Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA Nr. 4 din 20 ianuarie 1995  privind fabricarea, comercializarea si utilizarea produselor de uz fitosanitar pentru combaterea bolilor, daunatorilor si buruienilor in agricultura si silvicultura    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA Nr. 4 din 20 ianuarie 1995 privind fabricarea, comercializarea si utilizarea produselor de uz fitosanitar pentru combaterea bolilor, daunatorilor si buruienilor in agricultura si silvicultura

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 18 din 30 ianuarie 1995
În temeiul art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi al art. 1 lit. g) din Legea nr. 1/1995 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
Pentru combaterea bolilor, dãunãtorilor şi buruienilor în agricultura şi silvicultura, pe teritoriul României se fabrica, se comercializeazã şi se utilizeazã numai produsele de uz fitosanitar omologate de Comisia Interministeriala de Omologare a Produselor de Uz Fitosanitar, denumita în continuare Comisia interministeriala de omologare, care este organizatã şi funcţioneazã potrivit dispoziţiilor prezentei ordonanţe.
ART. 2
Omologarea produselor de uz fitosanitar se solicita de agenţii economici romani şi de firmele strãine interesate în fabricarea şi/sau lansarea pe piata interna a unor astfel de produse comerciale.
ART. 3
Produsele omologate pentru utilizare în România sînt cuprinse în Codexul produselor de uz fitosanitar, care se elaboreazã, se actualizeazã periodic şi se publica în Monitorul Oficial al României, prin grija Comisiei interministeriale de omologare.
ART. 4
Pentru fiecare produs omologat, Comisia interministeriala de omologare elibereazã un certificat de omologare, care se semneazã de preşedintele comisiei. Certificatul de omologare cuprinde: denumirea comercialã a produsului, fabricantul, substanta activa, conţinutul în substanta activa şi principalele caracteristici ale acesteia, spectrul de acţiune, domeniile de utilizare, dozele de utilizare, grupa de toxicitate, precum şi orice alte dispoziţii care sa determine o conduita responsabilã din partea fabricantilor, a comercianţilor şi a utilizatorilor.
ART. 5
Perioada pentru care se emite certificatul de omologare este de maximum 5 ani, dupã care titularul este obligat sa solicite prelungirea valabilitãţii acestuia. Nesolicitarea prelungirii valabilitãţii, în termen de 3 luni de la expirarea acesteia, atrage anularea de drept a certificatului de omologare şi scoaterea produselor din Codexul produselor de uz fitosanitar, omologate pentru utilizare în România.
ART. 6
(1) Certificatul de omologare se supune actualizãrii ori de cîte ori intervin modificãri importante cu privire la caracteristicile fizice, chimice şi biologice ale produsului omologat, precum şi cu privire la domeniul de utilizare, la modul şi la mijloacele de aplicare. Modificãrile considerate importante se stabilesc de Comisia interministeriala de omologare şi se înscriu în certificatele de omologare. Cererile de actualizare se fac de cãtre titularii certificatelor de omologare, iar Comisia interministeriala de omologare elibereazã un nou certificat.
(2) Comisia interministeriala de omologare poate actualiza certificatele de omologare atunci cînd hotãrãşte instituirea unor restrictii sau interdicţii cu privire la domeniile de utilizare, la modul şi la mijloacele de aplicare a produsului omologat. Hotãrîrea de actualizare, împreunã cu certificatul de omologare actualizat se transmit titularului acestuia, în termen de 30 de zile de la data hotãrîrii de actualizare. Aceasta operaţiune nu obliga titularul certificatului de omologare la plata tarifelor de omologare.
ART. 7
(1) Certificatul de omologare da dreptul deţinãtorului sa fabrice şi sa comercializeze pe teritoriul României produsul omologat, cu respectarea dispoziţiilor legale privind desfãşurarea activitãţilor de fabricare şi de comercializare a produselor pe teritoriul României şi a celor cuprinse în prezenta ordonanta.
(2) În situaţia în care se constata ca produsele omologate nu mai corespund din punct de vedere fitosanitar, toxicologic sau ecologic, Comisia interministeriala de omologare anuleazã certificatul de omologare şi transmite hotãrîrea luatã, titularului acestuia, în termen de 30 de zile de la adoptarea ei. Hotãrîrea de anulare a certificatului de omologare va fi însoţitã de mãsuri obligatorii, cu termene privind oprirea fabricaţiei, a importului, precum şi destinaţia cantitãţilor fabricate sau importate anterior anulãrii certificatului de omologare, în limita termenului de valabilitate a produsului.
ART. 8
Fabricarea în România a unor produse de uz fitosanitar care nu sînt omologate pentru utilizare pe teritoriul României, fiind produse în vederea exportului, se poate face numai în baza unei autorizaţii speciale eliberate de Ministerul Sãnãtãţii şi Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
ART. 9
Publicitatea de orice fel, prin orice mijloace, pentru utilizarea produselor de uz fitosanitar care nu sînt omologate pentru utilizare pe teritoriul României este interzisã.
ART. 10
Fabricarea, ambalarea şi reambalarea produselor de uz fitosanitar în scopul prezentãrii şi comercializãrii, precum şi importul şi distribuirea acestora la utilizatori sînt permise numai agenţilor economici persoane juridice, din sectorul public sau privat, constituiţi şi autorizaţi în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu cele cuprinse în prezenta ordonanta.
ART. 11
Importul produselor de uz fitosanitar se face numai sub regim de licenţe şi este permis persoanelor juridice din sectorul public sau privat, constituite şi autorizate în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare. Importurile de produse de uz fitosanitar se fac cu respectarea şi în condiţiile prevãzute de Hotãrîrea Guvernului nr. 340/1992 privind regimul de import al deşeurilor şi reziduurilor de orice natura, precum şi a altor mãrfuri periculoase pentru sãnãtatea populaţiei şi pentru mediul înconjurãtor, modificatã şi completatã prin Hotãrîrea Guvernului nr. 437/1992.
