Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 36 din 30 ianuarie 2000  pentru modificarea si completarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/1998 privind regimul de autorizare a activitatilor din domeniul jocurilor de noroc    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 36 din 30 ianuarie 2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/1998 privind regimul de autorizare a activitatilor din domeniul jocurilor de noroc

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 39 din 31 ianuarie 2000
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţie, precum şi ale <>art. 1 lit. B pct. 19 din Legea nr. 206/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
<>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/1998 privind regimul de autorizare a activitãţilor din domeniul jocurilor de noroc, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 515 din 30 decembrie 1998, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 166/1999 , se modifica şi se completeazã astfel:

1. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Licenta pentru exploatarea jocurilor de noroc se emite cu perceperea de taxe care sunt stabilite în lei. Taxele sunt anuale, iar nivelul şi termenele de plata ale acestora sunt prevãzute în anexa nr. 1.
Termenul de valabilitate a licenţei pentru exploatarea jocurilor de noroc este de 12 luni de la data eliberãrii acesteia.
La eliberarea licenţei pentru exploatarea jocurilor de noroc se prezintã, în copie, documentele care atesta plata taxelor de autorizare datorate bugetului de stat înainte de eliberarea licenţei, plus rata aferentã primei luni.
Aceste documente - vizate de organul fiscal teritorial în raza cãruia îşi are sediul social agentul economic, organizator al jocurilor de noroc, în cauza - rãmân la Ministerul Finanţelor - direcţia emitenta a licenţei.
Neprezentarea acestor documente în termen de 30 de zile de la data aprobãrii cererii de autorizare a agentului economic organizator de jocuri de noroc atrage anularea aprobãrii."

2. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Neplata unei rate lunare, reprezentând taxa de autorizare, la termenul prevãzut în anexa nr. 1, atrage suspendarea licenţei pentru exploatarea jocurilor de noroc. Neplata ratelor lunare pe o perioada de mai mult de doua luni conduce la anularea licenţei pentru exploatarea jocurilor de noroc.
Neplata sau plata cu o întârziere de mai mult de 31 de zile lucrãtoare a oricãror obligaţii fiscale datorate la bugetul de stat, la bugetul asigurãrilor sociale de stat, precum şi la bugetele locale, de cãtre agenţii economici organizatori de jocuri de noroc, atrage anularea licenţei pentru exploatarea jocurilor de noroc.
Ridicarea sancţiunii de suspendare a licenţei pentru exploatarea jocurilor de noroc se face pe baza certificãrii de cãtre organul fiscal teritorial a plãţii ratelor lunare restante, precum şi a majorãrilor de întârziere aferente.
Dupã suspendarea sau dupã anularea licenţei pentru exploatarea jocurilor de noroc, precum şi dupã încetarea activitãţii de jocuri de noroc, sub orice forma, agenţii economici organizatori de jocuri de noroc sunt obligaţi în continuare la plata ratelor lunare aferente diferenţei dintre taxa de autorizare anuala şi ratele deja plãtite, la termenele prevãzute în anexa nr. 1, pana la expirarea perioadei pentru care au fost autorizaţi.
Trimestrial, pana la data de 25 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului, agenţii economici organizatori de jocuri de noroc de orice fel au obligaţia transmiterii situaţiei privind principalii indicatori economico-financiari realizaţi, cumulat de la începutul anului, conform modelului prezentat în anexa nr. 2, la Ministerul Finanţelor - direcţia emitenta a licenţei."

3. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Nivelul taxelor pentru eliberarea documentelor de autorizare a activitãţilor de jocuri de noroc poate fi actualizat semestrial, prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor, în funcţie de evoluţia cursului de schimb al leului fata de euro, comunicat de Banca Nationala a României."

4. La articolul 6 sintagma «Regia Autonomã "Loteria Nationala"» se va înlocui cu «Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A.».

5. La articolul 7 se introduce alineatul 2 cu urmãtorul cuprins:
"Controlul tehnic al maşinilor, instalaţiilor, dispozitivelor şi meselor de jocuri de noroc se exercita de cãtre Biroul Roman de Metrologie Legalã, în baza prevederilor unor norme tehnice de verificare. Costul activitãţilor de control tehnic va fi suportat de agenţii economici organizatori de jocuri de noroc, beneficiari."

6. La articolul 9 se introduce alineatul 2 cu urmãtorul cuprins:
"Nerespectarea obligaţiilor prevãzute la art. 3 alin. 5 se sancţioneazã cu amenda de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei."

7. Anexa "Taxele anuale de autorizare care se percep pentru jocurile de noroc" se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta ordonanta.

ART. 2
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta ordonanta.
ART. 3
<>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/1998 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 166/1999 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanta, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea prezentei ordonanţe de cãtre Parlament.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes



ANEXA 1

TAXELE ANUALE DE AUTORIZARE
pentru obţinerea licenţei de exploatare a jocurilor de noroc

