Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA Nr. 66 din 24 august 1994  privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA Nr. 66 din 24 august 1994 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 243 din 30 august 1994
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi ale art. 1 lit. d) din Legea nr. 72/1994 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
În scopul intaririi rolului finanţelor publice şi asigurãrii unei discipline bugetare ferme, instituţiile publice care, în înţelesul prezentei ordonanţe, cuprind: autoritatea legislativã, instituţia Presedentiei, autoritatea judecãtoreascã, alte autoritãţi publice, Guvernul, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, consiliile judeţene şi locale, precum şi instituţiile publice de subordonare centrala şi localã, indiferent de modul de finanţare a activitãţii acestora, au obligaţia sa efectueze operaţiunile de încasãri şi plati prin trezoreria generalã a statului, care funcţioneazã potrivit prevederilor prezentei ordonanţe.
Statul garanteazã efectuarea operaţiunilor financiare prin trezoreria proprie, în condiţii de siguranta şi în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, precum şi pãstrarea integritãţii disponibilitãţilor bãneşti.
ART. 2
Trezoreria generalã a statului cuprinde operaţiuni de încasãri şi plati care, dupã caz, privesc:
- veniturile şi cheltuielile bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetelor locale;
- veniturile şi cheltuielile bugetelor fondurilor speciale, care se constituie şi se utilizeazã potrivit reglementãrilor în vigoare;
- veniturile şi cheltuielile instituţiilor publice care, potrivit reglementãrilor legale, se administreazã în regim extrabugetar;
- datoria publica interna şi externa, inclusiv evidenta şi plata serviciului datoriei publice interne şi externe;
- alte venituri şi cheltuieli ale sectorului public reglementate prin dispoziţii legale, inclusiv drepturile de încasat şi obligaţiile de plata ale statului la baza cãrora stau acorduri şi convenţii guvernamentale.
ART. 3
Contul general al trezoreriei statului funcţioneazã la Banca Nationala a României, iar soldul activ al acestuia se formeazã din disponibilitãţile trezoreriei centrale din Ministerul Finanţelor şi din disponibilitãţile trezoreriile din cadrul serviciilor publice descentralizate ale Ministerului Finanţelor.
În judeţele, în municipiul Bucureşti şi în sectorul agricol Ilfov în care nu funcţioneazã încã trezorerii în cadrul serviciilor descentralizate ale Ministerului Finanţelor, instituţiile publice efectueazã operaţiunile de încasãri şi plati prin contul trezoreriei statului deschis la Banca Nationala a României, pe seama bãncilor comerciale cu care Ministerul Finanţelor încheie convenţii corespunzãtoare.
Soldul contului general al trezoreriei statului se cuprinde în bilanţul Bãncii Naţionale a României.
ART. 4
Operaţiunile de încasãri şi plati în trezoreria statului sînt evidentiate potrivit planului de conturi stabilit de Ministerul Finanţelor, care asigura constituirea şi utilizarea resurselor financiare publice în conformitate cu dispoziţiile legale.
ART. 5
Disponibilitãţile aflate în contul general al trezoreriei statului pot fi utilizate în urmãtoarea ordine:
- acoperirea temporarã a deficitului curent al bugetului de stat;
- acoperirea temporarã a golurilor de casa, înregistrate de bugetele locale;
- acoperirea temporarã a deficitului curent al bugetului asigurãrilor sociale de stat şi a deficitelor temporare ale bugetelor fondurilor speciale;
- efectuarea de plasamente financiare, pe termen scurt, prin Banca Nationala a României - care acţioneazã ca agent al statului;
- împrumuturi pe termen mediu şi lung pentru finanţarea şi refinantarea deficitelor anuale ale bugetului de stat, pe seama disponibilitãţilor pe termen mediu şi lung din contravaloarea în lei a împrumuturilor externe.
ART. 6
Pentru disponibilitãţile din contul general al trezoreriei statului pentru care, potrivit reglementãrilor legale în vigoare, exista obligaţia bonificarii de dobinzi, precum şi pentru plasamentele financiare, pe termen scurt, efectuate prin Banca Nationala a României care acţioneazã ca agent al statului, trezoreria statului plãteşte, respectiv încaseazã, dobinzile corespunzãtoare.
În situaţiile în care dobinzile datorate trezoreriei statului pentru sumele avansate în scopul acoperirii deficitelor temporare ale bugetelor fondurilor speciale nu se pot plati şi compensa, pe baza de fundamentari corespunzãtoare, Guvernul poate aproba plata parţialã sau totalã a acestora, din prevederile cuprinse în bugetul de stat pentru cheltuielile aferente dobinzilor la datoria publica.
De asemenea, în contul general al trezoreriei statului se încaseazã dobinzile pentru sumele utilizate temporar din trezorerie la acoperirea deficitului bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat şi al bugetelor fondurilor speciale, precum şi dobinzile la împrumuturile pe termen mediu şi lung acordate pentru finanţarea şi refinantarea deficitelor anuale ale bugetului de stat.
