Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 84 din 19 august 2004  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 202/2002 privind egalitatea de sanse intre femei si barbati    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 84 din 19 august 2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 202/2002 privind egalitatea de sanse intre femei si barbati

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 799 din 30 august 2004
ORDONANTA nr. 84 din 19 august 2004
pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 202/2002 privind egalitatea de sanse între femei şi bãrbaţi
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 799 din 30 august 2004

În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, şi al <>art. 1 pct. V.2 din Legea nr. 291/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. I
<>Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de sanse între femei şi bãrbaţi, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 din 8 mai 2002, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 4, literele a)-c) se modifica şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) prin discriminare directa se înţelege tratamentul mai puţin favorabil aplicat unei persoane, dupã criteriul de sex, decât este, a fost sau ar fi tratata o alta persoana într-o situaţie comparabila;
b) prin discriminare indirecta se înţelege situaţia în care prevederi, criterii sau practici, aparent neutre, ar pune persoane de un anumit sex într-un anumit dezavantaj, în comparatie cu persoane de sex opus, cu excepţia cazului în care prevederea, criteriul sau practica se justifica în mod obiectiv printr-un scop legitim, iar mijloacele de atingere a scopului sunt adecvate şi necesare;
c) prin hartuire sexualã se înţelege orice forma de comportament nedorit - verbal, nonverbal sau fizic - de natura sexualã, care apare cu scopul sau are ca efect atingerea demnitãţii unei persoane, mai ales când creeazã un mediu degradant, de intimidare, de ostilitate, de umilire sau ofensator;"
2. La articolul 4, dupã litera b) se introduce o noua litera, litera b^1), cu urmãtorul cuprins:
"b^1) prin hartuire se înţelege orice comportament nedorit, având legatura cu faptul ca o persoana este de un sex sau altul, care apare cu scopul sau are ca efect atingerea demnitãţii persoanei şi crearea unui mediu degradant, de intimidare, de ostilitate, de umilire sau ofensator;"
3. Dupã articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 4^1. - În materia reglementatã de prezenta lege dispoziţiile prevãzute la art. 4 prevaleazã asupra oricãror prevederi din alte acte normative, iar în caz de conflicte în domeniu prevaleazã dispoziţiile menţionate."
4. La articolul 6 alineatul (1), litera g) va avea urmãtorul cuprins:
"g) beneficii, altele decât cele de natura salariala, precum şi la securitate socialã."
5. La articolul 6 alineatul (1), dupã litera g) se introduce o noua litera, litera g^1), cu urmãtorul cuprins:
"g^1) organizaţii patronale şi organisme profesionale, precum şi la beneficiile acordate de acestea."
6. La articolul 8 alineatul (1), litera e) va avea urmãtorul cuprins:
"e) beneficii, altele decât cele de natura salariala, precum şi la securitate socialã;"
7. Alineatul (2) al articolului 8 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Sunt exceptate de la aplicarea prevederilor alin. (1) lit. a) locurile de munca în care, datoritã naturii activitãţilor profesionale respective sau cadrului în care acestea sunt desfãşurate, o caracteristica legatã de sex este o cerinta profesionalã autenticã şi determinanta, cu condiţia însã ca obiectivul urmãrit sa fie legitim şi cerinta sa fie proporţionalã."
8. La articolul 8 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Este consideratã discriminare dispoziţia de a discrimina o persoana pe criteriul de sex."
9. Alineatul (1) al articolului 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Maternitatea nu poate constitui un motiv de discriminare."
10. Alineatul (1) al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Sunt considerate discriminare dupã criteriul de sex atât hartuirea, cat şi hartuirea sexualã a unei persoane de cãtre o alta persoana la locul de munca sau în alt loc în care aceasta îşi desfãşoarã activitatea. Este interzis ca deciziile privind o persoana sa fie afectate de acceptarea sau respingerea de cãtre persoana în cauza a unui comportament ce tine de hartuirea sau de hartuirea sexualã a acesteia."
