Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 68 din 30 august 2001  pentru modificarea   Legii nr. 146/1999 privind organizarea, functionarea si finantarea spitalelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 68 din 30 august 2001 pentru modificarea Legii nr. 146/1999 privind organizarea, functionarea si finantarea spitalelor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 538 din 1 septembrie 2001

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 pct. III. 4 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
<>Legea nr. 146/1999 privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea spitalelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 370 din 3 august 1999, cu modificãrile ulterioare, se modifica dupã cum urmeazã:
1. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Spitalul rãspunde, potrivit legii, pentru prejudicii cauzate pacientilor, stabilite de organele competente."
2. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11 - (1) Spitalul public este condus de:
a) un director general, obligatoriu cu studii superioare;
b) un director general adjunct medical, obligatoriu medic;
c) un director financiar-contabil.
(2) Pentru spitalele cu un numãr de peste 400 de paturi, Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei sau, dupã caz, ministerul cu reţea sanitarã proprie, denumit în continuare ministerul, poate aproba şi un post de director de îngrijiri, obligatoriu asistent medical, şi un post de director pentru reforma, cu studii superioare şi cu studii de management al serviciilor de sãnãtate.
(3) Conducerea spitalului se face pe baza de contract individual de administrare, încheiat pe o durata de 4 ani între persoanele care ocupa funcţiile de conducere prevãzute la alin. (1) şi (2) şi direcţia de sãnãtate publica sau minister, în funcţie de subordonarea spitalului, care se poate renegocia ori de câte ori este nevoie. Modelul contractului de administrare, în conţinutul cãruia vor fi prevãzuţi şi indicatorii de performanta a activitãţii, se aproba prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei, cu consultarea ministerelor cu reţele sanitare proprii. Nivelul indicatorilor-cadru de performanta a activitãţii se stabileşte anual prin negociere între conducerea spitalului, direcţia de sãnãtate publica sau minister, în funcţie de subordonare şi casa de asigurãri de sãnãtate cu care se încheie contractul de furnizare de servicii medicale.
(4) Ocuparea funcţiilor de conducere prevãzute la alin. (1) şi (2) se realizeazã în condiţiile legii, pe baza de concurs sau de examen, dupã caz, organizat de cãtre direcţia de sãnãtate publica sau de cãtre minister, în funcţie de subordonare, prin ordin al ministrului.
(5) Revocarea personalului din funcţiile de conducere a spitalului, în cazul nerealizarii indicatorilor stabiliţi în contractul de administrare sau în cazul sãvârşirii unor abuzuri sau abateri, se poate face:
a) la propunerea directorului general, înaintatã direcţiei de sãnãtate publica sau ministerului, în funcţie de subordonare.
Propunerile se analizeazã de direcţia de sãnãtate publica sau de minister, dupã caz, decizia urmând a fi luatã de ministru, în condiţiile legii, în funcţie de subordonarea spitalului.
b) direct, de cãtre ministru.
(6) Analiza şi urmãrirea realizãrii indicatorilor din contractul de administrare se face trimestrial şi anual de cãtre direcţia de sãnãtate publica sau de minister, în funcţie de subordonare, şi de casa de asigurãri de sãnãtate cu care s-a încheiat contractul de furnizare de servicii medicale, în condiţiile finanţãrii potrivit contractelor încheiate."
3. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - Spitalul are obligaţia sa înregistreze, sa stocheze, sa prelucreze şi sa transmitã informaţiile legate de activitatea sa. Raportarile se fac unitar atât la direcţiile de sãnãtate publica, cat şi la casa de asigurãri de sãnãtate cu care s-a încheiat contractul de furnizare de servicii medicale."
4. Articolul 13 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Spitalele publice funcţioneazã pe principiul autonomiei financiare, elaboreazã şi executa bugete proprii de venituri şi cheltuieli.
(2) Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se elaboreazã de cãtre conducerea spitalului pe baza normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei, cu consultarea ministerelor cu reţele sanitare proprii şi cu avizul Ministerului Finanţelor Publice.
(3) Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se negociaza de cãtre conducerea spitalului cu conducerea direcţiei de sãnãtate publica sau a ministerului, în funcţie de subordonare, şi cu conducerea casei de asigurãri de sãnãtate cu care se încheie contractul de furnizare de servicii medicale şi se definitiveaza şi se aproba dupã semnarea contractului de furnizare de servicii medicale.
(4) Aprobarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli se face de direcţia de sãnãtate publica sau de minister, în funcţie de subordonare, cu avizul casei de asigurãri de sãnãtate cu care s-a încheiat contractul de furnizare de servicii medicale. Bugetul de venituri şi cheltuieli poate fi rectificat în cazuri justificate, cu respectarea prevederilor alin. (2) şi (3).
(5) În cazul refuzului de a semna proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se constituie o comisie de mediere formatã din reprezentanţi ai ministerului, în funcţie de subordonarea spitalului, şi ai Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, care, în termenul prevãzut de dispoziţiile legale în vigoare, va soluţiona divergenţele.
