Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 79 din 24 august 2000  privind regimul navigatiei pe Canalul Dunare-Marea Neagra si Canalul Poarta Alba-Midia-Navodari    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 79 din 24 august 2000 privind regimul navigatiei pe Canalul Dunare-Marea Neagra si Canalul Poarta Alba-Midia-Navodari

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 413 din 30 august 2000
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 lit. F pct. 1 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
(1) Canalul Dunare-Marea Neagra şi Canalul Poarta Alba-Midia-Navodari, denumite în continuare canale navigabile, sunt ape naţionale ale României şi se afla sub suveranitatea şi jurisdicţia exclusiva a statului roman.
(2) Navigaţia pe canalele navigabile este deschisã tuturor navelor de transport de mãrfuri şi cãlãtori, indiferent de pavilionul acestora.
ART. 2
(1) Canalul Dunare-Marea Neagra are o lungime de 64,410 km şi este situat între Portul Constanta-Sud-Agigea, km 0 al canalului şi confluenta cu fluviul Dunarea, în dreptul localitãţii Cernavoda, km 64+410 al canalului, respectiv km 299,300 al Dunãrii.
(2) Canalul Poarta Alba-Midia-Navodari are o lungime de 27,500 km şi este situat între Portul Midia, km 0 al canalului, şi confluenta cu Canalul Dunare-Marea Neagra la km 29+41 al acestuia, în dreptul localitãţii Poarta Alba, respectiv km 27+500 al Canalului Poarta Alba-Midia-Navodari.
(3) La km 3 al Canalului Poarta Alba-Midia-Navodari se afla bifurcatia ce face legatura cu Portul Luminita printr-un canal cu o lungime de 5,5 km, parte integrantã a Canalului Poarta Alba-Midia-Navodari.
ART. 3
Porturile Medgidia şi Basarabi situate pe Canalul Dunare-Marea Neagra şi porturile Ovidiu şi Luminita situate pe Canalul Poarta Alba-Midia-Navodari fac parte integrantã din canalele navigabile.
ART. 4
(1) La trecerea prin canalele navigabile navele româneşti şi strãine sunt obligate sa respecte reglementãrile de navigaţie, sanitare vamale, de folosire a bazinelor şi instalaţiilor portuare, de prevenire şi combatere a poluarii, precum şi celelalte reguli privind exploatarea şi întreţinerea canalelor navigabile, prevãzute de legislaţia romana în vigoare.
(2) Controlul navelor se efectueazã de autoritãţile publice competente, potrivit legii.
ART. 5
În scopul asigurãrii stabilitatii secţiunii transversale realizate-proiectate şi a condiţiilor normale de exploatare şi întreţinere a cãilor navigabile interioare se instituie zona de siguranta şi de protecţie a canalelor navigabile.
ART. 6
(1) Zona de siguranta a canalelor navigabile cuprinde fasia de teren de 10 m latime, situata de o parte şi de alta a amprizei canalelor, masurata de la muchia superioarã a taluzului realizat în debleu (în sãpãtura), respectiv 1 m latime de la muchia exterioarã a şanţului de desecare în zonele cu diguri.
(2) Zonele de siguranta constituie domeniu public al statului.
ART. 7
(1) Zona de protecţie cuprinde terenurile limitrofe, situate de o parte şi de alta a amprizei canalelor, pe o latime de 100 m, indiferent de forma de proprietate a acestora.
(2) Zona de protecţie este destinatã:
a) instalãrii semnelor şi semnalizatoarelor de navigaţie necesare pentru asigurarea condiţiilor de navigaţie în siguranta;
b) accesului pentru supraveghere şi intervenţii vizând siguranta navigaţiei şi pentru asigurarea vizibilitatii în scopul desfãşurãrii navigaţiei în condiţii de siguranta;
c) interventiilor în cazul producerii unor accidente navale sau de poluare a apei din canal;
d) efectuãrii lucrãrilor de reparaţii, întreţinere, consolidãri şi protecţii la canalele navigabile şi la construcţiile hidrotehnice aferente.
ART. 8
În zona de protecţie a canalelor navigabile se pot executa lucrãri numai cu avizul Companiei Naţionale "Administraţia Canalelor Navigabile" - S.A. Constanta şi cu aprobarea Ministerului Transporturilor.
ART. 9
Se interzice deţinãtorilor de terenuri situate în zonele de protecţie efectuarea oricãror lucrãri, amenajãri, consolidãri şi construcţii care, prin natura lor, ar afecta siguranta construcţiilor şi instalaţiilor aferente canalelor navigabile, calitatea apei din aceste canale sau ar putea impiedica vizibilitatea şi deteriora semnalele de navigaţie.
ART. 10
Prevederile art. 8 şi 9 se aplica şi în cazul în care zona de protecţie a canalelor navigabile se interfereaza cu alte zone de protecţie instituite conform reglementãrilor în vigoare.
ART. 11
Pentru trecerea navelor prin canalele navigabile, pentru punerea la dispoziţie a infrastructurii şi pentru asigurarea facilitãţilor portuare administratorul prevãzut la art. 13 percepe tarife stabilite în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare.
ART. 12
Utilizarea apei tranzitate pentru navigaţia prin canale navigabile, inclusiv pentru ecluzari, este scutitã de plata oricãror tarife, conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 13
Canalele navigabile se atribuie direct, prin contract de concesiune, Companiei Naţionale "Administraţia Canalelor Navigabile" - S.A. Constanta, în vederea administrãrii şi exploatãrii, în condiţiile legii.
ART. 14
(1) Regulile de navigaţie pe canalele navigabile se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, în conformitate cu reglementãrile interne şi cu acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte.
(2) Ministerul Transporturilor va emite regulile de navigaţie prevãzute la alin. (1), în termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentei ordonanţe în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 15
(1) Prezenta ordonanta intra în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abroga <>Legea nr. 1/1984 cu privire la regimul de navigaţie pe Canalul Dunare-Marea Neagra, publicatã în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 27 din 27 martie 1984, <>Decretul nr. 384/1984 privind aprobarea Regulilor de navigaţie pe Canalul Dunare-Marea Neagra, publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 82 din 29 octombrie 1984, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Anca Boagiu

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016