Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 92 din 29 august 2000  privind organizarea si functionarea serviciilor de reintegrare sociala a infractorilor si de supraveghere a executarii sanctiunilor neprivative de libertate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 92 din 29 august 2000 privind organizarea si functionarea serviciilor de reintegrare sociala a infractorilor si de supraveghere a executarii sanctiunilor neprivative de libertate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 423 din 1 septembrie 2000
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 lit. O pct. 3 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
În vederea reintegrarii sociale a persoanelor care au sãvârşit infracţiuni, menţinute în stare de libertate, şi a supravegherii executãrii obligaţiilor stabilite de instanta de judecata în sarcina acestora, se înfiinţeazã, sub autoritatea Ministerului Justiţiei, serviciile de reintegrare socialã a infractorilor şi de supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate, denumite în continuare servicii de reintegrare socialã şi supraveghere, ca organisme specializate, fãrã personalitate juridicã.
ART. 2
Activitatea serviciilor de reintegrare socialã şi supraveghere se desfãşoarã cu atragerea şi implicarea comunitãţii în procesul de reintegrare socialã a persoanelor prevãzute la art. 1.
ART. 3
(1) La cererea persoanelor prevãzute la art. 1, serviciile de reintegrare socialã şi supraveghere le pot asigura asistenta şi consiliere în vederea îndreptãrii şi reintegrarii sociale a acestora.
(2) Serviciile de reintegrare socialã şi supraveghere coopereazã cu personalul specializat în asistenta şi consiliere din cadrul administraţiei penitenciarelor, în scopul îndreptãrii şi reintegrarii sociale a persoanelor condamnate la o pedeapsa cu privare de libertate, cu acordul acestora.
ART. 4
Serviciile de reintegrare socialã şi supraveghere îşi desfãşoarã activitatea fãrã vreo discriminare pe temei de naţionalitate, cetãţenie, rasa, origine etnicã, limba, religie, sex, opinie politica sau orice alta opinie, apartenenţa politica, avere, origine socialã sau alte asemenea temeiuri.
ART. 5
(1) În exercitarea atribuţiilor, serviciile de reintegrare socialã şi supraveghere colaboreazã cu organizaţiile neguvernamentale ce desfãşoarã activitãţi în domeniu, în condiţiile stabilite în regulamentul de aplicare a dispoziţiilor prezentei ordonanţe.
(2) Serviciile de reintegrare socialã şi supraveghere, în derularea activitãţii lor, pot colabora cu specialişti din alte domenii de activitate, cu voluntari din rândul comunitãţii, precum şi cu reprezentanţi ai societãţii civile.
(3) Colaboratorii pot fi remuneraţi pentru activitatea desfasurata, potrivit legii.

CAP. 2
Organizarea şi funcţionarea serviciilor de reintegrare socialã şi supraveghere

