Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 83 din 19 august 2004  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 83 din 19 august 2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 793 din 27 august 2004
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, şi al <>art. 1 pct. I.2 din Legea nr. 291/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

ART. I
<>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 7 alineatul (1) punctul 12, paragraful 2 al literei d) va avea urmãtorul cuprins:
"Dacã suma plãtitã de o persoanã juridicã pentru bunurile sau serviciile furnizate cãtre un participant la persoana juridicã depãşeşte preţul pieţei pentru astfel de bunuri sau servicii, atunci diferenţa se trateazã drept dividend. De asemenea, dacã suma plãtitã de o persoanã juridicã pentru bunurile sau serviciile furnizate în favoarea unui acţionar sau asociat al persoanei juridice este efectuatã în scopul personal al acestuia, atunci suma respectivã este tratatã ca dividend."
2. La articolul 7 alineatul (1), punctele 21 şi 27 vor avea urmãtorul cuprins:
"21. persoane afiliate - o persoanã este afiliatã cu altã persoanã dacã relaţia dintre ele este definitã de cel puţin unul dintre urmãtoarele cazuri:
a) o persoanã fizicã este afiliatã cu altã persoanã fizicã, dacã acestea sunt rude pânã la gradul al III-lea inclusiv;
b) o persoanã fizicã este afiliatã cu o persoanã juridicã dacã persoana fizicã deţine, în mod direct sau indirect, inclusiv deţinerile persoanelor afiliate, minimum 25% din valoarea/numãrul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot deţinute la persoana juridicã ori dacã controleazã în mod efectiv persoana juridicã;
c) o persoanã juridicã este afiliatã cu altã persoanã juridicã dacã cel puţin:
(i) prima persoanã juridicã deţine, în mod direct sau indirect, inclusiv deţinerile persoanelor afiliate, minimum 25% din valoarea/numãrul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot la cealaltã persoanã juridicã ori dacã controleazã persoana juridicã;
(ii) a doua persoanã juridicã deţine, în mod direct sau indirect, inclusiv deţinerile persoanelor afiliate, minimum 25% din valoarea/numãrul titulurilor de participare sau al drepturilor de vot la prima persoanã juridicã;
(iii) o persoanã juridicã terţã deţine, în mod direct sau indirect, inclusiv deţinerile persoanelor afiliate, minimum 25% din valoarea/numãrul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot atât la prima persoanã juridicã, cât şi la cea de-a doua.
................................................................
27. proprietate imobiliarã - orice teren, clãdire sau altã construcţie ridicatã ori încorporatã într-un teren;".
3. La articolul 7, alineatul (1) se completeazã cu un nou punct, punctul 33, cu urmãtorul cuprins:
"33. valoarea fiscalã reprezintã:
a) pentru active şi pasive - valoarea de înregistrare în patrimoniu;
b) pentru titlurile de participare - valoarea de achiziţie sau de aport, utilizatã pentru calculul câştigului sau pierderii, în înţelesul impozitului pe venit ori al impozitului pe profit;
c) pentru mijloace fixe - costul de achiziţie, producţie sau valoarea de piaţã a mijloacelor fixe dobândite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, la data intrãrii în patrimoniul contribuabilului, utilizatã pentru calculul amortizãrii fiscale;
d) pentru provizioane şi rezerve - valoarea deductibilã la calculul profitului impozabil."
4. La articolul 15, alineatul (1) se completeazã cu o nouã literã, litera k), cu urmãtorul cuprins:
"k) Banca Naţionalã a României."
5. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17
Cotele de impozitare
Cota de impozit pe profit care se aplicã asupra profitului impozabil este de 19%, cu excepţiile prevãzute la art. 33 şi 38."
6. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18
Impozitul minim pentru baruri de noapte, cluburi de noapte, discoteci, cazinouri si pariuri sportive
Contribuabilii care desfãşoarã activitãţi de natura barurilor de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor, cazinourilor sau pariurilor sportive, inclusiv persoanele juridice care realizeazã aceste venituri în baza unui contract de asociere, şi la care impozitul pe profit datorat pentru activitãţile prevãzute în acest articol este mai mic decât 5% din veniturile respective sunt obligaţi la plata unui impozit de 5% aplicat acestor venituri realizate."
7. Articolul 19 se completeazã cu un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Tranzacţiile între persoane afiliate se realizeazã conform principiului preţului pieţei libere, potrivit cãruia tranzacţiile între persoanele afiliate se efectueazã în condiţiile stabilite sau impuse care nu trebuie sã difere de relaţiile comerciale sau financiare stabilite între întreprinderi independente. La stabilirea profiturilor persoanelor afiliate se au în vedere principiile privind preţurile de transfer."
8. La articolul 20, litera c) se abrogã.
9. La articolul 21 alineatul (2), literele c), i), j) şi n) vor avea urmãtorul cuprins:
"c) cheltuielile reprezentând contribuţiile pentru asigurarea de accidente de muncã şi boli profesionale, potrivit legii, şi cheltuielile cu primele de asigurare pentru asigurarea de riscuri profesionale;
...................................................................
i) cheltuielile pentru marketing, studiul pieţei, promovarea pe pieţele existente sau noi, participarea la târguri şi expoziţii, la misiuni de afaceri, editarea de materiale informative proprii;
j) cheltuielile de cercetare, precum şi cheltuielile de dezvoltare care nu îndeplinesc condiţiile de a fi recunoscute ca imobilizãri necorporale din punct de vedere contabil;
...................................................................
n) pierderile înregistrate la scoaterea din evidenţã a creanţelor neîncasate, în urmãtoarele cazuri:
1. procedura de faliment a debitorilor a fost închisã pe baza hotãrârii judecãtoreşti;
2. debitorul a decedat şi creanţa nu poate fi recuperatã de la moştenitori;
3. debitorul este dizolvat, în cazul societãţii cu rãspundere limitatã cu asociat unic, sau lichidat, fãrã succesor;
4. debitorul înregistreazã dificultãţi financiare majore care îi afecteazã întreg patrimoniul."
10. La articolul 21 alineatul (3), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) cheltuielile sociale, în limita unei cote de pânã la 2%, aplicatã asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile ulterioare. Intrã sub incidenţa acestei limite cu prioritate ajutoarele pentru naştere, ajutoarele pentru înmormântare, ajutoarele pentru boli grave sau incurabile şi protezele, precum şi cheltuielile pentru funcţionarea corespunzãtoare a unor activitãţi sau unitãţi aflate în administrarea contribuabililor: grãdiniţe, creşe, servicii de sãnãtate acordate în cazul bolilor profesionale şi ale accidentelor de muncã pânã la internarea într-o unitate sanitarã, muzee, biblioteci, cantine, baze sportive, cluburi, cãmine de nefamilişti, precum şi pentru şcolile pe care le au sub patronaj. În cadrul acestei limite pot fi deduse şi cheltuielile reprezentând: cadouri în bani sau în naturã oferite copiilor minori ai salariaţilor, cadouri în bani sau în naturã acordate salariatelor, costul prestaţiilor pentru tratament şi odihnã, inclusiv transportul, pentru salariaţii proprii şi pentru membrii de familie ai acestora, ajutoare pentru salariaţii care au suferit pierderi în gospodãrie şi contribuţia la fondurile de intervenţie ale asociaţiei profesionale a minerilor, ajutorarea copiilor din şcoli şi centre de plasament;".
11. La articolul 21 alineatul (3), literele e), j) şi k) vor avea urmãtorul cuprins:
"e) cheltuielile reprezentând tichetele de masã acordate de angajatori, potrivit legii;
..................................................................
j) cheltuielile efectuate în numele unui angajat, la schemele facultative de pensii ocupaţionale, în limita unei sume reprezentând echivalentul în lei a 200 de euro într-un an fiscal, pentru fiecare participant;
k) cheltuielile cu primele de asigurare private de sãnãtate, în limita unei sume reprezentând echivalentul în lei a 200 de euro într-un an fiscal, pentru fiecare participant;".
12. La articolul 21 alineatul (4), literele b), i), o) şi p) vor avea urmãtorul cuprins:
"b) dobânzile/majorãrile de întârziere, amenzile, confiscãrile şi penalitãţile de întârziere datorate cãtre autoritãţile române, potrivit prevederilor legale. Amenzile, dobânzile, penalitãţile sau majorãrile datorate cãtre autoritãţi strãine ori în cadrul contractelor economice încheiate cu persoane nerezidente şi/sau autoritãţi strãine sunt cheltuieli nedeductibile, cu excepţia majorãrilor al cãror regim este reglementat prin convenţiile de evitare a dublei impuneri.
