Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 87 din 30 august 2001  privind serviciile publice de salubrizare a localitatilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 87 din 30 august 2001 privind serviciile publice de salubrizare a localitatilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 543 din 1 septembrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 pct. IV.1 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta ordonanta are ca obiect stabilirea cadrului pentru organizarea, gestionarea, reglementarea şi monitorizarea serviciului public de salubrizare în localitãţi, ţinându-se seama de strategia nationala cu privire la deşeurile solide şi de prevederile directivelor Uniunii Europene.
ART. 2
Salubrizarea localitãţilor este un serviciu public local de gospodãrie comunalã, organizat, coordonat, reglementat, condus, monitorizat şi controlat de autoritãţile administraţiei publice locale.
ART. 3
Serviciul public de salubrizare, parte componenta a serviciilor publice de gospodãrie comunalã, este organizat şi funcţioneazã pe baza urmãtoarelor principii:
a) protecţia sãnãtãţii publice;
b) autonomia localã şi descentralizarea;
c) responsabilitatea fata de cetãţeni;
d) conservarea şi protecţia mediului înconjurãtor;
e) calitatea şi continuitatea serviciului;
f) tarife echitabile şi accesibile tuturor consumatorilor;
g) nediscriminarea şi egalitatea tuturor consumatorilor;
h) transparenta, consultarea şi antrenarea în decizii a cetãţenilor;
i) administrarea corecta şi eficienta a bunurilor din proprietatea publica şi a banilor publici;
j) securitatea serviciului;
k) dezvoltarea durabila.
ART. 4
Serviciul public de salubrizare cuprinde urmãtoarele activitãţi:
a) precolectarea, colectarea, transportul şi depozitarea reziduurilor solide, cu excepţia deşeurilor toxice, periculoase şi a celor cu regim special;
b) înfiinţarea şi administrarea depozitelor ecologice de reziduuri şi producerea de compost;
c) incinerarea şi producerea de energie termica;
d) maturatul, spalatul cãilor publice, întreţinerea spaţiilor
verzi şi a parcurilor;
e) curatarea şi transportul zapezii de pe cãile publice şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de inghet;
f) preselectarea şi organizarea reciclarii deşeurilor;
g) dezinsectia, dezinfectia şi deratizarea.
ART. 5
Pentru asigurarea dezvoltãrii durabile în domeniul salubritatii consiliile locale stabilesc strategia de dezvoltare şi funcţionare pe termen mediu şi lung a serviciilor de salubrizare, ţinându-se seama de planurile de urbanism şi de programele de dezvoltare economico-socialã a unitãţii administrativ-teritoriale.
ART. 6
(1) Serviciile publice de salubrizare se organizeazã pentru satisfacerea nevoilor populaţiei, ale instituţiilor publice şi ale agenţilor economici.
(2) Nu fac obiectul prezentei ordonanţe serviciile de colectare, transport şi neutralizare a deşeurilor toxice şi/sau periculoase.
ART. 7
(1) Statul sprijinã prin mãsuri legislative şi economice dezvoltarea cantitativã şi calitativã a serviciilor publice de salubrizare, precum şi a infrastructurii specifice acestora.
(2) Prin modul de organizare şi desfãşurare a activitãţii serviciilor publice de salubrizare autoritãţile publice locale sunt obligate sa asigure realizarea urmãtoarelor obiective:
a) îmbunãtãţirea condiţiilor de viata ale cetãţenilor prin promovarea calitãţii şi eficientei acestor servicii;
b) creşterea calitãţii vieţii cetãţenilor prin susţinerea dezvoltãrii economice a localitãţilor, în principal prin stimularea mecanismelor economiei de piata şi prin realizarea unei infrastructuri edilitare moderne, ca baza a dezvoltãrii economice şi în scopul atragerii investiţiilor profitabile pentru comunitatile locale;
c) dezvoltarea durabila a serviciilor;
d) protecţia mediului înconjurãtor.

