Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 84 din 29 august 2000  pentru ratificarea Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Paris la 3 august 2000 si la Bucuresti la 14 august 2000    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 84 din 29 august 2000 pentru ratificarea Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Paris la 3 august 2000 si la Bucuresti la 14 august 2000

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 432 din 2 septembrie 2000
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 lit. A pct. 11 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
Se ratifica Acordul-cadru de împrumut dintre România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, în valoare de 10 milioane dolari S.U.A., destinat finanţãrii proiectului privind fondul de dezvoltare socialã, semnat la Paris la 3 august 2000 şi la Bucureşti la 14 august 2000.
ART. 2
(1) Aplicarea acordului-cadru de împrumut va fi realizatã de Fondul Roman de Dezvoltare Socialã, desemnat ca agenţie de implementare.
(2) Ministerul Finanţelor va încheia cu Fondul Roman de Dezvoltare Socialã un acord subsidiar prin care va transfera acestuia din urma obligaţiile şi rãspunderile care decurg din acordul-cadru de împrumut prevãzut la art. 1.
ART. 3
Rambursarea împrumutului, achitarea dobânzilor şi a altor costuri aferente împrumutului reprezintã angajamente externe ale statului şi vor fi achitate de la bugetul de stat de cãtre Ministerul Finanţelor.
ART. 4
Guvernul României este autorizat ca, prin Ministerul Finanţelor, de comun acord cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, sa introducã pe parcursul utilizãrii împrumutului, în raport cu condiţiile de derulare a acordului-cadru de împrumut, amendamente la conţinutul acestuia, care privesc modificãri în structura împrumutului pe categorii, precum şi orice alte modificãri şi detalieri care nu sunt de natura sa sporeasca obligaţiile financiare ale României fata de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite iniţial între pãrţi.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

p. Ministru de stat,
ministrul afacerilor externe,
Eugen Dijmarescu,
secretar de stat

Directorul Fondului Roman
de Dezvoltare Socialã,
Liliana Vasilescu

Ministru de stat,
preşedintele Consiliului
de Coordonare Economico-Financiarã,
Mircea Ciumara


BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI

F/P1333(1999)
Acord-cadru de împrumut

ACORD-CADRU DE ÎMPRUMUT
între Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei şi România

Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, denumita în continuare BDCE, Paris, pe de o parte, şi România, reprezentatã de Ministerul Finanţelor, denumita în continuare Împrumutat, pe de alta parte,
având în vedere cererea Împrumutatului din 31 decembrie 1998,
având în vedere Rezoluţia Consiliului de administraţie al BDCE: 1424 (1997),
având în vedere cel de-al Treilea protocol adiţional la Acordul general pentru privilegii şi imunitãţi al Consiliului Europei,
având în vedere articolele Normelor de împrumut ale BDCE din 6 octombrie 1970,
au convenit urmãtoarele:

