Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 46 din 19 august 1999  pentru aprobarea participarii Romaniei la Grupul de state impotriva coruptiei (GRECO), instituit prin Rezolutia Consiliului Europei nr. (99)5 din 1 mai 1999    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 46 din 19 august 1999 pentru aprobarea participarii Romaniei la Grupul de state impotriva coruptiei (GRECO), instituit prin Rezolutia Consiliului Europei nr. (99)5 din 1 mai 1999

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 401 din 24 august 1999

În temeiul art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României, precum şi al <>art. 1 lit. C pct. 15 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
Se aproba participarea României la Grupul de state impotriva coruptiei (GRECO), instituit prin Rezoluţia Consiliului Europei nr. (99)5 din 1 mai 1999, în condiţiile prevãzute de statutul de funcţionare a acestuia.
ART. 2
Sumele ce se vor plati anual cu titlu de contribuţii obligatorii vor fi suportate din bugetul Ministerului Justiţiei.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
----------------
Ministru de stat,
ministrul justiţiei,
Valeriu Stoica

p. Ministru de interne,
Mircea Muresan,
secretar de stat

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

p. Ministrul afacerilor externe,
Mihai Rasvan Ungureanu,



REZOLUŢIA (99)5
instituind Grupul de state impotriva coruptiei (GRECO) (adoptatã la 1 mai 1999)

Reprezentanţii Comitetului Ministrilor ai Belgiei, Bulgariei, Ciprului, Estoniei, Finlandei, Frantei, Germaniei, Greciei, Islandei, Irlandei, Lituaniei, Luxemburgului, României, Slovaciei, Sloveniei, Spaniei şi Suediei,
convinsi ca fenomenul coruptiei reprezintã o ameninţare serioasã impotriva statului de drept, democraţiei, drepturilor omului, echitãţii şi justiţiei sociale, impiedica dezvoltarea economicã, pune în pericol stabilitatea instituţiilor democratice şi bazele morale ale societãţii,
constienti de necesitatea de a promova cooperarea dintre state în domeniul luptei impotriva coruptiei, inclusiv în legãturile sale cu crima organizatã şi spalarea banilor,
subliniind ca succesul unei strategii impotriva coruptiei se realizeazã printr-un angajament permanent al statelor de a-şi uni eforturile, de a-şi impartasi experientele şi de a acţiona împreunã,
convinsi ca sensibilizarea opiniei publice şi promovarea valorilor etice constituie mijloace eficace de a preveni corupţia,
luând act de recomandãrile celei de-a 19-a Conferinţe a ministrilor europeni ai justiţiei (Malta, 1994),
ţinând seama de Programul de acţiune impotriva coruptiei, adoptat de Comitetul Ministrilor Consiliului Europei în 1996, şi de lucrãrile efectuate de Grupul multidisciplinar privind corupţia (G.M.C.) în vederea punerii în aplicare a respectivului program,
ţinând seama, totodatã, de rezultatele proiectului comun al Comisiei Europene (Programul PHARE) şi al Consiliului Europei privind lupta impotriva coruptiei şi crimei organizate în statele în tranzitie (Proiectul Octopus),
