Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 83 din 30 august 2001  privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 83 din 30 august 2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 543 din 1 septembrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 pct. IV.5 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenta paşapoartelor din cadrul prefecturilor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare servicii publice comunitare, asigura întocmirea, pãstrarea, evidenta şi eliberarea paşapoartelor simple.
ART. 2
Coordonarea şi controlul metodologic al serviciilor publice comunitare se asigura de Direcţia generalã pentru paşapoarte din cadrul Ministerului Administraţiei Publice.
ART. 3
Ministerul Administraţiei Publice, prin Direcţia generalã pentru paşapoarte, asigura punerea în aplicare, într-o conceptie unitarã, a legislaţiei în vigoare în domeniul paşapoartelor simple, precum şi a programelor de reforma privind apropierea administraţiei publice de cetãţean.
ART. 4
Serviciile publice comunitare şi Direcţia generalã pentru paşapoarte coopereazã cu instituţiile abilitate din domeniul ordinii publice, siguranţei şi apãrãrii naţionale, conform legii.

CAP. 2
Organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare

ART. 5
Serviciile publice comunitare se înfiinţeazã în cadrul aparatului propriu al prefecturilor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 6
(1) Serviciile publice comunitare au urmãtoarele atribuţii principale:
a) soluţioneazã cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple ori de prelungire a valabilitãţii acestora, în conformitate cu prevederile legii, ale tratatelor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte;
b) asigura eliberarea, în sistem de ghiseu unic, a paşapoartelor simple, în colaborare cu serviciile publice comunitare locale de evidenta a persoanelor din subordinea consiliilor municipale, orãşeneşti şi comunale, precum şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
c) administreazã, gestioneazã şi valorifica registrele judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, de evidenta a paşapoartelor;
d) asigura înscrierea de menţiuni în paşapoarte, în condiţiile legii;
e) organizeazã, la nivelul judeţului şi al municipiului Bucureşti, gestionarea şi controlul eliberãrii paşapoartelor.
(2) Serviciile publice comunitare îndeplinesc şi orice alte atribuţii stabilite prin reglementãri legale.
(3) Serviciile publice comunitare din cadrul prefecturilor conlucreaza permanent cu serviciile publice de evidenta a populaţiei din cadrul consiliilor judeţene şi al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
ART. 7
Modul de organizare şi funcţionare a serviciilor publice comunitare, structura organizatoricã şi numãrul de personal se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului.

CAP. 3
Direcţia generalã pentru paşapoarte

ART. 8
(1) Direcţia generalã pentru paşapoarte se organizeazã în structura Ministerului Administraţiei Publice prin reorganizarea Direcţiei de paşapoarte din cadrul Direcţiei generale de evidenta informatizata a persoanei din structura Ministerului de Interne.
(2) Sediul Direcţiei generale pentru paşapoarte este în municipiul Bucureşti, str. Nicolae Iorga nr. 20, sectorul 1.
ART. 9
(1) Direcţia generalã pentru paşapoarte are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã, indruma şi controleazã activitatea de întocmire, eliberare şi evidenta a paşapoartelor simple, în condiţiile legii, de cãtre serviciile publice comunitare din subordinea prefecturilor;
b) elaboreazã propuneri privind perfecţionarea prevederilor legale în domeniu, în vederea armonizarii acestora cu reglementãrile comunitare şi internaţionale;
c) constituie şi gestioneazã Registrul naţional de evidenta a paşapoartelor simple;
d) gestioneazã Sistemul naţional informatic de evidenta a paşapoartelor simple;
e) efectueazã verificãri în evidenta paşapoartelor, la solicitarea autoritãţilor publice abilitate, potrivit legii;
(2) Ministerul Administraţiei Publice îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute prin lege sau alte reglementãri legale, precum şi prin decizii ale primului-ministru, în domeniul activitãţii de paşapoarte.
ART. 10
(1) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale pentru paşapoarte va fi aprobat prin ordin al ministrului administraţiei publice.
(2) Structura organizatoricã a Direcţiei generale pentru paşapoarte cuprinde direcţii, servicii şi birouri, stabilite prin ordin al ministrului administraţiei publice.
ART. 11
(1) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin în domeniul activitãţii de paşapoarte Ministerul Administraţiei Publice colaboreazã cu Ministerul de Interne şi cu celelalte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale.
(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale Ministerul Administraţiei Publice are dreptul sa solicite informaţii, date şi documente de la ministere şi celelalte autoritãţi publice cu atribuţii în domeniul ordinii publice, siguranţei şi apãrãrii naţionale, în condiţiile legii.

CAP. 4
Eliberarea paşapoartelor în sistem de ghiseu unic

ART. 12
(1) Cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple ori de prelungire a valabilitãţii acestora se depun de cãtre solicitanti, în condiţiile legii, la serviciile publice comunitare locale de evidenta a persoanelor în a cãror raza îşi au domiciliul.
(2) Serviciile publice comunitare locale de evidenta a persoanelor preiau cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple ori de prelungire a valabilitãţii acestora şi le transmit în mod operativ spre soluţionare serviciilor publice comunitare de la nivelul judeţelor, respectiv al municipiului Bucureşti.
ART. 13
Serviciile publice comunitare analizeazã cererile prevãzute la art. 12 şi emit pasapoartele simple solicitate de cetãţeni sau, dupã caz, înscriu menţiunile necesare în acestea, în condiţiile legii, şi le transmit operativ serviciilor publice comunitare locale de evidenta a persoanelor, care le elibereazã solicitanţilor.

CAP. 5
Asigurarea financiarã şi materialã

ART. 14
Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital aferente activitãţii serviciilor publice comunitare se asigura de la bugetul de stat, în condiţiile legii, prin bugetul Ministerului Administraţiei Publice.
ART. 15
(1) Taxele de eliberare a paşapoartelor şi de furnizare a datelor din Registrul naţional de evidenta a paşapoartelor simple şi din registrele judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, de evidenta a paşapoartelor se aproba prin ordin al ministrului administraţiei publice, cu avizul Oficiului Concurentei.
(2) Veniturile realizate potrivit alin. (1) se reţin de prefecturi şi se utilizeazã în regim extrabugetar pentru finanţarea, în completare, a cheltuielilor materiale şi serviciilor prestate, precum şi a cheltuielilor de capital aferente activitãţii serviciilor publice comunitare pentru paşapoarte.

CAP. 6
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 16
(1) Bunurile mobile şi imobile, proprietate publica sau privatã a statului, aflate în administrarea Ministerului de Interne, destinate activitãţii reglementate de prezenta ordonanta, trec, dupã caz, în administrarea Ministerului Administraţiei Publice sau în folosinta comuna a Ministerului Administraţiei Publice şi Ministerului de Interne.
(2) Protocolul de predare-preluare a bunurilor prevãzute la alin. (1) se aproba prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Administraţiei Publice şi a Ministerului de Interne, în termen de cel mult 6 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
ART. 17
Ministerul Administraţiei Publice va elabora normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe.
ART. 18
(1) Prezenta ordonanta intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2002.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe prevederile <>Legii nr. 40/1990 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului de Interne, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 146 din 18 decembrie 1990, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 105/1996 privind evidenta populaţiei şi cartea de identitate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 30 septembrie 1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 65/1997 privind regimul paşapoartelor în România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 226 din 30 august 1997, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 216/1998 , cu modificãrile ulterioare, se modifica în mod corespunzãtor.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

p. Ministru de interne,
Abraham Pavel,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016