Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 45 din 29 ianuarie 2004  pentru finalizarea privatizarii unor societati comerciale din portofoliul Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, aflate in dificultate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 45 din 29 ianuarie 2004 pentru finalizarea privatizarii unor societati comerciale din portofoliul Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, aflate in dificultate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 93 din 31 ianuarie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. II.23 din Legea nr. 559/2003 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

CAP. I
Mãsuri pentru finalizarea privatizãrii Societãţii Comerciale "U.C.M." - S.A. Reşiţa

ART. 1
(1) Pentru finalizarea privatizãrii Societãţii Comerciale "U.C.M." - S.A. Reşiţa, Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, denumitã în continuare APAPS, şi instituţiile bugetare creditoare, la solicitarea APAPS, vor acorda urmãtoarele înlesniri la platã:
a) scutirea de la platã a obligaţiilor restante la data de 31 decembrie 2002, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare, precum şi credite şi garanţii acordate de creditorii bugetari;
b) scutirea de la platã a obligaţiilor reprezentând creanţe proprii şi credite bugetare gestionate de cãtre APAPS;
c) scutirea de la platã a obligaţiilor restante la data de 31 decembrie 2002 cãtre bugetele locale, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri, precum şi cele reprezentând creanţele proprii şi cele provenite din credite bugetare gestionate de autoritatea administraţiei publice locale, ce pot fi acordate de cãtre consiliul local prin hotãrâre;
d) scutirea de la platã a dobânzilor şi a penalitãţilor de orice fel, aferente obligaţiilor bugetare prevãzute la lit. a), cuprinse în certificatele de obligaţii bugetare, calculate pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor şi neachitate;
e) scutirea de la platã a dobânzilor şi a penalitãţilor de orice fel, aferente creanţelor prevãzute la lit. b), cuprinse în notificãrile emise de APAPS, calculate pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor şi neachitate;
f) scutirea de la platã a dobânzilor şi a penalitãţilor de orice fel, aferente obligaţiilor bugetare prevãzute la lit. c), calculate pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor şi neachitate.
(2) De la prevederile alin. (1) lit. a) fac excepţie obligaţiile bugetare restante ale Societãţii Comerciale "U.C.M." - S.A. Reşiţa, reprezentând contribuţia pentru pensia suplimentarã, contribuţia individualã de asigurãri sociale, contribuţia individualã pentru asigurãrile de şomaj, TVA suspendatã în vamã, impozitul pe veniturile din salarii, impozitul pe dividende şi celelalte impozite cu reţinere la sursã, pentru care se acordã urmãtoarele înlesniri:
a) eşalonarea la platã a obligaţiilor bugetare restante pe o perioadã de pânã la 5 ani, cu o perioadã de graţie de 6 luni, cuprinsã în perioada de eşalonare;
b) scutirea de la platã a dobânzilor şi penalitãţilor de orice fel, aferente obligaţiilor bugetare eşalonate conform lit. a), calculate pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor şi neachitate;
c) TVA suspendatã în vamã se va înscrie în primul decont de TVA depus dupã privatizare atât ca taxã colectatã, cât şi ca taxã deductibilã, fãrã plata efectivã a acesteia. Se scutesc de la platã dobânzile şi penalitãţile de întârziere aferente TVA suspendate în vamã, calculate pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor şi neachitate. Metodologia de înregistrare contabilã a acestor operaţiuni se stabileşte prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(3) De la prevederile alin. (1) fac, de asemenea, excepţie obligaţiile bugetare restante ale Societãţii Comerciale "U.C.M." - S.A. Reşiţa, datorate Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate şi contribuţia angajaţilor pentru asigurãrile sociale de sãnãtate şi neachitate, pentru care se acordã, dupã caz, urmãtoarele înlesniri:
a) conversia în acţiuni a creanţelor reprezentând debitul principal sau eşalonarea la platã pe o perioadã de 5 ani, cu o perioadã de graţie de 6 luni, cuprinsã în perioada de eşalonare;
b) scutirea de la platã a dobânzilor şi penalitãţilor de orice fel, aferente obligaţiilor bugetare prevãzute în prezentul alineat şi neachitate, calculate pânã la data conversiei sau a transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor, dupã caz.
(4) Obligaţiile bugetare datorate şi neachitate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, altele decât cele de natura celor prevãzute la alin. (1), (2) şi (3) şi care nu fac obiectul înlesnirilor la platã, se eşaloneazã la platã pe o perioadã de pânã la 5 ani, cu o perioadã de graţie de 6 luni, cuprinsã în perioada de eşalonare.
(5) Se scutesc de la platã dobânzile şi penalitãţile de orice fel, aferente obligaţiilor ce fac obiectul înlesnirilor la platã prevãzute la alin. (4), calculate pânã la data transferului dreptului de proprietate şi neachitate.
