Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 51 din 25 august 2005  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 14/2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 51 din 25 august 2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 14/2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 793 din 31 august 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. VI.2 din Legea nr. 209/2005 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

ART. I
<>Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 63 din 1 februarie 2003, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Numãrul maxim de posturi al Autoritãţii este de 138, exclusiv preşedintele şi vicepreşedintele.
(2) Structura organizatoricã a Autoritãţii este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanţã.
(3) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Autoritãţii se face de la bugetul de stat.
(4) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii se aprobã prin ordin al preşedintelui acesteia."
2. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 9 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) În structura Autoritãţii funcţioneazã Comisia superioarã de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi, denumitã în continuare Comisia superioarã, cu activitate decizionalã în soluţionarea contestaţiilor la certificatele de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap, emise de comisiile judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
(2) Comisia superioarã se numeşte prin ordin al preşedintelui Autoritãţii şi are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte, medic specialist în expertizã medicalã şi recuperarea capacitãţii de muncã, medicinã generalã sau medicinã de familie, absolvent de cursuri de management în domeniul sociomedical cu durata de cel puţin un an;
b) un medic specialist în expertizã medicalã şi recuperarea capacitãţii de muncã, medicinã generalã sau medicinã de familie, desemnat de preşedintele Autoritãţii la propunerea Ministerului Sãnãtãţii;
c) un reprezentant al Consiliului Naţional al Dizabilitãţii din România;
d) un asistent social şi un jurist, desemnaţi de preşedintele Autoritãţii."
3. Articolul 10 se abrogã.
4. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - În fiecare judeţ/sector al municipiului Bucureşti îşi desfãşoarã activitatea un inspector, funcţionar public, încadrat în structura Direcţiei generale de inspecţie şi control din cadrul Autoritãţii."
5. Dupã alineatul 4 al articolului 12 se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Numãrul maxim de posturi al Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap este de 40."
6. Alineatele (1) şi (7) ale articolului 13 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) În subordinea consiliilor judeţene şi a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti se înfiinţeazã comisii de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi, denumite în continuare comisii, cu avizul pentru conformitate al Autoritãţii.
...................................................................
(7) Comisiile se înfiinţeazã prin hotãrâre a consiliilor judeţene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, şi au urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte, medic specialist în expertizã medicalã şi recuperarea capacitãţii de muncã, interne, medicinã generalã sau medicinã de familie, absolvent de cursuri de management în domeniul sociomedical;
b) un medic specialist în expertizã medicalã şi recuperarea capacitãţii de muncã, medicinã generalã sau medicinã de familie, propus de direcţia judeţeanã de sãnãtate publicã, respectiv a municipiului Bucureşti;
c) un reprezentant desemnat de organizaţiile neguvernamentale autorizate, care desfãşoarã activitãţi în beneficiul persoanelor cu handicap;
d) un psiholog;
e) un asistent social."
7. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Autoritatea, consiliile judeţene şi prefecturile au obligaţia de a asigura condiţii corespunzãtoare de desfãşurare a activitãţilor inspectorilor judeţeni, astfel încât sã se evite aglomeraţiile, tratamentul nedemn şi întârzierea rezolvãrii cererilor cetãţenilor.
(2) Personalul disponibilizat prin restructurarea activitãţii la nivelul inspecţiilor regionale poate fi preluat, în condiţiile legii, de direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului."
8. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Autoritatea utilizeazã un parc propriu de mijloace de transport, format din 4 autoturisme pentru activitãţi curente şi 3 autoturisme destinate activitãţilor de inspecţie şi control. Consumul lunar normat de carburanţi pentru fiecare autoturism se stabileşte potrivit dispoziţiilor legale în vigoare."
ART. II
Bunurile mobile şi imobile care constituie patrimoniul inspecţiilor regionale se vor prelua pe bazã de protocol de predare-preluare încheiat între acestea şi Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
ART. III
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 370/2005 privind aprobarea structurii organizatorice a Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 3 mai 2005.
ART. IV
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Persoanele cu Handicap,
Silviu George Didilescu

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 25 august 2005.
Nr. 51.

ANEXĂ


Numãrul maxim de posturi = 138,
exclusiv preşedintele şi vicepreşedintele

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap

┌─────────────┐
│ PREŞEDINTE │
└─────┬───────┘

┌──────────────────┐ │
│ Vicepreşedinte ├─────────────┤
└──────────────────┘ │ ┌──────────────────┐
├──────────────────┤ Audit │
┌──────────────────┐ │ └──────────────────┘
│Comisia superioarã│ │
│ de evaluare │ │
│a persoanelor ├─────────────┤
│ cu handicap │ │ ┌───────────────────┐
│ pentru adulţi │ │ │Institutul Naţional│
└──────────────────┘ │ │pentru Prevenirea │
├..................┤ şi Combaterea │
│ │Excluziunii Sociale│
│ │ a Persoanelor │
│ │ cu Handicap │
│ └───────────────────┘

┌───────┴─────────┐
│ Secretar general│
└───────┬─────────┘

┌───────────────────────┼───────────────────────────┐
│ │ │
┌─────────┴──────────┐ ┌───────┴────────────┐ ┌───────┴───────────┐
│ Direcţia generalã │ │ Direcţia generalã │ │ Direcţia integrare│
│inspecţie şi control│ │ organizare internã │ │ europeanã │
│ │ │ şi comunicare │ └─────┬─────────────┘
└────────────────────┘ └───────┬────────────┘ │
│ │
┌───────────────┐ │ │
│Biroul petiţii ├─────┤ ┌───────────────────┐ │ ┌─────────────┐
└───────────────┘ │ │ Serviciul juridic,│ │ │ Biroul │
├───┤ contencios │ ├─┤ proiecte, │
│ │ şi resurse umane │ │ │ programe │
│ └───────────────────┘ │ └─────────────┘
│ ┌──────────────────┐ │ ┌──────────────┐
│ │ Serviciul │ │ │ Serviciul │
└────┤administrativ, │ │ │metodologie, │
│ contabilitate │ └─┤standardizare,│
└──────────────────┘ │ acreditare │
└──────────────┘


----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016