11. La alineatul (2) al articolului 10, partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Constituie discriminare dupã criteriul de sex orice comportament definit drept hartuire sau hartuire sexualã, având ca scop:"
12. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - Pentru prevenirea şi eliminarea oricãror comportamente, definite drept discriminare dupã criteriul de sex, angajatorul are urmãtoarele obligaţii:
a) sa prevadã în regulamentele de ordine interioarã ale unitãţilor sancţiuni disciplinare, în condiţiile prevãzute de lege, pentru angajaţii care incalca demnitatea personalã a altor angajaţi prin crearea de medii degradante, de intimidare, de ostilitate, de umilire sau ofensatoare, prin acţiuni de discriminare, definite la art. 4 lit. a)-c) şi la art. 10;
b) sa asigure informarea tuturor angajaţilor cu privire la interzicerea hartuirii şi a hartuirii sexuale la locul de munca, inclusiv prin afişarea în locuri vizibile a prevederilor regulamentare de ordine interioarã pentru prevenirea oricãrui act de discriminare dupã criteriul de sex;
c) sa informeze imediat dupã ce a fost sesizat autoritãţile publice abilitate cu aplicarea şi controlul aplicãrii legislaţiei privind egalitatea de sanse şi tratament între femei şi bãrbaţi."
13. La articolul 12 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Prevederile alin. (1) se aplica în mod corespunzãtor şi membrilor organizaţiei sindicale sau reprezentanţilor salariaţilor care au competenta sa acorde sprijin în rezolvarea situaţiei la locul de munca, potrivit art. 33 alin. (1)."
14. Alineatul (1) al articolului 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Este interzisã orice forma de discriminare dupã criteriul de sex în ceea ce priveşte accesul femeilor şi bãrbaţilor la toate nivelurile de instruire şi de formare profesionalã, inclusiv ucenicia la locul de munca, la perfecţionare şi, în general, la educaţia continua."
15. Articolul 23 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - (1) Se înfiinţeazã Agenţia Nationala pentru Egalitatea de Sanse între Femei şi Bãrbaţi (ANES), denumita în continuare Agenţia, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, finanţatã de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu sediul în municipiul Bucureşti.
(2) Agenţia promoveazã principiul egalitãţii de sanse şi tratament între bãrbaţi şi femei şi asigura integrarea activa a perspectivei de gen în toate politicile şi programele naţionale."
16. Dupã articolul 23 se introduc noua noi articole, articolele 23^1-23^9, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 23^1. - Agenţia îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigura fundamentarea, elaborarea şi aplicarea strategiei şi politicilor Guvernului în domeniul egalitãţii de sanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi;
b) de armonizare cu reglementãrile Uniunii Europene a cadrului legislativ din domeniul sau de activitate;
c) de reprezentare, prin care se asigura, în numele statului roman, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sau de activitate;
d) de autoritate de stat, prin care se asigura integrarea activa şi vizibila a perspectivei de gen în toate politicile şi programele naţionale, controlul aplicãrii şi respectãrii reglementãrilor din domeniul sau de activitate şi funcţionarea organismelor din subordinea şi coordonarea sa.
Art. 23^2. - (1) În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 23^1, Agenţia îndeplineşte, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã aplicarea strategiei şi politicilor Guvernului în domeniul egalitãţii de sanse între femei şi bãrbaţi;
b) propune Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei proiecte de acte normative, planuri naţionale de acţiune pentru egalitatea de sanse între femei şi bãrbaţi şi asigura aplicarea acestora;
c) avizeazã, la solicitarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, proiectele de acte normative iniţiate de alte autoritãţi, în vederea integrãrii şi respectãrii principiului egalitãţii de sanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi;
d) elaboreazã rapoarte, studii, analize şi prognoze privind aplicarea principiului egalitãţii de sanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi în toate domeniile de activitate;
e) elaboreazã, propune şi implementeaza proiecte şi programe de parteneriat cu finanţare interna şi/sau externa;
f) coordoneazã şi/sau implementeaza programele Comisiei Europene privind egalitatea de gen;
g) este reprezentatã în structurile de coordonare sau gestionare a fondurilor ori programelor derulate în România de cãtre Uniunea Europeanã, în vederea respectãrii principiului egalitãţii de gen la alocarea resurselor;
h) reprezintã Guvernul României în organismele europene şi internaţionale din domeniu şi colaboreazã cu structuri similare din alte tari;
i) primeşte reclamaţii/plângeri privind încãlcarea dispoziţiilor normative referitoare la principiul egalitãţii de sanse şi tratament între femei şi bãrbaţi şi al discriminarii dupã criteriul de sex, de la persoane fizice, persoane juridice, instituţii publice şi private;
j) coopereazã cu autoritãţi centrale şi locale, cu instituţii de învãţãmânt şi de cercetare, cu organizaţii neguvernamentale;
k) sprijinã formarea funcţionarilor publici şi salariaţilor instituţiilor sau organismelor publice ori private în domeniul aplicãrii principiului egalitãţii de sanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi;
l) elaboreazã, tipareste şi difuzeazã, în ţara şi în strãinãtate, materiale de informare privind politicile guvernamentale în domeniu.