ART. 12
Introducerea pe teritoriul tarii a unor mostre de produse de uz fitosanitar, pentru nevoi de cercetare-testare-experimentare, în vederea omologãrii, se poate face în baza avizului semnat de preşedintele Comisiei interministeriale de omologare. Avizele se înregistreazã la secretariatul comisiei, cu precizarea cantitãţii şi a beneficiarilor. Mostrele de produse de uz fitosanitar sînt scutite de taxe vamale.
ART. 13
(1) Comercializarea pe teritoriul tarii a produselor de uz fitosanitar, fabricate în ţara sau provenite din import, se poate face:
a) de cãtre agenţii economici producãtori din ţara, din sectorul public sau privat, constituiţi şi autorizaţi potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, pentru produsele pe care le fabrica şi pentru care sînt titulari ai certificatului de omologare;
b) de cãtre importatori autorizaţi, persoane juridice, potrivit art. 11, şi cu respectarea dispoziţiilor legale care reglementeazã activitãţile comerciale pe teritoriul României;
c) de cãtre comercianţi autorizaţi, persoane juridice, constituiţi şi înregistraţi ca agenţi economici specializaţi, cu profil fitosanitar. Comerciantul, înainte de începerea activitãţii, este obligat sa solicite autorizaţie sanitarã de funcţionare, eliberata de Inspectoratul de poliţie sanitarã şi medicina preventivã, şi autorizaţia de mediu, eliberata de agenţiile judeţene pentru protecţia mediului în a cãror raza teritorialã îşi desfãşoarã activitatea comercialã. Dupã obţinerea celor doua autorizaţii, comerciantul va solicita autorizaţia de comercializare, care se elibereazã de cãtre inspectoratul judeţean pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara.
(2) Comercianţii prevãzuţi la alin. (1) lit. c) pot avea şi calitatea de importator, cu drepturile prevãzute la lit. b), dacã sînt autorizaţi în acest scop potrivit art. 11.
(3) Agenţii economici autorizaţi sa fabrice, sa importe şi sa comercializeze produse de uz fitosanitar, în conformitate cu dispoziţiile prevãzute la alin. (1) lit. a) şi b), pot comercializa şi alte produse de uz fitosanitar, fabricate sau importate de alte firme autorizate, numai dacã deţin autorizaţie de comercializare, potrivit prevederilor de la lit. c).
ART. 14
Pot obţine autorizaţie de comercializare, potrivit dispoziţiilor art. 13, agenţii economici, persoane juridice care:
a) prin obiectul de activitate, precizat în statutul de funcţionare, au profil specializat în domeniul fabricãrii şi/sau comercializãrii produselor de uz fitosanitar;
b) dispun de personal încadrat, cu pregãtire fitosanitara de nivel superior şi mediu, atestat prin certificat de atestare profesionalã, eliberat nominal, în urma examinãrii, de cãtre inspectoratul judeţean pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara în a cãrui raza teritorialã îşi desfãşoarã activitatea comercialã;
c) dispun de spaţii corespunzãtoare, potrivit normelor legale, precum şi de instalaţiile, echipamentele şi dotãrile necesare depozitarii şi comercializãrii produselor de uz fitosanitar, cu asigurarea tuturor cerinţelor pentru protecţia sãnãtãţii oamenilor, a animalelor şi a mediului înconjurãtor şi pentru care deţin autorizaţii de funcţionare eliberate de autoritãţile competente.
ART. 15
Produsele de uz fitosanitar clasificate în grupele I şi a II-a de toxicitate au regimul produselor reglementate cu stricteţe, în care scop:
a) pentru fabricarea, comercializarea, importul, distribuirea şi utilizarea lor vor fi autorizate numai persoanele juridice care dispun de personal calificat, confirmat prin certificatul de atestare profesionalã, cu pregãtire fitosanitara de nivel superior şi mediu, precum şi de mijloacele necesare depozitarii, manipulãrii şi utilizãrii în siguranta a acestor produse, pentru eliminarea riscurilor de intoxicare a oamenilor, a animalelor şi de poluare a mediului înconjurãtor;
b) fabricantii, importatorii, comercianţii, distribuitorii şi utilizatorii autorizaţi sa desfãşoare activitãţi cu produse de uz fitosanitar din grupele I şi a II-a de toxicitate se vor inregistra, în mod obligatoriu, la serviciile de specialitate ale inspectoratelor judeţene de poliţie în a cãror raza teritorialã aceştia urmeazã sa-şi desfãşoare activitatea;
c) sînt interzise comercializarea, distribuirea şi utilizarea produselor din grupele I şi a II-a de toxicitate de cãtre persoane fizice, precum şi de cãtre persoane juridice neautorizate;
d) utilizatorii autorizaţi pentru folosirea produselor de uz fitosanitar din grupele I şi a II-a de toxicitate se vor inregistra la inspectoratele judeţene pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara, inspectoratele de poliţie sanitarã şi medicina preventivã, inspectoratele judeţene pentru protecţia muncii, agenţiile judeţene pentru protecţia mediului şi la inspectoratele judeţene de poliţie în a cãror raza teritorialã aceştia urmeazã sa-şi desfãşoare activitatea;
e) la distribuirea produselor de uz fitosanitar din grupele I şi a II-a de toxicitate, fabricantii, importatorii şi distribuitorii autorizaţi au obligaţia sa ceara cumpãrãtorului autorizaţia de comercializare (pentru comercianţi şi distribuitori), iar utilizatorului, autorizaţia de utilizare, sa le verifice valabilitatea şi sa le înregistreze într-un registru special de evidenta a distribuirii acestor produse, potrivit autorizaţiilor eliberate. Registrele de evidenta vor fi sigilate şi paginile numerotate de cãtre inspectoratele judeţene pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara.
