Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 71 din 28 august 2003  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 71 din 28 august 2003 pentru modificarea si completarea Legii nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 621 din 30 august 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 1 pct. II.8 din Legea nr. 279/2003 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. I
<>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 712 din 8 noiembrie 2001, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Prezenta lege stabileşte cadrul legal unitar pentru elaborarea reglementãrilor tehnice, evaluarea conformitatii şi supravegherea pieţei pentru produsele introduse pe piata şi/sau puse în funcţiune în România, din domeniile reglementate, prevãzute în anexa nr. 1."
2. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Produsele din domeniile reglementate se introduc pe piata şi/sau se pun în funcţiune numai dacã satisfac cerinţele esenţiale, dacã conformitatea lor a fost evaluatã conform procedurii de evaluare aplicabile şi dacã poarta marcajul de conformitate potrivit prevederilor prezentei legi şi ale reglementãrilor tehnice aplicabile, în vigoare."
3. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Se excepteazã de la prevederile prezentei legi grupele de produse din categoria tehnicii militare, armamentului şi echipamentelor speciale care implica apãrarea şi siguranta nationala, cãrora, din motive întemeiate, nu le sunt aplicabile principiile stabilite prin prezenta lege."
4. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) În sensul prezentei legi, termenii de specialitate se definesc dupã cum urmeazã:
a) acreditare - procedura prin care organismul naţional de acreditare, recunoscut conform legii, atesta ca un organism sau un laborator este competent sa efectueze sarcini specifice;
b) autoritate competenta - organ al administraţiei publice centrale responsabil cu reglementarea unui domeniu;
c) cerinta esenţialã - cerinta care are în vedere protecţia sãnãtãţii, securitatea utilizatorilor, protecţia animalelor domestice, a proprietãţii şi a mediului, asa cum este prevãzutã în actele normative în vigoare;
d) certificare a conformitatii - acţiune a unui organism care este independent fata de clienţii lui şi alte pãrţi interesate şi care dovedeşte existenta încrederii adecvate ca un produs, identificat corespunzãtor, este conform cu un anumit standard sau cu un alt document normativ;
e) certificat de conformitate - document emis pe baza regulilor unui sistem de certificare şi care indica existenta încrederii adecvate ca un produs, identificat corespunzãtor, este conform cu un anumit standard sau cu un alt document normativ;
f) certificat de recunoaştere - document emis de o autoritate competenta, prin care se atesta ca un laborator sau un organism de certificare ori de inspecţie este capabil şi competent tehnic sa realizeze sarcini specifice în legatura cu o anumitã procedura de evaluare a conformitatii şi demonstreaza independenta, imparţialitatea şi integritatea conform prevederilor unei reglementãri tehnice;
g) declaraţia de conformitate EC - parte a procedurii de evaluare a conformitatii, prin care un producãtor sau un reprezentant autorizat al acestuia da o asigurare scrisã ca un produs satisface cerinţele esenţiale din reglementãrile tehnice aplicabile sau este în conformitate cu tipul pentru care s-a emis un certificat de examinare de tip şi satisface cerinţele esenţiale din reglementãrile tehnice aplicabile;
h) document normativ - document care prevede reguli, linii directoare ori caracteristici pentru activitãţi sau pentru rezultatele acestora; termenul este generic şi include standarde, specificaţii tehnice, coduri de buna practica şi reglementãri;
i) domeniu reglementat - ansamblul activitãţilor economice şi produselor asociate acestora, pentru care se emit reglementãri tehnice specifice privind condiţiile de introducere pe piata şi/sau de punere în funcţiune;
