Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 41 din 11 august 1999  privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii Nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 41 din 11 august 1999 privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii Nationale

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 388 din 16 august 1999

În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi ale <>art. 1 lit. E pct. 1 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Ministerul Apãrãrii Naţionale este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, care organizeazã, conduce şi coordoneazã activitatea în domeniul apãrãrii, pentru garantarea suveranitãţii naţionale, a independentei şi unitãţii statului, a integritãţii teritoriale a tarii şi a democraţiei constituţionale.
ART. 2
Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin Ministerul Apãrãrii Naţionale coopereazã cu celelalte ministere, alte organe de specialitate din subordinea Guvernului sau a ministerelor, alte autoritãţi ale administraţiei publice, cu organizaţii neguvernamentale, precum şi cu agenţii economici.

CAP. 2
Organizare, funcţionare şi conducere
ART. 3
(1) Ministerul Apãrãrii Naţionale este organizat într-o structura centrala şi în structuri subordonate acesteia.
(2) Structura organizatoricã a Ministerului Apãrãrii Naţionale şi numãrul maxim de personal al acestuia se aproba prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 4
(1) Ministerul Apãrãrii Naţionale are reţea sanitarã proprie, cãmine de garnizoana, amenajãri sportive şi recreative, sanatorii, case de odihna, cabane de instrucţie, locuinţe de serviciu şi de intervenţie, organe de presa.
(2) De asemenea, poate avea în subordinea sau în coordonarea sa regii autonome, formaţii cultural-artistice, cluburi şi asociaţii sportive.
ART. 5
(1) Conducerea Ministerului Apãrãrii Naţionale se exercita de cãtre ministru, care îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere şi organisme guvernamentale, cu alte autoritãţi ale administraţiei publice, cu organisme similare din alte state, cu alte persoane juridice, precum şi cu persoane fizice.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul apãrãrii naţionale este ajutat de secretarii de stat, şeful Statului Major General, subsecretarii de stat, inspectorul general al armatei şi secretarul general al ministerului.
ART. 6
(1) Secretarii de stat şi subsecretarii de stat sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a primului ministru la propunerea ministrului apãrãrii naţionale şi rãspund de organizarea şi realizarea atribuţiilor stabilite prin prezenta ordonanta şi prin ordine ale ministrului.
(2) Inspectorul general al armatei şi secretarul general al ministerului sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale.
ART. 7
Unul dintre secretarii de stat asigura, atunci când este cazul, relaţia ministerului cu Parlamentul.
ART. 8
Secretarul general al Ministerului Apãrãrii Naţionale îndeplineşte atribuţiile ce îi sunt delegate de ministru, urmãreşte îndeplinirea ordinelor şi mãsurilor stabilite de acesta şi asigura realizarea legãturilor functionale între structurile ministerului.
ART. 9
Şeful Statului Major General se subordoneazã nemijlocit ministrului apãrãrii naţionale, este cea mai inalta autoritate militarã a armatei şi rãspunde pentru capacitatea de lupta a acesteia.
ART. 10
Şeful Statului Major General este numit pe o perioada de 4 ani de cãtre Preşedintele României, la propunerea ministrului apãrãrii naţionale.
ART. 11
În absenta ministrului apãrãrii naţionale, conducerea Ministerului Apãrãrii Naţionale se exercita de cãtre unul dintre secretarii de stat desemnat de cãtre ministru.
ART. 12