luând act de Rezoluţia nr. 1 privind legãturile dintre corupţie şi crima organizatã, adoptatã la cea de-a 21-a Conferinţa a ministrilor europeni de justiţie (Praga, 1997),
având în vedere Declaraţia finala, adoptatã la cea de-a 2-a Intalnire la vârf a sefilor de stat şi de guvern ai statelor membre ale Consiliului Europei (Strasbourg, 10-11 octombrie 1997), în cadrul cãreia şefii de stat şi de guvern au hotãrât sa caute raspunsuri comune la problemele puse de extinderea coruptiei şi criminalitatii organizate,
punând în aplicare Planul de acţiune stabilit cu ocazia celei de-a 2-a Intalniri la vârf a sefilor de stat şi de guvern ai statelor membre ale Consiliului Europei, conform cãruia şefii de stat şi de guvern, în scopul promovãrii cooperãrii în materie de lupta impotriva coruptiei, inclusiv în legãturile acesteia cu crima organizatã şi spalarea banilor, au însãrcinat Comitetul Ministrilor, îndeosebi, sa adopte principii directoare care trebuie sa fie aplicate în dezvoltarea legislatiilor şi practicilor naţionale pentru a lupta impotriva coruptiei şi a stabili, fãrã întârziere, un mecanism corespunzãtor şi eficace pentru a veghea la respectarea principiilor directoare şi la punerea în aplicare a instrumentelor juridice care vor fi adoptate în executarea Programului de acţiune impotriva coruptiei,
luând act de cele douãzeci de principii directoare pentru lupta impotriva coruptiei, adoptate de Comitetul Ministrilor la cea de-a 101-a sesiune, care a avut loc la 6 noiembrie 1997, denumite mai jos Principiile directoare,
convinsi ca punerea în aplicare a GRECO, la care statele membre şi nemembre ale Consiliului Europei participa pe picior de egalitate, ar contribui într-un mod semnificativ la dezvoltarea unui proces dinamic în vederea prevenirii şi combaterii eficiente a coruptiei,
convinsi ca, prin evaluarea reciprocã şi presiunea exercitatã de membrii sãi, GRECO va fi în mãsura sa vegheze într-o maniera flexibila şi eficace la respectarea Principiilor directoare şi la punerea în practica a instrumentelor juridice internaţionale adoptate în cadrul Consiliului Europei pentru a lupta impotriva coruptiei,
hotarati, în consecinta, ca apartenenţa cu drepturi depline la GRECO sa fie rezervatã celor care participa deplin la procedurile de evaluare reciprocã şi care accepta sa fie supuşi evaluãrii,
având în vedere Rezoluţia (98)7, adoptatã de Comitetul Ministrilor la 5 mai 1998 cu ocazia celei de-a 102-a sesiuni ministeriale, care autorizeaza adoptarea prezentului acord,
din acel moment,
convin sa stabileascã Grupul de state impotriva coruptiei (GRECO) în baza prezentului acord parţial largit, care va fi guvernat de statutul din anexa,
decid ca GRECO va fi stabilit pe o perioada iniţialã de 3 ani,
convin sa revizuiasca funcţionarea GRECO la sfârşitul perioadei iniţiale de 3 ani,
exprima dezideratul ca toate statele membre ale Consiliului Europei sa devinã membre ale GRECO într-un viitor apropiat.