(6) Bugetul anual de venituri şi cheltuieli aprobat se defalca pe trimestre cu acordul direcţiei de sãnãtate publica sau al ministerului, în funcţie de subordonare, şi al casei de asigurãri de sãnãtate cu care s-a încheiat contractul de furnizare de servicii medicale.
(7) Execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli se raporteazã lunar şi, respectiv, trimestrial direcţiilor de sãnãtate publica sau ministerului, în funcţie de subordonare, şi casei de asigurãri de sãnãtate cu care s-a încheiat contractul de furnizare de servicii medicale.
(8) Centralizarea execuţiei bugetelor de venituri şi cheltuieli lunare şi, respectiv, trimestriale se realizeazã de direcţia de sãnãtate publica şi se înainteazã ministerului.
(9) Execuţia trimestriala a indicatorilor din bugetul de venituri şi cheltuieli este analizata de direcţia de sãnãtate publica sau de minister, în funcţie de subordonare, şi de casa de asigurãri de sãnãtate cu care s-a încheiat contractul de furnizare de servicii medicale şi în cazul unor abateri fata de indicatorii din contractul de administrare sesizeazã şi face propuneri pe care le supune aprobãrii conducerii ministerului.
(10) în cazul înregistrãrii de arierate se va proceda dupã cum urmeazã:
a) în cazul arieratelor existente în momentul numirii conducerii spitalelor, acestea vor fi evidentiate separat şi, o data cu aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, se va stabili şi modul de lichidare a acestora;
b) dacã în cursul execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli, în condiţiile finanţãrii conform contractului de prestãri servicii medicale încheiat, se înregistreazã creşterea arieratelor, direcţia de sãnãtate publica sau ministerul, în funcţie de subordonare, va sesiza conducerea ministerului, care va lua mãsurile corespunzãtoare;
c) pentru creşterea arieratelor datorate unor cauze imputabile conducerii spitalelor, direcţia de sãnãtate publica sau ministerul, în funcţie de subordonare, va propune ministrului mãsurile de sancţionare prevãzute în contractul de administrare;
d) creşterea arieratelor din motive neimputabile conducerii spitalului se poate realiza numai cu aprobarea prealabilã a ministrului, în funcţie de subordonarea spitalului, lichidarea acestora realizandu-se prin suplimentarea bugetului de venituri şi cheltuieli, în condiţiile alin. (4);
e) auditul financiar se face, în condiţiile legii, de direcţia de sãnãtate publica şi de casa de asigurãri de sãnãtate cu care s-a încheiat contractul de furnizare de servicii medicale."
5. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Finanţarea spitalelor publice se asigura din veniturile realizate în raport cu serviciile medicale furnizate pe baza contractelor încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate, de la bugetul de stat, de la bugetele locale, din asocieri investitionale în profil medical sau medicosocial, din donaţii şi sponsorizãri, precum şi din veniturile obţinute de la persoanele fizice şi juridice, în condiţiile legii.
(2) De la bugetul de stat se asigura finanţarea unor programe naţionale de sãnãtate, realizarea de construcţii noi de interes naţional, dotarea cu aparatura medicalã de mare performanta, expertizarea, proiectarea şi consolidarea construcţiilor grav afectate de seisme şi de alte acţiuni de forta majorã, precum şi efectuarea unor reparaţii capitale.
(3) De la bugetele locale se poate asigura finanţarea pentru finalizarea construcţiilor noi de interes local, precum şi a unor cheltuieli pentru realizarea de lucrãri de reparaţii curente şi capitale.
(4) Tipurile de spitale publice de interes naţional şi local se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului."
6. Articolul 16 se abroga.
7. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Drepturile salariale cuvenite conducerii spitalelor publice, precum şi formele de salarizare ale personalului medico-sanitar şi ale altor categorii de personal ce se aplica în cadrul acestor spitale se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului.
(2) La spitalele publice la care la sfârşitul anului nu s-au înregistrat arierate şi s-au îndeplinit toţi indicatorii din contractul de administrare, din disponibilitãţile aflate în cont la sfârşitul anului, provenite din veniturile proprii, precum şi din cele realizate din serviciile medicale furnizate pe baza contractelor încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate, dupã scãderea obligaţiilor de plata şi a încasãrilor anticipate, o cota de pana la 50% se poate utiliza pentru premierea personalului, în raport cu performanţele şi responsabilitãţile acestuia.
(3) Nivelul maxim al premiilor se stabileşte cu aprobarea direcţiei de sãnãtate publica sau a ministerului, în funcţie de subordonarea spitalului.
(4) Competenta, atribuţiile şi sarcinile, pe tipuri de spitale publice, se stabilesc prin normele generale aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei."
ART. 2
<>Legea nr. 146/1999 privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea spitalelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 370 din 3 august 1999, cu modificãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile aduse prin prezenta ordonanta, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea acesteia de cãtre Parlament, dându-se textelor o noua numerotare.
ART. 3
Prevederile prezentei ordonanţe intra în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2002.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


────────────────
p. Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Luminita Gheorghiu,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016