Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 36 din 7 august 2007  privind efectuarea recensamantului populatiei si al locuintelor din Romania in anul 2011    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 36 din 7 august 2007 privind efectuarea recensamantului populatiei si al locuintelor din Romania in anul 2011

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 566 din 17 august 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. VIII din Legea nr. 266/2007 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

ART. 1
În vederea cunoaşterii cât mai exacte a numãrului şi distribuţiei teritoriale a populaţiei, a structurilor sale socialculturale şi economice, precum şi a fondului locativ şi a condiţiilor de locuit ale populaţiei, în luna martie 2011 se efectueazã pe întreg teritoriul ţãrii recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor din România, denumit în continuare recensãmânt.
ART. 2
La recensãmânt, persoanele prevãzute la art. 3 au obligaţia de a furniza, pe propria rãspundere, informaţii corecte şi complete.
ART. 3
(1) La recensãmânt se înregistreazã cetãţenii români cu domiciliul în ţarã, indiferent dacã la momentul de referinţã al recensãmântului se aflã pe teritoriul ţãrii ori se aflã în strãinãtate, precum şi persoanele de altã cetãţenie ori fãrã cetãţenie care au domiciliul sau au reşedinţã în România.
(2) Nu se înregistreazã la recensãmânt persoanele de cetãţenie strãinã din cadrul reprezentanţelor diplomatice, consulare şi comerciale sau al reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale şi nici membrii familiilor lor, personalul forţelor armate strãine, personalul flotei comerciale navale şi aeriene - cetãţeni strãini, care la momentul de referinţã al recensãmântului se aflã temporar pe teritoriul ţãrii.
ART. 4
La recensãmânt se înregistreazã clãdirile de locuit, precum şi locuinţele situate în orice clãdire, indiferent de forma de proprietate, de pe teritoriul României.
ART. 5
(1) Organizarea şi efectuarea recensãmântului se realizeazã sub aspect tehnico-metodologic de cãtre Institutul Naţional de Statisticã, sub coordonarea şi controlul Comisiei centrale pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor.
(2) În termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se constituie Comisia centralã pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor, în componenţa prevãzutã în anexã.
(3) Nominalizarea persoanelor care intrã în componenţa Comisiei centrale pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor se face de cãtre conducãtorul fiecãrei instituţii implicate, respectiv de cãtre preşedintele Federaţiei Autoritãţilor Locale din România, în cazul reprezentantului structurilor asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale.
(4) Comisia centralã pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor rãspunde de pregãtirea, conducerea, coordonarea şi monitorizarea lucrãrilor necesare efectuãrii recensãmântului, având urmãtoarele atribuţii principale:
a) aprobã programul general de organizare a recensãmântului, programul şi metodologia de înregistrare şi de prelucrare a datelor şi programul de publicare a rezultatelor;
b) formuleazã recomandãri ca urmare a consultãrilor derulate în vederea elaborãrii proiectului de hotãrâre a Guvernului privind momentul de referinţã al recensãmântului, perioada de înregistrare, bugetul recensãmântului, structurile organizatorice şi de personal necesare programului de activitãţi pentru efectuarea recensãmântului şi pentru prelucrarea rezultatelor;
c) aprobã formularele de înregistrare şi instrucţiunile de completare a acestora;
d) aprobã clasificãrile şi nomenclatoarele necesare înregistrãrii şi prelucrãrii datelor de recensãmânt, cu excepţia celor aprobate prin hotãrâri ale Guvernului;
e) aprobã instrucţiunile, modul de organizare şi îndrumã acţiunile şi operaţiunile de împãrţire a teritoriului unitãţilor administrativ-teritoriale în sectoare de recensãmânt;
f) coordoneazã acţiunile de recrutare şi instruire a întregului personal care participã la efectuarea lucrãrilor de recensãmânt;
g) aprobã programul de popularizare a recensãmântului;
h) prezintã Guvernului şi publicã rezultatele preliminare ale recensãmântului.
ART. 6
Comisia centralã pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor îşi înceteazã activitatea pe data publicãrii rezultatelor preliminare ale recensãmântului, iar rezultatele definitive şi detaliate sunt difuzate şi publicate de Institutul Naţional de Statisticã.
ART. 7
(1) Pentru efectuarea lucrãrilor de pregãtire, organizare, prelucrare şi publicare a datelor recensãmântului, se organizeazã Secretariatul tehnic al Comisiei centrale pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor.
(2) Secretariatul tehnic al Comisiei centrale pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor funcţioneazã în cadrul Institutului Naţional de Statisticã.
(3) Secretariatul tehnic al Comisiei centrale pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã proiectul programului general de organizare a recensãmântului, proiectul programului şi metodologia de înregistrare şi de prelucrare a datelor şi proiectul programului de publicare a rezultatelor;
b) proiecteazã formularele de înregistrare şi instrucţiunile de completare a acestora;
c) propune clasificãrile şi nomenclatoarele necesare înregistrãrii şi prelucrãrii datelor de recensãmânt, cu excepţia celor aprobate prin hotãrâri ale Guvernului;
d) elaboreazã proiectele instrucţiunilor şi normelor de organizare, îndrumare şi monitorizare a acţiunilor şi operaţiunilor de împãrţire a teritoriului unitãţilor administrativ-teritoriale în sectoare de recensãmânt;
e) elaboreazã normele de recrutare şi realizeazã acţiunile de instruire a întregului personal care participã la efectuarea lucrãrilor de recensãmânt;
f) elaboreazã proiectul programului de popularizare a recensãmântului;
g) organizeazã şi urmãreşte procesul de recenzare a populaţiei şi a locuinţelor;
h) elaboreazã şi prezintã Comisiei centrale pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor rapoarte periodice asupra modului de desfãşurare a lucrãrilor recensãmântului;
i) prezintã Comisiei centrale pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor rezultatele preliminare ale recensãmântului.
ART. 8
(1) În vederea efectuãrii lucrãrilor de organizare şi efectuare a recensãmântului în teritoriu se organizeazã comisii judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sub coordonarea prefectului, precum şi comisii ale municipiilor, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, oraşelor şi comunelor, sub coordonarea primarului.
(2) Comisiile judeţene, a municipiului Bucureşti, ale municipiilor cu peste 100 mii de locuitori şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti organizeazã secretariate tehnice.
(3) Componenţa şi atribuţiile comisiilor judeţene, a municipiului Bucureşti, ale municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, oraşelor şi comunelor, precum şi ale secretariatelor tehnice sunt reglementate prin norme de funcţionare, aprobate de cãtre Comisia centralã pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor.
ART. 9
(1) Persoanele care efectueazã înregistrarea în formularele de recensãmânt - recenzorii, precum şi cele cu atribuţii de îndrumare, coordonare şi control - recenzorii-şefi şi responsabilii de circumscripţii urbane - sunt recrutate de cãtre comisiile municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, oraşelor şi comunelor. Aceste persoane primesc pentru activitatea depusã o indemnizaţie al cãrei cuantum se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Persoanele prevãzute la alin. (1) au obligaţia de a pãstra confidenţialitatea datelor declarate şi înscrise în formularele de recensãmânt.
ART. 10
Cheltuielile pentru pregãtirea, organizarea, culegerea, prelucrarea şi publicarea rezultatelor recensãmântului se aprobã prin hotãrâre a Guvernului şi se asigurã din bugetul de stat, prin bugetele instituţiilor implicate.
ART. 11
La delimitarea unitãţilor de recenzare pentru întregul teritoriu al ţãrii sunt utilizate, în condiţiile legii, informaţii din Registrul de evidenţã informatizatã a persoanei, materiale cartografice şi informaţii din statistica curentã, precum şi din recensãmintele anterioare.
ART. 12
În vederea asigurãrii exhaustivitãţii înregistrãrii persoanelor şi a calitãţii datelor, la recensãmânt sunt înregistrate şi utilizate codul numeric personal, precum şi etnia, religia şi limba maternã, prin libera declaraţie a persoanelor intervievate, în condiţiile respectãrii prevederilor <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 13
Institutul Naţional de Statisticã şi celelalte instituţii direct implicate elaboreazã, cu consultarea Comisiei centrale pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor, proiectul de hotãrâre a Guvernului prevãzut la art. 5 alin. (4) lit. b), pe care îl supune spre aprobare Guvernului în termen de 30 de zile de la data constituirii Comisiei centrale pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor.
ART. 14
Anexa face parte integrantã din prezenta ordonanţã.
ART. 15
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Secretarul general al Guvernului,
Ilie Gavril Bolojan

