Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 7 din 8 iulie 2009  pentru instituirea sistemului temporar de sprijinire a derularii afacerilor in domeniul comertului cu seminte de consum, precum si pentru modificarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 7 din 8 iulie 2009 pentru instituirea sistemului temporar de sprijinire a derularii afacerilor in domeniul comertului cu seminte de consum, precum si pentru modificarea unor acte normative

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 476 din 10 iulie 2009
ORDONANŢÃ nr. 7 din 8 iulie 2009
pentru instituirea sistemului temporar de sprijinire a derulãrii afacerilor în domeniul comerţului cu seminţe de consum, precum şi pentru modificarea unor acte normative
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 476 din 10 iulie 2009


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 1 pct. I.10 din Legea nr. 253/2009 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

ART. I
(1) La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se constituie "schema de garantare pentru certificatele de depozit" care va fi administratã de Fondul de Garantare a Creditului Rural - IFN - S.A.
(2) Pentru funcţionarea schemei se alocã de la bugetul de stat prin suplimentarea bugetului Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale suma de 42.000 mii lei, în scopul administrãrii şi garantãrii certificatelor de depozit.
(3) Suma alocatã de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale va fi evidenţiatã în contabilitatea Administratorului ca sursã atrasã.
(4) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã la propunerea ordonatorilor principali de credite modificãrile rezultate din prevederile prezentei ordonanţe în structura bugetului de stat şi în volumul şi structura bugetelor acestora pe anul 2009.
ART. II
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 141/2002 privind reglementarea depozitãrii seminţelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru acestea şi constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 828 din 18 noiembrie 2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 149/2003 , se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Prezenta ordonanţã de urgenţã reglementeazã modul de acordare a licenţei de depozit, regimul certificatelor de depozit pentru seminţele de consum şi constituirea schemei de garantare pentru certificatele de depozit."
2. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Pentru garantarea integritãţii seminţelor de consum depozitate se instituie un sistem pentru acordarea licenţelor de depozit şi de gradare a seminţelor de consum şi se constituie schema de garantare pentru certificatele de depozit, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã."
3. La articolul 3, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Operatorii economici care au în proprietate sau în administrare unul sau mai multe depozite autorizate conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 12/2006 privind stabilirea unor mãsuri de reglementare a pieţei pe filiera cerealelor şi a produselor procesate din cereale, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 225/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi care presteazã servicii de depozitare a seminţelor de consum, pot solicita în scris Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale acordarea licenţei de depozit."
4. La articolul 3, alineatele (6) şi (7) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(6) Comisia prevãzutã la alin. (3) este compusã din 15 membri, reprezentanţi ai ministerului de resort, asociaţiilor profesionale şi/sau operatorilor economici cu activitate în domeniul producţiei, depozitãrii şi comercializãrii seminţelor de consum şi ai burselor de mãrfuri autorizate conform <>Legii nr. 357/2005 privind bursele de mãrfuri, care administreazã o piaţã pe care se pot tranzacţiona certificate de depozit pentru seminţe de consum, reprezentanţi ai Federaţiei Patronale din Industria Alimentarã - Romalimenta, ai Comisiei Naţionale de Gradare a Seminţelor de Consum, al cãrei preşedinte va fi numit de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(7) Tipãrirea licenţelor de depozit se face de Imprimeria Naţionalã, iar sumele necesare pentru tipãrire vor fi asigurate din bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale."
5. La articolul 4, literele f) şi j) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"f) certificat de depozit - documentul în formã materialã care constituie titlu de credit negociabil, reprezentativ al mãrfii, la ordin, emis de un depozitar care are licenţã de depozit şi dreptul de a elibera certificate de depozit în schimbul primirii seminţelor de consum de la deponent şi care poate fi transmis, dupã caz, prin gir;
.........................................................................
j) preţul de despãgubire - preţul produsului utilizat pentru plata certificatului de depozit devenit indisponibil, pe care niciunul dintre operatorii pieţei nu îl poate influenţa sau nu îi poate decide unilateral nivelul şi dinamica, format inclusiv pe baza informaţiilor de preţ oferite de sistemul informaţional pentru piaţa produselor agricole (SIPPAA) şi care se stabileşte de comisia prevãzutã la art. 3 şi se publicã sãptãmânal de cãtre Administrator la comunicarea comisiei;".
6. La articolul 4, dupã litera k) se introduce o nouã literã, litera l), cu urmãtorul cuprins:
"l) Fondul de Garantare a Creditului Rural - IFN -S.A. (FGCR) - societate comercialã constituitã în baza legislaţiei societãţilor comerciale, care are ca obiect de activitate garantarea creditelor şi administrarea schemei de garantare a certificatelor de depozit - denumit în continuare Administrator, şi care asigurã administrarea schemei de garantare a certificatelor de depozit."