(6) Se scutesc de la platã dobânzile şi penalitãţile de orice fel, aferente obligaţiilor bugetare eşalonate conform alin. (2), (3) şi (4), calculate între data transferului dreptului de proprietate şi data emiterii ordinului comun şi neachitate, prin ordin comun suplimentar.
(7) Înlesnirile la plata obligaţiilor bugetare care fac obiectul ordinului comun îşi pierd valabilitatea în situaţia în care societatea comercialã nu îşi achitã obligaţiile bugetare curente ale fiecãrui an fiscal cu termene scadente începând cu data emiterii ordinului comun. În cazul în care societatea comercialã nu achitã la scadenţã obligaţiile bugetare curente, poate efectua plata acestora în cel mult 90 de zile, împreunã cu dobânzile şi penalitãţile de întârziere aferente. Obligaţiile cu termene de platã dupã data de 1 septembrie a fiecãrui an fiscal vor fi achitate pânã cel târziu la data de 20 decembrie a anului respectiv.
(8) Nerespectarea condiţiilor şi a termenelor în care s-au aprobat înlesnirile prin ordinul comun şi ordinul comun suplimentar atrage anularea acestora, începerea sau continuarea, dupã caz, a executãrii silite pentru întreaga sumã neplãtitã şi obligaţia de platã a dobânzilor şi a penalitãţilor de întârziere calculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate.
(9) Sumele care fac obiectul înlesnirilor la platã sunt cele stabilite în certificatele de obligaţii bugetare eliberate la cererea APAPS, conform prevederilor prezentei ordonanţe, pe baza actelor de control efectuate de organele teritoriale ale creditorilor bugetari şi de autoritãţile administraţiei publice locale, pentru bugetele locale, precum şi în notificãrile emise de APAPS.
(10) În termen de 30 de zile lucrãtoare de la data solicitãrii APAPS, ministerele şi autoritãţile administraţiei publice centrale sau locale creditoare vor emite certificatele de obligaţii bugetare prin care se atestã cuantumul sumelor care fac obiectul înlesnirilor la platã.
(11) La data scutirii de la platã a obligaţiilor societãţii comerciale cãtre APAPS, se anuleazã la platã şi obligaţia APAPS cãtre bugetul consolidat al statului, privind încasarea creanţelor proprii şi creditelor bugetare gestionate de cãtre APAPS.
(12) Pentru sumele reprezentând obligaţii eşalonate la platã se datoreazã şi se calculeazã dobânzi conform prevederilor legale în vigoare, plata acestora efectuându-se împreunã cu rata respectivã. Pe perioada de graţie acordatã la eşalonare, dobânzile datorate conform legii se achitã lunar.
(13) Înlesnirile la platã prevãzute în prezentul articol se acordã prin ordin comun al creditorilor bugetari şi APAPS sau prin hotãrâre a consiliului local. Întocmirea graficelor de eşalonare la platã şi precizarea sumelor care fac obiectul înlesnirilor se fac de cãtre creditorul bugetar, autoritatea administraţiei publice locale sau APAPS, dupã caz.
(14) Criteriile de selecţie şi de încadrare în grila privind acordarea înlesnirilor sunt cele stabilite prin Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , cu modificãrile ulterioare.
(15) Suspendarea executãrii silite prevãzute la <>art. 16 alin. (5) lit. c) din Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se extinde de la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor pânã la împlinirea ultimului termen de platã prevãzut în ordinele comune suplimentare sau pânã la data anulãrii înlesnirilor acordate prin ordin comun sau prin ordin comun suplimentar.
ART. 2
(1) Se aprobã stingerea prin conversie în acţiuni a creanţelor bugetare neîncasate, aferente perioadei 1 ianuarie 2003 pânã la data transferului dreptului de proprietate, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi orice alte venituri bugetare, precum şi a celor reprezentând totalitatea creanţelor proprii şi a celor provenite din credite bugetare gestionate de APAPS, cu excepţia celor prevãzute la <>art. 18 alin. (4) din Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru care, prin ordin comun al APAPS şi al instituţiilor bugetare creditoare, emis în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se acordã eşalonarea la platã pe o perioadã de 5 ani, cu o perioadã de graţie de 6 luni, inclusã în perioada de eşalonare.
(2) Se aprobã scutirea de la platã a dobânzilor şi penalitãţilor de orice fel, aferente obligaţiilor restante prevãzute la alin. (1), calculate pânã la data realizãrii conversiei şi neachitate.
(3) Se aprobã scutirea de la platã a dobânzilor şi a penalitãţilor de orice fel, aferente obligaţiilor bugetare eşalonate conform alin. (1), calculate pânã la data transferului dreptului de proprietate şi neachitate.
(4) Se aprobã scutirea de la platã a dobânzilor şi penalitãţilor aferente obligaţiilor bugetare eşalonate conform alin. (1), calculate între data transferului dreptului de proprietate şi data emiterii ordinului comun şi neachitate.
ART. 3
Acţiunile rezultate în urma conversiei prevãzute la art. 2 alin. (1) vor fi transferate de creditorii bugetari, pe bazã de protocol, la APAPS, pentru a fi vândute cãtre cumpãrãtor, la acelaşi preţ şi în aceleaşi condiţii cu pachetul de acţiuni deţinut de APAPS.
ART. 4
Preţul acţiunilor rezultate în urma conversiei prevãzute la art. 2 alin. (1) se va plãti în rate eşalonate pe o perioadã de maximum 3 ani, cu un avans de 35% din preţul de vânzare al acestora.

