Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 81 din 30 august 2001  privind infiintarea si organizarea Institutului National de Administratie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 81 din 30 august 2001 privind infiintarea si organizarea Institutului National de Administratie

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 542 din 1 septembrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 pct. IV.7 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

CAP. 1
Înfiinţarea şi organizarea Institutului Naţional de Administraţie

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Institutul Naţional de Administraţie, instituţie publica de interes naţional, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Administraţiei Publice.
(2) Institutul Naţional de Administraţie are sediul în municipiul Bucureşti.
(3) Institutul Naţional de Administraţie este organizat şi funcţioneazã sub patronajul primului-ministru al României.
ART. 2
(1) Institutul Naţional de Administraţie elaboreazã strategia şi asigura formarea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale specializate în administraţie, pentru functionarii publici şi personalul angajat cu contract individual de munca în cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice, pentru persoanele numite sau alese în funcţii de demnitate publica sau asimilate acestora, din administraţia publica centrala şi localã, precum şi pentru alte persoane interesate.
(2) Institutul Naţional de Administraţie realizeazã studii, proiecte şi publicaţii în domeniul administraţiei publice, dezvolta relaţii de colaborare cu alte instituţii din domeniul administraţiei, din ţara sau din strãinãtate.
(3) Institutul Naţional de Administraţie este abilitat sa certifice şi sa acorde atestate de conformitate cu standardele internaţionale de calitate din domeniu, pentru administraţiile publice locale.
(4) Institutul Naţional de Administraţie se poate asocia, pentru organizarea de cursuri postuniversitare de specializare şi de perfecţionare, cu instituţii de învãţãmânt superior din ţara, acreditate în acest scop, precum şi cu instituţii similare din strãinãtate.
ART. 3
(1) Institutul Naţional de Administraţie este condus de un consiliu de administraţie format din câte un reprezentant al urmãtoarelor instituţii şi organizaţii: Ministerul Administraţiei Publice, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Integrãrii Europene, Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, Secretariatul General al Guvernului, Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici, Institutul Naţional de Administraţie, Federaţia Autoritãţilor Locale din România, Asociaţia secretarilor unitãţilor administrativ-teritoriale din România.
(2) Ministerele prevãzute la alin. (1) şi Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici sunt reprezentate de persoane care au funcţia de secretar de stat, director general sau o funcţie echivalenta. Reprezentantul Institutului Naţional de Administraţie este directorul general al acestuia.
(3) Desemnarea persoanelor care formeazã consiliul de administraţie se face în termen de cel mult 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe.
(4) Consiliul de administraţie se constituie prin ordin al ministrului administraţiei publice, pentru un mandat de 4 ani. Membrii consiliului de administraţie nu pot participa la şedinţele acestuia prin reprezentare.
(5) Preşedintele consiliului de administraţie al Institutului Naţional de Administraţie este reprezentantul Ministerului Administraţiei Publice.
ART. 4
(1) Conducerea executivã a Institutului Naţional de Administraţie este asigurata de un director general cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului administraţiei publice.