ART. 1
Acest împrumut este acordat în cadrul condiţiilor generale ale Normelor de împrumut curente ale BDCE şi în cadrul condiţiilor speciale stabilite prin acest acord şi prin anexele la acesta.
ART. 2
Proiectul
BDCE acorda Împrumutatului, care accepta, un împrumut pentru finanţarea parţialã a F/P 1333 (1999), aprobat de Consiliul de administraţie al BDCE la 30-31 martie 2000, referitor la finanţarea parţialã a proiectului privind Fondul de Dezvoltare Socialã.
Acest împrumut este acordat de BDCE, luând în considerare angajamentul ca Împrumutatul îl utilizeazã pentru a finanta numai Proiectul descris în anexa nr. I şi ca realizeazã acest Proiect prin Fondul Roman de Dezvoltare Socialã, în cadrul condiţiilor care sunt detaliate în anexa respectiva.
Orice schimbare a modului de utilizare a împrumutului, care nu a primit aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediata a împrumutului, conform termenilor art. 13 din Normele de împrumut ale BDCE.
ART. 3
Împrumutul
3.1. Condiţii financiare
Valoarea împrumutului acordat este în limita echivalentului a 10.000.000 USD (zece milioane dolari S.U.A.).
Împrumutul va fi disponibilizat în mai multe transe.
Fiecare transa a împrumutului va fi pentru o perioada de cel mult 15 ani, din care 5 ani perioada de graţie. Ratele de capital, rata dobânzii, valuta, durata şi data de disponibilizare vor fi stabilite de comun acord, pentru fiecare transa, între Împrumutat şi BDCE, prin fax confirmat. Contul în care disponibilizarile vor fi efectuate va fi comunicat BDCE în timp util de cãtre Împrumutat.
3.2. Trageri
O scrisoare suplimentarã la prezentul acord-cadru, specificand detaliile fiecãrei transe, va fi semnatã între Împrumutat şi BDCE, pentru fiecare transa, la momentul disponibilizarii acesteia (anexa nr. II).
3.3. Mobilizare
În scopul mobilizãrii transelor împrumutului, Împrumutatul va transmite la BDCE în timp util un angajament de plata corespunzãtor fiecãrei transe (anexa nr. III).
Angajamentul de plata este întocmit şi plãtibil în valuta transei.
3.4. Domiciliere
Toate sumele datorate de Împrumutat în cadrul acestui împrumut sunt plãtibile BDCE în valuta fiecãrei transe, la banca şi în contul comunicat de BDCE Împrumutatului la momentul tragerii fiecãrei transe, prin notificare telex, care va fi trimisa BDCE de banca insarcinata de Împrumutat cu efectuarea plãţii, cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de fiecare plata.
3.5. Date
Prevederile art. 3 fac obiectul înţelegerii Modificarea urmãtoarei zile lucrãtoare, a carei definitie se regaseste în anexa nr. IV la prezentul acord-cadru (ziua lucrãtoare în ţara valutei).
ART. 4
Monitorizarea împrumutului şi proiectul
4.1. Utilizarea împrumutului
Fiecare transa trebuie sa fie utilizata de cãtre Împrumutat prin Fondul Roman de Dezvoltare Socialã pentru finanţarea proiectului, în termen de 12 (douasprezece) luni de la disponibilizarea acesteia de cãtre BDCE.
4.2. Implementarea proiectului
Pentru implementarea proiectului, Împrumutatul desemneazã Fondul Roman de Dezvoltare Socialã ca agenţie de implementare. Împrumutatul, prin Fondul Roman de Dezvoltare Socialã, va depune toate eforturile şi diligenţele şi va exercita toate metodele folosite în mod curent, în special metodele financiare, tehnice, sociale şi manageriale, precum şi cele referitoare la protecţia mediului înconjurãtor, care vor fi necesare pentru implementarea corespunzãtoare a proiectului.
În special, se va asigura, înaintea implementarii proiectului, ca toatã finanţarea, drepturile de proprietate asupra pãmântului şi imobiliare care sunt necesare pentru aceasta sunt disponibile şi ca toate activele şi instalaţiile sunt permanent asigurate şi întreţinute.
Selectarea subproiectelor va fi efectuatã în conformitate cu Manualul operational al Fondului Roman de Dezvoltare Socialã. Acest manual este publicat în Monitorul Oficial al României şi poate fi amendat periodic cu acordul Împrumutatului, al Bãncii Mondiale şi al BDCE. Imediat ce subproiectele au fost selectate de cãtre Fondul Roman de Dezvoltare Socialã pentru finanţare de cãtre BDCE, Fondul Roman de Dezvoltare Socialã va transmite pentru aprobare la BDCE informaţii cuprinzatoare pentru fiecare subproiect, asa cum sunt prezentate în anexa nr. V. BDCE va trebui sa fie informatã asupra oricãrei modificãri aduse subproiectelor care au fost prezentate în anexa nr. V.
Subproiectele vor fi finanţate prin granturi, dupã cum este specificat în Manualul operational al Fondului Roman de Dezvoltare Socialã. Finanţarea parţialã a BDCE va acoperi valoarea neta a grantului, restul fiind taxe suportate de cãtre Guvernul României. Valoarea totalã a fiecãrui subproiect este o suma între grant şi contribuţia primitorilor.
