Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 79 din 30 august 1999  privind organizarea activitatii practicienilor in reorganizare si lichidare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 79 din 30 august 1999 privind organizarea activitatii practicienilor in reorganizare si lichidare

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 421 din 31 august 1999

În temeiul art. 107 din Constituţia României şi al <>art. 1 lit. S din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Activitatea de reorganizare şi lichidare se îndeplineşte de cãtre persoanele fizice şi juridice care au calitatea de practician în reorganizare şi lichidare, în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanta.
(2) Sunt practicieni în reorganizare şi lichidare administratorii judiciari şi lichidatorii.
ART. 2
Administratorul judiciar este practicianul în reorganizare şi lichidare, care este desemnat, în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului, cu modificãrile ulterioare, sa îndeplineascã atribuţiile prevãzute de lege şi pe cele stabilite de judecãtorul-sindic.
ART. 3
Lichidatorul este practicianul în reorganizare şi lichidare care este desemnat:
a) în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 64/1995 , sa îndeplineascã atribuţiile prevãzute de lege şi pe cele stabilite de judecãtorul-sindic, în cazurile de lichidare judiciarã pe baza de plan şi faliment;
b) în condiţiile stabilite de <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile ulterioare, pentru a îndeplini însãrcinãrile primite din partea adunãrii generale a actionarilor/asociaţilor, cu respectarea dispoziţiilor legale;
c) în condiţiile prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile ulterioare, pentru îndeplinirea însãrcinãrilor primite de la instituţia publica implicata.
ART. 4
Practicianul în reorganizare şi lichidare, persoana fizica, trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sa fie expert contabil, contabil autorizat, licenţiat în studii economice sau în drept ori inginer, cu diploma recunoscuta de Ministerul Educaţiei Naţionale, şi sa aibã cel puţin 5 ani de activitate practica - economicã sau juridicã;
b) sa fi promovat examenul de dobândire a calitãţii de practician în reorganizare şi lichidare, prevãzut la art. 9.
ART. 5
(1) Practicienii în reorganizare şi lichidare îşi pot desfasura activitatea la alegere, individual, în cadrul societãţilor comerciale profesionale, potrivit legii, ori în calitate de practicieni în reorganizare şi lichidare, salarizaţi în interiorul activitãţii.
(2) Prevederile art. 136 alin. (2) referitoare la rãspunderea persoanei juridice administrator, precum şi prevederile <>art. 136 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 se vor aplica, în mod corespunzãtor, în cazul în care calitatea de administrator judiciar sau de lichidator o are o societate comercialã profesionalã.
ART. 6
(1) Societãţile comerciale profesionale de administrare judiciarã şi/sau de lichidare trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sa aibã ca unic obiect de activitate desfãşurarea activitãţii de reorganizare şi/sau lichidare, putând cuprinde şi acordarea de consultanţa economico-financiarã;
b) majoritatea actionarilor sau asociaţilor sa fie practicieni în reorganizare şi lichidare şi sa detina majoritatea capitalului social;
c) administratorii sau consiliul de administraţie al societãţii comerciale profesionale sa fie ales dintre actionarii sau asociaţii practicieni în reorganizare şi lichidare;
d) acţiunile sa fie nominative şi orice alt asociat sau acţionar sa fie admis de adunarea generalã.
(2) Societatea comercialã profesionalã poate angaja practicieni în reorganizare şi lichidare în calitate de salariaţi. Societatea comercialã profesionalã şi angajaţii sãi nu pot îndeplini activitãţile specifice profesiei pentru clienţi cu interese contrare.
ART. 7
Practicienii în reorganizare şi lichidare sunt obligaţi sa pãstreze secretul profesional cu privire la orice aspect al activitãţii care le-a fost încredinţatã, cu excepţia cazurilor prevãzute expres de lege.
ART. 8
(1) Calitatea de administrator judiciar sau de lichidator judiciar este incompatibilã cu exercitarea oricãrei alte profesii, cu excepţia celei de avocat, expert contabil ori contabil autorizat, chiar dacã aceştia sunt salarizaţi în interiorul profesiei lor, precum şi a celei de auditor financiar.
