Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 97 din 30 august 1999 (*republicata*)  privind garantarea furnizarii de servicii publice subventionate de transport rutier intern si de transport pe caile navigabile interioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 97 din 30 august 1999 (*republicata*) privind garantarea furnizarii de servicii publice subventionate de transport rutier intern si de transport pe caile navigabile interioare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 732 din 7 octombrie 2002

*) Republicatã în temeiul <>art. II din Legea nr. 19/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 59 din 28 ianuarie 2002, dându-se textelor o noua numerotare.
<>Ordonanta Guvernului nr. 97 din 30 august 1999 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 426 din 31 august 1999, şi a mai fost modificatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2000 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 488 din 6 octombrie 2000 (aprobatã prin <>Legea nr. 102/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 29 martie 2001).

ART. 1
(1) Transporturile publice rutiere interne şi pe cãile navigabile interioare contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mãrfurilor şi altor bunuri în interiorul tarii, la rezolvarea unor interese majore ale economiei, în condiţii ecologice şi eficiente, executate de diferiţi operatori de transport, posesori de licenţe şi/sau autorizaţii obţinute în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
(2) Transporturile publice rutiere interne şi pe cãile navigabile interioare se desfãşoarã în regim concurential, iar tarifele aferente se stabilesc liber pe piata, în funcţie de cerere şi de oferta, dacã prin legi speciale nu se prevede altfel.
ART. 2
Pentru satisfacerea unor necesitaţi de natura economicã, socialã sau de mediu, pentru acordarea de facilitãţi unor categorii de persoane defavorizate sau provenind din zone defavorizate greu accesibile sau pentru a se asigura capacitãţi suficiente de transport pe anumite rute se pot stabili servicii publice subvenţionate de transport rutier intern şi pe cãile navigabile interioare.
ART. 3
(1) Serviciile publice subvenţionate de transport intern se stabilesc de Guvern prin Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, de consiliile locale sau judeţene, dupã caz, denumite în continuare autoritãţi competente, dacã reglementãrile în vigoare nu prevãd altfel.
(2) La stabilirea unor servicii publice subvenţionate de transport se va tine seama de:
a) interesul general, social şi economic;
b) posibilitatea utilizãrii mai multor moduri de transport în conexiune intermodala;
c) tarifele şi condiţiile de transport care pot fi oferite beneficiarilor;
d) posibilitãţile financiare de acoperire a subvenţiilor de la bugetul de stat sau de la bugetele locale.
(3) În cazul în care serviciul public subventionat de transport se poate desfasura prin mai multe moduri de transport, va fi ales acel mod sau moduri în conexiune intermodala, care presupun costurile cele mai mici.
(4) Rutele, condiţiile şi tarifele aferente acestor transporturi subvenţionate se stabilesc de cãtre autoritãţile competente. Tarifele şi calculatia acestora vor fi avizate de Oficiul Concurentei, conform prevederilor legale în vigoare.
(5) Încredinţarea serviciilor publice subvenţionate de transport se va face de cãtre autoritatea competenta, în regim concurential, cu respectarea prevederilor legale aplicabile achiziţiilor publice.
ART. 4
Prin serviciu public subventionat de transport se înţelege acel transport public care necesita subvenţii bugetare, pe care un operator de transport este obligat sa îl efectueze, în condiţiile impuse de autoritãţile competente, chiar dacã acesta ar avea efecte economice negative asupra activitãţii sale, pe perioada efectuãrii serviciului public subventionat contractat.
ART. 5
Serviciul public subventionat de transport se poate realiza numai dacã sunt îndeplinite urmãtoarele obligaţii:
a) obligaţia de exploatare, care impune operatorului de transport autorizat şi/sau licenţiat sa efectueze serviciul respectiv în condiţii de continuitate, regularitate şi de asigurare a capacitãţilor necesare de transport şi sa respecte condiţiile impuse de autoritãţile competente care acorda subvenţia. Obligaţia de exploatare include şi obligaţia operatorului de transport respectiv de a asigura toate serviciile complementare serviciului public de transport, respectiv: transportul bagajelor, spaţii pentru depozitarea bagajelor, vânzarea de bilete în interiorul vehiculelor, informarea cãlãtorilor în timpul transportului, întreţinerea şi curãţenia mijloacelor de transport, imbarcarea şi debarcarea pasagerilor în locuri special amenajate - gãri, autogãri, pontoane de acostare -, condiţii de confort în timpul transportului;
b) obligaţia de transport, care impune oricãrui operator de transport sa accepte şi sa efectueze servicii publice subvenţionate de transport în condiţiile stabilite de autoritãţile competente;
c) obligaţia tarifara, care impune operatorilor de transport practicarea tarifelor stabilite de autoritãţile competente, contrar interesului comercial al operatorilor, impunere care rezulta fie din stabilirea tarifelor sub costurile reale, fie din respingerea cererii de majorare a anumitor tarife.