..................................................................
i) cheltuielile aferente veniturilor neimpozabile, cu excepţia celor prevãzute la art. 20 lit. d);
..................................................................
o) pierderile înregistrate la scoaterea din evidenţã a creanţelor incerte sau în litigiu, neîncasate, pentru partea neacoperitã de provizion, potrivit art. 22, precum şi pierderile înregistrate la scoaterea din evidenţã a creanţelor incerte sau în litigiu, neîncasate, în alte situaţii decât cele prevãzute la art. 21 alin. (2) lit. n). În aceastã situaţie, contribuabilii care scot din evidenţã clienţii neîncasaţi sunt obligaţi sã comunice în scris acestora scoaterea din evidenţã a creanţelor respective, în vederea recalculãrii profitului impozabil la persoana debitoare, dupã caz;
p) cheltuielile de sponsorizare şi/sau mecenat efectuate potrivit legii.
Contribuabilii care efectueazã sponsorizãri şi/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor legii privind sponsorizarea şi ale legii bibliotecilor, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente, dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
1. sunt în limita a 3 la mie din cifra de afaceri;
2. nu depãşesc mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.
În limitele respective se încadreazã şi cheltuielile de sponsorizare a bibliotecilor de drept public, în scopul construcţiei de localuri, a dotãrilor, achiziţiilor de tehnologie a informaţiei şi de documente specifice, finanţãrii programelor de formare continuã a bibliotecarilor, schimburilor de specialişti, a burselor de specializare, a participãrii la congrese internaţionale."
13. La articolul 22 alineatul (1), litera g) se abrogã.
14. Articolul 22 se completeazã cu un nou alineat, alineatul (8), cu urmãtorul cuprins:
"(8) Provizioanele constituite pentru creanţele asupra clienţilor, înregistrate de cãtre contribuabili înainte de 1 ianuarie 2004, sunt deductibile în limitele prevãzute la alin. (1) lit. c), în situaţia în care creanţele respective îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) nu sunt garantate de altã persoanã;
b) sunt datorate de o persoanã care nu este persoanã afiliatã contribuabilului;
c) au fost incluse în veniturile impozabile ale contribuabilului;
d) creanţa este deţinutã asupra unei persoane juridice pentru care a fost deschisã procedura falimentului, pe baza hotãrârii judecãtoreşti prin care se atestã aceastã situaţie;
e) nu au mai fost constituite provizioane deductibile fiscal pentru creanţa respectivã."
15. La articolul 23, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În condiţiile în care gradul de îndatorare a capitalului este peste unu, respectiv trei, cheltuielile cu dobânzile şi cu pierderea netã din diferenţele de curs valutar sunt nedeductibile. Acestea se reporteazã în perioada urmãtoare, în condiţiile alin. (1), pânã la deductibilitatea lor integralã."
16. La articolul 23, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În cazul în care cheltuielile din diferenţele de curs valutar ale contribuabilului depãşesc veniturile din diferenţele de curs valutar, diferenţa va fi tratatã ca o cheltuialã cu dobânda, potrivit alin. (1), deductibilitatea acestei diferenţe fiind supusã limitei prevãzute la alin. (1). Cheltuielile din diferenţele de curs valutar, care se limiteazã potrivit prezentului alineat, sunt cele aferente împrumuturilor luate în calcul la determinarea gradului de îndatorare a capitalului."
17. La articolul 23, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Dobânzile şi pierderile din diferenţe de curs valutar, în legãturã cu împrumuturile obţinute direct sau indirect de la bãnci internaţionale de dezvoltare şi organizaţii similare, menţionate în norme, şi cele care sunt garantate de stat, precum şi cele aferente împrumuturilor obţinute de la societãţile comerciale bancare române sau strãine, sucursalele bãncilor strãine, cooperativele de credit, societãţile de leasing pentru operaţiuni de leasing, societãţile de credit ipotecar şi de la persoanele juridice care acordã credite potrivit legii, nu intrã sub incidenţa prevederilor prezentului articol."
18. La articolul 23, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) În cazul împrumuturilor obţinute de la alte entitãţi, cu excepţia celor prevãzute la alin. (4), dobânzile deductibile sunt limitate la:
a) nivelul ratei dobânzii de referinţã a Bãncii Naţionale a României, corespunzãtoare ultimei luni din trimestru, pentru împrumuturile în lei; şi
b) nivelul ratei dobânzii anuale de 9%, pentru împrumuturile în valutã. Acest nivel al ratei dobânzii se aplicã la determinarea profitului impozabil aferent anului fiscal 2004. Nivelul ratei dobânzii pentru împrumuturile în valutã se actualizeazã prin hotãrâre a Guvernului."
19. La articolul 24, alineatul (10) va avea urmãtorul cuprins:
"(10) Cheltuielile aferente achiziţionãrii de brevete, drepturi de autor, licenţe, mãrci de comerţ sau fabricã şi alte valori similare, precum şi cheltuielile de dezvoltare care din punct de vedere contabil reprezintã imobilizãri necorporale se recupereazã prin intermediul deducerilor de amortizare liniarã pe perioada contractului sau pe durata de utilizare, dupã caz. Cheltuielile aferente achiziţionãrii sau producerii programelor informatice se recupereazã prin intermediul deducerilor de amortizare liniarã pe o perioadã de 3 ani. Pentru brevetele de invenţie se poate utiliza şi metoda de amortizare degresivã sau acceleratã."
20. La articolul 24, alineatul (15) va avea urmãtorul cuprins:
"(15) Pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determinã fãrã a lua în calcul amortizarea contabilã şi orice reevaluare contabilã a acestora. Câştigurile sau pierderile rezultate din vânzarea sau din scoaterea din funcţiune a acestor mijloace fixe se calculeazã pe baza valorii fiscale a acestora, care reprezintã valoarea fiscalã de intrare a mijloacelor fixe, diminuatã cu amortizarea fiscalã. Pentru mijloacele fixe cu valoarea contabilã evidenţiatã în sold la 31 decembrie 2003, amortizarea se calculeazã în baza valorii rãmase neamortizate, pe durata normalã de utilizare rãmasã, folosindu-se metodele de amortizare aplicate pânã la aceastã datã. Valoarea rãmasã neamortizatã, în cazul mijloacelor fixe amortizabile vândute, este deductibilã la calculul profitului impozabil în situaţia în care acestea sunt valorificate prin unitãţi specializate sau prin licitaţie organizatã potrivit legii."
21. La articolul 26, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Contribuabilii care au fost plãtitori de impozit pe venit şi care anterior au realizat pierdere fiscalã intrã sub incidenţa prevederilor alin. (1) de la data la care au revenit la sistemul de impozitare reglementat de prezentul titlu. Aceastã pierdere se recupereazã pe perioada cuprinsã între data înregistrãrii pierderii fiscale şi limita celor 5 ani."
22. La articolul 28, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Într-o asociere fãrã personalitate juridicã între douã sau mai multe persoane juridice române, veniturile şi cheltuielile înregistrate se atribuie fiecãrui asociat, corespunzãtor cotei de participare din asociere."
23. Articolul 28 se completeazã cu un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Într-o asociere fãrã personalitate juridicã cu o persoanã juridicã strãinã şi/sau cu persoane fizice nerezidente, precum şi cu persoane fizice române, persoana juridicã românã trebuie sã îndeplineascã obligaţiile ce îi revin fiecãrui asociat, potrivit prezentului titlu."
24. La articolul 29, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Profitul impozabil se determinã în conformitate cu regulile stabilite în cap. II al prezentului titlu, în urmãtoarele condiţii:
a) numai veniturile ce sunt atribuibile sediului permanent se includ în veniturile impozabile;
b) numai cheltuielile efectuate în scopul obţinerii acestor venituri se includ în cheltuielile deductibile."
25. La articolul 29, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Profitul impozabil al sediului permanent se determinã prin tratarea acestuia ca persoanã separatã şi prin utilizarea regulilor preţurilor de transfer la stabilirea preţului de piaţã al unui transfer fãcut între persoana juridicã strãinã şi sediul sãu permanent. Atunci când sediul permanent nu deţine o facturã pentru cheltuielile alocate lui de cãtre sediul sãu principal, celelalte documente justificative trebuie sã includã dovezi privind suportarea efectivã a costurilor şi alocarea rezonabilã a acestor costuri cãtre sediul permanent utilizând regulile preţurilor de transfer."