(2) Aceeaşi persoana nu poate avea simultan ori succesiv, pentru aceeaşi societate comercialã, calitatea de avocat, auditor financiar, expert contabil ori contabil autorizat şi de administrator judiciar sau lichidator judiciar.
(3) Interdicţia prevãzutã la alin. (2) se aplica, de asemenea, asociaţilor, colaboratorilor şi salariaţilor societãţii comerciale profesionale ce are calitatea de administrator judiciar sau de lichidator judiciar.
(4) Calitatea de administrator judiciar sau de lichidator este incompatibilã cu calitatea de funcţionar public ori de angajat al unei instituţii publice ori de interes public.
(5) În cazul cumulului calitãţii de administrator judiciar sau de lichidator cu cea de avocat, auditor financiar sau expert contabil ori de contabil autorizat, modalitãţile de exercitare a acestora sunt supuse regulilor prevãzute în legile şi în statutele profesiilor respective.
(6) Exercitarea atribuţiilor specifice activitãţii practicienilor în reorganizare şi lichidare este compatibila cu funcţia de arbitru, mediator, conciliator, expert judiciar şi de sechestru convenţional sau judiciar, în condiţiile legii. Cu toate acestea, aceeaşi persoana nu poate exercita succesiv funcţiile de arbitru, mediator sau conciliator şi, ulterior, pe cea de lichidator decât dupã trecerea unei perioade de minimum un an, în cauzele privind aceeaşi societate comercialã.
(7) Practicianul în reorganizare şi lichidare, desemnat ca expert judiciar, nu va putea fi numit administrator judiciar în cauzele privind aceeaşi societate comercialã decât dupã trecerea unei perioade de minimum 2 ani.
(8) Practicienii în reorganizare şi lichidare care se încadreazã în una dintre cauzele de incompatibilitate prevãzute la alin. (1)-(4) vor fi înscrişi în secţiunea a V-a a Tabloului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare, potrivit dispoziţiilor art. 18 alin. (2).
(9) La data încetãrii stãrii de incompatibilitate Comitetul naţional de conducere al Uniunii va dispune, la cererea persoanei în cauza, radierea acesteia din lista cuprinzând persoanele incompatibile.
ART. 9
(1) Dobândirea calitãţii de practician în reorganizare şi lichidare se face pe baza de examen.
(2) Regulile de desfãşurare a examenului vor fi cuprinse în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Uniunii Naţionale a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare.
ART. 10
Se poate prezenta la examenul prevãzut la art. 9 persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) are capacitate de exerciţiu deplina;
b) întruneşte condiţiile prevãzute la art. 4 lit. a);
c) nu a suferit nici o condamnare care, potrivit legislaţiei în vigoare, interzice dreptul de gestionare şi de administrare a societãţilor comerciale.
ART. 11
Practicienii în reorganizare şi lichidare, persoane fizice sau juridice, garanteazã rãspunderea profesionalã privind activitatea desfasurata, prin subscrierea unei poliţe de asigurare.
ART. 12
(1) Practicienii în reorganizare şi lichidare primesc pentru activitatea depusa onorariile stabilite în condiţiile legii.
(2) Obligaţia calculãrii şi varsarii, în condiţiile legii, a impozitului aferent sumelor plãtite drept onorarii revine practicienilor în reorganizare şi lichidare.
ART. 13
Practicienii în reorganizare şi lichidare rãspund, în desfãşurarea activitãţii lor, disciplinar, administrativ, civil sau penal, dupã caz.
ART. 14
(1) Sancţiunile disciplinare care se aplica practicienilor în reorganizare şi lichidare, în raport cu gravitatea abaterilor sãvârşite, sunt urmãtoarele:
a) avertisment scris;
b) suspendarea calitãţii de practician în reorganizare şi lichidare pe o perioada cuprinsã între 3 luni şi un an;
c) sancţiuni pecuniare, care se fac venit la bugetul Uniunii Naţionale a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare şi al cãror cuantum se va stabili şi se va actualiza periodic prin hotãrâre a Congresului Uniunii;
d) excluderea definitiva din Uniunea Nationala a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare, însoţitã de pierderea calitãţii de practician în reorganizare şi lichidare.
