Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   POZITIE COMUNA nr. 792 din 14 noiembrie 2005  privind masurile restrictive impotriva statului Uzbekistan*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

POZITIE COMUNA nr. 792 din 14 noiembrie 2005 privind masurile restrictive impotriva statului Uzbekistan*)

EMITENT: CONSILIUL EUROPEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 475 bis din 1 iunie 2006
---------
*) Aprobatã de <>Ordinul nr. 499 din 3 aprilie 2006 , publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 475 din 1 iunie 2006.


(Acte adoptate conform Titlului V din Tratatul privind Uniunea Europeana)

CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,
avand in vedere Tratatul privind Uniunea Europeana si in special articolul 15,
Intrucat,
(1) In data de 23 mai 2005, Consiliul a condamnat cu hotarare modul excesiv, disproportionat si nediscriminatoriu de utilizare a fortei de catre fortele de securitate din Uzbekistan in timpul evenimentelor din Andijan din mai si si-a exprimat profundul regret cu privire la esecul autoritatilor uzbece de a raspunde corespunzator cererii Natiunilor Unite de a derula o ancheta internationala independenta a acestor evenimente.
(2) In data de 13 iunie 2005, Consiliul a condamnat refuzul autoritatilor uzbece de a permite derularea unei anchete internationale independente a evenimentelor recente din Andijan, reiterandu-si convingerea ca o ancheta internationala independenta credibila trebuie sa se deruleze si a indemnat autoritatile uzbece sa-si reconsidere pozitia pana la sfarsitul lunii iunie 2005.
(3) In data de 18 iulie, Consiliul a reamintit concluziile sale din 23 mai si 13 iunie si si-a exprimat regretul cu privire la faptul ca autoritatile din Uzbekistan nu si-au reconsiderat pozitia pana la incheierea termenului limita de la sfarsitul lunii iunie. Cu aceasta ocazie Consiliul a aratat ca va analiza masuri impotriva statului Uzbekistan cum ar fi introducerea unui embargo privind exporturile catre Uzbekistan de armament, echipamente militare, precum si echipamente care ar putea fi utilizate pentru represiuni interne, precum si alte masuri cu acest scop.
(4) In data de 3 octombrie 2005, Consiliul si-a exprimat din nou ingrijorarea profunda cu privire la situatia din Uzbekistan si a condamnat cu hotarare refuzul autoritatilor uzbece de a permite desfasurarea unei anchete internationale independente cu privire la evenimentele recente din Andijan din mai. A declarat ca acorda in continuare o importanta primordiala unei anchete internationale credibile, independente si transparente.
(5) In lumina utilizarii fortei in mod excesiv, disproportionat si nediscriminatoriu de catre fortele de securitate din Uzbekistan in timpul evenimentelor din Andijan, Consiliul a decis sa impuna un embargo privind exporturile catre Uzbekistan de armament, echipamente militare si alte echipamente care ar putea fi utilizate pentru represiuni interne.
(6) De asemenea, Consiliul a decis implementarea restrictiilor de admitere in Uniunea Europeana indreptate impotriva acelor persoane care sunt direct raspunzatoare pentru modul disproportionat si nediscriminatoriu de utilizare a fortei in Andijan si pentru obstructionarea unei anchete independente.
(7) Consiliul a decis implementarea acestor masuri pe o perioada initiala de un an. In acest timp, Consiliul va revizui masurile luate in lumina oricaror schimbari semnificative ale situatiei actuale, in special cu privire la:
(i) derularea si rezultatul proceselor in curs de desfasurare cu privire la cei acuzati de precipitare si participare la tulburarile din Andijan;
(ii) situatia privind detentia si hartuirea celor care au pus la indoiala versiunea autoritatilor uzbece cu privire la evenimentele din Andijan;
(iii) cooperarea statului Uzbekistan cu un raportor international independent numit sa investigheze tulburarile din Andijan;
(iv) rezultatul unei anchete internationale independente,
precum si cu privire la orice alta actiune care demonstreaza dorinta autoritatilor uzbece de a se ralia la principiile respectarii drepturilor omului, domniei legii si libertatilor fundamentale.
(8) Actiunea Comunitatii este necesara in vederea aplicarii anumitor masuri,