În absenta şefului Statului Major General sau dacã acesta se afla în imposibilitate temporarã de a-şi exercita atribuţiile, conducerea Statului Major General este asigurata de prim-adjunctul acestuia. În cazul în care prim-adjunctul este în imposibilitate de a-şi îndeplini atribuţiile, conducerea Statului Major General va fi asigurata de unul dintre adjuncţi sau de persoana desemnatã de ministrul apãrãrii naţionale.
ART. 13
(1) În exercitarea atribuţiilor şi competentelor conferite de lege ministrul apãrãrii naţionale emite ordine şi instrucţiuni.
(2) Secretarii de stat, şeful Statului Major General, inspectorul general al armatei şi secretarul general al ministerului emit, potrivit atribuţiilor specifice, dispoziţii.
ART. 14
Statul Major General este organismul militar principal al Ministerului Apãrãrii Naţionale care rãspunde de capacitatea de lupta a armatei.
ART. 15
(1) În cadrul Statului Major General funcţioneazã Comitetul Sefilor de State Majore, ca organ deliberativ. Acesta se compune din şeful Statului Major General - preşedinte, şefii statelor majore ale categoriilor de forte ale armatei, prim-adjunctul şi adjunctii şefului Statului Major General - membri.
(2) În cazul în care ministrul apãrãrii naţionale participa la şedinţele Comitetului Sefilor de State Majore, el prezideazã lucrãrile.
ART. 16
Modul de organizare şi funcţionare, precum şi atribuţiile Comitetului Sefilor de State Majore se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale.
ART. 17
Inspectoratul General al Ministerului Apãrãrii Naţionale, condus de inspectorul general al armatei, este structura prin care ministrul apãrãrii naţionale îşi exercita atribuţiile de control şi evaluare privind respectarea legilor, regulamentelor, ordinelor şi celorlalte acte normative, starea generalã a ordinii şi disciplinei în structurile militare.
ART. 18
Secretariatul general al ministerului, condus de secretarul general, asigura relaţiile Ministerului Apãrãrii Naţionale cu autoritãţile publice, expertizeaza documentele ce se supun deciziei ministrului apãrãrii naţionale, monitorizeazã modul de îndeplinire a sarcinilor rezultate din hotãrârile Parlamentului, Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii, Guvernului, actele normative specifice armatei, ordinele şi instrucţiunile ministrului apãrãrii naţionale, rezolva problemele privind asigurarea administrativã a ministerului şi relaţiile cu publicul.
ART. 19
În cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale pot funcţiona consilii sau comisii pe domenii, stabilite prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale. Organizarea şi regulamentele de funcţionare ale acestora se aproba prin ordin al ministrului.
ART. 20
(1) Personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale este format din militari şi din civili.
(2) Drepturile şi obligaţiile personalului militar şi civil sunt prevãzute prin lege şi prin alte acte normative.
(3) Personalul civil se poate organiza în asociaţii profesionale, cu excepţia ministrului, secretarilor de stat, subsecretarilor de stat şi secretarului general - personalitãţi civile. Personalul civil nu poate face parte din partide sau din alte formaţiuni ori organizaţii politice şi nici sa declare sau sa participe la greve.
(4) Personalul civil beneficiazã de drepturile salariale prevãzute de legislaţia aplicabilã în sectorul bugetar, de unele drepturi salariale specifice, inclusiv din cele acordate militarilor, stabilite prin hotãrâre a Guvernului.
(5) Personalul civil beneficiazã, ca mãsura de protecţie socialã, de înlesniri stabilite prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale, în folosirea caselor de odihna, sanatoriilor, cãminelor de garnizoana şi a altor amenajãri recreative şi sportive.

