Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 57 din 21 august 1998  privind aprobarea participarii Ministerului Turismului la Comisia Europeana de Turism si la Asociatia de Promovare Turistica Internationala - Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 57 din 21 august 1998 privind aprobarea participarii Ministerului Turismului la Comisia Europeana de Turism si la Asociatia de Promovare Turistica Internationala - "Die Donau"

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 309 din 26 august 1998

În temeiul art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi al <>art. 1 pct. 14 lit. c) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
Se aproba participarea Ministerului Turismului la Comisia Europeanã de Turism, cu sediul la Bruxelles, al carei statut este prezentat în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezenta ordonanta.
Cheltuielile ocazionate de contribuţia anuala vor fi suportate din bugetul Ministerului Turismului.
ART. 2
Se aproba participarea Ministerului Turismului la Asociaţia de Promovare Turistica Internationala - "Dia Donau", cu sediul la Viena, al carei statut este prezentat în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezenta ordonanta.
Cheltuielile ocazionate de contribuţia anuala vor fi suportate din bugetul Ministerului Turismului.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul turismului,
Sorin Frunzaverde

p. Ministrul afacerilor externe,
Mihai Ungureanu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu

ANEXA 1

STATUTUL
Comisiei Europene de Turism

I. Numele, sediul, personalitate juridicã

ART. 1
1. Comisia Europeanã de Turism, denumita în continuare C.E.T., este o asociaţie internationala cu scop nelucrativ, liber constituitã din organizaţii naţionale oficiale de turism din Europa.
2. Sediul asociaţiei este stabilit într-o comuna a Regiunii bruxelleze. În prezent sediul este 61, Rue du Marche aux Herbes, B-1000 Bruxelles. Sediul poate fi transferat oriunde în Belgia, prin simpla decizie a comitetului asociaţiei, publicatã în aceeaşi luna în anexele Monitorului belgian.
3. C.E.T. este o asociaţie internationala de drept belgian, înfiinţatã în baza legii din 25 octombrie 1919 cu privire la acordarea personalitãţii civile asociaţiilor internaţionale cu scop caritabil, religios, ştiinţific, artistic sau pedagogic.

II. Domeniul de activitate al asociaţiei internaţionale
ART. 2
1. C.E.T. are ca obiectiv instructiv punerea în valoare a turismului european în statele neeuropene prin toate mijloacele utile, fãrã a prejudicia scopul sau nelucrativ.
2. În domeniul turismului, C.E.T. îşi propune sa asigure o colaborare ştiinţificã, instructiva şi informativa între membrii sãi.
3. Acţiunile sale trebuie, de asemenea, sa ţinã seama de particularitãţile culturale, lingvistice, geografice şi economice ale Europei.
4. Prin acţiunile sale C.E.T. trebuie sa atragã atenţia autoritãţilor guvernamentale europene, ca şi publicului larg, asupra importantei activitãţii turistice, precum şi asupra necesitãţii de a-i asigura dezvoltarea prin mãsuri colective adecvate. În acest sens, C.E.T. îndeplineşte o misiune instructiva şi de informare.