Pentru acoperirea temporarã a deficitelor bugetelor fondurilor speciale ori ale altor bugete, la care reglementãrile legale prevãd obligaţia bonificarii de dobinzi la disponibilitati, dobinzile de încasat pentru sumele avansate temporar din trezoreria statului se pot compensa cu dobinzile de plãtit din trezoreria statului în perioada urmãtoare la disponibilitãţile bugetelor respective.
ART. 7
Nivelul ratelor pentru dobinzile bonificate la disponibilitãţile depozitelor aflate în trezoreria statului, pentru care exista obligaţia legalã de bonificare de dobinzi, precum şi termenele şi condiţiile de plata a dobinzilor se stabilesc prin convenţii încheiate între reprezentanţii Ministerului Finanţelor şi ai titularilor de depozite, desemnaţi de instituţiile respective.
Prin aceleaşi convenţii se stabilesc şi nivelul ratelor pentru dobinzile datorate trezoreriei statului la sumele temporar utilizate pentru acoperirea deficitelor bugetelor fondurilor speciale sau ale altor bugete, precum şi termenele şi condiţiile de plata ori de compensare. În cazuri justificate, Ministerul Finanţelor poate conveni şi aproba ca stingerea obligaţiei de plata a dobinzilor cãtre trezoreria statului - prin compensare - sa depãşeascã anul curent.
La stabilirea nivelurilor pentru ratele la dobinzile de încasat şi de plãtit la şi din trezoreria generalã a statului, Ministerul Finanţelor are obligaţia de a se încadra în obiectivele politicii monetare a Guvernului şi Bãncii Naţionale a României.
Pentru neplata în termen a ratelor scadente la împrumuturile şi avansurile acordate prin trezoreria statului, a dobinzilor aferente acestora, se calculeazã şi se datoreazã majorãri de intirziere, prevãzute de dispoziţiile legale pentru neplata impozitelor şi taxelor la bugetul de stat.
ART. 8
Pentru sumele avansate din trezoreria statului, pe baza de aprobãri anterioare prezentei ordonanţe, Ministerul Finanţelor va urmãri recuperarea acestora şi va propune Guvernului spre aprobare mãsuri de regularizare.
ART. 9
Periodic, Ministerul Finanţelor întocmeşte informãri şi/sau rapoarte în legatura cu modul cum a fost executat contul general al trezoreriei statului, pe care le prezintã Guvernului.
ART. 10
Ministerul Finanţelor elaboreazã, administreazã şi executa bugetul, trezoreriei statului.
Bugetul trezoreriei statului cuprinde atît la venituri cît şi la cheltuieli, dobinzile, comisioanele şi majorãrile de intirziere încasate, respectiv plãtite la şi din trezoreria statului, pentru operaţiunile care decurg din împrumuturi, avansuri, plasamente, ori din pãstrarea şi administrarea depozitelor în trezoreria statului.
În cheltuielile bugetului trezoreriei statului se prevãd şi comisioanele datorate bãncilor comerciale pentru operaţiunile pe care acestea le executa în contul trezoreriei statului; comisioanele care se plãtesc bãncilor comerciale pentru operaţiunile pe care acestea le executa în contul trezoreriei statului se negociaza între reprezentanţii Ministerului Finanţelor şi cei ai bãncilor, în care scop se încheie convenţii bilaterale în care se prevãd nivelul comisionului, termenele de plata, precum şi condiţiile în care se pot modifica convenţiile respective.
Bugetul trezoreriei statului se întocmeşte anual şi se prezintã spre aprobare Guvernului, o data cu propunerile pentru proiectul bugetului de stat.
Bugetul trezoreriei statului se poate modifica, de regula, semestrial şi ori de cîte ori este necesar, de cãtre Guvern, la propunerea justificatã a Ministerului Finanţelor, în funcţie de schimbãrile intervenite în politica monetara, cu deosebire în cea a dobinzilor, de modificãrile care apar în rulajele depozitelor care se pãstreazã în trezoreria statului, fata de cele avute în vedere la fundamentarea şi aprobarea bugetului trezoreriei statului.
Cheltuielile totale aprobate prin bugetul trezoreriei statului reprezintã limite maxime care nu pot fi depasite. Ministerul Finanţelor poate aproba, începînd cu semestrul II al fiecãrui an, modificãri între poziţiile de cheltuieli cuprinse ca detalii în bugetul trezoreriei statului, în funcţie de modul cum evolueaza depozitele pentru care se bonifica dobinzi şi de evoluţia nivelului ratei dobinzilor.
ART. 11
În termen de 60 de zile de la publicarea prezentei ordonanţe în Monitorul Oficial al României, Ministerul Finanţelor va elabora şi transmite tuturor instituţiilor interesate instrucţiuni privind funcţionarea trezoreriei statului.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu
--------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016