În plus, Împrumutatul, prin Fondul Roman de Dezvoltare Socialã, se va asigura ca:
- proiectul corespunde prevederilor convenţiilor în materie ale Consiliului Europei;
- proiectul respecta mediul înconjurãtor potrivit convenţiilor internaţionale în materie;
- finanţarea parţialã acordatã de BDCE nu depãşeşte 43,5% din costul eligibil total al proiectului, excluzând taxele, dobanda şi comisioanele financiare;
- achiziţiile efectuate în cadrul proiectului vor urma liniile directoare ale Ghidului pentru achiziţii de bunuri, servicii de consultanţa şi lucrãri, emis de Fondul Roman de Dezvoltare Socialã, care poate fi modificat cu acordul BDCE şi al Împrumutatului.
4.3. Raportarile Împrumutatului
4.3.1. Raportul privind stadiul proiectului
Cel puţin de doua ori pe an de la tragerea împrumutului pana la finalizarea întregului proiect Împrumutatul, prin Fondul Roman de Dezvoltare Socialã, va trimite la BDCE un raport identic cu cel transmis la Banca Mondialã, detaliind:
- stadiul utilizãrii împrumutului;
- evoluţia planului de finanţare a proiectului;
- evoluţia întregului proiect;
- detalii privind managementul proiectului.
În plus fata de raportul semestrial, înaintea fiecãrei trageri, informaţiile vor fi transmise pe baza de subproiect, astfel cum sunt prezentate în anexa nr. VI.
4.3.2. Raportul finalizarii proiectului
La finalizarea întregului proiect Împrumutatul, prin Fondul Roman de Dezvoltare Socialã, se va asigura ca BDCE primeşte un raport final conţinând o evaluare a efectelor economice, financiare, sociale şi asupra mediului înconjurãtor ale proiectului.
4.4. Furnizarea de informaţii BDCE
Împrumutatul, prin Fondul Roman de Dezvoltare Socialã, va tine evidente contabile privind proiectul, care vor fi în conformitate cu standardele internaţionale, care vor arata în orice moment evoluţia proiectului şi care vor inregistra toate operaţiunile efectuate şi vor identifica activele şi serviciile finanţate cu ajutorul prezentului împrumut.
Împrumutatul, prin Fondul Roman de Dezvoltare Socialã, se angajeazã sa primeascã orice misiune de informare efectuatã de salariaţii BDCE sau de consultanţi externi angajaţi de BDCE şi sa asigure cooperarea necesarã pentru misiunea de informare a acestora, prin facilitarea oricãrei vizite posibile la amplasamentul proiectului. În special, BDCE poate efectua la fata locului o revizie contabila a contabilitãţii proiectului, realizatã de unul sau mai mulţi consultanţi la alegerea acestuia, pe cheltuiala Împrumutatului, în cazul neonorarii la scadenta de cãtre Împrumutat a oricãrei obligaţii asumate în cadrul prezentului acord-cadru de împrumut.
Împrumutatul se angajeazã sa rãspundã într-o perioada rezonabila la orice informaţie solicitatã de BDCE şi sa furnizeze orice documentaţie pe care BDCE o va considera necesarã pentru implementarea corespunzãtoare a prezentului acord-cadru, în special în ceea ce priveşte monitorizarea proiectului descris în anexa nr. I şi utilizarea împrumutului.
Împrumutatul va informa BDCE imediat despre orice schimbare a legislaţiei sau a normelor în sectorul economic relevant pentru proiectul descris în anexa nr. I şi în sens general despre orice eveniment care poate avea influente asupra îndeplinirii obligaţiilor sale asumate în cadrul prezentului acord-cadru.
Orice schimbare a legislaţiei sau a normelor în sectorul economic relevant pentru proiectul descris în anexa nr. I va constitui un eveniment înscris în art. 13 h) al cap. 3 din Normele de împrumut ale BDCE şi care poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediata a împrumutului.
ART. 5
Încetarea obligaţiilor Împrumutatului
Plata sumei datorate, stipulatã în Angajamentul de plata, îl exonereaza pe Împrumutat de orice obligaţie definitã în art. 3.
Dupã ce intreaga suma a acestui împrumut şi toate dobânzile, precum şi alte costuri care rezulta din acesta, în special acele sume menţionate la art. 6 şi 7, au fost plãtite corespunzãtor, Împrumutatul va fi pe deplin exonerat de obligaţiile sale fata de BDCE, cu excepţia celor stipulate în art. 4.
ART. 6
Dobanda pentru întârziere
Fãrã a contraveni oricãrui alt posibil recurs al BDCE în cadrul prezentului acord-cadru şi al Normelor de împrumut sau, dupã caz, dacã Împrumutatul nu plãteşte intreaga dobanda sau orice alta suma platibila, potrivit prezentului acord-cadru de împrumut la ultima data de scadenta specificatã, Împrumutatul trebuie sa plãteascã o dobanda suplimentarã la suma datoratã şi neplatita integral, egala cu dobanda LIBOR la o luna pentru depozitele în valuta ultimei plati, la data scadenta (dacã este sambata, duminica sau zi nelucrãtoare bancarã, urmãtoarea zi lucrãtoare) la ora 11,00 a.m. (ora localã la Londra), plus 2,5% pe an calculatã de la data scadenta a acestei sume pana la data efectuãrii plãţii. Rata LIBOR la o luna, aplicabilã, va fi actualizatã la fiecare 30 de zile.