III. Membrii şi contribuţiile financiare
ART. 3
Membrii
1. Pot fi membrii activi, bucurandu-se de drepturi egale, organizaţiile turistice naţionale ale tuturor statelor suverane care se gãsesc pe teritoriul european.
2. Pot deveni membri asociaţi comunitatile regionale interfrontaliere şi alte organisme importante din domeniul turismului.
3. C.E.T. întreţine raporturi strânse de cooperare permanenta cu Uniunea Europeanã (U.E.), în mod special, cu direcţia sa generalã responsabilã de turism, care ocupa un loc permanent în cadrul Adunãrii generale a C.E.T., fãrã drept de vot.
ART. 4
Colaborarea cu alte organizaţii
1. Pentru a intensifica colaborarea cu organismele U.E. cu vocaţie turistica, C.E.T. întreţine contracte permanente cu membrii responsabili ai Parlamentului European. În acest scop, C.E.T. poate institui un consiliu parlamentar consultativ, format, la initiativa sa, din membrii influenti ai Parlamentului European.
2. C.E.T. are legãturi permanente de cooperare cu Grupul european de acţiune turistica (European Tourism Action Group - E.T.A.G.), fondat de C.E.T. Conducerea C.E.T. sprijinã administrativ E.T.A.G. în mãsura posibilitãţilor.
3. C.E.T. poate fi membru afiliat al Organizaţiei Mondiale a Turismului (O.M.T./W.T.O.). C.E.T. organizeazã reuniuni/conferinţe comune cu O.M.T., în funcţie de posibilitãţi şi de scopurile urmãrite.
4. O legatura permanenta este menţinutã cu Organizaţia de Cooperare şi Dezvoltare Economicã (O.C.D.E.).
5. De altfel, în funcţie de necesitaţi, contacte permanente sau ad-hoc sunt stabilite pe plan european şi naţional cu întreprinderile, organizaţiile şi organismele politice, dacã şi în mãsura în care aceste contacte sunt de natura sa ajute C.E.T. în îndeplinirea misiunii sale.
ART. 5
Contribuţiile financiare
1. În fiecare primavara, Adunarea generalã a C.E.T. fixeazã în ECU contribuţia membrilor activi pentru anul financiar urmãtor (an civil). Valoarea fiecãrei contribuţii este calculatã în funcţie de criteriile stabilite prin regulamentul financiar separat care trebuie adoptat de adunarea generalã.
2. Contribuţiile membrilor asociaţi sunt stabilite de cãtre reprezentanţii lor şi de directorul C.E.T., cu scopul de a fi aprobate de adunarea generalã în fiecare sesiune de primavara.
3. Contribuţiile pentru anul în curs trebuie achitate pe parcursul primului trimestru, cel mai târziu pana la 30 iunie. În caz de întârziere a plãţii, contribuţia sau soldul datorat sunt majorate cu penalitãţi fixate la 1% pe luna, începând cu 1 iulie.

IV. Organizarea
Organizarea interioarã a C.E.T. este adaptatã în permanenta nevoilor unui management modern, în scopul de a se obţine proceduri decizionale rapide, o gestionare eficienta şi cheltuieli administrative limitate, ca rezultat al concentrarii forţelor.
ART. 6
Organele C.E.T. sunt:
1. adunarea generalã;
2. comitetul;
3. preşedintele;
4. directorul;
5. revizorii.

