Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 79 din 30 august 2001  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 79 din 30 august 2001 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 541 din 1 septembrie 2001

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 pct. II.12 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
<>Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 82/1998 , republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 29 iunie 1998, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - Drumurile naţionale, judeţene şi comunale îşi pãstreazã categoria funcţionalã din care fac parte, fiind considerate continue în traversarea localitãţilor, servind totodatã şi ca strãzi. Modificarea traseelor acestora, în traversarea localitãţilor, se poate face numai cu acordul administratorului drumului respectiv, în concordanta cu planul urbanistic aprobat. În cazul drumurilor de interes naţional se va obţine şi acordul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei."
2. La alineatul (2) al articolului 17 se introduce litera d) cu urmãtorul cuprins:
"d) practicarea comerţului ambulant în zona drumului, în alte locuri decât cele destinate acestui scop."
3. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - La amenajarea, modificarea sau sistematizarea intersectiilor între drumurile publice, precum şi dintre acestea cu cãile ferate se va obţine şi acordul Ministerului de Interne, prin direcţiile sale de specialitate."
4. La articolul 37 se introduce alineatul (2) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Accesul la zonele functionale care cuprind în perimetrul lor drumurile de interes naţional se va realiza numai prin artere colectoare în intersectiile existente, amenajate corespunzãtor volumelor de trafic."
5. Alineatele (1)-(4) ale articolului 40 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - (1) Drumurile trebuie sa fie semnalizate şi menţinute de administratorul drumului în stare tehnica corespunzãtoare desfãşurãrii traficului în condiţii de siguranta.
(2) Masa totalã maxima admisã, masa maxima admisã pe osie, dimensiunile maxime admise de gabarit, precum şi condiţiile impuse vehiculelor admise în circulaţie pe drumurile publice sunt cele prevãzute în anexa nr. 2.
(3) Lista cuprinzând drumurile publice, cu limitele maselor maxime admise pentru vehicule de transport marfa, va fi stabilitã anual prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei şi va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(4) Limitele prevãzute în anexa nr. 2 pot fi modificate prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei, pe mãsura executãrii unor lucrãri de sporire a capacitãţii portante a drumurilor."
6. Alineatele (1) şi (3) ale articolului 41 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 41. - (1) Transporturile efectuate cu vehicule a cãror masa totalã maxima admisã, masa maxima admisã pe osie şi/sau ale cãror dimensiuni maxime admise de gabarit depãşesc limitele prevãzute în anexa nr. 2 se efectueazã pe baza autorizaţiei speciale de transport emise de administratorul drumului pe care se efectueazã transportul, în condiţiile stabilite prin reglementãri specifice emise de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
...............................................................
(3) Pentru transporturile prevãzute la alin. (1) se aplica tarife, în funcţie de masa totalã sau de masa pe osie, de dimensiunile de gabarit ale autovehiculelor şi de distanta parcursã, care constituie surse financiare pentru administrarea drumurilor. Aceste tarife se determina şi se propun de administratorii drumurilor publice şi se aproba:
a) pentru drumurile de interes naţional, prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei;
b) pentru drumurile de interes judeţean, prin hotãrâre a consiliilor judeţene, cu avizul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei;
c) pentru drumurile de interes local, prin hotãrâre a consiliilor locale, cu avizul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei."
7. La articolul 41 se introduce alineatul (4) cu urmãtorul cuprins:
"(4) Se excepteazã de la plata tarifelor prevãzute la alin. (3) autovehiculele care aparţin Corpului Pompierilor Militari, Serviciilor Publice de Pompieri şi administratorului drumului public."
8. Articolul 42 se abroga.