7. La articolul 5, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Verificarea şi certificarea condiţiilor financiare şi tehnice se realizeazã de cãtre organisme de audit, desemnate de cãtre comisia prevãzutã la art. 3 alin. (6), în condiţiile legii."
8. La articolul 5, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Auditul se face în schimbul unei taxe plãtite cãtre Administrator de operatorul economic solicitant. În toate cazurile sumele achitate cu titlu de taxã trebuie sã acopere cheltuielile efectuate de administrator cu auditarea."
9. La articolul 10, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) La cererea comisiei prevãzute la art. 3 alin. (6), Administratorul verificã prin organismele de audit desemnate de aceasta depozitul la care s-a constatat încãlcarea prevederilor legale, iar depozitarul va suporta costurile auditului efectuat cu aceastã ocazie şi va presta activitatea de depozitare numai pânã la stingerea obligaţiilor din contractele de prestãri de servicii, aflate în derulare, încheiate cu deponenţii."
10. Articolul 12 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - În situaţiile de suspendare, anulare sau expirare a licenţei de depozit, depozitarul este obligat sã comunice de îndatã Administratorului certificatele de depozit anulate ca urmare a restituirii seminţelor de consum deponentului."
11. La articolul 13, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Plata serviciilor prestate se face în bani sau în naturã; pentru plata în naturã contravaloarea se calculeazã la momentul efectuãrii plãţii."
12. La articolul 15, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Dreptul la despãgubiri rezultate din contractul de asigurare a seminţelor de consum pentru care s-au eliberat certificate de depozit, în baza unui contract de cesiune, va fi transmis integral Administratorului."
13. Articolul 21 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Certificatul de depozit este emis sub forma unui document cu regim special, tipãrit de Imprimeria Naţionalã, pus la dispoziţia depozitarilor licenţiaţi de Administrator.
(2) Tipãrirea şi responsabilitatea evidenţei certificatelor de depozit, precum şi a registrului special al certificatelor de depozit revin Administratorului.
(3) Costurile ocazionate de tipãrirea certificatelor de depozit se suportã din comisionul de gestiune prevãzut la art. 31 alin. (7).
(4) Depozitarul este obligat sã elibereze deponentului certificatul de depozit, completat conform normelor metodologice de aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã."
14. Articolul 22 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Depozitarii elibereazã deponenţilor certificate de depozit, în limita a maximum 90% din cantitatea de seminţe de consum predatã spre depozitare.
(2) Diferenţa de cantitate depusã spre depozitare va fi pusã la dispoziţia proprietarului dupã determinarea şi aplicarea scãzãmintelor şi perisabilitãţilor pentru seminţele de consum depozitate, în conformitate cu normele tehnice în vigoare."
15. Articolul 27 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - (1) Administratorul va ţine evidenţa certificatelor de depozit tipãrite şi distribuite depozitarilor, într-un registru special al certificatelor de depozit.
(2) Registrul şi certificatele de depozit vor fi pãstrate în condiţiile legii.
(3) Depozitarul este obligat ca la eliberarea certificatului de depozit sã comunice Administratorului toate datele necesare pentru înregistrarea în registrul special al certificatelor de depozit privind certificatele de depozit eliberate, anulate, necompletate sau restituite, precum şi cantitãţile de seminţe de consum depozitate."
16. Articolul 28 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - (1) La cererea deţinãtorului certificatului de depozit şi în schimbul acestuia, depozitarul este obligat sã predea, în termen de maximum 14 zile, seminţele de consum depozitate, în condiţiile de cantitate şi calitate specificate în certificatul de depozit, dupã îndeplinirea urmãtoarelor obligaţii:
a) plata scadentã, de cãtre deţinãtorul certificatului de depozit indisponibil, a contravalorii serviciilor de depozitare, calculate pânã la data restituirii;
b) deducerea cantitativã a scãzãmintelor şi perisabilitãţilor corespunzãtoare, conform normelor metodologice de aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Restituirea seminţelor de consum se face la gradul stabilit la recepţie şi înscris în certificatul de depozit.
(3) Costurile de livrare se suportã de cãtre deţinãtorul certificatului de depozit."
17. Denumirea capitolului V "Fondul de garantare pentru certificatele de depozit" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL V
Schema de garantare pentru certificatele de depozit"
18. Articolul 29 se abrogã.
19. Articolul 30 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - (1) Administratorul va garanta în baza prezentei ordonanţe de urgenţã rambursarea valorii seminţelor de consum nerestituite din cantitãţile datorate specificate în certificatele de depozit, emise de depozitarii cãrora li s-a acordat licenţa de depozit, deţinãtorilor certificatelor de depozit şi/sau creditorilor şi va gestiona registrul certificatelor de depozit.
(2) Administratorul va utiliza disponibilitãţile constituite conform art. 31 alin. (3) pentru plata contravalorii seminţelor de consum pentru care s-au emis certificate de depozit atunci când depozitele devin indisponibile, în urmãtoarea ordine de prioritãţi:
a) contribuţia depozitarilor acumulatã în schema de garantare pentru certificatele de depozit, denumitã în continuare schema;
b) dobânda acumulatã la suma de 42.000 mii lei, alocatã Administratorului de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
c) suma alocatã de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(3) În sensul prezentei ordonanţe de urgenţã, depozitele devin indisponibile în momentul în care se constatã de cãtre Administrator cã depozitarul nu este în mãsurã sã livreze seminţele de consum sau în situaţia în care lichidatorul, numit în condiţiile <>Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, confirmã inexistenţa sau indisponibilitatea stocurilor înscrise în certificatul de depozit.
(4) Administratorul va proceda la stabilirea contravalorii certificatului de depozit indisponibil, calculatã la preţul de despãgubire, în termen de maximum 30 de zile de la data sesizãrii de cãtre deponenţi şi/sau creditori.
(5) În termen de maximum 30 de zile de la stabilirea contravalorii certificatelor de depozit indisponibile, Administratorul va despãgubi deţinãtorii certificatelor de depozit şi/sau creditorii, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã şi ale normelor metodologice pentru aplicarea acesteia."
21. Articolul 31 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - (1) Depozitarii sunt obligaţi sã participe la constituirea resurselor financiare ale schemei pentru asigurarea intereselor financiare ale depozitarilor şi/sau creditorilor.
(2) Contribuţiile la bugetul schemei vor avea ca scop protejarea intereselor financiare ale deponenţilor şi/sau creditorilor în situaţia în care depozitele devin indisponibile, conform art. 30 alin. (3).
(3) Disponibilitãţile financiare ale schemei se constituie din:
a) suma de 42 000 mii lei alocatã de la bugetul de stat;
b) cote plãtite de depozitarii licenţiaţi, reprezentând 0,5 % din valoarea seminţelor de consum depozitate şi pentru care s-au eliberat certificate de depozit, stabilitã la preţul publicat de Administrator potrivit prevederilor art. 4 lit. j), conform normelor metodologice pentru aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţã;
c) dobânzi încasate la depozitele constituite de Administrator;
d) realizarea creanţelor sale, rezultate din executarea depozitarului pentru care Administratorul a plãtit contravaloarea certificatelor de depozit indisponibile;
e) încasarea despãgubirilor din poliţele de asigurare din contractele prevãzute la art. 15;
f) taxele datorate pentru efectuarea auditului.
(4) Administratorul poate investi resursele financiare disponibile în titluri de stat emise de Ministerul Finanţelor Publice şi depozite bancare, cu aprobarea consiliului de administraţie al acestuia.
(5) Prin normele metodologice pentru aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţã se stabileşte plafonul minim şi maxim al resurselor financiare, pentru garantarea contravalorii seminţelor de consum depozitate.
(6) Sumele reprezentând cote de participare la constituirea schemei sunt nerambursabile şi vor fi încadrate de cãtre depozitari în grupa cheltuielilor de exploatare.
(7) Cheltuielile curente ale Administratorului ocazionate de gestionarea schemei se suportã din comisionul de gestiune de maximum 2% aplicat la sumele acumulate în schemã şi utilizate pentru acoperirea riscurilor asociate emiterii de certificate de depozit, conform prezentei ordonanţe de urgenţã. Valoarea comisionului de gestiune se stabileşte anual la propunerea Administratorului, cu aprobarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi a Ministerului Finanţelor Publice.
(8) Creanţele Administratorului rezultate din plãţile efectuate conform art. 30 alin. (2) lit. b) şi c) sunt creanţe bugetare şi se executã silit de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã potrivit <>Codului de procedurã fiscalã, republicat . Administratorul va emite în acest sens un înscris care constituie titlu executoriu.
(9) În procedura insolvenţei înscrierea creanţei bugetare la masa credalã se face de cãtre Administrator.
(10) Sumele încasate potrivit alin. (8) şi (9) sunt venituri la bugetul de stat.
(11) Excedentul anual al schemei este venit neimpozabil şi va reconstitui sursele schemei constituite din suma alocatã de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(12) Administratorul va evidenţia distinct în contabilitate gestiunea schemei, raportând lunar execuţia fondurilor de la bugetul de stat, aflate în administrare, cãtre Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale."
ART. III
Dispoziţiile <>art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 176/2008 privind majorarea capitalului social al CEC BANK - S.A, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 804 din 2 decembrie 2008, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Ministerul Finanţelor Publice subscrie cu suma de 753 milioane lei la majorarea capitalului social al CEC BANK - S.A., sumã aprobatã cu aceastã destinaţie în bugetul de stat pe anul 2009."
ART. IV
(1) Prevederile art. I şi II din prezenta ordonanţã se aplicã pânã la data de 31 decembrie 2012.
(2) Sumele alocate de la bugetul de stat şi rãmase neangajate la data de 31 decembrie 2012 se fac venit la bugetul de stat.
(3) În termen de 7 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe ministerul de resort va elabora şi va supune aprobãrii Guvernului normele metodologice pentru aplicarea acesteia.
ART. V
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.


PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Ilie Sârbu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea


Bucureşti, 8 iulie 2009.
Nr. 7.
_________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016