ADOPTA PREZENTA POZITIE COMUNA:

ART. 1
1. Vanzarea, furnizarea, transferul sau exportul de armament si materiale aferente de orice tip, inclusiv arme si munitii, vehicule militare si echipamente, echipamente paramilitare si piese de schimb pentru articolele mai sus mentionate, catre Uzbekistan de catre cetateni ai Statelor Membre sau de pe teritoriile Statelor Membre sau de pe ambarcatiuni sau aeronave utilizand steagul acestora, este interzisa indiferent de originea articolelor.
2. Vanzarea, furnizarea, transferul sau exportul catre Uzbekistan a echipamentelor enumerate in Anexa I, care ar putea fi utilizate pentru reprimare interna este interzisa.
3. Sunt interzise:
(i) Oferirea de asistenta tehnica, servicii de brokeraj, precum si alte servicii referitoare la activitati militare si la furnizarea, producerea, mentinerea si utilizarea armamentului si a materialelor aferente de orice tip, inclusiv arme si munitii, vehicule militare si echipamente, echipamente paramilitare si piese de schimb pentru articolele mai sus mentionate sau a altor echipamente care ar putea fi utilizate pentru reprimare interna, oferite direct sau indirect oricarei persoane fizice sau juridice, entitate sau organism din Uzbekistan sau in vederea utilizarii in Uzbekistan.
(ii) Oferirea de finantare sau asistenta financiara aferenta activitatilor militare, inclusiv granturi, imprumuturi si asigurare pentru creditele la export, in scopul oricarei vanzari, furnizari, transfer sau export de armament si materiale aferente sau in scopul furnizarii asistentei tehnice aferente, serviciilor de brokeraj sau a altor servicii sau referitoare la echipamente ce pot fi utilizate pentru reprimare interna, oferite direct sau indirect oricarei persoane fizice sau juridice, entitate sau organism din Uzbekistan sau in vederea utilizarii in Uzbekistan.
ART. 2
1. Articolul 1 nu se va aplica in ceea ce priveste:
(i) vanzarea, furnizarea, transferul sau exportul de echipamente militare neletale menite numai pentru uz in scopuri umanitare sau de protectie sau numai pentru programele de consolidare institutionala ale Natiunilor Unite, Uniunii Europene si ale Comunitatii sau pentru operatiunile de management a situatiilor de criza ale Uniunii Europene si ale Natiunilor Unite;
(ii) furnizarea, transferul sau exportul de armament si echipamente la care se face referire in articolul 1 pentru fortele din Uzbekistan ale celor care contribuie la Forta Internationala de Asistenta pentru Securitate (FIAS) si la "Operatiunea Sustinerea Libertatii" (OSL);
(iii) vanzarea, furnizarea, transferul sau exportul de echipamente care pot fi utilizate pentru reprimare interna, dar menite numai pentru uz in scopuri umanitare sau de protectie;
(iv) furnizarea de mijloace de finantare, asistenta financiara sau asistenta tehnica aferente echipamentelor la care se face referire la punctele (i), (ii) si (iii),
cu conditia ca aceste exporturi si asistenta sa fie aprobate anterior de catre autoritatea competenta relevanta.