(2) Alte atribuţii ale Agenţiei se stabilesc prin Statutul Agenţiei Naţionale pentru Egalitatea de Sanse între Femei şi Bãrbaţi, aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
(3) În scopul îndeplinirii atribuţiilor sale Agenţia poate solicita informaţii de la autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, alte instituţii şi autoritãţi publice, societãţi comerciale la care statul este acţionar sau asociat, organizaţii patronale şi sindicale reprezentative la nivel naţional, acestea având obligaţia de a furniza datele solicitate.
Art. 23^3. - (1) Agenţia este condusã de un preşedinte, asimilat din punct de vedere al salarizarii cu funcţia de director general din minister, numit de cãtre ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, în condiţiile legii.
(2) Preşedintele reprezintã Agenţia în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu alte autoritãţi ale administraţiei publice, cu organizaţii, precum şi în raporturile cu persoane fizice şi juridice, romane sau strãine.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite ordine, norme şi instrucţiuni. Ordinele, normele şi instrucţiunile cu caracter normativ se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, în condiţiile legii.
(4) Preşedintele este ordonator secundar de credite.
Art. 23^4. - (1) Structura organizatoricã a Agenţiei se stabileşte prin Statutul Agenţiei Naţionale pentru Egalitatea de Sanse între Femei şi Bãrbaţi, aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Coordonarea şi atribuţiile compartimentelor din cadrul Agenţiei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui.
Art. 23^5. - (1) Agenţia se înfiinţeazã cu data de 1 ianuarie 2005 şi începe sa funcţioneze din data de 1 martie 2005 cu un numãr total de 30 de posturi de funcţionari publici şi personal contractual, asigurat prin redistribuire din numãrul de posturi aprobat Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
(2) Salarizarea personalului din aparatul central al Agenţiei se face în conformitate cu prevederile legale aplicabile personalului din organele de specialitate ale administraţiei publice centrale.
(3) Agenţia coordoneazã activitatea structurilor specifice pentru egalitatea de sanse între femei şi bãrbaţi, înfiinţate în baza prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 285/2004 privind aplicarea Planului naţional de acţiune pentru egalitatea de sanse între femei şi bãrbaţi, în cadrul direcţiilor pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti.
Art. 23^6. - (1) Agenţia poate beneficia de donaţii şi sponsorizãri în condiţiile legii.
(2) Pentru finanţarea activitãţii Agenţiei pot fi utilizate şi fonduri externe rambursabile şi nerambursabile.
Art. 23^7. - Agenţia asigura respectarea şi exercita controlul asupra aplicãrii prevederilor prezentei legi.
Art. 23^8. - (1) Se înfiinţeazã Comisia nationala în domeniul egalitãţii de sanse între femei şi bãrbaţi (CONES), a carei activitate este coordonata de preşedintele Agenţiei. CONES preia, de la data constituirii legale, atribuţiile Comisiei consultative interministeriale în domeniul egalitãţii de sanse între femei şi bãrbaţi (CODES).
(2) Alte atribuţii ale CONES sunt prevãzute de regulamentul propriu de organizare şi funcţionare elaborat de cãtre Agenţie şi aprobat de CONES şi care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) CONES este alcãtuitã din reprezentanţi ai ministerelor şi ai altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului sau ai autoritãţilor administrative autonome, ai organizaţiilor sindicale şi ai asociaţiilor patronale reprezentative la nivel naţional, precum şi din reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale, cu activitate recunoscuta în domeniu, desemnaţi prin consens de acestea.
(4) Componenta CONES este propusã de preşedintele Agenţiei, în termen de maximum 30 de zile de la data numirii acestuia, cu consultarea autoritãţilor publice, organizaţiilor şi asociaţiilor prevãzute la alin. (3), şi se aproba prin decizie a primului-ministru. CONES este legal constituitã la data aprobãrii de cãtre primul-ministru a componentei acesteia.