1. Adunarea generalã
ART. 7
1. În fiecare an, adunarea generalã se reuneste în doua (2) sesiuni ordinare.
2. Adunarea generalã de primavara are loc în aprilie/mai, iar cea de toamna, în septembrie/octombrie, în oraşe şi în locuri de reuniune uşor accesibile din Europa.
3. Pe lângã problemele obişnuite şi cele statutare, ţara gazda poate propune participanţilor un program care sa le permitã acestora cunoaşterea aspectelor turistice, politice şi culturale ale tarii.
4. O adunare generalã extraordinarã poate fi convocatã la cererea a doua treimi din membrii activi sau a preşedintelui.
5. Adunarea generalã se reuneste în urma convocãrii scrise, adresatã cu cel puţin 30 de zile înaintea sesiunii şi conţinând ordinea de zi completa.
ART. 8
1. Adunarea generalã are puteri depline în realizarea scopului asociaţiei. În mod special, sunt rezervate competentei adunãrii generale urmãtoarele prerogative:
a) alege comitetul;
b) aproba raportul anual, bilanţul şi conturile anuale;
c) examineazã şi aproba programul de acţiune şi activitãţile de marketing;
d) statueazã asupra cererilor membrilor activi. Aceste cereri trebuie sa parvina directorului cu patruzeci şi cinci (45) de zile înainte de data ţinerii adunãrii generale;
e) fixeazã, în sesiunea de primavara, nivelul contribuţiei membrilor pentru anul urmãtor;
f) decide asupra admiterii şi/sau excluderii membrilor activi şi/sau asociaţi, cu o majoritate de doua treimi (2/3). Excluderea membrilor activi şi/sau asociaţi trebuie anunţatã acestora înainte de luarea deciziei de cãtre adunarea generalã;
g) se pronunţa asupra altor probleme ridicate de comitet sau de preşedinte;
h) alege preşedintele şi vicepreşedinţii;
i) numeşte directorul;
j) numeşte dintre membrii sãi doi revizori care sa lucreze cu titlu onorific;
k) numeşte, de asemenea, revizori profesionisti pe termen de un an;
l) decide asupra destinaţiei soldului activ, în caz de dizolvare;
m) poate modifica statutul, cu majoritatea a doua treimi (2/3) a membrilor activi;
n) decide, cu majoritatea a doua treimi (2/3), asupra posibilitãţilor de revocare a unui membru al comitetului care s-a abãtut în mod grav de la îndeplinirea îndatoririlor care îi reveneau. Aceasta procedura se aplica şi preşedintelui.
2. Decizia de a dizolva C.E.T. intra în competenta adunãrii generale.
3. Şedinţele adunãrii generale se pot desfasura în mod valabil doar dacã jumãtate plus unul din membrii activi sunt prezenţi. Cu excepţia cazurilor prevãzute expres, deciziile sunt luate cu majoritatea simpla a voturilor membrilor activi, valabil exprimate.
4. Deciziile luate de adunarea generalã sunt comunicate tuturor membrilor. Aceste rezoluţii sunt, de asemenea, consemnate într-un registru pãstrat la sediul asociaţiei şi pus la dispoziţiile tuturor membrilor.
Nu se vor lua decizii asupra problemelor care nu au fost înscrise pe ordinea de zi.
ART. 9
Dreptul de vot
Fiecare membru prezent dispune de un singur vot.
ART. 10
Drepturile şi obligaţiile membrilor
1. Toţi membrii activi au în aceeaşi mãsura dreptul de a participa la adunãrile generale, unde îşi pot exercita dreptul de a alege şi de a fi aleşi. Doar membrii activi pot fi aleşi în diferitele funcţii enumerate în prezentul statut.
2. Toţi membrii activi au dreptul, în mod egal, sa fie reprezentaţi la intervale adecvate în comitetele C.E.T. şi în comitetele permanente sau temporare.
3. Toţi membrii au dreptul sa primeascã gratuit rezultatele studiilor de piata realizate de C.E.T., în mãsura în care aceste studii au fost finanţate exclusiv din resursele proprii ale comisiei.
4. Toţi membrii pot sa participe, dacã acoperã o parte corespunzãtoare din conturi, la activitãţile ad-hoc de marketing şi la studiile de piata care sunt realizate de subgrupuri, sub patronajul C.E.T.
5. Membrii activi şi asociaţi au obligaţia de a plati contribuţiile în termenele prevãzute la art. 5 alin. 3.
6. Preşedintele, directorul sau oricare alt înalt responsabil al organizaţiilor, care sunt membri activi, trebuie sa ia parte la cel puţin una (1) din adunãrile generale, în fiecare an, şi sa fie reprezentat corespunzãtor la cele la care nu participa personal.
7. Membrii activi pot sa punã la dispoziţie C.E.T., cu acordul acestora, colaboratori (colaboratoare) responsabili ai sediilor şi reprezentantelor lor în strãinãtate. Durata mandatului acestora este reglata de prevederile statutare. Aceasta activitate este efectuatã cu titlu benevol, dar sumele necesare desfãşurãrii acestei activitãţi sunt rambursate de C.E.T.
8. Doar membrii asociaţiei au dreptul sa participe la sesiunile adunãrii generale şi sa primeascã toate informaţiile de care dispune şi pe care le difuzeazã C.E.T.

2. Comitetul
ART. 11
1. Comitetul se compune din 11 membri activi, plus:
- preşedintele;
- vicepreşedinţii;
- nu mai mult de patru (4) factori de conducere din partea membrilor;
- preşedintele grupului de studii;
- doi (2) responsabili de marketing din partea membrilor;
- preşedintele unui grup operational.
2. Unul din membrii comitetului va fi cetãţean belgian sau cetãţean al unei tari aparţinând U.E.
3. Comitetul poate, dupã cum doreşte, sa invite una din urmãtoarele persoane sa participe la şedinţe în calitate de observator:
- un reprezentant al Uniunii Europene;
- un reprezentant al Parlamentului European;
- orice alta persoana care ar putea aduce o contribuţie utila.
4. Componenta comitetului trebuie sa reflecte o repartizare echitabila a ţãrilor membre active ale C.E.T. O ţara membra nu poate fi reprezentatã în comitet de mai mult de doi (2) dintre cetãţenii sãi.
5. Durata mandatelor este de 2 ani. Totuşi mandatul preşedintelui are o durata de 3 ani. Mandatele membrilor comitetului nu pot fi reînnoite.
6. Sarcinile comitetului sunt, în principal, urmãtoarele:
a) se reuneste de doua, pana la trei ori pe an;
b) propune adunãrii generale candidatura preşedintelui;
c) propune adunãrii generale candidatura vicepreşedinţilor;
d) desemneazã directorul care urmeazã a fi ales de adunarea generalã şi îi întocmeşte acestuia contractul de munca;
e) propune adunãrii generale candidatura revizorilor;
f) propune adunãrii generale valoarea contribuţiilor membrilor activi şi/sau asociaţi şi bugetul;
g) examineazã în permanenta strategia C.E.T. şi propune adunãrii generale spre aprobare programele de marketing şi studiile de piata, precum şi, atunci când este cazul, alte probleme importante pentru C.E.T.;
h) instituie un grup de lucru de studii, subordonat directorului care, la rândul sau, supune rapoartele grupului comitetului;
i) propune adunãrii generale admiterea de noi membri activi şi/sau asociaţi şi excluderea foştilor membri;
j) în cazul nerespectãrii grave de cãtre un membru al comitetului a obligaţiilor asumate, comitetul, dupã ce acesta a fost avertizat, propune adunãrii generale revocarea sa. Aceasta procedura se aplica şi preşedintelui.
7. Actionarea în justiţie este intentatã sau susţinutã, în numele asociaţiei, de cãtre comitet, la initiativa preşedintelui sau de cãtre doi membri ai comitetului.
8. Deciziile sunt luate cu majoritatea simpla a membrilor prezenţi.
9. În cazul votului egal, se decide în funcţie de votul preşedintelui (cu excepţia cazului în care se alege preşedintele).