ART. 16
Produsele de uz fitosanitar din grupele a III-a şi a IV-a de toxicitate se pot comercializa şi distribui dupã cum urmeazã:
a) la comercianţi şi distribuitori intermediari, dacã aceştia deţin autorizaţia de comercializare;
b) la prestatori de tratamente fitosanitare autorizaţi, dacã aceştia deţin autorizaţia pentru prestare de servicii cu produse de uz fitosanitar;
c) la producãtorii agricoli, persoane fizice sau juridice, indiferent de tipul de proprietate şi de forma de organizare, în vederea utilizãrii pentru combaterea bolilor, dãunãtorilor şi buruienilor pe terenurile pe care le deţin şi pentru care nu este necesarã nici o autorizaţie specialã de cumpãrare şi utilizare.
ART. 17
Sînt interzise achiziţionarea în scopul comercializãrii şi comercializarea oricãrui produs de uz fitosanitar de cãtre:
a) persoane fizice;
b) persoane juridice care nu deţin autorizaţia de comercializare;
c) prestatorii de servicii cu produse de uz fitosanitar, care nu au autorizaţii de comercianţi, chiar dacã deţin autorizaţia pentru prestare de servicii de uz fitosanitar.
ART. 18
Prestatorii de servicii cu produse de uz fitosanitar şi producãtorii agricoli persoane juridice pot redistribui cantitãţile excedentare de produse de uz fitosanitar pe care le deţin, în limitele termenelor de valabilitate a acestora, dupã cum urmeazã:
a) produsele de uz fitosanitar din grupele I şi a II-a de toxicitate, numai utilizatorilor autorizaţi sa lucreze cu astfel de produse, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe;
b) celelalte produse de uz fitosanitar din grupele a III-a şi a IV-a de toxicitate, la toţi utilizatorii, persoane juridice sau fizice, numai pentru utilizare proprie, fiind interzisã recomercializarea acestora.
ART. 19
(1) Utilizarea produselor de uz fitosanitar se poate face numai în scopurile pentru care au fost omologate şi numai în conformitate cu instrucţiunile de utilizare, cu normele şi recomandãrile prevãzute în tehnologiile aprobate de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi de Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, pentru silvicultura.
(2) În vederea protejãrii sãnãtãţii oamenilor, animalelor şi mediului înconjurãtor, producãtorii agricoli, persoane fizice sau juridice, care utilizeazã pe terenurile pe care le deţin produse de uz fitosanitar din grupele a III-a şi a IV-a de toxicitate, au obligaţia sa le depoziteze, sa le manipuleze şi sa le utilizeze în conformitate cu instrucţiunile tehnice care le însoţesc, aprobate potrivit legii.
(3) Pot efectua tratamente fitosanitare, la solicitarea producãtorilor agricoli şi a deţinãtorilor de terenuri cu vegetaţie forestierã, persoane fizice sau juridice, numai prestatorii de servicii care deţin autorizaţie pentru prestare de servicii cu produse de uz fitosanitar.
(4) Prestatorii de servicii fitosanitare care obţin dreptul de utilizare şi a produselor din grupele I şi a II-a de toxicitate, potrivit dispoziţiilor art. 15, se vor inregistra la serviciile de specialitate ale inspectoratelor judeţene de poliţie în a cãror raza teritorialã îşi desfãşoarã activitatea, potrivit art. 15 lit. b) şi d).
(5) Producãtorii agricoli, persoane juridice, care au nevoie şi de produse din grupele I şi a II-a de toxicitate, pot cumpara şi utiliza aceste produse numai dacã solicita şi dacã obţin autorizaţia de utilizare, potrivit art. 15.
(6) Pot fi autorizaţi sa cumpere şi sa utilizeze produse de uz fitosanitar din grupele I şi a II-a de toxicitate numai producãtorii agricoli, persoane juridice, şi prestatorii de servicii fitosanitare, care întrunesc condiţiile prevãzute la art. 15 lit. a).
ART. 20
Producãtorii agricoli, persoane juridice, care au mijloacele necesare şi personal calificat, atestat prin certificat de atestare profesionalã, eliberat nominal, în urma examenului, de cãtre inspectoratul judeţean pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara, se pot autoriza şi ca prestatori de servicii fitosanitare, cu respectarea dispoziţiilor legale şi a prevederilor prezentei ordonanţe. De aceste prevederi pot beneficia şi unitãţile silvice, pentru terenurile cu vegetaţie forestierã.
ART. 21
Asistenta tehnica operativã în domeniul fitosanitar pentru producãtorii agricoli, cu precãdere pentru producãtorii din sectorul privat care nu dispun de pregãtire profesionalã adecvatã, revine inspectoratelor judeţene pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara, precum şi specialiştilor de la centrele agricole comunale, prin:
a) informarea din timp a producãtorilor agricoli asupra agenţilor biologici de daunare specifici fiecãrei culturi, precum şi asupra mãsurilor de prevenire şi combatere, în funcţie de rezerva biologica existenta şi de evoluţia factorilor climatici;
b) orientarea producãtorilor agricoli asupra necesarului de produse de uz fitosanitar pe care aceştia urmeazã sa-l comande comercianţilor autorizaţi;
c) controlul stãrii fitosanitare a culturilor şi recomandarea mãsurilor de prevenire şi combatere a bolilor, dãunãtorilor şi buruienilor, în concordanta cu prevederile buletinelor de avertizare emise de cãtre staţiile de prognoza şi avertizare teritoriale;
d) îndrumarea producãtorilor agricoli cu privire la executarea tratamentelor cu pesticide, respectiv manipularea produselor, prepararea soluţiilor, reglarea maşinilor şi a aparatelor de tratat, execuţia calitativã a tratamentelor, inclusiv asupra normelor obligatorii privind protecţia muncii şi protecţia mediului;
e) organizarea periodicã a instruirii teoretice şi practice a producãtorilor agricoli, cu privire la protecţia fitosanitara a culturilor.