ART. 7
Costuri asociate
Toate impozitele şi taxele de orice fel, datorate şi plãtite, şi toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea, lichidarea, anularea sau suspendarea acestui acord, în totalitate sau parţial, ori fie din garantarea sau refinantarea împrumutului acordat, împreunã cu toate cheltuielile din acţiuni juridice şi extrajuridice rezultate din împrumut, vor fi suportate de Împrumutat.
Totuşi se vor aplica prevederile art. 25 al cap. 4 din Normele de împrumut ale BDCE pentru costurile procedurilor de arbitraj menţionate în acest capitol 4.
ART. 8
Garanţii
Împrumutatul declara ca nici un alt angajament nu a fost fãcut şi nu va fi fãcut în viitor, care ar putea da unei terţe pãrţi un regim preferenţial, un drept preferenţial de plata, un colateral sau o garanţie de orice natura ar fi, care ar putea conferi mai multe drepturi celei de-a treia pãrţi, denumita în continuare garanţie.
Dacã o astfel de garanţie a fost totuşi acordatã unei terţe pãrţi, Împrumutatul este de acord sa întocmeascã sau sa furnizeze o garanţie identicã în favoarea BDCE sau, când este împiedicat sa o facã, sa ofere o garanţie echivalenta şi sa stipuleze formarea unei astfel de garanţii în favoarea BDCE.
Neîndeplinirea acestor prevederi ar reprezenta un caz de culpa, dupã cum se specifica în art. 13 h) al cap. 3 din Normele de împrumut ale BDCE, şi poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediata a împrumutului.
ART. 9
Relaţii cu terţii
Împrumutatul, în scopul utilizãrii împrumutului, nu poate invoca nici un fapt referitor la relaţiile sale cu terţe pãrţi, în vederea evitãrii îndeplinirii, totale sau parţiale, a obligaţiilor sale rezultate din acest acord-cadru.
BDCE nu poate fi implicat în disputele care ar putea sa apara între Împrumutat şi terţi, iar costurile, indiferent de natura lor, suportate de BDCE datoritã oricãrei dispute şi, în special, toate costurile legale sau de judecata vor fi pe cheltuiala Împrumutatului.
ART. 10
Intrarea în vigoare
Acest acord-cadru va intra în vigoare dupã ratificarea lui de cãtre Parlamentul Împrumutatului.
ART. 11
Legea aplicabilã
Acest acord-cadru şi garanţiile negociabile legate de acesta vor fi guvernate de regulile BDCE, asa cum este specificat în art. 1 paragraful 3 al celui de-al Treilea protocol adiţional din 6 martie 1959 la Acordul general pentru privilegii şi imunitãţi al Consiliului Europei din 2 septembrie 1949 şi, în al doilea rând, dacã este necesar, de legea franceza.
Disputele dintre pãrţi privind acest acord-cadru vor face obiectul arbitrajului, în condiţiile specificate în cap. 4 din Normele de împrumut ale BDCE.
ART. 12
Interpretarea acordului
Împrumutatul declara ca a luat cunostinta de Normele de împrumut ale BDCE şi ca a primit o copie de pe acestea.
Atunci când exista o contradictie între orice prevedere din Normele de împrumut ale BDCE şi orice prevedere a acestui acord-cadru vor prevala prevederile acestui acord-cadru.
Titlurile paragrafelor, secţiunilor şi capitolelor prezentului acord-cadru nu vor servi pentru interpretarea acestuia.
În nici un caz nu se va presupune ca BDCE a renunţat tacit la vreun drept acordat prin prezentul acord-cadru.
ART. 13
Executarea unei hotãrâri de arbitraj
Pãrţile contractante convin sa nu facã uz de nici un privilegiu, imunitate sau legislaţie în fata oricãrei autoritãţi jurisdicţionale sau a altei autoritãţi, fie ea interna sau internationala, în vederea împiedicãrii punerii în aplicare a unei decizii date în condiţiile specificate în cap. 4 al Normelor de împrumut ale BDCE.
ART. 14
Reprezentare şi certificari
Împrumutatul prezintã şi certifica:
- ca autoritãţile sale competente l-au autorizat sa încheie prezentul acord-cadru şi au dat în acest sens semnatarilor autorizarea pentru aceasta, în conformitate cu legile, decretele, regulamentele, articolele asocierii şi alte texte aplicabile acestuia;
- ca încheierea şi executarea prezentului acord-cadru nu contravin legilor, decretelor, regulamentelor şi altor texte aplicabile acestuia şi ca toate permisele, licentele şi autorizaţiile necesare acestuia au fost obţinute şi vor rãmâne valabile pe toatã durata împrumutului.
Orice schimbare referitoare la reprezentarile şi certificarile de mai sus trebuie, pe toatã durata împrumutului, sa fie notificate imediat BDCE şi sa fie furnizate toate documentele justificative.
ART. 15
Acest acord-cadru este întocmit în doua exemplare originale, fiecare având aceeaşi validitate.
Câte un original este pãstrat de fiecare dintre pãrţile contractante.