3. Preşedintele
ART. 12
1. Preşedintele, care trebuie sa facã parte în mod obligatoriu dintr-un organism cu statut de membru activ, este ales pentru un mandat de trei (3) ani şi nu poate fi reales.
2. Preşedintele
a) reprezintã C.E.T. împreunã cu directorul atât în interiorul, cat şi în exteriorul asociaţiei;
b) convoacã adunarea generalã cu un preaviz de 30 de zile şi prezideazã sesiunea;
c) convoacã şedinţele comitetului şi prezideazã sesiunile acestuia;
d) supervizeaza activitatea directorului.
3. În cazul în care preşedintele este în incapacitate de a-şi exercita atribuţiile, locul va fi luat de cel mai în varsta dintre vicepreşedinţi.
4. Preşedintele îşi exercita atribuţiile cu titlu onorific. Cheltuielile de deplasare şi celelalte cheltuieli sunt suportate de organizaţia din care face parte.

4. Directorul
ART. 13
1. Directorul este ales pentru doi (2) ani de cãtre adunarea generalã, la propunerea comitetului. El poate fi reales pentru mandate de doi ani, pana la varsta de 70 de ani.
2. Obligaţiile directorului sunt urmãtoarele:
a) reprezintã conducerea C.E.T. în cadrul bugetului aprobat de adunarea generalã;
b) este responsabil de gestiunea administrativã şi angajeazã colaboratoarele şi colaboratorii necesari;
c) vegheazã la execuţia activitãţilor de marketing hotãrâte de C.E.T. În acest scop, grupurile operationale şi grupul de lucru de studii raporteazã asupra activitãţilor lor, prin intermediul directorului, al comitetului şi adunãrii generale;
d) poate, în funcţie de necesitaţi şi pe propria rãspundere, sa instituie grupuri de lucru ad-hoc;
e) este responsabil de gestiunea contabila şi de arhivare, activitãţi care se efectueazã, în principiu, la sediul conducerii;
f) întreţine relaţii active şi susţinute cu toţi membrii, cu mediile proprii Uniunii Europene, cu Parlamentul European şi cu alte medii politice şi private importante pentru C.E.T.
3. Toate acţiunile care angajeazã asociaţia sunt semnate, exceptând cazul în care se face o procura specialã, de director, care nu trebuie sa justifice partenerilor aceasta putere care îi este conferita de drept.

5. Revizorii
ART. 14
1. Adunarea generalã, la propunerea comitetului, alege dintre membrii sãi doi revizori, care exercita un mandat onorific. Acest mandat este de trei (3) ani şi poate fi prelungit pentru alte doua mandate de trei ani.
2. Revizorii prezintã bilanţul şi conturile exerciţiului financiar precedent, pana la sfârşitul lunii iunie a fiecãrui an. Ei trimit comitetului, pana cel mai târziu la 31 august, un raport scris de revizuire, pentru a fi supus adunãrii generale.
3. La propunerea comitetului, adunarea generalã numeşte revizori profesionisti pe o perioada de un an.