STATUTUL
Grupului de state impotriva coruptiei (GRECO)

ART. 1
Obiectul GRECO
Grupul de state impotriva coruptiei, denumit în continuare GRECO, are ca obiect îmbunãtãţirea capacitãţii membrilor sãi de a lupta impotriva coruptiei, veghind la punerea în practica a angajamentelor pe care şi le-au luat în acest domeniu, prin intermediul unui proces dinamic de evaluare şi presiune reciproce.
ART. 2
Funcţiile GRECO
Pentru a realiza obiectul indicat la art. 1 GRECO este însãrcinat:
(i) sa urmãreascã aplicarea Principiilor directoare pentru lupta impotriva coruptiei, asa cum au fost adoptate de Comitetul Ministrilor Consiliului Europei la 6 noiembrie 1997;
(ii) sa urmãreascã punerea în aplicare a instrumentelor juridice internaţionale care vor fi adoptate în aplicarea Programului de acţiune impotriva coruptiei, conform dispoziţiilor conţinute în aceste instrumente.
ART. 3
Sediul
Sediul GRECO este la Strasbourg.
ART. 4
Procedura pentru a deveni membru al GRECO
1. Orice stat membru al Consiliului Europei, altul decât cele menţionate în Rezoluţia institutind GRECO, poate deveni membru al GRECO în orice moment, notificând în acest sens secretarului general al Consiliului Europei.
2. Orice stat nemembru care a participat la elaborarea prezentului acord parţial largit, altul decât cele menţionate în Rezoluţia instituind GRECO, poate deveni membru al GRECO în orice moment, notificând în acest sens secretarului general al Consiliului Europei *1). Notificarea trebuie însoţitã de o declaraţie conform cãreia statul nemembru se angajeazã sa respecte Principiile directoare pentru lupta impotriva coruptiei, adoptate de Comitetul Ministrilor Consiliului Europei la 6 noiembrie 1997.
3. Statele care devin pãrţi la instrumentele juridice internaţionale, adoptate de Comitetul Ministrilor Consiliului Europei în aplicarea Programului de acţiune impotriva coruptiei şi care prevãd dobândirea automatã a calitãţii de membru al GRECO, devin membri ai GRECO ipso facto, conform dispoziţiilor conţinute în aceste instrumente.
4. Comitetul Ministrilor, în structura sa limitatã la reprezentanţii statelor membre ale acordului parţial largit şi dupã consultarea statelor nemembre care participa deja la acesta, poate sa invite statele nemembre, altele decât cele menţionate la paragraful 2 de mai sus, sa devinã membri ai GRECO. Statul nemembru care a primit o asemenea invitaţie comunica secretarului general intenţia sa de a deveni membru al GRECO, însoţitã de o declaraţie prin care se angajeazã sa respecte Principiile directoare pentru lupta impotriva coruptiei.
ART. 5
Participarea Comunitãţii Europene
Comunitatea Europeanã poate fi invitata de cãtre Comitetul Ministrilor sa participe la lucrãrile GRECO.
Modalitãţile de participare a acesteia sunt definite de rezoluţia prin care este invitata sa participe.
ART. 6
Structura GRECO
1. Fiecare membru numeşte o delegaţie pe lângã GRECO, formatã din maximum 2 reprezentanţi. Unul dintre reprezentanţi este numit şef de delegaţie.
2. Cheltuielile de deplasare şi de sejur ale unui reprezentant din delegaţie sunt suportate din bugetul acordului parţial largit.
3. Reprezentanţii numiţi pentru a participa la GRECO se bucura de privilegii şi imunitãţi, aplicabile în baza art. 2 din Protocolul la Acordul general privind privilegiile şi imunitãţile Consiliului Europei.
ART. 7
Alţi reprezentanţi
1. Comitetul european de cooperare juridicã (CDCJ) şi Comitetul european pentru probleme penale (CDPC) desemneazã fiecare un reprezentant pe lângã GRECO.
2. Comitetul Ministrilor poate invita alte organe ale Consiliului Europei sa desemneze un reprezentant la GRECO, dupã consultarea acestuia din urma.
3. Comitetul statutar, prevãzut la art. 18, desemneazã un reprezentant la GRECO.
4. Reprezentanţii desemnaţi conform prevederilor paragrafelor 1-3 de mai sus participa la reuniunile plenare ale GRECO fãrã drept de vot. Cheltuielile lor de deplasare şi de sejur nu sunt suportate din bugetul acordului parţial largit.



─────────
*1) Aceste state sunt: Belarus (10), Canada (11), Georgia (5), Sfantul Scaun (10), Japonia (10), Mexic (10), Statele Unite ale Americii (11). Bosnia-Hertegovina a participat de doua ori la reuniuni ale G.M.C.

