Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA Nr. 9 din 7 august 1992 *** Republicata  privind organizarea statisticii publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA Nr. 9 din 7 august 1992 *** Republicata privind organizarea statisticii publice

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL Nr. 75 din 23 martie 1994
*) Republicatã în temeiul <>art. 1 pct. 2 alin. final din Legea nr. 11/1994 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 65 din 14 martie 1994.
<>Ordonanta Guvernului nr. 9/1992 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 207 din 25 august 1992.
În temeiul art. 107 alin. (3) din Constituţia Romanie şi al Legii nr. 81/1992,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Activitatea organizatã pentru culegerea, prelucrarea, analiza, difuzarea şi constituirea fondului naţional de date statistice cu caracter social, demografic, economic, financiar, juridic, necesare elaborãrii politicii economice şi aprecierii infaptuirii ei, informãrii opiniei publice, elaborãrii cercetãrilor ştiinţifice şi prognozelor, fundamentarii deciziilor guvernamentale şi ale agenţilor economici, transmiterii de date statistice organismelor internaţionale potrivit obligaţiilor asumate de statul roman, precum şi altor categorii de utilizatori interni şi externi, se desfãşoarã cu respectarea dispoziţiilor prezentei ordonanţe.
ART. 2
(1) Statistica publica din România este organizatã şi coordonata de Comisia Nationala pentru Statistica, organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea Guvernului.
(2) Ordonanta privind organizarea statisticii publice se aplica tuturor persoanelor fizice şi juridice care îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul României, precum şi persoanelor fizice şi juridice romane care îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul altor state.
ART. 3
(1) Organizarea statisticii publice şi desfãşurarea activitãţii organelor de stat specializate în acest domeniu se întemeiazã pe principiile: autonomiei, confidenţialitãţii, transparenţei, specializãrii, proportionalitatii şi deontologiei statistice.
(2) Comisia Nationala pentru Statistica este autorizata de Guvern sa stabileascã, în concordanta cu prevederile prezentei ordonanţe, sistemele de indicatori, nomenclatoarele, clasificarile, metodologiile, tehnicile de înregistrare şi prelucrare, publicarea şi difuzarea datelor, astfel încît sa se asigure deplina obiectivitate şi realitate a cercetãrilor şi datelor statistice.
(3) Serviciile de statistica publica şi personalul statistic au obligaţia sa adopte pe parcursul întregii cercetãri statistice - de la înregistrare pînã la publicare - mãsuri de protecţie a intereselor subiectilor statistici (persoane fizice sau juridice) ce ar putea fi lezate prin divulgarea datelor referitoare la patrimoniul sau activitatea acestora, în concordanta cu prevederile din cap. II al prezentei ordonanţe.
(4) Serviciile de statistica publica au dreptul şi obligaţia de a difuza datele de interes public, asa cum rezulta din cercetãrile efectuate, fãrã o selecţie prealabilã efectuatã de pe poziţii de interese ale Guvernului, partidelor politice, grupãrilor etnice etc. În acest scop, serviciile de statistica publica sînt obligate sa permitã celor ce au un interes legitim cunoaşterea metodologiilor, tehnicilor şi metodelor folosite la elaborarea informaţiilor statistice.
(5) Serviciile de statistica publica sînt obligate sa limiteze volumul datelor statistice, culese de la subiectii statistici, la nivelul care se justifica prin obiectivul cercetãrilor statistice.
(6) Serviciile de statistica publica şi personalul statistic au obligaţia sa asigure o corespondenta optima între cantitatea de informaţii individuale ce se solicita şi cantitatea de informaţii prelucrate cu caracter generalizator ce se oferã utilizatorilor.
