Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLANUL DE IMPLEMENTARE din 7 octombrie 2008  a Strategiei nationale de comunicare si informare publica pentru situatii de urgenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PLANUL DE IMPLEMENTARE din 7 octombrie 2008 a Strategiei nationale de comunicare si informare publica pentru situatii de urgenta

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 731 din 29 octombrie 2008

I. Informaţii generale
Strategia naţionalã de comunicare şi informare publicã pentru situaţii de urgenţã face parte din ansamblul de mãsuri necesare pentru lansarea unei campanii naţionale de educare şi informare publicã pentru situaţii de urgenţã, campanie realizatã de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative în cadrul "Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamitãţilor naturale şi pregãtirea pentru situaţii de urgenţã", finanţat prin Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, ratificat prin <>Legea nr. 389/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
În tratarea problemei s-a avut în vedere faptul cã structura instituţionalã care gestioneazã domeniul situaţiilor de urgenţã este relativ recentã. Aceastã structurã este Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, organizat de autoritãţile administraţiei publice şi compus sub forma unei reţele de organisme, organe şi structuri abilitate în managementul situaţiilor de urgenţã, constituite pe niveluri sau domenii de competenţã, care dispune de infrastructurã şi de resursele necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor în domeniu. Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, reglementat de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 21/2004 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 15/2005 , este format din structuri cu activitate permanentã şi structuri cu activitate temporarã.
Analiza instituţionalã a structurii Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, având ca scop identificarea nevoilor de comunicare a autoritãţilor publice implicate, a reliefat urmãtoarele aspecte ca fiind strict necesare:
a) abordarea instituţionalã a comunicãrii în timpul situaţiilor de urgenţã;
b) informarea populaţiei.
a) Abordarea instituţionalã a comunicãrii şi informãrii publice trebuie sã se axeze pe dezvoltarea unui model de comunicare prin implementarea unui ghid care sã fie aplicat în cadrul Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, în timpul situaţiilor de urgenţã.
Un alt aspect al domeniului este comunicarea cu populaţia pe timpul situaţiei de urgenţã. Pentru eficientizarea acestei comunicãri este foarte importantã abordarea de cãtre autoritãţi a informãrii publice pentru situaţii de urgenţã.
b) Problema informãrii publice a fost reliefatã de sondajele şi analizele efectuate. Conform acestora, populaţia României, deşi destul de informatã, în mod special populaţia din mediul urban, şi cu destul de multã experienţã în ceea ce priveşte inundaţiile, nu conştientizeazã totuşi cã România este o ţarã expusã în mod permanent hazardelor naturale şi cã acest fapt ar trebui integrat în mod normal în ceea ce se numeşte stil de viaţã, culturã de reacţie. Aceastã concluzie trebuie avutã în vedere de autoritãţile publice centrale şi locale, ale cãror prioritãţi trebuie sã includã informarea permanentã a populaţiei pentru ca aceasta sã îşi dezvolte un comportament adecvat înainte, în timpul şi dupã producerea situaţiilor de urgenţã.
Dezvoltarea unui astfel de comportament se bazeazã pe crearea unor deprinderi corecte de prevenire şi reacţie la hazarde; de aceea strategia pune un accent deosebit pe tot ceea ce înseamnã comunicare pe timpul situaţiilor de urgenţã şi informare publicã permanentã. Perioada de implementare a strategiei este 2008-2010.
II. Definirea problemei
A. Informare publicã
Conform legislaţiei în domeniu, gestionarea situaţiilor de urgenţã, incluzând aici şi protecţia civilã şi apãrarea împotriva incendiilor, presupune activitãţi de informare publicã.
În materia informãrii publice pentru situaţii de urgenţã, legislaţia nu prevede proceduri sau alte aspecte legate de modul în care se va efectua, limitându-se numai la desemnarea instituţiilor responsabile cu informarea publicã.
