Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 47 din 28 august 2007  privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 47 din 28 august 2007 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 603 din 31 august 2007
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. I.1 din Legea nr. 266/2007 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

SECŢIUNEA 1
Modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã

ART. I
<>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 4
Înfiinţarea şi funcţionarea Comisiei de proceduri fiscale
(1) În cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se înfiinţeazã Comisia de proceduri fiscale, care are responsabilitãţi de elaborare a deciziilor cu privire la aplicarea unitarã a prezentului cod şi a legislaţiei care intrã în sfera de competenţã a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu excepţia cazului când prin lege se prevede altfel.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei de proceduri fiscale se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Comisia de proceduri fiscale este coordonatã de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(4) Deciziile Comisiei de proceduri fiscale se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(5) Soluţiile unitare adoptate prin decizii ale Comisiei de proceduri fiscale şi aprobate prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã sunt aplicabile de la data publicãrii acestor decizii potrivit alin. (4).
(6) Soluţiile unitare prevãzute la alin. (5) sunt aplicabile şi procedurilor în curs."
2. Dupã alineatul (4) al articolului 11 se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), cazurile de nerespectare a legislaţiei financiar-fiscale pot fi fãcute publice prin mass-media."
3. Alineatul (3) al articolului 17 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Statul este reprezentat de Ministerul Economiei şi Finanţelor prin Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi unitãţile sale subordonate cu personalitate juridicã."
4. Alineatele (1) şi (3) ale articolului 33 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(1) Pentru administrarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat, competenţa revine acelui organ fiscal, judeţean, local sau al municipiului Bucureşti, stabilit prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în a cãrui razã teritorialã se aflã domiciliul fiscal al contribuabilului sau al plãtitorului de venit, în cazul impozitelor şi contribuţiilor realizate prin stopaj la sursã, în condiţiile legii.
.......................................................................................
(3) Pentru administrarea de cãtre organele fiscale din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã a creanţelor fiscale datorate de marii contribuabili, inclusiv de sediile secundare ale acestora, competenţa poate fi stabilitã în sarcina altor organe fiscale decât cele prevãzute la alin. (1), prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã."
5. Alineatul (1) al articolului 52 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Contribuabilul sau altã persoanã împuternicitã de acesta are obligaţia de a furniza organului fiscal informaţiile necesare pentru determinarea stãrii de fapt fiscale. În acelaşi scop, organul fiscal are dreptul sã solicite informaţii şi altor persoane cu care contribuabilul are sau a avut raporturi economice sau juridice. Informaţiile furnizate de alte persoane se iau în considerare numai în mãsura în care sunt confirmate şi de alte mijloace de probã."
6. Alineatul (1) al articolului 56 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(1) În vederea stabilirii stãrii de fapt fiscale, contribuabilul are obligaţia sã punã la dispoziţie organului fiscal registre, evidenţe, documente de afaceri şi orice alte înscrisuri. În acelaşi scop, organul fiscal are dreptul sã solicite înscrisuri şi altor persoane cu care contribuabilul are sau a avut raporturi economice sau juridice."
7. Alineatul (3) al articolului 83 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Data depunerii declaraţiei fiscale este data înregistrãrii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poştã, dupã caz. În situaţia în care declaraţia fiscalã se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţã, data depunerii declaraţiei este data înregistrãrii acesteia pe pagina de internet a organului fiscal, astfel cum rezultã din mesajul electronic de confirmare transmis ca urmare a primirii declaraţiei."
8. Dupã alineatul (4) al articolului 83 se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Declaraţiile fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice vor fi certificate de cãtre un consultant fiscal, în condiţiile legii, cu excepţia celor pentru care este obligatorie auditarea."
9. La articolul 88, dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"e) deciziile privind nemodificarea bazei de impunere."