2. Articolul 1 nu se va aplica in ceea ce priveste imbracamintea de protectie, inclusiv veste anti-glont si casti militare, pentru propria folosinta, exportate temporar catre Uzbekistan de catre personalul Natiunilor Unite, personalul Uniunii Europene, Comunitate sau statele membre, reprezentanti ai presei si a celor angajati in actiuni umanitare si de dezvoltare, precum si a personalului aferent, pentru propria folosinta.
ART. 3
1. Statele Membre vor lua masurile necesare pentru a preveni intrarea sau tranzitarea teritoriilor lor de catre persoanele enumerate in Anexa II, care sunt direct raspunzatoare pentru modul nediscriminatoriu si disproportionat de utilizare a fortei in Andijan si pentru obstructionarea unei anchete independente.
2. Paragraful 1 nu va obliga nici un Stat Membru sa refuze intrarea propriilor cetateni pe teritoriul lor.
3. Paragraful 1 va fi aplicat fara a aduce atingere cazurilor in care un Stat Membru este obligat sa se supuna unei prevederi din legislatia internationala, astfel:
(i) ca tara gazda a unei organizatii internationale inter-guvernamentale;
(ii) ca tara gazda a unei conferinte internationale, intrunita de catre Natiunile Unite sau sub auspiciile Natiunilor Unite;
(iii) conform unui acord multilateral care confera privilegii si imunitate; sau
(iv) conform Tratatului de Conciliere din 1929 (Pactul Lateran) incheiat de Vatican si Italia.
4. Paragraful 3 se aplica si atunci cand un Stat Membru gazduieste Organizatia pentru Securitate si Cooperare in Europa (OSCE).
5. Consiliul va fi informat oficial in toate cazurile in care un stat membru face o exceptie conform paragrafelor 3 si 4.
6. Statele Membre pot face exceptie de la masurile impuse conform paragrafului 1 atunci cand calatoria se justifica prin argumente cum ar fi: o nevoie umanitara urgenta sau participarea la intalniri inter-guvernamentale, inclusiv cele promovate de catre Uniunea Europeana, acolo unde dialogul politic este condus in asa fel incat promoveaza democratia, drepturile omului si domnia legii in Uzbekistan.
7. In cazul in care un Stat Membru doreste sa faca o exceptie, conform paragrafului 6, acesta va inainta o notificare scrisa catre Consiliu. Exceptia va fi permisa numai daca nu exista obiectii din partea unuia sau mai multor membri ai Consiliului, inaintate in scris intr-un termen de 48 de ore de la primirea notificarii privind exceptia propusa. In cazul in care unul sau mai multi membri ai Consiliului ridica obiectii, Consiliul, hotarand cu majoritate calificata, poate lua decizii cu privire la aprobarea exceptiei propuse.
8. In cazul in care, conform paragrafelor 3, 4, 6 si 7, un stat membru autorizeaza intrarea sau tranzitul persoanelor enumerate in Anexa II, pe teritoriul sau, autorizarea se va limita la scopul pentru care aceasta este acordata si la persoanele la care se face referire in autorizatia respectiva.
ART. 4
Nu va avea loc nici o sedinta tehnica programata in conformitate cu Acordul de Parteneriat si Cooperare care stabileste parteneriatul dintre Comunitatile Europene si statele lor membre, pe de o parte, si Republica Uzbekistan, pe de alta parte*1).
------------
*1) JO L 229, 31.8.1999, p, 3.

