Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 81 din 24 august 2000  privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere inmatriculate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 81 din 24 august 2000 privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere inmatriculate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 413 din 30 august 2000
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 lit. F pct. 5 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
Vehiculele rutiere înmatriculate pot circula pe drumurile publice din România numai dacã starea lor tehnica corespunde reglementãrilor naţionale de siguranta rutiera şi de protecţie a mediului înconjurãtor.
ART. 2
(1) Vehiculele rutiere înmatriculate sunt menţinute în circulaţie numai dacã sunt supuse de cãtre proprietarii acestora inspectiilor tehnice periodice, dupã cum urmeazã:
a) autoturismele folosite ca taximetre, microbuzele şi autobuzele, precum şi autovehiculele destinate învãţãrii conducerii, la cel mult 6 luni;
b) vehiculele rutiere cu masa totalã maxima autorizata mai mare de 3,5 tone, cu excepţia celor prevãzute la lit. a), la cel mult un an;
c) vehiculele rutiere cu masa totalã maxima autorizata pana la 3,5 tone inclusiv, cu excepţia celor prevãzute la lit. a), la cel mult 2 ani.
(2) Inspecţia tehnica periodicã cuprinde, ca parte componenta, şi inspecţia tehnica pentru poluare. Inspecţia tehnica pentru poluare poate fi executatã şi separat de inspecţia tehnica periodicã.
(3) Autovehiculele prevãzute la alin. (1) lit. a) se supun primei inspecţii tehnice periodice la cel mult un an, dacã la data primei înmatriculãri sunt noi.
(4) Autovehiculele prevãzute la alin. (1) lit. c), cu excepţia motocicletelor şi mopedelor, se supun inspecţiei tehnice pentru poluare la cel mult un an.
(5) Termenul pentru efectuarea primei inspecţii tehnice periodice şi/sau a primei inspecţii tehnice pentru poluare se socoteşte începând cu data primei înmatriculãri, iar pentru urmãtoarea inspecţie tehnica periodicã şi/sau pentru urmãtoarea inspecţie tehnica pentru poluare, de la data celei precedente.
ART. 3
În intervalul dintre doua inspecţii tehnice proprietarul vehiculului rutier are obligaţia de a asigura menţinerea acestuia într-o stare tehnica corespunzãtoare, în vederea încadrãrii în cerinţele legale privitoare la siguranta circulaţiei rutiere şi la protecţia mediului.
ART. 4
(1) Inspectiile tehnice periodice se efectueazã de persoanele juridice care deţin staţii de inspecţie tehnica autorizate de Regia Autonomã "Registrul Auto Roman", denumita în continuare R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor.
(2) Inspectiile tehnice periodice se executa de persoanele juridice prevãzute la alin. (1), pe baza unui contract de franciza încheiat cu R.A.R., sub marca acestuia. Persoanele juridice care au încheiat cu R.A.R. contracte de franciza pentru inspecţia tehnica periodicã nu au dreptul sa încheie, la rândul lor, contracte de franciza cu alţi beneficiari, în scopul cesionarii activitãţii de inspecţie tehnica.
(3) Aparatura de inspecţie tehnica utilizata în staţiile de inspecţie tehnica autorizate trebuie sa fie avizatã metrologic şi certificatã de R.A.R.
(4) Atestarea personalului care efectueazã inspecţia tehnica se face de cãtre R.A.R.
(5) Supravegherea tehnica a statiilor de inspecţie tehnica autorizate, deţinute de persoane juridice, se asigura de R.A.R.
ART. 5
(1) Inspecţia tehnica la vehiculele rutiere supuse certificãrii în vederea transportului de mãrfuri periculoase, la autospecializatele pentru transport de butelii de gaze, la remorcile-cisterna lente destinate transportului de mãrfuri periculoase, la vehiculele rutiere destinate transportului de mãrfuri perisabile, la autovehiculele pentru competitii sportive şi la vehiculele rutiere cu caracteristici speciale se efectueazã de R.A.R. în staţiile reprezentantelor sale.
(2) Inspecţia tehnica la anumite categorii de vehicule rutiere se efectueazã numai de personalul R.A.R., în staţiile de inspecţie tehnica autorizate ale agenţilor economici sau în staţiile reprezentantelor sale, conform reglementãrilor elaborate de Ministerul Transporturilor.
(3) Inspecţia tehnica la vehiculele rutiere destinate transportului public, aflate în parcul propriu al deţinãtorului statiei de inspecţie tehnica autorizate, se efectueazã numai de personalul R.A.R. în respectiva statie de inspecţie tehnica autorizata sau în staţiile reprezentantelor R.A.R.
ART. 6
(1) Inspecţia tehnica consta în verificarea stãrii tehnice a vehiculelor rutiere fãrã demontare, utilizându-se aparatura adecvatã.
(2) În cazul în care vehiculul rutier corespunde reglementãrilor specifice, statia de inspecţie tehnica consemneazã în anexa la certificatul de înmatriculare data pana la care trebuie efectuatã urmãtoarea inspecţie tehnica periodicã şi/sau urmãtoarea inspecţie tehnica pentru poluare şi aplica ecusonul de inspecţie tehnica periodicã şi/sau ecusonul de inspecţie tehnica pentru poluare pe placa de înmatriculare din spate, respectiv din fata.
(3) În cazul în care starea tehnica nu corespunde în totalitate reglementãrilor specifice, statia poate permite circulaţia pe o perioada care nu poate depãşi 30 de zile.
ART. 7
(1) În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe Ministerul Transporturilor va actualiza reglementãrile şi normele tehnice privind certificarea încadrãrii vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranta circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinta conform destinaţiei, prin inspecţia tehnica periodicã, aprobate prin <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 285 bis din 3 august 1998.
(2) Reglementãrile şi normele tehnice prevãzute la alin. (1) vor fi actualizate periodic în funcţie de evoluţia legislaţiei Uniunii Europene şi a caracteristicilor tehnice ale parcului naţional de vehicule rutiere.
ART. 8
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abroga art. 1-4, art. 8 lit. a), b), c), d) şi e), art. 9 alin. (1) lit. c), d), e), f) şi g), alin. (2) şi <>art. 10 din Hotãrârea Guvernului nr. 594/1991 privind verificarea îndeplinirii condiţiilor tehnice de cãtre autovehiculele şi remorcile acestora care circula pe drumurile publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 184 din 13 septembrie 1991, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Anca Boagiu

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016