Paris, 3 august 2000
Pentru
Banca de Dezvoltare
a Consiliului Europei,
Juan Francisco Seco Guillot
director al Departamentului
pentru Finanţarea Proiectelor

Bucureşti, 14 august 2000
Pentru România,
Decebal Traian Remes,
ministrul finanţelor



ANEXA 1

SINTEZA PROIECTULUI
┌───────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────┐
│I. F/P │1333 (1999) │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│Beneficiar │Grupuri din comunitatile rurale sarace şi/sau │
│ │grupuri dezavantajate de pe întreg teritoriul │
│ │României (Primitorii) │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│Împrumutat │România │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│Aprobarea Consiliului │30-31 martie 2000 │
│de administraţie │CA/206/1249/2000 │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│Suma aprobatã │10.000.000 USD │
└───────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────┐
│II. Domenii de │Infrastructura socialã legatã de protecţia │
│intervenţie │mediului înconjurãtor, modernizare ruralã, │
│ │sãnãtate, învãţãmânt şi creare de locuri de │
│ │munca │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│Lucrãrile planificate │Implementarea subproiectelor orientate spre │
│ │reducerea stãrii de saracie din urmãtoarele │
│ │categorii: │
│ │● mica infrastructura │
│ │● servicii sociale comunitare │
│ │● activitãţi generatoare de venituri şi │
│ │oportunitati de angajare a forţei de munca │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│Localizare │Pe întreg teritoriul României │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│Costul total al │ │
│proiectului │23.000.000 USD │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│Costul estimat, │ BDCE Banca Guvernul Contribuţia Total │
│distribuit │ Mondialã României Primitorilor │
│pe articole │ Mica │
│(în milioane USD) │ infra- │
│ │structura 8,200 7,500 - 1,800 17,500│
│ │ Servicii │
│ │ sociale │
│ │comunitare 0,700 0,700 - 0,080 1,480│
│ │Activitãţi │
│ │generatoare │
│ │de venituri │
│ │ şi │
│ │oportunitati │
│ │de angajare │
│ │a forţei │
│ │de munca 0,700 0,600 - 0,220 1,520│
│ │Asistenta │
│ │tehnica │
│ │legatã de │
│ │sub- │
│ │proiecte 0,400 0,150 - - 0,550│
│ │Pregãtire │
│ │ şi │
│ │servicii │
│ │ de │
│ │consultanţa - 0,800 - - 0,800│
│ │Echipamente - 0,250 - - 0,250│
│ │Costuri │
│ │operationale │
│ │pentru FRDS - - 0,900 - 0,900│
│ │Total: 10,00 10,00 0,900 2,100 23,000│
└───────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────┐
│Planul de finanţare │Împrumut BDCE 43,5%; Banca Mondialã 43,5%; Guvernul │
│ │României 3,9%; contribuţia primitorilor 9,1% │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│Stadiul lucrãrilor la │Faza de identificare şi pregãtire │
│momentul prezentãrii │ │
│cererii │ │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│Graficul lucrãrilor │1999 - mai 2002 │
└───────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────┐
│III. Efecte sociale │Dezvoltarea capitalului social la nivelul comunitãţii │
│ │prin întãrirea capacitãţii organizationale la nivel │
│ │local şi atenuarea saraciei pe întreg teritoriul │
│ │României │
└───────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 2

BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI

SCRISOARE SUPLIMENTARĂ
la Acordul-cadru din data [data] de..............
dintre Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei,
denumita în continuare BDCE, şi România,
denumita în continuare Împrumutat

Prezenta scrisoare suplimentarã şi acordul-cadru stabilesc termenii şi condiţiile convenite pentru prima tragere, astfel cum este specificat în art. 3 din acordul-cadru
menţionat.