(2) Abaterile în funcţie de care se aplica sancţiunile disciplinare se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare.

CAP. 2
Organizarea şi funcţionarea Uniunii Naţionale a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare
ART. 15
Se înfiinţeazã Uniunea Nationala a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare (U.N.P.R.L.), denumita în continuare Uniunea, persoana juridicã de utilitate publica, autonomã şi fãrã scop lucrativ, din care fac parte practicienii în reorganizare şi lichidare, în condiţiile stabilite de prezenta ordonanta, având sediul în municipiul Bucureşti.
ART. 16
(1) Uniunea îşi constituie filiale cu personalitate juridicã în resedintele de judeţ şi în municipiul Bucureşti, cu un numãr de minimum 10 membri.
(2) Membrii Uniunii, care îşi desfãşoarã activitatea în judeţele în care nu poate fi constituitã o filiala, vor fi arondati unei filiale invecinate prin hotãrâre a Comitetului naţional de conducere al Uniunii.
ART. 17
Uniunea are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã examenele pentru dobândirea calitãţii de practician în reorganizare şi lichidare, conform regulamentului elaborat în condiţiile art. 9 alin. (2);
b) organizeazã evidenta practicienilor în reorganizare şi lichidare şi a societãţilor comerciale profesionale de profil, prin înscrierea acestora în Tabloul Uniunii;
c) asigura buna desfãşurare a activitãţii practicienilor în reorganizare şi lichidare;
d) sprijinã formarea şi perfecţionarea profesionalã a practicienilor în reorganizare şi lichidare;
e) apara prestigiul şi independenta profesionalã a membrilor sãi în raporturile cu autoritãţile publice, organismele specializate, precum şi cu alte persoane fizice şi juridice din ţara şi din strãinãtate;
f) colaboreazã cu asociaţii profesionale din ţara şi din strãinãtate;
g) elaboreazã şi publica norme privind activitatea şi conduita etica a practicienilor în reorganizare şi lichidare, precum şi ghiduri profesionale în domeniul reorganizãrii şi lichidãrii;
h) editeazã publicaţii de specialitate;
i) îndeplineşte alte atribuţii stabilite prin lege sau prin regulament.
ART. 18
(1) Activitatea de reorganizare şi lichidare poate fi desfasurata numai de persoanele care au calitatea de practician în reorganizare şi lichidare, dobandita în condiţiile prezentei ordonanţe, care sunt înscrise în Tabloul Uniunii şi dovedesc aceasta cu legitimatia de membru, vizata anual. Tabloul Uniunii se publica în Monitorul Oficial al României. În Tabloul Uniunii sunt înscrişi toţi membrii, persoane fizice, precum şi societãţile comerciale profesionale de profil, grupate în funcţie de criteriul teritorial.
(2) Tabloul Uniunii va fi împãrţit astfel:
Secţiunea I: Persoane fizice romane - date de identificare;
Secţiunea a II-a: Persoane juridice romane - date de identificare;
Secţiunea a III-a: Persoane fizice strãine - date de identificare;
Secţiunea a IV-a: Persoane juridice strãine - date de identificare;
Secţiunea a V-a: Persoane incompatibile - date de identificare;
Secţiunea a VI-a: Sancţiuni;
Secţiunea a VII-a: Radieri.
(3) Informaţiile şi datele care se înscriu în Tabloul Uniunii vor fi stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Uniunii.
(4) Înscrierea în Tabloul Uniunii se face dupã achitarea taxei de înscriere.
ART. 19
(1) Înscrierea în Tabloul Uniunii a practicienilor în reorganizare şi lichidare se face, la cerere, de cãtre filialele judeţene şi a municipiului Bucureşti, dacã cei în cauza fac dovada ca îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 4.
(2) Contestaţia impotriva respingerii cererii de înscriere în Tabloul Uniunii se depune în termen de 30 de zile de la data primirii comunicãrii şi se soluţioneazã de Comitetul naţional de conducere al Uniunii în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii. Deciziile Comitetului naţional de conducere al Uniunii sunt definitive şi pot fi atacate la instanţele ordinare de contencios administrativ, potrivit dispoziţiilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile ulterioare.