V. Grupurile operationale

ART. 15
1. Comitetul poate recomanda urmãrirea activitãţii şi/sau crearea unor grupuri operationale în regiuni selecţionate.
2. Preşedinţii grupurilor operationale iau parte în mod legal la adunãrile generale ale C.E.T. şi, la cerere, în şedinţele comitetului.
3. Grupurile operationale sunt sub responsabilitatea directorului şi coordonate de acesta.

VI. Gestionarea financiarã şi contabila

ART. 16
Sumele încasate de C.E.T. cuprind:
a) cotizaţiile membrilor;
b) sumele vãrsate de Uniunea Europeanã;
c) vãrsãmintele sponsorilor şi contribuţiile la operaţiunile conexe;
d) orice alta sursa de finanţare.
ART. 17
1. Contabilitatea este ţinuta de conducerea C.E.T.
2. Contabilitatea este ţinuta în ECU sau în orice alt deviz, în funcţie de decizia luatã de comitet.
3. Anul administrativ şi contabil este anul civil.
4. Detaliile sunt fixate printr-un regulament financiar separat.

VII. Demisia şi dizolvarea

ART. 18
1. Demisia unui membru activ sau asociat trebuie sa fie notificatã în scris directorului, cu un preaviz de minimum douasprezece luni, pentru sfârşitul exerciţiului urmãtor.
2. Demisia nu atrage nici un fel de obligaţie a C.E.T. fata de membrul demisionar. Membrul care înceteazã sa mai facã parte din asociaţie, indiferent de motivatie, nu are nici un drept asupra fondului social.
3. Membrul demisionar trebuie sa depunã integral contribuţia sa, calculatã pana la data la care demisia este efectivã.
Membrul activ sau asociat care face obiectul excluderii de cãtre adunarea generalã trebuie, la rândul sau, sa depunã integral contribuţia sa, calculatã pana la data la care decizia de excludere a fost luatã.
4. C.E.T. nu poate fi dizolvatã decât în urma deciziei luate în unanimitate de adunarea generalã. Dizolvarea devine efectivã la sfârşitul exerciţiului urmãtor.
5. În caz de dizolvare, responsabilitatea membrilor pentru datoriile C.E.T. se limiteazã la valoarea eventualelor contribuţii anuale care nu au fost plãtite pana la data luãrii deciziei de dizolvare.
6. În caz de dizolvare, adunarea generalã numeşte un lichidator care nu poate fi unul dintre membrii sãi.
ART. 19
Tot ceea ce nu este prevãzut în prezentul statut şi, în mod special, anunţurile care trebuie fãcute în anexele Monitorului belgian, vor fi reglate conform legii.
Revizuit pentru a fi anexat la hotãrârea regala din 18 mai 1998.


ANEXA 2

STATUTUL
Asociaţiei de Promovare Turistica Internationala - "Dia Donau"