ART. 22
(1) Efectuarea tratamentelor de combatere a bolilor, dãunãtorilor şi buruienilor se va face numai la avertizare, prin buletine de avertizare emise de serviciile de prognoza şi avertizare din teritoriu, sau, în lipsa acestora, prin înştiinţare facuta de specialiştii fitosanitari, inclusiv prin mass-media.
(2) Producãtorii agricoli, persoane fizice şi juridice, care executa cu forte şi cu mijloace proprii tratamentele fitosanitare, precum şi prestatorii de tratamente fitosanitare vor solicita înregistrarea lor la serviciile de prognoza şi avertizare din teritoriu pentru a obţine buletinele de avertizare necesare efectuãrii tratamentelor fitosanitare.
(3) Serviciile de prognoza şi avertizare din subordinea inspectoratelor judeţene pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara emit, gratuit, buletinele de avertizare pe care le expediazã centrelor agricole teritoriale, prestatorilor de servicii fitosanitare şi, în mãsura posibilitãţilor, producãtorilor agricoli, în vederea informãrii operative a tuturor producãtorilor agricoli asupra oportunitãţii tratamentelor fitosanitare, a mijloacelor şi a condiţiilor în care se pot executa.
(4) Cheltuielile aferente emiterii buletinelor de avertizare se asigura din bugetul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
(5) Pentru silvicultura, tratamentele de combatere a dãunãtorilor se aplica pe baza lucrãrilor de depistare şi de prognoza întocmite anual de filialele silvice, verificate şi aprobate de Regia Autonomã a Pãdurilor "Romsilva".
ART. 23
(1) Fabricantii, importatorii şi comercianţii poarta rãspunderea pentru calitatea produselor furnizate, în conformitate cu dispoziţiile legale.
(2) Este interzisã crearea de stocuri de produse de uz fitosanitar peste nevoile de utilizare. Deţinãtorii de produse de uz fitosanitar sînt obligaţi sa asigure folosirea acestora sau redistribuirea lor la alţi utilizatori, în limita termenelor de valabilitate, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe.
(3) Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei exercita, prin laboratoare autorizate, controlul calitãţii produselor de uz fitosanitar de fabricaţie interna şi din import. Controlul reziduurilor produselor de uz fitosanitar în soluri, în furaje, în ape, în produse agroalimentare de origine vegetala şi animala se exercita de cãtre laboratoarele autorizate ale Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, Ministerului Sãnãtãţii şi Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
ART. 24
(1) Prestatorii de servicii fitosanitare sînt obligaţi sa respecte toate instrucţiunile, normele tehnice şi metodologice care reglementeazã depozitarea, manipularea şi efectuarea tratamentelor cu produse de uz fitosanitar şi rãspund de calitatea şi eficienta tratamentelor efectuate.
(2) Controlul şi expertiza calitãţii acestor servicii se fac de cãtre personalul de specialitate al inspectoratelor judeţene pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara, precum şi de alte persoane împuternicite de autoritãţile agricole competente, din proprie initiativa sau la solicitarea producãtorilor agricoli.
(3) Nici un producãtor agricol sau deţinãtor de teren cu vegetaţie forestierã, persoana fizica sau juridicã, nu poate fi obligat la plata unor servicii fitosanitare pe care nu le-a solicitat sau pentru care nu şi-a dat acordul prealabil. Fac excepţie acţiunile de prevenire şi combatere a unor boli, daunatori şi buruieni care constituie obiecte de carantina fitosanitara sau care, prin potenţialul de daunare, constituie agenţi deosebit de periculosi pentru plantele agricole şi vegetatia forestierã şi pentru care serviciile agricole teritoriale sau unitãţile silvice dispun mãsuri speciale de combatere, la solicitarea serviciilor de prognoza şi avertizare ale inspectoratelor judeţene pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara şi ale organelor silvice.
ART. 25
(1) Fabricantii, importatorii, comercianţii şi distribuitorii de produse fitosanitare sînt obligaţi sa-şi organizeze mijloacele necesare recuperãrii ambalajelor nevalorificabile de la produsele furnizate la utilizatori, fiind interzisã stocarea acestora la producãtorii agricoli sau la prestatorii de tratamente mai mult de 90 de zile peste termenul de valabilitate a produsului utilizat.
(2) Producãtorii agricoli şi prestatorii de servicii fitosanitare sînt obligaţi sa returneze furnizorilor toate ambalajele recuperabile, imediat ce sînt golite de conţinut, în condiţiile stabilite cu furnizorii, care au obligaţia de a le reprimi, în vederea recuperãrii.
(3) Este interzisã utilizarea ambalajelor produselor de uz fitosanitar în alte scopuri decît cele pentru care au fost destinate.
(4) Ambalajele nerecuperabile se vor distruge de cãtre utilizatorii produselor, imediat dupã golire, în conformitate cu instrucţiunile înscrise pe ele de cãtre furnizor.
(5) Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, Ministerul Sãnãtãţii, împreunã cu celelalte ministere, vor elabora şi vor procura reglementãrile necesare introducerii, pînã la 31 decembrie 1995, a siglei de mediu pentru ambalaje şi a taxei pentru nerecuperarea ambalajelor refolosibile.
ART. 26
(1) Seminţele tratate cu produse de uz fitosanitar din grupele I şi a II-a de toxicitate sînt supuse aceloraşi dispoziţii, de stricta reglementare. Este interzisã comercializarea acestora cãtre persoane fizice sau juridice neautorizate. Tratarea seminţelor cu produse din grupele I şi a II-a de toxicitate, de cãtre persoane fizice sau juridice neautorizate, este interzisã.