9. Alineatul (2) al articolului 44 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru protecţia unor sectoare de drumuri administratorii acestora, cu acordul Poliţiei rutiere şi cu aprobarea, dupã caz, a Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, pot institui restrictii cu caracter temporar, semnalizate corespunzãtor, privind masa totalã maxima admisã sau masa maxima admisã pe osie a vehiculelor admise sa circule pe sectorul respectiv, cu informarea prealabilã a utilizatorilor. Sunt exceptate autovehiculele destinate transportului public de persoane."
10. La articolul 47, dupã alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) În vederea fluidizarii traficului în afarã localitãţilor se interzice amplasarea oricãror construcţii care genereazã un trafic suplimentar, la o distanta mai mica de 50,00 m de marginea imbracamintei asfaltice în cazul autostrazilor, al drumurilor expres şi al drumurilor naţionale europene, respectiv 30,00 m pentru celelalte drumuri de interes naţional şi judeţean."
11. Alineatele (5) şi (6) ale articolului 47 vor avea urmãtorul cuprins:
"(5) Deţinãtorii construcţiilor sau ai instalaţiilor acceptate în zona drumurilor sunt obligaţi sa execute, pe cheltuiala lor şi fãrã nici o despãgubire din partea administratorului drumului, demolarea, mutarea sau modificarea acestora, dacã acest lucru este impus de construirea, modernizarea, modificarea, întreţinerea şi exploatarea drumului public sau de siguranta circulaţiei.
(6) Administratorul drumului este obligat sa înştiinţeze pe deţinãtorul de construcţii sau instalaţii acceptate în zona drumului asupra lucrãrilor ce se vor executa la drum, dupã cum urmeazã:
a) cu cel puţin 12 luni înainte de începerea lucrãrilor a cãror execuţie impune mutarea sau modificarea, pentru construcţii şi instalaţii autorizate cu caracter definitiv;
b) cu cel puţin 3 luni înainte de începerea lucrãrilor la drum, în cazul construcţiilor şi instalaţiilor acceptate cu caracter provizoriu."
12. Alineatul (2) al articolului 54 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dobândirea terenurilor prevãzute la alin. (1) va beneficia de prevederile <>art. 92 alin. (6) din Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, fiind scutitã de la plata taxelor suplimentare prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 la aceasta lege."
13. Alineatul (2) al articolului 59 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru proiectarea şi modernizarea strazilor care constituie pãrţi componente ale drumurilor de interes naţional, inclusiv în traversarea localitãţilor, este necesar acordul prealabil al Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei."
14. Articolul 60 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 60. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţioneazã cu amenda urmãtoarele fapte, dacã nu au fost sãvârşite astfel încât, potrivit legii penale, sa constituie infracţiuni:
a) încãlcarea prevederilor art. 17 alin. (2), art. 31, 36, art. 40 alin. (1), art. 44 alin. (1), art. 47 alin. (1) şi ale art. 49 alin. (2) se sancţioneazã cu amenda de la 3.000.000 lei la 15.000.000 lei;
b) încãlcarea prevederilor art. 16 alin. (2), art. 26, art. 32 alin. (2), art. 40 alin. (2), art. 41 alin. (1), art. 43, art. 44 alin. (2) şi (3), art. 46, art. 47 alin. (1^1), (2)-(5), art. 48, 50, 52 şi 53 se sancţioneazã cu amenda de la 20.000.000 lei la 40.000.000 lei.
(2) Pentru încãlcarea prevederilor art. 41 alin. (1) şi art. 44 alin. (2) contravenientul va plati, pe lângã amenda contravenţionalã, şi contravaloarea autorizaţiei speciale de transport care se elibereazã de administratorul drumului pentru parcursul rãmas pana la destinaţia finala a transportului, astfel cum este prevãzutã în documentele de transport."
15. Dupã alineatul (1) al articolului 60 se introduce alineatul (1^1) cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Sancţiunile contravenţionale prevãzute la alin. (1) se pot aplica şi persoanelor juridice."
16. Articolul 61 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 61. - Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la art. 60 alin. (1) şi (2) se fac de cãtre personalul împuternicit din Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, din unitãţile care funcţioneazã în subordinea sau autoritatea acestuia ori al administratorului drumului, iar în trafic, împreunã cu organele Poliţiei rutiere."
17. Articolul 65 se abroga.
18. Anexa nr. 2 la <>Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 , republicatã, se înlocuieşte cu anexa la prezenta ordonanta.
ART. 2
<>Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 , republicatã, cu modificãrile aduse prin prezenta ordonanta, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea acesteia din urma prin lege de cãtre Parlament, dându-se textelor o noua numerotare.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