ART. 5
Prezenta Pozitie Comuna se va aplica pe o perioada de 12 luni. Va fi revizuita in mod constant. Va fi actualizata sau modificata, dupa caz, in cazul in care Consiliul considera ca obiectivele sale nu au fost indeplinite
ART. 6
Prezenta Pozitie Comuna va intra in vigoare la data adoptarii sale.
ART. 7
Prezenta Pozitie Comuna va fi publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Adoptata la Bruxelles, 14 noiembrie 2005.

Pentru Consiliu
Presedinte
T. JOWELL

ANEXA I

Lista echipamentelor care pot fi utilizate
pentru reprimare interna

Echipamentele pentru reprimare interna la care se face referire in articolul 1 alin. (2)
Lista de mai jos nu include articole proiectate sau modificate special in scopul utilizarii militare.
1. Casti de protectie balistica, casti de protectie pentru miscari de strada, scuturi de protectie balistica si pentru miscari de strada si componente special proiectate pentru acestea
2. Echipamente special create pentru prelevarea amprentelor
3. Proiectoare actionate electric
4. Echipamente de constructie cu protectie balistica
5. Cutite de vanatoare.
6. Echipamente de productie proiectate special pentru productia de pusti de vanatoare
7. Echipamente pentru incarcare manuala a munitiei.
8. Dispozitive de interceptare a comunicatiilor.
9. Semiconductori pentru detectori optici
10. Tuburi de amplificare a imaginii
11. Obiective pentru arme telescopice
12. Arme cu teava neghintuita si munitia aferenta, altele decat cele proiectate special pentru utilizarea militara si a componentelor aferente proiectate special, cu exceptia urmatoarelor articole:
- pistoale de semnalizare;
- arme cu aer comprimat si arme cu cartus proiectate ca scule industriale sau pentru anestezierea fara cruzime a animalelor inainte de sacrificare.
13. Simulatoare de instruire pentru utilizarea armelor de foc si a accesoriilor si componentelor aferente proiectate sau modificate special in acest scop.
14. Bombe si grenade, altele decat cele proiectate special pentru utilizarea militara si a componentelor aferente proiectate special.
15. Protectii de corp, altele decat cele produse la standarde sau cu specificatii militare si a componentelor aferente proiectate special.
16. Vehicule utilitare pentru orice tip de drum capabile a fi folosite ca vehicule de teren produse sau echipate de protectie balistica si protectii de profil pentru astfel de vehicule.
17. Tunuri de apa si componentele aferente proiectate sau modificate special.
18. Vehicule echipate cu tunuri de apa.
19. Vehicule special proiectate sau modificate pentru a fi electrificate in scopul apararii frontierelor si componentele aferente proiectate sau modificate special in acest scop.
20. Dispozitive acustice prezentate de producator sau furnizor ca fiind adecvate pentru controlul miscarilor de strada si componentele aferente proiectate sau modificate special in acest scop.
21. Lanturi pentru picioare, lanturi de grup, catuse si centuri cu electrosoc, proiectate special pentru imobilizarea persoanelor, cu exceptia urmatoarelor articole:
- catuse a caror dimensiune maxima totala, inclusiv lantul, nu depaseste 240 mm, la inchidere.
22. Dispozitive portabile proiectate sau modificate in scopul controlului miscarilor de strada sau autoprotectiei prin administrarea unei substante ce produce incapacitatea (cum ar fi gaz lacrimogen sau pulverizator cu piper) si componentele aferente proiectate special.
23. Dispozitive portabile proiectate sau modificate in scopul controlului miscarilor de strada sau a autoprotectiei prin administrarea unui soc electric (inclusiv bastoane cu socuri electrice, scuturi cu socuri electrice, dispozitive cu socuri electrice si pistoale cu socuri electrice proiectate la distanta (tasere)) si componentele aferente proiectate sau modificate special in acest scop.
24. Echipamente electronice pentru depistarea explozibilelor ascunse si componentele aferente proiectate special, cu exceptia:
- echipamentelor de inspectare TV sau a celor cu raze X.
25. Echipamente electronice de bruiaj proiectate special pentru prevenirea detonarii prin telecomanda radio a dispozitivelor improvizate si componentele aferente proiectate special in acest scop.
26. Echipamente si dispozitive proiectate special pentru initierea exploziilor prin mijloace electrice sau neelectrificate, inclusiv dispozitive de declansare a focului, detonatori, aprinzatoare, activatoare si coarda pentru detonare, si componentele aferente proiectate special in acest scop, cu exceptia:
- celor proiectate special pentru uz comercial specific constand in actionarea sau functionarea prin mijloace explozibile a altor aparate sau dispozitive a caror functie nu este producerea exploziilor (de exemplu: perne de aer auto, interceptori de cresteri bruste de tensiune ale declansatoarelor de stingatoare de incendii)
27. Echipamente si dispozitive proiectate special pentru eliminarea prin explozie a mijloacelor de artilerie, cu exceptia urmatoarelor articole:
- huse pentru bombe;
- containere proiectate pentru pastrarea obiectelor despre care se cunoaste sau se suspecteaza ca ar fi dispozitive explozive artizanale.
28. Echipamente pentru vedere nocturna si pentru imagini termice si tuburi de amplificare a imaginii sau semiconductori de senzori pentru acestea
29. Incarcaturi explozibile liniare.
30. Explozibili si compusi aferenti dupa cum urmeaza:
- amatol,
- nitroceluloza (cu un continut de nitrogen mai mare de 12,5%),
- nitroglicol,
- tetranitrat de pentaeritritol (PETN),
- clorura de picril
- tinitorfenilmetilnitramina (tretil)
- trinitrotoluen - 2, 4, 6 (TNT)
31. Programe informatice proiectate special si mijloace tehnologice necesare articolelor enumerate.