(7) Serviciile de statistica publica au datoria sa facã cunoscut gradul de precizie sau de exactitate a rezultatelor, sa garanteze ca marja de incertitudine determinata de mãsurãtori, studii, interpretãri şi analize statistice a fost luatã în considerare pe tot parcursul de prelucrare şi difuzare a datelor şi sa atragã atenţia utilizatorilor, într-o forma larg accesibila, asupra precautiilor care trebuie avute în vedere. În cazul în care condiţiile tehnice sau mijloacele necesare nu permit efectuarea unei cercetãri, serviciile de statistica sînt îndreptãţite se refuze efectuarea acesteia sau pot sa reformuleze cerinţele în raport cu posibilitãţile reale, stabilind gradul de satisfacere a cerinţelor iniţiale.
ART. 4
(1) Statistica publica în România se desfãşoarã în concordanta cu prevederile prezentei ordonanţe.
(2) Pentru asigurarea caracterului obiectiv, transparent şi ştiinţific al metodologiilor, indicatorilor, nomenclatoarelor, clasificarilor şi tehnicilor utilizate în activitatea de statistica, precum şi al sistemului de publicaţii se înfiinţeazã Consiliul de Orientare a Activitãţii de Statistica, în urmãtoarea componenta:
- 4 reprezentanţi ai organismelor guvernamentale;
- 4 personalitãţi din învãţãmîntul superior de specialitate sau cercetare;
- 3 reprezentanţi ai organismelor sindicale;
- 3 reprezentanţi ai mijloacelor de informare în masa;
- 2 reprezentanţi ai patronatului;
- 2 reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale;
- 1 reprezentant al asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor;
- 1 reprezentant al Bãncii Naţionale a României.
Preşedintele Comisiei Naţionale pentru Statistica este membru de drept.
(3) Membrii Consiliului de Orientare a Activitãţii de Statistica sînt numiţi de cãtre primul-ministru pentru o perioada de 2 ani, la propunerea organismelor şi instituţiilor respective.
(4) Membrii Consiliului de Orientare a Activitãţii de Statistica beneficiazã de o indemnizaţie de participare la şedinţa, cu excepţia reprezentanţilor administraţiei publice.
(5) Comisia Nationala pentru Statistica este condusã de un preşedinte cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepreşedinte cu rang de subsecretar de stat.
(6) Normele metodologice ale Consiliului de Orientare a Activitãţii de Statistica sînt obligatorii pentru Comisia Nationala pentru Statistica şi aparatul sau teritorial, pentru ministere, departamente, servicii publice, organe ale administraţiei publice locale, regii autonome, societãţi comerciale, alţi agenţi economici de stat sau privati.
(7) Atribuţiile Comisiei Naţionale pentru Statistica şi ale Consiliului de Orientare a Activitãţii de Statistica se aproba prin hotãrîre a Guvernului.
CAP. 2
Cercetãrile statistice
ART. 5
Pentru asigurarea datelor şi informaţiilor necesare constituirii fondului naţional de date statistice, Comisia Nationala pentru Statistica elaboreazã programe de cercetãri statistice cuprinzînd, în principal, urmãtoarele secţiuni şi domenii:
a) Teritoriul şi împãrţirea administrativã a tarii: numãrul judeţelor, municipiilor, oraşelor şi comunelor; suprafata tarii şi a unitãţilor administrativ-teritoriale; clima şi fenomenele meteorologice; formele principale de relief; principalele cursuri de apa, lacuri şi balti; lungimea frontierelor.
b) Populaţia: numãrul şi distribuţia geograficã a populaţiei, structura pe nationalitati, demograficã şi social-economicã a populaţiei, miscarea naturala şi migratorie a populaţiei; familia.
c) Munca: populaţia activa şi ocupatã, somajul; structura profesionalã şi pe ramuri a populaţiei ocupate; salarii.
d) Nivelul de trai al populaţiei: veniturile, cheltuielile şi consumul populaţiei; bunurile de folosinta îndelungatã din proprietatea populaţiei; puterea de cumpãrarea a veniturilor populaţie; bugete de familie; starea de nutritie a populaţiei.