j) desemnare - procedura prin care o autoritate competenta aproba prin ordin al conducatorului sau un laborator, un organism de certificare sau de inspecţie recunoscut, pentru a realiza sarcini specifice în legatura cu o procedura de evaluare a conformitatii, prevãzutã de o reglementare tehnica;
k) evaluare a conformitatii - activitate al carei obiect este determinarea faptului ca un produs satisface cerinţele esenţiale din reglementãrile tehnice aplicabile sau ca un produs este în confomitate cu tipul pentru care s-a emis un certificat de examinare de tip şi satisface cerinţele esenţiale din reglementãrile tehnice aplicabile produsului;
l) inspecţie - examinare a proiectului unui produs, a unui produs, a unui serviciu, a unui proces sau a unei instalaţii şi determinarea conformitatii lor cu condiţiile specifice sau, pe baza unei aprecieri profesionale, cu condiţiile generale;
m) importator - orice persoana fizica sau juridicã, stabilitã în România sau într-un stat membru al Uniunii Europene, care introduce pe piata româneascã sau pe piata Comunitãţilor Europene un produs provenit dintr-o alta ţara;
n) introducere pe piata a unui produs - acţiunea de a face disponibil, pentru prima data, contra cost sau gratuit, un produs din domeniul reglementat, în vederea distribuirii şi/sau utilizãrii;
o) încercare - operaţiune tehnica ce consta în determinarea uneia sau mai multor caracteristici ale unui produs, în concordanta cu o procedura specificatã;
p) marcaj de conformitate - simbol care se aplica de producãtor sau de reprezentantul autorizat al acestuia, înainte de introducerea pe piata şi/sau de punerea în funcţiune, pe un produs, pe o placa de marcaj ataşatã, pe ambalajul şi/sau pe documentele insotitoare şi care are semnificatia conformitatii produsului cu toate cerinţele esenţiale, prevãzute în reglementãrile tehnice aplicabile;
CS - marcaj naţional de conformitate, denumit în continuare marcaj CS, prevãzut în anexa nr. 2;
CE - marcaj european de conformitate, denumit în continuare marcaj CE, prevãzut în anexa nr. 3;
q) notificare - procedura prin care o autoritate competenta informeazã Comisia Europeanã şi statele membre ale Uniunii Europene cu privire la laboratorul sau organismul de certificare ori de inspecţie, aflat sub jurisdicţia romana, desemnat pentru a îndeplini sarcini specifice în legatura cu evaluarea conformitatii şi pentru care Comisia Europeanã a alocat anterior un numãr, conform prevederilor reglementãrii tehnice specifice;
r) organism de certificare - organism independent fata de clientul lui şi alte pãrţi interesate, care aplica regulile unui sistem de certificare în scopul evaluãrii, certificãrii şi supravegherii conformitatii;
s) organism de inspecţie - organism independent fata de clientul lui şi alte pãrţi interesate, care efectueazã inspecţia;
t) organism notificat - laborator de încercãri, organism de certificare sau de inspecţie, persoana juridicã cu sediul în România sau într-un stat membru al Uniunii Europene, care a fost desemnat şi notificat de cãtre o autoritate competenta ori, respectiv, de cãtre un stat membru, pentru a realiza evaluarea conformitatii într-un domeniu reglementat şi care este cuprins în lista organismelor notificate, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene;
u) organism recunoscut - laborator de încercãri, organism de certificare sau de inspecţie, persoana juridicã cu sediul în România, care este capabil şi competent tehnic sa realizeze sarcini specifice în legatura cu o anumitã procedura de evaluare a conformitatii şi care demonstreaza independenta, impartialitate şi integritate, conform prevederilor unei reglementãri tehnice şi pentru care s-a emis un certificat de recunoaştere;
v) producãtor - persoana fizica sau juridicã responsabilã pentru proiectarea şi realizarea unui produs, în scopul introducerii pe piata şi/sau punerii în funcţiune, în România sau într-un stat membru al Uniunii Europene, în numele sau; responsabilitãţile producãtorului se aplica oricãrei persoane fizice sau juridice care asambleaza, ambaleaza sau eticheteaza produse în vederea introducerii pe piata şi/sau punerii în funcţiune, sub nume propriu;