CAP. 2
Organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de salubrizare

SECŢIUNEA 1
Gestiunea serviciilor publice de salubrizare

ART. 8
(1) Relaţiile dintre prestatorii de servicii de salubrizare şi utilizatori se desfãşoarã pe baze contractuale.
(2) Între autoritãţile administraţiei publice locale şi prestatorii de servicii de salubrizare se pot încheia contracte de delegare de gestiune.
ART. 9
(1) Gestiunea serviciilor publice de salubrizare se realizeazã în urmãtoarele modalitãţi:
a) gestiune directa;
b) gestiune indirecta sau gestiune delegatã.
(2) Alegerea formei de gestiune a serviciilor publice de salubrizare se face prin hotãrâre a consiliilor locale sau judeţene, dupã caz.
ART. 10
(1) În cadrul gestiunii directe autoritãţile administraţiei publice locale îşi asuma nemijlocit toate sarcinile şi responsabilitãţile privind organizarea, conducerea, administrarea şi gestionarea serviciilor publice de salubrizare.
(2) Gestiunea directa se realizeazã prin compartimente ale consiliului local, organizate ca servicii publice şi autorizate conform legii.
(3) Desfãşurarea activitãţilor specifice serviciilor publice de salubrizare, organizate şi exploatate în sistemul gestiunii directe, se face pe baza unui regulament de organizare şi funcţionare aprobat de cãtre consiliul local.
ART. 11
(1) În cazul gestiunii delegate autoritãţile administraţiei publice locale pot apela, pentru realizarea serviciilor de salubrizare, la unul sau mai mulţi operatori de servicii publice, cãrora le încredinţeazã, în baza unui contract de delegare a gestiunii sau de concesiune, gestiunea propriu-zisa a serviciilor de salubrizare, precum şi administrarea şi exploatarea sistemelor publice necesare în vederea realizãrii acestora.
(2) Delegarea gestiunii sau concesiunea se face în condiţiile respectãrii contractului-cadru de delegare sau de concesiune şi a regulamentului-cadru de delegare sau de concesiune a serviciilor publice locale. Contractul-cadru şi regulamentul-cadru de delegare sau concesiune a serviciilor publice locale se aproba prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Administraţiei Publice, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe.
ART. 12
(1) În procesul delegarii, în conformitate cu competentele şi atribuţiile ce le revin potrivit legii, autoritãţile administraţiei publice locale pãstreazã prerogativele privind adoptarea politicilor şi strategiilor de dezvoltare a serviciilor, respectiv a programelor de dezvoltare a serviciilor de salubrizare, precum şi dreptul de a urmãri, controla şi supraveghea:
a) modul de respectare şi de îndeplinire a obligaţiilor contractuale asumate de operatorii furnizori/prestatori de servicii publice;
b) calitatea serviciilor furnizate/prestate;
c) parametrii serviciilor furnizate/prestate;
d) modul de administrare, exploatare, conservare şi menţinere în funcţiune, dezvoltare şi/sau modernizare a sistemelor publice din infrastructura edilitar-urbana încredinţatã prin contractul de delegare a gestiunii sau de concesiune;
e) modul de formare şi de stabilire a tarifelor pentru serviciile publice.
(2) Aprobarea strategiei de dezvoltare a serviciului public de salubrizare, a regulamentului de organizare şi funcţionare a acestuia, a criteriilor şi procedurilor de exercitare a controlului, precum şi a actelor de autoritate stabilite de lege intra în competenta exclusiva a consiliului local sau judeţean, dupã caz.
(3) Consiliile locale sau judeţene pot delega integral sau parţial numai activitãţile de operare, gestionare şi administrare a serviciilor publice de salubrizare, pregãtirea şi realizarea investiţiilor aferente acestora, precum şi colectarea sumelor datorate de utilizatori.
ART. 13
(1) Finanţarea şi realizarea investiţiilor aferente serviciilor publice de salubrizare se fac cu respectarea legislaţiei în vigoare privind iniţierea, fundamentarea, promovarea şi aprobarea investiţiilor publice, în temeiul principiilor prevãzute la <>art. 8 din Legea serviciilor publice de gospodãrie comunalã nr. 326/2001 , precum şi al principiilor autonomiei financiare a prestatorilor, al suportabilitatii utilizatorilor şi al recuperãrii integrale prin tarif a costurilor de exploatare, reabilitare şi dezvoltare.
(2) Pentru finanţarea investiţiilor necesare în vederea dezvoltãrii şi modernizãrii infrastructurii serviciilor de salubrizare autoritãţile administraţiei publice locale pot apela la credite interne şi/sau externe sau se pot adresa unor investitori privati cãrora le pot concesiona serviciul respectiv pe o perioada limitatã, în funcţie de specificul activitãţii, astfel:
a) pentru o perioada de 5 ani - activitãţile de amenajare, întreţinere şi curatare a spaţiilor verzi, precum şi dezinsectia, dezinfectia şi deratizarea în localitãţi;
b) pentru o perioada de 8 ani - activitãţile de precolectare, colectare şi transport al deşeurilor menajere, precum şi curãţenia şi stropitul cãilor publice rutiere, deszapezirea şi întreţinerea acestora pe timp de iarna în condiţii de inghet sau de polei;
c) pentru o perioada de 20 de ani - activitãţile de incinerare a deşeurilor şi de producere a energiei termice prin acest procedeu, precum şi înfiinţarea şi administrarea depozitelor ecologice, inclusiv selectarea şi reciclarea deşeurilor;
(3) Mijloacele materiale pe care investitorul privat le realizeazã din fonduri proprii rãmân în proprietatea acestuia pe toatã perioada derulãrii contractului de concesiune, precum şi dupã expirarea acestuia, dacã nu s-a stabilit altfel.

