Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 59 din 29 iulie 2004  privind masuri de intarire a disciplinei financiar-economice in sistemul sanitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 59 din 29 iulie 2004 privind masuri de intarire a disciplinei financiar-economice in sistemul sanitar

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 715 din 6 august 2004

În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, şi al <>art. 1 pct. IV.1 din Legea nr. 291/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

ART. 1
(1) Sinteza cheltuielilor aferente spitalelor şi celorlalte unitãţi sanitare publice cu paturi, denumite în continuare instituţii sanitare publice, finanţate pe bazã de contracte încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate, se aprobã prin legea bugetului de stat ca anexã la bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(2) Numãrul de posturi, structura acestora şi cheltuielile cu salariile se aprobã ca anexe la bugetul de venituri şi cheltuieli al fiecãrei instituţii sanitare publice, cu încadrarea în limitele maxime aprobate potrivit legii.
(3) Numãrul de posturi aprobat fiecãrei instituţii sanitare publice nu poate fi depãşit.
ART. 2
(1) Repartizarea fondurilor aprobate pentru servicii medicale şi medicamente pe casele de asigurãri de sãnãtate se face în condiţiile legislaţiei privind finanţele publice de cãtre Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi dupã reţinerea la dispoziţia sa a unei sume suplimentare reprezentând 3% din fondurile prevãzute cu aceastã destinaţie. Aceastã sumã se utilizeazã în situaţii deosebite şi justificate, stabilite prin normele de aplicare a contractului-cadru, şi se repartizeazã pânã la data de 30 noiembrie a fiecãrui an.
(2) În limita sumelor repartizate potrivit alin. (1), casele de asigurãri de sãnãtate încheie contracte de furnizare de servicii medicale şi medicamente.
ART. 3
(1) Veniturile proprii, altele decât cele realizate pe bazã de contracte de furnizare de servicii medicale încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate, se utilizeazã de instituţiile sanitare publice pentru finanţarea cheltuielilor curente şi de capital.
(2) Instituţiile sanitare publice, în limita veniturilor proprii prevãzute la alin. (1), pot sã-şi prevadã în bugetul de venituri şi cheltuieli sume pentru acordarea tichetelor de masã. Acordarea tichetelor de masã se face în limita sumelor aprobate cu aceastã destinaţie şi cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masã.
(3) Instituţiile sanitare publice care înregistreazã datorii cãtre furnizori şi obligaţii bugetare neachitate la scadenţã nu pot acorda tichete de masã.
ART. 4
Eventualele economii înregistrate de instituţiile sanitare publice, în cursul exerciţiului bugetar, la cheltuielile de personal şi cheltuielile materiale şi servicii, cu excepţia medicamentelor şi materialelor sanitare, în condiţiile realizãrii indicatorilor specifici, se pot utiliza pentru finanţarea cheltuielilor de capital, cu modificarea corespunzãtoare a bugetului de venituri şi cheltuieli, în condiţiile legii, cu aprobarea caselor de asigurãri de sãnãtate şi a direcţiilor de sãnãtate publicã sau, dupã caz, a Ministerului Sãnãtãţii, în funcţie de subordonare.
ART. 5
(1) Casele de asigurãri de sãnãtate sunt autorizate ca în contractele de furnizare de servicii medicale încheiate cu instituţiile sanitare publice sã cuprindã, dupã caz, şi sumele necesare pentru reabilitarea şi modernizarea aparatelor radiologice tip ELTEX 400 şi a instalaţiilor de sterilizare tip ISM.
(2) În bugetul Ministerului Sãnãtãţii se pot cuprinde sume pentru înlocuirea pieselor de schimb la aparatura medicalã de înaltã performanţã din dotarea instituţiilor sanitare publice.
ART. 6
(1) Disponibilitãţile din venituri proprii înregistrate la finele anului de instituţiile sanitare publice se reporteazã în anul urmãtor, avându-se în vedere la stabilirea nivelului cheltuielilor finanţate din venituri proprii pentru anul respectiv.
(2) Trimestrial, instituţiile sanitare publice transmit, pe propria rãspundere, ordonatorilor de credite de la care au primit finanţarea, monitorizarea privind obiectivele de investiţii finanţate din fonduri publice.
(3) Dupã verificare, aceste situaţii vor fi transmise ordonatorilor principali de credite în vederea întocmirii raportului trimestrial de monitorizare privind procesul investiţional.
ART. 7
(1) În bugetul Ministerului Sãnãtãţii se prevãd anual sume reprezentând transferuri de la bugetul de stat cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, pentru finanţarea programului privind compensarea în proporţie de 90% a preţului la medicamentele acordate pensionarilor în tratamentul ambulatoriu.
(2) Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate va derula şi va finanţa programul prevãzut la alin. (1). Condiţiile în care pensionarii pot beneficia de compensare în proporţie de 90% a preţului la medicamente acordate în ambulatoriu se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
ART. 8
Ministerul Sãnãtãţii este abilitat sã organizeze licitaţii la nivel naţional pentru achiziţia de bunuri şi servicii cu caracter medical şi nemedical, precum şi lucrãri pentru instituţiile publice din sectorul sanitar, în limita prevederilor bugetare aprobate acestora cu aceastã destinaţie, în conformitate cu prevederile legale privind achiziţiile publice.
ART. 9
Prevederile prezentei ordonanţe se aplicã instituţiilor publice din sectorul sanitar, inclusiv celor aparţinând ministerelor şi instituţiilor centrale cu reţea sanitarã proprie, cu excepţia art. 8, care se aplicã unitãţilor sanitare publice din reţeaua Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 10
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abrogã prevederile <>art. I din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 48/2003 privind unele mãsuri în vederea întãririi disciplinei financiare şi a creşterii eficienţei utilizãrii fondurilor în sistemul sanitar, precum şi modificarea unor acte normative, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 435 din 19 iunie 2004, cu modificãrile ulterioare.
ART. 11
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:


────────────────

p. Ministrul sãnãtãţii,
Cristian Celea,
secretar de stat

p. Ministrul de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Toma Zaharia,
secretar de stat

Ministrul delegat
pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu

p. Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Ileana Tureanu,
secretar de stat

p. Ministrul apãrãrii naţionale,
George Cristian Maior,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 29 iulie 2004.
Nr. 59.

_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016