Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 76 din 19 august 2004  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 76 din 19 august 2004 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 791 din 27 august 2004

În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, şi al <>art. 1 pct. V.1 din Legea nr. 291/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

ART. I
<>Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionalã a adulţilor, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 711 din 30 septembrie 2002, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (3) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Formarea profesionalã a adulţilor se organizeazã prin programe de iniţiere, calificare, recalificare, perfecţionare, specializare, definite astfel:
a) iniţierea reprezintã dobândirea uneia sau mai multor competenţe specifice unei calificãri conform standardului ocupaţional sau de pregãtire profesionalã;
b) calificarea, respectiv recalificarea, reprezintã pregãtirea profesionalã care conduce la dobândirea unui ansamblu de competenţe profesionale care permit unei persoane sã desfãşoare activitãţi specifice uneia sau mai multor ocupaţii;
c) perfecţionarea, respectiv specializarea, reprezintã pregãtirea profesionalã care conduce la dezvoltarea sau completarea cunoştinţelor, deprinderilor sau competenţelor profesionale ale unei persoane care deţine deja o calificare, respectiv dezvoltarea competenţelor în cadrul aceleiaşi calificãri, dobândirea de competenţe noi în aceeaşi arie ocupaţionalã sau într-o arie ocupaţionalã nouã, dobândirea de competenţe fundamentale/cheie sau competenţe tehnice noi, specifice mai multor ocupaţii."
2. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Programele de formare profesionalã asigurã dobândirea unor competenţe profesionale în conformitate cu standardele ocupaţionale, respectiv standardele de pregãtire profesionalã, recunoscute la nivel naţional.
(2) Standardul ocupaţional, respectiv standardul de pregãtire profesionalã, este documentul care precizeazã competenţele profesionale necesare practicãrii unei ocupaţii, respectiv specifice unei calificãri."
3. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Furnizorii de formare profesionalã care solicitã organizarea de programe de formare profesionalã în ocupaţii pentru care nu existã standarde ocupaţionale, respectiv standarde de pregãtire profesionalã, pot elabora proiecte de standarde ocupaţionale care se supun spre aprobare Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor.
(2) În cazul neaprobãrii proiectului de standard ocupaţional de cãtre Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor în termen de 9 luni de la autorizare, furnizorul de formare profesionalã poate organiza un nou program de formare profesionalã pentru ocupaţia respectivã numai dupã aprobarea standardului ocupaţional."
4. Alineatul (4) al articolului 14 se abrogã.
5. Alineatul (1) al articolului 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art 20. - (1) Comisiile de autorizare sunt constituite din 5 membri, dupã cum urmeazã:
a) directorul direcţiei pentru dialog, familie şi solidaritate socialã a fiecãrui judeţ, respectiv a municipiului Bucureşti, care are calitatea de preşedinte;
b) un reprezentant al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
c) un reprezentant al agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
d) un reprezentant al asociaţiilor patronale reprezentative la nivel judeţean, propus prin consens;
e) un reprezentant al organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel judeţean, propus prin consens."
6. Alineatul (2) al articolului 20 se abrogã.
7. Dupã alineatul (2) al articolului 20 se introduc cinci noi alineate, alineatele (2^1)-(2^5), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Pentru fiecare dintre membrii comisiei de autorizare menţionaţi la alin. (1) instituţiile publice, asociaţiile patronale şi organizaţiile sindicale menţionate la alin. (1) pot nominaliza câte un supleant.
(2^2) Mandatul membrilor comisiilor de autorizare este de 4 ani, mandat ce poate fi reînnoit pentru noi intervale de câte 4 ani.
(2^3) În timpul mandatului lor membrii comisiilor de autorizare pot fi revocaţi de cei care i-au numit, în urmãtoarele situaţii:
a) au sãvârşit fapte penale pentru care au suferit condamnãri definitive sau orice alte fapte de naturã sã afecteze autoritatea comisiei de autorizare;
b) se aflã într-o situaţie de conflict de interese;
c) şi-au pierdut calitatea în temeiul cãreia au fost propuşi de cãtre aceste autoritãţi.
(2^4) Existenţa uneia dintre situaţiile care determinã revocarea membrilor comisiei de autorizare se constatã în baza sesizãrii acesteia de cãtre cei ce i-au numit.