ANEXA II

Lista persoanelor la care se face referire
in articolul 3 din prezenta Pozitie Comuna

1. Nume, prenume: Almatov, Zakirjan
Cunoscut si sub numele de:
Sex: masculin
Titlu, functie: Ministru de Interne
Adresa (nr., strada, cod postal, localitate, tara): Tashkent, Uzbekistan
Data nasterii: 10 octombrie 1949
Locul nasterii (localitate, tara): Tashkent, Uzbekistan
Pasaport sau cod numeric personal (inclusiv statul in care a fost emis si data si locul emiterii): Pasaport nr. DA 0002600 (Pasaport diplomatic)
Nationalitate: uzbeca
Alte informatii (de exemplu: numele tatalui si al mamei, cod fiscal, numar de telefon sau fax): nicio informatie

2. Nume, prenume: Mullajonov, Tokhir Okhunovich
Cunoscut si sub numele de: pronuntie alternativa pentru prenumele: Mullajanov
Sex: masculin
Titlu, functie: Adjunct-prim Ministerul de Interne
Adresa (nr., strada, cod postal, localitate, tara): Tashkent, Uzbekistan
Data nasterii: 10 octombrie 1950
Locul nasterii (localitate, tara): Ferghana, Uzbekistan
Pasaport sau cod numeric personal (inclusiv statul in care a fost emis si data si locul emiterii): Pasaport nr. DA 0003586 (Pasaport diplomatic) expira la data de 05/11/2009
Nationalitate: uzbeca
Alte informatii (de exemplu: numele tatalui si al mamei, cod fiscal, numar de telefon sau fax): nicio informatie

3. Nume, prenume: Gulamov, Kadir Gafurovich
Cunoscut si sub numele de:
Sex: masculin
Titlu, functie: Ministru al Apararii
Adresa (nr., strada, cod postal, localitate, tara): Tashkent, Uzbekistan
Data nasterii: 17 februarie 1945
Locul nasterii (localitate, tara): Tashkent, Uzbekistan
Pasaport sau cod numeric personal (inclusiv statul in care a fost emis si data si locul emiterii): Pasaport nr. DA 0002284 (Pasaport diplomatic) expira la data de 24/10/2005
Nationalitate: uzbeca
Alte informatii (de exemplu: numele tatalui si al mamei, cod fiscal, numar de telefon sau fax): nicio informatie

4. Nume, prenume: Ruslan Mirzaev
Cunoscut si sub numele de:
Sex: masculin
Titlu, functie: Consilier de Stat in cadrul Consiliului National de Securitate
Adresa (nr., strada, cod postal, localitate, tara):
Data nasterii:
Locul nasterii (localitate, tara):
Pasaport sau cod numeric personal (inclusiv statul in care a fost emis si data si locul emiterii):
Nationalitate:
Alte informatii (de exemplu: numele tatalui si al mamei, cod fiscal, numar de telefon sau fax):

5. Nume, prenume: Saidullo Begaliyevich Begaliyev
Cunoscut si sub numele de:
Sex: masculin
Titlu, functie: Guvernator regional al Andizhan
Adresa (nr., strada, cod postal, localitate, tara):
Data nasterii:
Locul nasterii (localitate, tara):
Pasaport sau cod numeric personal (inclusiv statul in care a fost emis si data si locul emiterii):
Nationalitate:
Alte informatii (de exemplu: numele tatalui si al mamei, cod fiscal, numar de telefon sau fax):

