Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 66 din 21 august 1998  privind finantarea institutiilor de invatamant superior aflate in coordonarea Ministerului Educatiei Nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 66 din 21 august 1998 privind finantarea institutiilor de invatamant superior aflate in coordonarea Ministerului Educatiei Nationale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 308 din 25 august 1998
În temeiul art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi ale <>art. 1 pct. 10 lit. i) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
(1) Instituţiile de învãţãmânt superior aflate în coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale funcţioneazã începând cu data de 1 ianuarie 1999 ca instituţii finanţate din fonduri alocate de la bugetul de stat şi din alte surse, gestionate în conformitate cu art. 92 alin. (4) şi <>art. 169 din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã şi cu modificãrile ulterioare.
(2) Veniturile acestor instituţii se compun din sume alocate de la bugetul Ministerului Educaţiei Naţionale, pe baza de contract, pentru finanţarea de baza şi finanţarea complementara, venituri proprii, donaţii, sponsorizãri şi din taxe percepute în condiţiile legii de la persoane fizice şi juridice, romane şi strãine. Toate aceste venituri sunt utilizate de instituţiile de învãţãmânt superior, în condiţii de autonomie universitarã; în vederea realizãrii obiectivelor ce le revin în cadrul politicii statului din domeniul învãţãmântului şi cercetãrii ştiinţifice universitare.
ART. 2
(1) Finanţarea de baza se stabileşte în funcţie de numãrul de studenţi şi doctoranzi, care urmeazã sa fie pregatiti, sau de alţi indicatori specifici învãţãmântului superior şi de sumele medii ce revin pe unitatea de indicator.
(2) Finanţarea complementara se realizeazã de cãtre Ministerul Educaţiei Naţionale, sub forma de subvenţii pentru cãminele şi cantinele studenţeşti, şi pe baze competitionale pentru realizarea de dotãri şi alte cheltuieli de investiţii, reparaţii capitale şi acoperirea unor cheltuieli legate de cercetarea ştiinţificã universitarã.
(3) Finanţarea complementara se realizeazã atât din sume de la bugetul de stat, cat şi din surse externe, respectiv împrumuturi şi ajutoare externe.
(4) Finanţarea instituţiilor de învãţãmânt prevãzute la art. 1 alin. (1) se realizeazã pe baza de contract cu Ministerul Educaţiei Naţionale, dupã cum urmeazã: contract institutional încheiat de fiecare instituţie, pentru finanţarea de baza, şi contract adiţional, pentru fiecare finanţare complementara adjudecatã.
(5) Veniturile extrabugetare atrase de instituţiile de învãţãmânt superior se folosesc în vederea cofinanţãrii unor obiective cuprinse în planul strategic institutional.
(6) Criteriile pe baza cãrora se determina finanţarea de baza, finanţarea complementara şi sumele aferente burselor şi protecţiei sociale a studenţilor se aproba de cãtre Ministerul Educaţiei Naţionale, luând în considerare propunerile Consiliului Naţional de Finanţare a Învãţãmântului Superior şi, respectiv, ale Consiliului Naţional al Cercetãrii Ştiinţifice din Învãţãmântul Superior.
ART. 3
(1) În contractul institutional se cuprind, alãturi de finanţarea de baza, în poziţii distincte, sumele alocate de la bugetul de stat prin Ministerul Educaţiei Naţionale pentru burse şi protecţia socialã a studenţilor, precum şi sumele alocate pentru realizarea de obiective de investiţii.
(2) Fondurile pentru burse şi protecţia socialã a studenţilor se stabilesc în funcţie de numãrul de studenţi şi doctoranzi de la învãţãmântul de zi, avându-se în vedere criteriile prevãzute la art. 2 alin. (6).
(3) Fondurile prevãzute la art. 2 alin. (2) şi la art. 3 alin. (1) nu pot fi utilizate, de cãtre instituţiile de învãţãmânt superior, cu alta destinaţie.
ART. 4
(1) Administrarea veniturilor şi utilizarea acestora se asigura de cãtre fiecare instituţie de învãţãmânt superior pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli întocmit, în condiţii de echilibru, în conformitate cu criteriile stabilite de comun acord cu Ministerul Educaţiei Naţionale.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli asigura resursele financiare pentru realizarea obiectivelor cuprinse în planul strategic al fiecãrei instituţii de învãţãmânt superior.