(3) Dupã înscrierea în Tabloul Uniunii practicienii în reorganizare şi lichidare depun jurãmânt scris.
(4) Jurãmântul are urmãtoarea formulare:
"Jur sa aplic în mod corect şi fãrã partinire legile tarii, sa respect prevederile Regulamentului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare, sa pãstrez secretul profesional şi sa aduc la îndeplinire cu conştiinciozitate îndatoririle ce imi revin în calitate de administrator judiciar/lichidator."
ART. 20
(1) Membrii Uniunii au obligaţia sa plãteascã cotizaţiile profesionale. Neplata nejustificatã a acestora pe o perioada de un an atrage radierea din Tabloul Uniunii.
(2) De asemenea, sunt radiati din evidenta practicienii în reorganizare şi lichidare care au suferit o condamnare de natura celor prevãzute la art. 10 lit. c) ori au sãvârşit abateri grave de alta natura, prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Uniunii.
ART. 21
Societãţile comerciale profesionale de practicieni în reorganizare şi/sau lichidare, membre ale Uniunii, au obligaţia sa comunice filialelor acesteia toate schimbarilintervenite în componenta asociaţilor, actionarilor sau angajaţilor lor care au aceasta calitate.
ART. 22
Persoanele juridice strãine, precum şi persoanele fizice strãine, care nu au domiciliul în România, pot activa în calitate de practician în reorganizare şi lichidare, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe, dacã în ţãrile în care îşi au domiciliul sau, dupã caz, sediul profesional au aceasta specializare şi în condiţiile stabilite prin convenţii bilaterale încheiate în acest scop de Uniune cu organismele similare din statele respective.
ART. 23
(1) Organele de conducere ale Uniunii sunt Congresul Uniunii, preşedintele Uniunii şi Comitetul naţional de conducere al Uniunii.
(2) În cazul filialelor Uniunii organele de conducere sunt adunarea generalã şi comitetul de conducere.
ART. 24
Activitatea Uniunii şi a filialelor sale este controlatã de cãtre cenzori aleşi de Congresul Uniunii, respectiv de cãtre adunãrile generale.
ART. 25
(1) Congresul inaugural al Uniunii va adopta Regulamentul de organizare şi funcţionare a Uniunii, care va fi aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
(2) Orice modificare şi/sau completare a regulamentului se face de cãtre Congresul Uniunii, numai în limita reglementãrilor legale şi în conformitate cu prevederile alin. (1).
ART. 26
(1) Congresul Uniunii se constituie din membrii Comitetului naţional de conducere, membrii comitetelor de conducere ale filialelor Uniunii, ai consiliilor de disciplina, precum şi din câte un reprezentant la 10 membri din fiecare filiala, desemnat de adunarea generalã.
(2) Congresul Uniunii şi adunãrile generale ale filialelor se reunesc o data pe an şi ori de câte ori se considera necesar, la convocarea preşedintelui Comitetului naţional de conducere, respectiv a comitetului de conducere al filialei, a 10% din numãrul membrilor sãi sau a trei cincimi din numãrul membrilor Consiliului superior de disciplina, respectiv a doua treimi din numãrul membrilor consiliului de disciplina.
(3) Congresul Uniunii este legal constituit în prezenta majoritãţii membrilor prevãzuţi la alin. (1), iar hotãrârile sunt valabil adoptate cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(4) Dacã la prima convocare nu se întruneşte numãrul necesar, este convocat un nou congres în termen de cel mult 45 de zile. Acesta este legal constituit în prezenta a minimum 40% din numãrul membrilor şi reprezentanţilor prevãzuţi la alin. (1).