ART. 6
(1) Coordonarea activitãţii de reintegrare socialã a infractorilor şi de supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate se realizeazã de cãtre Direcţia de reintegrare socialã a infractorilor şi supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate din cadrul Ministerului Justiţiei, condusã de un director numit, potrivit legii, prin ordin al ministrului justiţiei.
(2) Controlul activitãţii de reintegrare socialã şi supraveghere se realizeazã de cãtre inspectorii de reintegrare socialã şi supraveghere din cadrul direcţiei prevãzute la alin. (1).
(3) Pe lângã fiecare tribunal se organizeazã şi funcţioneazã servicii de reintegrare socialã a infractorilor şi supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate.
(4) Competenta teritorialã a serviciilor de reintegrare socialã şi supraveghere se stabileşte prin regulamentul de aplicare a dispoziţiilor prezentei ordonanţe.
(5) Serviciile de reintegrare socialã şi supraveghere sunt conduse de şefi de serviciu.
(6) Numãrul de posturi necesar pentru fiecare serviciu de reintegrare socialã şi supraveghere se stabileşte prin ordin al ministrului justiţiei, în limita numãrului maxim de posturi aprobat Ministerului Justiţiei.
ART. 7
(1) Personalul de reintegrare socialã şi supraveghere este format din şefii serviciilor de reintegrare socialã şi supraveghere, precum şi din consilierii de reintegrare socialã şi supraveghere.
(2) Persoanele prevãzute la alin. (1) sunt numite în funcţie prin ordin al ministrului justiţiei.
(3) Salarizarea personalului de reintegrare socialã şi supraveghere şi a inspectorilor de reintegrare socialã şi supraveghere se realizeazã potrivit dispoziţiilor Legii privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului din organele autoritãţii judecãtoreşti.
ART. 8
(1) Poate fi consilier de reintegrare socialã şi supraveghere sau şef al serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere ori inspector de reintegrare socialã şi supraveghere persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) are cetãţenia romana şi domiciliul în România;
b) are capacitate deplina de exerciţiu;
c) cunoaşte limba romana, scris şi vorbit;
d) este apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru exercitarea funcţiei, fapt dovedit pe baza unui examen medical şi psihologic de specialitate;
e) nu a fost condamnat definitiv pentru sãvârşirea unei infracţiuni de natura sa îl facã incompatibil cu funcţia pe care o îndeplineşte şi se bucura de o buna reputaţie;
f) este licenţiat în asistenta socialã, psihologie, sociologie, pedagogie sau drept ori este absolvent al unei forme de învãţãmânt postuniversitar în domeniul reintegrarii sociale a infractorilor şi supravegherii acestora;
g) a absolvit cursurile de reintegrare socialã şi supraveghere organizate de Ministerul Justiţiei ori o forma de învãţãmânt postuniversitar în domeniul reintegrarii sociale a infractorilor şi supravegherii acestora şi a câştigat concursul organizat pentru ocuparea funcţiei pentru care candideazã.
(2) Condiţiile de organizare şi desfãşurare a cursurilor de reintegrare socialã şi supraveghere, precum şi a concursului pentru ocuparea funcţiei de consilier de reintegrare socialã şi supraveghere sau de şef al serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere ori inspector de reintegrare socialã şi supraveghere se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
(3) Înscrierea la cursurile de reintegrare socialã şi supraveghere şi la concursul pentru ocuparea funcţiilor prevãzute la alin. (2) se face dupã achitarea taxelor de înscriere.
ART. 9
Pregãtirea şi specializarea personalului de reintegrare socialã şi supraveghere, precum şi a inspectorilor de reintegrare socialã şi supraveghere sunt de competenta Ministerului Justiţiei, prin direcţia de specialitate.
ART. 10
Finanţarea activitãţii serviciilor de reintegrare socialã şi supraveghere se face de la bugetul de stat.