Având în vedere importanţa informãrii publice pentru situaţii de urgenţã în contextul în care o astfel de situaţie este gestionatã de un sistem naţional organizat sub forma unei reţele de organisme, organe şi structuri, constituite pe niveluri sau domenii de competenţã, pe baza legislaţiei în domeniu şi a analizei instituţionale a sistemului naţional stabilit de lege pentru managementul şi gestionarea situaţiilor de urgenţã, a fost identificat urmãtorul set de probleme:
1. informarea publicului, în sensul inexistenţei unei metodologii care sã conţinã elementele esenţiale pentru informare publicã eficientã atât pe timpul, cât şi dupã producerea situaţiilor de urgenţã, dar şi în sensul inexistenţei unui document oficial care sã conţinã elemente necesare autoritãţilor publice pentru o informare publicã permanentã cu privire la riscuri şi la capacitatea de reacţie a populaţiei în cazul producerii riscurilor;
2. inexistenţa unor proceduri de comunicare pe timpul situaţiei de urgenţã, între organismele, organele şi structurile Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, pe de o parte, dar şi cu populaţia şi mass-media, pe de altã parte;
3. comunicarea în timpul situaţiilor de urgenţã. Pentru eficientizarea şi îmbunãtãţirea comunicãrii între instituţiile care gestioneazã situaţiile de urgenţã, mass-media şi public, în special în primele ore ale situaţiei de urgenţã, considerate critice, strategia propune un ghid de comunicare pentru situaţii de urgenţã. Practicile bune de comunicare în timpul unei situaţii de urgenţã sau al unui dezastru ajutã atât autoritãţile implicate, cât şi populaţia afectatã şi contribuie la evitarea dezinformãrii şi la limitarea rãspândirii zvonurilor cu impact negativ. Respectarea regulilor stabilite va preveni totodatã apariţia confuziei, inevitabilã atunci când instituţiile publice difuzeazã dezorganizat informaţii despre acelaşi eveniment. Ghidul poate fi utilizat în orice situaţie de urgenţã, pentru a pune bazele resurselor de comunicare pe timpul managementului consecinţelor produse, cu condiţia pregãtirii activitãţilor menţionate anterior apariţiei situaţiei de urgenţã.
III. Obiective specifice:
1. planificarea şi implementarea unui sistem de comunicare coordonat pe timpul situaţiilor de urgenţã, care sã contribuie la îmbunãtãţirea şi eficientizarea comunicãrii atât între componentele Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, dar mai ales cu mass-media şi populaţia afectatã;
2. dezvoltarea capacitãţii instituţionale de a planifica şi de a gestiona comunicarea privind hazardele şi situaţiile de risc, prin integrarea comunicãrii la toate nivelurile, prin stabilirea responsabilitãţilor şi prin realizarea de campanii orientate dupã profilul şi nevoile grupurilor-ţintã şi dupã tipurile de risc specifice;
3. comunicarea eficientã în timpul şi dupã producerea situaţiei de urgenţã;
4. creşterea capacitãţii de acţiune a populaţiei prin informare, în scopul prevenirii producerii situaţiilor de urgenţã, dar şi în scopul autoapãrãrii;
5. creşterea nivelului de înţelegere privind riscurile majore, precum cutremure, inundaţii, alunecãri de teren, şi a capacitãţii individuale de reacţie în situaţii de urgenţã pentru populaţia ruralã şi urbanã din România;
6. creşterea adaptabilitãţii populaţiei urbane şi rurale la riscurile specifice zonelor unde aceasta îşi desfãşoarã activitatea;
7. dezvoltarea unei colaborãri reale cu societatea civilã şi implicarea acesteia în mod planificat în programele de informare şi voluntariat.