CAP. 3
Atribuţiile principale ale Ministerului Apãrãrii Naţionale
ART. 21
Ministerul Apãrãrii Naţionale are urmãtoarele atribuţii principale:
a) participa la elaborarea strategiei de securitate nationala şi a politicii de apãrare;
b) elaboreazã propuneri de legi, decrete, ordonanţe şi hotãrâri ale Guvernului, regulamente şi instrucţiuni care privesc domeniul militar şi avizeazã actele normative care pot avea implicaţii în domeniul apãrãrii naţionale, iniţiate de alte instituţii şi autoritãţi ale administraţiei publice;
c) elaboreazã propunerile pentru bugetul anual al Ministerului Apãrãrii Naţionale, componenta a bugetului de stat; aproba repartizarea resurselor financiare alocate prin bugetul de stat, pe acţiuni, obiective şi beneficiari;
d) îndeplineşte atribuţiile ce-i revin privind capacitatea de apãrare a tarii; elaboreazã şi aplica planurile şi mãsurile necesare asigurãrii capacitãţii de lupta a armatei în timp de pace, în situaţiile de criza şi la rãzboi;
e) elaboreazã Strategia militarã a României şi, pe baza acesteia, directivele de planificare strategica;
f) elaboreazã şi supune aprobãrii Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii conceptiile privind structurile organizatorice ale armatei, inzestrarea acestora cu tehnica, dislocarea şi redislocarea, pe teritoriul naţional, în timp de pace, a marilor unitãţi, de la brigada sau similare inclusiv în sus, şi stabileşte dislocarea şi redislocarea unitãţilor şi formatiunilor;
g) pregãteşte şi asigura, în condiţiile legii, participarea unor unitãţi ale armatei în afarã teritoriului României, cu efective şi tehnica de lupta, la exerciţiile militare comune cu unitãţi ale altor state; pregãteşte şi asigura desfãşurarea exerciţiilor şi operaţiunilor armatei care implica intrarea, stationarea sau trecerea unor unitãţi militare strãine pe teritoriul României precum şi participarea cu efective şi tehnica militarã la constituirea forţelor internaţionale destinate menţinerii pãcii sau în scopuri umanitare;
h) supune aprobãrii Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii planurile de cooperare şi de intervenţie a armatei cu celelalte componente ale forţelor sistemului naţional de apãrare, luând mãsurile necesare ca, la nevoie, acestea sa poatã fi aplicate;
i) organizeazã şi conduce structurile sale specializate în culegerea, prelucrarea şi protecţia informaţiilor militare şi politico-militare din zonele geografice de interes pentru România şi din teritoriul naţional la pace, în situaţii de criza şi la rãzboi. În acest sens, elaboreazã instrucţiunile ce reglementeazã activitatea acestor structuri, regulile, principiile şi metodele de munca utilizate în domeniul informaţiilor militare;
j) stabileşte principii şi competente privind activitatea proprie de personal; asigura încadrarea cu personal militar şi civil, potrivit statelor de organizare;
k) organizeazã şi conduce învãţãmântul militar, activitãţile de educaţie a personalului militar şi civil; echivaleaza, potrivit legii, diplomele de absolvire a studiilor militare urmate în strãinãtate şi elibereazã documente de echivalare a diplomelor de studii militare cu studii civile similare din ţara;
l) organizeazã şi conduce cercetarea ştiinţificã în domeniul militar;
m) colaboreazã cu organele administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu agenţii economici din ţara şi din strãinãtate pentru realizarea de tehnica şi de materiale cu destinaţie militarã;
n) coordoneazã procesul de integrare europeanã şi euroatlantica şi urmãreşte aducerea la îndeplinire a sarcinilor ce revin Ministerului Apãrãrii Naţionale în acest sens;
o) organizeazã şi realizeazã relaţiile militare internaţionale ale României;
p) coordoneazã activitatea de comerţ exterior privind importul şi exportul de tehnica şi materiale cu destinaţie militarã, de documentaţii tehnice, precum şi de asigurare a asistenţei tehnice; analizeazã şi stabileşte tehnica şi materialele cu destinaţie militarã din existentul armatei ce fac obiectul exportului, precum şi modul de utilizare a fondurilor obţinute;
r) elaboreazã şi asigura documentaţiile tehnico-economice pentru lucrãrile de investiţii aparţinând Ministerului Apãrãrii Naţionale şi conduce realizarea acestora;
s) stabileşte nevoile şi transmite autoritãţilor publice abilitate cererile de resurse necesare armatei, la pace şi la rãzboi, în conformitate cu prevederile legilor privind pregãtirea economiei naţionale, a teritoriului şi populaţiei pentru apãrare;
s,) stabileşte norme şi instrucţiuni privind planificarea, inzestrarea, asigurarea materialã şi financiarã, decontarea, evidenta şi controlul mijloacelor materiale şi bãneşti necesare unitãţilor armatei, precum şi norme de întrebuinţare, întreţinere şi reparare a tehnicii de lupta şi a altor bunuri din dotare;
t) rãspunde de soluţionarea problemelor sociale de asigurare a condiţiilor de viata, a drepturilor bãneşti şi a altor drepturi, potrivit legii, ale personalului armatei şi ale urmaşilor acestora;
t) îndeplineşte obligaţiile şi îndatoririle ce-i revin, potrivit legii, fata de asociaţiile veteranilor de rãzboi şi luptãtorilor în Revoluţia din Decembrie 1989 şi sprijinã material şi financiar Uniunea Nationala a Cadrelor Militare în Rezerva şi în Retragere pentru desfãşurarea unor activitãţi în interesul armatei;
u) administreazã patrimoniul aflat în dotare, putând sa închirieze bunuri care fac parte din acesta sau sa le valorifice în alt mod, potrivit legii;
v) angajeazã şi executa ocazional, prin unitãţile sale, prestãri de servicii pentru persoane juridice sau pentru persoane fizice, în domeniile şi în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale. Sumele încasate din prestãrile de servicii vor fi reţinute integral de cãtre Ministerul Apãrãrii Naţionale ca venituri extrabugetare şi se vor utiliza pentru finanţarea cheltuielilor materiale şi de capital, în conformitate cu prevederile legale;
w) îndeplineşte alte atribuţii stabilite prin dispoziţii legale.
ART. 22
Ministerul Apãrãrii Naţionale are dreptul sa solicite şi sa obţinã de la autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale şi de la agenţii economici, precum şi de la oricare alte persoane juridice şi persoane fizice date, informaţii sau documente necesare îndeplinirii atribuţiilor sale.