26. La articolul 31, alineatele (4) şi (5) se abrogã.
27. La articolul 33, alineatul (8) va avea urmãtorul cuprins:
"(8) Prezentul articol se aplicã în cazul proprietãţilor imobiliare sau al titlurilor de participare, numai dacã sunt îndeplinite urmãtoarele condiţii:
a) contribuabilul a deţinut proprietatea imobiliarã sau titlurile de participare pe o perioadã mai mare de 2 ani;
b) persoana care achiziţioneazã proprietatea imobiliarã sau titlurile de participare nu este persoanã afiliatã contribuabilului."
28. La articolul 36, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Impozitul care trebuie reţinut se plãteşte la bugetul de stat pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care se plãteşte dividendul. În cazul în care dividendele distribuite nu au fost plãtite pânã la sfârşitul anului în care s-au aprobat situaţiile financiare anuale, impozitul pe dividende se plãteşte pânã la data de 31 decembrie a anului respectiv."
29. La articolul 36, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Cota de impozit pe dividende prevãzutã la alin. (2) se aplicã şi asupra sumelor distribuite fondurilor deschise de investiţii."
30. La articolul 38, alineatele (3) şi (9) vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Contribuabilii care îşi desfãşoarã activitatea în zona liberã pe bazã de licenţã şi care pânã la data de 1 iulie 2002 au realizat investiţii în zona liberã, în active corporale amortizabile utilizate în industria prelucrãtoare, în valoare de cel puţin 1.000.000 dolari S.U.A., beneficiazã de scutire de la plata impozitului pe profit, în continuare, pânã la data de 31 decembrie 2006. Dispoziţiile prezentului alineat nu se mai aplicã în situaţia în care survin modificãri în structura acţionariatului contribuabilului. În înţelesul prezentului alineat, modificare de acţionariat în cazul societãţilor cotate se considerã a fi o modificare a acţionariatului în proporţie de mai mult de 25% din numãrul acţiunilor, pe parcursul unui an calendaristic.
.....................................................................
(9) Societatea Comercialã «Automobile Dacia» - S.A. beneficiazã de scutire de la plata impozitului pe profit pânã la data de 31 decembrie 2006."
31. La articolul 42, dupã litera u) se introduce litera u^1) cu urmãtorul cuprins:
"u^1) prima de stat acordatã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 541/2002 privind economisirea şi creditarea în sistem colectiv pentru domeniul locativ, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;".
32. Articolul 43 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 43
Barem de impunere
(1) Baremul anual de impunere pentru anul fiscal 2005, pentru calculul plãţilor anticipate, este prevãzut în urmãtorul tabel:


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Venitul anual impozabil Impozitul anual
(lei) (lei)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
pânã la 32.400.000 14%
32.400.001-174.000.000 4.536.000 + 26% pentru ceea ce depãşeşte
suma de 32.400.000 lei

peste 174.000.000 41.352.000 + 38% pentru ceea ce depãşeşte
suma de 174.000.000 lei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Baremul lunar pentru determinarea impozitului lunar pe veniturile din salarii şi pensii, având ca bazã de calcul baremul anual de mai sus, este:


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Venitul lunar impozabil Impozitul lunar
(lei) (lei)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
pânã la 2.700.000 14%
2.700.001-14.500.000 378.000 + 26% pentru ceea ce depãşeşte
suma de 2.700.000 lei

peste 14.500.000 3.446.000 + 38% pentru ceea ce depãşeşte
suma de 14.500.000 lei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



(2) Pentru anul 2005, impozitul anual se calculeazã prin aplicarea asupra venitului anual global impozabil a baremului anual prevãzut la alin. (1) corectat, prin ordin al ministrului finanţelor publice, cu rata inflaţiei realizate pe anul 2005 diminuatã cu 1/2 din rata inflaţiei prognozate pe acest an.
(3) Începând cu anul fiscal 2006, baremul anual, respectiv lunar, pentru calculul plãţilor anticipate cu titlu de impozit se stabileşte luându-se în calcul 1/2 din rata inflaţiei prognozate pentru anul respectiv, aplicatã la baremul de impunere construit pe baza ratei inflaţiei realizate pe perioada ianuarie-octombrie şi a prognozei pe lunile noiembrie-decembrie ale anului precedent. Aceste bareme se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(4) Începând cu anul fiscal 2006, baremul anual pentru calculul impozitului pe venitul anual global impozabil se stabileşte prin ordin al ministrului finanţelor publice, pe baza baremului anual prevãzut la alin. (3), corectat cu variaţia ratei inflaţiei realizate faţã de cea prognozatã luatã deja în calcul pe perioada impozabilã."
33. La articolul (45), alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Deducerea personalã de bazã lunarã pentru anul fiscal 2005 este fixatã la suma de 2.000.000 lei pe lunã şi nu se actualizeazã la inflaţie pentru determinarea bazei de calcul a impozitului datorat pe venitul realizat în anul fiscal 2005."
34. La articolul 46, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 46. - (1) Deducerea personalã de bazã lunarã, precum şi celelalte sume fixe, exprimate în lei, se stabilesc potrivit procedurii prevãzute la art. 43, începând cu anul fiscal 2006.
(2) Începând cu anul fiscal 2006, sumele fixe, exprimate în lei, altele decât deducerea personalã de bazã, se stabilesc conform procedurii prevãzute la art. 43 alin. (3)."
35. La articolul 49 alineatul (4), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) sã respecte regulile privind amortizarea, prevãzute în titlul II, dupã caz;".
36. La articolul 49 alineatul (5), litera h) va avea urmãtorul cuprins:
"h) prima de asigurare pentru asigurãrile private de sãnãtate, în limita echivalentului în lei a 200 euro anual, pentru o persoanã;".
37. La articolul 49, alineatul (8) va avea urmãtorul cuprins:
"(8) Contribuabilii care obţin venituri din activitãţi independente sunt obligaţi sã organizeze şi sã conducã contabilitate în partidã simplã, cu respectarea reglementãrilor în vigoare privind evidenţa contabilã, şi sã completeze Registrul-jurnal de încasãri şi plãţi, Registrul-inventar şi alte documente contabile prevãzute de legislaţia în materie."
38. La articolul 50, alineatul (7) se abrogã.
39. La articolul 50, alineatul (9) va avea urmãtorul cuprins:
"(9) Contribuabilii care desfãşoarã activitãţi pentru care venitul net se determinã pe bazã de norme de venit nu au obligaţia sã organizeze şi sã conducã contabilitate în partidã simplã pentru activitatea respectivã."
40. Denumirea marginalã a articolului 53 va avea urmãtorul cuprins:
"Reţinerea la sursã a impozitului reprezentând plãţi anticipate pentru unele venituri din activitãţi independente."
41. La articolul 53 alineatul (2), litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) în cazul veniturilor prevãzute la alin. (1) lit. a)-e), aplicând o cotã de impunere de 14% la venitul brut;".
42. La articolul 53 alineatul (2), litera d) se abrogã.
43. La articolul 56 alineatul (2), litera f) va avea urmãtorul cuprins:
"f) sumele primite de reprezentanţii în adunarea generalã a acţionarilor, în consiliul de administraţie, în comitetul de direcţie şi în comisia de cenzori;".
44. La articolul 56 alineatul (2), litera i) va avea urmãtorul cuprins:
"i) sumele acordate de organizaţii nonprofit şi de alte entitãţi neplãtitoare de impozit pe profit, peste limita de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizaţia primitã pe perioada delegãrii şi detaşãrii în altã localitate, în ţarã şi în strãinãtate, în interesul serviciului, pentru salariaţii din instituţiile publice;".
45. La articolul 56 alineatul (2), dupã litera i) se introduce litera i^1) cu urmãtorul cuprins:
"i^1) indemnizaţia administratorilor, precum şi suma din profitul net cuvenite administratorilor societãţilor comerciale potrivit actului constitutiv sau stabilite de adunarea generalã a acţionarilor;".
46. La articolul 56 alineatul (3), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) împrumuturi nerambursabile;".
47. La articolul 56 alineatul (4), litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) ajutoarele de înmormântare, ajutoarele pentru pierderi produse în gospodãriile proprii ca urmare a calamitãţilor naturale, ajutoarele pentru bolile grave şi incurabile, ajutoarele pentru naştere, veniturile reprezentând cadouri pentru copiii minori ai salariaţilor, cadourile oferite salariatelor, contravaloarea transportului la şi de la locul de muncã al salariatului, costul prestaţiilor pentru tratament şi odihnã, inclusiv transportul pentru salariaţii proprii şi membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariaţii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevãzut în contractul de muncã.