w) Protocol la Acordul european privind evaluarea conformitatii şi acceptarea produselor industriale, denumit în continuare PECA - protocol încheiat între Uniunea Europeanã şi statele sale membre, pe de o parte, şi România, pe de alta parte, pentru anumite domenii reglementate, privind recunoaşterea mutuala a rezultatelor evaluãrii conformitatii şi acceptarea produselor industriale;
x) punere în funcţiune - acţiune a utilizatorului final, ce are loc în momentul primei utilizãri a unui produs, în România sau într-un stat membru al Uniunii Europene;
y) recunoaştere - acţiune în responsabilitatea autoritãţii competente, prin care se stabileşte dacã un laborator sau un organism de certificare ori de inspecţie este capabil şi competent tehnic sa realizeze sarcini specifice în legatura cu o anumitã procedura de evaluare a conformitatii şi demonstreaza independenta, impartialitate şi integritate, conform prevederilor unei reglementãri tehnice, în vederea desemnãrii şi, dupã caz, a notificãrii;
z) reprezentant autorizat al producãtorului - persoana fizica sau juridicã stabilitã în România sau într-un stat membru al Uniunii Europene, imputernicita de producãtor sa acţioneze în numele acestuia;
z^1) standard european armonizat - standard european, elaborat în baza unui mandat al Comisiei Europene şi adoptat de cãtre o organizaţie europeanã de standardizare, care conferã prezumţia de conformitate cu cerinţele esenţiale dintr-o reglementare tehnica, acoperitã de un astfel de standard; lista standardelor europene armonizate se publica în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene;
z^2) supravegherea pieţei - ansamblul mãsurilor, resurselor şi structurilor instituţionale adecvate, prin care autoritãţile competente asigura şi garanteazã, în mod impartial, ca produsele introduse pe piata şi/sau puse în funcţiune îndeplinesc prevederile reglementãrilor tehnice aplicabile, indiferent de originea lor, cu respectarea principiului liberei concurente.
(2) Termenii standard, specificaţie tehnica şi reglementare tehnica se definesc conform prevederilor reglementãrilor în vigoare privind mãsurile pentru organizarea şi realizarea schimbului de informaţii în domeniul standardelor şi reglementãrilor tehnice, precum şi regulilor referitoare la serviciile societãţii informationale între România şi statele membre ale Uniunii Europene, precum şi Comisia Europeanã."
5. Alineatul (1) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) În scopul asigurãrii securitãţii vieţii şi sãnãtãţii populaţiei, precum şi al protejãrii mediului, animalelor domestice şi proprietãţii, autoritãţile competente elaboreazã reglementãri tehnice, cu respectarea principiilor internaţionale şi comunitare privind libera circulaţie a mãrfurilor în comerţul intern şi internaţional."
6. Litera b) a articolului 6 va avea urmãtorul cuprins, iar litera c) se abroga:
"b) grupele de produse care fac obiectul prevederilor reglementãrii tehnice, precum şi grupele de produse exceptate de la aceste prevederi, dacã este cazul;"
7. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Se admit introducerea pe piata şi/sau punerea în funcţiune a produselor din domeniile reglementate, cu marcaj CE, aplicat cu respectarea prevederilor prezentei legi şi ale reglementãrilor tehnice aplicabile.
(2) Producãtorul sau reprezentantul autorizat al acestuia, înainte de introducerea pe piata şi/sau punerea în funcţiune a produselor din domeniile reglementate, are obligaţia sa asigure:
a) proiectarea şi realizarea produselor, respectând cerinţele esenţiale;
b) întocmirea şi deţinerea dosarului tehnic, în forma, scopul şi pe perioada prevãzute de reglementãrile tehnice, dupã caz;
c) aplicarea procedurilor pentru evaluarea conformitatii produselor cu cerinţele esenţiale, prevãzute de reglementãrile tehnice;
d) întocmirea declaraţiei de conformitate EC, deţinerea rapoartelor de încercare, a certificatelor sau a altor documente ce atesta conformitatea, dupã caz;
e) aplicarea marcajului CE, dupã caz."
8. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - În cazul în care nici producãtorul, nici reprezentantul autorizat al acestuia nu este stabilit în România sau într-un stat membru al Uniunii Europene, responsabilitatea privind deţinerea documentelor ce atesta conformitatea şi prezentarea acestor documente, la cerere, autoritãţilor responsabile cu supravegherea pieţei revine importatorului."
9. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - Conformitatea produselor cu cerinţele esenţiale este atestata prin declaraţia de conformitate EC întocmitã de producãtor sau de reprezentantul autorizat al acestuia, rapoartele de încercare, certificatele ori alte documente care atesta conformitatea, emise de laboratoare, respectiv de organisme de certificare sau de inspecţie, alese de producãtor, conform procedurilor de evaluare, şi prin marcajul CE, potrivit reglementãrilor tehnice aplicabile."
10. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate cu cerinţele esenţiale prevãzute în reglementãrile tehnice se face de cãtre organisme desemnate sau, dupã caz, notificate, conform prevederilor prezentei legi şi ale reglementãrilor tehnice aplicabile."
11. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Cerinţele minime ce trebuie îndeplinite de laboratoarele de încercãri şi organismele de certificare sau de inspecţie, pentru a fi recunoscute în vederea desemnãrii şi, dupã caz, a notificãrii, sunt:
a) disponibilitate de personal şi echipamente;
b) independenta şi impartialitate în relaţiile directe şi indirecte;
c) personal competent tehnic pentru evaluarea conformitatii;
d) asigurarea confidenţialitãţii, pãstrarea secretului profesional şi integritatea;
e) deţinerea unei asigurãri de rãspundere civilã, pentru cazul în care rãspunderea nu revine statului prin lege."
12. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - Organismele desemnate şi, dupã caz, notificate trebuie sa îndeplineascã permanent toate cerinţele iniţiale care au stat la baza deciziei privind desemnarea şi, respectiv, notificarea."
13. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Organismele recunoscute trebuie sa fie în prealabil acreditate."
14. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Pot fi desemnate şi, dupã caz, notificate de autoritãţile competente numai organisme recunoscute; recunoaşterea organismelor se atesta prin emiterea certificatului de recunoaştere.
(2) Certificatul de recunoaştere conţine minimum urmãtoarele informaţii:
a) denumirea autoritãţii competente care a decis recunoaşterea;
b) datele de identificare a organismului recunoscut;
c) datele de identificare a reglementãrii tehnice în baza cãreia este recunoscut laboratorul sau organismul;
d) sarcinile specifice, în legatura cu evaluarea conformitatii, pe care laboratorul sau organismul dovedeşte ca este capabil şi competent tehnic sa le realizeze;
e) data emiterii."
15. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - (1) Organismele se considera desemnate şi acţioneazã conform prevederilor reglementãrilor tehnice, de la data intrãrii în vigoare a ordinului conducatorului autoritãţii competente prin care se aproba organismele respective.
(2) Organismele se considera notificate şi acţioneazã conform prevederilor reglementãrilor tehnice, ulterior datei la care s-a realizat notificarea, conform procedurii Uniunii Europene."
16. Alineatul (2) al articolului 19 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Reglementarea tehnica prevede, pentru fiecare categorie de produse din domeniul reglementat, una sau mai multe proceduri pentru evaluarea conformitatii; procedura pentru evaluarea conformitatii este formatã din unul sau o combinatie adecvatã a urmãtoarelor module:
a) modulul A - controlul intern;
b) modulul B - examinarea de tip;
c) modulul C - conformitatea cu tipul;
d) modulul D - asigurarea calitãţii producţiei;
e) modulul E - asigurarea calitãţii produsului;
f) modulul F - verificarea produsului;
g) modulul G - verificarea unitãţii de produs;
h) modulul H - asigurarea totalã a calitãţii."
