Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 77 din 25 august 1998  pentru aderarea Romaniei la Protocolul de amendare a articolelor 1a), 14(1) si 14(3)b) ale Acordului european din 30 septembrie 1957 referitor la transportul rutier international de marfuri periculoase (ADR), incheiat la Geneva la 28 octombrie 1993    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 77 din 25 august 1998 pentru aderarea Romaniei la Protocolul de amendare a articolelor 1a), 14(1) si 14(3)b) ale Acordului european din 30 septembrie 1957 referitor la transportul rutier international de marfuri periculoase (ADR), incheiat la Geneva la 28 octombrie 1993

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 27 august 1998
În temeiul art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi al <>art. 1 pct. 12 lit. i) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ARTICOL UNIC
România adera la Protocolul de amendare a articolelor 1a), 14(1) şi 14(3)b) ale Acordului european din 30 septembrie 1957 referitor la transportul rutier internaţional de mãrfuri periculoase (ADR), încheiat la Geneva la 28 octombrie 1993.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu

Ministrul industriei
şi comerţului,
Radu Berceanu

Ministrul afacerilor externe,
Andrei Plesu


PROTOCOL*)
de amendare a articolelor 1a), 14(1) şi 14(3)b) ale Acordului european din 30 septembrie 1957 referitor la transportul rutier internaţional de mãrfuri periculoase (ADR)

Pãrţile la prezentul protocol,
examinând prevederile Acordului european referitor la transportul rutier internaţional de mãrfuri periculoase (ADR), încheiat la Geneva la 30 septembrie 1957, denumit în continuare acordul, în ceea ce priveşte definirea termenului vehicul la art. 1a) şi procedura de amendare a anexelor acestui acord şi, mai ales, prevederile art. 14(1) al acordului;
remarcand, în ceea ce priveşte procedura de amendare a anexelor, ca pãrţile contractante la acord au uneori dificultãţi la punerea în practica, în termenul prevãzut la art. 14(3) al acordului, a mãsurilor interne de aplicare cerute pentru intrarea în vigoare a amendamentelor;
remarcand, pe de alta parte, punctele de vedere exprimate de Grupul de lucru pentru transportul mãrfurilor periculoase al Comitetului Transporturilor Interioare al Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite şi propunerile guvernelor Austriei şi Frantei pentru amendarea acestui acord,

convin urmãtoarele:

ART. 1
Modificarea articolului 1a) al acordului
Articolul 1a) al acordului se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) prin vehicul se înţelege orice vehicul cu motor, altul decât cel aparţinând forţelor armate ale unei pãrţi contractante sau care se afla în responsabilitatea acestora, care este destinat circulaţiei rutiere, complet sau incomplet, prevãzut cu cel puţin 4 roti şi a carei viteza maxima din construcţie este mai mare de 25 km/h, precum şi remorcile sale - cu excepţia vehiculelor care se deplaseaza pe calea feratã, tractoarelor agricole sau forestiere şi a tuturor mecanismelor mobile."
ART. 2
Modificarea articolului 14(1) al acordului
Articolul 14 paragraful (1) al acordului se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Independent de procedura de revizuire prevãzutã la art. 13, orice parte contractantã va putea propune unul sau mai multe amendamente la anexele prezentului acord. În acest scop, aceasta va transmite textul secretarului general al Organizaţiei Naţiunilor Unite. Pentru a asigura concordanta acestor anexe cu alte acorduri internaţionale referitoare la transportul mãrfurilor periculoase, secretarul general va putea, de asemenea, sa propunã amendamente la anexele prezentului acord. El va putea propune, între altele, amendamente la anexele prezentului acord, adoptate de cãtre Grupul de lucru pentru transportul mãrfurilor periculoase al Comitetului Transporturilor Interioare al Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite, la solicitarea acestui grup."
ART. 3
Modificarea articolului 14(3) b) al acordului
Articolul 14 paragraful (3) b) al acordului se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) Partea contractantã sau, dupã caz, secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite, care a transmis proiectul de amendament în conformitate cu paragraful (1) al prezentului articol, va putea specifica în cadrul propunerii un termen cu o durata mai mare de 3 luni pentru intrarea în vigoare a amendamentului, în cazul în care acesta este acceptat."
ART. 4
Semnarea, ratificarea, acceptarea, aprobarea sau aderarea
1. Pãrţile contractante la acord pot deveni pãrţi contractante la prezentul protocol:
a) prin semnare;
b) prin depunerea unui instrument de ratificare, acceptare sau aprobare, dupã semnarea sub rezerva ratificãrii, acceptãrii sau aprobãrii;
c) prin depunerea unui instrument de aderare.
2. Prezentul protocol este deschis spre semnare la Biroul secretarului executiv al Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite, la Geneva, de la 28 octombrie 1993 pana la 31 ianuarie 1994.
ART. 5
Depozitarul
Instrumentele de ratificare, acceptare, aprobare sau de aderare vor fi depuse la secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite.
ART. 6
Intrarea în vigoare
Prezentul protocol va intra în vigoare la o luna dupã data la care toate pãrţile contractante la acord îl vor fi semnat fãrã rezerva ratificãrii, acceptãrii sau aprobãrii sau vor fi depus instrumentele lor de ratificare, acceptare, aprobare sau de aderare, dupã caz.
ART. 7
Orice stat care devine parte la acord dupã ce a satisfãcut condiţiile de intrare în vigoare a prezentului protocol, conform art. 6, va fi considerat parte contractantã la acordul modificat prin protocol.
ART. 8
Originalul prezentului protocol, ale cãrui texte în limbile engleza şi franceza sunt în mod egal autentice, va fi depus la secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite.

-----------
*) Traducere.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016