Cadourile oferite de angajatori în beneficiul copiilor minori ai angajaţilor, cu ocazia Paştelui, zilei de 1 iunie, Crãciunului şi a sãrbãtorilor similare ale altor culte religioase, precum şi cadourile oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt neimpozabile, în mãsura în care valoarea cadoului oferit fiecãrei persoane, cu orice ocazie din cele de mai sus, nu depãşeşte 1.500.000 lei.
Nu sunt incluse în veniturile salariale şi nu sunt impozabile nici veniturile de natura celor prevãzute mai sus, realizate de persoane fizice, dacã aceste venituri sunt primite în baza unor legi speciale şi finanţate din buget;".
48. La articolul 56, alineatul (4) se completeazã cu o nouã literã, litera r), cu urmãtorul cuprins:
"r) diferenţa favorabilã dintre dobânda preferenţialã stabilitã prin negociere şi dobânda practicatã pe piaţã, pentru credite şi depozite."
49. La articolul 69, alineatul (1) se completeazã cu o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"e) venituri din lichidare/dizolvare fãrã lichidare a unei persoane juridice."
50. La articolul 69, alineatul (2) se completeazã cu o nouã literã, litera c), cu urmãtorul cuprins:
"c) venituri sub forma dobânzilor bonificate la depozitele clienţilor constituite în baza <>Legii nr. 541/2002 privind economisirea şi creditarea în sistem colectiv pentru domeniul locativ;".
51. Articolul 70 se completeazã cu un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Venitul impozabil realizat din lichidare/dizolvare fãrã lichidare a unei persoane juridice reprezintã excedentul distribuţiilor în bani sau în naturã peste aportul la capitalul social al persoanei fizice beneficiare."
52. La articolul 71, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 71. - (1) Veniturile sub formã de dividende, inclusiv sume primite ca urmare a deţinerii de titluri de participare la fondurile închise de investiţii, se impun cu o cotã de 10% din suma acestora. Obligaţia calculãrii şi reţinerii impozitului pe veniturile sub formã de dividende revine persoanelor juridice o datã cu plata dividendelor cãtre acţionari sau asociaţi. Termenul de virare a impozitului este pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care se face plata. În cazul dividendelor distribuite, dar care nu au fost plãtite acţionarilor sau asociaţilor pânã la sfârşitul anului în care s-a aprobat bilanţul contabil, termenul de platã a impozitului pe dividende este pânã la data de 31 decembrie a anului respectiv."
53. La articolul 71 alineatul (3), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) în cazul câştigului din transferul dreptului de proprietate asupra pãrţilor sociale şi valorilor mobiliare în cazul societãţilor închise, obligaţia calculãrii şi reţinerii impozitului revine dobânditorului de pãrţi sociale sau de valori mobiliare, în momentul încheierii tranzacţiei, pe baza contractului încheiat între pãrţi.
Când dobânditorul de titluri de valoare nu este o persoanã fizicã românã cu domiciliul în România, obligaţia de calcul şi virare a impozitului revine persoanei fizice române cu domiciliul în România, care realizeazã venitul, dacã dobânditorul nu îşi desemneazã un reprezentant fiscal în România.
Termenul de virare a impozitului pentru plãtitorii de astfel de venituri este pânã la data la care se depun documentele pentru transcrierea dreptului de proprietate asupra pãrţilor sociale sau valorilor mobiliare la registrul comerţului sau în registrul acţionarilor, dupã caz, operaţiune care nu se poate efectua fãrã justificarea virãrii impozitului la bugetul de stat.
În situaţia în care pãrţile contractante convin ca plata pãrţilor sociale sau a valorilor mobiliare sã se facã eşalonat, termenul de virare a impozitului pentru plãtitorii de astfel de venituri este pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care a fost reţinut. Transmiterea dreptului de proprietate asupra pãrţilor sociale sau valorilor mobiliare trebuie înscrisã în registrul comerţului şi în registrul asociaţilor/acţionarilor, dupã caz, operaţiune care nu se poate efectua fãrã justificarea virãrii impozitului la bugetul de stat."
54. La articolul 71 alineatul (3), literele d), e) şi f) vor avea urmãtorul cuprins:
"d) în cazul venitului impozabil obţinut din lichidare/dizolvare fãrã lichidare a unei persoane juridice de cãtre acţionari/asociaţi persoane fizice, obligaţia calculãrii şi reţinerii impozitului revine persoanei juridice. Termenul de virare a impozitului este pânã la data depunerii situaţiei financiare finale la oficiul registrului comerţului, întocmite de lichidatori;
e) impozitul se calculeazã prin aplicarea unei cote de 1% asupra câştigului din transferul titlurilor de valoare, precum şi din operaţiuni de vânzare-cumpãrare de valutã la termen pe bazã de contract şi orice alte operaţiuni similare;
f) în cazul venitului impozabil definit la art. 70 alin. (6), impozitul se calculeazã prin aplicarea unei cote de 10%;".
55. La articolul 71 alineatul (3), dupã litera f) se introduce o nouã literã, litera g), cu urmãtorul cuprins:
"g) impozitul calculat şi reţinut la sursã, potrivit lit. e), se vireazã la bugetul de stat pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care a fost reţinut, cu excepţia prevederilor lit. c) şi d)."
56. Articolul 73 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 73
Stabilirea venitului impozabil din pensii
Venitul impozabil lunar din pensii se stabileşte prin scãderea unei sume neimpozabile lunare de 9.000.000 lei din venitul din pensii."
57. La articolul 76, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Contribuabilii care desfãşoarã activitãţi pentru care venitul net se determinã pe bazã de norme de venit nu au obligaţia sã organizeze şi sã conducã contabilitate în partidã simplã, pentru activitatea respectivã."
58. Articolul 79 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 79
Definirea veniturilor din premii şi din jocuri de noroc
(1) Veniturile din premii cuprind veniturile din concursuri, altele decât cele prevãzute la art. 42.
(2) Veniturile din jocuri de noroc cuprind câştigurile realizate ca urmare a participãrii la jocuri de noroc, inclusiv cele de tip jack-pot definite conform normelor metodologice, altele decât cele realizate la jocuri de tip cazino şi maşini electronice cu câştiguri."
59. Articolul 80 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 80
Stabilirea venitului net din premii
Venitul net este diferenţa dintre venitul din premii şi suma reprezentând venit neimpozabil."
60. La articolul 81, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Veniturile din jocuri de noroc se impun, prin reţinere la sursã, cu o cotã de 20% aplicatã asupra venitului brut."
61. La articolul 81, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Nu sunt impozabile veniturile obţinute din premii, în bani şi/sau în naturã, sub valoarea sumei neimpozabile stabilitã în sumã de 8.000.000 lei pentru fiecare concurs, realizate de acelaşi organizator sau plãtitor."
62. Articolul 82 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 82
Neincluderea în venitul anual global a venitului din premii şi din jocuri de noroc
Venitul net din premii şi câştigurile din jocuri de noroc nu se cuprind în venitul anual global, impozitul fiind final."
63. La articolul 84, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 84. - (1) Impozitul pe venit se calculeazã prin reţinere la sursã de cãtre plãtitorii de venituri, prin aplicarea unei cote de 14% asupra venitului brut. Fac excepţie veniturile prevãzute la art. 83 alin. (1) lit. a) pentru care cota de impunere este de 38% la venitul brut."
64. La articolul 86 alineatul (1), litera f) va avea urmãtorul cuprins:
"f) prime de asigurare privatã de sãnãtate, cu excepţia celor încheiate în scopuri estetice, în limita echivalentului în lei a 200 euro pe an;".
65. Articolul 101 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 101
Definitivarea impunerii pe anul 2004
Pentru determinarea impozitului pe venitul anual global impozabil, realizat în anul fiscal 2004, prin ordin al ministrului finanţelor publice se va stabili baremul de impunere obţinut pe baza baremului anual pentru plãţi anticipate din anul 2004, respectiv deducerea personalã de bazã, corectate cu rata inflaţiei realizate, diminuatã cu 1/2 din rata inflaţiei prognozate în acest an, conform legislaţiei în vigoare în anul 2004."
66. Articolul 102 se abrogã.
67. La articolul 115 alineatul (1), litera i) va avea urmãtorul cuprins:
"i) venituri din prestarea de servicii de management sau de consultanţã din orice domeniu, dacã aceste venituri sunt obţinute de la un rezident sau dacã veniturile respective sunt cheltuieli ale unui sediu permanent în România;".
68. La articolul 116, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Impozitul se calculeazã, respectiv se reţine în momentul plãţii venitului şi se vireazã la bugetul de stat pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care s-a plãtit venitul. Impozitul se calculeazã, se reţine şi se varsã în lei la bugetul de stat la cursul de schimb al pieţei valutare comunicat de Banca Naţionalã a României din ziua reţinerii impozitului pentru nerezidenţi."