SECŢIUNEA a 2-a
Operatorii de servicii publice de salubrizare

ART. 14
(1) Pot fi operatori de servicii publice de salubrizare societãţile comerciale autorizate sa furnizeze/presteze servicii publice în condiţiile stabilite de autoritãţile administraţiei publice locale, cu respectarea prevederilor <>Legii serviciilor publice de gospodãrie comunalã nr. 326/2001 şi ale prezentei ordonanţe.
(2) Operatorii de servicii publice de salubrizare beneficiazã, în temeiul prezentei ordonanţe, de acelaşi regim juridic, indiferent de forma de organizare sau de proprietate.
(3) Operatorii de servicii publice de salubrizare vor fi atestaţi de cãtre o comisie organizatã în cadrul Ministerului Administraţiei Publice. Componenta comisiei de atestare, regulamentul de funcţionare, precum şi criteriile pentru eliberarea licenţei de operare vor fi stabilite prin ordin al ministrului administraţiei publice.
(4) Se excepteazã de la prevederile alin. (3) operatorii de servicii publice care au obţinut pe baza de licitaţie publica contracte de delegare sau de concesiune, încheiate înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe. Exceptarea opereazã pana la expirarea termenului pentru care a fost încheiat contractul respectiv.
(5) Delegarea gestiunii şi concesionarea serviciilor publice de salubrizare cãtre operatorii atestaţi se fac prin licitaţie publica, în conformitate cu prevederile regulamentului de delegare a serviciilor publice locale.
ART. 15
(1) Operatorii de servicii publice de salubrizare pot fi privatizati în condiţiile legii.
(2) Hotãrârea de privatizare aparţine consiliului local sau judeţean sub a cãrui autoritate îşi desfãşoarã activitatea operatorul de servicii publice de salubrizare.
(3) Privatizarea, respectiv vânzarea bunurilor din domeniul privat al unitãţii administrativ-teritoriale, în parte sau în totalitate, se poate face numai prin procedura de licitaţie publica, concomitent cu delegarea serviciului public de salubrizare sau cu concesiunea acestuia.
ART. 16
(1) Societãţile comerciale de gospodãrie comunalã înfiinţate de consiliile locale sau judeţene potrivit legii pot fi de interes local sau judeţean, în funcţie de limitele teritoriale în care îşi desfãşoarã activitatea.
(2) Societãţile comerciale de gospodãrie comunalã înfiinţate de consiliile locale îşi pot desfasura activitatea şi în alte localitãţi, pe baze contractuale.
(3) Operatorul care presteazã mai multe tipuri de servicii va tine evidente distincte pe fiecare activitate, având contabilitate separatã pentru fiecare tip de serviciu şi localitate de operare.
(4) Consiliile locale se pot asocia în vederea organizãrii unor servicii publice de salubrizare sau a realizãrii unor obiective specifice comune.