ART. 8
Funcţionarea GRECO
1. GRECO ia deciziile necesare pentru funcţionarea sa. În special, trebuie:
(i) sa adopte rapoarte de evaluare conform art. 15;
(ii) sa aprobe proiectul de program anual de activitãţi şi sa formuleze, în conformitate cu Regulamentul financiar, propuneri în atenţia secretarului general al Consiliului Europei, în vederea elaborãrii proiectului de buget, înainte de transmiterea acestuia la Comitetul statutar instituit prin art. 18;
(iii) sa aprobe raportul sau anual de activitãţi, inclusiv conturile sale anuale, înainte de a le supune Comitetului statutar şi Comitetului Ministrilor.
2. GRECO tine cel puţin doua reuniuni plenare pe an şi poate hotãrî, dacã este necesar şi conform regulamentului sau intern, sa constituie grupe de lucru.
3. Raportul anual de activitãţi, inclusiv conturile anuale, sunt fãcute publice o data ce sunt aprobate de organele competente, în baza art. 18.
4. GRECO îşi elaboreazã regulamentul sau intern.
Atunci când un stat sau Comunitatea Europeanã devine membru al GRECO, se presupune ca a acceptat Statutul şi Regulamentul intern ale GRECO.
5. GRECO îşi tine reuniunile cu uşile închise.
6. Membrii GRECO care participa la evaluarea reciprocã au drept de vot. Fiecare are dreptul la un singur vot.
Totuşi, exceptând decizia contrarã a Comitetului statutar, un membru care a omis sa verse, fie în totalitate, fie o parte substantiala din contribuţia sa obligatorie la bugetul acordului parţial largit pentru o perioada de 2 ani, nu mai poate sa participe la procesul de luare a deciziilor.
7. Deciziile GRECO sunt luate cu o majoritate de doua treimi din numãrul voturilor exprimate *1) şi cu majoritatea membrilor GRECO. Totuşi deciziile de procedura sunt luate cu majoritatea voturilor exprimate.
8. GRECO îşi alege preşedintele şi vicepreşedintele din rândul reprezentanţilor membrilor care au drept de vot.
ART. 9
Biroul
1. Este constituit un birou format din preşedinte şi vicepreşedinte, mentionati la art. 8 paragraful 8 de mai sus, precum şi din maximum alte 5 persoane, alese de GRECO din rândul reprezentanţilor membrilor care au drept de vot şi, în mãsura posibilului, care sunt pãrţi la cel puţin unul dintre instrumentele juridice internaţionale adoptate conform
Programului de acţiune impotriva coruptiei.
2. Biroul îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
- pregãteşte anteproiectul de program anual de activitãţi şi proiectul de raport anual de activitãţi;
- formuleazã propuneri în atenţia GRECO privind anteproiectul de buget;
- organizeazã vizite în ţãrile respective, pe baza deciziilor luate de GRECO;
- formuleazã propuneri în atenţia GRECO privind structura echipelor ad-hoc de evaluare;
- pregãteşte ordinea de zi a reuniunilor GRECO, inclusiv a celor referitoare la dezbaterile cu privire la raporturile de evaluare;
- propune GRECO dispoziţii ce trebuie selecţionate în scopul procedurilor de evaluare, conform prevederilor art. 10 paragraful 3;
- propune GRECO numirea experţilor ştiinţifici şi a consultantilor.
3. Biroul îndeplineşte orice alta funcţie pe care i-o atribuie GRECO.
4. Biroul funcţioneazã sub supravegherea generalã a GRECO.
ART. 10
Procedura de evaluare
1. GRECO efectueazã proceduri de evaluare individuale pe lângã fiecare dintre membrii sãi, conform art. 2.
2. Evaluarea este împãrţitã în cicluri. Un ciclu de evaluare este o perioada a carei durata este fixatã de GRECO, în cursul cãreia o procedura de evaluare este efectuatã pentru a aprecia respectarea de cãtre membri a anumitor dispoziţii conţinute în Principiile directoare şi în celelalte instrumente juridice internaţionale adoptate conform
Programului de acţiune impotriva coruptiei.
3. La începutul fiecãrui ciclu GRECO alege dispoziţiile distincte pe care se va axa procedura de evaluare.
4. Fiecare membru furnizeazã o lista care conţine maximum 5 experţi care sa fie în mãsura sa exercite sarcinile prevãzute la art. 12-14.
5. Fiecare membru se asigura ca autoritãţile sale colaboreazã la procedura de evaluare cat mai mult posibil, în limitele legislaţiei naţionale.
ART. 11
Chestionar
1. GRECO adopta un chestionar pentru fiecare ciclu.
Acest chestionar se adreseazã tuturor membrilor care urmeazã a fi supuşi evaluãrii.
2. Chestionarul constituie cadrul procedurii de evaluare.
3. Membrii înainteazã rãspunsul lor secretarului în termenul fixat de GRECO.
ART. 12
Echipe de evaluare
1. GRECO numeşte, dintre experţii mentionati la art. 10 paragraful 4 de mai sus, o echipa ad-hoc pentru evaluarea fiecãrui membru, denumita în continuare echipa de evaluare.
Atunci când evaluarea priveşte punerea în practica a dispoziţiilor unuia dintre instrumentele juridice internaţionale adoptate conform Programului de acţiune impotriva coruptiei, GRECO numeşte echipe de evaluare formate exclusiv din experţi propuşi de membrii care sunt pãrţi la instrumentul despre care este vorba.

──────────
*1) Doar voturile "pro" sau "contra" intra în calculul voturilor exprimate conform prevederilor art. 10 paragraful 5 din Regulamentul intern al delegaţilor ministrilor.