──────────────
p. Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Ileana Tureanu,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat





ANEXA 1
──────────
(anexa nr. 2 la <>Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 )
──────────────────────────────────────────────────

Mase şi dimensiuni maxime admise

Categoriile de drumuri din punct de vedere al maselor
şi dimesiunilor maxime admise:

E.R. = European reabilitat E = European M = Modernizat P = Pietruit
┌───────────┬──────────────────────────────┬────────┬────────┬────────┬────────┐
│ │ │ E.R. │ E │ M │ P │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1. │DIMENSIUNI MAXIME ADMISE (în │ │ │ │ │
│ │metri) │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1.1. │Lungime │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ │Autovehicul │ 12,00m │ 12,00m │ 12,00m │ 12,00m │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ │Remorca │ 12,00m │ 12,00m │ 12,00m │ 12,00m │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ │Vehicul articulat │ 16,50m │ 16,50m │ 16,50m │ 16,50m │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ │Tren rutier │ 18,75m │ 18,75m │ 18,75m │ 18,75m │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ │Autobuz articulat │ 18,00m │ 18,00m │ 18,00m │ 18,00m │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1.2. │Latime │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ (a)│Toate vehiculele, cu excepţia │ │ │ │ │
│ │celor frigorifice având │ │ │ │ │
│ │caroseria izoterma │ 2,55m │ 2,55m │ 2,55m │ 2,55m │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ (b)│Vehicule frigorifice având │ │ │ │ │
│ │caroseria izoterma │ 2,60m │ 2,60m │ 2,60m │ 2,60m │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1.3. │Înãlţime (toate vehiculele) │ 4,00m │ 4,00m │ 4,00m │ 4,00m │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1.4. │Suprastructuri demontabile │ │ │ │ │
│ │şi unitãţi de transport │ │ │ │ │
│ │standardizate cum ar fi con- │ │ │ │ │
│ │tainerele vor respecta dimen- │ │ │ │ │
│ │siunile precizate la punctele │ │ │ │ │
│ │1.1, 1.2, 1.3, 1.6, 1.7, 1.8 │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1.5. │Toate autovehiculele sau │ │ │ │ │
│ │ansamblurile de vehicule │ │ │ │ │
│ │trebuie sa aibã posibilitatea │ │ │ │ │
│ │de a întoarce într-un cerc cu │ │ │ │ │
│ │o raza exterioarã de 12,5 m │ │ │ │ │
│ │şi o raza interioarã de 5,3m │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1.6. │Distanta maxima între axa │ │ │ │ │
│ │pivotului de cuplare al │ │ │ │ │
│ │semiremorcii şi partea din │ │ │ │ │
│ │spate a semiremorcii │ 12,00m│ 12,00m│ 12,00m│ 12,00m│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1.7. │Distanta maxima masurata para-│ │ │ │ │
│ │lel cu axa longitudinala a │ │ │ │ │
│ │trenului rutier din punctul │ │ │ │ │
│ │extern aflat cel mai în fata │ │ │ │ │
│ │al zonei de încãrcare din │ │ │ │ │
│ │spatele cabinei, pana la │ │ │ │ │
│ │punctul cel mai din spate al │ │ │ │ │
│ │remorcii din ansamblu, minus │ │ │ │ │
│ │distanta dintre partea din │ │ │ │ │
│ │spate a autovehicululuii şi │ │ │ │ │
│ │partea din fata a remorcii │ 15,65m│ 15,65m│ 15,65m│ 15,65m│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1.8. │Distanta maxima masurata para-│ │ │ │ │
│ │lel cu axa longitudinala a │ │ │ │ │
│ │trenului rutier din punctul │ │ │ │ │
│ │extern aflat cel mai în fata │ │ │ │ │
│ │al zonei de încãrcare din │ │ │ │ │
│ │spatele cabinei pana la │ │ │ │ │
│ │punctul cel mai din spate al │ │ │ │ │
│ │remorcii din ansamblu │ 16,40m│ 16,40m│ 16,40m│ 16,40m│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2. │MASA TOTALĂ MAXIMA ADMISĂ A │ │ │ │ │
│ │VEHICULULUI (în tone) │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.1. │Vehicule care fac parte dintr-│ │ │ │ │
│ │un ansamblu de vehicule │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.1.1. │Remorca cu doua osii │ 18t│ 17t│ 17t│ 16t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.1.2. │Remorca cu trei osii │ 24t│ 22t│ 22t│ 20t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2. │Ansamblu de vehicule │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.1 │Trenuri rutiere cu cinci sau │ │ │ │ │
│ │şase osii │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ (a)│Autovehicule cu doua osii şi │ │ │ │ │
│ │remorci cu trei osii │ 40t│ 40t│ 40t│ 38t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ (b)│Autovehicule cu trei osii şi │ │ │ │ │
│ │remorci cu doua sau trei osii │ 40t│ 40t│ 40t│ 38t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.2. │Vehicule articulate cu cinci │ │ │ │ │
│ │sau şase osii │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ (a)│Autovehicule cu doua osii şi │ │ │ │ │
│ │semiremorca cu trei osii │ 40t│ 40t│ 40t│ 38t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ (b)│Autovehicul cu trei osii şi │ │ │ │ │
│ │semiremorca cu doua sau trei │ 40t│ 40t│ 40t│ 38t│
│ │osii │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ (c)│Autovehicul cu trei osii cu │ │ │ │ │
│ │semiremorca cu doua sau trei │ │ │ │ │