1. Denumirea, sediul şi domeniul de activitate ale asociaţiei
1.1. Denumirea asociaţiei este Asociaţia de Promovare Turistica Internationala - "Dia Donau".
1.2. Asociaţia îşi are sediul la Viena.
1.3. Asociaţia îşi desfãşoarã activitatea în regiunea dunareana a Austriei şi în strãinãtate, în zonele dunarene ale ţãrilor membre, precum şi în intreaga lume, pe toate pieţele trimitatoare de turişti.
1.4. Nu se intenţioneazã înfiinţarea unor filiale în sensul art. 11 din Legea asociaţiilor din 1951, în accepţiunea valabilã atunci.
1.5. Anul de activitate al asociaţiei este identic cu cel calendaristic.
2. Scopul asociaţiei
Asociaţia, a carei activitate nu are ca scop realizarea de venituri, ci promovarea turistica în folos comun, împreunã, în toatã lumea, a regiunilor dunarene definite geografic din ţãrile membre, doreşte sa contribuie, prin activitatea sa, la menţinerea înţelegerii reciproce a popoarelor, în care scop oamenii din toate ţãrile sunt atrasi sa viziteze Dunarea şi zonele invecinate, pentru a cunoaşte oferta culturalã, turistica şi sportiva a acestora.
3. Cãile de realizare a scopului asociaţiei şi modul de obţinere a mijloacelor
3.1. Cãile prin care se realizeazã
Orice modalitate de promovare, prin cuvânt şi scris, imagine şi sunet, inclusiv:
* conferinţe de presa şi expuneri;
* cãlãtorii de studiu şi seminarii;
* înfiinţarea unei biblioteci şi a unei arhive-dia;
* editarea de prospecte şi videofilme;
* editarea unui buletin de presa;
* organizarea de târguri turistice de specialitate.
3.2. Mijloace materiale
Contribuţii ale membrilor, contribuţii din sponsorizãri, donaţii şi alte acţiuni similare.
4. Tipul calitãţii de membru
Membrii asociaţiei se împart în:
* membri de drept: organismele naţionale de turism ale statelor dunarene, respectiv instituţii cu rang similar (de exemplu: Oesterreichische Werbung - Oficiul de promovare turistica al Austriei);
* membri sustinatori: ofertanţi din zona Dunãrii, care colaboreazã la asociaţie ca sponsori;
* membri de onoare: persoane numite, care au adus servicii deosebite asociaţiei.
5. Obţinerea calitãţii de membru
Pot deveni membri instituţiile de turism corespunzãtoare din ţãrile riverane, precum şi organizaţiile şi întreprinderile care sunt interesate într-o activizare a turismului în zona dunareana.
Acceptarea de membri de drept sau sustinatori se face de cãtre adunarea generalã. Acceptarea poate fi refuzatã fãrã indicarea motivelor. Acceptarea se face pe baza unei majoritãţi calificate de doua treimi din numãrul voturilor. Acceptarea devine valabilã dupã ce a fost depusa contribuţia de membru.
Numirea membrilor de onoare se face la cererea preşedintelui, cu prilejul adunãrii generale, cu o majoritate calificatã de doua treimi din numãrul voturilor.
Înaintea constituirii asociaţiei se procedeazã la acceptarea provizorie a candidaţilor. Aceasta apartenenţa devine valabilã dupã constituirea asociaţiei.
6. Terminarea calitãţii de membru
Calitatea de membru se stinge în cazul persoanelor juridice prin pierderea personalitãţii juridice, prin retragerea benevolã, prin ştergere sau prin excludere.
6.1. Retragerea benevolã se poate face numai la sfârşitul fiecãrui an calendaristic. Retragerea trebuie anunţatã cel puţin cu un an înaintea adunãrii generale ordinare, printr-o scrisoare recomandatã, deoarece toate acţiunile de promovare în care sunt cuprinşi toţi membrii asociaţiei nu pot fi modificate în termene mai scurte.
Dupã înştiinţarea retragerii unui membru, trebuie plãtite totuşi contribuţia anuala pentru anul bugetar în curs, precum şi costurile ce se cuvin din acţiunile de promovare în curs sau planificate, la care membrul care se retrage este încã participant.
6.2. Ştergerea unui membru poate fi hotãrâtã de adunarea generalã cu o majoritate de doua treimi din numãrul voturilor, atunci când membrul, deşi atentionat de trei ori, nu a plãtit contribuţia şi/sau nu corespunde scopului asociaţiei de acţiune în comun şi de colaborare. Obligaţia de plata a contribuţiei cuvenite rãmâne valabilã pana la data când s-a declarat ştergerea.
6.3. Excluderea unui membru din asociaţie poate fi hotãrâtã de adunarea generalã cu o majoritate de doua treimi din numãrul voturilor, pentru încãlcãri grosolane ale obligaţiilor de membru. Obligaţia plãţii contribuţiei pentru anul pana când se ia hotãrârea rãmâne în continuare valabilã.