69. La articolul 117, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) dobânda la instrumentele/creditele externe, titlurile de creanţã reprezentând credite externe, contractate direct sau prin emisiuni de titluri ori obligaţiuni, precum şi dobânda aferentã emisiunilor de titluri de stat pe piaţa internã şi externã de capital, cu condiţia ca aceste instrumente/titluri sã fie emise şi/sau garantate de Guvernul României, consiliile locale, Banca Naţionalã a României, de bãnci care acţioneazã în calitate de agent al Guvernului român."
70. La articolul 118, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Macheta certificatului de rezidenţã fiscalã pentru rezidenţii români, precum şi termenul de depunere de cãtre nerezidenţi a documentelor de rezidenţã fiscalã, emise de autoritatea din statul de rezidenţã al acestora, se stabilesc prin norme."
71. La articolul 119, alineatul (2) se abrogã.
72. Articolul 121 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 121
Dispoziţii tranzitorii
Veniturile obţinute de partenerii contractuali externi, persoane fizice şi juridice nerezidente şi de contractorii independenţi ai acestora, din activitãţi desfãşurate de aceştia pentru realizarea obiectivului de investiţii «Centrala Nuclearoelectricã Cernavodã-Unitatea 2», sunt scutite de impozitul prevãzut în prezentul capitol pânã la punerea în funcţiune a obiectivului de mai sus."
73. La articolul 123, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 123. - (1) Impozitul pe reprezentanţã pentru un an fiscal este egal cu echivalentul în lei al sumei de 4.000 euro, stabilitã pentru un an fiscal, la cursul de schimb al pieţei valutare comunicat de Banca Naţionalã a României din ziua în care se efectueazã plata impozitului cãtre bugetul de stat."
74. La articolul 129, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Nu constituie prestãri de servicii cu platã operaţiunile constând în utilizarea temporarã a bunurilor care fac parte din activele unei persoane impozabile, punerea gratuitã la dispoziţia altor persoane a acestor bunuri şi/sau prestarea de servicii în mod gratuit, efectuate în cadrul acţiunilor de sponsorizare, de mecenat, de protocol sau pentru alte destinaţii prevãzute de lege, în condiţii stabilite prin norme, precum şi aceleaşi operaţiuni efectuate în scopuri publicitare sau în scopul stimulãrii vânzãrilor."
75. La articolul 133 alineatul (2) litera c), punctul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"11. serviciile furnizate pe cale electronicã; sunt considerate servicii furnizate pe cale electronicã: furnizarea şi conceperea de site-uri informatice, mentenanţã la distanţã a programelor şi echipamentelor, furnizarea de programe informatice - software - şi actualizarea acestora, furnizarea de imagini, de texte şi de informaţii şi punerea la dispoziţie de baze de date, furnizarea de muzicã, de filme şi de jocuri, inclusiv jocuri de noroc, transmiterea şi difuzarea de emisiuni şi evenimente politice, culturale, artistice, sportive, ştiinţifice, de divertisment şi furnizarea de servicii de învãţãmânt la distanţã. Atunci când furnizorul de servicii şi clientul sãu comunicã prin curier electronic, aceasta nu înseamnã în sine cã serviciul furnizat este un serviciu electronic;".
76. La articolul 142, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) importul de bunuri a cãror livrare în România este în orice situaţie scutitã de taxa pe valoarea adãugatã;".
77. La articolul 146, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Persoanele impozabile care se încadreazã în prevederile alin. (2) au obligaţia de a depune la organele fiscale teritoriale, pânã la data de 25 februarie, o declaraţie în care sã menţioneze cifra de afaceri din anul precedent."
78. La articolul 155, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 155. - (1) Orice persoanã impozabilã, înregistratã ca plãtitor de taxã pe valoarea adãugatã, are obligaţia sã emitã facturã fiscalã pentru livrãrile de bunuri sau prestãrile de servicii efectuate cãtre fiecare beneficiar. Persoanele impozabile, care nu sunt înregistrate ca plãtitori de taxã pe valoarea adãugatã, nu au dreptul sã emitã facturi fiscale şi nici sã înscrie taxa pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii efectuate cãtre altã persoanã, în documentele emise. Prin norme se stabilesc situaţiile în care factura fiscalã poate fi emisã şi de altã persoanã decât cea care efectueazã livrarea de bunuri. Persoanele impozabile cu regim mixt nu au obligaţia sã emitã facturi fiscale pentru operaţiunile scutite fãrã drept de deducere sau care nu se cuprind în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adãugatã; în funcţie de specificul activitãţii acestea pot emite alte documente prevãzute de lege pentru operaţiunile scutite fãrã drept de deducere sau care nu se cuprind în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adãugatã. În situaţia în care persoanele impozabile cu regim mixt utilizeazã factura fiscalã pentru evidenţierea livrãrilor de bunuri şi prestãrilor de servicii scutite fãrã drept de deducere sau care nu se cuprind în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adãugatã, au obligaţia sã înscrie în dreptul operaţiunii menţiunea «scutit fãrã drept de deducere» sau «neimpozabil»."
79. La articolul 155, alineatele (2) şi (8) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru livrãri de bunuri factura fiscalã se emite la data livrãrii de bunuri, iar pentru prestãri de servicii, cel mai târziu pânã la finele lunii în care prestarea a fost efectuatã.
.................................................................
(8) Factura fiscalã trebuie sã cuprindã obligatoriu urmãtoarele informaţii:
a) seria şi numãrul facturii;
b) data emiterii facturii;
c) numele, adresa şi codul de identificare fiscalã ale persoanei care emite factura;
d) numele, adresa şi codul de identificare fiscalã, dupã caz, ale beneficiarului de bunuri sau servicii;
e) denumirea şi cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate;
f) preţul unitar fãrã taxa pe valoarea adãugatã şi baza de impozitare pentru fiecare cotã sau scutire;
g) cota de taxã pe valoarea adãugatã aplicatã sau menţiunile: scutit cu drept de deducere, scutit fãrã drept de deducere, neimpozabil, supus regulilor speciale, dupã caz. Pentru operaţiunile supuse taxãrii inverse se menţioneazã obligatoriu «taxare inversã»;
h) suma taxei pe valoarea adãugatã de platã, pentru operaţiunile taxabile, cu excepţia cazurilor în care se aplicã reguli speciale prevãzute prin norme metodologice."
80. La articolul 160 alineatul (1), litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) în cazul în care documentul a fost transmis beneficiarului, fie se emite un nou document care trebuie sã cuprindã, pe de o parte, informaţiile din documentul iniţial, numãrul şi data documentului corectat, valorile cu semnul minus, iar pe de altã parte, informaţiile şi valorile corecte, fie se emite un nou document conţinând informaţiile şi valorile corecte şi concomitent se emite un document cu valorile cu semnul minus în care se înscriu numãrul şi data documentului corectat. Documentele respective se vor înregistra în jurnalul de vânzãri, respectiv de cumpãrãri, şi vor fi preluate în deconturile întocmite de furnizor şi, respectiv, de beneficiar, pentru perioada în care a avut loc corectarea."
81. La articolul 160, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În situaţiile prevãzute la art. 138, furnizorii de bunuri şi/sau prestatorii de servicii trebuie sã emitã facturi fiscale sau alte documente legal aprobate, cu valorile înscrise cu semnul minus când baza de impozitare se diminueazã sau, dupã caz, fãrã semnul minus, dacã baza de impozitare se majoreazã, care vor fi transmise şi beneficiarului. Documentele respective se vor înregistra în jurnalul de vânzãri, respectiv de cumpãrãri, şi vor fi preluate în deconturile întocmite de furnizor şi, respectiv, de beneficiar, pentru perioada fiscalã în care s-a efectuat ajustarea. Pentru operaţiunile prevãzute la art. 138 lit. d), beneficiarii nu au obligaţia ajustãrii taxei deductibile."
82. Dupã articolul 160 se introduce un nou articol, articolul 160^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 160^1
Mãsuri de simplificare
(1) Furnizorii şi beneficiarii bunurilor prevãzute la alin. (2) au obligaţia sã aplice mãsurile de simplificare prevãzute de prezentul articol. Condiţia obligatorie pentru aplicarea mãsurilor de simplificare este ca atât furnizorul, cât şi beneficiarul sã fie înregistraţi ca plãtitori de taxã pe valoarea adãugatã.