10. Alineatul (1) al articolului 94 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Inspecţia fiscalã are ca obiect verificarea legalitãţii şi conformitãţii declaraţiilor fiscale, corectitudinii şi exactitãţii îndeplinirii obligaţiilor de cãtre contribuabili, respectãrii prevederilor legislaţiei fiscale şi contabile, verificarea sau stabilirea, dupã caz, a bazelor de impunere, stabilirea diferenţelor obligaţiilor de platã şi a accesoriilor aferente acestora."
11. Dupã alineatul (3) al articolului 94 se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Nu intrã în atribuţiile inspecţiei fiscale efectuarea de constatãri tehnico-ştiinţifice sau orice alte verificãri solicitate de organele de urmãrire penalã în vederea lãmuririi unor fapte sau împrejurãri ale cauzelor aflate în lucru la aceste instituţii."
12. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 99 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã competenţa de exercitare a inspecţiei fiscale se stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat în condiţiile legii. Organele de inspecţie fiscalã din aparatul central al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã au competenţã în efectuarea inspecţiei fiscale pe întregul teritoriu al ţãrii.
(3) Competenţa privind efectuarea inspecţiei fiscale se poate delega altui organ fiscal. În cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã condiţiile în care se poate efectua delegarea altui organ fiscal se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã."
13. Dupã alineatul (2) al articolului 109 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Deciziile prevãzute la alin. (2) se comunicã în termen de 7 zile de la data finalizãrii raportului de inspecţie fiscalã."
14. Alineatul (7) al articolului 111 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(7) Prin derogare de la dispoziţiile legale în vigoare privind termenele de platã, impozitele şi contribuţiile aferente veniturilor din salarii, precum şi impozitul reţinut la sursã potrivit <>art. 52 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se plãtesc astfel:
a) trimestrial, pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare trimestrului, de cãtre contribuabilii persoane juridice plãtitoare de impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, asocierile fãrã personalitate juridicã constituite între persoane fizice, precum şi de cãtre persoanele fizice care desfãşoarã activitãţi independente;
b) semestrial, pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare semestrului, de cãtre asociaţii, fundaţii sau alte entitãţi fãrã scop patrimonial, cu excepţia instituţiilor publice."
15. Dupã alineatul (8) al articolului 111 se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu urmãtorul cuprins:
"(9) Sediile secundare plãtitoare de obligaţii fiscale potrivit legii îndeplinesc obligaţiile de platã şi de declarare la aceleaşi termene cu cele aplicabile în cazul persoanei în structura cãreia funcţioneazã."
16. Dupã alineatul (5) al articolului 113 se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu urmãtorul cuprins:
"(5^1) Prevederile alin. (5), precum şi ale art. 254 alin. (7), art. 259 alin. (6^1) şi <>art. 264 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, nu sunt aplicabile în cazul procedurii de executare silitã, procedurii insolvenţei şi procedurilor de lichidare."
17. Dupã alineatul (2) al articolului 114 se introduc şase noi alineate, alineatele (2^1)-(2^6), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Debitorii vor efectua plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat, prevãzute prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, într-un cont unic, prin utilizarea unui ordin de platã pentru Trezoreria Statului pentru obligaţiile datorate bugetului de stat şi a unui ordin de platã pentru Trezoreria Statului pentru celelalte obligaţii de platã.
(2^2) Distribuirea sumelor din contul unic se face de organul fiscal competent, distinct pe fiecare buget sau fond, dupã caz, proporţional cu obligaţiile datorate.
(2^3) În cazul în care suma plãtitã nu acoperã obligaţiile fiscale datorate, distribuirea, în cadrul fiecãrui buget sau fond, pe tip de impozit, contribuţie sau altã sumã reprezentând creanţã fiscalã se face mai întâi pentru impozitele şi contribuţiile cu reţinere la sursã şi apoi pentru celelalte obligaţii fiscale, proporţional cu obligaţiile datorate.
(2^4) Metodologia de distribuire a sumelor plãtite în contul unic şi de stingere a obligaţiilor fiscale se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(2^5) Plata obligaţiilor fiscale, altele decât cele prevãzute la alin. (2^1), se efectueazã de cãtre debitori, distinct pe fiecare impozit, contribuţie şi alte sume datorate bugetului general consolidat.