CAP. 4
Atribuţii ale structurilor Ministerului Apãrãrii Naţionale pe principalele domenii de activitate
ART. 23
Structurile din compunerea Ministerului Apãrãrii Naţionale îndeplinesc, pe principalele domenii de activitate, urmãtoarele atribuţii:

A. În domeniul politicii de apãrare:
a) participa la elaborarea politicii de apãrare şi urmãresc aplicarea acesteia;
b) elaboreazã analize privind politica de apãrare şi de securitate nationala;
c) elaboreazã proiectele planurilor strategice şi operationale de întrebuinţare, precum şi proiectele programelor de constituire, modernizare şi pregãtire a forţelor componente;
d) întocmesc, pe baza solicitãrilor celorlalte structuri ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, proiectul planului anual de relaţii politico-militare internaţionale şi, dupã aprobarea de cãtre ministru, asigura sau, dupã caz, urmãresc aplicarea acestuia;
e) întocmesc proiectele şi coordoneazã încheierea de acorduri, convenţii, protocoale şi alte înţelegeri internaţionale în domeniul militar cu armatele altor state şi urmãresc modul în care acestea sunt aplicate;
f) organizeazã şi desfãşoarã activitãţi de cercetare ştiinţificã în domeniile politicii de apãrare şi securitãţii naţionale;
g) gestioneazã relaţia civili-militari şi dezvolta legatura cu societatea civilã.

B. Atribuţii ale Statului Major General:
a) întreprinde mãsurile necesare pentru aplicarea politicii de apãrare şi strategiei de securitate nationala în ceea ce priveşte armata;
b) elaboreazã planurile operative şi asigura îndeplinirea misiunilor ce revin armatei în timp de pace, de criza şi la rãzboi, pentru garantarea suveranitãţii naţionale, a independentei şi unitãţii statului, a integritãţii teritoriale a tarii şi a democraţiei constituţionale;
c) asigura înfiinţarea Marelui Cartier General pentru conducerea acţiunilor militare la nivel strategic pe timp de rãzboi;
d) elaboreazã conceptiile privind structura, organizarea, înfiinţarea, dislocarea şi redislocarea, inzestrarea, pregãtirea pentru lupta şi întrebuinţarea marilor unitãţi şi a unitãţilor;
e) elaboreazã proiectele programelor de perspectiva şi anuale privind inzestrarea armatei cu tehnica şi materiale cu destinaţie militarã;
f) elaboreazã, în colaborare cu celelalte structuri, sau, dupã caz, avizeazã propunerile de acte normative ce privesc armata, proiectele regulamentelor militare generale şi de lupta, nomenclatoarele, normele şi instrucţiunile pentru planificarea, inzestrarea, asigurarea materialã, consumul, evidenta şi controlul mijloacelor materiale;
g) întocmeşte, transmite şi asigura executarea ordinelor privind ridicarea capacitãţii de lupta, alarma de lupta şi mobilizarea armatei; conduce organele militare teritoriale pentru asigurarea resurselor umane şi materiale necesare forţelor armate pe timp de pace, la mobilizare şi pe timp de rãzboi;
h) organizeazã şi conduce, potrivit planurilor de cooperare şi intervenţii, participarea cu forte şi mijloace ale armatei pentru limitarea şi înlãturarea efectelor calamitãţilor naturale şi catastrofelor, precum şi pentru menţinerea şi restabilirea ordinii de drept pe teritoriul naţional;
i) organizeazã şi conduce logistica armatei la pace şi la rãzboi;
j) elaboreazã cererile de resurse necesare armatei la pace şi la rãzboi; indruma şi controleazã, potrivit legii, activitãţile de pregãtire a economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare;
k) coordoneazã desfãşurarea învãţãmântului în cadrul Academiei de Înalte Studii Militare, precum şi activitatea de cercetare ştiinţificã în domeniul teoriei şi artei militare.

