Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 46 din 30 iulie 1998 (*republicata*)  pentru stabilirea unor masuri in vederea indeplinirii obligatiilor asumate de Romania prin aderarea la Conventia internationala EUROCONTROL privind cooperarea pentru securitatea navigatiei aeriene si la Acordul multilateral privind tarifele de ruta aeriana    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 46 din 30 iulie 1998 (*republicata*) pentru stabilirea unor masuri in vederea indeplinirii obligatiilor asumate de Romania prin aderarea la Conventia internationala EUROCONTROL privind cooperarea pentru securitatea navigatiei aeriene si la Acordul multilateral privind tarifele de ruta aeriana

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 44 din 26 ianuarie 2001
------------
*) Republicatã în temeiul <>art. II din Legea nr. 52 din 8 aprilie 1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 150 din 13 aprilie 1999, dându-se textelor o noua numerotare.
<>Ordonanta Guvernului nr. 46/1998 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 284 din 31 iulie 1998 şi a fost aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 52/1999 .
**) Conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 3/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 14 din 10 ianuarie 2001, Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei preia toate drepturile şi obligaţiile Ministerului Transporturilor.
***) A se vedea <>Hotãrârea Guvernului nr. 18/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 10 ianuarie 2001.
****) Conform <>art. II din Ordonanta Guvernului nr. 111/2000 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 426 din 2 septembrie 2000, denumirea "Comisia Nationala pentru Statistica" se înlocuieşte cu denumirea "Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice".
*****) Începând cu data de 1 ianuarie 1999 unitatea de cont şi monetara "ecu" a fost înlocuitã cu aceea de "euro".

ART. 1
(1) Ministerul Transporturilor**), în calitate de autoritate de stat în domeniul aviaţiei civile, reprezintã România în relaţiile cu Organizaţia Internationala privind Securitatea Navigaţiei Aeriene EUROCONTROL, pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate prin aderarea la Convenţia internationala EUROCONTROL privind cooperarea pentru securitatea navigaţiei aeriene şi la Acordul multilateral privind tarifele de ruta aerianã, în baza <>Legii nr. 44/1996 .
(2) Pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor alin. (1) Ministerul Transporturilor poate delega Regia Autonomã "Administraţia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian" ROMATSA.
ART. 2
Regia Autonomã "Administraţia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian" - ROMATSA, denumita în continuare ROMATSA, aflatã sub autoritatea Ministerului Transporturilor, funcţioneazã ca agent economic prestator de servicii de trafic aerian civil, pe baza licenţei emise de Ministerul Transporturilor.
ART. 3
(1) Începând cu anul 1998 se introduce tariful pentru licentierea ROMATSA ca agent economic aeronautic prestator de servicii de trafic aerian civil, denumit în continuare tariful de licentiere ROMATSA.
(2) Tariful de licentiere ROMATSA se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor***) şi a Ministerului Transporturilor, fãrã a depãşi 10% din valoarea anuala a bazei de cost.
(3) Tariful de licentiere ROMATSA se plãteşte Ministerului Transporturilor de cãtre ROMATSA, în rate egale trimestriale, pana la data de 25 a ultimei luni din fiecare trimestru pentru suma aferentã trimestrului anterior.
(4) Pentru anul 1998 tariful de licentiere ROMATSA este de 41.667 milioane lei şi se plãteşte în trei rate egale, scadente la data de 31 august 1998, 30 octombrie 1998 şi 31 decembrie 1998.
ART. 4
Costurile efectuate de România în privinta instalaţiilor şi serviciilor de navigaţie aerianã de ruta şi exploatãrii sistemului, prevãzute la art. 3 paragraful 1 lit. a) din Acordul multilateral privind tarifele de ruta aerianã la care România a aderat prin <>Legea nr. 44/1996 , constituind baza de cost ce se prezintã la EUROCONTROL pentru stabilirea tarifului de ruta aferent prestaţiilor efectuate, vor fi prezentate de ROMATSA şi aprobate de Ministerul Transporturilor, cu respectarea principiilor şi termenelor stabilite de comisia largita sau de alte organisme abilitate prin convenţia şi acordul multilateral menţionate la art. 1.
ART. 5
(1) În termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe ROMATSA va reevalua capitalul imobilizat în active corporale şi necorporale pe baza normelor metodologice aprobate de Ministerul Finanţelor.