(2) Producãtorii agricoli pot solicita efectuarea insamintarilor cu seminţe tratate cu pesticide din grupele I şi a II-a de toxicitate, prin prestatorii de servicii autorizaţi.
ART. 27
În scopul reducerii riscului de impact asupra sãnãtãţii oamenilor, animalelor şi mediului înconjurãtor, sînt interzise:
a) aplicarea cu mijloace avio a produselor de uz fitosanitar din grupele I şi a II-a de toxicitate în agricultura şi silvicultura;
b) aplicarea tratamentelor la plante melifere, cît şi la cele care îşi realizeazã polenizarea cu ajutorul albinelor, cu produse toxice pentru albine, în perioada infloritului. Unele tratamente se pot face numai în cazuri deosebite, cu aprobarea şi sub controlul inspectoratului judeţean pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara, al filialei silvice şi al agenţiei judeţene pentru protecţia mediului;
c) tratamentele cu produse a cãror remanenta depãşeşte timpul de pauza stabilit pentru punerea în consum a produselor recoltate;
d) vînzarea şi punerea în consum a produselor agricole recoltate fãrã respectarea timpului de pauza stabilit de autoritãţile competente sau cu reziduuri de produse de uz fitosanitar peste limitele maxime admise;
e) efectuarea de tratamente cu produse fitosanitare interzise în zonele de protecţie a apelor, de protecţie sanitarã şi ecologica, precum şi în alte zone protejate, stabilite de autoritãţile competente;
f) utilizarea oricãrui produs fitosanitar în alte scopuri decît cele pentru care a fost omologat;
g) efectuarea de tratamente cu produse ale cãror reziduuri se acumuleaza peste limitele maxime admise în soluri, în ape, în furaje şi în produsele agroalimentare.
ART. 28
Autoritãţile agricole vor introduce mãsuri adecvate stimulãrii interesului producãtorilor agricoli pentru aplicarea tehnologiilor recomandate şi evitarea utilizãrii abuzive a produselor de uz fitosanitar.
ART. 29
(1) Autoritatea competenta pe teritoriul României, responsabilã cu omologarea produselor de uz fitosanitar, este Comisia Interministeriala de Omologare a Produselor de Uz Fitosanitar, care se compune din specialişti cu pregãtire în domeniul fitosanitar, sanitar, sanitar-veterinar, silvic şi al protecţiei mediului, împuterniciţi ai Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, Ministerului Sãnãtãţii şi Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
(2) Componenta Comisiei Interministeriale pentru Omologarea Produselor de Uz Fitosanitar, precum şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a acesteia se aproba prin ordin comun al celor trei miniştri ai ministerelor prevãzute la alin. (1), în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe.
(3) Comisia interministeriala de omologare este condusã de un preşedinte, reprezentant al Direcţiei de protecţia plantelor şi carantina fitosanitara din Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi de 5 vicepreşedinţi: 2 reprezentanţi ai Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi cîte un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, Ministerului Sãnãtãţii şi Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti."
(4) Atribuţiile Comisiei interministeriale de omologare, modul de organizare şi procedura de lucru se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acesteia.
(5) Secretariatul tehnic al Comisiei interministeriale de omologare se asigura de cãtre Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, prin compartimentul care coordoneazã domeniul protecţiei plantelor şi carantinei fitosanitare.
ART. 30
(1) Responsabilitãţile organizãrii asistenţei fitosanitare pentru toţi producãtorii agricoli pe teritoriul tarii, în conformitate cu dispoziţiile legale, revine Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei prin inspectoratele judeţene pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara. Pentru domeniul silvic, responsabilitatea revine Regiei Autonome a Pãdurilor "Romsilva" prin filialele silvice ale acesteia.
(2) În fiecare judeţ, inspectoratul judeţean pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara exercita atribuţiile de autoritate teritorialã fitosanitara care controleazã respectarea dispoziţiilor legale referitoare la desfãşurarea acţiunilor fitosanitare şi gestionarea produselor de uz fitosanitar pe întreg teritoriul judeţului, în agricultura şi silvicultura, precum şi în alte sectoare ce utilizeazã produse de uz fitosanitar, indiferent de forma de proprietate şi de organizare a activitãţii. Autoritãţile silvice, cele pentru sãnãtate şi pentru mediu controleazã dispoziţiile prezentei ordonanţe în conformitate cu atribuţiile pe care le au.
(3) Laboratorul Central pentru Carantina Fitosanitara, instituţie bugetarã în subordinea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, organizeazã şi indruma metodologic reţeaua de prognoza-avertizare şi carantina fitosanitara, exercita controlul calitãţii produselor de uz fitosanitar, din producţia interna şi din import, organizeazã şi conduce controlul fitosanitar vamal. Laboratorul Central pentru Carantina Fitosanitara autorizeaza şi indruma metodologic laboratoarele pentru controlul calitãţii produselor de uz fitosanitar din cadrul inspectoratelor judeţene pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara.
(4) Pe mãsura dotãrii tehnico-materiale, Laboratorul Central pentru Carantina Fitosanitara va efectua controlul reziduurilor din produsele de origine vegetala, va autoriza şi va indruma metodologic laboratoarele pentru controlul reziduurilor de produse de uz fitosanitar din cadrul inspectoratelor judeţene pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara.
(5) Agenţii economici care desfãşoarã activitãţi cu produse de uz fitosanitar - fabricanti, importatori, comercianţi, distribuitori, utilizatori - sînt obligaţi sa furnizeze informaţiile solicitate de inspectoratele judeţene pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara, la termenele şi în condiţiile stabilite, cu respectarea limitelor privind secretul profesional şi comercial, referitoare la aceste activitãţi.