C. În domeniul inzestrarii armatei:
a) asigura asistenta şi consilierea sistemului de management al programelor de achiziţii, cercetare-dezvoltare, tehnologii avansate, testare şi evaluare, contractare, producţie, proprietate industriala, inzestrare, precum şi a industriei de apãrare şi protecţiei mediului;
b) elaboreazã proiecte de politici, strategii, proceduri şi instrucţiuni pentru sistemul de achiziţii din Ministerul Apãrãrii Naţionale, urmãrind, dupã aprobare, aplicarea lor;
c) certifica şi supravegheazã, prin organismul specializat, furnizorii pentru apãrare;
d) conduc programele de achiziţii şi pe cele de cercetare-dezvoltare şi asigura utilizarea cat mai eficienta a resurselor alocate în domeniul de responsabilitate;
e) desfãşoarã activitatea de marketing pe piata interna şi externa; furnizeazã date şi informaţii tehnice privind tehnologiile noi şi produsele de tehnica militarã ce pot face obiectul achiziţiilor pentru apãrare;
f) evalueaza şi stabilesc, împreunã cu Ministerul Industriei şi Comerţului, politicile de menţinere a capacitãţii industriei proprii pentru satisfacerea necesitãţilor în domeniul apãrãrii. Coordoneazã activitatea de cercetare pentru tehnica şi tehnologii militare, a bazelor de producţie şi a regiilor autonome subordonate;
g) coordoneazã şi controleazã activitãţile de import şi export de tehnica şi materiale cu destinaţie militarã, serviciile şi asistenta tehnica pentru acestea;
h) analizeazã şi evalueaza propunerile pentru programele de achiziţii în vederea întocmirii bugetului pentru asigurarea resurselor necesare; propun ministrului alternative pentru dirijarea resurselor pe parcursul procesului de planificare, programare şi alocare a fondurilor;
i) conduc activitãţile de standardizare, codificare şi metrologie în domeniul tehnicii militare, pentru implementarea standardelor internaţionale şi asigura testarea şi recepţia produselor de tehnica militarã;
j) coordoneazã activitatea Academiei Tehnice Militare privind pregãtirea şi instruirea personalului ingineresc;
k) reprezintã Ministerul Apãrãrii Naţionale la Conferinţa directorilor pentru armamente a N.A.T.O.

D. Atribuţii ale Inspectoratului General al Ministerului Apãrãrii Naţionale:
a) urmãreşte, evalueaza şi îl informeazã pe ministrul apãrãrii naţionale despre tendintele din activitatea organismului militar, în vederea creşterii calitãţii proceselor de inzestrare şi instruire, precum şi de perfecţionare a actului de decizie;
b) participa la elaborarea proiectelor strategiei militare naţionale, legilor, decretelor, ordonanţelor, hotãrârilor Guvernului, regulamentelor şi instrucţiunilor din domeniul militar;
c) controleazã şi informeazã modul de repartizare, gestionare şi întrebuinţare a resurselor financiare alocate prin bugetul de stat şi a celor extrabugetare, pe acţiuni, obiective şi beneficiari, şi asupra modului de realizare a lucrãrilor de investiţii;
d) evalueaza starea structurilor armatei, modul de elaborare şi aplicare a planurilor şi mãsurilor ce vizeazã realizarea, menţinerea şi creşterea capacitãţii de lupta a acestora în timp de pace, în situaţii de criza şi la rãzboi;
e) evalueaza oportunitatea şi prezintã propuneri ministrului apãrãrii naţionale privind participarea unor unitãţi ale armatei la exercitii şi la acţiuni militare comune cu unitãţi ale altor armate, precum şi la constituirea unor forte multinationale destinate menţinerii pãcii sau în scopuri umanitare;
f) analizeazã şi estimeaza tendintele de evoluţie în domeniile importante de activitate ale armatei, elaboreazã şi prezintã ministrului studii, scenarii posibile, documentari, sinteze, proiecte, informãri şi rapoarte;
g) controleazã, evalueaza şi îl informeazã pe ministrul apãrãrii naţionale despre modul de organizare şi de desfãşurare a învãţãmântului militar şi a cercetãrii ştiinţifice în domeniul militar;
h) evalueaza şi informeazã în permanenta despre starea de spirit a personalului armatei, soluţionarea problemelor sociale, asigurarea condiţiilor de viata, a drepturilor bãneşti şi a altor drepturi ale acestuia;
i) analizeazã impactul activitãţilor şi acţiunilor militare asupra mediului şi propune mãsurile ce se impun pentru protecţia acestuia;
j) urmãreşte elaborarea, aplicarea şi respectarea normelor de protecţia muncii în structurile armatei;
k) avizeazã regulamentele, ordinele şi instrucţiunile ce se prezintã spre aprobare ministrului apãrãrii naţionale.