2. Echipa examineazã rãspunsurile date chestionarului şi poate cere, dacã este necesar, informaţii suplimentare statului membru supus evaluãrii. Aceste informaţii pot fi furnizate fie oral, fie în scris.
3. Bugetul acordului parţial largit suporta cheltuielile de cãlãtorie şi de sejur ale experţilor care participa la echipele de evaluare.
ART. 13
Vizite în statele membre
1. GRECO poate cere echipei de evaluare sa efectueze o vizita în unul dintre statele membre pentru a obţine informaţii suplimentare referitoare la legislaţia sau practica sa, care se dovedesc utile pentru evaluare.
2. GRECO comunica statului membru respectiv intenţia sa de a efectua vizita, cu cel puţin doua luni înainte.
3. Vizita va fi efectuatã conform unui program stabilit de statul membru respectiv, ţinând seama de dezideratele exprimate de echipa de evaluare.
4. Membrii echipei de evaluare se bucura de privilegii şi imunitãţi, aplicabile în baza art. 2 din Protocolul la Acordul general privind privilegiile şi imunitãţile Consiliului Europei.
5. Bugetul Acordului parţial largit acoperã cheltuielile de transport şi de sejur necesare pentru a efectua vizitele în statele membre.
ART. 14
Raporturile de evaluare
1. Pe baza informaţiilor culese echipa de evaluare pregãteşte un anteproiect de raport de evaluare privind situaţia legislaţiei şi a practicii referitoare la dispoziţiile selecţionate pentru ciclul de evaluare.
2. Anteproiectul de raport este transmis spre comentarii statului membru care face obiectul evaluãrii. Comentariile sale sunt luate în considerare de cãtre echipa de evaluare atunci când încheie proiectul de raport.
3. Proiectul de raport este înaintat GRECO.
ART. 15
Discutarea şi adoptarea rapoartelor
1. GRECO dezbate în şedinţa plenara proiectul de raport înaintat de echipa de evaluare.
2. Statul membru supus evaluãrii are dreptul sa prezinte în plen observaţii orale sau scrise.
3. La sfârşitul dezbaterilor GRECO adopta, cu sau fãrã amendamente, raportul referitor la statul membru supus evaluãrii.
4. Toţi membrii participa la vot în ceea ce priveşte adoptarea rapoartelor de evaluare referitoare la aplicarea Principiilor directoare. Doar membrii care sunt pãrţi la un instrument juridic internaţional adoptat în aplicarea Programului de acţiune impotriva coruptiei participa la votul pentru adoptarea rapoartelor de evaluare privind punerea în aplicare a acestui instrument.
5. Rapoartele de evaluare sunt confidenţiale. Exceptând cazul în care se hotãrãşte altfel, doar membrii echipei care a efectuat evaluarea, precum şi cei aparţinând GRECO, Comitetului statutar şi secretariatului acestor organe vor avea acces la aceste rapoarte.
6. Raportul GRECO poate sa includã recomandãri adresate statului membru supus evaluãrii, în scopul îmbunãtãţirii legislaţiei şi practicii sale în lupta impotriva coruptiei.
GRECO invita statul membru respectiv sa dea socoteala de mãsurile luate pentru a se conformã recomandãrilor.
ART. 16
Declaraţii publice
1. Comitetul statutar poate face o declaraţie publica, atunci când este de pãrere ca un stat membru nu ia mãsuri suficiente pentru a pune în practica recomandãrile care i-au fost adresate cu privire la aplicarea Principiilor directoare.
2. Comitetul statutar, în structura sa limitatã la statele pãrţi la instrumentul în cauza, poate face o declaraţie publica, atunci când este de pãrere ca un stat membru nu ia mãsuri suficiente pentru a pune în aplicare recomandãrile care i-au fost adresate cu privire la aplicarea unui instrument adoptat în aplicarea Programului de acţiune impotriva coruptiei.
3. Comitetul statutar informeazã statul membru respectiv şi îi da posibilitatea sa furnizeze observaţii suplimentare înainte de a pune în practica hotãrârea sa de a face declaraţia publica menţionatã la paragrafele 1 şi/sau 2 de mai sus.
ART. 17
Resursele financiare ale GRECO
1. Bugetul GRECO este finanţat din contribuţiile anuale obligatorii ale membrilor sãi.
