Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA Nr. 37 din 5 august 1994  privind unele masuri in legatura cu eliberarea si pastrarea pasapoartelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA Nr. 37 din 5 august 1994 privind unele masuri in legatura cu eliberarea si pastrarea pasapoartelor

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 245 din 30 august 1994
În temeiul art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi al art. 1 lit. b) din Legea nr. 72/1994 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
Categoriile de cetãţeni romani cãrora li se elibereazã paşapoarte diplomatice şi de serviciu sînt urmãtoarele:

A. Paşapoarte diplomatice:

1. Preşedintele României;
2. Preşedintele şi membrii Senatului;
3. Preşedintele şi membrii Camerei Deputaţilor;
4. Primul-ministru şi membrii Guvernului;
5. Preşedintele şi judecãtorii Curţii Constituţionale;
6. Preşedintele şi vicepreşedinţii Curţii Supreme de Justiţie şi, respectiv, ai Curţii de Conturi;
7. Procurorul general al Parchetului General de pe lîngã Curtea Suprema de
Justiţie şi procurorul general al Curţii de Conturi;
8. Guvernatorul Bãncii Naţionale a României;
9. Preşedintele şi preşedinţii de secţie ai Consiliului Legislativ;
10. Preşedintele şi vicepreşedinţii Academiei Romane;
11. Patriarhul şi mitropolitii Bisericii Ortodoxe Romane;
12. Şefii cultelor religioase recunoscute de stat;
13. Secretarii de stat şi persoanele asimilate acestora;
14. Prefectii şi preşedinţii consiliilor judeţene;
15. Functionarii cu grad diplomatic şi consular;
16. Curierii diplomatici;
17. Şefii unor delegaţii guvernamentale, cu aprobarea expresã a ministrului
afacerilor externe;
18. Membrii de familie (soţ, sotie, copii) ai persoanelor prevãzute la pct.
1-15, cînd îl însoţesc pe titular.

B. Paşapoarte de serviciu:

1. Subprefectii şi asimilaţii acestora, primãrii municipiilor şi oraşelor, cînd cãlãtoresc în misiuni oficiale;
2. Functionarii din aparatul central al administraţiei publice, cînd cãlãtoresc în misiuni oficiale;
3. Personalul tehnico-administrativ şi de serviciu al misiunilor diplomatice, reprezentantelor permanente pe lîngã organizaţiile internaţionale, oficiilor consulare, precum şi membrii lor de familie (soţ, sotie, copii);
4. Preşedinţii şi vicepreşedinţii organizaţiilor şi asociaţiilor profesionale la nivel naţional, legal constituite, cînd cãlãtoresc în misiuni oficiale;
5. Preşedinţii organizaţiilor cetãţenilor aparţinînd minoritãţilor naţionale, legal constituite, membre ale Consiliului pentru Minoritãţile Naţionale, cînd se deplaseaza în strãinãtate în interes de serviciu;
6. Alte persoane, cu aprobarea ministerului afacerilor externe, cînd cãlãtoresc în strãinãtate în misiune oficialã de stat.
ART. 2
Încetarea calitãţii în baza cãreia a fost eliberat pasaportul diplomatic sau de serviciu atrage dupã sine retragerea acestuia de cãtre autoritatea emitenta.
ART. 3
Pasapoartele diplomatice şi de serviciu se elibereazã de cãtre Ministerul Afacerilor Externe şi se pãstreazã la titulari pe toatã durata mandatului sau a misiunii oficiale.
La încetarea mandatului în strãinãtate sau la terminarea misiunii oficiale ce a determinat eliberarea documentului, titularii de paşapoarte diplomatice şi de serviciu sînt obligaţi sa le predea în termen de 5 zile autoritãţii care le-a eliberat.
ART. 4
La cererea agenţilor economici ai cãror reprezentanţi se deplaseaza în strãinãtate în scop de afaceri, în pasaportul simplu se va mentiona ca titularul cãlãtoreşte pe o anumitã perioada în interes de serviciu.
ART. 5
Aplicarea menţiunii privind efectuarea de cãlãtorii în interes de serviciu în pasapoartele simple se face de cãtre serviciile de paşapoarte ale Ministerului de Interne competente, avîndu-se în vedere domiciliul solicitanţilor.
Regimul acestor menţiuni se va stabili prin ordin al ministrului de interne.
ART. 6
Cetãţenilor romani care se stabilesc în strãinãtate li se elibereazã paşapoarte simple în care se menţioneazã ţara de domiciliu.
ART. 7
Cetãţenilor romani aflaţi în strãinãtate, care din diferite motive nu poseda documente de cãlãtorie, li se elibereazã paşapoarte consulare de cãtre misiunile diplomatice şi oficiile consulare romane. În cazul în care solicitantul nu prezintã documente cu care sa-şi dovedeascã identitatea, eliberarea pasaportului consular se face cu acordul Ministerului de Interne.
Aceste paşapoarte se elibereazã cu o valabilitate de pînã la 6 luni, care poate fi prelungitã pînã la un an, şi se reţin de cãtre misiunile diplomatice şi oficiile consulare romane ori, în ţara, de cãtre organele cu atribuţii în materie de paşapoarte, o data cu inminarea noilor documente de cãlãtorie.
ART. 8
<>Hotãrîrea Guvernului nr. 949 din 14 august 1990 se abroga.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
------------------
Ministru de stat,
Ministrul afacerilor externe,
Teodor Viorel Melescanu

Ministru de interne,
Doru Ioan Taracila
----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016