e) Agricultura şi silvicultura: suprafata tarii pe categorii de folosinta; suprafata agricolã, pe culturi; producţia agricolã vegetala, pe culturi; numãrul animalelor, pe specii şi rase; vinatul; piscicultura; producţia animaliera; dotarea agriculturii şi gradul de mecanizare; costurile de producţie şi eficienta, forta de munca; suprafata forestierã; creşterea anuala a masei lemnoase; regenerarea pãdurilor.
f) Gospodãrirea apelor.
g) Prospectarea şi explorarea geologica: resursele şi substantele minerale utile şi creşterea anuala a acestora; volumul pe lucrãri geologice; costurile de producţie; eficienta activitãţii geologice.
h) Protecţia mediului înconjurãtor.
i) Industria şi construcţiile: agenţii economici şi producţia valoricã şi fizica; balantele materiale; balanţa resurselor şi consumului de energie; balanţa energiei electrice; costurile de producţie şi eficienta activitãţii; productivitatea muncii şi utilizarea forţei de munca; indicii producţiei industriale.
j) Transporturile şi telecomunicatiile: numãrul şi capacitatea întreprinderilor, pe ramuri de transport; reţelele de drumuri şi cai ferate şi gradul lor de modernizare; parcul de mijloace de transport auto, feroviare, navale şi aeriene; volumul transporturilor; costurile şi eficienta în transporturi; productivitatea muncii; mijloacele de telecomunicaţii; activitatea de posta şi telecomunicaţii.
k) Dotarea tehnica-edilitara şi serviciile comunale: numãrul locuinţelor şi gradul lor de confort; reţelele stradale de alimentare cu apa; canalizare; reţeaua şi activitatea de transport orasenesc cu tramvaie, autobuze, metrou şi taximetre; salubritatea oraşelor.
l) Comerţul interior, exterior şi turismul: reţeaua unitãţilor de comerţ şi turism; volumul desfacerilor de mãrfuri, pe grupe de produse; cheltuielile comerciale şi eficienta activitãţii; numãrul turistilor şi volumul serviciilor prestate; volumul importului şi exportului, pe tari exportatoare şi importatoare şi pe produse; balanţa comerţului exterior, balanţa de plati externe.
m) Evoluţia preţurilor: indicele preţurilor bunurilor şi serviciilor de consum ale populaţiei; indicele preţurilor cu amãnuntul; indicele preţurilor cu ridicatã; în industrie: indicele preţurilor de deviz şi al preţurilor investiţiilor, indicele preţurilor produselor agricole; indicele preţurilor din domeniul comerţului exterior; indicii deflatori pentru agregatele componentelor sistemelor conturilor naţionale; studiul inflaţiei.
n) Învãţãmînt, cultura, arta: reţeaua de şcoli dupã gradul acestora, specialitate, limba de predare şi repartizarea teritorialã; numãrul elevilor, studenţilor şi absolvenţilor, pe sexe şi tipuri de şcoli; numãrul cadrelor didactice; gradul de cuprindere a populaţiei în diferite forme de învãţãmînt; reţeaua unitãţilor culturale şi de arta şi activitatea acestora.
o) Sãnãtatea publica şi asistenta socialã: reţeaua unitãţilor de asistenta sanitarã şi socialã şi distribuţia teritorialã; numãrul şi structura personalului medical; activitatea unitãţilor sanitare şi a personalului medical; starea de sãnãtate a populaţie.
p) Cercetarea ştiinţificã şi progresul tehnologic: reţeaua unitãţilor de cercetare ştiinţificã; personalul ocupat în cercetarea ştiinţificã; veniturile şi cheltuielile pentru cercetare; rezultatele cercetãrii ştiinţifice, brevete, patente.
r) Statistica conturilor naţionale: tabloul de ansamblul al economiei naţionale; balanţa legãturilor dintre ramuri; investiţiile şi formarea bruta a capitalului, consumul final; avutia nationala.