(5) CONES asigura coordonarea activitãţii comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti în domeniul egalitãţii de sanse între femei şi bãrbaţi (COJES).
(6) Reuniunile CONES se desfãşoarã trimestrial la sediul Agenţiei. Secretariatul CONES este asigurat de compartimentul desemnat prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
Art. 23^9. - În fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti se constituie comisia judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, în domeniul egalitãţii de sanse între femei şi bãrbaţi (COJES) în vederea îndeplinirii prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 285/2004 ."
17. La articolul 24, partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - Agenţia asigura respectarea şi exercita controlul asupra aplicãrii prevederilor prezentei legi în domeniul sau de activitate, prin instituţiile coordonate sau subordonate Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei care au în responsabilitate aplicarea de mãsuri de promovare a egalitãţii de sanse şi tratament între femei şi bãrbaţi şi de eliminare a discriminarii directe şi indirecte dupã criteriul de sex, dupã cum urmeazã:
............................................................................................
18. Articolul 29 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - Avocatul Poporului colaboreazã cu Agenţia şi, pana la data de 1 martie 2005, cu Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei pentru soluţionarea plangerilor privind egalitatea de sanse şi tratament între femei şi bãrbaţi, pentru combaterea discriminarii pe baza de sex în domeniile reglementate prin prezenta lege."
19. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - Institutul Naţional de Statistica sprijinã activitatea şi colaboreazã cu Agenţia şi, pana la data de 1 martie 2005, cu Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei pentru dezvoltarea statisticii de gen şi pentru implementarea în România a indicatorilor de gen promovati de Comisia Europeanã."
20. La articolul 32 se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Opinia reprezentanţilor sindicali din unitãţi, cu atribuţii pentru asigurarea respectãrii egalitãţii de sanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi la locul de munca, se menţioneazã în mod obligatoriu în raportul de control privind respectarea prevederilor prezentei legi."
21. Titlul capitolului VI va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL VI
Soluţionarea sesizarilor şi reclamatiilor privind discriminarea dupã criteriul de sex"
22. Articolul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - (1) Angajaţii au dreptul ca în cazul în care se considera discriminati dupã criteriul de sex sa formuleze sesizãri/reclamaţii cãtre angajator sau impotriva lui, dacã acesta este direct implicat, şi sa solicite sprijinul organizaţiei sindicale sau al reprezentanţilor salariaţilor din unitate pentru rezolvarea situaţiei la locul de munca.
(2) În cazul în care aceasta sesizare/reclamaţie nu a fost rezolvatã la nivelul angajatorului, prin mediere, persoana angajata care prezintã elemente de fapt ce conduc la prezumţia existenţei unei discriminãri directe sau indirecte dupã criteriul de sex în domeniul muncii, în baza prevederilor prezentei legi, are dreptul sa transmitã sesizarea/reclamaţia atât Agenţiei, cat şi sa introducã cerere cãtre instanta judecãtoreascã competenta, la secţiile specializate pentru conflicte de munca şi litigii de munca ori de asigurãri sociale în a cãror raza teritorialã de competenta îşi desfãşoarã activitatea angajatorul sau fãptuitorul ori, dupã caz, la instanta de contencios administrativ, dar nu mai târziu de un an de la data sãvârşirii faptei.
(3) În cazul în care o persoana se considera vãtãmatã în baza prevederilor prezentei legi şi transmite o sesizare/reclamaţie Agenţiei, preşedintele Agenţiei emite, în termen de 3 zile, un aviz consultativ privind oportunitatea sanctionarii faptei de discriminare sesizate, denumit în continuare aviz.
(4) Instanta judecãtoreascã competenta potrivit alin. (2), în cazul în care considera necesar în vederea soluţionãrii cauzei cu care a fost sesizatã, poate solicita Agenţiei un raport.
(5) Hotãrârea pronunţatã de instanta judecãtoreascã se comunica şi Agenţiei.
(6) Prin cererea introdusã în condiţiile prevãzute la alin. (2) persoana angajata care se considera discriminata dupã criteriul de sex are dreptul sa solicite despãgubiri materiale şi/sau morale, precum şi/sau înlãturarea consecinţelor faptelor discriminatorii de la persoana care le-a sãvârşit."