17. Dupã alineatul (2) al articolului 19 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) În situaţia în care, din motive întemeiate, procedurile prevãzute la alin. (2) nu pot fi aplicate unei categorii de produse dintr-un domeniu reglementat, evaluarea conformitatii acestora se realizeazã conform prevederilor reglementãrii tehnice aplicabile."
18. Articolul 20 se abroga.
19. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Marcajul CE se aplica conform reglementãrilor tehnice aplicabile produsului, în mod vizibil, uşor lizibil şi de nesters, direct de produs, pe instrucţiunile ce însoţesc produsul sau pe o placa de marcaj ataşatã produsului, astfel încât sa nu poatã fi detasata. În situaţia în care acest lucru nu este posibil sau în cazul în care nu exista cerinţe în acest sens, ţinând cont de natura produsului, marcajul CE se aplica pe ambalaj, dacã este cazul, şi pe documentele ce însoţesc produsul, dacã reglementarea tehnica prevede astfel de documente.
(2) În situaţia în care unui produs îi sunt aplicabile mai multe reglementãri tehnice care prevãd aplicarea marcajului de conformitate, marcajul de conformitate semnifica conformitatea produsului cu toate prevederile aplicabile din aceste reglementãri."
20. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - Marcajul CE este urmat, dacã este cazul, de numãrul de identificare al organismului notificat care a evaluat conformitatea, conform prevederilor reglementãrilor tehnice aplicabile produsului."
21. Titlul capitolului IV va avea urmãtorul cuprins:
"Desemnarea şi notificarea"
22. În cuprinsul capitolului IV se introduce un nou articol, articolul 23^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 23^1. - (1) Autoritãţile competente desemneazã dintre organismele recunoscute acele organisme care realizeazã sarcini specifice în legatura cu evaluarea conformitatii în domeniul reglementat, conform prevederilor prezentei legi şi ale reglementãrilor tehnice.
(2) Pentru fiecare domeniu reglementat autoritãţile competente stabilesc în mod clar în ordinele de aprobare a organismelor desemnate reglementarea tehnica în baza cãreia urmeazã sa activeze organismele ce fac obiectul desemnãrii, denumirea completa şi adresa sediului organismului şi sarcinile specifice în legatura cu evaluarea conformitatii, identificabile în reglementarea tehnica, pentru fiecare organism.
(3) Ordinele prevãzute la alin. (2) se actualizeazã ori de câte ori este necesar."
23. Articolul 24 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - (1) Autoritãţile competente notifica organisme desemnate conform prevederilor prezentei legi şi ale reglementãrilor tehnice, de la data intrãrii în vigoare a PECA pentru domeniul reglementat în care organismele respective au fost desemnate; în situaţia în care un astfel de protocol nu este încheiat, autoritãţile competente notifica organisme desemnate începând cu data de 1 ianuarie 2007.
(2) În situaţia în care o reglementare tehnica prevede cerinta de notificare a unor organisme, autoritãţile competente vor emite ordine distincte pentru desemnarea organismelor care se notifica, cu respectarea prevederilor art. 23^1.
(3) Autoritãţile competente solicita la Comisia Europeanã, anterior actului de notificare prevãzut la alin. (1), atribuirea numãrului de identificare prevãzut la art. 22, pentru fiecare organism ce se va notifica.
(4) De la termenele prevãzute la alin. (1) se accepta şi se recunosc certificatele de evaluare a conformitatii emise de orice organism notificat din Uniunea Europeanã."
24. Articolul 25 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) În situaţia în care organismul desemnat sau, dupã caz, cel notificat nu mai îndeplineşte una dintre cerinţele iniţiale care au stat la baza deciziei privind desemnarea sau, dupã caz, notificarea, autoritãţile competente retrag desemnarea şi, respectiv, notificarea.
(2) Retragerea desemnãrii sau, dupã caz, a notificãrii nu afecteazã valabilitatea rapoartelor de încercãri, a certificatelor sau a altor documente care atesta conformitatea, emise anterior acestei decizii, pana când se poate dovedi ca acestea trebuie retrase."