s) Finanţele publice: veniturile şi cheltuielile statului; veniturile şi cheltuielile populaţiei; circulaţia bãneascã; miscarea capitalurilor; operaţiuni de bursa; operaţiuni C.E.C.; asigurãri de bunuri şi persoane.
t) Justiţia: reţeaua şi activitatea unitãţilor de justiţie, procuratura şi notariate de stat; numãrul şi natura cauzelor civile, penale şi contravenţionale.
u) Electoratul: numãrul populaţiei cu drept de vot şi numãrul votantilor, numãrul voturilor şi al reprezentanţilor aleşi în Parlamentul tarii, pe formaţiuni politice; rezultatele alegerilor locale.
ART. 6
Cercetãrile statistice se efectueazã lunar, trimestrial, anual sau la alte periodicitati, în funcţie de necesitatea informaţiilor, natura indicatorilor şi posibilitãţile de organizare şi efectuare; periodicitatile se coreleazã cu practica statistica internationala.
ART. 7
Programul anual al cercetãrilor statistice se avizeazã de cãtre Consiliul de Orientare a Activitãţii de Statistica şi se da publicitãţii, dupã aprobarea sa de cãtre Guvern.
CAP. 3
Culegerea datelor statistice
ART. 8
Serviciile de statistica publica au dreptul - în baza şi cu respectarea prevederilor din prezenta ordonanta - sa solicite şi sa primeascã datele şi informaţiile statistice de la toate persoanele fizice şi juridice care se afla, deţin capital sub orice forma sau desfãşoarã o activitate de orice fel pe teritoriul României şi de la toate persoanele de cetãţenie romana cu domiciliul în România, care se afla sau desfãşoarã activitate pe teritoriul altor tari.
ART. 9
(1) Persoanele juridice - regii autonome, societãţi comerciale, servicii publice, organisme guvernamentale - sînt obligate sa furnizeze serviciilor de statistica publica, la termenele, periodicitatile şi în forma solicitatã, datele statistice în conformitate cu metodologia cuprinsã în instrucţiunile emise de Comisia Naţional pentru Statistica în baza prezentei ordonanţe. Sînt supuse acestor prevederi toate organismele statului, inclusiv cele militare şi de ordine publica, în ceea ce priveşte activitatea economicã.
(2) Persoanele fizice sînt obligate sa furnizeze serviciilor de statistica publica datele personale şi cele privind gospodãria şi activitatea economicã, necesare efectuãrii recensamintelor, anchetelor şi sondajelor statistice; nu fac obiectul prezentei prevederi convingerile ideologice, apartenenţa politica, cazierul judiciar şi viata intima.
(3) Serviciile de statistica publica sînt autorizate sa efectueze, prin aparatul propriu, cercetãri statistice prin culegerea directa a datelor statistice privind fenomenele economice şi sociale, persoanele juridice fiind obligate sa permitã, în baza unei împuterniciri exprese, accesul personalului statistic în unitãţile respective şi la documentele de evidenta corespunzãtoare.
(4) Pentru asigurarea calitãţii datelor statistice comunicate serviciilor de statistica publica, personalul acestora are dreptul sa verifice modul de determinare a datelor respective şi corespondenta lor cu evidentele deţinãtorilor de date primare, iar în cazul constatãrii unor abateri, au obligaţia sa încheie procese-verbale de constatare şi sa aplice prevederile din cap. VI al prezentei ordonanţe.
ART. 10 (1) Cercetarea fenomenelor şi proceselor economico-sociale se efectueazã, dupã caz, prin: înregistrãri statistice curente; cercetãri statistice specifice; cercetãri statistice selective; recensaminte, microrecensaminte, sondaje şi anchete statistice.
(2) Pentru completarea surselor de date necesare, serviciile de statistica publica au acces la evidentele administrative deţinute de serviciile publice (bilanţuri contabile, documente de impozitare, registre agricole, registre comerciale, registre de evidenta a populaţiei şi altele), cu respectarea regimului de confidenţialitate a acestora.