23. Articolul 34 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - (1) Persoana care prezintã elemente de fapt ce conduc la prezumţia existenţei unei discriminãri directe sau indirecte dupã criteriul de sex, în alte domenii decât cel al muncii, are dreptul sa introducã cerere cãtre instanta judecãtoreascã competenta, potrivit dreptului comun.
(2) Prin cererea introdusã în condiţiile prevãzute la alin. (1) persoana care se considera discriminata dupã criteriul de sex are dreptul sa solicite despãgubiri materiale şi/sau morale, precum şi/sau înlãturarea consecinţelor faptelor discriminatorii de la persoana care le-a sãvârşit."
24. Articolul 38 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - (1) Persoanele care se considera discriminate dupã criteriul de sex pot adresa sesizãri/reclamaţii Agenţiei sau pot introduce cereri direct la instanţele judecãtoreşti competente.
(2) Sarcina probei revine persoanei impotriva cãreia s-a formulat sesizarea/reclamaţia sau, dupã caz, cererea de chemare în judecata, pentru fapte care permit a se prezuma existenta unei discriminãri directe sau indirecte, care trebuie sa dovedeascã neincalcarea principiului egalitãţii de tratament.
(3) Cererile persoanelor care se considera discriminate dupã criteriul de sex, adresate instanţelor judecãtoreşti competente, sunt scutite de taxa de trimbru.
(4) Agenţia, sindicatele, organizaţiile neguvernamentale care urmãresc protecţia drepturilor omului, precum şi alte persoane juridice care au un interes legitim în respectarea principiului egalitãţii de sanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi au, la cererea persoanelor discriminate, calitate procesuala activa în justiţie şi pot asista în cadrul procedurilor administrative aceste persoane."
25. Alineatul (1) al articolului 40 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţioneazã cu amenda contravenţionalã de la 15.000.000 lei la 150.000.000 lei încãlcarea dispoziţiilor art. 8 alin. (1), art. 9 alin. (1) şi (2), art. 10, art. 12 şi ale art. 14-20."
26. La alineatul (2) al articolului 40, partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Constatarea contravenţiilor prevãzute de prezenta lege se face de cãtre:"
27. La articolul 40 se introduc doua noi alineate, alineatele (3) şi (4), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Procesele-verbale de constatare a contravenţiilor se transmit de îndatã Agenţiei, pentru aviz.
(4) Pentru aplicarea sancţiunilor Agenţia transmite avizul, în termenul prevãzut la art. 33 alin. (3), Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminarii."
28. Dupã articolul 42 se introduce un nou articol, articolul 43, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 43. - Prezenta lege transpune Directiva Consiliului nr. 76/207/EEC din 9 februarie 1976 pentru implementarea principiului egalitãţii de tratament pentru bãrbaţi şi femei referitor la accesul la ocupare, pregãtire profesionalã, promovare şi condiţii de munca, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) nr. L 39 din 14 februarie 1976, cu modificãrile şi completãrile aduse prin Directiva Parlamentului European şi a Consiliului nr. 2002/73/CE din 23 septembrie 2002, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) nr. L 269 din 5 octombrie 2002."
ART. II
Statutul Agenţiei Naţionale pentru Egalitatea de Sanse între Femei şi Bãrbaţi se elaboreazã de cãtre aceasta şi se aproba prin hotãrâre a Guvernului în termen de 60 de zile de la data numirii în funcţie a preşedintelui Agenţiei.
ART. III
Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti în domeniul egalitãţii de sanse între femei şi bãrbaţi (COJES) se aproba prin hotãrâre a Guvernului în termen de 90 de zile de la data constituirii legale a Comisiei naţionale în domeniul egalitãţii de sanse între femei şi bãrbaţi.
ART. IV
Pe data de 15 aprilie 2005 se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 967/1999 privind constituirea şi funcţionarea Comisiei consultative interministeriale în domeniul egalitãţii de sanse între femei şi bãrbaţi (CODES), publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 583 din 30 noiembrie 1999, cu modificãrile ulterioare.
ART. V
<>Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de sanse între femei şi bãrbaţi, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanta, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea prin lege a prezentei ordonanţe, dându-se articolelor o noua numerotare.
ART. VI
Prezenta ordonanta intra în vigoare la 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Dan Mircea Popescu

Ministru de stat, ministrul administraţiei şi internelor,
Marian Florian Saniuta

Ministrul delegat pentru administraţia publica,
Gheorghe Emacu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 19 august 2004.
Nr. 84.

---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016