ART. 27
(1) Congresul Uniunii are urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte coordonatele de baza pentru asigurarea bunei desfasurari a activitãţii practicienilor în reorganizare şi lichidare;
b) adopta Regulamentul de organizare şi funcţionare a Uniunii, precum şi modificãrile şi completãrile acestuia;
c) examineazã şi aproba bugetul de venituri şi cheltuieli şi bilanţul contabil ale Uniunii;
d) aproba sistemul de salarizare pentru conducerea Uniunii şi a filialelor acesteia, precum şi pentru aparatul propriu al acestora;
e) alege şi revoca preşedintele Uniunii, membrii Comitetului naţional de conducere a Uniunii şi ai comisiei de cenzori a acesteia;
f) examineazã activitatea desfasurata de Comitetul naţional de conducere şi de comitetele de conducere ale filialelor Uniunii şi dispune mãsurile necesare;
g) hotãrãşte sancţionarea disciplinarã a membrilor Comitetului naţional de conducere şi ai comitetelor de conducere ale filialelor Uniunii, în conformitate cu dispoziţiile art. 14, la propunerea Consiliului superior de disciplina. Hotãrârile Congresului Uniunii sunt definitive. Contestaţiile impotriva sancţiunilor hotãrâte de Congresul Uniunii pot fi formulate în termen de 30 de zile de la data comunicãrii oficiale, în scris, a hotãrârii şi se judeca de instanţele ordinare de contencios administrativ, potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 29/1990 ;
h) aproba planurile anuale de activitate ale Comitetului naţional de conducere şi ale comitetelor de conducere ale filialelor Uniunii;
i) alege şi revoca membrii Consiliului superior de disciplina;
j) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege şi de regulament.
(2) Congresul Uniunii poate decide organizarea casei de asigurãri pentru rãspundere profesionalã a membrilor Uniunii şi a casei de asigurãri sociale a Uniunii, care dobândesc personalitate juridicã la data constituirii lor, în condiţiile legii şi ale regulamentului.
ART. 28
Comitetul naţional de conducere este format din 11 membri titulari, din care un preşedinte, 3 vicepreşedinţi şi 5 membri supleanţi, şi are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã în mod unitar, la nivel naţional, examenele de dobândire a calitãţii de practician în reorganizare şi lichidare;
b) întocmeşte documentarea profesionalã şi asigura consultarea şi informarea curenta a membrilor Uniunii; organizeazã intalniri profesionale, seminarii, simpozioane pentru toţi membrii Uniunii, în special pentru cei recent intrati în corpul profesional; organizeazã, la cerere, cursuri de pregãtire pentru candidaţii la intrarea în Uniune;
c) apara interesele membrilor Uniunii în fata organelor administraţiei publice, în fata instanţelor judecãtoreşti, a oricãror alte instituţii şi persoane juridice, precum şi în fata persoanelor fizice; în acest scop, are calitatea şi dreptul de a interveni în orice litigiu în care sunt puse în discuţie interesele Uniunii;
d) vegheazã la respectarea de cãtre membrii Uniunii a prevederilor prezentei ordonanţe şi ale regulamentului Uniunii, a eticii şi demnitãţii profesionale, a drepturilor persoanelor fizice şi juridice;
e) organizeazã activitãţi sociale şi culturale pentru membrii Uniunii şi le acorda acestora asistenta, inclusiv financiarã, în caz de nevoie;
f) vegheazã la armonia şi la colaborarea dintre membrii Uniunii şi ia mãsuri pentru împiedicarea concurentei neloiale între ei;
g) intervine pentru a concilia şi, la cerere, pentru a arbitra litigiile profesionale dintre membrii Uniunii;
h) verifica, prin membrii sãi sau prin alţi membri ai Uniunii, delegaţi în acest scop, activitatea profesionalã; nu vor putea face obiectul verificãrii raporturile cu clientul, inclusiv cele privitoare la onorariu;
i) face propuneri de modificare a prezentei ordonanţe şi le transmite Ministerului Justiţiei sau altor persoane ori instituţii care au drept de initiativa legislativã;
j) reprezintã Uniunea în Parlament, în fata comisiilor de specialitate sau în plen, cu prilejul discutarii proiectelor de lege de modificare a prezentei ordonanţe, precum şi a legilor care reglementeazã aspectele fiscale ale desfãşurãrii activitãţii; asigura apariţia şi difuzarea organului de presa al Uniunii;
l) convoacã Congresul Uniunii în termen de maximum 30 de zile, în cazul în care numãrul membrilor sãi a scãzut sub jumãtate; prevederea se aplica şi comitetelor de conducere ale filialelor;
m) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege sau de regulament.