IV. Direcţii de acţiune:
1. dezvoltarea expertizei de comunicare şi informare publicã la nivel central şi local prin asigurarea cu personal de specialitate, prin instruirea personalului existent în domeniul relaţiilor publice, managementului de campanie, managementului general şi de proiecte, dar şi prin introducerea în fişele de post a atribuţiilor de comunicare în situaţii de urgenţã pentru personalul care îndeplineşte astfel de funcţii;
2. dezvoltarea caracterului integrat al comunicãrii în situaţii de urgenţã în ceea ce priveşte informarea, folosindu-se planificarea compactã şi complementarã a campaniilor/activitãţilor de informare a populaţiei, exerciţiile aplicative şi relaţiile publice;
3. dezvoltarea comunicãrii în baza unei analize de nevoi, a profilurilor grupurilor-ţintã şi a riscurilor existente, pornindu-se de la prioritãţile locale ale domeniului, mai exact de la delimitarea riscurilor pe zone/judeţe;
4. dezvoltarea instrumentelor de înregistrare a modului de rãspuns şi reacţie, a instrumentelor de evaluare de impact, a testãrii activitãţilor şi a modalitãţii de integrare a rãspunsului;
5. dezvoltarea capacitãţii de reacţie a populaţiei în caz de dezastru şi a capacitãţii de autosusţinere prin folosirea instrumentelor/mijloacelor practice, a exerciţiilor şi a aplicaţiilor;
6. dezvoltarea softurilor de aplicaţii pentru scenarii de situaţii de urgenţã, atât pentru exerciţiile autoritãţilor implicate în managementul situaţiilor de urgenţã, cât şi pentru instruirea populaţiei;
7. dezvoltarea şi popularizarea imaginii inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã în vederea creãrii unei mãrci de referinţã pentru aceastã instituţie, cu respectarea şi aplicarea tehnicilor moderne de marketing, respectiv prin aplicarea însemnelor instituţiei pe diverse materiale, prin campanii la nivel naţional şi local şi prin actualizarea paginilor de internet cu informaţii utile pentru populaţie;
8. promovarea transparentã a mãsurilor luate de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã şi de inspectoratele judeţene/al municipiului Bucureşti, popularizarea atribuţiilor şi activitãţilor acestora, publicarea planurilor de analizã şi acoperire a riscurilor sau prezentarea lor în faţa comunitãţii, dar şi prin implicarea comunitãţilor locale în dezbaterea diferitelor secţiuni ale planurilor de apãrare;
9. dezvoltarea metodelor de comunicare în situaţii de urgenţã prin stabilirea unor proceduri pe niveluri de competenţã şi verificarea funcţionãrii acestora cu ajutorul unor exerciţii şi aplicaţii care sã integreze comunicarea între autoritãţi, informarea populaţiei şi relaţia de comunicare dintre managerul situaţiei de urgenţã şi presã;
10. dezvoltarea caracterului unitar al comunicãrii în situaţii de urgenţã;
11. stabilirea unor structuri specifice şi specializate de comunicare care sã acţioneze din timp de normalitate atât pentru Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţã şi pentru comitetele ministeriale la nivel central, cât şi pentru comitetele judeţene, municipale şi orãşeneşti - la nivel local;
12. înfiinţarea unor centre de comunicare şi informare publicã pentru situaţii de urgenţã la nivel naţional, judeţean şi local, în subordinea comitetelor pentru situaţii de urgenţã, centre care sã informeze mass-media şi populaţia;
13. stabilirea unor proceduri de comunicare în situaţii de urgenţã şi aplicarea acestora ca parte a planurilor de acoperire a riscurilor;
14. dezvoltarea parteneriatului cu societatea civilã prin susţinerea voluntariatului, a programelor, platformelor şi mecanismelor de consultare/comunicare cu populaţia;
15. conştientizarea, prin campanii naţionale şi locale, de cãtre populaţie a faptului cã zona este expusã riscurilor, iar dezvoltarea abilitãţilor de rãspuns şi de autosusţinere în caz de dezastru sunt esenţiale;
16. dezvoltarea unui comportament de rãspuns corect în caz de dezastru, prin campanii locale pornind de la specificul riscurilor existente;
17. informarea şi instruirea corectã a tinerilor, prin aplicarea la toate nivelurile de învãţãmânt a unui curriculum educaţional adecvat, axat pe înţelegerea şi acceptarea riscurilor, cunoaşterea mãsurilor de prevenire, pe dezvoltarea capacitãţii de rãspuns, de autosusţinere şi prim ajutor în folosul celorlalţi, dar şi importanţa implicãrii în activitãţile de voluntariat care sã sprijine intervenţiile autoritãţilor;
18. informarea permanentã şi comunicarea cu societatea civilã în legãturã cu atitudinea şi comportamentul cerut pe timpul situaţiilor de urgenţã.


┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┬───────┐
│Activitatea │ Instituţia responsabilã* │Termen │
│ │ │ de │
│ │ │reali- │
│ │ │ zare │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────┤
│● Instruirea personalului │● MIRA prin DCRP; │12 luni│
│ existent în domeniul │● IGSU, prin CON; │ │
│ relaţiilor publice, │● CO cu activitate permanentã din │ │
│ managementului de campanie, │ cadrul ministerelor cu │ │
│ managementului general şi │ funcţii de sprijin; │ │
│ de proiecte │● ISUMB, prin Cop; │ │
│ │● ISUJ, prin Cop; │ │
│ │● CMBSU, sub conducerea prefectului │ │
│ │ municipiului Bucureşti; │ │
│ │● CSUJ, sub conducerea prefectului │ │
│ │ judeţului; │ │
│ │● CLSU, sub conducerea primarului, │ │
│ │ prin CO │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────┤
│● Informarea populaţiei, │● IGSU, prin CON; │ 6 luni│
│ exerciţii aplicative şi │● CO cu activitate permanentã din │ │
│ relaţii publice │ cadrul ministerelor cu funcţii de │ │
│ │ sprijin; │ │
│ │● ISUMB, prin Cop; │ │
│ │● ISUJ, prin Cop; │ │
│ │● CNSU, sub conducerea nemijlocitã │ │
│ │ a ministrului MIRA şi în coordonarea │ │
│ │ primului-ministru; │ │
│ │● CMSU, sub conducerea miniştrilor, │ │
│ │ prin CO cu activitate temporarã; │ │
│ │● CMBSU, sub conducerea prefectului │ │
│ │ municipiului Bucureşti; │ │
│ │● CSUJ, sub conducerea prefectului │ │
│ │ judeţului; │ │
│ │● CLSU, sub conducerea primarului, │ │
│ │ prin CO │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────┤
│● Determinarea analizei de │● IGSU, prin CON/CCIP; │ 6 luni│
│ nevoi, a profilurilor │● CO cu activitate permanentã │ │
│ grupurilor-ţintã şi a │ din cadrul ministerelor cu │ │
│ riscurilor existente, │ funcţii de sprijin; │ │
│ pornindu-se de la prioritã- │● ISUMB, prin Cop; │ │
│ ţile locale ale domeniului, │● ISUJ, prin Cop/CCIP; │ │
│ mai exact de la delimitarea │● CLSU, sub conducerea primarului, │ │
│ riscurilor pe zone/judeţe │ prin CO │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────┤
│● Testarea activitãţilor şi a │● IGSU, prin CON/CCIP; │12 luni│
│ modalitãţii de integrare a │● CO cu activitate permanentã din │ │
│ rãspunsului şi reacţiei │ cadrul ministerelor cu funcţii de │ │
│ populaţiei de la o campanie │ sprijin; │ │
│ la alta, în ceea ce priveşte│● ISUMB, prin Cop/CCIP; │ │
│ informarea populaţiei │● ISUJ, prin Cop/CCIP; │ │
│ │● CLSU, sub conducerea primarului, │ │
│ │ prin CO │ │
│ │ │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────┤
│● Folosirea instrumentelor/ │IGSU, prin CON; │12 luni│
│ mijloacelor practice la │● CO cu activitate permanentã din │ │
│ exerciţii şi aplicaţii │ cadrul ministerelor cu funcţii de │ │
│ │ sprijin; │ │
│ │● ISUMB, prin Cop; │ │
│ │● ISUJ, prin Cop; │ │
│ │● CNSU, sub conducerea nemijlocitã a │ │
│ │ ministrului MIRA şi în coordonarea │ │
│ │ primului-ministru; │ │
│ │● CMSU, sub conducerea miniştrilor, │ │
│ │ prin CO cu activitate temporarã; │ │
│ │● CMBSU, sub conducerea prefectului │ │
│ │ municipiului Bucureşti; │ │
│ │● CSUJ, sub conducerea prefectului │ │
│ │ judeţului; │ │
│ │● CLSU, sub conducerea primarului, │ │
│ │ prin CO │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────┤
