Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 8 din 19 iulie 2001  pentru modificarea   Legii nr. 34/1994 privind impozitul pe venitul agricol    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 8 din 19 iulie 2001 pentru modificarea Legii nr. 34/1994 privind impozitul pe venitul agricol

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 430 din 31 iulie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi ale <>art. 1 pct. II.1 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite prezenta ordonanta.

ARTICOL UNIC
<>Legea nr. 34/1994 privind impozitul pe venitul agricol, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 140 din 2 iunie 1994, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica dupã cum urmeazã:
1. Titlul legii va avea urmãtorul cuprins:
"LEGE
privind impozitul pe terenul agricol"
2. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Persoanele fizice care deţin în proprietate terenuri agricole, denumite în continuare contribuabili, datoreazã impozit pentru terenurile agricole în suprafata de peste 10 hectare.
Sunt contribuabili în sensul prezentei legi:
a) persoanele care deţin în proprietate teren agricol;
b) persoanele care beneficiazã de prevederile <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, cãrora li s-a reconstituit sau li s-a constituit dreptul de proprietate şi, deşi nu li s-au eliberat titluri de proprietate, au terenul atribuit pe baza de adeverinta provizorie sau proces-verbal de punere în posesie.
În sensul prezentei legi, prin terenuri agricole se înţelege terenurile cu destinaţie agricolã, forestierã, precum şi toate terenurile, indiferent de categoria de folosinta, pe care nu sunt amplasate construcţii sau alte anexe."
3. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Impozitul pe terenul agricol este anual şi se stabileşte prin aplicarea cotei de 15% asupra normelor de venit stabilite pentru suprafata de teren arabil sau în echivalent arabil, potrivit anexei care face parte integrantã din prezenta lege, de cãtre consiliile locale în mod diferenţiat, în funcţie de zona de fertilitate a acestora.
Normele de venit stabilite prin prezenta lege se pot indexa, anual, prin hotãrâre a Guvernului, pana la data de 30 noiembrie a fiecãrui an, pe baza indicelui de inflaţie aferent unei perioade de 12 luni care se încheie la data de 1 noiembrie a aceluiaşi an şi când creşterea acestuia depãşeşte 5%."
4. Articolele 4, 5 şi 6 se abroga.
5. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Impozitul pe terenul agricol se calculeazã de cãtre organele fiscale, pe numele contribuabilului, pe baza datelor din documentele de evidenta funciarã."
6. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Membrii de familie care locuiesc şi gospodãresc împreunã cu contribuabilul, persoana fizica, pe numele cãruia s-a calculat impozitul, precum şi moştenitorii aflaţi în indiviziune, rãspund solidar în ceea ce priveşte obligaţiile prevãzute de prezenta lege.
Membrii asociaţiilor agricole sau ai societãţilor agricole, dupã caz, rãspund fiecare de îndeplinirea obligaţiilor prevãzute de prezenta lege, în raport cu suprafata de teren adusã în asociaţia agricolã sau în societatea agricolã."
7. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Pentru neplata la termen a impozitului datorat potrivit prezentei legi contribuabilii plãtesc majorãri de întârziere stabilite în condiţiile <>art. 13 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
8. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - În situaţia în care impozitul pe terenul agricol datorat nu a fost stabilit la timp ori datele declarate nu corespund realitãţii, stabilirea sau modificarea impozitului, dupã caz, se face pe 5 ani anteriori celui în care s-a efectuat constatarea, exceptând perioada de scutire prevãzutã de <>Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã.
Termenul de prescripţie pentru dreptul de a cere executarea silitã este de 5 ani.
Impozitul sau diferenţa de impozit, stabilitã în condiţiile prevãzute la alin. 1 şi 2, se plãteşte în termen de 30 de zile de la data comunicãrii."
9. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - În situaţia de pierdere a recoltei din cauza calamitãţilor naturale impozitul se reduce proporţional cu ponderea suprafeţei calamitate.
Reducerea se acorda pe baza cererii de scãdere, depusa în termen de 5 zile de la producerea fenomenului de calamitate la unitãţile fiscale teritoriale.
În termen de 10 zile de la înregistrarea cererii, unitãţile fiscale sesizate vor efectua, la fata locului, constatarea pagubelor produse, în prezenta proprietarului sau a deţinãtorului terenului şi a reprezentantului de specialitate agricolã al administraţiei locale.
În cazul în care pagubele produse nu pot fi constatate în termen de 10 zile reprezentanţii unitãţilor menţionate la alin. 3 vor stabili termenul în care se va efectua constatarea, în funcţie de perioada în care aceasta operaţiune devine posibila.
Reducerea impozitului se acorda o singura data, pe baza constatãrilor fãcute, începând cu ultimul termen de plata, respectiv 15 noiembrie."
10. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi sectoarelor municipiului Bucureşti pot acorda, de la caz la caz, pentru motive temeinic justificate, amânãri de plati pana la sfârşitul anului calendaristic, precum şi reduceri sau scutiri de majorãri de întârziere aferente impozitului neachitat, indiferent de vechimea sumelor pentru care se solicita înlesnirea la plata.
Impozitul pe terenul agricol se reduce cu 50% în cazul contribuabililor invalizi de gradul I sau II, pentru persoanele cu handicap asimilabile gradului I sau II de invaliditate şi pentru persoanele fizice în varsta de peste 65 de ani.
Se scutesc de la plata impozitului pe terenul agricol veteranii de rãzboi, vãduvele de rãzboi nerecãsãtorite şi vãduvele nerecãsãtorite ale veteranilor de rãzboi.
Reducerile şi scutirile se acorda în proporţie de 100%, în conformitate cu prevederile alin. 1-3, pentru impozitul pe terenul agricol aferent terenurilor care reprezintã bunuri proprii şi bunuri comune ale soţilor.
Scutirea sau reducerea de impozit pe terenul agricol se acorda începând cu luna urmãtoare celei în care persoanele în cauza prezintã actele doveditoare prin care se atesta situaţia respectiva."
11. Noţiunea impozit pe venitul agricol se înlocuieşte în tot cuprinsul legii cu noţiunea impozit pe terenul agricol.
12. Anexa se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanta.
ART. 2
Impozitul pe terenul agricol instituit prin prezenta ordonanta se aplica începând cu anul 2002.
ART. 3
<>Legea nr. 34/1994 privind impozitul pe venitul agricol, cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi cu cele aduse prin prezenta ordonanta, va fi republicatã în Monitorul Oficial României, Partea I, dupã aprobarea de cãtre Parlament a prezentei ordonanţe, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul agriculturii,
alimentaţiei şi pãdurilor,
Ilie Sarbu