│ │osii care transporta un con- │ │ │ │ │
│ │tainer ISO de 12 m (40 de │ │ │ │ │
│ │picioare) într-o operaţiune de│ │ │ │ │
│ │transport combinat │ 44t│ 42t│ 40t│ 40t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.3. │Trenuri rutiere cu patru osii │ │ │ │ │
│ │compuse dintr-un autovehicul │ │ │ │ │
│ │cu doua osii şi o remorca cu │ │ │ │ │
│ │doua osii │ 36t│ 36t│ 36t│ 34t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.4. │Vehicule articulate cu patru │ │ │ │ │
│ │osii compuse dintr-un auto- │ │ │ │ │
│ │vehicul cu doua osii şi o │ │ │ │ │
│ │semiremorca cu doua osii, dacã│ │ │ │ │
│ │distanta (d) dintre osiile │ │ │ │ │
│ │semiremorcii este de: │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.4.1. │1,3m sau ce mult 1,8m │ 36t│ 36t│ 36t│ 34t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.4.2. │Mai mare de 1,8m │ 36t*│ 36t│ 36t│ 34t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.5. │Vehicule articulate cu patru │ │ │ │ │
│ │osii compuse din autovehicul │ │ │ │ │
│ │cu trei osii şi semiremorca │ │ │ │ │
│ │cu o osie │ 34t│ 34t│ 34t│ 32t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.6. │Tren rutier compus din auto- │ │ │ │ │
│ │vehicul cu doua osii şi re- │ │ │ │ │
│ │morca cu o osie │ 30t│ 30t│ 30t│ 28t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.7. │Vehicule articulate compuse │ │ │ │ │
│ │din autovehicule cu doua osii │ │ │ │ │
│ │şi semiremorca cu o osie │ 30t│ 30t│ 30t│ 28t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.3. │Autovehicule │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.3.1. │Autovehicule cu doua osii │ 17t│ 17t│ 16t│ 16t│
│ │ │ 18t***│ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.3.2. │Autovehicule cu trei osii │24t sau │22t sau │ 22 │ 22t│
│ │ │26t** │24t** │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.3.3. │Autovehicule cu patru osii │30t sau │ │ │ │
│ │din care doua osii de direcţie│32t** │30 │ 30 │ 28t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.3.4. │Autovehicule cu mai mult de │ │ │ │ │
│ │patru osii │ 40t│ 40t│ 40t│ 38t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.4. │Autobuze articulate cu trei │ │ │ │ │
│ │osii │ 28t│ 28t│ 26t│ 26t│
├───────┬───┴──────────────────────────────┴────────┴────────┴────────┴────────┤
│3. │MASA MAXIMA ADMISĂ PE OSII (în tone) │
├───────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.1. │Osia simpla │
│ ├──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
│ │Osia simpla nemotoare │10 t │ 10 t │ 8 t │ 7,5 t │
├───────┴──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
│3.2. Osia dubla (tandem) a remorcilor şi semiremorcilor │
│ Suma maselor pe osiile componente, dacã distanta (d) dintre ele este de:│
├───────┬──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
│3.2.1. │Sub 1 m (d < 1,0) │ 11 t │ 11 t │ 11 t │ 11 t │
├───────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│3.2.2. │Între 1 şi cel mult 1,3 m │ 16 t │ 16 t │ 15 t │ 14 t │
│ │(1,0 ≤ d < 1,3) │ │ │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│ │Peste 1,3 şi cel mult 1,8 m │ 17 t │ 17 t │ 16 t │ 15 t │
│3.2.3. │(1,3 ≤ d < 1,8) │ │ │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│3.2.4. │1,8 m sau mai mare (1,8≤d) │ 18 t │ 17 t │ 16 t │ 15 t │
│ │ │20t*** │ │ │ │
├───────┴──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
│3.3. Osia tripla (tridem) a remorcilor şi semiremorcilor │
│ Suma maselor pe osiile componente, dacã distanta (d) dintre ele este de:│
├───────┬──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
│3.3.1. │1,3 m sau mai mica (d≤1,3) │ 21 t │ 21 t │ 19 t │ 16,5 t │
├───────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│3.3.2. │Între 1,3 m şi 1,4 m │ 22 sau│ 22 t │ 20 t │ 18 t │
│ │(1,3 < d ≤ 1,4) │24t*** │ │ │ │
├───────┴──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
│3.4. Osia simpla motoare a autovehiculelor │
├───────┬──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
│ │Osia motoare a vehiculelor la care│10t sau│ │ │ │
│3.4.1. │se face referire la punctele │11,5 t │ 10 t │ 9 t │ 8 t │
│ │ 2.2.1. şi 2.2.2. │ *** │ │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│ │Osia motoare a vehiculelor la care│10t sau│ │ │ │
│ │se face referire la punctele │11,5 t │ 10 t │ 9 t │ 8 t │
│3.4.2. │2.2.3., 2.2.4.,2.2.5.,2.2.6, 2.2.7│ *** │ │ │ │
├───────┴──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
│3.5. Osiile tandem ale autovehiculelor │
│ Suma maselor pe osiile componente, dacã distanta (d) dintre ele este de:│
├───────┬──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
│3.5.1. │Sub 1 m (d < 1,0) │10t sau│ 10 t │ 10 t │ 10 t │
│ │ │11,5 t │ │ │ │
│ │ │ ***) │ │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│3.5.2. │Peste 1 m sau cel mult 1,3 m │15t sau│ 15 t │14t sau │ 13 t │
│ │(1,0 ≤ d < 1,3) │16 t***│ │15 t*** │ │
├───────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│3.5.3. │Peste 1,3 sau cel mult 1,8 m │18t sau│17 t sau│ 16 t │ 15 t │
│ │(1,3 ≤ d < 1,8) │19 t***│18t*** │ │ │
└───────┴──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┘