2. GRECO poate primi contribuţii benevole suplimentare ale membrilor sãi.
3. GRECO poate sa primeascã şi contribuţii benevole ale instituţiilor internaţionale interesate.
4. Resursele financiare menţionate la paragraful 3 de mai sus sunt supuse autorizãrii de cãtre Comitetul statutar înaintea acceptãrii lor.
5. Bunurile GRECO sunt dobândite şi deţinute în numele Consiliului Europei şi beneficiazã de privilegiile şi imunitãţile conferite bunurilor Consiliului în baza acordurilor în vigoare.
ART. 18
Comitetul statutar
1. Comitetul statutar este format din reprezentanţi ai Comitetului Ministrilor statelor membre ale Consiliului Europei, care sunt şi membri ai GRECO, precum şi din reprezentanţi desemnaţi special în acest scop de ceilalţi membri ai GRECO.
2. Comitetul statutar va determina în fiecare an suma contribuţiilor financiare obligatorii ale membrilor GRECO.
Baremul pentru calculul contribuţiilor statelor nemembre este fixat de acord cu acestea din urma; în general, acest barem este în conformitate cu criteriile de determinare a baremului contribuţiilor la bugetul general al Consiliului Europei.
3. Comitetul statutar adopta în fiecare an bugetul acordului parţial largit, referitor la cheltuielile legate de punerea în aplicare a programului de activitãţi şi la cheltuielile comune de secretariat.
4. Comitetul statutar aproba în fiecare an conturile GRECO care sunt stabilite de secretarul general al Consiliului Europei, conform Regulamentului financiar al Consiliului Europei, şi care sunt prezentate Comitetului statutar, însoţite de Raportul Comisiei de verificare a conturilor. Pentru a-l elibera pe secretarul general de responsabilitatea sa pentru gestiunea financiarã pentru anul financiar în cauza, Comitetul statutar transmite Comitetului Ministrilor conturile anuale, cu aprobarea sa sau cu orice comentariu, însoţite de raportul stabilit de Comisia de verificare a conturilor.
5. Regulamentul financiar al Consiliului Europei se aplica, mutatis mutandis, la adoptarea şi gestionarea bugetului acordului parţial largit.
ART. 19
Secretariatul
1. GRECO va fi asistat de un secretariat pus la dispoziţie de secretarul general al Consiliului Europei.
2. Secretariatul GRECO se afla sub autoritatea unui secretar executiv numit de secretarul general al Consiliului Europei.
ART. 20
Amendamente
1. GRECO, precum şi membrii sãi pot sa propunã Comitetului statutar amendamente la prezentul statut.
2. Comitetul statutar poate adopta amendamente la prezentul statut printr-o hotãrâre luatã în unanimitate. Dacã amendamentul nu este urmare a unei propuneri a GRECO, acesta este consultat de Comitetul statutar.
ART. 21
Retragerea
1. Fãrã a prejudicia dispoziţiile pertinente ale instrumentelor juridice internaţionale menţionate la art. 2 paragraful 2, orice stat membru poate sa se retragã din GRECO printr-o declaraţie adresatã secretarului general de cãtre ministrul afacerilor externe sau de un reprezentant diplomatic corespunzãtor, mandatat în acest sens.
2. Secretarul general confirma primirea declaraţiei şi informeazã statul membru în cauza ca declaraţia va fi înaintatã Comitetului statutar.
3. Prin analogie cu art. 7 din Statutul Consiliului Europei, retragerea are efect:
- la sfârşitul anului financiar în curs, dacã aceasta retragere este notificatã în primele 9 luni ale acestui an financiar;
- la sfârşitul anului financiar urmãtor, dacã notificarea retragerii a intervenit în ultimele 3 luni ale anului financiar în curs.
4. Conform art. 18 din Regulamentul financiar al Consiliului Europei, Comitetul statutar examineazã consecinţele financiare ale retragerii şi ia mãsurile corespunzãtoare.
5. Secretarul general informeazã de îndatã statul membru respectiv despre consecinţele retragerii lui şi informeazã Comitetul statutar despre cursul dat.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016