ART. 11
Cercetãrile statistice de interes naţional, de tipul recensamintelor populaţiei, locuinţelor, clãdirilor, întreprinderilor, animalelor, patrimoniului, se aproba prin hotãrîre a Guvernului.
ART. 12
Activitatea de culegere a datelor statistice se efectueazã utilizînd purtatorii de informaţii, nomenclatoarele, clasificarile şi metodele stabilite de Comisia Nationala pentru Statistica în urma consultãrii ministerelor şi organelor guvernamentale interesate.
ART. 13
(1) Culegerea de date statistice de la persoane fizice sau juridice de cãtre alte organe în afarã serviciilor de statistica publica se poate realiza numai în urmãtoarele situaţii:
a) de cãtre ministere şi alte organisme guvernamentale, pentru nevoi proprii, de la persoanele juridice şi fizice din domeniul lor de activitate, iar de cãtre serviciile publice, cu avizul Comisiei Naţionale pentru Statistica referitor la oportunitatea acţiunii şi corectitudinea metodelor statistice utilizate;
b) de cãtre ministere, alte organisme guvernamentale, servicii publice, institute de cercetãri, pentru nevoi naţionale - pe baza de delegare de autoritate din partea Comisiei Naţionale pentru Statistica, în situaţia în care cercetãrile respective au un caracter specific deosebit sau depãşesc capacitatea de execuţie a serviciilor de statistica publica;
c) de cãtre orice serviciu public sau privat, ori persoana particularã, cu acordul subiectilor (agenţi economici, servicii publice sau persoane fizice) de la care se culeg datele;
d) de cãtre Ministerul Apãrãrii Naţionale, în condiţiile prevãzute de art. 13 din Legea nr. 41/1990.
(2) Pentru domeniile de cercetare statistica specifice aflate în competenta ministerelor de resort, cum sînt: Statistica judiciarã, statistica sanitarã, statistica financiarã, statistica somajului, statistica mediului înconjurãtor, ministerele respective au obligaţia de a transmite Comisiei Naţionale pentru Statistica, pe baza de convenţii bilaterale, datele centralizate ce urmeazã sa fie incluse în fondul naţional de date statistice, în publicaţiile statistice sau transmise organismelor internaţionale.
CAP. 4
Confidenţialitatea datelor statistice
ART. 14
Serviciile de statistica publica, personalul cuprins în activitatea de statistica, persoanele oficiale sau serviciile publice, care, potrivit statutului lor legal, iau cunostinta de conţinutul datelor statistice sînt obligate sa asigure confidenţialitatea acestora, dupã cum urmeazã:
a) datele statistice referitoare la persoanele juridice îşi pãstreazã gradul de confidenţialitate stabilit de cãtre emitent; aceste date vor putea fi utilizate numai în scopurile statistice pentru care au fost culese şi prelucrate şi nu vor putea servi ca probe în justiţie sau la stabilirea unor drepturi sau obligaţii pentru unitãţile la care se referã;
b) datele statistice agregate pentru trei sau mai multe persoane juridice îşi pierd caracterul stabilit de emitent, dacã datele, astfel obţinute, nu mai permit identificarea datelor individuale şi dobîndesc gradul de confidenţialitate stabilit de cãtre serviciile de statistica publica potrivit reglementãrilor dupã care acestea se conduc;
c) datele statistice individuale referitoare la persoanele fizice şi gospodãriile acestora au caracter confidenţial în toate cazurile, neputind fi comunicate altor persoane fizice sau juridice şi nu pot fi utilizate în alte scopuri decît cele statistice.
CAP. 5
Accesul la datele statistice
ART. 15
(1) Datele şi informaţiile statistice reprezintã un bun naţional, accesibil Parlamentului, organismelor guvernamentale, serviciilor publice, unitãţilor de cercetare ştiinţificã, agenţilor economici, cadrelor didactice, cercetatorilor, studenţilor şi altor categorii de populaţie care dovedesc ca au un interes legitim.