(2) Bunurile pentru care se aplicã mãsurile de simplificare sunt: deşeurile şi resturile de metale feroase şi neferoase, precum şi materiile prime secundare rezultate din valorificarea acestora, astfel cum sunt definite de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deşeurilor industriale reciclabile, republicatã, cu modificãrile ulterioare, precum şi terenuri şi clãdiri sau pãrţi de clãdire. Este consideratã clãdire orice construcţie legatã nemijlocit de sol.
(3) Pe facturile emise pentru livrãrile de bunuri prevãzute la alin. (2) furnizorii sunt obligaţi sã înscrie menţiunea «taxare inversã». Furnizorii şi beneficiarii evidenţiazã taxa pe valoarea adãugatã aferentã acestor livrãri, respectiv achiziţii, în jurnalele de vânzãri şi de cumpãrãri concomitent şi o înscriu în decontul de taxã pe valoarea adãugatã, atât ca taxã colectatã, cât şi ca taxã deductibilã, fãrã a avea loc plãţi efective între cele douã unitãţi în ceea ce priveşte taxa pe valoarea adãugatã.
(4) Beneficiarii care sunt plãtitori de taxã pe valoarea adãugatã cu regim mixt aplicã şi prevederile art. 147, în funcţie de destinaţia pe care o dau achiziţiilor respective. Furnizorii deduc integral taxa pe valoarea adãugatã la nivelul taxei colectate pentru livrãrile de bunuri pentru care au aplicat menţiunea «taxare inversã», chiar dacã sunt plãtitori de taxã pe valoarea adãugatã cu regim mixt.
(5) Dacã furnizorul nu a menţionat «taxare inversã» în facturile fiscale emise pentru bunurile respective, beneficiarul nu este exonerat de la aplicarea prevederilor din prezentul articol. Beneficiarul trebuie sã înscrie din proprie iniţiativã aceastã menţiune şi sã nu facã plata taxei pe valoarea adãugatã cãtre furnizor."
83. La articolul 163, litera h) va avea urmãtorul cuprins:
"h) codul NC reprezintã poziţia tarifarã, subpoziţia tarifarã sau codul tarifar, conform Nomenclaturii Combinate din Tariful Vamal de Import al României valabil în anul 2004."
84. La articolul 168 se introduce alineatul (4) cu urmãtorul cuprins:
"(4) Prevederile alin. (1) şi (2) nu se aplicã pentru ţuica şi rachiurile de fructe destinate consumului propriu al gospodãriilor individuale, în condiţiile stabilite prin norme."
85. La articolul 173 se introduce alineateul (2) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Sunt exceptate de la plata accizelor ţuica şi rachiurile de fructe fabricate de persoana fizicã şi consumate de cãtre aceasta şi membrii familiei sale, cu condiţia sã nu fie vândute."
86. Articolul 176 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 176
Nivelul accizelor
Nivelul accizelor pentru urmãtoarele produse este:


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea produsului Acciza*)
crt. sau a grupei de produse U.M. (echivalent
euro/U.M.)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Bere 0,60
din care:
1.1. Bere produsã de producãtorii independenţi hl/1 grad Plato*1)
cu o capacitate de producţie anualã ce nu
depãşeşte 200 mii hl 0,38
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Vinuri
2.1. Vinuri liniştite hl de produs 0
2.2. Vinuri spumoase 30,00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Bãuturi fermentate, altele decât bere şi vinuri
3.1. liniştite hl de produs 0
3.2. spumoase 30,00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Produse intermediare hl de produs 45,00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Alcool etilic hl alcool pur*2) 280,00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Produse din tutun
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Ţigarete 1.000 ţigarete 5,73+31%
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Ţigãri şi ţigãri de foi 1.000 bucãţi 9,00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Tutun destinat fumatului, din care: kg 17,00
8.1. Tutun destinat rulãrii în ţigarete kg 17,00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Uleiuri minerale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Benzine cu plumb tonã 414,00
1.000 litri 319,00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Benzine fãrã plumb tonã 353,00
1.000 litri 272,00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. Motorine tonã 245,00
1.000 litri 207,00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12. Pãcurã tonã 0,00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13. Gaze petroliere lichefiate, din care: tonã 100,00
13.1. Utilizate în consum casnic*3) tonã 0,00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14. Gaz metan tonã 0,00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15. Petrol lampant (inclusiv kerosen)*4) tonã 414,00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
16. Benzen, toluen, xileni şi alte amestecuri
de hidrocarburi aromatice tonã 414,00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*) Nivelul accizelor armonizate va fi majorat anual începând cu data de 1 iulie 2004, prin hotãrâre a Guvernului, în conformitate cu angajamentele asumate de România în procesul de negociere cu Uniunea Europeanã, la Capitolul 10 - Impozitarea. O datã cu aceastã majorare, se va modifica corespunzãtor şi nivelul accizei minime prevãzut de lege pentru ţigarete.
*1) Gradul Plato reprezintã greutatea de zahãr exprimatã în grame, conţinutã în 100 g de soluţie mãsuratã la origine, la temperatura de 20°/4°C.
*2) Hl alcool pur reprezintã 100 litri alcool etilic rafinat, cu concentraţia de 100% alcool în volum, la temperatura de 20°C, conţinut într-o cantitate datã de produs alcoolic.
*3) Prin gaze petroliere lichefiate utilizate în consum casnic se înţelege gazele petroliere lichefiate, distribuite în butelii tip aragaz. Buteliile tip aragaz sunt acele butelii cu o capacitate de pânã la maximum 12,5 kg.
*4) Petrolul lampant utilizat drept combustibil de persoanele fizice nu se accizeazã."

87. La articolul 177, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 177. - (1) Pentru ţigarete, acciza datoratã este egalã cu suma dintre acciza specificã şi acciza ad valorem, dar nu mai puţin de 11,00 euro/1.000 de ţigarete, care reprezintã acciza minimã. Când suma dintre acciza specificã şi acciza ad valorem este mai micã decât acciza minimã, se plãteşte acciza minimã."
88. La articolul 178 se introduce alineatul (7) cu urmãtorul cuprins:
"(7) Fac excepţie de la prevederile alin. (3) bãuturile alcoolice supuse sistemului de marcare."
89. La articolul 180, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) locul urmeazã a fi folosit pentru producerea, îmbutelierea, ambalarea, primirea, deţinerea, depozitarea şi/sau expedierea produselor accizabile. În cazul unui loc ce va fi autorizat numai ca antrepozit fiscal de depozitare, cantitatea de produse accizabile depozitatã trebuie sã fie mai mare decât cantitatea pentru care suma accizelor potenţiale este de 5.000 euro. Pentru bãuturile alcoolice supuse marcãrii, aceastã limitã este de 50.000 euro. Conform prevederilor din norme, cantitãţile pot fi diferenţiate în funcţie de grupa de produse depozitatã;".
90. La articolul 180, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) locul este amplasat, construit şi echipat astfel încât sã se previnã scoaterea produselor accizabile din acest loc fãrã plata accizelor. Locul trebuie sã fie strict delimitat - acces propriu, împrejmuire -, iar activitatea ce se desfãşoarã în acest loc sã fie independentã de alte activitãţi desfãşurate de societatea care solicitã autorizarea ca antrepozit fiscal. Locul trebuie sã beneficieze de utilitãţi individuale - apã şi energie electricã. Locurile destinate producţiei de alcool etilic, de distilate şi de bãuturi alcoolice trebuie sã fie dotate cu mijloace de mãsurare legale pentru determinarea cantitãţii şi concentraţiei alcoolice, avizate de Biroul Român de Metrologie Legalã. Locurile destinate producţiei de alcool etilic şi de distilate, ca materie primã, trebuie sã fie dotate cu un sistem de supraveghere prin camere video a punctelor unde sunt amplasate contoarele şi rezervoarele de alcool şi distilate, precum şi a cãilor de acces în antrepozitul fiscal. Locurile destinate producţiei de uleiuri minerale trebuie sã fie dotate cu mijloace de mãsurare a debitului volumic sau masic."
91. La articolul 183, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) sã instaleze şi sã menţinã încuietori, sigilii, instrumente de mãsurã sau alte instrumente similare adecvate, necesare asigurãrii securitãţii produselor accizabile amplasate în antrepozitul fiscal. Antrepozitarii autorizaţi pentru producţia de produse din grupa alcoolului etilic sunt obligaţi sã deţinã certificate de calibrare, eliberate de un laborator de metrologie agreat de Biroul Român de Metrologie Legalã, pentru toate rezervoarele şi recipientele în care se depoziteazã materiile prime şi produsele alcoolice rezultate din prelucrarea acestora."