ART. 31
Constituie contravenţii la normele privind fabricarea, comercializarea şi utilizarea produselor de uz fitosanitar urmãtoarele fapte, dacã nu sînt sãvîrşite în astfel de condiţii încît sa fie considerate, potrivit legii penale, infracţiuni şi se sancţioneazã astfel:
(1) Cu amenda de la 150.000 lei la 500.000 lei:
a) nerespectarea obligaţiilor ce revin deţinãtorilor de terenuri agricole pentru menţinerea culturilor agricole într-o stare fitosanitara corespunzãtoare;
b) nereturnarea ambalajelor recuperabile de la produsele de uz fitosanitar de cãtre producãtorii agricoli şi prestatorii de servicii fitosanitare la furnizorii produselor;
c) ridicarea de la furnizori cu buna ştiinţa a unor produse de uz fitosanitar necorespunzãtoare sub aspectul calitãţii şi al ambalarii;
d) efectuarea tratamentelor fitosanitare fãrã respectarea instrucţiunilor tehnice privind utilizarea produselor, a echipamentelor şi condiţiile de efectuare a tratamentelor;
e) refuzul de a permite accesul autoritãţilor în locurile în care se efectueazã controlul, precum şi refuzul pentru ridicarea probelor de analiza.
(2) Cu amenda de la 300.000 lei la 600.000 lei:
a) refuzul de a permite efectuarea acţiunilor de prevenire şi combatere a unor boli, daunatori şi buruieni care constituie obiecte de carantina fitosanitara sau care, prin potenţialul de daunare, constituie agenţi deosebit de periculosi, de cãtre inspectoratele judeţene pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara;
b) publicitatea pentru aceste produse de uz fitosanitar care nu sînt omologate pentru utilizare pe teritoriul României;
c) prestarea de servicii cu produse de uz fitosanitar fãrã autorizaţie pentru prestãri de servicii;
d) utilizarea produselor de uz fitosanitar din grupele I şi a II-a de toxicitate fãrã autorizaţie de utilizare;
e) tratarea şi comercializarea de saminta tratata cu produse din grupele I şi a II-a de toxicitate de cãtre/şi la persoane fizice sau persoane juridice neautorizate, precum şi deţinerea şi utilizarea de astfel de saminta de cãtre persoane fizice sau juridice neautorizate;
f) refuzul din partea agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi cu produse de uz fitosanitar - fabricanti, importatori, comercianţi, distribuitori şi utilizatori - de a transmite informaţiile solicitate de cãtre inspectoratul judeţean pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara;
g) comercializarea de produse de uz fitosanitar fãrã etichete, cu etichete neaprobate sau în ambalaje neautorizate;
h) neprezentarea agenţilor economici autorizaţi pentru comercializarea, utilizarea sau prestarea de servicii cu produse de uz fitosanitar din grupele I şi a II-a de toxicitate, în vederea înregistrãrii la inspectoratele judeţene de poliţie, precum şi la inspectoratele judeţene pentru protecţia muncii;
i) netinerea evidentei operaţiunilor cu produse de uz fitosanitar din grupele I şi a II-a de toxicitate într-un registru special şi necompletarea datelor necesare pentru identificarea beneficiarilor de cãtre fabricanti, importatori şi distribuitori autorizaţi.
(3) Cu amenda de la 500.000 lei la 900.000 lei şi confiscarea mãrfii:
a) punerea în vînzare a produselor agricole recoltate înainte de expirarea timpului de pauza de la aplicarea ultimului tratament;
b) comercializarea produselor de uz fitosanitar cu termen de garanţie expirat sau în afarã parametrilor omologati. Cheltuielile rezultate în urma efectuãrii analizelor de laborator se suporta de cãtre comercianţi;
c) folosirea în agricultura şi în silvicultura a produselor de uz fitosanitar neomologate;
d) punerea în consumul animalelor sau al populaţiei a seminţelor tratate cu produse chimice sau a subproduselor obţinute prin prelucrarea acestor seminţe;
e) utilizarea ambalajelor de pesticide în alte scopuri decît cele pentru care au fost destinate.
(4) Cu amenda de la 700.000 lei la 1.000.000 lei:
a) comercializarea produselor de uz fitosanitar fãrã autorizaţie de comercializare;
b) vînzarea produselor de uz fitosanitar din grupele I şi a II-a de toxicitate la persoane fizice sau la persoane juridice neautorizate;
c) depozitarea produselor de uz fitosanitar, precum şi a materialului semincer tratat, în spaţii neautorizate sau cu nerespectarea condiţiilor de depozitare;
d) nerecuperarea ambalajelor refolosibile de la produsele de uz fitosanitar de cãtre fabricanti, importatori, comercianţi şi distribuitori;
e) crearea de stocuri de produse de uz fitosanitar peste nevoile de utilizare;
f) aplicarea cu mijloace avio a produselor de uz fitosanitar din grupele I şi a II-a de toxicitate în agricultura şi în silvicultura;
g) aplicarea tratamentelor la plantele melifere, cît şi la cele care îşi realizeazã polenizarea cu ajutorul albinelor, cu produse toxice pentru albine, în perioada infloritului, fãrã aprobare;
h) efectuarea de tratamente fitosanitare cu produse interzise în zonele de protecţie a apelor, de protecţie sanitarã şi ecologica, precum şi în alte zone protejate;
i) utilizarea produselor de uz fitosanitar în alte scopuri decît cele pentru care au fost omologate, inclusiv sub forma de momeli toxice sau pentru braconaj;
j) deversarea pe sol sau în ape a soluţiilor de pesticide rãmase neutilizate, precum şi a apelor de spalare a utilajelor, echipamentelor şi a ambalajelor de pesticide.