În acelaşi mod poate fi retrasã în calitate de membru de onoare.
7. Suspendarea calitãţii de membru poate fi hotãrâtã de adunarea generalã, atunci când membrul, deşi atentionat de trei ori, nu a plãtit contribuţia anuala şi/sau nu corespunde scopului asociaţiei de acţiune în comun şi de colaborare.
Apartenenţa rãmâne valabilã, dar fãrã drepturile şi obligaţiile unui membru. Acestea pot fi recastigate prin hotãrârea adunãrii generale, dacã membrul în cauza şi-a achitat contribuţia de membru.
Pentru aceste hotãrâri este necesarã, de asemenea, o majoritate de doua treimi din numãrul voturilor.
8. Drepturi şi obligaţii ale membrilor
Membrii sunt îndreptãţiţi sa participe la toate activitãţile asociaţiei şi sa beneficieze de sprijinul acesteia.
Membrii de drept au drept de vot în adunarea generalã şi drept de alegere.
Membrii sustinatori şi membrii de onoare au dreptul de a participa la adunarea generalã şi de a fi ascultaţi. Ei au drept de vot consultativ.
Membrii sunt obligaţi sa plãteascã punctual contribuţia de membru, la valoarea hotãrâtã în adunarea generalã, şi sa evite tot ceea ce ar putea aduce daune imaginii şi scopului asociaţiei. Ei sunt obligaţi sa acorde atentie statutului asociaţiei şi hotãrârilor organelor asociaţiei.
Membrii de onoare sunt scutiţi de plata contribuţiei de membru.
9. Organele asociaţiei sunt:
a) preşedintele;
b) adjunctul preşedintelui;
c) consiliul de conducere;
d) secretariatul general;
e) comitetul de marketing;
f) adunarea generalã;
g) cenzorii.
9. a) Preşedintele
--------------
Conduce activitatea asociaţiei, convoacã adunarea generalã, conduce prezidiul la şedinţele comitetului de marketing şi propune hotãrârile privind activitãţile asociaţiei. El reprezintã asociaţia în exterior şi are drept de semnatura.
Secretariatul general îi este subordonat.
În caz de urgenta, preşedintele, în situaţii care revin domeniului de activitate al adunãrii generale, dupã consultarea cu membrii consiliului de conducere şi dacã aceştia nu pot fi gasiti, este îndreptãţit sa ia hotãrârile independent, pe propria rãspundere; acestea trebuie sa fie aprobate ulterior de adunarea generalã. Funcţia de preşedinte este onorifica, neremuneratã.
9. b) Adjunctul preşedintelui
------------------------
La adunarea generalã se aleg dintre membri primul şi al doilea adjunct al preşedintelui pentru o durata de 3 ani, care, fãrã a afecta dreptul de control al preşedintelui, îl pot reprezenta pe acesta la toate manifestãrile şi şedinţele. Ei formeazã, împreunã cu preşedintele, consiliul de conducere al asociaţiei şi îl consiliaza pe preşedinte. Preşedintele este reprezentat de primul adjunct; dacã primul adjunct nu este disponibil, sarcinile primului adjunct sunt preluate de al doilea adjunct.
Realegerea aceleiaşi persoane este acceptatã. Funcţia adjunctilor preşedintelui este onorifica, neremuneratã.
9. c) Consiliul de conducere
-------------------------
Consiliului de conducere îi revin toate sarcinile care nu au fost precizate prin statut sau de alte organe ale asociaţiei.
El se compune din preşedinte şi din doi adjuncţi ai sãi. Consiliul poate sa avizeze unele proiecte sau acţiuni care au fost hotãrâte în şedinţa comitetului de marketing sau în adunarea generalã. Durata de funcţionare a consiliului este de 3 ani, realegerea aceloraşi persoane fiind acceptatã. Consiliul este apt de a lua hotãrâri când toţi membrii sãi au fost invitaţi şi sunt prezenţi. Consiliul de conducere poate lua hotãrâri cu o majoritate simpla de voturi.
Consiliul de conducere are dreptul de a coopta alt membru în locul celui care nu poate participa, numai cu obţinerea aprobãrii ulterioare în urmãtoarea adunare generalã.
Locul preşedintelui în consiliu îl are preşedintele, iar în cazul în care acesta este reţinut, el este înlocuit de unul din adjunctii sãi.
9. d) Secretariatul general
----------------------
Secretariatul general conduce activitatea asociaţiei şi se subordoneazã preşedintelui. Are sarcina elaborãrii hotãrârilor adunãrii generale şi ale comitetului de marketing. Numirea secretarului general se face de cãtre preşedinte. Secretarul general este salariat al asociaţiei.
9. e) Comitetul de marketing
-------------------------
Se compune din reprezentanţi ai ţãrilor membre şi din membri sustinatori.