(2) Valoarea activelor şi a patrimoniului propriu ale ROMATSA va fi majoratã cu diferenţele rezultate din reevaluare.
ART. 6
(1) ROMATSA va efectua anual actualizarea valorii rãmase neamortizate a activelor corporale şi necorporale înscrise în bilanţul anului fiscal, cu indicele de inflaţie al anului precedent, comunicat de Comisia Nationala pentru Statistica****).
(2) Valoarea activelor corporale şi necorporale, achiziţionate în cursul anului fiscal, va fi actualizatã în funcţie de modificarea indicelui de inflaţie din perioada cuprinsã între luna în care acestea au fost achiziţionate şi sfârşitul anului fiscal.
(3) Valoarea activelor şi a patrimoniului propriu ale ROMATSA va fi majoratã cu diferenţele rezultate din reevaluarea anuala.
ART. 7
(1) Amortizarea capitalului ROMATSA, angajat şi imobilizat în active corporale şi necorporale, se stabileşte prin metoda liniara.
(2) Valoarea rãmasã neamortizata, aferentã mijloacelor fixe ale ROMATSA scoase din funcţiune înainte de împlinirea duratei normate de funcţionare, diminuata cu sumele rezultate din valorificare, se înregistreazã în cheltuielile de exploatare şi este deductibilã din punct de vedere fiscal.
ART. 8
ROMATSA va include, în conformitate cu Principiile EUROCONTROL, ca element în stabilirea tarifului de ruta pentru serviciile prestate, o cota de 8% asupra valorii exprimate în euro*****) a patrimoniului propriu, la care se adauga rezervele şi fondurile proprii, reprezentând deprecierea acesteia.
ART. 9
Cheltuielile cu personalul, care vor fi incluse în elementele de cheltuieli de fundamentare a tarifului de ruta, se stabilesc în conformitate cu prevederile contractului colectiv de munca încheiat cu reprezentanţii salariaţilor, cu încadrarea în prevederile art. 4.
ART. 10
(1) Diferenţa dintre veniturile din exploatare, realizate efectiv de ROMATSA din activitatea de ruta aerianã, şi costurile efective ale activitãţii de ruta aerianã se va constitui, trimestrial, într-un provizion deductibil din punct de vedere fiscal, care va fi utilizat pentru acoperirea cheltuielilor de exploatare care depãşesc tarifele stabilite anual de EUROCONTROL.
(2) Provizionul astfel constituit nu va include valoarea cotei de 8% asupra valorii menţionate la art. 8.
ART. 11
(1) Documentele legale pentru înregistrarea veniturilor şi a taxei pe valoarea adãugatã colectate, aferentã prestaţiilor interne, precum şi cele referitoare la operaţiunile de regularizare a acestora atât la ROMATSA, cat şi la beneficiarii interni ai serviciilor de navigaţie aerianã prestate de ROMATSA sunt cele emise de EUROCONTROL şi recunoscute din punct de vedere fiscal de autoritãţile romane.
(2) Pe baza acestor documente ROMATSA întocmeşte documente centralizatoare în limba romana, care constituie documente justificative pentru înregistrarea în evidenta contabila.
(3) Bugetul de venituri şi cheltuieli al ROMATSA, întocmit cu respectarea prevederilor prezentei ordonanţe, se aproba de cãtre Ministerul Transporturilor, la propunerea consiliului de administraţie.
ART. 12
(1) Înregistrarea în contabilitatea ROMATSA a veniturilor facturate de EUROCONTROL în euro, inclusiv a taxei pe valoarea adãugatã colectate, aferentã prestaţiilor interne, se va face în lei, utilizându-se cursul de schimb al Bãncii Naţionale a României, în vigoare în ultima zi a lunii de prestaţie.
(2) Acelaşi principiu se va aplica şi operatorilor aerieni din România în ceea ce priveşte taxa pe valoarea adãugatã, facturatã acestora în euro de cãtre EUROCONTROL, în numele ROMATSA.
ART. 13
Pentru neplata la termen şi integral a tarifului pentru licentierea prevãzutã la art. 3 se aplica prevederile actelor normative în vigoare, aferente obligaţiilor cãtre bugetul de stat.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016