│● Organizarea unor campanii la│● IGSU, prin CON; │12 luni│
│ nivel naţional şi local şi │● ISUMB, prin Cop; │ │
│ actualizarea paginilor de │● ISUJ, prin Cop; │ │
│ internet cu informaţii utile│● CMBSU, sub conducerea prefectului │ │
│ pentru populaţie │ municipiului Bucureşti; │ │
│ │● CSUJ, sub conducerea prefectului │ │
│ │ judeţului; │ │
│ │● CLSU, sub conducerea primarului, │ │
│ │ prin CO │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────┤
│● Publicarea planurilor de │● IGSU, prin CON; │ 6 luni│
│ analizã şi acoperire a │● ISUMB, prin Cop; │ │
│ riscurilor şi prezentarea │● ISUJ, prin Cop; │ │
│ lor în faţa comunitãţii │● CMSU, sub conducerea miniştrilor, │ │
│● Implicarea comunitãţilor │ prin CO cu activitate temporarã; │ │
│ locale în dezbaterea │● CMBSU, sub conducerea prefectului │ │
│ diferitelor secţiuni ale │ municipiului Bucureşti; │ │
│ planurilor de apãrare │● CSUJ, sub conducerea prefectului │ │
│ │ judeţului; │ │
│ │● CLSU, sub conducerea primarului, │ │
│ │ prin CO │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────┤
│● Întocmirea unor proceduri pe│● IGSU, prin CON/CCIP; │ 6 luni│
│ niveluri de competenţã şi │● CO cu activitate permanentã din │ │
│ verificarea funcţionãrii │ cadrul ministerelor cu funcţii de │ │
│ acestora cu ajutorul unor │ sprijin; │ │
│ exerciţii şi aplicaţii care │● ISUMB, prin Cop/CCIP; │ │
│ sã integreze comunicarea în │● ISUJ, prin Cop/CCIP; │ │
│ cadrul sistemului │● CMSU, sub conducerea miniştrilor, │ │
│● Informarea populaţiei şi │ prin CO cu activitate temporarã; │ │
│ relaţia de comunicare dintre│● CMBSU, sub conducerea prefectului │ │
│ comitetul pentru situaţii de│ municipiului Bucureşti; │ │
│ urgenţã şi mass-media │● CSUJ, sub conducerea prefectului │ │
│ │ judeţului; │ │
│ │● CLSU, sub conducerea primarului, │ │
│ │ prin CO │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────┤
│● Stabilirea funcţiilor din │● IGSU, prin CON; │ 3 luni│
│ cadrul structurilor profesi-│● CO cu activitate permanentã din │ │
│ oniste/ministere/prefecturi │ cadrul ministerelor cu funcţii │ │
│ responsabile cu comunicarea │ de sprijin; │ │
│ şi activarea CCIP │● ISUMB, prin Cop; │ │
│ │● ISUJ, prin Cop; │ │
│ │● CNSU, sub conducerea nemijlocitã a │ │
│ │ ministrului MIRA şi în coordonarea │ │
│ │ primului-ministru; │ │
│ │● CMSU, sub conducerea miniştrilor, │ │
│ │ prin CO cu activitate temporarã; │ │
│ │● CMBSU, sub conducerea prefectului │ │
│ │ municipiului Bucureşti; │ │
│ │● CSUJ, sub conducerea prefectului │ │
│ │ judeţului; │ │
│ │● CLSU, sub conducerea primarului, │ │
│ │ prin CO │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────┤
│● Susţinerea voluntariatului, │● IGSU, prin CON; │12 luni│
│ a programelor, platformelor │● ISUMB, prin Cop; │ │
│ şi mecanismelor de │● ISUJ, prin Cop; │ │
│ consultare/comunicare cu │● CNSU, sub conducerea nemijlocitã a │ │
│ populaţia │ ministrului MIRA şi în coordonarea │ │
│ │ primului-ministru; │ │
│ │● CMBSU, sub conducerea prefectului │ │
│ │ municipiului Bucureşti; │ │
│ │● CSUJ, sub conducerea prefectului │ │
│ │ judeţului; │ │
│ │● CLSU, sub conducerea primarului, │ │