(2^6) În situaţia în care plata se efectueazã de cãtre o altã persoanã decât debitorul, dispoziţiile art. 1093 din Codul civil se aplicã în mod corespunzãtor."
18. Articolul 115 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:

"ARTICOLUL 115
Ordinea stingerii datoriilor
(1) Dacã un contribuabil datoreazã mai multe tipuri de impozite, taxe, contribuţii şi alte sume reprezentând creanţe fiscale prevãzute la art. 21 alin. (2) lit. a), iar suma plãtitã nu este suficientã pentru a stinge toate datoriile, atunci se sting datoriile corelative acelui tip de creanţã fiscalã principalã pe care o stabileşte contribuabilul sau care este distribuitã, potrivit prevederilor art. 114, de cãtre organul fiscal competent, dupã caz, stingerea efectuându-se, de drept, în urmãtoarea ordine:
a) sumele datorate în contul ratei din luna curentã din graficul de platã a obligaţiei fiscale pentru care s-a aprobat eşalonare la platã, precum şi majorarea de întârziere datoratã în luna curentã din grafic sau suma amânatã la platã, împreunã cu majorãrile de întârziere datorate pe perioada amânãrii, în cazul în care termenul de platã se împlineşte în luna curentã, precum şi obligaţiile fiscale curente de a cãror platã depinde menţinerea valabilitãţii înlesnirii acordate;
b) obligaţiile fiscale principale sau accesorii, în ordinea vechimii, cu excepţia cazului în care s-a început executarea silitã, când se aplicã prevederile art. 169 în mod corespunzãtor;
c) sumele datorate în contul urmãtoarelor rate din graficul de platã a obligaţiei fiscale pentru care s-a aprobat eşalonare, pânã la concurenţa cu suma eşalonatã la platã sau pânã la concurenţa cu suma achitatã, dupã caz, precum şi suma amânatã la platã împreunã cu majorãrile de întârziere datorate pe perioada amânãrii, dupã caz;
d) obligaţiile cu scadenţe viitoare, la solicitarea contribuabilului.
(2) Vechimea obligaţiilor fiscale de platã se stabileşte astfel:
a) în funcţie de scadenţã, pentru obligaţiile fiscale principale;
b) în funcţie de data comunicãrii, pentru diferenţele de obligaţii fiscale principale stabilite de organele competente, precum şi pentru obligaţiile fiscale accesorii;
c) în funcţie de data depunerii la organul fiscal a declaraţiilor fiscale rectificative, pentru diferenţele de obligaţii fiscale principale stabilite de contribuabil.
(3) Pentru debitorii care se aflã sub incidenţa <>Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile ulterioare, ordinea de stingere este urmãtoarea:
a) obligaţii fiscale cu termene de platã dupã data confirmãrii planului de reorganizare, în ordinea vechimii;
b) sume datorate în contul ratelor din programele de plãţi a obligaţiilor fiscale, cuprinse în planul de reorganizare judiciarã confirmat, precum şi obligaţiile accesorii datorate pe perioada reorganizãrii, dacã în plan s-au prevãzut calcularea şi plata acestora;
c) obligaţii fiscale datorate şi neachitate cu termene de platã între data deschiderii procedurii insolvenţei, pânã la data confirmãrii planului de reorganizare, în ordinea vechimii, pânã la stingerea integralã a acestora, altele decât cele prevãzute la lit. b).
(4) Organul fiscal competent va comunica debitorului modul în care a fost efectuatã stingerea datoriilor prevãzutã la alin. (1), pânã la urmãtorul termen de platã a obligaţiilor fiscale.
(5) Pentru creanţele fiscale administrate de autoritãţile administraţiei publice locale, orice platã fãcutã dupã comunicarea somaţiei în cadrul executãrii silite va stinge mai întâi obligaţiile fiscale cuprinse în titlul executoriu."