25. Articolul 26 se abroga.
26. Dupã articolul 29 se introduce un capitol nou, capitolul V^1, cu urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL V^1
Mãsuri tranzitorii
Art. 29^1. - (1) Se admit introducerea pe piata şi/sau punerea în funcţiune şi a produselor cu marcaj CS, aplicat conform prevederilor prezentei legi şi ale reglementãrilor tehnice aplicabile, numai pana la data intrãrii în vigoare a PECA pentru domeniile acoperite de reglementãri tehnice aplicabile produselor respective ori pana la data de 1 ianuarie 2007, în situaţia în care un astfel de protocol nu este încheiat.
(2) De la termenele prevãzute la alin. (1) se admit introducerea pe piata şi/sau punerea în funcţiune numai a produselor din domeniile reglementate, cu marcaj CE, conform prevederilor reglementãrilor tehnice aplicabile.
(3) De la data de 1 ianuarie 2007 se interzice distribuirea, contra cost sau gratuita, a produselor din domeniile reglementate, marcate cu marcaj CS; autoritãţile competente au obligaţia de a lua mãsurile necesare de retragere de pe piata a produselor cu marcaj CS.
Art. 29^2. - (1) Marcajul CS prevãzut la art. 29^1 alin. (1) se aplica de cãtre producãtor sau de cãtre reprezentantul sau autorizat persoana fizica ori juridicã stabilitã în România.
(2) Marcajul CS este urmat, dacã este cazul, de numãrul de identificare al organismului înregistrat în Registrul organismelor recunoscute, care a evaluat conformitatea, conform prevederilor prezentei legi şi ale reglementãrilor tehnice aplicabile produsului.
Art. 29^3. - Evaluarea conformitatii produselor prevãzute la art. 29^1 alin. (1) se realizeazã de cãtre laboratoare de încercãri, organisme de certificare sau de inspecţie, cuprinse în lista aprobatã a organismelor recunoscute, conform prevederilor prezentei legi şi ale reglementãrilor tehnice aplicabile.
Art. 29^4. - (1) Autoritãţile competente stabilesc în reglementãrile tehnice sarcinile specifice în legatura cu evaluarea conformitatii, pe care trebuie sa le realizeze organismele recunoscute cuprinse în lista prevãzutã la art. 29^3.
(2) În perioada de tranzitie prevãzutã la art. 29^1 alin. (1) autoritãţile competente aproba, prin ordin al conducatorului lor, lista organismelor recunoscute care realizeazã sarcinile specifice privind evaluarea conformitatii prevãzute la alin. (1).
(3) Pot fi cuprinse în lista organismelor recunoscute numai laboratoare de încercãri, organisme de certificare sau de inspecţie care respecta prevederile art. 14-17.
(4) Ordinul conducatorului autoritãţii competente care aproba lista organismelor recunoscute prevãzute la alin. (1) trebuie sa conţinã informaţiile prevãzute la art. 23^1 alin. (2) şi, dacã este cazul, numãrul de identificare al organismului, prevãzut la art. 29^2 alin. (2); ordinele se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se actualizeazã ori de câte ori este necesar.
(5) Anterior emiterii ordinului prevãzut la alin. (2), autoritãţile competente solicita, dacã este cazul, înscrierea organismelor recunoscute în Registrul organismelor recunoscute şi atribuirea numãrului de identificare prevãzut la art. 29^2 alin. (2), conform prevederilor reglementãrilor tehnice. Numãrul de identificare reprezintã numãrul de înregistrare al organismului recunoscut în Registrul organismelor recunoscute.
(6) Registrul organismelor recunoscute este gestionat de autoritatea care coordoneazã domeniul infrastructurii calitãţii şi evaluãrii conformitatii produselor.