ART. 6
(1) Se considera ca o obligaţie de exploatare şi/sau de transport poate avea efect economic negativ asupra activitãţii operatorilor de transport care îndeplinesc respectiva obligaţie, dacã cheltuielile ocazionate de efectuarea acestei obligaţii sunt mai mari decât veniturile obţinute.
(2) Determinarea efectului economic negativ se face pe baza bilanţului anual, prin care se evidenţiazã diferenţa dintre cheltuielile efectuate şi veniturile realizate, ca urmare a respectãrii obligaţiilor de exploatare şi/sau de transport.
(3) Dacã obligaţia de exploatare şi/sau de transport se referã la una sau la mai multe categorii de persoane ori rute de transport practicate de respectivul operator de transport, efectul economic negativ se va stabili luându-se în considerare numai cheltuielile şi veniturile aferente transportului acestor categorii de persoane sau pe rutele de transport respective.
(4) Se considera ca obligaţia tarifara are efecte economice negative atunci când diferenţa dintre veniturile şi cheltuielile aferente serviciului public subventionat de transport este mai mica decât diferenţa dintre veniturile şi cheltuielile aferente aceluiaşi transport, dacã acesta s-ar fi desfãşurat în condiţii de concurenta, iar tarifele de transport s-ar fi stabilit pe criterii comerciale.
(5) Pentru serviciile publice subvenţionate de transport se organizeazã evidenta contabila distinctã.
ART. 7
(1) Operatorii de transport care presteazã servicii publice subvenţionate de transport beneficiazã de subvenţii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupã caz, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe.
(2) Valoarea subvenţiilor se calculeazã dupã cum urmeazã:
a) în cazul unei obligaţii de exploatare sau de transport, valoarea subvenţiilor este egala cu diferenţa dintre diminuarea cheltuielilor şi diminuarea veniturilor operatorilor de transport care efectueazã transportul public, care ar rezulta dacã respectivul operator de transport nu ar respecta obligaţiile respective;
b) în cazul unei obligaţii tarifare, valoarea subventiei se stabileşte pe baza urmãtoarei formule de calcul:
C = [N(ute) x t(c)]-[N(utr) x t(i)-[C(tc) - C(ti)],
în care:
- N(ute) reprezintã numãrul estimat de unitãţi de transport (numãr de cãlãtori sau unitãţi de marfa);
- N(utr) reprezintã numãrul efectiv de unitãţi transportate (numãr de cãlãtori sau unitãţi de marfa);
- t(c) reprezintã tarifele practicate pe piata pentru acelaşi gen de transport sau, în lipsa unor astfel de tarife, tarifele pe care operatorul de transport le-ar stabili pe baze comerciale;
- t(i) reprezintã tariful impus;
- C(tc) reprezintã costurile aferente serviciilor efectuate cu aplicarea unor tarife practicate pentru transporturi similare sau, în lipsa acestora, a unor tarife stabilite de operatorul de transport pe criterii comerciale;
- C(ti) reprezintã costurile rezultate prin aplicarea tarifelor impuse;
c) în cazul în care valoarea subventiei stabilitã în conformitate cu prevederile lit. b) nu acoperã costurile aferente activitãţii supuse obligaţiei tarifare, valoarea subventiei pentru activitatea respectiva este egala cu diferenţa dintre costurile şi veniturile activitãţii respective.
ART. 8
(1) Serviciul public subventionat de transport se desfãşoarã pe baza unui contract încheiat între Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei sau autoritatea competenta, dupã caz, care a stabilit şi a solicitat executarea serviciului respectiv şi operatorul de transport cãruia îi revine obligaţia efectuãrii acestuia.
(2) Contractul va cuprinde în mod obligatoriu:
a) categoriile de persoane sau de mãrfuri care beneficiazã de serviciul public subventionat de transport;
b) ruta sau rutele pe care se desfãşoarã serviciul public subventionat de transport;
c) obligaţiile de exploatare, de transport şi de tarifare, precum şi condiţiile de calitate în care urmeazã sa se desfãşoare serviciul public subventionat de transport;
d) durata contractului;
e) modul de calcul şi termenele de plata a subvenţiilor;
f) perioadele în care se efectueazã regularizarea cuantumului subvenţiilor;
g) clauze privind modificarea, suspendarea, încetarea sau rezilierea contractului;
h) penalitãţi pentru nerespectarea condiţiilor contractuale;
i) cazuri de forta majorã.
ART. 9
Autoritãţile competente care au stabilit un serviciu public subventionat de transport pot hotãrî modificarea, suspendarea, încetarea sau rezilierea contractului, dupã caz, în urmãtoarele situaţii:
a) dacã acest serviciu poate fi efectuat printr-un alt mod de transport, în condiţii de preţ şi de calitate mai avantajoase. În acest caz vechiul serviciu public subventionat de transport înceteazã în momentul în care noul serviciu începe sa funcţioneze;
b) dacã operatorul de transport dovedeşte ca nu mai poate efectua acest serviciu;
c) datoritã lipsei surselor de finanţare pentru plata subvenţiilor.
ART. 10
Condiţiile şi procedurile de suspendare sau de anulare, dupã caz, a serviciului public subventionat de transport, conform art. 9, vor fi prevãzute în actul de stabilire a acestuia de cãtre autoritatea competenta, potrivit art. 3.



──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016