ANEXA 1

Norme de venit agricol impozabil

- mii lei/ha/an -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Categoria de folosinta Zone de fertilitate
crt. ────────────────────────────────────────
I II III IV V
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Arabil 1.550 1.250 1.000 530 220
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

CRITERIILE
de echivalare a terenurilor agricole pe categorii de folosinta,
în echivalent arabil
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria Coeficientul de transformare în arabil
de folosinta a categoriilor de folosinta agricolã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Arabil 1 ha/1 ha.
Pasune 1 ha pasune este egal cu 1 ha teren arabil când pasunea
poate fi transformata în arabil din punct de vedere al
calitãţii solului şi al reliefului.
În cazul în care pasunea diferã de terenul arabil limitrof
prin calitatea solului, relief şi alţi factori care
diminueazã potenţialul de producţie, echivalenta în
arabil va fi stabilitã între 1 ha şi 0,4 ha teren arabil
pentru 1 ha pasune.
Fanete 1 ha fanete este egal cu 1 ha teren arabil când fanetele
pot fi transformate în arabil din punct de vedere al
calitãţii solului şi al reliefului.
În cazul în care fanetele diferã de terenul arabil limitrof
prin calitatea solului şi alţi factori care diminueazã
potenţialul de producţie, echivalenta în arabil va fi
stabilitã între 1 ha şi 0,5 ha teren arabil pentru 1 ha
fanete.
Vie hibrida 1 ha vie hibrida este egal cu 1 ha arabil.
Vie nobila 1 ha vie nobila poate fi echivalat cu 1-4 ha arabil,
în funcţie de calitatea solului, relief, numãrul de
butuci/ha, varsta plantaţiei, podgoria consacratã şi
de potenţialul de producţie al plantaţiei.
Livada clasica 1 ha livada clasica de pomi poate fi echivalat cu 1-2 ha
teren arabil, în funcţie de calitatea solului, relief,
numãrul de pomi/ha, varsta plantaţiei, speciile de
pomi, bazinele pomicole consacrate şi de potenţialul de
producţie al plantaţiei.
Livada 1 ha livada intensiva şi superintensiva poate fi echivalat
intensiva cu 1-3,5 ha teren arabil, în funcţie de calitatea solului,
sistemul de amenajare, numãrul de pomi/ha, varsta
plantaţiei, speciile de pomi, bazinele pomicole consacrate
şi potenţialul de producţie.
1 ha cu Se ia în calcul în raport de 1/1 cu terenul arabil.
vegetaţie
forestierã
Suprafeţele Se echivaleaza în 1-4 ha teren arabil, în funcţie
de grãdini de calitatea solului.
de legume
şi zarzavat
Alte terenuri Se echivaleaza în 0,25 ha teren arabil.
agricole
(ape, balti,
helerteie etc.)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016