CAP. II
Mãsuri pentru finalizarea privatizãrii Societãţii Comerciale "Rodipet" - S.A. Bucureşti

ART. 5
Pentru finalizarea privatizãrii Societãţii Comerciale "Rodipet" - S.A. Bucureşti, la solicitarea APAPS, se acordã urmãtoarele înlesniri la platã:
a) stingerea prin conversie în acţiuni a creanţelor bugetare neîncasate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi orice alte venituri bugetare, precum şi a celor reprezentând totalitatea creanţelor proprii şi a celor provenite din credite bugetare gestionate de APAPS, cu excepţia celor prevãzute la <>art. 18 alin. (4) din Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru care, prin ordin comun al APAPS şi al instituţiilor bugetare creditoare, emis în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se acordã eşalonarea la platã pe o perioadã de 5 ani, cu o perioadã de graţie de 6 luni, inclusã în perioada de eşalonare;
b) stingerea prin conversie în acţiuni a creanţelor Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", neîncasate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe;
c) scutirea de la platã a dobânzilor şi a penalitãţilor de orice fel, aferente obligaţiilor restante prevãzute la lit. a) şi b), calculate pânã la data realizãrii conversiei şi neachitate;
d) scutirea de la platã a dobânzilor şi a penalitãţilor de orice fel, aferente obligaţiilor bugetare eşalonate conform lit. a), calculate pânã la data transferului dreptului de proprietate şi neachitate;
e) scutirea de la platã a dobânzilor şi penalitãţilor aferente obligaţiilor bugetare eşalonate conform lit. a), calculate între data transferului dreptului de proprietate şi data emiterii ordinului comun şi neachitate.
ART. 6
Acţiunile rezultate în urma conversiei prevãzute la art. 5 lit. a) şi b) vor fi transferate de creditori, pe bazã de protocol, la APAPS, pentru a fi vândute cãtre cumpãrãtor, la un preţ al pachetului de acţiuni de 1% din valoarea obligaţiilor convertite în acţiuni.
ART. 7
Preţul pachetului de acţiuni rezultate în urma conversiei prevãzute la art. 5 lit. a) şi b) se va plãti în rate eşalonate pe o perioadã de maximum 3 ani, cu un avans de 35% din preţul de vânzare al acestora.
ART. 8
Autoritãţile administraţiei publice locale pot aproba prin hotãrâre urmãtoarele înlesniri la platã:
a) scutirea totalã sau parţialã de la plata obligaţiilor bugetare restante la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor cãtre bugetele locale, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri, precum şi cele reprezentând creanţele proprii şi cele provenite din credite bugetare gestionate de autoritatea administraţiei publice locale. În cazul scutirii parţiale, diferenţa rãmasã va fi achitatã eşalonat, conform graficului aprobat de autoritatea administraţiei publice locale;
b) scutirea totalã sau parţialã a dobânzilor de întârziere şi a penalitãţilor de orice fel, aferente obligaţiilor bugetare prevãzute la lit. a), datorate şi neachitate la data transferului dreptului de proprietate.