92. La articolul 183, dupã litera i) se introduc literele i^1) şi i^2) cu urmãtorul cuprins:
"i^1) sã înştiinţeze autoritatea fiscalã competentã despre orice modificare adusã datelor iniţiale în baza cãrora a fost emisã autorizaţia de antrepozit fiscal, în termen de 15 zile de la data înregistrãrii modificãrii;
i^2) sã depunã la autoritatea fiscalã competentã certificatul ISO 9001, în condiţiile stabilite prin norme;".
93. La articolul 184 se introduce alineatul (3) cu urmãtorul cuprins:
"(3) În înţelesul prezentului titlu, prin vânzarea afacerii se înţelege schimbarea acţionarilor/asociaţilor majoritari ai persoanei juridice autorizate ca antrepozitar, indiferent de modul de organizare şi de forma de proprietate a acestuia."
94. La articolul 185, dupã alineatul (3) se introduce alineatul (3^1) cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) Autoritatea fiscalã competentã suspendã autorizaţia pentru un antrepozit fiscal în cazul:
a) deţinerii sau comercializãrii de cãtre antrepozitarii autorizaţi a produselor accizabile supuse marcãrii potrivit prezentului titlu, marcate necorespunzãtor sau cu marcaje false, precum şi deţinerii în afara antrepozitului fiscal a unor astfel de produse nemarcate şi comercializarea acestora;
b) nerespectãrii programului de lucru al antrepozitului fiscal, aşa cum a fost aprobat de autoritatea fiscalã competentã;
c) amplasãrii mijloacelor de mãsurare a producţiei şi a concentraţiei de alcool şi distilate în alte locuri decât cele prevãzute expres în titlul VIII sau deteriorãrii sigiliilor aplicate de cãtre supraveghetorul fiscal şi nesesizãrii organului fiscal în cazul deteriorãrii lor;
d) comercializãrii în vrac, pe piaţa internã, a alcoolului sanitar;
e) circulaţiei şi comercializãrii în vrac a alcoolului etilic rafinat şi a distilatelor în alte scopuri decât cele expres prevãzute în titlul VIII.
f) folosirii conductelor mobile, a furtunurilor elastice sau a altor conducte de acest fel, utilizãrii rezervoarelor necalibrate, precum şi amplasãrii înaintea contoarelor a unor canele sau robinete prin care se pot extrage cantitãţi de alcool sau distilate necontorizate;
g) funcţionãrii instalaţiilor de producere a alcoolului etilic sau a distilatelor în afara programului de lucru aprobat de autoritatea fiscalã competentã."
95. La articolul 185 se introduc alineatele (7) şi (8) cu urmãtorul cuprins:
"(7) În cazul anulãrii autorizaţiei, cererea pentru o nouã autorizaţie poate fi depusã numai dupã o perioadã de cel puţin 5 ani de la data anulãrii.
(8) Antrepozitarii autorizaţi, cãrora le-a fost revocatã sau anulatã autorizaţia şi care deţin stocuri de produse accizabile la data anulãrii sau revocãrii autorizaţiei, pot valorifica produsele înregistrate în stoc - materii prime, semifabricate, produse finite - numai cu acordul autoritãţii fiscale competente, în condiţiile prevãzute de norme."
96. La articolul 193, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 193. - (1) Accizele sunt venituri la bugetul de stat. Termenul de platã al accizelor este pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care acciza devine exigibilã."
97. La articolul 193, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul importului unui produs accizabil, care nu este plasat într-un regim suspensiv sau într-un regim vamal de import cu exceptarea de la plata tuturor sumelor aferente drepturilor de import, prin derogare de la alin. (1), momentul plãţii accizelor este momentul înregistrãrii declaraţiei vamale de import."
98. La articolul 200, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 200. - (1) Sunt scutite de la plata accizelor alcoolul etilic şi alte produse alcoolice prevãzute la art. 162, atunci când sunt:
a) complet denaturate, conform prescripţiilor legale;
b) denaturate şi utilizate pentru producerea de produse care nu sunt destinate consumului uman;
c) utilizate pentru producerea oţetului cu codul NC 2209;
d) utilizate pentru producerea de medicamente;
e) utilizate pentru producerea de arome alimentare ce au o concentraţie ce nu depãşeşte 1,2% în volum, destinate preparãrii de alimente sau bãuturi nealcoolice;
f) utilizate în scop medical în spitale şi farmacii;
g) utilizate direct sau ca element al produselor semifabricate pentru producerea de alimente cu sau fãrã cremã, cu condiţia ca în fiecare caz concentraţia de alcool sã nu depãşeascã 8,5 litri de alcool pur la 100 kg de produs ce intrã în compoziţia ciocolatei şi 5 litri de alcool pur la 100 kg de produs ce intrã în compoziţia altor produse;
h) eşantioane pentru analizã sau teste de producţie necesare sau în scopuri ştiinţifice;
i) utilizate în procedee de fabricaţie, cu condiţia ca produsul finit sã nu conţinã alcool;
j) utilizate pentru producerea unui element care nu este supus accizei;
k) utilizate în industria cosmeticã."
99. La articolul 201 alineatul (1), litera i) va avea urmãtorul cuprins:
"i) orice ulei mineral achiziţionat direct de la agenţi economici producãtori, importatori sau distribuitori agreaţi, utilizat drept combustibil pentru încãlzirea spitalelor, sanatoriilor, azilelor de bãtrâni, orfelinatelor şi altor instituţii de asistenţã socialã, instituţiilor de învãţãmânt şi lãcaşurilor de cult;".
100. La articolul 204, alineatele (1) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 204. - (1) Marcarea produselor se efectueazã prin timbre sau banderole.
...................................................................
(4) Produsele accizabile marcate cu timbre sau banderole deteriorate sau marcate altfel decât s-a prevãzut la alin. (2) şi (3) vor fi considerate ca nemarcate."
101. La articolul 205, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Contravaloarea timbrelor pentru marcarea ţigaretelor şi a altor produse din tutun, precum şi contravaloarea banderolelor pentru marcarea bãuturilor alcoolice se asigurã de la bugetul de stat din valoarea accizelor aferente acestor produse, conform prevederilor din norme."
102. La articolul 208, alineatele (1), (2) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 208. - (1) În cazul cafelei verzi, acciza este egalã cu echivalentul în lei a 680 euro pe tonã.
(2) În cazul cafelei prãjite, inclusiv al cafelei cu înlocuitori, acciza este egalã cu echivalentul în lei a 1.000 euro pe tonã.
(3) În cazul cafelei solubile, inclusiv al amestecurilor cu cafea solubilã, acciza este egalã cu echivalentul în lei a 4 euro pe kilogram."
103. La articolul 215, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Impozitul pentru gazele naturale din producţia internã, provenite din zãcãminte de gaze naturale, din zãcãminte de gaze cu condensat şi din zãcãminte de ţiţei, se plãteşte la bugetul de stat de cãtre agentul economic autorizat potrivit legii în domeniu prin care se realizeazã livrarea acestor produse cãtre consumatorul final."
104. Dupã articolul 220 se introduce un nou articol, articolul 220^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 220^1
Regimul produselor accizabile deţinute de agenţii economici care înregistreazã obligaţii fiscale restante
(1) Produsele accizabile deţinute de agenţii economici care înregistreazã obligaţii fiscale restante pot fi valorificate în cadrul procedurii de executare silitã de organele competente, potrivit legii.
(2) Persoanele care dobândesc bunuri accizabile prin valorificare potrivit alin. (1) trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute de lege, dupã caz."
105. La articolul 221, dupã alineatul (3) se introduce alineatul (4) cu urmãtorul cuprins:
"(4) Pentru antrepozitarii autorizaţi, termenul limitã de îndeplinire a condiţiilor prevãzute la art. 180 lit. b) este de 31 martie 2005. Neîndeplinirea acestor condiţii atrage dupã sine revocarea autorizaţiei."
106. La articolul 239 se introduce alineatul (2) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) toate reziduurile de uleiuri minerale rezultate din exploatare, în alte locaţii decât antrepozitele fiscale de producţie, pot fi cedate sau vândute numai în vederea prelucrãrii şi numai cãtre un antrepozit fiscal de producţie, în condiţiile prevãzute de norme."
107. Articolul 242 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 242
Procedura de import
Efectuarea formalitãţilor vamale de import, aferente uleiurilor minerale prevãzute la art. 241, se face prin birourile vamale de control şi vãmuire la frontierã, stabilite prin decizia autoritãţii vamale, care va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I."