Comitetul de marketing propune şi hotãrãşte asupra problemelor actuale de promovare. El se întruneşte de minimum 3 ori pe an. Hotãrârea se elaboreazã în condiţiile prevãzute la pct. 9 c).
9. f) Adunarea generalã
-------------------
Adunarea generalã ordinarã are loc o data pe an. Toţi membrii trebuie sa fie anuntati în scris cu cel puţin doua sãptãmâni înaintea ţinerii adunãrii generale.
Convocarea adunãrii generale se face cu menţionarea ordinii de zi.
Convocarea se face de cãtre preşedinte sau de unul dintre adjuncţi.
O adunare generalã extraordinarã poate avea loc la hotãrârea consiliului de conducere sau a adunãrii generale ordinare ori la cererea scrisã, intemeiata, a cel puţin 4 membri sau la cererea comisiei de cenzori, în cadrul a doua luni.
Preşedinţia adunãrii generale este detinuta de reprezentanţii fiecãrei tari în care se tine şedinţa.
Dreptul de decizie al adunãrii generale
Adunarea generalã poate decide dacã cel puţin jumãtate din reprezentanţii membrilor asociaţiei sunt prezenţi. Dacã numãrul membrilor nu s-a întrunit la ora stabilitã, se convoacã o jumãtate de ora mai târziu o noua adunare generalã cu aceeaşi ordine de zi, fãrã a se mai lua în calcul numãrul reprezentanţilor membrilor asociaţiei prezenţi. Asupra acestei situaţii se va indica expres în invitaţie.
Fiecare membru cu drept de vot are un vot. Persoanele juridice sunt reprezentate printr-un împuternicit.
Transmiterea dreptului de vot unui alt membru printr-o împuternicire scrisã este acceptatã.
Toate alegerile şi hotãrârile se fac, în mãsura în care statul nu prevede altfel, cu o majoritate simpla de voturi. În caz de egalitate de voturi, pãrerea preşedintelui va decide.
Sarcinile adunãrii generale
a) hotãrârea privind statutul şi funcţionarea sau modificãri ale acestora (2/3 majoritate);
b) numirea şi revocarea membrilor consiliului de conducere al cenzorilor;
c) hotãrârea privind primirea de noi membri sau excluderea unui membru (2/3 majoritate);
d) hotãrârea privind suspendarea calitãţii de membru (2/3 majoritate);
e) primirea şi aprobarea rapoartelor de control şi a executãrii financiare - verificare contabila;
f) stabilirea mãrimii contribuţiei financiare;
g) hotãrârea privind planificarea bugetului;
h) hotãrârea privind programul de marketing;
i) hotãrârea privind desfiinţarea benevolã a asociaţiei (2/3 majoritate);
j) elaborarea de propuneri şi decizii privind diverse probleme.
9. g) Cenzorii
--------
Adunarea generalã stabileşte 2 cenzori pentru o durata de un an. Realegerea aceleiaşi persoane este posibila. Cenzorilor le revine sarcina controlului financiar al asociaţiei şi verificarea contabila. Ei raporteazã adunãrii generale despre verificarea efectuatã.
10. Arbitrajul
a) în toate neînţelegerile apãrute în raporturile din asociaţie se recurge la arbitraj;
b) arbitrajul se constituie din 5 membri de drept. Este alcãtuit astfel încât fiecare parte implicata sa poatã numi, în decurs de doua sãptãmâni, 2 membri ca arbitri. Arbitrii astfel numiţi aleg prin majoritate de voturi un al cincilea membru care sa fie preşedintele arbitrajului. În caz de egalitate de voturi, se trage la sorţi;
c) arbitrajul poate lua hotãrârile în prezenta tuturor membrilor sãi, cu majoritate simpla de voturi. Se judeca dupã propria constiinta şi experienta, hotãrârile fiind definitive în cadrul asociaţiei.
11. Desfiinţarea asociaţiei
11.1. Desfiinţarea benevolã a asociaţiei se poate hotãrî numai într-o adunare generalã extraordinarã, special convocatã în acest sens şi cu o majoritate de doua treimi din numãrul voturilor.
11.2. Ultimul consiliu de conducere al asociaţiei trebuie sa anunţe în scris desfiinţarea benevolã organelor asociaţiei şi este obligat, în spiritul Legii asociaţiilor din 1951, sa facã cunoscutã desfiinţarea asociaţiei într-un mijloc public de informare.
11.3. Patrimoniul asociaţiei apãrut, de asemenea, în cazul lichidãrii asociaţiei, nu poate fi predat în nici un caz, indiferent de forma, membrilor asociaţiei, ci trebuie sa fie predat, prin hotãrârea adunãrii generale, care a decis desfiinţarea unor organizaţii cu scopuri de binefacere sau religioase recunoscute, conform art. 34 lit. ff) din Regulamentul federal austriac, de cãtre consiliul de conducere al asociaţiei care se retrage sau de un lichidator care a fost desemnat pentru aceasta de adunarea generalã.

-----------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016