CAP. III
Mãsuri pentru finalizarea privatizãrii Societãţii Naţionale "Tutunul Românesc" - S.A. Bucureşti

ART. 9
Pentru finalizarea privatizãrii Societãţii Naţionale "Tutunul Românesc" - S.A. Bucureşti, APAPS şi instituţiile bugetare creditoare, la solicitarea APAPS, vor acorda, prin ordin comun, pentru obligaţiile bugetare datorate şi neachitate între data de 1 ianuarie 2003 şi pânã la 31 decembrie 2003, urmãtoarele înlesniri la platã:
a) scutirea de la platã a obligaţiilor bugetare restante reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi orice alte venituri bugetare, cu excepţia celor prevãzute la <>art. 18 alin. (4) din Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru care se acordã eşalonarea la platã pe o perioadã de 5 ani, cu o perioadã de graţie de 6 luni, inclusã în perioada de eşalonare;
b) scutirea de la platã a dobânzilor şi penalitãţilor de orice fel, aferente obligaţiilor bugetare, precum şi a celor aferente plãţilor efectuate de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de garant al creditelor externe contractate de Societatea Naţionalã "Tutunul Românesc" - S.A. Bucureşti, calculate pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor şi neachitate.
ART. 10
Se aprobã scutirea de la platã a vãrsãmintelor din profitul net pentru bugetul de stat, inclusiv dobânzile şi penalitãţile de orice fel aferente acestora, datorate la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor şi neachitate.
ART. 11
Se aprobã scutirea de la platã a obligaţiilor restante ale Societãţii Naţionale "Tutunul Românesc" - S.A. Bucureşti, aferente anului 2003 faţã de Fondul pentru mediu, precum şi a dobânzilor şi penalitãţilor de orice fel, aferente acestora, calculate pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor şi neachitate.
ART. 12
Pentru obligaţiile bugetare restante, datorate şi neachitate pânã la data de 31 decembrie 2002, se acordã înlesnirile la platã prevãzute de <>Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 13
Se aprobã scutirea de la platã a dobânzilor şi penalitãţilor de orice fel, aferente obligaţiilor prevãzute la art. 9-12, calculate între data transferului dreptului de proprietate şi data emiterii ordinului comun şi neachitate.
ART. 14
(1) Veniturile rezultate în urma regularizãrii contabile ca urmare a scutirii de la platã a obligaţiilor prevãzute la art. 9-13 sunt neimpozabile.
(2) Pierderea raportatã, acumulatã de Societatea Naţionalã "Tutunul Românesc" - S.A. Bucureşti în exerciţiile financiare precedente, precum şi cea înregistratã de societate pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor se recupereazã din profitul obţinut din scutirea de la platã a obligaţiilor restante ale societãţii.
(3) Profitul obţinut din scutirea de la platã a obligaţiilor bugetare restante, rãmas dupã acoperirea pierderilor prevãzute la alin. (2), se utilizeazã exclusiv ca sursã proprie de finanţare.
ART. 15
Prin derogare de la prevederile <>Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, APAPS va face notificarea cãtre Consiliul Concurenţei în numele tuturor furnizorilor de ajutor de stat. Orice formã de ajutor de stat reglementatã prin prezenta ordonanţã se acordã cu respectarea dispoziţiilor <>Legii nr. 143/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale reglementãrilor emise în aplicarea acesteia.
ART. 16
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Preşedintele Autoritãţii pentru Privatizare
şi Administrarea Participaţiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Muşetescu

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 45

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016