(2) Directorul general este ajutat de un director general adjunct cu rang de subsecretar de stat.
(3) Directorul general adjunct este numit prin ordin al ministrului administraţiei publice, la propunerea directorului general al Institutului Naţional de Administraţie.
(4) Directorul general şi directorul general adjunct sunt numiţi pentru un mandat de 4 ani care poate fi reînnoit.
(5) Institutul Naţional de Administraţie are un secretar general, cãruia i se aplica, în mod corespunzãtor, prevederile <>Legii nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor.
ART. 5
Institutul Naţional de Administraţie organizeazã urmãtoarele forme de pregãtire profesionalã:
a) cursuri de formare profesionalã specializatã în administraţia publica, de 2 ani, pentru absolvenţii cu studii superioare de lungã durata cu diploma de licenta, în varsta, de regula, de pana la 30 de ani inclusiv;
b) cursuri de formare continua în administraţie, de un an, pentru functionarii publici, pentru persoanele numite sau alese în funcţii de demnitate publica sau asimilate acestora din cadrul administraţiei publice centrale şi locale, precum şi pentru alte persoane interesate, în varsta, de regula, de pana la 45 de ani inclusiv;
c) cursuri de formare continua de scurta durata, de pana la 3 luni, pentru functionarii publici din administraţia centrala, pentru prefecţi, subprefecţi, presedinti şi vicepreşedinţi ai consiliilor judeţene, secretarii generali ai judeţelor, secretarii generali ai prefecturilor, precum şi pentru secretarii municipiilor.
ART. 6
(1) Admiterea la cursurile prevãzute la art. 5 lit. a) se face în urma promovãrii unui concurs naţional organizat anual de Institutul Naţional de Administraţie. Pe durata cursurilor cursanţii au statut de funcţionar public debutant sau definitiv, dupã caz.
(2) Înscrierea la cursurile prevãzute la art. 5 lit. b) şi c) se face la recomandarea unitãţii din care provin persoanele respective.
ART. 7
Salariul debutantilor este asigurat de Institutul Naţional de Administraţie sau, dupã caz, de instituţiile trimitatoare, iar al funcţionarilor publici definitivi, numai de instituţiile care i-au trimis la cursuri.
ART. 8
Persoanele care urmeazã cursuri la Institutul Naţional de Administraţie sunt obligate sa încheie, înainte de începerea cursurilor, o convenţie prin care se angajeazã sa lucreze în administraţia publica, de regula, în instituţia care i-a trimis, o perioada de cel puţin 5 ani. În cazul nerespectãrii acestei convenţii, cursanţii vor suporta cheltuielile de şcolarizare. Fac excepţie cazurile în care aceştia nu mai deţin posturile respective din motive neimputabile lor sau în cazul transferului în interesul serviciului pe un alt post similar.
ART. 9
Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prefecturile şi autoritãţile administraţiei publice locale vor încadra, de regula, absolvenţi ai Institutului Naţional de Administraţie, cu respectarea legii.
ART. 10
(1) Finanţarea Institutului Naţional de Administraţie se asigura din venituri extrabugetare provenite din taxe de participare la cursuri, sponsorizãri, donaţii ale unor persoane fizice şi juridice din ţara şi din strãinãtate, din programe cu finanţare interna şi internationala, precum şi din sume alocate de la bugetul de stat, în condiţiile legii.
(2) Disponibilitãţile din venituri proprii rãmase neutilizate la sfârşitul anului se reporteazã pentru anul urmãtor, urmând a fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor de funcţionare a Institutului Naţional de Administraţie.
(3) Cuantumul taxelor de participare la cursurile organizate de Institutul Naţional de Administraţie se stabileşte de consiliul de administraţie, cu acordul Ministerului Administraţiei Publice.