1. Pentru fiecare masina mecanicã sau electronica cu câştiguri:
- 14.800.000 lei - taxa anuala de autorizare, din care:
● 4.840.000 lei se achitã înainte de eliberarea documentelor de autorizare,
iar diferenţa de
● 9.960.000 lei se achitã în rate egale, lunar, pana la data de 25 a lunii în curs pentru luna urmãtoare.
2. Pentru fiecare masa de joc de noroc din cazinou:
a) în municipiul Bucureşti:
- masa tip ruleta
- 878.750.000 lei - taxa anuala de autorizare, din care:
● 50.750.000 lei se achitã înainte de eliberarea documentelor de autorizare,
iar diferenţa de
● 828.000.000 lei se achitã în rate egale, lunar, pana la data de 25 a lunii în curs pentru luna urmãtoare;
- masa de joc cu cãrţi sau zaruri
- 592.000.000 lei - taxa anuala de autorizare, din care:
● 40.000.000 lei se achitã înainte de eliberarea documentelor de autorizare,
iar diferenţa de
● 552.000.000 lei se achitã în rate egale, lunar, pana la data de 25 a lunii în curs pentru luna urmãtoare;
b) în provincie:
- masa tip ruleta
- 471.750.000 lei - taxa anuala de autorizare, din care:
● 27.750.000 lei se achitã înainte de eliberarea documentelor de autorizare,
iar diferenţa de
● 444.000.000 lei se achitã în rate egale, lunar, pana la data de 25 a lunii în curs pentru luna urmãtoare;
- masa de joc cu cãrţi sau zaruri
- 296.000.000 lei -taxa anuala de autorizare, din care:
● 18.500.000 lei se achitã înainte de eliberarea documentelor de autorizare,
iar diferenţa de
● 277.500.000 lei se achitã în rate egale, lunar, pana la data de 25 a lunii în curs pentru luna urmãtoare.
3. Pentru o sala de joc de tip "bingo", "keno" şi altele asemenea:
- 185.000.000 lei - taxa anuala de autorizare, care se achitã anticipat, înainte de eliberarea documentelor de autorizare, şi
- 7% din valoarea nominalã a cartoanelor achiziţionate de la Regia Autonomã "Imprimeria Nationala", care se plãteşte în avans la trezoreria statului, cu prezentarea ordinului de plata vizat de trezorerie la ridicarea cartoanelor.
4. Pentru alte tipuri de jocuri:
- 5% din încasãrile estimate, dar nu mai puţin de 92.500.000 lei, pe baza documentaţiei tehnico-economice de eficienta prezentate de agentul economic, pentru pariuri sportive;
- 15% din încasãrile anuale estimate la data avizãrii, dar nu mai puţin de 296.000.000 lei, pe baza documentaţiei tehnico-economice de eficienta prezentate de agentul economic pentru: pronosticuri, loterii, tombole, jocuri interactive (partea de joc de noroc), jocuri-concurs cu câştiguri de orice fel, organizate prin intermediul liniilor telefonice sau al altor mijloace de comunicaţie, precum şi alte tipuri de jocuri de noroc stabilite prin hotãrâre a Guvernului;
- 18% din încasãrile anuale estimate la data avizãrii, dar nu mai puţin de 471.750.000 lei, pe baza documentaţiei tehnico-economice de eficienta prezentate de agentul economic organizator de jocuri de noroc transmise prin reţelele de televiziune sau prin alte mijloace de transmisie asimilate.
În cazul în care, în cursul anului de autorizare, încasãrile efective depãşesc încasãrile estimate pe baza documentaţiei prevãzute la data autorizãrii, taxa anuala de autorizare datoratã se va recalcula prin aplicarea cotei procentuale stabilite asupra încasãrilor efective cumulate de la începutul perioadei de autorizare, pentru tipurile de jocuri de noroc definite în alineatele precedente.
Recalcularea se va efectua lunar începând cu prima luna în care se înregistreazã depãşirea încasãrilor estimate.
Diferenţa dintre taxa datoratã pentru încasãrile efective cumulate şi taxa plãtitã de la începutul perioadei de autorizare pana la finele lunii precedente celei pentru care se face regularizarea se va vira pana la data de 25 a lunii urmãtoare.



ANEXA 2

Societatea comercialã ...........................
Numãrul de înmatriculare la oficiului registrului
comerţului ......................................
codul fiscal ....................................
Sediul ..........................................



SITUAŢIA
principalilor indicatori economico-financiari aferenţi
activitãţii de jocuri de noroc

pe perioada ..................

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Altele
(pariuri
Maşini Bingo Bingo sportive,
electro- în tele- Cazi- tombole
nice sala vizat nouri etc.)
─────────── ────────── ────────── ────────── ──────────
tri- tri- tri- tri- tri-
Nr. Indicatori mes- cumu- mes- cumu- mes- cumu- mes- cumu- mes- cumu-
crt. trial lat trial lat trial lat trial lat trial lat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Încasãri
totale
II. Cheltuieli
totale,
din care:
1. Cheltuieli
cu premii
2. Costul
biletelor
3. Taxa de
autorizare
4. Cheltuieli
cu spaţiul
de joc
5. Cheltuieli
pentru
difuzare
6. Alte
cheltuieli
III. Profit brut
IV. Impozit
pe profit
V. Profitul net
VI. Nr. de maşini
sau posturi
de ruleta/
sali bingo/
mese cazinou
etc.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Datele corespund cu cele înscrise în balanţa de verificare.


Director general,
...................



I. Încasãri totale - rulajul contului de venituri din activitatea de jocuri de noroc.
II. Cheltuieli totale - cheltuielile înregistrate aferente jocului de noroc.
1. Cheltuieli cu premiile - cheltuielile cu premiile acordate jucatorilor la jocurile de noroc la care se înregistreazã aceste cheltuieli în contabilitate.
2. Costul biletelor - cheltuielile înregistrate cu valoarea biletelor achiziţionate.
3. Taxa de autorizare - cheltuielile înregistrate aferente taxelor de autorizare plãtite bugetului de stat.
4. Cheltuieli cu spaţiul de joc - cheltuielile înregistrate pentru sãlile în care se desfãşoarã activitãţile de jocuri de noroc.
5. Cheltuieli pentru difuzare - cheltuielile înregistrate pentru difuzarea prin televiziune sau prin alte mijloace de telecomunicaţie a jocurilor de noroc.
6. Alte cheltuieli - cheltuieli înregistrate, aferente desfãşurãrii jocurilor - detaliere pe elemente de cheltuiala.
III. Profit brut - profitul aferent activitãţii de jocuri de noroc.
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016