│ │ prin CO │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────┤
│● Campanii de informare şi │● IGSU, prin CON; │24 luni│
│ educare la nivel naţional şi│● CO cu activitate permanentã din │ │
│ local privind riscurile la │ cadrul ministerelor cu funcţii │ │
│ care este expusã populaţia │ de sprijin; │ │
│ │● ISUMB, prin Cop; │ │
│ │● ISUJ, prin Cop; │ │
│ │● CNSU, sub conducerea nemijlocitã a │ │
│ │ ministrului MIRA şi în coordonarea │ │
│ │ primului-ministru; │ │
│ │● CMSU, sub conducerea miniştrilor, │ │
│ │ prin CO cu activitate temporarã; │ │
│ │● CMBSU, sub conducerea prefectului │ │
│ │ municipiului Bucureşti; │ │
│ │● CSUJ, sub conducerea prefectului │ │
│ │ judeţului; │ │
│ │● CLSU, sub conducerea primarului, │ │
│ │ prin CO │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────┤
│● Campanii locale privind │● IGSU, prin CON; │24 luni│
│ specificul riscurilor │● ISUMB, prin Cop; │ │
│ existente │● ISUJ, prin Cop; │ │
│ │● CMBSU, sub conducerea prefectului │ │
│ │ municipiului Bucureşti; │ │
│ │● CJSU, sub conducerea prefectului │ │
│ │ judeţului; │ │
│ │● CLSU, sub conducerea primarului, │ │
│ │prin CO │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────┤
│● Aplicarea la toate nivelu- │● IGSU, prin CON; │ 6 luni│
│ rile de învãţãmânt a unui │● ISUMB, prin Cop; │ │
│ curriculum educaţional │● ISUJ, prin Cop │ │
│ adecvat, axat pe înţelegerea│ │ │
│ şi acceptarea riscurilor, │ │ │
│ cunoaşterea mãsurilor de │ │ │
│ prevenire, pe dezvoltarea │ │ │
│ capacitãţii de rãspuns, de │ │ │
│ autosusţinere şi prim ajutor│ │ │
│ în folosul celorlalţi, dar │ │ │
│ şi importanţa implicãrii în │ │ │
│ activitãţile de voluntariat │ │ │
│ care sã sprijine interven- │ │ │
│ ţiile autoritãţilor │ │ │
└──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┴───────┘



NOTĂ :
* Instituţia responsabilã
MIRA - Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
IGSU - Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã
DCRP - Direcţia comunicare şi relaţii publice
CON - Centrul Operaţional Naţional
CO - centrele operative
ISUMB - Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţã al Municipiului Bucureşti
ISUJ - inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene
CNSU - Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţã
CMSU - comitetele ministeriale pentru situaţii de urgenţã
CMBSU - Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţã
CSUJ - comitetele pentru situaţii de urgenţã judeţene
CLSU - comitetele locale pentru situaţii de urgenţã
Cop - centrul operaţional
CCIP - centrul de comunicare şi informare publicã

V. Rezultatele politicii publice
Prin îmbunãtãţirea informãrii publice, prezentul plan urmãreşte, ca rezultat final, dezvoltarea în rândul populaţiei a unui comportament adecvat pentru situaţii de urgenţã, respectiv crearea unor deprinderi corecte de reacţie la hazarde.
De asemenea, prin îmbunãtãţirea comunicãrii în timpul situaţiei de urgenţã, se urmãresc evitarea dezinformãrii, limitarea apariţiei zvonurilor cu impact negativ, eliminarea confuziilor inevitabile atunci când instituţiile publice difuzeazã dezorganizat informaţii despre acelaşi eveniment.