Suma: USD [suma în cifre]
Durata împrumutului: 15 ani, din care 5 ani perioada de graţie
Preţul de disponibilizare: 100%
Preţul de rambursare: 100%
Plata dobânzii: Semestrial
Rata dobânzii: Bazatã pe LIBOR la 6 luni plus marja de inter-
mediere standard a BDCE, astfel cum este
definitã la pct. III.C.b) din Rezoluţia 1.424
(1997), revizuitã
Numitorul fractiei: Efectiv/360 de zile
Data de disponibilizare: [data de disponibilizare]
Conturile pentru remitere: [contul de referinta al Împrumutatului]
Ziua lucrãtoare: Convenţia "Modificarea urmãtoarei zile
lucrãtoare"



[Text referitor la condiţiile împrumutului menţionate mai sus]

Aceste prevederi fac obiectul înţelegerii "Modificarea urmãtoarei zile lucrãtoare", a carei definitie se gãseşte în anexa nr. IV la acordul-cadru, semnat între BDCE şi Împrumutat la data [data].
În vederea mobilizãrii transei împrumutului, Împrumutatul va trimite, în timp util, la BDCE un angajament de plata corespunzãtor acestei transe [anexa nr. III].



Paris, [data] Paris, [data]

Pentru
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei Pentru România

Guvernator



ANEXA 3

F/P 1333 (1999) - [numãr] transa
ROMÂNIA

ANGAJAMENT DE PLATA

<VALUTA> <SUMA> <DATA ÎMPRUMUTULUI>

Pentru valoarea primitã, subsemnatul:
ROMÂNIA,

prin acest angajament de plata promite sa plãteascã Bãncii de Dezvoltare a Consiliului Europei sau altuia suma împrumutatã de:

<SUMA ÎN CIFRE> <VALUTA ÎN LITERE>

în rate, la datele specificate în continuare, şi dobanda specificatã la fiecare 6 luni. La aceste date se va rambursa împrumutul, dupã cum se specifica în continuare:

Data Suma
<DATA> <VALUTA>

Plãţile de mai sus vor fi fãcute la:
[banca BDCE şi contul de referinta]
în favoarea Bãncii de Dezvoltare a Consiliului Europei, fãrã deducerea din sau fãrã luarea în considerare a oricãror taxe, impozite sau a altor costuri, prezente sau viitoare, datorate şi percepute pentru acest angajament sau pentru sumele acestuia de cãtre sau în cadrul:
ROMÂNIEI,
sau a oricãrei alte entitãţi politice sau fiscale a acesteia.
Acest angajament de plata este legat de împrumutul acordat de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
ROMÂNIEI
la data <DATA ÎMPRUMUTULUI>
În cazul neefectuarii plãţii prompte şi în totalitate a oricãrei dobânzi datorate prin acest angajament, întregul împrumut nerambursat şi dobanda aferentã la data plãţii vor deveni imediat scadente şi vor fi plãtite la opţiunea şi la cererea deţinãtorului acestuia.
Neexercitarea de cãtre deţinãtorul angajamentului a oricãrui drept care rezulta din acesta nu va constitui în nici un caz o renunţare la nici unul dintre drepturile sale în aceasta sau în oricare alta circumstanţã.

PENTRU ROMÂNIA


ANEXA 4

Convenţia "Modificarea urmãtoarei zile lucrãtoare"

<<Secţiunea 4.12. - Convenţia "Ziua lucrãtoare":
a) Convenţia "Ziua lucrãtoare" înseamnã convenţia pentru modificarea oricãrei date, dacã aceasta altfel ar cãdea într-o zi care nu este zi lucrãtoare. Urmãtorii termeni, când sunt folosiţi împreunã cu termenul Convenţia "Ziua lucrãtoare" şi o data, vor insemna ca o modificare va fi facuta dacã aceasta data ar cãdea altfel într-o zi care nu este "zi lucrãtoare", astfel încât:
i(i) ................ se omite ................... .
(ii) Dacã termenii Modificarea urmãtoare sau Modificat sunt specificati, acea data va fi prima zi care urmeazã şi care este o zi lucrãtoare, cu excepţia cazului în care acea zi cade în urmãtoarea luna calendaristicã, caz în care acea data va fi prima zi precedenta care este o zi lucrãtoare.
(iii) ........................ se omite .................. .
b) ........................ se omite ...................... .>>