*) Plus o limita de 2 tone, atunci când masa maxima admisã a vehiculului motor este de 18 tone, masa maxima admisã a osiei tandem a semiremorcii este de 20 tone şi osia motoare este prevãzutã cu roti jumelate şi cu suspensie pneumatica sau echivalenta acesteia.
**) Se aplica în cazul în care osia motoare este prevãzutã cu roti jumelate şi cu suspensie pneumatica sau echivalenta acesteia ori în cazul în care fiecare osie motoare este prevãzutã cu roti jumelate şi masa maxima a fiecãrei osii nu depãşeşte 9,5 tone.
***) Se aplica în cazul în care osia este prevãzutã cu roti jumelate şi cu suspensie pneumatica sau echivalenta acesteia.
NOTA:
1) E.R. - drum european reabilitat - cuprinde autostrazile, drumurile expres şi alte drumuri, pe mãsura reabilitãrii lor.
2) Se considera osie dubla (tandem) combinatia de doua osii având între ele o distanta de cel mult 1,8 m. La mase inegale pe osii masa pe osia cea mai încãrcatã ce face parte din tandem nu trebuie sa depãşeascã masa maxima admisã pe osia simpla, pentru categoria de drum respectiva.
Se considera osie tripla (tridem) combinatia de trei osii având între ele distanta de cel mult 1,4 m, iar masa pe doua osii alãturate fãcând parte din tridem nu trebuie sa depãşeascã masa maxima admisã pe osia dubla (cu aceeaşi distanta între osii) pentru categoria de drum respectiva.
Pentru osii multiple constituite din mai mult de trei osii alãturate masa pe orice grup de osii alãturate nu trebuie sa depãşeascã masa admisã pe osia astfel constituitã (în funcţie de distanta dintre osii) pentru categoria de drum respectiva.

ALTE CONDIŢII CONSTRUCTIVE IMPUSE VEHICULELOR
Pentru toate vehiculele
Masa suportatã de osia motoare sau de osiile motoare ale unui vehicul sau ansamblu de vehicule va fi de cel puţin 25% din masa totalã cu incarcatura a vehiculului sau a ansamblului de vehicule, atunci când acestea sunt utilizate în trafic internaţional.
Trenuri rutiere
Distanta dintre osia din spate a unui autovehicul şi osia din fata a remorcii va fi de cel puţin 3 m.
Masa maxima admisã în funcţie de ampatament
Masa maxima admisã, exprimatã în tone, a unui autovehicul cu patru osii nu poate depãşi de cinci ori distanta, exprimatã în metri, dintre axele osiilor extreme ale vehiculului.
Semiremorci
Distanta masurata în plan orizontal între axa pivotului de cuplare şi orice punct din partea frontala a semiremorcii nu trebuie sa depãşeascã 2,04 m.




────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016