ART. 29
(1) Preşedintele Uniunii este şi preşedintele Comitetului naţional de conducere şi este ales de Congresul Uniunii dintre membrii Uniunii pentru un mandat de 4 ani.
(2) Membrii titulari şi membrii supleanţi ai Comitetului naţional de conducere al Uniunii sunt aleşi prin vot secret, pe o perioada de 4 ani.
(3) Membrii cãrora le înceteazã mandatul pot fi realeşi dupã cel puţin o perioada egala cu cea a mandatului îndeplinit.
(4) Prevederile alin. (2) şi (3), referitoare la alegeri, sunt aplicabile în mod corespunzãtor şi comitetelor de conducere ale filialelor Uniunii.
(5) Preşedintele Uniunii reprezintã Uniunea în fata autoritãţilor publice, precum şi în raporturile cu persoanele fizice şi juridice din ţara şi din strãinãtate. Acesta poate delega atribuţiile de reprezentare unui alt membru al Comitetului naţional de conducere al Uniunii.
(6) Sub rezerva dispoziţiilor art. 28 lit. l), în cazul scaderii numãrului de membri ai Comitetului naţional de conducere al Uniunii şi ai comitetelor de conducere ale filialelor Uniunii, acestea vor funcţiona cu numãrul de membri rãmaşi, pana la proximul congres al Uniunii, respectiv pana la proxima adunare generalã a filialei.
ART. 30
(1) Pe lângã Comitetul naţional de conducere al Uniunii funcţioneazã Consiliul superior de disciplina, compus din 5 membri titulari - preşedintele şi 4 membri - şi 3 membri supleanţi, desemnaţi de Congresul Uniunii pentru o perioada de 4 ani dintre practicienii în reorganizare şi lichidare aflaţi în evidenta Uniunii, care se bucura de autoritate profesionalã şi morala deosebita.
(2) Consiliul superior de disciplina aplica sancţiunile disciplinare prevãzute la art. 14 şi soluţioneazã contestaţiile la hotãrârile disciplinare pronunţate de consiliile de disciplina ale filialelor. Deciziile de soluţionare a contestaţiilor la hotãrârile disciplinare pronunţate de consiliile de disciplina ale filialelor pot fi atacate în termen de 30 de zile de la data comunicãrii oficiale, în scris, a hotãrârii şi se judeca de instanţele ordinare de contencios administrativ, potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 29/1990 .
(3) Contestaţiile impotriva sancţiunilor aplicate de Consiliul superior de disciplina se depun la Comitetul naţional de conducere al Uniunii, care se pronunţa prin decizie. În acest caz sunt aplicabile în mod corespunzãtor dispoziţiile art. 19 alin. (2).
ART. 31
(1) Adunarea generalã a filialelor este formatã din membri practicieni în reorganizare şi lichidare, cu domiciliul, respectiv cu sediul principal, stabilit în judeţul respectiv sau în municipiul Bucureşti, dupã caz.
(2) Adunarea generalã a filialei este legal constituitã în prezenta majoritãţii membrilor prevãzuţi la alin. (1), iar hotãrârile sunt valabil adoptate cu majoritatea celor prezenţi.
(3) Dacã la prima convocare nu se întruneşte numãrul necesar, este convocatã o noua adunare generalã în termen de cel mult 30 de zile. Aceasta este legal constituitã în prezenta a minimum 40% din numãrul membrilor prevãzuţi la alin. (1).
(4) Filiala dobândeşte personalitate juridicã la data constituirii sale în mod legal.
ART. 32
Adunarea generalã a filialei are urmãtoarele atribuţii:
a) examineazã şi aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al filialei şi execuţia acestuia;
b) asigura buna desfãşurare a activitãţii profesionale pe plan local;
c) alege şi revoca membrii comitetului de conducere şi ai comisiei de cenzori a filialei;
d) propune, dintre membrii sãi, candidaţi pentru Comitetul naţional de conducere al Uniunii;
e) examineazã activitatea desfasurata de comitetul de conducere al filialei şi de consiliul de disciplina care funcţioneazã pe lângã acesta şi hotãrãşte.