108. La articolul 243 se introduce alineatul (3) cu urmãtorul cuprins:
"(3) Prevederile alin. (1) nu se aplicã în cazul acţiunilor societãţilor comerciale care fac obiectul tranzacţiilor pe piaţa de capital."
109. Dupã articolul 244 se introduce un nou articol, articolul 244^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 244^1
Alte masuri
(1) Agenţii economici care doresc sã distribuie şi sã comercializeze angro bãuturi alcoolice şi produse din tutun sunt obligaţi ca pânã la data de 31 martie 2005 sã se înregistreze la autoritatea fiscalã teritorialã şi sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã deţinã spaţii de depozitare corespunzãtoare, în proprietate, cu chirie, contract de comodat sau cu orice titlu legal;
b) sã aibã înscrise în obiectul de activitate potrivit Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã - CAEN, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 656/1997 , cu modificãrile ulterioare, activitatea de comercializare şi distribuţie angro a bãuturilor alcoolice sau activitatea de comercializare şi distribuţie angro a produselor din tutun;
c) sã se doteze cu mijloacele necesare depistãrii marcajelor false sau contrafãcute, în cazul comercializãrii de produse supuse marcãrii potrivit titlului VII.
(2) Bãuturile alcoolice livrate de agenţii economici producãtori cãtre agenţii economici distribuitori sau comercianţi angro vor fi însoţite şi de o copie a certificatului de marcã al producãtorului, din care sã rezulte cã marca îi aparţine.
(3) Agenţii economici distribuitori şi comercianţii angro de bãuturi alcoolice şi produse din tutun rãspund pentru provenienţa nelegalã a produselor deţinute şi sunt obligaţi sã verifice autenticitatea facturilor primite."
110. La articolul 250 alineatul (1), punctul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"1. clãdirile proprietate a statului, a unitãţilor administrativ-teritoriale sau a oricãror instituţii publice, cu excepţia incintelor care sunt folosite pentru activitãţi economice;".
111. La articolul 253, alineatul (6) va avea urmãtorul cuprins:
"(6) În cazul unei clãdiri care nu a fost reevaluatã în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţã, cota impozitului pe clãdiri se stabileşte de consiliul local/Consiliul General al Municipiului Bucureşti între 5% şi 10% şi se aplicã la valoarea de inventar a clãdirii înregistratã în contabilitatea persoanelor juridice, pânã la sfârşitul lunii în care s-a efectuat prima reevaluare. Fac excepţie clãdirile care au fost amortizate potrivit legii, în cazul cãrora cota impozitului pe clãdiri este cea prevãzutã la alin. (2)."
112. La articolul 257 alineatul (1), litera g) va avea urmãtorul cuprins:
"g) orice teren proprietate a statului, a unitãţilor administrativ-teritoriale sau a altor instituţii publice, aferent unei clãdiri al cãrui titular este oricare din aceste categorii de proprietari, exceptând suprafeţele acestuia folosite pentru activitãţi economice;".
113. La articolul 257 alineatul (1), litera j) va avea urmãtorul cuprins:
"j) terenurile legate de sistemele hidrotehnice, terenurile de navigaţie, terenurile aferente infrastructurii portuare, canalelor navigabile, inclusiv ecluzele şi staţiile de pompare aferente acestora, precum şi terenurile aferente lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare, pe baza avizului privind categoria de folosinţã a terenului, emis de oficiul judeţean de cadastru şi publicitate imobiliarã;".
114. Partea introductivã a alineatului (1) al articolului 267 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 267. - (1) Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism, în mediul urban, este egalã cu suma stabilitã de consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau consiliul judeţean, dupã caz, în limitele prevãzute în tabelul urmãtor:".
115. La articolul 270, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Publicitatea realizatã prin mijloace de informare în masã scrise şi audiovizuale, în sensul prezentului articol, corespunde activitãţilor agenţiilor de publicitate potrivit Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã - CAEN, cu modificãrile ulterioare, respectiv publicitatea realizatã prin ziare şi alte tipãrituri, precum şi prin radio şi televiziune."
116. La articolul 284, alineatele (2) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Persoanele prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. b) şi art. 4 alin. (1) din Legea recunoştinţei faţã de eroii-martiri şi luptãtorii care au contribuit la victoria Revoluţiei române din decembrie 1989 nr. 341/2004, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 654 din 20 iulie 2004, nu datoreazã:
a) impozitul pe clãdiri pentru locuinţa situatã la adresa de domiciliu;
b) impozitul pe teren aferent clãdirii prevãzute la lit. a);
c) taxa asupra mijloacelor de transport aferentã unui singur autoturism tip hycomat sau a unui mototriciclu.
....................................................................
(4) Impozitul pe clãdiri, impozitul pe teren, taxa pentru eliberarea unei autorizaţii pentru desfãşurarea unei activitãţi economice nu se datoreazã de cãtre persoanele cu handicap grav sau accentuat şi persoanele încadrate în gradul I sau II de invaliditate."
117. Dupã articolul 285 se introduce un nou articol, articolul 285^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 285^1
Scutiri şi facilitãţi pentru persoanele juridice
Elementele infrastructurii feroviare publice, inclusiv terenurile pe care sunt amplasate, precum şi terenurile destinate acestui scop, sunt scutite de la plata impozitului pe clãdiri, a impozitului pe teren şi a taxei pentru eliberarea autorizaţiei de construire."
118. La articolul 286, alineatele (3) şi (6) vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Consiliul local poate acorda scutire de la plata impozitului pe clãdiri şi a impozitului pe teren sau o reducere a acestora pentru persoanele ale cãror venituri lunare sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţarã ori constau în exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social.
...................................................................
(6) Consiliul local poate acorda scutirea de la plata impozitului pe teren sau reducerea acestuia pentru terenul aferent investiţiilor derulate în conformitate cu <>Legea nr. 332/2001 privind promovarea investiţiilor directe cu impact semnificativ în economie, cu modificãrile ulterioare, pe toatã perioada executãrii acestora, pânã la punerea în funcţiune, dar nu mai mult de 3 ani de la data începerii lucrãrilor şi nu mai târziu de 31 decembrie 2006."
119. Articolul 287 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 287
Majorarea impozitelor şi taxelor locale de consiliile locale sau consiliile judeţene
Consiliul local sau consiliul judeţean, dupã caz, poate majora anual cu maximum 20% faţã de nivelul stabilit pentru anul 2004, în funcţie de condiţiile specifice zonei, orice impozit sau taxã localã prevãzutã în prezentul titlu, cu excepţia taxelor prevãzute la art. 263 alin. (4) şi (5) şi art. 295 alin. (11) lit. b)-d)."
120. Articolul 292 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 292
Indexarea impozitelor şi taxelor locale
(1) În cazul oricãrui impozit sau taxã localã care constã într-o anumitã sumã în lei sau care este stabilitã pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexeazã anual pentru a reflecta rata estimatã a inflaţiei pentru anul urmãtor, dacã rata estimatã a inflaţiei depãşeşte 5%, cu excepţia taxei prevãzute la art. 263 alin. (4) şi (5).
(2) Sumele indexate se iniţiazã în comun de Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Administraţiei şi Internelor şi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, emisã pânã la data de 30 aprilie, inclusiv, a fiecãrui an.
(3) În perioada cuprinsã între 1 ianuarie 2005 şi 1 ianuarie 2011, nivelul taxei asupra mijloacelor de transport, prevãzut la art. 263 alin. (4) şi (5), se majoreazã prin hotãrâre a Guvernului, în conformitate cu angajamentele asumate de România în procesul de negociere cu Uniunea Europeanã, la Capitolul 9 - Politica în domeniul transporturilor, în luna aprilie a fiecãrui an cuprins în perioadã, la propunerea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Administraţiei şi Internelor."
121. La articolul 298 alineatul (1), dupã punctul 43 se introduce un nou punct, punctul 43^1, cu urmãtorul cuprins:
"43^1. Litera c) a alineatului (1) al articolului 70 din <>Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din 9 mai 2000, cu modificãrile ulterioare;".
ART. II
Pentru anul 2005, nivelurile taxei armonizate prevãzute la <>art. 263 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile ulterioare, vor fi stabilite prin hotãrâre a Guvernului, adoptatã în termen de 45 de zile de la data publicãrii prezentelor modificãri ale Codului fiscal în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. III
Dupã aprobarea prin lege a prezentei ordonanţe, <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi cu cele aduse prin prezenta ordonanţã, va fi republicatã dându-se textelor o nouã numerotare.
ART. IV
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2005.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Ministru de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã

Ministrul delegat
pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu

Bucureşti, 19 august 2004.
Nr. 83.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016