(2) Datele centralizate obţinute pe baza înregistrãrilor cuprinse în programele de cercetãri statistice ale serviciilor de statistica publica vor fi puse la dispoziţia organismelor guvernamentale în mod gratuit şi vor fi publicate periodic sau la sfîrşitul cercetãrilor, prin grija Comisiei Naţionale pentru Statistica, în volume şi structuri cît mai largi posibile, pentru a satisface ce nevoile de informare ale populaţiei.
(3) Datele şi informaţiile statistice analitice, rezultate din cercetãrile statistice efectuate, pot fi comunicate utilizatorilor pe baza cererilor motivate ale acestora, autorizate de conducãtorii serviciilor de statistica publica şi cu respectarea principiilor privind confidenţialitatea datelor cuprinse în cap. IV al prezentei ordonanţe.
ART. 16
Comisia Nationala pentru Statistica asigura, gratuit sau cu plata, difuzarea datelor şi informaţiilor cãtre diferitele categorii de utilizatori prin publicare, acces la rezultatele cercetãrilor şi acces direct la banca de date statistice, în condiţiile specifice ale protecţiei datelor şi ale confidenţialitãţii informaţiilor.
ART. 17
Serviciile de statistica publica sînt autorizate sa realizeze cercetãri statistice în afarã celor cuprinse în programele lor, la cererea unor beneficiari interni sau externi, pe baza de contract cu plata şi cu respectarea dispoziţiilor prezentei ordonanţe privind confidenţialitatea datelor. În acelaşi mod se pot oferi informaţii, date statistice şi studii pe baza cercetãrilor cuprinse în programele serviciilor statistice, dacã acestea necesita prelucrari suplimentare. Din veniturile astfel obţinute se acoperã cheltuielile efectuate pentru realizarea lucrãrilor respective, diferenţa fiind vãrsatã la bugetul de stat.
CAP. 6
Obligaţii şi sancţiuni
ART. 18
Persoanele juridice sînt obligate sa organizeze evidenta activitãţii pe care o desfãşoarã, astfel încît sa poatã determina şi comunica serviciilor de statistica publica datele în forma şi la termenele stabilite prin normele emise în baza prezentei ordonanţe.
ART. 19
(1) Refuzul, intirzierea transmiterii datelor statistice, comunicarea de date eronate sau incomplete, refuzul de a prezenta organelor de control statistic materialele şi evidentele necesare verificãrii datelor statistice, neaplicarea mãsurile dispuse de organele de control statistic constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amenda de la 100.000 lei la 500.000 lei.
(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) se constata şi amenzile se aplica de cãtre personalul Comisiei Naţionale pentru Statistica anume împuternicit pentru aceasta.
(3) Dispoziţiile privind contravenţiile prevãzute în prezentul articol se completeazã cu prevederile Legii privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.
(4) Impotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei se poate face plîngere, în termen de 15 zile de la data comunicãrii acestuia, la judecãtoria în a carei raza de competenta a fost sãvîrşitã contravenţia.
ART. 20
Încãlcarea cu vinovãţie a prevederilor prezentei ordonanţe de cãtre personalul serviciilor de statistica publica atrage dupã sine rãspunderea disciplinarã, administrativã, civilã, contravenţionalã sau penalã, dupã caz, a persoanelor vinovate.
CAP. 7
Dispoziţii finale
ART. 21
Salariaţii serviciilor de statistica publica şi agenţii statistici folosiţi la efectuarea de recensaminte şi alte cercetãri statistice se bucura, pe tot timpul îndeplinirii acestei activitãţi, de protecţia legii, fiind socotiţi ca indeplinind o funcţie ce implica exerciţiul autoritãţii de stat.
ART. 22
Prezenta ordonanta intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României. La aceeaşi data se abroga Decretul nr. 152/1970 , cu modificãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

----------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016