederea preluãrii şi prelucrãrii datelor din procesul-verbal de compensare.
Direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, va transmite informaţiile rezultate Ministerului Finanţelor - Direcţia generalã pentru tehnologia informatiei pana în ultima zi a fiecãrei luni în care s-a efectuat compensarea, pentru situaţiile primite pana la data de 25 a lunii respective, în conformitate cu instrucţiunile transmise de aceasta direcţie.
6. În cazul în care societãţile comerciale care au beneficiat de compensarea obligaţiilor bugetare nu şi-au îndeplinit obligaţiile asumate în convenţia încheiatã cu Ministerul Industriei şi Comerţului, acestea vor restitui contravaloarea garanţiilor compensate, actualizate la cursul de schimb valutar, comunicat de Banca Nationala a României, în vigoare la data restituirii garanţiei.
Aceste sume, care reprezintã venituri ale bugetului de stat, vor fi recuperate de organele fiscale teritoriale competente ale Ministerului Finanţelor, în baza convenţiei care constituie, potrivit legii, titlu executoriu.
7. Majorãrile de întârziere aferente obligaţiilor bugetare compensate se calculeazã şi se evidenţiazã de organele fiscale teritoriale competente în evidenta pe plãtitori şi se scutesc la plata, conform prevederilor <>art. 65 alin. (6) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000 , iar la nivelul societãţilor comerciale, persoane juridice, se reflecta în contul de ordine şi evidenta 8038 "Alte valori în afarã bilanţului", analitic distinct.
8. Reflectarea în contabilitatea agenţilor economici a acestor operaţiuni
Agenţii economici care efectueazã operaţiuni de compensare a obligaţiilor datorate bugetului de stat cu sumele reţinute cu titlu de garanţii, potrivit prevederilor art. 65 alin. (6), (6^1) şi (6^2) din <>Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000 , vor proceda, pe baza procesului-verbal de compensare aprobat de organele în drept, la efectuarea înregistrãrii:




% = 267 "Creanţe imobilizate" cu sumele
compensate
prevãzute la
pct. 3.2 din
procesul-verbal
de compensare
- 441 "Impozitul pe profit"
- 4423 "T.V.A. de plata"
- 444 "Impozitul pe salarii"
- 446 "Alte impozite, taxe
şi vãrsãminte asimilate"
- 448 "Alte datorii şi creanţe
cu bugetul statului"




ANEXA 1


Societatea Comercialã ................
Sediul ...............................
Cod fiscal ...........................


PROCES-VERBAL DE COMPENSARE
a garanţiilor reţinute în cota de 10% din valoarea utilajelor, echipamentelor etc., livrate la Combinatul minier de imbogatire a minereurilor acide cu conţinut de fier de la Krivoi Rog, Ucraina, care urmeazã sa fie compensate cu obligaţiile de plata datorate bugetului de stat, în conformitate cu prevederile <>art. 65 alin. (6), (6^1) şi (6^2) din Legea nr. 76/2000 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000


- model -




Nr. Explicaţii Numãrul Suma
crt. rândului lei
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3
-------------------------------------------------------------------------------
1. Date privind garanţiile reţinute
1.1. Valoarea în lei a garanţiilor de 10% la data
reţinerii, prin necreditare*)
1.2. Echivalentul în dolari S.U.A. al garanţiilor
reţinute la cursul de schimb valutar comunicat
de Banca Nationala a României, în vigoare la data
reţinerii .............................. USD
1.3. Valoarea în lei a garanţiilor reţinute, actualizatã
la cursul de schimb valutar comunicat de Banca
Nationala a României, în vigoare la data întocmirii
procesului-verbal de compensare 01 .....


Raspundem pentru datele de mai sus.

Director, Conducãtorul compartimentului
L.S. financiar-contabil,

2. Ministerul Industriei şi Comerţului

Confirmãm şi avizam pe propria rãspundere realitatea sumelor
prevãzute la pct. 1.


Ordonator principal de credite, Director,
L.S.

Organul fiscal teritorial .......................................

3.1. Obligaţii datorate bugetului de stat la data de
31 decembrie 1999, în suma totalã de .............., 02 .....
din care:
a) 010100 Impozit pe profit .................... 03 .....
b) 020101 Impozit pe salarii (cota aferentã
bugetului de stat) .......... 04 .....
c) 080103 Impozit pe dividende de la societãţile
comerciale ............ 05 .....
d) 130100 Taxa pe valoarea adãugatã ............. 06 .....
e) 140101 Accize ................ 07 .....
f) 140102 Impozit la titeiul şi la gazele naturale
din producţia interna .................. 08 .....
g) 170104 Taxa pe activitatea de prospecţiuni,
explorare şi exploatare a resurselor minerale ....... 09 .....
h) 220107 Venituri din concesiuni (redevenţe) ........ 10 .....

3.2. În baza art. 65 alin. (6), (6^1) şi (6^2) din Legea
nr. 76/2000, modificatã şi completatã prin Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 145/2000, în limita sumei
garanţiilor reţinute în cota de 10% se compenseazã
obligaţiile cãtre bugetul de stat,
în suma totalã de ......................................, 11 .....
din care:
a) 010100 Impozit pe profit ......................... 12 .....
b) 020101 Impozit pe salarii (cota aferentã
bugetului de stat) ........................... 13 .....
c) 080103 Impozit pe dividende de la societãţile
comerciale ................................. 14 .....
d) 130100 Taxa pe valoarea adãugatã .......... 15 .....
e) 140101 Accize ............................. 16 .....
f) 140102 Impozit la titeiul şi la gazele naturale
din producţia interna 17 .....
g) 170104 Taxa pe activitatea de prospecţiuni,
explorare şi exploatare a resurselor minerale ...... 18 .....
h) 220107 Venituri din concesiuni (redevenţe)....... 19 .....


Director, Şef serviciu,
L.S.

4. Suma garanţiilor reţinute în cota de 10%, rãmase
necompensate (1.3-3.2) 20 .....

-------------------------------------------------------------------------------


--------------
*) Prin data reţinerii se înţelege data înregistrãrii în extrasul de cont bancar a sumei în lei, reprezentând 90% din valoarea utilajelor, echipamentelor etc. livrate la CIM Krivoi Rog.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016