6. Nume, prenume: Kossimali Akhmedov
Cunoscut si sub numele de:
Sex: masculin
Titlu, functie: General maior
Adresa (nr., strada, cod postal, localitate, tara):
Data nasterii:
Locul nasterii (localitate, tara):
Pasaport sau cod numeric personal (inclusiv statul in care a fost emis si data si locul emiterii):
Nationalitate:
Alte informatii (de exemplu: numele tatalui si al mamei, cod fiscal, numar de telefon sau fax):

7. Nume, prenume: Ergashev, Ismail Ergashevitch
Cunoscut si sub numele de:
Sex: masculin
Titlu, functie: General maior (pensionat)
Adresa (nr., strada, cod postal, localitate, tara): necunoscute
Data nasterii: 5 August 1945
Locul nasterii (localitate, tara): Vali Aitachaga, Uzbekistan
Pasaport sau cod numeric personal (inclusiv statul in care a fost emis si data si locul emiterii): fara detalii
Nationalitate: uzbeca
Alte informatii (de exemplu: numele tatalui si al mamei, cod fiscal, numar de telefon sau fax): nicio informatie

8. Nume, prenume: Pavel Islamovich Ergashev
Cunoscut si sub numele de:
Sex: masculin
Titlu, functie: Colonel
Adresa (nr., strada, cod postal, localitate, tara):
Data nasterii:
Locul nasterii (localitate, tara):
Pasaport sau cod numeric personal (inclusiv statul in care a fost emis si data si locul emiterii):
Nationalitate:
Alte informatii (de exemplu: numele tatalui si al mamei, cod fiscal, numar de telefon sau fax):

9. Nume, prenume: Vladimir Adolfovich Mamo
Cunoscut si sub numele de:
Sex: masculin
Titlu, functie: General maior
Adresa (nr., strada, cod postal, localitate, tara):
Data nasterii:
Locul nasterii (localitate, tara):
Pasaport sau cod numeric personal (inclusiv statul in care a fost emis si data si locul emiterii):
Nationalitate:
Alte informatii (de exemplu: numele tatalui si al mamei, cod fiscal, numar de telefon sau fax):

10. Nume, prenume: Gregori Pak
Cunoscut si sub numele de:
Sex: masculin
Titlu, functie: Colonel
Adresa (nr., strada, cod postal, localitate, tara):
Data nasterii:
Locul nasterii (localitate, tara):
Pasaport sau cod numeric personal (inclusiv statul in care a fost emis si data si locul emiterii):
Nationalitate:
Alte informatii (de exemplu: numele tatalui si al mamei, cod fiscal, numar de telefon sau fax):

11. Nume, prenume: Valeri Tadzhiev
Cunoscut si sub numele de:
Sex: masculin
Titlu, functie: Colonel
Adresa (nr., strada, cod postal, localitate, tara):
Data nasterii:
Locul nasterii (localitate, tara):
Pasaport sau cod numeric personal (inclusiv statul in care a fost emis si data si locul emiterii):
Nationalitate:
Alte informatii (de exemplu: numele tatalui si al mamei, cod fiscal, numar de telefon sau fax):

12. Nume, prenume: Inoyatov, Rustam Raulovich
Cunoscut si sub numele de:
Sex: masculin
Titlu, functie: Sef al SNS (Serviciului National de Securitate),
Adresa (nr., strada, cod postal, localitate, tara): Tashkent, Uzbekistan
Data nasterii: 22 June 1944
Locul nasterii (localitate, tara): Sherabad, Uzbekistan
Pasaport sau cod numeric personal (inclusiv statul in care a fost emis si data si locul emiterii): Pasaport nr. DA 0003171 (Pasaport diplomatic); de asemenea, pasaport diplomatic nr. 0001892 (expira la data de 15/09/2004)
Nationalitate: uzbeca
Alte informatii (de exemplu: numele tatalui si al mamei, cod fiscal, numar de telefon sau fax): nicio informatie

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016