CAP. 2
Centrele regionale de formare continua pentru administraţia publica localã

ART. 11
(1) Centrele teritoriale de formare continua pentru administraţia publica localã, existente la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, se reorganizeazã sub forma de centre regionale de formare continua pentru administraţia publica localã, instituţii publice cu personalitate juridicã aflate în coordonarea metodologicã a Institutului Naţional de Administraţie.
(2) Centrele regionale prevãzute la alin. (1) au sediul în municipiile Bucureşti, Craiova, Calarasi, Iaşi, Cluj-Napoca şi Sibiu.
(3) Se înfiinţeazã centrele regionale de formare continua pentru administraţia publica localã, instituţii publice cu personalitate juridicã, în coordonarea metodologicã a Institutului Naţional de Administraţie, cu sediul în municipiile Constanta şi Timişoara.
ART. 12
(1) Centrele regionale de formare continua pentru administraţia publica localã sunt conduse de un consiliu de administraţie format din 9 membri.
(2) Consiliul de administraţie al centrelor regionale de formare continua pentru administraţia publica localã este format din: preşedinţii consiliilor judeţene din regiunea de dezvoltare respectiva, primarul municipiului pe raza cãruia îşi are sediul centrul regional, respectiv primãrii sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi 1-2 reprezentanţi ai Ministerului Administraţiei Publice.
(3) Mandatul consiliului de administraţie al centrelor regionale de formare continua pentru administraţia publica localã este de 4 ani, similar mandatului aleşilor locali.
ART. 13
(1) Conducerea executivã a centrelor regionale de formare continua pentru administraţia publica localã este asigurata de un director general, numit de directorul general al Institutului Naţional de Administraţie, în urma promovãrii unui concurs organizat în condiţiile legii.
(2) Directorul general este funcţionar public de conducere.
(3) Directorii generali ai centrelor regionale de formare continua pentru administraţia publica localã sunt membri de drept ai consiliilor de administraţie, indeplinind şi funcţia de preşedinte al acestora.
ART. 14
Centrele regionale de formare continua pentru administraţia publica localã organizeazã cursuri de perfecţionare continua de scurta durata, de pana la 3 luni, pentru:
a) alesii locali, cu excepţia celor prevãzuţi la art. 5 lit. c);
b) functionarii publici şi persoanele încadrate cu contract individual de munca din aparatul propriu al consiliilor locale şi judeţene şi al prefecturilor;
c) personalul din serviciile publice comunitare şi din alte servicii publice locale;
d) alte persoane interesate.
ART. 15
(1) Centrele regionale de formare continua pentru administraţia publica localã realizeazã, pe lângã activitatea prevãzutã la art. 14, şi urmãtoarele activitãţi: studii, proiecte şi publicaţii în domeniul administraţiei publice şi dezvolta relaţii de colaborare cu alte instituţii din domeniul administraţiei publice din ţara sau din strãinãtate.
(2) Centrele regionale de formare continua pentru administraţia publica localã se pot asocia, pentru organizarea de cursuri postuniversitare de specializare şi de perfecţionare, cu instituţii de învãţãmânt superior din ţara, acreditate în acest scop, precum şi cu instituţii similare din strãinãtate.
ART. 16
(1) Finanţarea cheltuielilor centrelor regionale de formare continua pentru administraţia publica localã se asigura din venituri extrabugetare provenite din taxe de participare la cursuri, sponsorizãri, donaţii ale unor persoane fizice şi juridice din ţara şi din strãinãtate, din programe cu finanţare interna şi internationala.
(2) Disponibilitãţile din venituri proprii, rãmase neutilizate la sfârşitul anului, se reporteazã pentru anul urmãtor, urmând a fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor de funcţionare ale acestora.
(3) Cuantumul taxelor de participare la cursurile organizate de centrele regionale de formare continua pentru administraţia publica localã se stabileşte de consiliul de administraţie al fiecãrui centru, cu acordul Ministerului Administraţiei Publice.
(4) Taxa de participare la cursurile organizate de centrele regionale de formare continua pentru administraţia publica localã se suporta de cãtre unitatea din care provin cursanţii respectivi sau de cãtre persoanele fizice interesate.
(5) Cheltuielile necesare infiintarii centrelor regionale de formare continua pentru administraţia publica localã la Constanta şi Timişoara, se suporta din bugetele judeţelor arondate.

CAP. 3
Drepturile şi obligaţiile participanţilor la cursuri

ART. 17
Functionarii publici, alesii locali, precum şi personalul angajat cu contract individual de munca în cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice au obligaţia de a-şi perfectiona pregãtirea în domeniul administraţiei publice, urmând cursurile de formare şi perfecţionare organizate în acest scop de instituţiile abilitate.
ART. 18
Autoritãţile şi instituţiile din administraţia publica au obligaţia sa trimitã anual la cursuri de perfecţionare continua categoriile de personal prevãzute la art. 17.
ART. 19
(1) Pe perioada în care urmeazã cursuri de perfecţionare a pregãtirii în domeniul administraţiei publice, cursanţii au dreptul la salariul de baza şi la celelalte sporuri, în condiţiile legii.
(2) În cazul în care cursurile sunt organizate în alta localitate decât aceea de domiciliu, cursanţii beneficiazã de indemnizaţia de delegare, potrivit legii, cheltuielile de cazare fiind suportate de autoritatea sau de instituţia publica din care provin.
ART. 20
Cheltuielile pentru cursurile de formare şi perfecţionare profesionalã pentru alesii locali, organizate de instituţiile specializate, se suporta din bugetele locale, conform hotãrârii consiliului local sau consiliului judeţean.
ART. 21
Pentru acoperirea cheltuielilor de formare continua potrivit prevederilor prezentei ordonanţe, autoritãţile publice locale au obligaţia sa prevadã în bugetul anual propriu o cota de cel puţin 1% din cheltuielile de personal.