("Asociaţia Dealerilor Internationali Swap 1991. Definiţii")


ANEXA 5



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Subproiect selectat de FRDS │
├──────────────────────┬─────────────────────┬───────────────────┬─────────────┤
│Nume │ │ Amplasament │ │
├──────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────┼─────────────┤
│Categoria*1) │ │ Tipul*2) │ │
├──────────────────────┴─────────────────────┼───────────────────┴─────────────┤
│O scurta descriere │ │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│Perioada de implementare │ │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│Reprezentanţii primitorilor*3) │ │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│Data acordului de grant │ │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│Numãrul potenţial al beneficiarilor │ │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┬───────────┤
│Cost total estimat │ Lei │USD │
├──────────────────────┬─────────────────────┼─────────────────────┼───────────┤
│ │Lucrãri │ │ │
│ ├─────────────────────┼─────────────────────┼───────────┤
│ │Bunuri │ │ │
│ ├─────────────────────┼─────────────────────┼───────────┤
│ │Pregãtire vocationala│ │ │
│ ├─────────────────────┼─────────────────────┼───────────┤
│ │Asistenta tehnica │ │ │
│ ├─────────────────────┼─────────────────────┼───────────┤
│ │TOTAL: │ │ │
├──────────────────────┴─────────────────────┼─────────────────────┼───────────┤
│Suma grantului (valoarea neta) │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────┤
│Contribuţia Guvernului │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────┤
│Contribuţia primitorilor │ │ │
├──────────────────────┬─────────────────────┼──────────┬──────────┼───────────┤
│Planul de tragere*4) │ Perioada 1 │Perioada 2│Perioada 3│Total │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────┼──────────┼───────────┤
│Lei │ │ │ │ │
└──────────────────────┴─────────────────────┴──────────┴──────────┴───────────┘



*1) Categoriile (astfel cum sunt definite în Rezoluţia BDCE 1424 revizuitã şi în Manualul pentru pregãtirea şi monitorizarea proiectelor): A = mica infrastructura, B = servicii sociale comunitare, C = activitãţi generatoare de venituri şi oportunitati de angajare a forţei de munca.
*2) Tipul: 1 = reabilitare sau imbunatatire; 2 = construire; 3 = echipare; 4 = cheltuieli pentru pregãtire vocationala (materiale didactice, salariile profesorilor/instructorilor, diurna plãtitã studenţilor, instructorilor sau funcţionarilor care fac instruirea etc.)
*3) Va rugãm sa specificati: comitetul de conducere al proiectului, numele organizaţiei neguvernamentale, autoritatea localã etc.
*4) Va rugãm sa înlocuiţi perioadele 1, 2 cu anul şi/sau luna luate în considerare şi adaugati coloane, dacã este necesar.


ANEXA 6



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Împrumuturile acordate de Banca │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Nr. transei: │
│ │
│ Data tragerii: │
│ │
│ Suma: │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┤
│ Subproiecte │ Finanţarea BDCE utilizata │
├────────────────┬────────────┬───────────────────┼─────────────────┬──────────┤
│Categoria*1) │ Nume │ Amplasament │ Lei │ USD │
├────────────────┼────────────┼───────────────────┼─────────────────┼──────────┤
├────────────────┼────────────┼───────────────────┼─────────────────┼──────────┤
├────────────────┼────────────┼───────────────────┼─────────────────┼──────────┤
├────────────────┼────────────┼───────────────────┼─────────────────┼──────────┤
├────────────────┼────────────┼───────────────────┼─────────────────┼──────────┤
├────────────────┼────────────┼───────────────────┼─────────────────┼──────────┤
├────────────────┴────────────┴───────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ TOTAL: │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────┴─────────────────┴──────────┘



*1) Categoriile: A = mica infrastructura; B = servicii sociale comunitare; C = activitãţi generatoare de venituri şi oportunitati de angajare a forţei de munca (astfel cum sunt definite în Rezoluţia BDCE 1424, revizuitã şi în Manualul pentru pregãtirea şi monitorizarea proiectelor).

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016