CAP. 3
Activitatea serviciilor de reintegrare socialã şi supraveghere

ART. 11
(1) Serviciile de reintegrare socialã şi supraveghere au urmãtoarele atribuţii:
a) supravegheazã respectarea de cãtre persoana condamnata a mãsurilor prevãzute la art. 86^3 alin. 1 lit. a)-d) din Codul penal;
b) supravegheazã executarea obligaţiilor impuse condamnatului de cãtre instanta, prevãzute în art. 86^3 alin. 3 lit. a)-f) din Codul penal;
c) supravegheazã executarea obligaţiilor impuse minorului de cãtre instanta, prevãzute în art. 103 alin. 3 lit. a)-c) din acelaşi cod;
d) întocmesc, la cererea instanţelor de judecata, referate de evaluare cu privire la persoanele prevãzute la art. 1 sau cu privire la inculpati;
e) colaboreazã cu instituţiile publice în vederea executãrii mãsurii obligãrii minorului la prestarea unei activitãţi neremunerate într-o instituţie de interes public;
f) desfãşoarã, la cerere, activitãţi de consiliere individualã a infractorilor în ceea ce priveşte comportamentul social, de grup şi individual;
g) iniţiazã şi deruleazã programe speciale de protecţie, asistenta socialã şi juridicã a minorilor şi tinerilor care au sãvârşit infracţiuni;
h) iniţiazã şi deruleazã, împreunã cu voluntarii şi reprezentanţii societãţii civile, precum şi cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale romane şi strãine, programe de resocializare a persoanelor prevãzute în art. 1 şi în art. 3 alin. (2) care au solicitat sa participe la aceste programe, pentru sprijinirea acestora în respectarea condiţiilor impuse de instanta de judecata şi pentru reintegrarea lor socialã;
i) colaboreazã cu instituţiile publice şi private, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din raza lor de competenta, în vederea identificarii, dupã caz, a locurilor de munca disponibile, a cursurilor şcolare, precum şi a celor de calificare sau recalificare profesionalã;
j) orice alte atribuţii prevãzute de lege.
(2) Serviciile de reintegrare socialã şi supraveghere, împreunã cu personalul specializat în asistenta şi consiliere din cadrul administraţiei penitenciarelor, pot derula programe privind activitãţi lucrative, socioeducative, de instruire şcolarã şi formare profesionalã pentru persoanele condamnate.
(3) Persoanele prevãzute în art. 7 alin. (1) întocmesc, pe parcursul desfãşurãrii activitãţilor, referate periodice de reintegrare socialã şi supraveghere pentru cei care au solicitat asistenta şi consilierea din partea serviciilor de reintegrare socialã şi supraveghere.
ART. 12
(1) Referatul de evaluare solicitat serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere potrivit dispoziţiilor art. 11 alin. (1) lit. d) conţine date privind persoana inculpatului sau, dupã caz, a persoanelor prevãzute în art. 1, nivelul instrucţiei şcolare, comportamentul, factorii care îi influenţeazã sau îi pot influenta conduita generalã, precum şi perspectivele reintegrarii în societate.
(2) Referatul de evaluare are caracter consultativ şi de orientare.
(3) La întocmirea referatului de evaluare serviciul de reintegrare socialã şi supraveghere poate colabora cu psihologi, cadre didactice, sociologi, medici sau alţi specialişti desemnaţi de autoritãţile competente.
(4) Referatul de evaluare se depune de cãtre serviciul de reintegrare socialã şi supraveghere la instanta de judecata, în termen de 14 zile de la data primirii solicitãrii.
ART. 13
(1) Persoanelor menţionate la art. 1 care au solicitat asistenta şi consilierea din partea serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere li se întocmeşte un dosar de reintegrare socialã şi supraveghere.
(2) Dosarul prevãzut la alin. (1) conţine date în ceea ce priveşte persoana care a solicitat asistenta şi consiliere, fapta sãvârşitã, hotãrârea instanţei de judecata, obligaţiile stabilite în sarcina sa şi termenul de încercare, referatul de evaluare, referatele periodice de reintegrare socialã şi supraveghere şi concluziile.
(3) Dosarul de reintegrare socialã şi supraveghere este confidenţial.
ART. 14
(1) Persoanele prevãzute la art. 1, precum şi apãrãtorul, ales sau numit din oficiu, dacã are acordul persoanei cãreia i s-a întocmit dosarul, au acces la dosarul de reintegrare socialã şi supraveghere.
(2) Dosarul poate fi consultat în camera de consiliu de cãtre instanta de judecata, judecãtorul delegat cu executarea şi de cãtre procuror.
(3) Dosarul poate fi consultat, cu aprobarea şefului serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere, de cãtre reprezentanţii persoanelor juridice care desfãşoarã activitãţi în domeniul respectãrii drepturilor omului sau ocrotirii persoanelor condamnate, dacã au acordul scris al persoanei cãreia i s-a întocmit dosarul.
(4) Consultarea dosarului se consemneazã de fiecare data într-un proces-verbal semnat de consilierul de reintegrare socialã şi supraveghere şi de persoana care l-a studiat.
(5) Termenul de pãstrare în arhiva a dosarelor de reintegrare socialã şi supraveghere este de 5 ani.

CAP. 4
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 15
(1) În vederea aplicãrii dispoziţiilor prezentei ordonanţe numãrul maxim de posturi aprobat pentru Ministerul Justiţiei şi pentru unitãţile din sistemul justiţiei se va suplimenta în mod corespunzãtor prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Cheltuielile de personal necesare aplicãrii dispoziţiilor prezentei ordonanţe se realizeazã în cadrul cheltuielilor de personal aprobate prin buget Ministerului Justiţiei.
(3) Ministerul Justiţiei va propune modificarea nomenclatorului de funcţii şi introducerea funcţiei de consilier de reintegrare socialã şi supraveghere, precum şi a funcţiei de inspector de reintegrare socialã şi supraveghere.
ART. 16
(1) Prezenta ordonanta intra în vigoare la 60 de zile de la publicarea ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia dispoziţiilor referitoare la activitatea serviciilor de reintegrare socialã şi supraveghere, care se aplica dupã numirea în funcţie a consilierilor de reintegrare socialã şi supraveghere prin ordin al ministrului justiţiei, dar nu mai târziu de 30 de zile de la aprobarea bugetului de stat pe anul 2001.
(2) În termen de 60 de zile de la publicarea prezentei ordonanţe în Monitorul Oficial al României, Partea I, se adopta, prin hotãrâre a Guvernului, regulamentul de aplicare a dispoziţiilor prezentei ordonanţe.
(3) Pe data numirii în funcţie a consilierilor de reintegrare socialã şi supraveghere, potrivit dispoziţiilor alin. (1), centrele experimentale de probaţiune îşi înceteazã activitatea. Organizaţiile neguvernamentale care au sprijinit aceste centre vor putea colabora în continuare cu serviciile de reintegrare socialã şi supraveghere, potrivit dispoziţiilor prezentei ordonanţe.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat,
ministrul justiţiei,
Valeriu Stoica

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Smaranda Dobrescu
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016