CAP. 4
Certificatele de absolvire

ART. 22
Institutul Naţional de Administraţie şi centrele regionale de formare continua pentru administraţia publica localã atesta formarea, pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã specializatã în administraţie prin eliberarea certificatelor de absolvire a cursurilor.
ART. 23
(1) Certificatele de absolvire a cursurilor organizate de Institutul Naţional de Administraţie, cu o durata de cel puţin 3 luni, înlocuiesc pentru anul absolvirii evaluarea anuala a activitãţii funcţionarilor publici şi a celorlalte categorii de personal.
(2) Certificatele de absolvire a cursurilor vor fi luate în considerare la avansarea în grad sau în clasa a funcţionarilor publici, de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice.
(3) Certificatele de absolvire a cursurilor cu o durata mai mica de 3 luni sunt luate în considerare la avansarea în grad sau în clasa a funcţionarilor publici şi a celorlalte categorii de personal, dupã caz.
ART. 24
(1) Absolvenţii cursurilor de formare profesionalã specializatã în administraţie de lungã durata sunt numiţi funcţionari publici definitivi, în condiţiile legii.
(2) Durata cursurilor se ia în considerare la calculul vechimii în funcţia publica sau, dupã caz, în funcţii de specialitate.

CAP. 5
Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 25
Autoritãţile administraţiei publice locale din municipiile resedinta de judeţ în care funcţioneazã centrele regionale de formare continua pentru administraţia publica localã vor asigura spaţiile necesare pentru desfãşurarea în bune condiţii a activitãţilor acestora.
ART. 26
Membrii consiliului de administraţie al Institutului Naţional de Administraţie, respectiv membrii consiliilor de administraţie ale centrelor organizate potrivit prevederilor prezentei ordonanţe primesc o indemnizaţie stabilitã în condiţiile legii.
ART. 27
(1) De la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe centrele regionale de formare continua pentru administraţia publica localã devin titulare de drept ale contractelor şi programelor de asistenta interna şi externa derulate de centrele teritoriale de formare continua pentru administraţia publica localã.
(2) Patrimoniul şi programele Centrului Naţional de Formare Continua pentru Administraţia Publica Localã sunt preluate de Institutul Naţional de Administraţie.
ART. 28
Institutul Naţional de Administraţie şi centrele regionale de formare continua pentru administraţia publica localã pot solicita sprijinul, inclusiv cu personal de specialitate, Ministerului Administraţiei Publice, altor ministere, altor autoritãţi centrale de specialitate ale administraţiei publice, Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, precum şi institutelor de cercetare şi instituţiilor de învãţãmânt superior.
ART. 29
(1) Modul de funcţionare a Institutului Naţional de Administraţie şi a centrelor regionale de formare continua pentru administraţia publica localã, structura organizatoricã şi numãrul maxim de posturi, precum şi arondarea unitãţilor administrativ-teritoriale la acestea se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Administraţiei Publice, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
(2) În aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe, Ministerul Administraţiei Publice poate aproba norme metodologice şi regulamente de funcţionare şi organizare pentru Institutul Naţional de Administraţie şi pentru centrele regionale de formare continua pentru administraţia publica localã.
ART. 30
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 850/1998 privind organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional de Formare Continua pentru Administraţia Publica Localã şi a centrelor teritoriale de formare continua pentru administraţia publica localã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 461 din 2 decembrie 1998, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016