Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PRECIZARI din 3 mai 2007  pentru efectuarea modificarilor in executia bugetului de stat pe anul 2007 in conformitate cu prevederile   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PRECIZARI din 3 mai 2007 pentru efectuarea modificarilor in executia bugetului de stat pe anul 2007 in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 4 mai 2007

CAP. I
Reguli generale

ART. 1
(1) În scopul introducerii în execuţia bugetului de stat pe anul 2007 a modificãrilor determinate de aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2007 , ministerele nou-înfiinţate întocmesc şi prezintã unitãţilor Trezoreriei Statului conturi de execuţie, în structura prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Conturile de execuţie se întocmesc pe baza protocoalelor de predare-preluare şi se prezintã de cãtre ministerele nou-înfiinţate la unitãţile Trezoreriei Statului pânã la data de 21 mai 2007.
(3) Pentru ministerele nou-înfiinţate care au preluat atât codul fiscal, cât şi codul atribuit în Clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice în profil departamental al unui minister reorganizat/care şi-a încetat activitatea, transferul creditelor bugetare deschise şi al plãţilor de casã efectuate în limita acestora se efectueazã la nivelul unitãţilor Trezoreriei Statului în sistem informatic, fãrã a mai fi necesarã întocmirea conturilor de execuţie prevãzute la alin. (1).
ART. 2
Unitãţile Trezoreriei Statului, pe baza conturilor de execuţie primite de la ministerele nou-înfiinţate, în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (1), vor transfera în conturile acestora, pe bazã de notã contabilã, atât creditele bugetare deschise şi repartizate, cât şi plãţile de casã efectuate de la bugetul de stat de cãtre ministerele/ activitãţile preluate. În termen de 3 zile lucrãtoare de la transferul execuţiei bugetare, instituţiile publice implicate au obligaţia de a sesiza unitãţilor Trezoreriei Statului eventualele erori constatate.
ART. 3
(1) Pe seama instituţiilor publice ai cãror conducãtori au calitatea de ordonatori secundari sau terţiari de credite, finanţate integral de la bugetul de stat, care au trecut în subordinea altor ordonatori de credite bugetare şi şi-au pãstrat aceleaşi coduri fiscale, rãmân deschise la unitãţile Trezoreriei Statului aceleaşi conturi de credite bugetare deschise şi de cheltuieli bugetare, iar transferul execuţiei de casã a bugetului de stat (inclusiv al creditelor bugetare deschise) se asigurã la nivelul unitãţilor Trezoreriei Statului, în sistem informatic, prin arondarea conturilor respective la codurile fiscale ale ordonatorilor principali de credite în subordinea cãrora au trecut.
(2) Instituţiile publice prevãzute la alin. (1) au obligaţia de a solicita în scris unitãţilor Trezoreriei Statului rearondarea la codurile ordonatorilor principali de credite în subordinea cãrora au fost transferate, fãrã a fi necesare întocmirea şi depunerea în acest scop a conturilor de execuţie prevãzute la art. 1 alin. (2).
(3) Instituţiile publice ai cãror conducãtori au calitatea de ordonatori secundari sau terţiari de credite, finanţate integral de la bugetul de stat, care au trecut în subordinea altor ordonatori de credite bugetare şi care îşi modificã codul fiscal şi/sau îşi transferã conturile la altã unitate a Trezoreriei Statului, au obligaţia de a solicita în scris unitãţii Trezoreriei Statului la care au avut deschise conturile de credite bugetare deschise şi conturile de cheltuieli bugetare transferarea soldurilor acestor conturi în conturile care se deschid pe noile coduri fiscale sau în conturile care se deschid la altã unitate a Trezoreriei Statului, dupã caz.
(4) Unitãţile Trezoreriei Statului, pe baza solicitãrilor prevãzute la alin. (3), transferã pe bazã de notã contabilã, în conturile care se deschid pe noile coduri fiscale sau în conturile deschise la altã unitate a Trezoreriei Statului, dupã caz, atât creditele bugetare deschise şi repartizate, cât şi plãţile de casã efectuate de la bugetul de stat în limita acestora. În termen de 3 zile lucrãtoare de la transferul execuţiei bugetare, instituţiile publice implicate au obligaţia de a sesiza unitãţilor Trezoreriei Statului eventualele erori constatate.
(5) În cazul transferului creditelor bugetare deschise şi al plãţilor de casã efectuate în limita acestora în conturi deschise la alte unitãţi ale Trezoreriei Statului, nota contabilã prin care se efectueazã transferul se întocmeşte de cãtre unitatea Trezoreriei Statului de la care se transferã execuţia, în douã exemplare. Pe baza exemplarului nr. 1, unitatea Trezoreriei Statului de la care se transferã execuţia bugetarã anuleazã creditele bugetare din conturile corespunzãtoare de credite bugetare deschise, precum şi plãţile de casã ale instituţiei publice respective, iar exemplarul nr. 2 se transmite unitãţii Trezoreriei Statului care preia execuţia bugetarã şi care va înregistra sumele înscrise în nota contabilã, în conturile corespunzãtoare de credite bugetare deschise şi de cheltuieli ale bugetului de stat.
Operaţiunile de transferare a plãţilor de casã între unitãţi diferite ale Trezoreriei Statului se înregistreazã în contabilitatea acestora, astfel:


- la unitatea Trezoreriei Statului de la care se transferã plãţile,

% = 23 "Cheltuielile bugetului de stat"
61.99.03 "Cont corespondent al
Trezoreriei Statului - decontãri
intertrezorerii în curs de
lãmurire"; sau
61.99.04 "Cont corespondent al
Trezoreriei Statului - decontãri
intratrezorerii în curs de
lãmurire";

- la unitatea Trezoreriei Statului la care se transferã plãţile,

23 "Cheltuielile bugetului de stat" = %
61.99.03 "Cont corespondent al
Trezoreriei Statului - decontãri
intertrezorerii în curs de
lãmurire"; sau
61.99.04 "Cont corespondent al
Trezoreriei Statului - decontãri
intratrezorerii în curs de
lãmurire".



La nivelul plãţilor de casã înscrise în exemplarul nr. 2 din nota contabilã, unitatea Trezoreriei Statului la care s-a transferat execuţia bugetarã întocmeşte ordin de platã pentru Trezoreria Statului (OPT), prin care vireazã totalul sumelor pentru fiecare instituţie publicã preluatã (înregistrate în creditul contului 61.99.03 "Cont corespondent al Trezoreriei Statului - decontãri intertrezorerii în curs de lãmurire" sau 61.99.04 "Cont corespondent al Trezoreriei Statului - decontãri intratrezorerii în curs de lãmurire") în contul 61.99.03 "Cont corespondent al Trezoreriei Statului - decontãri intertrezorerii în curs de lãmurire" sau 61.99.04 "Cont corespondent al Trezoreriei Statului - decontãri intratrezorerii în curs de lãmurire" al unitãţii Trezoreriei Statului de la care s-a efectuat preluarea.
ART. 4
Pânã la data de 30 mai 2007, activitãţile de trezorerie şi contabilitate publicã judeţene, a municipiului Bucureşti şi trezoreriile sectoarelor municipiului Bucureşti vor transmite Ministerului Economiei şi Finanţelor - Direcţia generalã a contabilitãţii publice şi a sistemului de decontãri în sectorul public situaţia creditelor bugetare deschise, transferate potrivit art. 2 şi 3, pe ordonatori principali de credite şi, în cadrul acestora, pe capitole şi titluri de cheltuieli, conform situaţiei prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 5
În cazul instituţiilor publice sau al activitãţilor din structura instituţiilor publice care au trecut în subordinea altor ordonatori de credite şi pentru care finanţarea cheltuielilor se asigurã de la alte capitole şi/sau alte titluri de cheltuieli decât cele de la care acestea s-au finanţat anterior reorganizãrii, se va proceda astfel:
a) Ordonatorii de credite ai instituţiilor publice care au preluat instituţiile sau activitãţile respective vor solicita în scris unitãţilor Trezoreriei Statului la care au conturile deschise transferul creditelor bugetare deschise şi al plãţilor de casã de la capitolul şi titlul de cheltuieli bugetare de la care acestea au fost efectuate la capitolul şi titlul de cheltuieli bugetare de la care urmeazã a fi finanţate.
La solicitarea adresatã unitãţii Trezoreriei Statului se vor anexa protocolul de predare-primire, precum şi bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat, în condiţiile legii, dupã reorganizarea prevãzutã în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2007 .
b) Pe baza solicitãrilor prevãzute la lit. a), unitãţile Trezoreriei Statului efectueazã transferul creditelor bugetare deschise şi al plãţilor de casã efectuate în limita acestora la capitolul şi titlul de cheltuieli bugetare la care au fost aprobate creditele bugetare respective în bugetul instituţiei publice, pe bazã de notã contabilã. Pentru aceste operaţiuni, activitãţile de trezorerie şi contabilitate publicã judeţene, a municipiului Bucureşti şi trezoreriile sectoarelor municipiului Bucureşti vor întocmi situaţia prevãzutã în anexa nr. 3, care se transmite Ministerului Economiei şi Finanţelor - Direcţia generalã a contabilitãţii publice şi a sistemului de decontãri în sectorul public pânã la data de 30 mai 2007.
ART. 6
(1) Conturile de disponibilitãţi deschise pe numele ministerelor sau ale altor instituţii publice care s-au reorganizat ori au fost preluate în structura sau în subordinea unor ministere nou-înfiinţate, dar şi-au pãstrat aceleaşi coduri fiscale, rãmân nemodificate, iar transferul sumelor aflate în soldul acestor conturi se asigurã la nivelul unitãţilor Trezoreriei Statului, în sistem informatic, prin arondarea conturilor respective la codurile fiscale ale ordonatorilor principali de credite în subordinea cãrora au trecut.
(2) În cazul în care în conturile de disponibilitãţi deschise pe numele ministerelor care s-au reorganizat/şi-au încetat activitatea existã fonduri aferente unor activitãţi preluate de ministere nou-înfiinţate diferite, distribuirea fondurilor respective se face la solicitarea scrisã comunicatã unitãţilor Trezoreriei Statului la care conturile au fost deschise, aprobatã de ordonatorul principal de credite al ministerelor nou-înfiinţate, avizatã de ministerul reorganizat/care şi-a încetat activitatea.
(3) Pe baza solicitãrilor prevãzute la alin. (2) şi în conturile indicate în acestea, unitãţile Trezoreriei Statului transferã sumele respective pe bazã de ordine de platã pentru Trezoreria Statului.
(4) Transferul veniturilor bugetare încasate şi al plãţilor de casã efectuate în anul curent, derulate prin conturile de disponibilitãţi prevãzute la alin. (1), se înregistreazã numai în contabilitatea proprie a instituţiilor publice implicate.

