Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PRECIZARI din 18 iulie 2007  de aplicare a unor prevederi din normele metodologice de aplicare a titlului VII Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PRECIZARI din 18 iulie 2007 de aplicare a unor prevederi din normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 509 din 30 iulie 2007

1. Operatorii economici care intrã sub incidenţa prevederilor alin. (1) al pct. 5^1.3 din normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumite în continuare norme metodologice, care efectueazã achiziţii în regim suspensiv de produse energetice prevãzute la <>art. 175 alin. (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de la antrepozite fiscale din alte state membre, vor deţine pe lângã autorizaţia de utilizator final şi calitatea de operator înregistrat.
2. Operatorii economici care intrã sub incidenţa prevederilor alin. (1) al pct. 5^1.3 din normele metodologice, care efectueazã achiziţii în regim suspensiv de produse energetice, altele decât cele prevãzute la art. 175 alin. (3) din Codul fiscal, de la antrepozite fiscale din alte state membre, pot obţine calitatea de operator înregistrat în cazul în care furnizorii acestor produse o solicitã.
3. Operatorii economici care efectueazã achiziţii intracomunitare de produse energetice în regim suspensiv, în vederea utilizãrii în scopurile prevãzute la art. 201 din Codul fiscal, trebuie sã deţinã calitatea de operator înregistrat.
4. (1) Pentru situaţiile prevãzute la pct. 1-3, calitatea de operator înregistrat se obţine prin depunerea la autoritatea fiscalã centralã a cererii de autorizare, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 7 la normele metodologice, astfel cum a fost modificatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.861/2006 .
(2) Cererea de autorizare va fi însoţitã de urmãtoarele documente:
- copia autorizaţiei de utilizator final deţinutã de solicitant, valabilã la data depunerii cererii, pentru situaţiile în care se elibereazã astfel de autorizaţii;
- copia contractelor încheiate cu antrepozitarii autorizaţi din statele membre de expediţie;
- declaraţia pe propria rãspundere privind locurile unde urmeazã a fi recepţionate produsele.
(3) În cazul produselor accizabile pentru care în codul fiscal este prevãzut expres nivel de accizã, operatorul înregistrat are obligaţia sã constituie garanţia în conformitate cu prevederile pct. 12^2 din normele metodologice.
5. Obligativitatea vizãrii documentului administrativ de însoţire de cãtre autoritatea fiscalã a locului de expediere, prevãzutã la alin. (3) al pct. 14 din normele metodologice, intervine numai în cazul antrepozitarilor din România, autorizaţi pentru producţia de alcool etilic ca materie primã.
6. (1) Operatorii economici care deţin magazine autorizate sã funcţioneze în regim duty free şi care prin efectul legii sunt asimilate antrepozitelor fiscale de depozitare în baza autorizaţiei de duty free vor solicita atribuirea codului de accize în vederea înscrierii în Registrul naţional al operatorilor de produse accizabile armonizate. Pentru aceasta, operatorul economic va depune la autoritatea fiscalã centralã o cerere însoţitã de autorizaţia de duty free. Cererea va conţine informaţii cu privire la datele de identificare ale operatorului economic şi ale magazinelor pe care le deţine.
(2) Codul de accize care se atribuie operatorului economic autorizat sã funcţioneze în regim duty free şi, respectiv, magazinului sau magazinelor pe care le deţine va fi stabilit prin decizie a Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate şi va fi înscris pe autorizaţia de duty free.
7. Procedura prevãzutã la pct. 10 din normele metodologice este aplicabilã şi în cazul pierderii celorlalte autorizaţii emise de autoritatea fiscalã competentã operatorilor economici pentru operaţiuni cu produse accizabile.
8. Autoritãţile fiscale, la cererea operatorilor economici prevãzuţi la pct. 23.2 din normele metodologice, pot solicita instituţiilor financiare sau Trezoreriei Statului eliberarea garanţiilor constituite pentru obţinerea autorizaţiilor de utilizatori finali de produse energetice, rãmase fãrã obiect prin eliminarea obligaţiei de a prezenta o astfel de garanţie la autoritatea fiscalã prevãzutã la pct. 23.2 din normele metodologice, astfel cum a fost modificat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 213/2007 .
9. Operaţiunea exclusivã de amestec în vrac dintre biocarburanţi şi carburanţii tradiţionali, prevãzutã la alin. (5) al pct. 23.8 din normele metodologice, se poate realiza numai în antrepozite fiscale de depozitare, sub supraveghere fiscalã.
10. În aplicarea prevederilor pct. 23.10 din normele metodologice, produsul rezultat din amestecul dintre biocarburanţi şi carburanţii tradiţionali intrã sub incidenţa marcãrii atunci când este destinat a fi utilizat drept combustibil pentru motor în situaţiile prevãzute la art. 201 alin. (1) din Codul fiscal, pentru care se acordã scutire de la plata accizelor, potrivit legii.
11. (1) Autorizaţiile de utilizator final se elibereazã pentru fiecare furnizor.
(2) Atunci când beneficiarul scutirii solicitã o autorizaţie de utilizator final pentru un nou furnizor, cantitatea care va fi înscrisã în aceastã autorizaţie va fi cel mult egalã cu diferenţa dintre cantitatea estimatã ca fiind necesarã pe parcursul unui an şi cantitãţile efectiv achiziţionate în acelaşi an, în baza altei autorizaţii de utilizator final.
12. În aplicarea prevederilor pct. 37 din normele metodologice, eliberarea în consum a produselor energetice de cãtre antrepozitarii autorizaţi este obligatoriu a se realiza potrivit alin. (1) şi (2) ale acestui punct.
13. Intrã sub incidenţa prevederilor pct. 62 alin. (4) teza a 3-a din normele metodologice comercializarea bãuturilor alcoolice îmbuteliate în butelii sau cutii a cãror capacitate depãşeşte 3 litri.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016