Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 76 din 24 august 2000  pentru acceptarea Rezolutiei A.747(18) referitoare la aplicarea masurarii tonajului tancurilor de balast separat la navele petroliere, adoptata la 4 noiembrie 1993 de Adunarea Organizatiei Maritime Internationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 76 din 24 august 2000 pentru acceptarea Rezolutiei A.747(18) referitoare la aplicarea masurarii tonajului tancurilor de balast separat la navele petroliere, adoptata la 4 noiembrie 1993 de Adunarea Organizatiei Maritime Internationale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 412 din 30 august 2000
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 lit. A pct. 6 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
România accepta aplicarea prevederilor Rezoluţiei A.747(18) referitoare la aplicarea masurarii tonajului tancurilor de balast separat la navele petroliere, adoptatã la 4 noiembrie 1993 de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanta.
ART. 2
Prevederile cuprinse în Rezoluţia A.747(18) referitoare la aplicarea masurarii tonajului tancurilor de balast separat se aplica în toate porturile maritime şi fluviomaritime româneşti, la toate navele petroliere, indiferent de pavilionul pe care îl arboreaza, care se supun prevederilor Convenţiei MARPOL 73/78 şi ale Convenţiei internaţionale asupra masurarii tonajului navelor, 1969, încheiatã la Londra la 23 iunie 1969.
ART. 3
În Certificatul internaţional de tonaj (1969), la rubrica "Observaţii" se înscrie, pentru toate navele petroliere sub pavilion roman care au tancuri de balast separat, urmãtoarea menţiune:
"Tancurile de balast separat corespund prevederilor regulii 13 din anexa nr. I la Convenţia internationala pentru prevenirea poluarii de cãtre nave, astfel cum a fost modificatã prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, iar tonajul total al tancurilor care sunt destinate exclusiv transportului de balast separat este de ........ .
Tonajul brut redus care trebuie utilizat pentru calculul tarifelor bazate pe tonaj este de ........ ."
ART. 4
(1) Pentru prestaţiile efectuate navelor petroliere cu tancuri de balast separat de cãtre autoritãţile portuare şi de societãţile de pilotaj, ale cãror tarife au ca baza de calcul tonajul brut al navei, contravaloarea prestaţiei se stabileşte luându-se în calcul valoarea tonajului brut redus, astfel cum acesta este indicat la rubrica "Observaţii" din Certificatul internaţional de tonaj (1969) al navei.
(2) În cazul în care nu se menţioneazã valoarea tonajului brut redus, tarifele utilizate de autoritãţile portuare şi de societãţile de pilotaj sunt mai mici cu cel puţin 17% din valoarea tarifelor aplicate navelor petroliere fãrã tancuri de balast separat având acelaşi tonaj brut.
(3) În cazul în care autoritãţile portuare şi societãţile de pilotaj folosesc pentru determinarea tarifelor aplicate navelor petroliere alte metode de calcul, diferite de cele prevãzute la alin. (1) şi (2), nivelul tarifelor aplicate navelor petroliere cu tancuri de balast separat va fi cel puţin la fel de favorabil ca şi cel rezultat din aplicarea metodelor de calcul prevãzute la alin. (1) sau (2), dupã caz.
(4) Pentru navele petroliere cu tancuri de balast separat, oricare ar fi ele, autoritãţile portuare şi societãţile de pilotaj pot aplica numai una dintre cele trei metode descrise la alin. (1), (2) şi (3).
ART. 5
Autoritãţile portuare şi societãţile de pilotaj raporteazã anual Ministerului Transporturilor situaţia operarilor cu nave petroliere cu tancuri de balast separat.
ART. 6
Prezenta ordonanta intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul transporturilor,
Aleodor Francu,
secretar de stat

p. Ministru de stat,
ministrul afacerilor externe,
Stelian Oancea,
secretar de stat

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes


REZOLUŢIA A. 747(18)*)
- adoptatã la 4 noiembrie 1993 -

Aplicarea masurarii tonajului tancurilor de balast separat la navele petroliere

------------
*) Traducere.