19. Alineatul (5) al articolului 116 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) În cazul compensãrilor efectuate de organul fiscal conform alin. (4), creanţele fiscale ale debitorului vor fi compensate cu obligaţii datorate aceluiaşi buget, urmând ca din diferenţa rãmasã sã fie compensate obligaţiile datorate altor bugete, în mod proporţional."
20. Titlul articolului 122 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 122
Majorãri de întârziere în cazul compensãrii"
21. Dupã articolul 122 se introduce un nou articol, articolul 122^1, cu urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 122^1
Majorãri de întârziere în cazul deschiderii procedurii insolvenţei
Pentru creanţele fiscale nãscute anterior sau ulterior datei deschiderii procedurii insolvenţei nu se datoreazã şi nu se calculeazã majorãri de întârziere dupã data deschiderii procedurii insolvenţei."
22. Alineatul (1) al articolului 124 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Pentru sumele de restituit sau de rambursat de la buget contribuabilii au dreptul la dobândã din ziua urmãtoare expirãrii termenului prevãzut la art. 117 alin. (2) sau la art. 70, dupã caz. Acordarea dobânzilor se face la cererea contribuabililor."
23. Dupã alineatul (1) al articolului 137 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Coordonarea executãrii silite în cazul în care s-a dispus atragerea rãspunderii solidare în condiţiile art. 27 şi 28 revine organului de executare în a cãrui razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal debitorul aflat în stare de insolvabilitate sau insolvenţã sau organul de executare competent, desemnat potrivit art. 33, dupã caz."
24. Alineatele (10) şi (11) ale articolului 141 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(10) Instituţiile publice care nu au organe de executare proprii pot transmite titluri executorii privind veniturile proprii, spre executare silitã, organelor fiscale, în baza unei convenţii încheiate cu Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã sau cu autoritãţile administraţiei publice locale, dupã caz.
(11) Pentru realizarea creanţelor prevãzute la alin. (10), Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã sau autoritãţile administraţiei publice locale, dupã caz, reţin o cotã de 15% din valoarea creanţelor fiscale stinse. Sumele se utilizeazã de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã sau autoritãţile administraţiei publice locale, dupã caz, ca venituri proprii, în condiţiile legii, pentru finanţarea cheltuielilor necesare îmbunãtãţirii activitãţii de administrare a creanţelor fiscale."
25. Dupã alineatul (11) al articolului 141 se introduce un nou alineat, alineatul (12), cu urmãtorul cuprins:
"(12) Prevederile alin. (11) se aplicã şi în cazul în care prin legi speciale se stabilesc atribuţii de executare silitã pentru Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, prin unitãţile sale subordonate şi pentru alte venituri decât cele menţionate în prezentul cod."
26. Alineatul (1) al articolului 142 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Executarea silitã se poate întinde asupra veniturilor şi bunurilor proprietate a debitorului, urmãribile potrivit legii, iar valorificarea acestora se efectueazã numai în mãsura necesarã pentru realizarea creanţelor fiscale şi a cheltuielilor de executare. Executarea silitã a bunurilor proprietate a debitorului, urmãribile potrivit legii, se efectueazã, de regulã, în limita a 150% din valoarea creanţelor fiscale, inclusiv a cheltuielilor de executare."
27. Dupã alineatul (1) al articolului 142 se introduc douã noi alineate, alineatele (1^1) şi (1^2), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Sunt supuse sechestrãrii şi valorificãrii bunurile urmãribile proprietate a debitorului, prezentate de acesta şi/sau identificate de cãtre organul de executare, în urmãtoarea ordine:
a) bunurile mobile şi imobile care nu sunt direct folosite în activitatea ce constituie principala sursã de venit;
b) bunuri care nu sunt nemijlocit predestinate pentru desfãşurarea activitãţii care constituie principala sursã de venit;
c) bunurile mobile şi imobile ce se aflã temporar în deţinerea altor persoane în baza contractelor de arendã, de împrumut, de închiriere, de concesiune, de leasing şi altele;
d) ansamblu de bunuri în condiţiile prevederilor art. 158;
e) maşini-unelte, utilaje, materii prime şi materiale şi alte bunuri mobile, precum şi bunuri imobile ce servesc activitãţii care constituie principala sursã de venit;
f) produse finite."