CAP. 3
Drepturi şi obligaţii ale utilizatorilor şi operatorilor

ART. 17
(1) Garantarea dreptului de a beneficia de serviciul public de salubrizare pentru toţi utilizatorii, persoane fizice şi juridice, se stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciului public de salubrizare, care va fi elaborat prin hotãrâre a consiliului local sau judeţean, dupã caz, cu respectarea regulamentului-cadru aprobat de Guvern.
(2) Utilizatorii vor avea dreptul de acces fãrã discriminare la informaţiile publice cu privire la serviciile publice de salubrizare, atât prestatorul cat şi autoritatea localã având obligaţia de a comunica informaţii cu privire la indicatorii de calitate ai serviciului, la structura tarifara şi la clauzele contractuale.
(3) Hotãrârile autoritãţilor administraţiei publice locale cu privire la serviciul public de salubrizare vor fi aduse la cunostinta publica şi orice utilizator din aria de prestare a serviciului public de salubrizare are dreptul sa conteste prevederile acestora, în condiţiile legii.
(4) Utilizatorii au obligaţia sa respecte clauzele contractului de salubrizare şi sa îşi achite obligaţiile de plata în conformitate cu prevederile acestuia.
ART. 18
Drepturile prestatorilor de servicii publice de salubrizare se înscriu în contractele de delegare sau în regulamentele de funcţionare, pentru serviciile aflate în administrare directa, sau în contractele de concesiune, pentru serviciile cedate spre administrare agenţilor economici, urmãrindu-se asigurarea echilibrului contractual pe baza urmãtoarelor principii:
a) încasarea tarifului aferent serviciului public prestat şi actualizarea periodicã a acestuia în raport cu indicele de inflaţie;
b) modificarea tarifului în situaţiile de schimbare semnificativã a echilibrului contractual.
ART. 19
(1) Agenţii economici care opereazã în domeniul serviciilor publice de salubrizare urbana trebuie sa facã dovada competentei tehnice şi sa aibã o dotare tehnico-materialã care sa corespundã tipurilor de servicii pe care urmeazã sa le presteze.
(2) Agenţii economici trebuie sa facã dovada bonitaţii lor materiale, iar persoanele fizice care au calitatea de administrator al agenţilor economici nu trebuie sa aibã cazier judiciar.
(3) Prestatorii de servicii publice de salubrizare vor fi atestaţi în termen de un an de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe.
(4) Vor fi supuse atestarii atât compartimentele consiliului local, organizate ca servicii publice, cat şi operatorii furnizori/prestatori de servicii publice de salubrizare existenţi, precum şi compartimentele consiliului local şi operatorii furnizori/prestatori de servicii publice de salubrizare care se vor infiinta dupã intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe.
(5) Pot participa la licitaţii pentru obţinerea contractelor de delegare a serviciului public de salubrizare numai agenţii economici atestaţi.
(6) Atestatul este valabil 5 ani, indiferent de specificul activitãţii pentru care s-a fãcut atestarea.
ART. 20
Prestatorii de servicii publice de salubrizare au fata de utilizatori urmãtoarele obligaţii:
a) sa respecte regulile asumate prin contractul de delegare;
b) sa presteze serviciul la utilizatorii cu care a încheiat contract de accesare şi utilizare a serviciului;
c) sa serveascã toţi utilizatorii din aria de acoperire pentru care a fost autorizat/atestat, în condiţiile prevederilor regulamentului local de utilizare a serviciilor publice de salubrizare;
d) sa respecte angajamentele luate prin contractele de delegare cu privire la nivelurile de servicii (parametrii de performanta) stabilite de autoritãţile administraţiei publice locale;
e) sa furnizeze autoritãţii administraţiei publice locale informaţiile solicitate şi sa asigure accesul la toate informaţiile necesare în vederea verificãrii şi evaluãrii functionarii şi dezvoltãrii serviciilor publice de salubrizare, în conformitate cu clauzele contractului de delegare şi/sau de concesiune şi cu prevederile legale în vigoare;
f) sa punã în aplicare metode performanţe de management, care sa conducã la reducerea costurilor de operare, inclusiv prin aplicarea procedurilor concurentiale prevãzute de normele legale în vigoare pentru achiziţiile de lucrãri, bunuri şi servicii.