Aplicarea planului şi a strategiei reprezintã baza resurselor de comunicare pe timpul managementului consecinţelor produse, cu condiţia pregãtirii activitãţilor necesare înainte de producerea unei situaţii de urgenţã.
VI. Rezultatele acţiunilor:
a) organizarea unui sistem eficient de comunicare pe timpul situaţiilor de urgenţã între componentele Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã;
b) pregãtirea şi luarea mãsurilor necesare pentru organizarea comunicãrii în situaţii de urgenţã de cãtre conducãtorii instituţiilor implicate;
c) elaborarea unor planuri proprii de aplicare a ghidului de comunicare;
d) desemnarea unor persoane responsabile cu aplicarea planurilor de comunicare;
e) luarea mãsurilor necesare încadrãrii cu personal de specialitate a posturilor prevãzute cu atribuţii de informare publicã;
f) inserarea în fişele posturilor cu atribuţii în domeniul situaţiilor de urgenţã a unei secţiuni cu atribuţii de comunicare şi informare publicã, în cazul în care nu existã post specific;
g) instruirea personalului cu atribuţii în comunicare şi informare publicã;
h) efectuarea unor exerciţii şi aplicaţii pentru verificarea funcţionalitãţii planurilor proprii de comunicare şi informare publicã.
VII. Indicatori de performanţã:
a) numãrul posturilor de specialitate şi al posturilor stabilite cu atribuţii suplimentare de comunicare şi informare publicã în cadrul structurilor abilitate în managementul şi gestionarea situaţiilor de urgenţã;
b) numãrul de exerciţii şi aplicaţii în domeniu, desfãşurate de autoritãţile şi organismele abilitate în managementul şi gestionarea situaţiilor de urgenţã;
c) numãrul de planuri şi proceduri proprii de comunicare adoptate de autoritãţile şi organismele abilitate în managementul şi gestionarea situaţiilor de urgenţã.
VIII. Planificare în timp
În primele 3 luni de la aprobarea prezentului plan se înfiinţeazã centrele de comunicare şi informare publicã la nivel naţional şi judeţean în subordinea comitetelor pentru situaţii de urgenţã şi se stabilesc funcţiile din cadrul structurilor profesioniste/ministerelor/prefecturilor responsabile cu comunicarea şi activarea CCIP.
În primele 6 luni de la aprobarea prezentului plan, componentele Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã vor redacta şi implementa planuri proprii de comunicare şi informare publicã pe categorii de riscuri, integrate în cadrul planului de analizã şi acoperire a riscurilor.
Centrul Operaţional Naţional din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, pe baza informaţiilor furnizate de componentele Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, va redacta o situaţie-raport referitoare la înfiinţarea centrelor de comunicare şi informare publicã la nivel naţional şi judeţean. Situaţia va fi prezentatã Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţã în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentului plan.
IX. Implicaţii pentru buget
Prezentul plan nu presupune alocarea de fonduri suplimentare.
X. Proceduri de monitorizare şi evaluare
În baza indicatorilor de performanţã stabiliţi de prezentul plan, semestrial, structurile profesioniste vor prezenta analiza implementãrii strategiei comitetelor pentru situaţii de urgenţã care vor evalua activitatea şi vor elabora şi adopta mãsuri pentru eficientizarea activitãţii de comunicare şi informare publicã.
Toate activitãţile practice - exerciţii, aplicaţii având scenarii bazate pe managementul consecinţelor unei situaţii de urgenţã la nivel naţional, judeţean şi local vor avea componente de comunicare şi informare în situaţii de urgenţã.
Evaluarea activitãţilor va cuprinde şi un capitol de comunicare şi informare publicã.
Activitãţile de pregãtire din domeniul prevenirii producerii situaţiilor de urgenţã, organizate la nivel naţional de Direcţia comunicare şi relaţii publice din cadrul MIRA şi la nivel judeţean de cãtre instituţia prefectului/consiliul judeţean, vor aborda teme de comunicare şi informare publicã în situaţii de urgenţã, în scopul pregãtirii personalului care va încadra CCIP.

__________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016