ART. 33
(1) Pe lângã comitetul de conducere al filialei funcţioneazã un consiliu de disciplina, compus din 3 membri titulari - preşedintele şi 2 membri - şi 3 membri supleanţi, desemnaţi de adunarea generalã pentru o perioada de 4 ani dintre membrii practicieni în reorganizare şi lichidare, care se bucura de autoritate profesionalã şi morala deosebita.
(2) Consiliul de disciplina al filialei aplica sancţiunile prevãzute la art. 14.
ART. 34
(1) Uniunea şi filialele sale îşi acoperã cheltuielile din venituri, care se constituie din:
a) taxa de înscriere la examenul de dobândire a calitãţii de practician în reorganizare şi lichidare;
b) taxa de înscriere în evidenta Uniunii;
c) contribuţiile membrilor, stabilite pe transe de venituri, precum şi cotizaţiile acestora;
d) încasãri din vânzarea publicaţiilor proprii;
e) donaţii, sponsorizãri şi alte bunuri, dobândite în condiţiile legii;
f) alte venituri din activitatea Uniunii şi a filialelor sale, stabilite prin regulament.
(2) O parte din veniturile realizate de filiale se vãrsa la Uniune, potrivit normelor stabilite în regulament.
(3) Taxele de înscriere în evidenta, cotizatia şi contribuţiile pe transe de venituri se stabilesc anual de cãtre Congresul Uniunii.

CAP. 3
Asigurarea profesionalã şi socialã
ART. 35
(1) Fiecare membru al Uniunii este obligat sa se asigure profesional, în cadrul casei de asigurãri a Uniunii sau la o alta societate de asigurãri, într-un termen de 30 de zile de la admiterea în Uniune. În caz de neconformare, membrului respectiv i se va da un termen de graţie de 30 de zile de cãtre comitetul de conducere al filialei.
(2) Nerespectarea obligaţiei de asigurare de rãspundere profesionalã în acest termen duce la pierderea calitãţii de membru al Uniunii.
(3) Calitatea de membru al Uniunii se suspenda în cazul neplatii primei de asigurare. Suspendarea înceteazã numai dupã plata întregii sume restante.

CAP. 4
Dispoziţii finale
ART. 36
(1) Congresul inaugural al Uniunii va fi organizat de Asociaţia Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare din România (A.P.R.L.R.) în termen de 90 de zile de la data publicãrii prezentei ordonanţe în Monitorul Oficial al României. La acest congres vor putea participa membrii A.P.R.L.R. şi persoanele prevãzute la art. 37, care îndeplinesc condiţiile prevãzute în prezenta ordonanta pentru dobândirea calitãţii de practician în reorganizare şi lichidare.
(2) Consiliul de administraţie al A.P.R.L.R. va convoca congresul în termen de maximum 60 de zile de la data publicãrii prezentei ordonanţe. De asemenea, acesta va conduce congresul şi va verifica îndeplinirea condiţiilor de participare.
(3) La data desfãşurãrii congresului, A.P.R.L.R. va hotãrî cu privire la patrimoniul sau.
ART. 37
(1) Membrii A.P.R.L.R. care îndeplinesc condiţiile stabilite la lit. a)-c) ale art. 10 sunt scutiţi de susţinerea examenului prevãzut la art. 9.
(2) Sunt, de asemenea, scutite de examen, în condiţiile prevãzute la alin. (1), persoanele fizice care au desfãşurat activitãţi de reorganizare sau lichidare, în calitate de administrator judiciar sau lichidator, şi care vor depune cerere de primire în Uniune în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
(3) Persoanele juridice care au desfãşurat activitãţi de reorganizare sau lichidare pana la data publicãrii prezentei ordonanţe îşi vor putea pãstra calitatea de membru al Uniunii, dacã se vor conformã condiţiilor impuse de art. 6 alin. (1) în termen de 180 de zile de la data intrãrii în vigoare a acesteia.
ART. 40
Prezenta ordonanta intra în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
------------------
Ministru de stat,
ministrul justiţiei,
Valeriu Stoica
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016