CAP. 4
Drepturi şi obligaţii ale autoritãţii administraţiei publice locale

ART. 21
În exercitarea atribuţiilor ce le revin în domeniul administrãrii şi conducerii serviciilor publice de salubrizare autoritãţile administraţiei publice locale pot adopta hotãrâri sau pot emite dispoziţii privitoare la:
a) stabilirea programelor de reabilitare, extindere şi modernizare a dotãrilor existente, precum şi a programelor de înfiinţare a unor noi sisteme publice de salubrizare, în condiţiile legii;
b) coordonarea proiectãrii şi execuţiei lucrãrilor de investiţii în scopul realizãrii acestora într-o conceptie unitarã, corelata cu programele de dezvoltare economicosociala a localitãţilor, de amenajare a teritoriului, urbanism şi mediu;
c) aprobarea studiilor de fezabilitate privind reabilitarea, extinderea şi modernizarea dotãrilor publice aferente serviciilor publice de salubrizare;
d) asocierea intercomunala în vederea realizãrii unor investiţii de interes comun din infrastructura tehnico-edilitara aferentã serviciilor publice de salubrizare;
e) delegarea gestiunii serviciilor publice de salubrizare, precum şi încredinţarea spre administrare a bunurilor aparţinând patrimoniului public din infrastructura aferentã; operaţiunile de delegare şi încredinţare se pot realiza numai prin licitaţie publica organizatã în condiţiile legii.
f) participarea cu capital sau cu bunuri la societãţi comerciale pentru realizarea de lucrãri şi servicii publice de salubrizare;
g) contractarea sau garantarea împrumuturilor pentru finanţarea programelor de investiţii din infrastructura aferentã serviciilor publice de salubrizare, extinderi, dezvoltãri de capacitãţi, reabilitari şi modernizãri;
h) elaborarea şi aprobarea normelor locale şi a regulamentelor de serviciu pe baza normelor-cadru elaborate de Ministerul Administraţiei Publice;
i) stabilirea taxelor şi aprobarea tarifelor pentru serviciile publice de salubrizare, cu respectarea reglementãrilor în vigoare;
ART. 22
Contractul de delegare a serviciului public de salubrizare va cuprinde în mod obligatoriu clauze referitoare la cantitatea şi calitatea serviciului prestat şi la indicatorii de performanta: ritmicitatea serviciului, tarifele practicate şi modul de încasare a facturilor, redevenţe, rãspunderea contractualã, forta majorã, durata contractului, clauze speciale privind rezilierea contractului etc.
ART. 23
(1) Autoritãţile administraţiei publice locale au fata de operatorii de servicii publice de salubrizare urmãtoarele drepturi:
a) sa aprobe ajustarile de preţ propuse de operator;
b) sa sanctioneze operatorul de servicii publice de salubrizare în cazul în care acesta nu opereazã la parametrii de eficienta la care s-a obligat.
(2) În cazuri deosebite autoritãţile administraţiei publice locale pot solicita comisiei de atestare retragerea licenţei operatorului cu care au încheiat contract de concesiune a serviciului de salubrizare.
ART. 24
În exercitarea competentelor şi a responsabilitãţilor ce le revin autoritãţile administraţiei publice vor urmãri cu prioritate:
a) gestionarea serviciilor publice de salubrizare pe criterii de competitivitate şi de eficienta managerialã;
b) promovarea reabilitãrii infrastructurii aferente serviciilor publice de salubrizare;
c) monitorizarea obiectivã şi controlul periodic al activitãţilor de prestare a serviciilor publice de salubrizare şi luarea de mãsuri în cazul în care operatorul nu asigura performanta pentru care s-a obligat;
d) elaborarea nivelurilor de servicii publice de salubrizare şi aprobarea acestora numai dupã ce au fost supuse dezbaterii publice;
e) consultarea cu utilizatorii de servicii publice de salubrizare în vederea stabilirii politicilor şi strategiilor locale, adoptarea normelor locale şi negocierea contractelor de delegare a gestiunii;
f) informarea periodicã a utilizatorilor de servicii publice de salubrizare asupra politicilor de dezvoltare din acest domeniu, precum şi asupra necesitãţii de instituire a unor taxe;
g) medierea conflictelor dintre utilizatorul şi operatorul de servicii publice de salubrizare, la cererea uneia dintre pãrţi.
ART. 25
Autoritãţile administraţiei publice locale au fata de operatorii de servicii publice de salubrizare urmãtoarele obligaţii:
a) sa asigure tratament egal pentru toţi operatorii de servicii publice de salubrizare din cadrul comunitãţii respective şi sa asigure prin normele locale adoptate în exercitarea prerogativelor stabilite prin prezenta lege un mediu de afaceri transparent;
b) sa asigure publicitatea şi accesul liber la informaţiile publice, cu precãdere la acele informaţii care asigura pregãtirea ofertelor şi participarea la licitaţii;
c) sa aducã la cunostinta publica, în condiţiile <>Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 , hotãrârile şi dispoziţiile având ca obiect serviciul public de salubrizare;
d) sa stabileascã partenerii privati pentru proiectele de asociere sau de formare de societãţi mixte, numai pe baza de licitaţie organizatã în conformitate cu prevederile legale;
e) sa achite operatorilor de servicii publice de salubrizare sumele convenite prin contract pentru prestaţiile pe care aceştia le efectueazã;
f) sa pãstreze confidenţialitatea informaţiilor, altele decât cele publice, cu privire la activitatea operatorilor de servicii publice de salubrizare;
g) sa achite contravaloarea prestaţiilor pe care le-au efectuat pe baza de contract.
ART. 26
Patrimoniul public şi patrimoniul privat al unitãţilor administrativ-teritoriale, utilizate pentru prestarea serviciilor publice de salubrizare, vor fi încredinţate spre administrare, pe perioada contractului de concesiune sau de delegare de gestiune, prestatorului de servicii publice de salubrizare cu care s-a încheiat contractul, iar acesta va plati proprietarului o redeventa.
ART. 27
Impotriva hotãrârilor consiliilor locale sau judeţene, adoptate în aplicarea prezentei ordonanţe, persoanele fizice sau juridice interesate se pot adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.