CAP. 5
Dispoziţii finale
ART. 24
Prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale se pot stabili atribuţii pentru secretarii de stat, şeful Statului Major General, inspectorul general al armatei, secretarul general al ministerului şi pentru subsecretarii de stat.
ART. 25
(1) Ministerul Apãrãrii Naţionale asigura, potrivit legii, asistenta medicalã şi protecţia socialã a personalului din subordine, inclusiv pentru cei în rezerva şi în retragere, a familiilor şi urmaşilor acestora, precum şi drepturile la pensie ale cadrelor militare.
(2) Ministerul Apãrãrii Naţionale poate vinde locuintele de serviciu din administrarea sa personalului propriu, cu condiţia pãstrãrii unui fond minim de locuinţe de serviciu, în urmãtoarele situaţii:
a) la trecerea în rezerva sau în retragere a cadrelor militare prin pensionare;
b) la trecerea în rezerva a cadrelor militare pentru nevoile de reducere a personalului sau din motive medicale;
c) la încetarea raporturilor de munca, personalului civil, pentru reducerea activitãţii sau în vederea pensionãrii, dacã acesta are o vechime în Ministerul Apãrãrii Naţionale de cel puţin 10 ani.
ART. 26
Ministerul Apãrãrii Naţionale asigura personalul propriu şi tehnica din dotare impotriva riscurilor specifice, precum şi pentru cazuri de rãspundere civilã stabilite prin ordin al ministrului, în condiţiile legii.
ART. 27
Ministerul Apãrãrii Naţionale dispune de un parc propriu de autovehicule, dimensionat conform statelor de organizare, precum şi de mijloace de transmisiuni şi de alte tipuri de tehnica şi materiale stabilite prin normele de inzestrare.
ART. 28
(1) Fondurile necesare desfãşurãrii activitãţilor în Ministerul Apãrãrii Naţionale se asigura de la bugetul de stat, din valorificarea bunurilor care nu mai sunt necesare armatei, precum şi din alte surse legal constituite.
(2) În subordinea sau coordonarea Ministerului Apãrãrii Naţionale pot funcţiona unitãţi şi formaţiuni stabilite prin hotãrâre a Guvernului, finanţate parţial din venituri extrabugetare.
ART. 29
Dispoziţiile legilor privind organizarea şi funcţionarea ministerelor se aplica în mod corespunzãtor Ministerului Apãrãrii Naţionale, în mãsura în care, prin prezenta ordonanta, nu se dispune altfel.
ART. 30
(1) Prevederile prezentei ordonanţe intra în vigoare la 30 de zile de la publicarea ei în Monitorul Oficial al României.
(2) La aceeaşi data, <>Legea nr. 41/1990 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147 din 19 decembrie 1990, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abroga.

p. PRIM-MINISTRU,
VICTOR BABIUC

Contrasemneazã:
-----------------
Ministru de stat,
ministrul apãrãrii naţionale,
Victor Babiuc

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

p. Ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Mariana Basuc
---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016