CAP. II
Dispoziţii finale

ART. 7
Instituţiile publice implicate în procesul de reorganizare conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2007 vor avea în vedere prevederile pct. 1.5 din Normele metodologice privind închiderea conturilor contabile, întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare ale instituţiilor publice la 31 decembrie 2006, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 40/2007 .
ART. 8
Ordonatorii de credite a cãror activitate a fost reorganizatã prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2007 vor lua mãsuri pentru aplicarea în bune condiţii a prezentelor precizãri şi pentru definitivarea operaţiunilor de modificare a execuţiei bugetare şi a înregistrãrii în contabilitate a tuturor operaţiunilor efectuate, pânã la data de 21 mai 2007, precum şi pentru depunerea la unitãţile Trezoreriei Statului a noilor bugete aprobate în condiţiile legii.
ART. 9
Pentru situaţiile particulare determinate de aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2007 , care nu se încadreazã în prevederile cap. I, Ministerul Economiei şi Finanţelor, la propunerea ordonatorilor principali de credite implicaţi, va elabora precizãri specifice.


ANEXA 1
la precizãri



Ministerul (autoritatea centralã) .................................
Instituţia publicã care a preluat structura/activitatea ...........
Cod fiscal ........................................................

Ministerul (autoritatea centralã) .................................
Instituţia publicã care a predat structura/activitatea ............
Cod fiscal ........................................................

CONT DE EXECUŢIE BUGETARĂ ÎNCHEIAT LA DATA DE..................

- lei -
┌──────────────────────────┬────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Capitol de cheltuieli │ Credite deschise şi │ Plãţi de casã efectuate │
│ │ repartizate │ │
├──────────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────────┤
│- cu defalcare pe titluri │ │ │
│ de cheltuieli │ │ │
│ │ │ │
└──────────────────────────┴────────────────────────┴─────────────────────────┘

Ordonator de credite*), Conducãtorul compartimentului
...................... financiar-contabil*),
...................


*) Ai ministerelor nou-înfiinţate.



ANEXA 2
la precizãri



DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A JUDEŢULUI ............
ACTIVITATEA DE TREZORERIE ŞI CONTABILITATE PUBLICĂ

SITUAŢIA
creditelor bugetare deschise,
transferate între ordonatorii principali de credite
în condiţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2007

- lei -
┌────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬───────────────┐
│ Denumirea │ Denumirea │ Capitolul de │ │
│ ordonatorului │ ordonatorului │cheltuieli bugetare,│ │
│principal de credite│principal de credite│ cu defalcare │ Suma │
│ de la care s-a │ la care s-a │ pe titluri │ │
│ transferat │ transferat │ de cheltuieli/cod │ │
│ execuţia/cod │ execuţia/cod │ │ │
├────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
└────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴───────────────┘

Trezorier şef, Şef serviciu,
................. ...............




ANEXA 3
la precizãri



DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A JUDEŢULUI ......
ACTIVITATEA DE TREZORERIE ŞI CONTABILITATE PUBLICĂ

SITUAŢIA
creditelor bugetare deschise, transferate la
alte capitole/titluri de cheltuieli bugetare

- lei -
┌────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬───────────────┐
│ Denumirea │ Capitolul/Titlul de│ Capitolul/Titlul de│ │
│ ordonatorului │cheltuieli bugetare,│cheltuieli bugetare,│ │
│ principal de │ de la care s-a │ la care s-a │ Suma │
│ credite/cod │ transferat │ transferat │ │
│ │ suma/cod │ suma/cod │ │
├────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
└────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴───────────────┘

Trezorier şef, Şef serviciu,
................. ...............



--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016