ART. 32
(1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac prin proces-verbal încheiat, dupã caz, de cãtre poliţia fitosanitara organizatã de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, de personalul împuternicit de Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, precum şi de Ministerul Sãnãtãţii. Contravenţiile prevãzute la art. 31 alin. (1) lit. e), alin. (2) lit. c), d), i) şi alin. (4) lit. a), b), c), i) şi j) se constata şi se aplica şi de cãtre ofiţerii şi subofiterii de poliţie.
(2) Amenzile contravenţionale se aplica persoanelor fizice şi juridice. (3) Contravenţiilor prevãzute la art. 31 le sînt aplicabile dispoziţiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.
ART. 33
Anularea definitiva sau suspendarea pe o perioada cuprinsã între 1 şi 6 luni a autorizaţiei de comercializare, autorizaţiei de utilizare şi a autorizaţiei de prestãri de servicii cu produse de uz fitosanitar se face de cãtre emitent în urmãtoarele situaţii:
a) cînd aceasta este cerutã de cãtre personalul împuternicit cu atribuţii de control din partea inspectoratului judeţean pentru protecţia plantelor şi carantina fitosanitara, inspectoratului de poliţie sanitarã şi medicina preventivã, agenţiei judeţene pentru protecţia mediului, inspectoratului judeţean de poliţie, inspectoratului judeţean pentru protecţia muncii şi al altor unitãţi comerciale;
b) în cazul sãvîrşirii repetate, în decurs de 2 ani, a uneia dintre contravenţiile prevãzute la art. 31;
c) cînd autorizaţia a fost obţinutã pe baza unor informaţii false care au indus în eroare;
d) cînd agentul economic autorizat nu anunta emitentul, în termenul prevãzut, ca în documentaţia depusa la autorizare au intervenit modificãri.
Dispoziţii finale şi tranzitorii
ART. 34
Fabricantii, importatorii, comercianţii, prestatorii de servicii şi utilizatorii de produse de uz fitosanitar care produc, importa, comercializeazã, distribuie, presteazã servicii şi utilizeazã produse de uz fitosanitar vor solicita autorizarea, potrivit dispoziţiilor prezentei ordonanţe, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a acesteia.
ART. 35
(1) Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului vor dispune ca, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, toate produsele de uz fitosanitar degradate şi neidentificate, existente în depozitele unitãţilor agricole şi silvice, sa fie colectate şi depozitate, în condiţii de siguranta, pînã la gãsirea soluţiilor de distrugere a acestora.
(2) Mãsura prevãzutã la alin. (1) se va aplica şi de cãtre Ministerul Industriilor, pentru stocurile de produse de uz fitosanitar deteriorate, existente în unitãţile producãtoare.
(3) Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, Ministerul Sãnãtãţii, Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi Ministerul Industriilor, prin organele lor de specialitate şi prin unitãţile de cercetare subordonate, vor analiza şi vor propune, pînã la 1 august 1995, mãsuri tehnice şi economice de neutralizare şi de distrugere a stocurilor de produse de uz fitosanitar degradate.
ART. 36
Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, împreunã cu Ministerul Sãnãtãţii, Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, cu alte autoritãţi şi cu agenţii economici interesaţi, vor elabora mãsuri pentru:
a) interzicerea fabricãrii în ţara a produselor mercurice, de uz fitosanitar, începînd cu data de 1 ianuarie 1995 şi a utilizãrii lor pe teritoriul tarii, începînd cu data de 15 noiembrie 1995;
b) interzicerea utilizãrii pentru tratamente pe sol a pulberilor de prafuit pe baza de insecticide organoclorurate, începînd cu data de 1 iunie 1995. Producerea acestor insecticide în ţara, în scopul exportului, va fi analizata de autoritãţile centrale pentru sãnãtate şi mediu pînã la data de 31 decembrie 1995, cînd vor lua o decizie pe care o vor comunica fabricantilor interesaţi;
c) punerea sub regim de stricta reglementare a tuturor produselor care exercita un impact negativ asupra calitãţii produselor agroalimentare, sãnãtãţii oamenilor, animalelor şi mediului.
ART. 37
Termenii de specialitate în înţelesul prezentei ordonanţe sînt definiţi în anexa la prezenta ordonanta.
ART. 38
(1) Ministrul agriculturii şi alimentaţiei va stabili, prin ordin, conţinutul urmãtoarelor documente:
a) certificatul de omologare a produselor de uz fitosanitar;
b) autorizaţia de comercializare pentru produse de uz fitosanitar;
c) autorizaţia pentru utilizarea produselor de uz fitosanitar din grupele I şi a II-a de toxicitate;
d) autorizaţia pentru prestãri de servicii cu produse de uz fitosanitar;
e) certificatul de atestare profesionalã a specialiştilor angajaţi de agentul economic pentru activitãţi de comercializare a produselor de uz fitosanitar;
f) certificatul de atestare profesionalã a specialiştilor angajaţi de agentul economic pentru activitatea de utilizare a produselor de uz fitosanitar din grupele I şi a II-a de toxicitate;
g) certificatul de atestare profesionalã a specialiştilor angajaţi de agentul economic pentru activitatea de prestãri de servicii cu produse de uz fitosanitar;
h) cerere de omologare a produselor de uz fitosanitar;
i) cerere pentru obţinerea autorizaţiei de comercializare a produselor de uz fitosanitar;
j) cerere pentru obţinerea autorizaţiei de utilizare a produselor de uz fitosanitar din grupele I şi a II-a de toxicitate;
k) cerere pentru obţinerea autorizaţiei de prestãri de servicii cu produse de uz fitosanitar.
(2) Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei împreunã cu formularele tip vor fi publicate în Monitorul Oficial al României.