(1^2) Organul fiscal poate trece la sechestrarea bunurilor din urmãtoarea categorie din cele prevãzute la alin. (1^1) ori de câte ori valorificarea nu este posibilã."
28. Alineatul (5) al articolului 148 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Mãsurile de executare silitã aplicate în condiţiile prezentului cod se ridicã prin decizie întocmitã în cel mult douã zile de la data la care a încetat executarea silitã, de cãtre organul de executare."
29. Dupã alineatul (5) al articolului 148 se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu urmãtorul cuprins:
"(5^1) În mãsura în care creanţele fiscale înscrise în titluri executorii se sting prin platã, prin poprire sau prin alte modalitãţi prevãzute de prezentul cod, sechestrele aplicate pentru aceste titluri executorii se ridicã prin decizie a organului de executare în cel mult douã zile de la data stingerii."
30. Alineatul (1) al articolului 175 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Creanţele fiscale administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor prin Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, cu excepţia celor cu reţinere la sursã şi a accesoriilor aferente acestora, precum şi creanţele bugetelor locale pot fi stinse, la cererea debitorului, oricând, cu acordul creditorului fiscal, prin trecerea în proprietatea publicã a statului sau, dupã caz, a unitãţii administrativ-teritoriale a bunurilor imobile, inclusiv a celor supuse executãrii silite."
31. Alineatul (2) al articolului 177 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dispoziţiile alin. (1) se aplicã şi în vederea recuperãrii creanţelor fiscale de la debitorii aflaţi în lichidare în condiţiile legii."
32. Alineatul (1) al articolului 209 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Contestaţiile formulate împotriva deciziilor de impunere, a actelor administrative fiscale asimilate deciziilor de impunere, precum şi a deciziilor pentru regularizarea situaţiei, emise în conformitate cu legislaţia în materie vamalã, se soluţioneazã dupã cum urmeazã:
a) contestaţiile care au ca obiect impozite, taxe, contribuţii, datorie vamalã, precum şi accesorii ale acestora, al cãror cuantum este sub 1.000.000 lei, se soluţioneazã de cãtre organele competente constituite la nivelul direcţiilor generale unde contestatarii au domiciliul fiscal;
b) contestaţiile care au ca obiect impozite, taxe, contribuţii, datorie vamalã, accesoriile acestora, al cãror cuantum este de 1.000.000 lei sau mai mare, cele formulate împotriva actelor emise de organe centrale, precum şi cele formulate de marii contribuabili care au ca obiect impozite, taxe, contribuţii, datorie vamalã, inclusiv accesoriile aferente acestora, indiferent de cuantum, se soluţioneazã de cãtre Direcţia generalã de soluţionare a contestaţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã."
33. Alineatul (2) al articolului 218 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Deciziile emise în soluţionarea contestaţiilor pot fi atacate de cãtre contestatar sau de cãtre persoanele introduse în procedura de soluţionare a contestaţiei potrivit art. 212, la instanţa judecãtoreascã de contencios administrativ competentã, în condiţiile legii."
34. La articolul 219 alineatul (1), dupã litera b) se introduce o nouã literã, litera b^1), cu urmãtorul cuprins:
"b^1) nedepunerea la termenele prevãzute de lege a declaraţiilor recapitulative reglementate la titlul VI din <>Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;".
35. Litera e) a alineatului (1) a articolului 219 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"e) neducerea la îndeplinire a mãsurilor stabilite potrivit art. 79 alin. (2), art. 80 alin. (4) şi art. 105 alin. (9);".