CAP. 5
Sancţiuni

ART. 28
Încãlcarea dispoziţiilor prezentei ordonanţe atrage rãspunderea disciplinarã, materialã, civilã, contravenţionalã sau penalã, dupã caz.
ART. 29
(1) Sunt considerate contravenţii, dacã nu au fost sãvârşite în astfel de condiţii încât sa constituie infracţiune potrivit Codului penal, şi se sancţioneazã cu amenda urmãtoarele fapte:
a) prestarea uneia dintre activitãţile reglementate de prezenta ordonanta fãrã existenta atestarii legale sau fãrã contract de concesiune, cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei;
b) încredinţarea unui contract de delegare de gestiune sau de concesiune pentru una dintre activitãţile de salubrizare fãrã licitaţie publica sau unui operator neatestat, cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei.
(2) Consiliile locale şi consiliile judeţene vor stabili faptele care constituie contravenţii în domeniul serviciilor publice de salubrizare, altele decât cele prevãzute la alin. (1), potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor.
ART. 30
Contravenţiilor prevãzute la <>art. 29 li se aplica prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor.
ART. 31
Constatarea contravenţiilor prevãzute de prezenta ordonanta şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre persoanele împuternicite de Ministerul Administraţiei Publice, Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului, de primari sau de împuterniciţii acestora.

CAP.6
Dispoziţii finale

ART. 32
Prezenta ordonanta intra în vigoare în termen de 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 33
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abroga orice dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

P. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016