(3) Conducerile instituţiilor de învãţãmânt superior au obligaţia de a fundamenta pe criterii de eficienta veniturile şi cheltuielile care cuprind în proiectul de buget, asigurându-se realizarea indicatorilor privind activitatea de învãţãmânt şi cercetare ştiinţificã universitarã cu costuri cat mai reduse şi în condiţiile asumarii rãspunderii pentru gestionarea valorilor materiale şi bãneşti.
(4) Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se elaboreazã şi se aproba în cadrul fiecãrei instituţii de învãţãmânt superior, în conformitate cu prevederile Cartei Universitare, dupã care se prezintã Ministerului Educaţiei Naţionale la termenul stabilit de acesta, în vederea negocierii contractelor de finanţare.
ART. 5
În situaţia în care instituţia de învãţãmânt superior nu structureaza corect bugetul de venituri şi cheltuieli, astfel încât sa asigure funcţionarea potrivit obiectivelor stabilite pentru învãţãmânt şi cercetare ştiinţificã, Ministerul Educaţiei Naţionale poate propune instituţiei un buget ajustat, în condiţii de echilibru între venituri şi cheltuieli.
ART. 6
Bugetele de venituri şi cheltuieli elaborate de cãtre instituţiile de învãţãmânt prevãzute la art. 1 alin. (1) se aproba de cãtre Ministerul Educaţiei Naţionale, dupã adoptarea bugetului de stat.
ART. 7
Finanţarea de baza a instituţiilor de învãţãmânt superior se asigura din bugetul Ministerului Educaţiei Naţionale în limita creditelor bugetare aprobate cu aceasta destinaţie.
ART. 8
Dacã Ministerul Educaţiei Naţionale, Consiliul Naţional de Finanţare a Învãţãmântului Superior şi, respectiv, Consiliul Naţional al Cercetãrii Ştiinţifice din Învãţãmântul Superior constata ca instituţiile de învãţãmânt superior nu realizeazã indicatorii prevãzuţi în contractele adiţionale, Ministerul Educaţiei Naţionale poate diminua sumele prevãzute în acestea. Sumele astfel disponibilizate pot fi redistribuite altor instituţii de învãţãmânt superior care se angajeazã prin contract adiţional sa realizeze activitãţi sau programe suplimentare.
ART. 9
Ministerul Educaţiei Naţionale are obligaţia de a verifica gestiunea financiarã a instituţiilor de învãţãmânt superior şi de a dispune mãsurile necesare pentru tragerea la rãspundere a persoanelor care, prin activitatea desfasurata, au adus pagube sau au dispus cheltuieli cu nerespectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 10
(1) Instituţiile de învãţãmânt superior au obligaţia ca, o data cu bilanţul contabil anual, sa prezinte justificarea sumelor primite şi utilizate de la Ministerul Educaţiei Naţionale pe baza normelor metodologice stabilite în acest scop. Bilanţul contabil anual şi trimestrial se semneazã de cãtre ordonatorul de credite, de directorul general administrativ şi de directorul financiar sau de contabilul-şef, dupã caz, şi atesta respectarea normelor de audit financiar.
(2) Instituţiile de învãţãmânt superior publica indicatorii sintetici ai execuţiei bugetare anuale în Monitorul Oficial al României.
(3) Cu ocazia verificãrii gestiunii financiare, organele de specialitate ale Ministerului Educaţiei Naţionale examineazã în mod obligatoriu şi realitatea soldurilor conturilor raportate în bilanţul contabil.
ART. 11
Sumele rãmase la sfârşitul anului din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, cu excepţia fondurilor prevãzute la art. 3 alin. (3), rãmân la dispoziţia instituţiei de învãţãmânt superior şi se cuprind în bugetul de venituri şi cheltuieli al anului urmãtor.
ART. 12
Pentru aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe Ministerul Educaţiei Naţionale va emite, în termen de 60 de zile de la publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, norme metodologice, cu avizul Ministerului Finanţelor.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul educaţiei naţionale,
Andrei Marga

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016