36. Alineatul (2) al articolului 219 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) se sancţioneazã astfel:
a) cu amendã de la 6.000 lei la 8.000 lei, pentru persoanele fizice, şi cu amendã de la 25.000 lei la 27.000 lei, pentru persoanele juridice, în cazul sãvârşirii faptelor prevãzute la alin. (1) lit. c);
b) cu amendã de la 1.000 lei la 1.500 lei, pentru persoanele fizice, şi cu amendã de la 5.000 lei la 7.000 lei, pentru persoanele juridice, în cazul sãvârşirii faptei prevãzute la alin. (1) lit. d);
c) cu amendã de la 2.000 lei la 3.500 lei, pentru persoanele fizice, şi cu amendã de la 12.000 lei la 14.000 lei, pentru persoanele juridice, în cazul sãvârşirii faptei prevãzute la alin. (1) lit. e) şi f);
d) cu amendã de la 500 lei la 1.000 lei, pentru persoanele fizice, şi cu amendã de la 1.000 lei la 5.000 lei, pentru persoanele juridice, în cazul sãvârşirii faptelor prevãzute la alin. (1) lit. a), b), g)-m);
e) cu amendã de la 1.000 lei la 1.500 lei, pentru persoanele fizice, şi cu amendã de la 4.000 lei la 6.000 lei, pentru persoanele juridice, în cazul sãvârşirii faptelor prevãzute la alin. (1) lit. n)-r), dacã obligaţiile fiscale sustrase la platã sunt de pânã la 50.000 lei inclusiv;
f) cu amendã de la 4.000 lei la 6.000 lei, pentru persoanele fizice, şi cu amendã de la 12.000 lei la 14.000 lei, pentru persoanele juridice, în cazul sãvârşirii faptelor prevãzute la alin. (1) lit. n)-r), dacã obligaţiile fiscale sustrase la platã sunt cuprinse între 50.000 lei şi 100.000 lei inclusiv;
g) cu amendã de la 6.000 lei la 8.000 lei, pentru persoanele fizice, şi cu amendã de la 25.000 lei la 27.000 lei, pentru persoanele juridice, în cazul sãvârşirii faptelor prevãzute la alin. (1) lit. n)-r), dacã obligaţiile fiscale sustrase la platã sunt mai mari de 100.000 lei;
h) cu amendã de la 12.000 lei la 14.000 lei, în cazul sãvârşirii faptei prevãzute la alin. (1) lit. b^1)."
37. Dupã alineatul (9) al articolului 227 se introduc douã noi alineate, alineatele (10) şi (11), cu urmãtorul cuprins:
"(10) Din fondurile prevãzute la alin. (4) şi (5), Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã poate finanţa urmãtoarele cheltuieli:
a) cheltuieli pentru finalizarea obiectivelor de investiţii în derulare - construcţii-montaj, cuprinse în bugetul de cheltuieli al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi în bugetele unitãţilor subordonate;
b) cheltuieli cu amenajarea unor sedii ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi a unitãţilor subordonate;
c) cheltuieli pentru dotãri independente şi achiziţii de sedii ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi ale unitãţilor subordonate, inclusiv pentru dotãri de tehnologia informaţiei şi comunicaţii;
d) cheltuieli materiale şi cheltuieli cu prestãri de servicii, necesare imbunãtãţirii activitãţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi a unitãţilor subordonate.
(11) Aplicarea alin. (10) se face cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare."
38. Alineatul (2) al articolului 228 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Formularele necesare şi instrucţiunile de utilizare a acestora privind administrarea creanţelor fiscale se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã."
ART. II
(1) Articolul I intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii prezentei ordonanţe, cu excepţia pct. 34-36, care intrã în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii, şi a pct. 38, care intrã în vigoare la 1 ianuarie 2008.
(2) Dispoziţiile art. I pct. 8 se aplicã începând cu data de 1 ianuarie 2008, pentru declaraţiile anuale aferente anului 2007.
(3) Dispoziţiile art. I pct. 13, 18, 19, 23, 30 şi 37 se aplicã şi procedurilor în curs la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
(4) Dispoziţiile art. I pct. 14 se aplicã începând cu data de 1 ianuarie 2008.