(2^5) În cazul vacantãrii locurilor în comisiile de autorizare, ca urmare a demisiei, revocãrii sau decesului, instituţia publicã, asociaţia patronalã sau organizaţia sindicalã care i-a propus numeşte alte persoane pentru durata rãmasã a mandatului."
8. Alineatul (3) al articolului 20 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În exercitarea atribuţiilor ce le revin, comisiile de autorizare folosesc specialişti pe domenii ocupaţionale."
9. Alineatul (4) al articolului 20 se abrogã.
10. Dupã articolul 20 se introduce un nou articol, articolul 20^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 20^1. - (1) Pentru activitatea desfãşuratã, membrii comisiilor de autorizare sau, dupã caz, supleanţii acestora, care participã la şedinţele comisiei, sunt plãtiţi de cãtre direcţiile de dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe baza unor tarife stabilite de cãtre Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, cu avizul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
(2) Specialiştii folosiţi de comisiile de autorizare sunt plãtiţi de cãtre direcţiile de dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe baza unor tarife stabilite de cãtre Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, cu avizul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, în care se pot include şi cheltuielile de deplasare, la nivelul prevãzut de reglementãrile în vigoare pentru salariaţii instituţiilor publice şi regiilor autonome cu specific deosebit, pe perioada delegãrii şi detaşãrii în altã localitate, precum şi în cazul deplasãrii în cadrul localitãţii în interesul serviciului.
(3) Plata specialiştilor pe domenii ocupaţionale, folosiţi de cãtre Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, se efectueazã de cãtre acesta, în conformitate cu anexa nr. 11 la <>Legea nr. 40/1991 , republicatã, modificatã potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 114/1999 ."
11. La articolul 25 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor foloseşte specialişti pe domenii ocupaţionale."
12. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 26 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - (1) În vederea autorizãrii, furnizorii de formare profesionalã plãtesc taxe de autorizare, care se constituie venituri la bugetul de stat, conform legii.
(2) Nivelul taxei de autorizare este de douã salarii de bazã minime brute pe ţarã, garantate în platã."
13. Alineatele (3) şi (4) ale articolului 26 se abrogã.
14. Articolul 32 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - (1) Evaluarea şi certificarea competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale se fac în centre de evaluare a competenţelor profesionale.
(2) Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor autorizeazã şi monitorizeazã centrele de evaluare a competenţelor profesionale şi certificã evaluatori de competenţe profesionale, verificatori interni şi verificatori externi.
(3) În exercitarea atribuţiilor menţionate la alin. (2), Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor utilizeazã verificatori interni şi externi pentru evaluarea evaluatorilor de competenţe profesionale şi, respectiv, verificarea centrelor de evaluare a competenţelor profesionale în vederea autorizãrii.
(4) Procedura de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale este reglementatã prin ordin comun al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei şi al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
(5) Plata verificatorilor externi folosiţi de cãtre Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin se face în condiţiile prevãzute la art. 20^1 alin. (3)."
15. În cuprinsul ordonanţei, denumirea "Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale" se înlocuieşte cu denumirea "Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei", iar denumirea "direcţiile generale de muncã şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti", se înlocuieşte cu denumirea "direcţiile de dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti."
ART. II
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, termen în care Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei şi Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, împreunã cu Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, vor elabora şi vor promova reglementãrile necesare modificãrii, în mod corespunzãtor, a actelor normative emise în aplicarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionalã a adulţilor, republicatã.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:


────────────────

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Dan Mircea Popescu

Ministru de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã

Ministrul delegat
pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 19 august 2004.
Nr. 76.

_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016