Adunarea,
invocand art. 15(j) din Convenţia Organizaţiei Maritime Internaţionale în legatura cu funcţiile Adunãrii privind reglementãrile şi liniile directoare referitoare la siguranta maritima, prevenirea şi controlul poluarii de cãtre nave,
invocand, de asemenea, Rezoluţia 9 a Conferintei internaţionale a poluarii marine, 1973, referitoare la mãsurarea tonajului tancurilor de balast separat al navelor petroliere,
invocand în plus Rezoluţia A.722(17) prin care guvernele sunt invitate sa aplice recomandarea referitoare la mãsurarea tonajului spaţiilor de balast la navele cu tancuri de balast separat, stabilitã în anexa la aceasta rezoluţie,
intelegand nevoia urgenta pentru stabilirea principiilor privind tratamentul corespunzãtor al tonajului rezultat al tancurilor de balast separat al navelor petroliere care deţin Certificat internaţional de tonaj (1969),
intelegand, de asemenea, nevoia urgenta pentru aplicarea unificata a masurarii tonajului pentru spaţiile de balast separat la navele petroliere,
intelegand în plus necesitatea privind promovarea folosirii navelor petroliere care îndeplinesc cerinţele regulii 13F din anexa nr. I la MARPOL 73/78, astfel cum a fost amendata, ca nave petroliere cu tancuri de balast separat,
observând obiectul limitat al Rezoluţiei A.722(17) şi considerându-l corespunzãtor în cazul în care autoritãţile de pilotaj sunt incluse în obiectul rezoluţiei, chiar dacã este folositã alta baza pentru stabilirea tarifelor de pilotaj,
considerând recomandãrile fãcute de Comitetul securitãţii maritime la a 62-a sesiune şi de Comitetul de protecţie a mediului marin la a 34-a sesiune,

1. Adopta recomandarea cu privire la mãsurarea tonajului tancurilor de balast separat la navele petroliere, precizatã în anexa la prezenta rezoluţie.
2. Invita guvernele sa recomande autoritãţilor portuare sa aplice aceasta recomandare atunci când stabilesc tarifele bazate pe tonajul brut redus pentru toate navele petroliere cu tancuri de balast separat, în conformitate cu regula 13 din anexa nr. I la MARPOL 73/78.
3. Invita, de asemenea, guvernele sa recomande autoritãţilor de pilotaj sa ia mãsuri în conformitate cu aceasta recomandare.
4. Cere secretarului general sa invite toate guvernele interesate sa furnizeze informaţii cu privire la experienta câştigatã din implementarea acestei rezoluţii.
5. Revoca Rezoluţia A.722(17).


ANEXA 1
-------
la Rezoluţia A.747(18)
----------------------


RECOMANDARE
cu privire la mãsurarea tonajului tancurilor de balast separat la navele petroliere

Pentru a favoriza introducerea unei baze uniforme privind aplicarea masurarii tonajului tancurilor de balast separat se recomanda administraţiilor sa accepte urmãtoarele principii:
1. Nava este certificatã ca petrolier cu tancuri de balast separat, astfel cum se menţioneazã în paragraful 5 al suplimentului la certificatul internaţional de prevenire a poluarii cu hidrocarburi, amplasarea acestor tancuri fiind indicatã în paragraful 5.2 al acestui supliment.
2. Tancurile de balast separat sunt acele tancuri utilizate exclusiv pentru transportul balastului separat, astfel cum este definit în regula 1(17) a anexei nr. I la MARPOL 73/78. Tancurile de balast separat trebuie sa aibã un circuit separat de pompare şi tubulaturi amenajate astfel încât sa fie admisã numai apa de mare, iar balastul sa fie evacuat numai în mare. Nu trebuie sa existe nici o racordare între tancurile de balast separat şi circuitul de apa dulce. Nici un tanc de balast separat nu trebuie sa fie utilizat pentru transportul mãrfurilor sau pentru depozitarea proviziilor şi materialelor de la bord.
3. În Certificatul internaţional de tonaj (1969), la rubrica "Observaţii" se va face urmãtoarea menţiune privind tonajul tancurilor de balast separat al navelor petroliere:
"Tancurile de balast separat corespund prevederilor regulii 13 din anexa nr. I la Convenţia internationala pentru prevenirea poluarii de cãtre nave, astfel cum a fost modificatã prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, iar tonajul total al tancurilor care sunt destinate exclusiv transportului de balast separat este de ......... .
Tonajul brut redus care trebuie utilizat pentru calculul tarifelor bazate pe tonaj este de ............. ."
4. Tonajul total al tancurilor de balast separat, menţionat mai sus, trebuie sa fie calculat cu ajutorul urmãtoarei formule:

K1 x Vb,

în care:
K1 = 0,2 + 0,02 x log10 V (K1 poate fi obţinut, de asemenea, cu ajutorul tabelului prevãzut în anexa nr. II la Convenţia internationala asupra masurarii tonajului navelor, 1969);
V = volumul total al tuturor spaţiilor închise ale navei, exprimat în metri cubi, conform definitiei date de regula 3 din Convenţia internationala asupra masurarii tonajului navelor, 1969;
Vb = volumul total al tancurilor de balast separat, calculat în metri cubi, conform regulii 6 din Convenţia internationala asupra masurarii tonajului navelor, 1969.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016