p. Preşedintele Institutului
Naţional de Statisticã,
Gherguţ Dan Ion

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

Ministrul dezvoltãrii,
lucrãrilor publice şi locuinţelor,
Laszlo Borbely

p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Doina-Elena Dascãlu,
secretar de stat

Bucureşti, 7 august 2007.
Nr. 36.

ANEXĂ

COMPONENŢA
Comisiei centrale pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor



Preşedinte - ministrul internelor şi reformei administrative
Vicepreşedinţi: - preşedintele Institutului Naţional de Statisticã
- secretar de stat la Ministerul Internelor şi
Reformei Administrative
- secretar de stat la Ministerul Dezvoltãrii,
lucrãrilor Publice şi Locuinţelor
- secretar de stat la Ministerul Economiei şi Finanţelor
- secretar de stat la Ministerul Muncii, Familiei şi
Egalitãţii de Şanse

Secretar - vicepreşedinte la Institutul Naţional de Statisticã
Membri: - secretar de stat la Ministerul Educaţiei,
Cercetãrii şi Tineretului
- secretar de stat la Ministerul Apãrãrii
- secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe
- secretar de stat la Ministerul Sãnãtãţii Publice
- secretar de stat la Ministerul Justiţiei
- secretar de stat la Ministerul Culturii şi Cultelor
- secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului
- secretar de stat la Departamentul pentru
Relaţii Interetnice
- reprezentantul preşedintelui Academiei Române
- reprezentantul structurilor asociative ale
autoritãţilor administraţiei publice locale


-------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016