(5) Dispoziţiile art. I pct. 24-27 se aplicã procedurilor de executare silitã începute dupã data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
(6) În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, organele fiscale vor calcula obligaţiile fiscale accesorii datorate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de cãtre contribuabilii aflaţi în stare de insolvenţã, potrivit <>art. 41 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile ulterioare, şi vor depune diligenţe pentru înscrierea creanţelor în tabelul creditorilor.
(7) Dispoziţiile art. I pct. 32 se aplicã contestaţiilor înregistrate la organul fiscal începând cu data de 1 octombrie 2007.
(8) Reglementãrile emise pânã la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe în temeiul <>art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, rãmân aplicabile pânã la data aprobãrii actelor normative de aplicare prevãzute în modificãrile cuprinse în prezenta ordonanţã.
ART. III
(1) Prevederile art. I pct. 17 se aplicã începând cu data de 1 ianuarie 2008. La aceeaşi datã se abrogã prevederile <>art. 114 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã.
(2) Pentru contribuabilii care plãtesc integral şi la termenele prevãzute de lege obligaţiile fiscale şi care nu au alte obligaţii fiscale restante, prevederile art. I pct. 17 se aplicã pentru plata obligaţiilor fiscale începând cu cele aferente lunii septembrie 2007.
ART. IV
Obligaţiile fiscale datorate bugetului general consolidat de cãtre contribuabili în anul 2006 şi achitate de cãtre aceştia cu indicarea eronatã a numãrului de evidenţã a plãţii se sting de cãtre organele fiscale competente, potrivit ordinii de stingere a datoriilor în vigoare la data plãţii.

SECŢIUNEA a 2-a
Modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

ART. V
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 21 ianuarie 2005, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2, literele a), h) şi k) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) comerţul ocazional cu produse agricole efectuat de producãtorii agricoli individuali în pieţe, târguri, oboare sau alte locuri publice autorizate, livrãrile de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcãri auto a cãror contravaloare se încaseazã prin automate, precum şi activitãţile de jocuri de noroc desfãşurate cu mijloace tehnice de joc ce funcţioneazã pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;
..............................................................................
h) activitãţile desfãşurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implicã crearea unei societãţi comerciale;
...............................................................................
k) comerţul cu amãnuntul prin comis-voiajori, precum şi prin corespondenţã, cu excepţia livrãrilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine şi unitãţile de alimentaţie publicã, pe bazã de comandã;".
2. La articolul 2, literele j), r) şi s) se abrogã.
3. La articolul 4 alineatul (6), dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"e) sã înregistreze banii personali deţinuţi de angajaţi şi/sau de administratorul unitãţii într-un registru special întocmit în acest sens şi sã introducã, la începutul fiecãrei zile, în aparatele de marcat electronice fiscale soldul iniţial reprezentând monedele/bancnotele divizionare necesare pentru a da restul clientului."
4. Alineatul (10) al articolului 4 se abrogã.
5. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Obligaţia operatorilor economici prevãzuţi la art. 1 de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ia naştere de la data începerii activitãţilor comerciale desfãşurate în fiecare locaţie."
6. Articolul 7 se abrogã.
7. La articolul 10, literele c) şi h) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"c) emiterea bonului fiscal conţinând date eronate sau fãrã ca acesta sã conţinã toate datele prevãzute la art. 4 alin. (1);
...............................................................................
h) încãlcarea de cãtre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a dispoziţiilor art. 4 alin. (6) lit. a)-d), precum şi încãlcarea de cãtre furnizorii consumabilelor destinate aparatelor de marcat electronice fiscale a dispoziţiilor art. 4 alin. (8);."
8. La articolul 10, dupã litera h) se introduce o nouã literã, litera h^1), cu urmãtorul cuprins:
"h^1) nerespectarea de cãtre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a obligaţiilor prevãzute la art. 4 alin. (6) lit. e);".
9. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 11 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Amenzile pentru contravenţiile prevãzute la art. 10 se aplicã operatorilor economici, cu excepţia celor prevãzute la art. 10 lit. d), astfel:
a) faptele prevãzute la art. 10 lit. c), e), f), g) şi o) se sancţioneazã cu amendã de la 2.000 lei la 4.000 lei;
b) faptele prevãzute la art. 10 lit. a), b), h^1), i), j), l) şi m) se sancţioneazã cu amendã de la 8.000 lei la 40.000 lei;
c) faptele prevãzute la art. 10 lit. h), k) şi n) se sancţioneazã cu amendã de la 40.000 lei la 100.000 lei.
(2) Contravenţiile prevãzute la art. 10 lit. d), aplicabile persoanelor fizice, se sancţioneazã cu amendã de la 800 lei la 4.000 lei."
10. Alineatul (2) al articolului 12 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Împotriva proceselor-verbale de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii se poate face plângere în condiţiile prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
11. În titlul şi în cuprinsul ordonanţei de urgenţã, sintagma "agenţi economici" se înlocuieşte cu sintagma "operatori economici".
ART. VI
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 21 ianuarie 2005, cu modificãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanţã, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea prin lege a prezentei ordonanţe, dându-se textelor o nouã numerotare.

SECŢIUNEA a 3-a
Modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal

ART. VII
<>Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 664 din 23 iulie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Alineatele (1) şi (1^1) ale articolului 8 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Prezentarea certificatului de cazier fiscal este obligatorie în urmãtoarele situaţii:
a) la înfiinţarea societãţilor comerciale, a societãţilor cooperative şi a cooperativelor agricole, de cãtre asociaţi, acţionari şi reprezentanţii legali desemnaţi;
b) la solicitarea înscrierii asociaţiilor şi fundaţiilor în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de cãtre asociaţii sau membrii fondatori ai acestora;
c) la autorizarea exercitãrii unei activitãţi independente de cãtre solicitanţi;
d) la cesiunea pãrţilor sociale sau a acţiunilor de cãtre noii asociaţi sau acţionari;
e) la numirea de noi reprezentanţi legali, precum şi la cooptarea de noi asociaţi sau acţionari cu prilejul efectuãrii majorãrii de capital social de cãtre noii reprezentanţi legali, asociaţi şi acţionari.
(1^1) Obligaţia prevãzutã la alin. (1) este îndeplinitã în situaţiile prevãzute la lit. a), d) şi e) prin transmiterea, în format electronic, a informaţiilor din cazierul fiscal al contribuabililor de Ministerul Economiei şi Finanţelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, la solicitarea acestuia, în termen de 8 ore. Solicitarea cuprinde, în mod obligatoriu, urmãtoarele informaţii: numele şi prenumele/denumirea şi codul de identificare fiscalã."
2. Articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Certificatul de cazier fiscal este valabil 30 de zile de la data emiterii şi numai în scopul în care a fost eliberat.
(2) Eliberarea certificatului de cazier fiscal se face de îndatã, în prezenţa contribuabilului sau a reprezentantului acestuia.
(3) Pentru eliberarea certificatului de cazier fiscal sau pentru transmiterea electronicã a informaţiilor din cazierul fiscal se percepe o taxã în sumã de 20 lei pentru fiecare persoanã.
(4) Taxa prevãzutã la alin. (3) se face venit la bugetul de stat şi se plãteşte la unitãţile de trezorerie şi contabilitate publicã sau la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, dupã caz."
3. Alineatul (2) al articolului 14 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Procedura de eliberare a certificatului de cazier fiscal şi de transmitere, în format electronic, a informaţiilor din cazierul fiscal al contribuabililor, a cãrui prezentare este obligatorie la înfiinţarea societãţilor comerciale pentru persoanele prevãzute la art. 8 alin. (1), precum şi modalitatea de platã a taxei prevãzute la art. 9 alin. (3) vor fi convenite prin protocol încheiat între Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi Ministerul Justiţiei - Oficiul Naţional al Registrului Comerţului."
ART. VIII
<>Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 664 din 23 iulie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile aduse prin prezenta ordonanţã, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea prin lege a prezentei ordonanţe, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
-------------

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 28 august 2007.
Nr. 47.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016