ART. 39
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe orice dispoziţii contrare se abroga.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul agriculturii şi alimentaţiei,
Valeriu Tabara

Ministrul apelor, pãdurilor şi protecţiei
mediului,
Aurel Constantin Ilie

Ministrul sãnãtãţii,
Iulian Mincu

ANEXA 1

DEFINIREA
termenilor de specialitate utilizaţi în prezenta ordonanta

1. Produs de uz fitosanitar: orice produs din categoria celor definite la pct. 2 şi 3, condiţionat şi ambalat în vederea prezentãrii, vinzarii şi utilizãrii.
2. Pesticid: orice substanta chimica sau combinatie de substanţe chimice cunoscute sub denumirile generice de bactericide, fungicide, insecticide, acaricide, nematocide, raticide, erbicide şi altele asemenea, care se utilizeazã în agricultura şi în silvicultura pentru tratamente fitosanitare ce vizeazã prevenirea şi combaterea bolilor, dãunãtorilor şi buruienilor în culturile agricole, în plantaţiile pomicole şi viticole, în pãduri, pãşuni şi fîneţe, precum şi pentru tratarea materialului semincer, pentru dezinfectia, dezinsectia şi deratizarea spaţiilor de depozitare a produselor agricole.
3. Alte produse de uz fitosanitar: produse ce se utilizeazã ca regulatori de creştere şi fructificare a plantelor, produse pentru tratarea pre şi postrecolta a fructelor în scopul prevenirii deteriorarii acestora pe timpul transportului sau la depozitarii; adjuvanti la utilizarea pesticidelor; produsele cu efect atractant (capcane feromonale, fago şi chromoatractive) şi repelent; biopreparatele pe baza de microorganisme, virusuri şi cele pe baza de insecte entomofage, precum şi alte asemenea mijloace care au ca scop creşterea vigorii şi rezistentei, tratarea bolilor neparazitare, reglarea dezvoltãrii şi fructificãrii plantelor, ameliorarea stãrii lor fitosanitare şi a recoltelor.
4. Substanta activa: componenta sau componentele biologic active care intra în compozitia unui produs de uz fitosanitar.
5. Formulare - condiţionare: operaţiuni prin care substanta activa se prelucreaza sub forma de produs utilizabil - pulberi de prafuit, pulberi pentru tratarea seminţelor, pulberi umectabile, emulsii, suspensii, soluţii, granule etc. - prin adãugarea unor componente organice sau anorganice cu rol diluant sau adjuvant.
6. Fabricare: obţinerea, prin instalaţii şi prelucrari speciale, de substanţe active, formularea acestora sub forma de produse utilizabile şi ambalarea lor în scopul prezentãrii şi comercializãrii.
7. Reambalare: transferul unui produs dintr-un ambalaj comercial în altul, în general mai mic, pentru vînzare ulterioara.
8. Fabricant - producãtor: societate sau organizaţie autorizata, din sectorul public sau privat, a carei activitate consta în fabricarea de substanţe active, formularea lor sub forma de produse utilizabile şi ambalarea sau reambalarea acestora în scopul prezentãrii şi comercializãrii spre utilizare în agricultura şi în silvicultura.
9. Comercializare: ansamblul de activitãţi autorizate pentru promovarea comercialã a produselor - inclusiv publicitatea, relaţiile publice şi serviciile de informare, distribuire şi vînzare pe piata interna sau externa.
10. Comerciant: persoana juridicã autorizata care se ocupa de comercializarea produselor de uz fitosanitar, inclusiv de importul, exportul şi distribuirea interna a acestora.
11. Furnizor: firma din sectorul public sau privat, autorizata sa fabrice şi/sau sa comercializeze produse de uz fitosanitar, inclusiv cele autorizate pentru importul şi distribuirea produselor pe piata interna.
12. Distribuire: ansamblu de operaţiuni prin care produsele de uz fitosanitar sînt dirijate de fabricanti, importatori sau de comercianţi intermediari autorizaţi spre utilizatorii de pe piata interna, prin circuitele comerciale legale.
13. Redistribuire: operaţiune care este permisã a se face numai între utilizatori pentru vînzarea-cumpãrarea cantitãţilor de produse în limitele termenelor lor de valabilitate, care depãşesc nevoile proprii de utilizare.
14. Omologare: procedura prin care autoritãţile naţionale competente aproba utilizarea pe teritoriul tarii a produselor de uz fitosanitar pentru combaterea bolilor, dãunãtorilor şi buruienilor, în agricultura şi în silvicultura, dupã examinarea datelor ştiinţifice prezentate de fabricanti şi de autoritãţile ştiinţifice proprii, competente, care atesta ca produsul este eficient pentru utilizarile prevãzute şi nu prezintã sau prezintã riscuri acceptate pentru sãnãtatea umanã şi animala sau pentru mediul înconjurãtor.
15. Utilizatori: orice persoana fizica sau juridicã care intra în posesia unui produs de uz fitosanitar pentru a-l utiliza în scopul pentru care a fost omologat, în special producãtorii agricoli şi silvici, precum şi prestatorii de tratamente fitosanitare.
16. Protecţia utilizatorilor: ansamblu de norme, instrucţiuni tehnice, mijloace, mãsuri, informaţii şi atentionari ce trebuie asigurate de autoritãţile fitosanitare, fabricanti, comercianţi şi personalul sanitar pentru utilizarea corecta a produselor de uz fitosanitar fãrã riscuri asupra utilizatorilor.
17. Produse reglementate cu stricteţe: produse a cãror fabricare, comercializare şi utilizare este reglementatã cu stricteţe, pe motive toxice şi/sau ecologice.
18. Autoritãţi competente: organisme guvernamentale însãrcinate sa reglementeze fabricarea, comercializarea şi utilizarea produselor de uz fitosanitar, sa organizeze şi sa exercite controlul asupra respectãrii legislaţiei în acest domeniu.
----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016