(7) Organismele cuprinse în lista aprobatã a organismelor recunoscute acţioneazã conform prevederilor reglementãrilor tehnice, de la data intrãrii în vigoare a ordinului conducatorului autoritãţii competente prevãzut la alin. (4).
(8) În situaţia în care organismul cuprins în lista aprobatã a organismelor recunoscute nu mai îndeplineşte una dintre cerinţele iniţiale care au stat la baza deciziei privind includerea în lista, autoritãţile acţioneazã conform prevederilor art. 25.
Art. 29^5. - (1) Ordinele prevãzute la art. 29^4 alin. (2) se abroga pe data intrãrii în vigoare a PECA care include domeniul reglementat în care au fost aprobate organisme recunoscute sau pe data de 1 ianuarie 2007, în situaţia în care un astfel de protocol nu a fost încheiat.
(2) La termenele stabilite la alin. (1), organismele cuprinse în lista aprobatã a organismelor recunoscute pot fi desemnate şi, dupã caz, notificate de autoritatea competenta, conform prevederilor art. 23^1 şi, respectiv, ale art. 24.
Art. 29^6. - Înainte de introducerea pe piata şi/sau punerea în funcţiune a produselor cu marcaj CS, producãtorul sau reprezentantul autorizat al acestuia are obligaţia de a asigura realizarea cerinţelor prevãzute la art. 10 alin. (2) lit. a)-d) şi marcarea produselor, cu respectarea prevederilor art. 21.
Art. 29^7. - Pentru produsele cu marcaj CS, în cazul în care nici producãtorul, nici reprezentantul autorizat al acestuia nu este stabilit în România, responsabilitãţile prevãzute la art. 11 revin importatorului."
27. Litera b) a alineatului (1) al articolului 31 va avea urmãtorul cuprins:
"b) nerespectarea prevederilor art. 10 alin. (2) lit. b), c) sau d), art. 11 ori ale art. 21, cu amenda de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei şi interzicerea comercializãrii pana la o data stabilitã de organul de control împreunã cu producãtorul, reprezentantul autorizat al acestuia sau cu importatorul, dupã caz, pentru eliminarea neconformitatilor;"
28. Dupã litera d) a alineatului (1) al articolului 31 se introduce o noua litera, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"e) nerespectarea prevederilor art. 29^1 se sancţioneazã cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei şi retragerea de pe piata a produselor cu marcaj CS."
29. Articolul 32 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - Contravenţiilor prevãzute la art. 31 alin. (1) le sunt aplicabile dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare."
ART. II
Anexa nr. 1 se modifica şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta ordonanta.
ART. III
<>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanta, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea acesteia de cãtre Parlament, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul economiei şi comerţului,
Iulian Iancu,
secretar de stat

Bucureşti, 28 august 2003.
Nr. 71.

ANEXA
-----
(Anexa nr. 1 la <>Legea nr. 608/2001 )
-----------------------------------

DOMENII REGLEMENTATE*)

1. Echipamente de joasa tensiune
2. Recipiente sub presiune
3. Jucarii
4. Produse pentru construcţii
5. Compatibilitate electromagnetica
6. Maşini industriale
7. Echipamente individuale de protecţie
8. Aparate de cantarit cu funcţionare neautomata
9. Dispozitive medicale implantabile active
10. Arzatoare cu combustibili gazosi
11. Cazane pentru apa calda
12. Explozibili utilizaţi în scopuri civile
13. Dispozitive medicale
14. Medii potenţial explozive
15. Ambarcatiuni de agrement
16. Ascensoare
17. Echipamente de refrigerare
18. Echipamente sub presiune
19. Echipamente terminale de telecomunicaţii
20. Dispozitive medicale pentru diagnostic în vitro
21. Echipamente terminale de radio şi telecomunicaţii
22. Ambalaje şi deşeuri de ambalaje
23. Instalaţii de transport pe cablu pentru persoane

------------
*) Lista cuprinzând domeniile reglementate va fi completatã, dupã caz, prin hotãrâre a Guvernului.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016